Sziasztok!
159 1.9 JTDM 16V (motorkód: 939 A2000) mociba milyen olajszűrő kell?
Van ilyen:
FI OE682/2
Magasság [mm]: 105
Külső átmérő [mm]: 66
Belső átmérő [mm]: 26
Belső átmérő [mm]: 41
meg ilyen is:
OX386D
Magasság [mm]: 74
Külső átmérő [mm]: 63,5
Szűrő kivitel: Szűrőbetét
Belső átmérő 1 [mm]: 31,5
Belső átmérő [mm]: 31
Magasság 1 [mm]: 70,1
Átmérő 4 [mm]: 31,5
Előre is köszi:
Sanyi
Sandree802015-07-27 21:08:32 // 69690
yani🍀2015-07-27 20:34:23 // 69689
Ugyan személyesen még nem találkoztunk, de a kommentjeidet alapján nem igazán értem miért van egyáltalán Alfád? Itt a többség azért vette ezt az autót mert összességében ezt találta a legjobb választásnak. Van aki (szerintem mindenki) a formáját szereti, van aki a futóművét, van aki a motorját. Mindegyik mellett lehet pro és kontra érveket felhozni, de az közös mindannyiunkban, hogy úgy szeretjük az autónkat amilyen. Sajnos túl vagyunk már azon, hogy a gömbcsuklót két csavar kivétele után le lehet venni a lengőkarról, mint az 1-es Golfban. Ilyen lett a világ, mindent integrálnak. Vagy elfogadod, vagy ne vegyél ilyet!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-27 20:31:40 // 69688
a gyári 130e ft/ oldal egyébként
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-27 20:19:00 // 69687
engem régóta nem érdekel ki, mit hisz el én a száraz tényeket közlöm... amit beszéltem ma egy TBi-s jó ismerősömmel vagy is az Ő javaslatára, hogy a turbó olajzó csövénél van egy mikrószűrős csavar azt érdemes kicsavarni és kitisztítani, hogy szabad utat kapjon az olaj ezzel is megelőzve a turbó halált...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-27 20:10:51 // 69686
mert az opel futómű...kb össze hasonlíthatatlan a szar olasz sport futóművel :)
Piritu - 1.000.0002015-07-27 19:46:40 // 69685
A Petinek szerintem felesleges belinkelned ezeket, még nincs 159-e.
Nekünk meg már kicsit uncsik a jelzők...
Nekünk meg már kicsit uncsik a jelzők...
.......................2015-07-27 18:23:29 // 69684
.......................2015-07-27 18:18:39 // 69683
GTPeti2015-07-27 18:17:57 // 69682
Én TRW-t vennék, mert ők a saját termékeiket árulják. A Ruville is jó márka, figyelnek a minőségre, de ők deklaráltan nem gyártanak, hanem csomagolnak. (Viszont a csomagolócégek közül a legjobb.)
.......................2015-07-27 18:12:01 // 69681
TRW a gyári beszállító a futómüben,lengökarok terén
Greentimus2015-07-27 18:00:35 // 69680
Bocs: TRW a neve helyesen.
Greentimus2015-07-27 17:56:28 // 69679
TWR és Ruville lehetne. TWR minimálisan drágább. Vajon jobb is?
GTPeti2015-07-27 17:54:10 // 69678
Szerintem 200e fölött azért már kezdhetsz gyűjteni a köv. lengőkarokra. Amiből a jelek szerint célszerű gyárit venni, ha eddig kibírták.
Greentimus2015-07-27 17:16:35 // 69677
Üdv!
Van valamilyen "statisztika", tapasztalat a lengőkarok élettartamáról?
Első alsók már cserélve lettek, bal felső mostanában kezdett el nyikorogni bukkanóknál/úthibáknál, gondolom cserés lesz. Hátsók még gyáriak, azoktól mit várhatok? 220.000 km-nél tart az autó.
Van valamilyen "statisztika", tapasztalat a lengőkarok élettartamáról?
Első alsók már cserélve lettek, bal felső mostanában kezdett el nyikorogni bukkanóknál/úthibáknál, gondolom cserés lesz. Hátsók még gyáriak, azoktól mit várhatok? 220.000 km-nél tart az autó.
Dömpi (il dottore)2015-07-27 13:19:40 // 69676
Miért? átrakható?
.......................2015-07-27 11:07:26 // 69675
nekem mint géészmérnöknek egyértelmü hogy nem hordok szemellenzöt ,és minden technikai megoldás érdekel,
nekem tök mindegy hogy mi van ráírva az autó orrára ,ha édekes müszakilag
nem hordok sem bmw sem vw ,sem alfa ,sem fiat szemellenzöt
nekem tök mindegy hogy mi van ráírva az autó orrára ,ha édekes müszakilag
nem hordok sem bmw sem vw ,sem alfa ,sem fiat szemellenzöt
GTPeti2015-07-27 11:03:35 // 69674
Eddig azt hittem, hogy BMW-fan vagy. De most már nem vagyok biztos benne. :D
.......................2015-07-27 10:41:08 // 69673
idöbeli elsöbbségét értem:(hamarabb volt közvetlen befecsk motorja a TDI mint bárki másnak személyautóban)
Weitere wichtige geschichtliche Dieselmotor-Daten
1893 Patentierung des Dieselmotors
1897 Lauffähiger Dieselmotor
1910 Britisches Patent über „hydraulisch gesteuerte Einspritzung von Kraftstoffen in Dieselmotoren“ vom technischen Leiter der Vickers WerkeJames Mc Kechni
1923 Der erste LKW mit Dieselantrieb, gebaut bei Benz-MAN
1927 Bosch Einspritzpumpe serienreif für NKW
1936 Auf der IAA in Berlin Vorstellung des Daimler Benz 260 D
1975 Erster Großserieneinsatz von Verteilereinspritzpumpen im VW Golf
1978Erster PKW Dieselmotor mit Turboaufladung von Daimler-Benz
1986 Erste elektronisch geregelte Einspritzung bei BMW
1989 Erster direkt einspritzender Diesel von Audi im PKW
1990 Katalysator im Dieselmotor (VW)
1995 Biodiesel wird eingeführt (VW)
1996 Magnetventilgesteuerte Radialkolbenpumpe (VP 44) von Bosch
1996 Erster Vierventil-Dieselmotor von Opel
1997 Common–Rail im PKW von Fiat im Alfa 156
1998 Pumpe-Düse wird im PKW eingeführt von VW
2000 Partikelfilter von Peugeot
2004 3. Generation Common Rail mit Piezo Injektoren
2004 SCR-Kat im Nutzfahrzeug
2008 SCR-Kat im Pkw
2014 CRS3-25 Common-Rail-System mit 2500 bar
Weitere wichtige geschichtliche Dieselmotor-Daten
1893 Patentierung des Dieselmotors
1897 Lauffähiger Dieselmotor
1910 Britisches Patent über „hydraulisch gesteuerte Einspritzung von Kraftstoffen in Dieselmotoren“ vom technischen Leiter der Vickers WerkeJames Mc Kechni
1923 Der erste LKW mit Dieselantrieb, gebaut bei Benz-MAN
1927 Bosch Einspritzpumpe serienreif für NKW
1936 Auf der IAA in Berlin Vorstellung des Daimler Benz 260 D
1975 Erster Großserieneinsatz von Verteilereinspritzpumpen im VW Golf
1978Erster PKW Dieselmotor mit Turboaufladung von Daimler-Benz
1986 Erste elektronisch geregelte Einspritzung bei BMW
1989 Erster direkt einspritzender Diesel von Audi im PKW
1990 Katalysator im Dieselmotor (VW)
1995 Biodiesel wird eingeführt (VW)
1996 Magnetventilgesteuerte Radialkolbenpumpe (VP 44) von Bosch
1996 Erster Vierventil-Dieselmotor von Opel
1997 Common–Rail im PKW von Fiat im Alfa 156
1998 Pumpe-Düse wird im PKW eingeführt von VW
2000 Partikelfilter von Peugeot
2004 3. Generation Common Rail mit Piezo Injektoren
2004 SCR-Kat im Nutzfahrzeug
2008 SCR-Kat im Pkw
2014 CRS3-25 Common-Rail-System mit 2500 bar
GTPeti2015-07-27 10:27:05 // 69672
"Azért példálózok mert a TDI technikai fejlesztés elsőségét nem lehet elvenni a VW től"
Mint, hogy a CR elsőségét a Fiat-tól. Mint tudjuk, mindent összevetve messze övék a legjobb rendszer. Igazi gyermekbetegségei soha nem voltak.
Mint, hogy a CR elsőségét a Fiat-tól. Mint tudjuk, mindent összevetve messze övék a legjobb rendszer. Igazi gyermekbetegségei soha nem voltak.
.......................2015-07-27 09:10:01 // 69671
Ez is igaz,tartósságban a jtdm veri
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-27 09:01:04 // 69670
még is tovább bírják a JTD-k, mint a fos PD....az egyiket még mindig gyártják, a másik elkerült a süllyesztőbe....
.......................2015-07-27 08:22:05 // 69669
Azért példálózok mert a TDI technikai fejlesztés elsőségét nem lehet elvenni a VW től
Pusztán müszaki az észrevétel
Az hogy a TDi és sofőrje önző módon feltartja a forgalmat 70el találkozik,az sajnálatos
És szánalmas
Pusztán müszaki az észrevétel
Az hogy a TDi és sofőrje önző módon feltartja a forgalmat 70el találkozik,az sajnálatos
És szánalmas
.......................2015-07-27 08:03:15 // 69668
Azért mert a pd 2050 barral fecskendez
Ezért tökéletesebb az égés ergo jobb a fogyasztása a motornak
A jtdm alfák 1600baros CR rendszerüek
Ezért tökéletesebb az égés ergo jobb a fogyasztása a motornak
A jtdm alfák 1600baros CR rendszerüek
ethanol2015-07-27 07:51:58 // 69667
Örülök, hogy Neked, mint hozzáértőnek is jó a véleményed. Valami oknál fogva hitetlenek a gázolajosok.
alfa147,Gt2015-07-26 23:31:38 // 69666
Hello.Frissitettem a MES-t a 2.6-os verziora .Létezik hogy ami eddig magyar volt annak egy része most angol?Vagy elbaltáztam valamit?
GTPeti2015-07-26 23:19:39 // 69665
"Ja és sok haszongépjármü a mai napig a pumpendüseeinhetot használja mai napig,mert a legjobb a fogyasztás"
Azt, hogy PD Einheit-et használnak elhiszem (bár meglep). Azt viszont bocs, de nem, hogy egy CR-pumpa+CR-injektor páros "fogyasztása" mérhető különbséget okoz. Főleg, ha a megbízhatóságot és az élettartamot is számításba veszem.
Azt, hogy PD Einheit-et használnak elhiszem (bár meglep). Azt viszont bocs, de nem, hogy egy CR-pumpa+CR-injektor páros "fogyasztása" mérhető különbséget okoz. Főleg, ha a megbízhatóságot és az élettartamot is számításba veszem.
Liquid2015-07-26 22:34:19 // 69664
úgy-úgy, volt is egy ilyenem egy 320 dezsővel, majd leesett a szerpentinről nagy buzgalmában
Liquid2015-07-26 22:32:29 // 69663
már megint direkt vagy nem direkt de félreérted, félrértelmezed és mellémagyarázod!
a falun kívül 70-nel tötymörgő, 0-50-re 2 km-en gyorsító gyíkokat emlegette Don.
Amúgy meg pont lekakilom a TDI-t, ha termelné a gázolajat se venném, nem is értem miért példálózol itt az ilyenekkel.
a falun kívül 70-nel tötymörgő, 0-50-re 2 km-en gyorsító gyíkokat emlegette Don.
Amúgy meg pont lekakilom a TDI-t, ha termelné a gázolajat se venném, nem is értem miért példálózol itt az ilyenekkel.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 21:15:54 // 69662
Akkor ugyan ott járunk fogyiban nekem is ennyi
Piritu - 1.000.0002015-07-26 21:07:58 // 69661
"vállalom a mártir szerepèt" - lerajzolnád táccspaddal? :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 21:05:54 // 69660
Ma10 ahhhhhhh :))))
Egszer kölcsön kellet kérnem fatertól a szpárkot pár 7re bakker 1000cm3 és több litert evett mint a kettőnégy darkknájt...nálam haladós tempóban 9et evett :)))
Ettől függetlenül még mindig meghajlok az alfa dejzel elött mert nagyon jók, ha úgy lenne eu4 az 59, mint a 47 dpf nélkül akkor simán vettem volna egy 2,4et .. viszont ez a rendszer egy elkúrt dolog sajnos, azt nem tudom hogy a Tbi mennyire elkúrt de vállalom a mártir szerepèt :)
Egszer kölcsön kellet kérnem fatertól a szpárkot pár 7re bakker 1000cm3 és több litert evett mint a kettőnégy darkknájt...nálam haladós tempóban 9et evett :)))
Ettől függetlenül még mindig meghajlok az alfa dejzel elött mert nagyon jók, ha úgy lenne eu4 az 59, mint a 47 dpf nélkül akkor simán vettem volna egy 2,4et .. viszont ez a rendszer egy elkúrt dolog sajnos, azt nem tudom hogy a Tbi mennyire elkúrt de vállalom a mártir szerepèt :)
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:59:23 // 69659
ethanol2015-07-26 20:55:30 // 69658
83xxx km
mzo2015-07-26 20:50:40 // 69657
Basszus ha visszagondolok....
Vegyes fogyi átlagok az ex autóimnál :)
Zaporozsec 8l,
Lada 1200s 8l
Wartburg 1.3, 7l
Ford Sierra 2.0 8l
Skoda Octavia 1.4 8l
Skoda Octavia 1.6 7,5l
Alfa 159 1.9 16v Jtdm 7,5l
Minőségben, menetdinamikában mekkora ugrások (jóó tudom a waresz nem igazán :)) de fogyi az nem változott.
Igaz betehetném ide az asszonyi kis Corsát is (1.3 cdti) de az elég erősen kilógna a sorból :) Város 4,7l
Bár a kivétel csak erősíti a szabályt ugye
Vegyes fogyi átlagok az ex autóimnál :)
Zaporozsec 8l,
Lada 1200s 8l
Wartburg 1.3, 7l
Ford Sierra 2.0 8l
Skoda Octavia 1.4 8l
Skoda Octavia 1.6 7,5l
Alfa 159 1.9 16v Jtdm 7,5l
Minőségben, menetdinamikában mekkora ugrások (jóó tudom a waresz nem igazán :)) de fogyi az nem változott.
Igaz betehetném ide az asszonyi kis Corsát is (1.3 cdti) de az elég erősen kilógna a sorból :) Város 4,7l
Bár a kivétel csak erősíti a szabályt ugye
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:48:37 // 69656
"csinálják németben is" = csinálják németben is a magyar huszárok.
(A vége lemaradt.)
(A vége lemaradt.)
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:47:45 // 69655
Az a gáz, hogy ugyan ezt csinálják németben is. Az addig 100-al "repesztő" gófkombinak is rögtön sietős lesz, ha leelőzi az ember 150-el..
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:45:58 // 69654
Felrémlett bennem Perdix emléke. De jókat is beszélgettünk róla anno! :-DDD
Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:36:29 // 69653
Jobban illett volna egy amcsi V8 topikba ez a hsz :-DD
.......................2015-07-26 20:05:40 // 69652
Mennykm van összesen benne?
ethanol2015-07-26 19:55:48 // 69651
Harmadik éve hajtom, közel hatvanezer kilómétert tettünk meg együtt probléma nélkül. Az átlagfogyasztásom 9,6 liter/100km.
imi1562015-07-26 19:35:52 // 69650
:-DD
Tegnap a Balaton felé menet pont találkoztam egy-két ilyennel:-/.
Ereszkednek 70-80-nal feltartva az amúgy is akadozó forgalmat.
Viszont-amint megelőzöm,személyes sértésnek veszi és hirtelen k*rvára sietős lesz neki:-((.
Ehh.............
Tegnap a Balaton felé menet pont találkoztam egy-két ilyennel:-/.
Ereszkednek 70-80-nal feltartva az amúgy is akadozó forgalmat.
Viszont-amint megelőzöm,személyes sértésnek veszi és hirtelen k*rvára sietős lesz neki:-((.
Ehh.............
emGéza2015-07-26 19:11:05 // 69649
Az accony matiza 8L evett ... beszéljünk róla ? :-)
A 147's 8-at , a 159's 10 alatt .... a lényeg , hogy Alfában utazunk . :D
(a többi levan sz@rva )
A 147's 8-at , a 159's 10 alatt .... a lényeg , hogy Alfában utazunk . :D
(a többi levan sz@rva )
vm2015-07-26 18:54:34 // 69648
És akkor nem szóltunk azokról, akik verik a mellüket hogy nem pocsékolnak, pedig járhatnának 3 lityis Pólóval is.
Don Gombóc2015-07-26 18:44:33 // 69647
Azt úgy mondták hogy nem úr az aki nem pocsékol. De ezt te biztos nem ismered. :-)
Amúgy hányhatsz, le sem szarom.
A népautótól meg mindjárt beszarok. Attól még a sima adagolós Fiat Tipo 1,9 TD is jobban ment, és az sem fogyasztott. És az már a 80-as években volt, nem a 90-esekben.
A közös nyomócsöves rendszereknek meg ha utána nézel, sem a népautó sem egyik sincs a faszomban sem, mert az Amcsik a múlt század első felében már csináltak ilyeneket, Lásd Caterpilar. Csak nem elektronikus porlasztókkal.
Amúgy hányhatsz, le sem szarom.
A népautótól meg mindjárt beszarok. Attól még a sima adagolós Fiat Tipo 1,9 TD is jobban ment, és az sem fogyasztott. És az már a 80-as években volt, nem a 90-esekben.
A közös nyomócsöves rendszereknek meg ha utána nézel, sem a népautó sem egyik sincs a faszomban sem, mert az Amcsik a múlt század első felében már csináltak ilyeneket, Lásd Caterpilar. Csak nem elektronikus porlasztókkal.
.......................2015-07-26 18:33:01 // 69646
A mostani korszerű benzines motorok hatásfoka 25..30%
A mostani dieselek 35..42%
Gyakorlatilag az üzemagyag energiájának több mint fele pocsékba megy
Van hova fejlődni
Anno aTDI 90lovas 40% hatásfokot ért el ,a 90es években,szóval nem ócsrolni kellene hanem tisztelni a népautó fejlesztéseit
A jtdm meg cr diesel sehol sem volt még
Ja és sok haszongépjármü a mai napig a pumpendüseeinhetot használja mai napig,mert a legjobb a fogyasztás
Hányni tudnék az ilyen emberektől akik fillérbaszónak titulálják azokat akik egyszerűen útálnak pocsékolni
A mostani dieselek 35..42%
Gyakorlatilag az üzemagyag energiájának több mint fele pocsékba megy
Van hova fejlődni
Anno aTDI 90lovas 40% hatásfokot ért el ,a 90es években,szóval nem ócsrolni kellene hanem tisztelni a népautó fejlesztéseit
A jtdm meg cr diesel sehol sem volt még
Ja és sok haszongépjármü a mai napig a pumpendüseeinhetot használja mai napig,mert a legjobb a fogyasztás
Hányni tudnék az ilyen emberektől akik fillérbaszónak titulálják azokat akik egyszerűen útálnak pocsékolni
Shadin2015-07-26 18:21:38 // 69645
2105-ös Lada 11l
E30 316i (1.8) 10l
Fiat Ritmo 105TC, Népautó Sirokkó 8-9l
Alfa 164 V6TB 14l
Alfa 159 az elmúlt 4 év átlaga 7.8l
:-)
E30 316i (1.8) 10l
Fiat Ritmo 105TC, Népautó Sirokkó 8-9l
Alfa 164 V6TB 14l
Alfa 159 az elmúlt 4 év átlaga 7.8l
:-)
Shadin2015-07-26 18:16:46 // 69644
1.2 16V Stilo-mmal átlag 8.6-tal jártam...
Mondjuk inkább városban.
Mondjuk inkább városban.
GTPeti2015-07-26 18:01:27 // 69643
Mit akatál te egy Lacettitől? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 17:56:30 // 69642
Az uccsó benyás autóm 10 éve egy 1,4-es Lacsetti volt, mondtam is tegnap azasszonynak hogy az evett ugyan annyit, mint a Tbi csak nem ment...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 17:53:37 // 69641
BIG Like :))))))))