Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2015-05-13 14:49:59 // 67464
Bontó :-(

"műanyag" 55345115 KNOB 18.270,22 HRD
"bőr" fekete 55348850 KNOB 28.050,49 HRD

plusz a kupak 55344557 ORNAMENT 3.784,60 HRD
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-13 12:39:34 // 67462
most lőttem a szervizből, ezen sem cseréltek olajat, mert minek :))))

hajtókarcsapágyas és pluszba HF-es is lett a kis A Merci végül is spórolt 2 olajcserét ami kb 20 rugesz :DDD
.......................2015-05-13 11:44:24 // 67461
mi lehet egy szervízkönyvben vagy Alfa adatbázisban amitöl nem fogja megvenni?
.......................2015-05-13 11:34:04 // 67460
meg kell nézni..az ott úgyis kiderül


az elsö hátsó lölös szépen áll
hátul biztos nem volt törött,mert a hátso lámpa beázott a régebbi képeken
(ez tipikus Brera hogy beázik a gyári lámpa,mert a tömítés elöregszik alatta)

a km er annyi ,de még ha 300 is lenne benne a jtdm simán megfutja ezt

a 2,4 et te is ismerd ,tudod mik a nyügjei

ha nem kopog a futómü akkor meg is lehet venni...
'''''2015-05-13 11:08:56 // 67459
Egy ismerősöm kinézett magának egy brerát.Meg lehet valahogy tudni az előéletét az alvázszám alapján?Fiatosok állítólag nem vezetik az előéletet.
droberto2015-05-13 09:13:45 // 67458
Én is már 3 éve húzom-halasztom...
Piritu - 1.000.0002015-05-13 06:47:39 // 67457
Pedig változik az össz távolság és még nálam is a sok autópálya ellenére kevesebbre jön ki, mint az alap 35e km. (Megtett+még megtehető)
Szabolcs 1592015-05-13 04:35:56 // 67456
Olajos téma mzo like,,,,, êrdekes különben kamionsoför vagyok uj kora Nälam van a Taliga Most van benn 170 ezer km és 1 olajcsere Volt ,nem mondanäm hogy csak autolpälya ,van Ebbe Minden és Birja ezt nem fogom megérteni Soha ,15 ezer km és én is kidobom Az olajat Plusz Az összes szüröt mert megérdemli , lehetne it is Tolni a km eket csak ugye Az a Fränya KOROM !!!!! Miatt van Az egesz !!! Mindenki maga dönti el ugye mennyit megy ,én csak a Motor t akarom kimélni mindig legyen neki friss olaj !!! 161000 ezer km nél järok ,üdv szép Napot
Dömpi (il dottore)2015-05-12 23:18:21 // 67455
félrenézted, én ezt írtam: "üzemanyagszűrőt és pollenszűrőt 2-évente vagy 40ezrenként"
mzo2015-05-12 22:43:53 // 67454
Mondjuk ezekből még mindig nem jön le nekem az, hogy ez rugalmas csereperiódus lenne. :)
És én pont erre menűre gondoltam a MES-ben. Ebben az olaj elhasználódási fok az lineárisan változik, egyenes arányban a megtett kilométerrel. Legalábbis én így vettem észre. Ez pedig nem azt jelenti hogy nézné a hidegindítást, padlózást stb. És a két alsó kilométer számláló is a megtett kiométerek arányában változik, azaz nem fog olyat kiírni, hogy 100 kmer után teszem azt 200 killométerrel csökken a köv olajcseréig a távolság. Vagy valaki tapasztalt már ilyet?
Piritu - 1.000.0002015-05-12 22:14:39 // 67453
Amire te gondolsz, az szerviz számláló. A kettő egymástól független.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 22:08:47 // 67452
226. oldal alul a **-nál:

Az én MES-em ezt írja:
Greentimus2015-05-12 22:05:51 // 67451
Jó a használt is ha szép állapotú.
mzo2015-05-12 21:59:50 // 67450
Nem fix 35 e kmer a periódus? Ez nekem új. Erről hol lehet a kezelési útmutatóban olvasni? Fura ez mert a MES-ben is simán csak visszaszámol naptári évet és km-ert az olajcserétől.
SOLI2015-05-12 21:39:23 // 67449
Sziasztok!

Valakinek nincs szuksege esetleg bontott kodlampa szettre, takarolemezzel egyutt?

Irjatok privat uzenetet!
Liquid2015-05-12 21:19:36 // 67448
a 159-nél is rugalmas az olajcsere intervallum, hogy pontosan miből kalkulál azt nem tudom
Pityukoma2015-05-12 21:19:16 // 67447
A fedél alatt van egy anya, azt kell letekerni. Utána jön csak le. Újat vagy használtat akarsz?
mzo2015-05-12 21:16:53 // 67446
Olajos téma és vezérlés téma (ismét) :)
Sztem itt kicsit túl van aggódva a téma néhány ember által. A 10-12 e vagy ennél kevesebb kmerenkénti olajcsere véleményem szerint felesleges. Azért ezek a mai motorok nem a 60-as években lettek tervezve, és az olajok is sokkal extrémebb követelményeknek felelnek meg mint azt gondolnánk. A 30-35 e kmeres csereperiódust sok esetben én is soknak tartom, de ezt is csak akkor amikor egy régi, eredetileg 15-20 e kmeres periódusra tervezett motorra (főleg dieselknél) egyszer csak ráírják hogy akkor mostantól 35 e, vagy még több. Egyébként még talán működnének ezek a kmerek is, csak akkor minimum 1-2-3 liter olajjal többet kellene megadni alap feltöltési mennyiségnek, nem a szokásos 3-4-5 litereket. A mai dieseleknél -vegyük példának az 59-es dieseleit- sztem nagyjából a 20 e kmeres csereperiódus ami reális és jó. A 35 e is tartható lenne de ahhoz már kellene egy inteligens olaj elhasználódás figyelő rendszer, ami sajna hiányzik ezeknél a motorknál. E nélkül ez rizikós. Ezen kívül a 4,5 liter helyett legalább 6 liter olaj kellen alap mennyiségenk. Ha valaki csak pályán használná az autót adott esetben akár gond nélkül vállalható lenne a 30 e kmeres csere periódus is. De ha sok a hidegindítás, a városi üzem, a tartós padlógáz stb akkor már nem. Nekem annó az Octaviám rugalamas csereperiódussal ment és az esetek többségében 25 és 30 e kmer között szólt hogy oké ennyi volt, jöhet a csere. Így mentem vele végig újkorától 7 éven át. És (bár igaz benzines volt) az olajat nem ette soha és a 25 e kmer után sem volt fekete az olaj, max sötét barna. Semmi gond nem volt ezzel a szervíz periódussal. Persze ehhez kellett a megfelelő olaj is.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 21:10:47 // 67445
ennyi :) akkor nagyjából egy síkon mozgunk, mondjuk az olajnál én Castrolt vagy Agipot használok és max 15e-et megyek vele
tdemeter2015-05-12 21:04:58 // 67444
Urak!

Ha veszek egy masik kormanyt a kocsiba es abban tortenetesen lesz mondjuk hangero szabalyzo gomb (a mostaniban nincs) akkor menni fog vele a hangeroszabalyzas ?
Vagy nincs bekabelezve?
Liquid2015-05-12 20:26:59 // 67443
nem, sőt az 5W40 jobb
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:40:16 // 67442
Szerintem nem kell, mert a dpf nélküli 1,9mjet-hez sem kell a 156-ban.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:39:21 // 67441
Most akkor linkeljem be, ahol azt mondják, hogy sose kell olajat cserélni? Több százezret mentek már csere nélkül :-DD
(Mindössze azért mondom, mert a neten bármire találsz példát.)
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:32:48 // 67440
Pl ezért is cseréltem le 105-nél a vezérlést.

Motorolaj témában mindössze tényként közöltem, hogy a 20ezres periódussal és gyári olajjal NINCS probléma. TS-nél akár 300e felett se. Aki ennél jobbat akar azt csinál, amit akar.
Az amcsiról meg az a véleményem, hogy, aki olyat vesz cseréljen csak nyugodtan hatésfélezrenként. Ha a fogyi nem gond, akkor ez se lehet :-P
SilentSound2015-05-12 19:27:42 // 67439
Sziasztok!
Rám ijesztett kicsit ma az autóm hazafelé. Egy zöldnél induláskor csörgős-kattogósan indult, aztán egy rövid idő után abbahagyta. Egy darabig semmi, aztán feltűnt, hogy egy-egy úthibán csattanó hangot ad, de nem mindig, utána pedig a motor leállításakor is zörgősen áll le. Ha utóbbi nem lenne, futóműre gyanakodnék, de így nem. Kettőstömegű lendkerék is nemrég lett cserélve, hibajelzést nem dobott. Van valakinek ötlete, hogy mi produkálhat ilyet?
W.2015-05-12 19:27:15 // 67438
Urak! Lehet, hogy hülye a kérdésem, de: kiszedett dpf esetében nem kell a WR-PE olaj, ugye?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 19:17:57 // 67437
pl Ruville, Graf, Thermo, Hepu, olcsók közül pl a Starline még egy gari sem volt vele az LPR-rel viszont már szoptam :(((
.......................2015-05-12 19:10:05 // 67436
"Engine Oil Viscosity (SAE Grade) — 1.4L Turbo
Engine
MOPAR® SAE 5W-40 synthetic engine oil or equivalent
Pennzoil® or Shell Helix® is recommended for all operating
temperatures."

ugyanaz az olajvizkozitás
.......................2015-05-12 19:08:10 // 67435
http://www.dodge.com/en/owners/manuals/
.......................2015-05-12 19:07:41 // 67434
DODGE DART ami ugyi Guli majdnem

"NOTE: Under no circumstances should oil change intervals
exceed 10,000 miles (16,000 km) or twelve months,
whichever comes first."

igaza lesz Dömpinek olajcsere ügyben
.......................2015-05-12 19:05:18 // 67433
melyik a jó vízpumpa akkor?
milyen márka?
Greentimus2015-05-12 19:04:17 // 67432
Nincs valakinek eladó gyári kézi váltógombja vagy honnan tudnék szerezni? Amúgy csak le kell tekerni a jelenlegit és mehetne a gyári a helyére?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 18:53:10 // 67431
a szíj kibírna 120e-et de a vízpumpa főleg a gyári valami sz@r kínai fos ami igazi lutri ..ezért javallott a 80-100e-es csere..
motorolaj témába én nem mászok inkább bele, valaki szerint jó az adalékolt, valaki csak a gyáriban hisz és valaki normális minőségűt is elégnek tartja ...nekem nem posztom senki feje felett pálcát törni :)
csak egy érdekesség az amcsi autóknál a Gyárilag előírt csereperiódus pl egy 3500cm3-is telekjárónál 6500 azaz Hatezerötszáz!!! km...
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:47:52 // 67430
Rólam is mindenki azt hiszi, hogy hosszú távon járok. Pedig napi 2x6 km is van hidegindítással.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:45:59 // 67429
Szerintem a CAN bus-on keresztül kapja a jelet.
Halesz2015-05-12 18:45:43 // 67428
Srácok, keresek tovább:

Budapesten forgatnak egy hollywoody filmet júniusban, amihez keresünk egy fekete 159 berlinát. Lehetőleg egy átlagos kinézetű, gyári 16-17-es felnivel szerelt modell lenne érdekes, nagy matricák nélkül.

Aki két napra tudná nélkülözni az autóját és szeretné viszontlátni egy nem mindennapi produkcióban - természetesen egy elég korrekt összegért cserébe - keressen engem!
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:43:06 // 67427
A fékolajra viszont csak két év a gyári ajánlás...
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:34:01 // 67426
Alapjában a vezérműszíjról beszéltem. Lassan már ott tartunk, hogy aki nem cseréli le 50ezernél a kormosban, az nem jó gazda. (A másik végletben meg bontott féket keresnek.)

Az olaj és a szerviz az más téma. Azért írtam, hogy az eddigi 800ezren a 20-ezres csereperiódussal sose volt bajom. Az új gazdáknál sem. Innentől szerintem felesleges 8-10ezrenként kidobni, főleg még arra is licitálva, hogy ki tud "jobb" fémkerámiás cuccot, vagy egyéb adalékot beletölteni.
SzJanos2015-05-12 18:30:14 // 67425
Mázli, vagy ő kezeli a Fiatos/Alfás ügyfeleket, de én is vele kontaktáltam. Eredeti alkatrészekre van most 20% kedvezmény, és munkadíjra is nagyon korrekt ajánlatot adtak. Ezen felül mellettük szól a 2 év garancia amit vállalnak a vezérlésre, szóval ha olyan jól szervizelnek, mint ahoyg ajánlatot adnak, akkor minden rendben lesz. Ezúton is köszönet a tapasztalatok megosztásáért!
Shadin2015-05-12 16:01:15 // 67423
Tudtátok, h 1.9 16V-nél 200-nál 6-osban csak 3500 a fordulat? És még megy tovább is :)
Shadin2015-05-12 15:58:59 // 67422
Hát a dashboard computer CAN BUS jeléből.
Shadin2015-05-12 15:57:38 // 67421
Pollen és levegő szűrő évente tavasszal :-)
Shadin2015-05-12 15:52:45 // 67420
Hamarabb nyerek a lottón minthogy ezt MO.-n valaki is megcsinálja...
mex862015-05-12 14:25:40 // 67419
asszony elsö autojäban is akkor cseréltük a vezszijat mikor elszakadt
hengerfejjel meg szelepekkel együtt :D gondoltuk kicsit megyünk vele vétel utän mig lesz budget szijszettre.
aztän kellett hengerfejre is meg a hozzävalokra :D
és még jol megusztuk :D
mex862015-05-12 14:22:49 // 67418
na de henger is több van meg hengerfej is meg veztengely is
utobbi ugy vagy 2x :D
de tény h kva sok az öl benne, na meg nem is oco
mielött cserélni kellett volna eladtam :P
mex862015-05-12 14:19:10 // 67417
järok munkäba is napi 2x9km-re :)
igaz ebböl nemigen gyülik a km :)
de mikor hazaindulok akkor belemegy hamar 2ezer, amiben inditok 2x :)
.......................2015-05-12 14:07:21 // 67416
le is szarják az olajcserét az olaszok ha lejár a garancia
.......................2015-05-12 14:03:21 // 67415
te egy olajcserét úgy teszel meg ,
hogy 30 szor hidegindítasz ez alatt

a Dömpi meg vagy 3000 szer

ez a nem mindegy
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak