Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002015-05-12 22:14:39 // 67453
Amire te gondolsz, az szerviz számláló. A kettő egymástól független.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 22:08:47 // 67452
226. oldal alul a **-nál:

Az én MES-em ezt írja:
Greentimus2015-05-12 22:05:51 // 67451
Jó a használt is ha szép állapotú.
mzo2015-05-12 21:59:50 // 67450
Nem fix 35 e kmer a periódus? Ez nekem új. Erről hol lehet a kezelési útmutatóban olvasni? Fura ez mert a MES-ben is simán csak visszaszámol naptári évet és km-ert az olajcserétől.
SOLI2015-05-12 21:39:23 // 67449
Sziasztok!

Valakinek nincs szuksege esetleg bontott kodlampa szettre, takarolemezzel egyutt?

Irjatok privat uzenetet!
Liquid2015-05-12 21:19:36 // 67448
a 159-nél is rugalmas az olajcsere intervallum, hogy pontosan miből kalkulál azt nem tudom
Pityukoma2015-05-12 21:19:16 // 67447
A fedél alatt van egy anya, azt kell letekerni. Utána jön csak le. Újat vagy használtat akarsz?
mzo2015-05-12 21:16:53 // 67446
Olajos téma és vezérlés téma (ismét) :)
Sztem itt kicsit túl van aggódva a téma néhány ember által. A 10-12 e vagy ennél kevesebb kmerenkénti olajcsere véleményem szerint felesleges. Azért ezek a mai motorok nem a 60-as években lettek tervezve, és az olajok is sokkal extrémebb követelményeknek felelnek meg mint azt gondolnánk. A 30-35 e kmeres csereperiódust sok esetben én is soknak tartom, de ezt is csak akkor amikor egy régi, eredetileg 15-20 e kmeres periódusra tervezett motorra (főleg dieselknél) egyszer csak ráírják hogy akkor mostantól 35 e, vagy még több. Egyébként még talán működnének ezek a kmerek is, csak akkor minimum 1-2-3 liter olajjal többet kellene megadni alap feltöltési mennyiségnek, nem a szokásos 3-4-5 litereket. A mai dieseleknél -vegyük példának az 59-es dieseleit- sztem nagyjából a 20 e kmeres csereperiódus ami reális és jó. A 35 e is tartható lenne de ahhoz már kellene egy inteligens olaj elhasználódás figyelő rendszer, ami sajna hiányzik ezeknél a motorknál. E nélkül ez rizikós. Ezen kívül a 4,5 liter helyett legalább 6 liter olaj kellen alap mennyiségenk. Ha valaki csak pályán használná az autót adott esetben akár gond nélkül vállalható lenne a 30 e kmeres csere periódus is. De ha sok a hidegindítás, a városi üzem, a tartós padlógáz stb akkor már nem. Nekem annó az Octaviám rugalamas csereperiódussal ment és az esetek többségében 25 és 30 e kmer között szólt hogy oké ennyi volt, jöhet a csere. Így mentem vele végig újkorától 7 éven át. És (bár igaz benzines volt) az olajat nem ette soha és a 25 e kmer után sem volt fekete az olaj, max sötét barna. Semmi gond nem volt ezzel a szervíz periódussal. Persze ehhez kellett a megfelelő olaj is.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 21:10:47 // 67445
ennyi :) akkor nagyjából egy síkon mozgunk, mondjuk az olajnál én Castrolt vagy Agipot használok és max 15e-et megyek vele
tdemeter2015-05-12 21:04:58 // 67444
Urak!

Ha veszek egy masik kormanyt a kocsiba es abban tortenetesen lesz mondjuk hangero szabalyzo gomb (a mostaniban nincs) akkor menni fog vele a hangeroszabalyzas ?
Vagy nincs bekabelezve?
Liquid2015-05-12 20:26:59 // 67443
nem, sőt az 5W40 jobb
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:40:16 // 67442
Szerintem nem kell, mert a dpf nélküli 1,9mjet-hez sem kell a 156-ban.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:39:21 // 67441
Most akkor linkeljem be, ahol azt mondják, hogy sose kell olajat cserélni? Több százezret mentek már csere nélkül :-DD
(Mindössze azért mondom, mert a neten bármire találsz példát.)
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:32:48 // 67440
Pl ezért is cseréltem le 105-nél a vezérlést.

Motorolaj témában mindössze tényként közöltem, hogy a 20ezres periódussal és gyári olajjal NINCS probléma. TS-nél akár 300e felett se. Aki ennél jobbat akar azt csinál, amit akar.
Az amcsiról meg az a véleményem, hogy, aki olyat vesz cseréljen csak nyugodtan hatésfélezrenként. Ha a fogyi nem gond, akkor ez se lehet :-P
SilentSound2015-05-12 19:27:42 // 67439
Sziasztok!
Rám ijesztett kicsit ma az autóm hazafelé. Egy zöldnél induláskor csörgős-kattogósan indult, aztán egy rövid idő után abbahagyta. Egy darabig semmi, aztán feltűnt, hogy egy-egy úthibán csattanó hangot ad, de nem mindig, utána pedig a motor leállításakor is zörgősen áll le. Ha utóbbi nem lenne, futóműre gyanakodnék, de így nem. Kettőstömegű lendkerék is nemrég lett cserélve, hibajelzést nem dobott. Van valakinek ötlete, hogy mi produkálhat ilyet?
W.2015-05-12 19:27:15 // 67438
Urak! Lehet, hogy hülye a kérdésem, de: kiszedett dpf esetében nem kell a WR-PE olaj, ugye?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 19:17:57 // 67437
pl Ruville, Graf, Thermo, Hepu, olcsók közül pl a Starline még egy gari sem volt vele az LPR-rel viszont már szoptam :(((
.......................2015-05-12 19:10:05 // 67436
"Engine Oil Viscosity (SAE Grade) — 1.4L Turbo
Engine
MOPAR® SAE 5W-40 synthetic engine oil or equivalent
Pennzoil® or Shell Helix® is recommended for all operating
temperatures."

ugyanaz az olajvizkozitás
.......................2015-05-12 19:08:10 // 67435
http://www.dodge.com/en/owners/manuals/
.......................2015-05-12 19:07:41 // 67434
DODGE DART ami ugyi Guli majdnem

"NOTE: Under no circumstances should oil change intervals
exceed 10,000 miles (16,000 km) or twelve months,
whichever comes first."

igaza lesz Dömpinek olajcsere ügyben
.......................2015-05-12 19:05:18 // 67433
melyik a jó vízpumpa akkor?
milyen márka?
Greentimus2015-05-12 19:04:17 // 67432
Nincs valakinek eladó gyári kézi váltógombja vagy honnan tudnék szerezni? Amúgy csak le kell tekerni a jelenlegit és mehetne a gyári a helyére?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 18:53:10 // 67431
a szíj kibírna 120e-et de a vízpumpa főleg a gyári valami sz@r kínai fos ami igazi lutri ..ezért javallott a 80-100e-es csere..
motorolaj témába én nem mászok inkább bele, valaki szerint jó az adalékolt, valaki csak a gyáriban hisz és valaki normális minőségűt is elégnek tartja ...nekem nem posztom senki feje felett pálcát törni :)
csak egy érdekesség az amcsi autóknál a Gyárilag előírt csereperiódus pl egy 3500cm3-is telekjárónál 6500 azaz Hatezerötszáz!!! km...
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:47:52 // 67430
Rólam is mindenki azt hiszi, hogy hosszú távon járok. Pedig napi 2x6 km is van hidegindítással.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:45:59 // 67429
Szerintem a CAN bus-on keresztül kapja a jelet.
Halesz2015-05-12 18:45:43 // 67428
Srácok, keresek tovább:

Budapesten forgatnak egy hollywoody filmet júniusban, amihez keresünk egy fekete 159 berlinát. Lehetőleg egy átlagos kinézetű, gyári 16-17-es felnivel szerelt modell lenne érdekes, nagy matricák nélkül.

Aki két napra tudná nélkülözni az autóját és szeretné viszontlátni egy nem mindennapi produkcióban - természetesen egy elég korrekt összegért cserébe - keressen engem!
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:43:06 // 67427
A fékolajra viszont csak két év a gyári ajánlás...
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:34:01 // 67426
Alapjában a vezérműszíjról beszéltem. Lassan már ott tartunk, hogy aki nem cseréli le 50ezernél a kormosban, az nem jó gazda. (A másik végletben meg bontott féket keresnek.)

Az olaj és a szerviz az más téma. Azért írtam, hogy az eddigi 800ezren a 20-ezres csereperiódussal sose volt bajom. Az új gazdáknál sem. Innentől szerintem felesleges 8-10ezrenként kidobni, főleg még arra is licitálva, hogy ki tud "jobb" fémkerámiás cuccot, vagy egyéb adalékot beletölteni.
SzJanos2015-05-12 18:30:14 // 67425
Mázli, vagy ő kezeli a Fiatos/Alfás ügyfeleket, de én is vele kontaktáltam. Eredeti alkatrészekre van most 20% kedvezmény, és munkadíjra is nagyon korrekt ajánlatot adtak. Ezen felül mellettük szól a 2 év garancia amit vállalnak a vezérlésre, szóval ha olyan jól szervizelnek, mint ahoyg ajánlatot adnak, akkor minden rendben lesz. Ezúton is köszönet a tapasztalatok megosztásáért!
Shadin2015-05-12 16:01:15 // 67423
Tudtátok, h 1.9 16V-nél 200-nál 6-osban csak 3500 a fordulat? És még megy tovább is :)
Shadin2015-05-12 15:58:59 // 67422
Hát a dashboard computer CAN BUS jeléből.
Shadin2015-05-12 15:57:38 // 67421
Pollen és levegő szűrő évente tavasszal :-)
Shadin2015-05-12 15:52:45 // 67420
Hamarabb nyerek a lottón minthogy ezt MO.-n valaki is megcsinálja...
mex862015-05-12 14:25:40 // 67419
asszony elsö autojäban is akkor cseréltük a vezszijat mikor elszakadt
hengerfejjel meg szelepekkel együtt :D gondoltuk kicsit megyünk vele vétel utän mig lesz budget szijszettre.
aztän kellett hengerfejre is meg a hozzävalokra :D
és még jol megusztuk :D
mex862015-05-12 14:22:49 // 67418
na de henger is több van meg hengerfej is meg veztengely is
utobbi ugy vagy 2x :D
de tény h kva sok az öl benne, na meg nem is oco
mielött cserélni kellett volna eladtam :P
mex862015-05-12 14:19:10 // 67417
järok munkäba is napi 2x9km-re :)
igaz ebböl nemigen gyülik a km :)
de mikor hazaindulok akkor belemegy hamar 2ezer, amiben inditok 2x :)
.......................2015-05-12 14:07:21 // 67416
le is szarják az olajcserét az olaszok ha lejár a garancia
.......................2015-05-12 14:03:21 // 67415
te egy olajcserét úgy teszel meg ,
hogy 30 szor hidegindítasz ez alatt

a Dömpi meg vagy 3000 szer

ez a nem mindegy
.......................2015-05-12 13:57:30 // 67414
szeintem az üzemanyagszürö 12 ekm erenként eltúlzott

jó az 30.40 ekm erenként is
David | Centocinquantanove2015-05-12 13:41:44 // 67413
Nem tudjátok véltelenül, hogy a gyári rádióban a sebességarányos hangerővezérlés funkció (nagyobb sebességnél automatikusan ráhangosít) hogyan érzékeli a sebességet?
Giuntini2015-05-12 13:25:44 // 67412
Olaszban a kötelező szerviz ingyen van. Az olajert es az előírt alkatrészekert nem kell fizetni.
Dömpi (il dottore)2015-05-12 13:05:19 // 67411
Aki rám hallgat cseréli 12-15e km-enként az olajat/olajszűrőt, üzemanyagszűrőt és pollenszűrőt 2-évente vagy 40ezrenként, vezérlést meg 130-140ezrenként, hosszbordás szíjjat 70ezrenként, váltóolajat 100ezrenként, szervóoljat és fékolajat 3 évente vagy 70ezrenként.

Én ehhez tartom magam mind az 1.9 jtdm, mind az 1.6 TS esetében (ez utóbbinál a vezérlés 60ezrenként).
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 12:55:05 // 67410
Nekem van egy autójára igényes barátom, akkor cserél vezérlést miután elszakadt, olajat is elfelejt cserélni, múltkor 2 év és 30e km után cserélte le, úgy esett ki az olaj szó szerint :)))
Mondjuk kímélve használja, 50-nél többel sosem megy inkább 40-nel azt is a belő sávban, mert 4m-nél messzebb nem lát (van szemüvege otthon a szekrényen)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 12:41:22 // 67409
"semmilyen technikai vagy alkatrész újítás nélkül"
Az általad leírt fosvágenbe 9-10L olaj kell az pont 2x annyi mint akár egy 2.0JTDM-be amiben papír szerint 35000km-nél kellene olajat cserélni ....
nyüheeeeeeehheeeeeeeee
Konklúzió...menj a 3.0-val úgy 300e-et, hogy 60e-ként cseréled az olajat és majd meglátjuk mit dob le :P
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 12:37:38 // 67408
kicsit olvass figyelmesebben és akkor rájössz miről beszélünk :)))
mex862015-05-12 12:23:10 // 67407
sztem konstrukciofüggö is erösen hogy melyik motor hogy birja a longlife olajcseréket.
van aminek mindegy ha 5000ezrenként cserélnéd, akkor is behal
mex862015-05-12 12:19:55 // 67406
akkkor arra mit léptek hogy az offos 3.0TDI-m végig longlife periodusokkal (30e km) ment 313e km-nél volt nälam ugy hogy a turboja az volt amit 10e km-nél gariba rätettek tehät benne volt 300e plusz (megvoltak a szämläk mindenröl) 10 olajcseréje volt odäig, mind märkaszerviz és inspekciokra behordtäk. és nem volt motorgeneräl meg tärsai.
egyedül a vezlänc szolt benne picit hideginditäsnäl, de azt sajnos sok autonäl ennyi kmnél mär 3x cserélik

persze midnen hasznälatfüggö stb stb de mégis...

ja és eredeti dpf amit nem sokkal elötte pucoltak ki elöször
(mondjuk lendkereke mär nem eredeti volt, a mumus alkatrészek közül)

ezzel nem azt akarom mondani hogy kitolom én is odäig, föleg ha ennyi méterrel veszem és még hasznälni akarom.
de ez mär nem az elsö olyan autom volt amit visszakövetve igy szervizeltek mégse fosta le a bokäjät idejekorän, legaläbbis nälam.
amit most hajtok az is 30e-es periodussal volt egész idäig, én most visszaveszem 20ra normälis olajjal, de azért nem 10re.
.......................2015-05-12 11:12:23 // 67405
onnan lehet nem,
de én amikor szétszedtem a leömlö repedés miatt egy deka olajsár nem volt sem a bemenö sem a kimenö ág olajcsöveiben
söt az olajhütöben sem
denil12015-05-12 09:47:10 // 67404
Én a Tjet Bravomat 5 évig vittem hozzájuk.
Az egyik legkorrektebb márkaszervíz és tényleg megcsinálják amit meg kell csinálni.
Keresd Apáti Zsoltot.Maximálisan ügyfélözpontú ember. De arra készülj fel,h az óradíjaik nem olcsók. Valamit valamiért.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak