Halihó!
Piritu - elolvastam a blogodat :-)
Nagyon köszi a részletes leírást! Megerősítettél :-)
Illetve ahogy olvasom a többi hozzászólást azok is :-)
Köszi mindenkinek!
Forza Alfa!
Pac2015-05-08 10:58:29 // 67303
tirex2015-05-08 10:43:25 // 67302
Pedig szerintem a 159 elég jól össze van rakva, talán a régebbi típusok miatt van félelem a szerelőkben. Azt mondták egy bmw-vel vagy vw-vel sokkal több gond van.Nem tudom még egyik se volt nekem.
Giuntini2015-05-08 10:07:06 // 67301
A minden autóval foglalkozó szerelők véleménye a legrosszabb. Valójában egyikhez sem értenek, és az Alfát, nehezebb szerelhetősége miatt, az alkatrészellátás miatt, de legfőképpen a hozzáértés hiánya miatt, egyszerűen leszarozzák.
tirex2015-05-08 09:53:00 // 67300
Jó napot mindenkinek! lehet első vagyok ezzel a fórumon de elértük a 300000 km-t. Sajnos. 140ezret mentem vele én és gyors összegzés a javításokról.. 2 kerékagycsapágy csere ( per 40-es defekttűrőgumi miatt sztem), egy ajtókilincsbowden, kipufogócső javítás, és asszem ennyi. 2 hete Manky kiírta az egr-t és a dpf-et mert szarakodott valamelyik és rövidrezártuk a dolgot. Most jön egy hűtőventillátor-kapcsoló csere.Összegezve nagyon jól szerepel a kocsi. A szerelők ahová hordom mikor először meglátták hogy alfa majdnem elzavartak. Most ők is összegeztek és azt mondják ilyen keveset még talán egy kocsi se volt náluk. Eddigi legjobb kocsim, jó választás volt.
Giuntini2015-05-08 09:03:02 // 67299
Nekem be lettek vizsgálva az injektorok, amikor szét volt szedve a motor, mindegyik tökéletes állapotban van, és 205 ezer van benne. Az tény, hogy nem tudom, előzőleg mikor cserélték. Az Egr-el nekem rögtön problémám volt, azt ki is kellett cserélni. Azóta 20ezer kilométert mentem. Amit beleraktak nem is volt vadiúj. Ami a városi használatot illeti, próbálom redukálni a dugókban történő ácsorgást, mert a 2.4 gyűlöli. Benne van a DPF, normálisan működik, múltkor a motorfelújítás után szenzort kellett cserélni. Lehet, hogy az állásban ment tönkre. Tavasztól őszig nagyon sokat megyek autópályán. Azt érzem, hogy a 2.4-nek a 140 is kevés. 160-as utazótempónál kezdi jól érezni magát. Ez viszont eléggé veszélyes a pénztárcának. Én úgy érzem, hogy a prémium üzemanyagnak nagyon jó hatása van. Az ember jobban érzi magát, ha folyamatosan valamivel többet fizet az üzemanyagért, mint egyszerre 100ezreket. Bár nekem pont nem kellene mondanom. Az is igaz, hogy az én költségem oka teljesen másból adódott. én mindenkinek javaslom a OMV maxx motiont! Ausztriából jön, tiszta, és előnye csak hosszútávon jön ki. Szerintem ezzel az üzemanyaggal redukálódnak a DPF és egyéb problémák.
.......................2015-05-08 07:36:16 // 67298
Ate
Drága de legalább nem csikorog mint az olcsó betétek
Drága de legalább nem csikorog mint az olcsó betétek
Piritu - 1.000.0002015-05-07 20:08:58 // 67297
Én maradtam a gyári párosnál.
Dzsozy2015-05-07 20:06:37 // 67296
Szép estét urak!
Fékbetét csere előtt állok. Érdeklődnék, hogy mit ajánlotok, normális minőségben, elfogadható áron. Elég sok választási lehetőség van. :)
Fékbetét csere előtt állok. Érdeklődnék, hogy mit ajánlotok, normális minőségben, elfogadható áron. Elég sok választási lehetőség van. :)
tdemeter2015-05-07 19:41:04 // 67295
Egyszerű akku probléma nem lehet? Az hidegben gyorsabban merül le.
Ha ilyen nyögvenyelősen lassan teker akkor egy új akkuval szerintem megoldódhat.
Ha ilyen nyögvenyelősen lassan teker akkor egy új akkuval szerintem megoldódhat.
Haddel2015-05-07 18:13:54 // 67294
Autópályázni nagyon jó vele, )
.......................2015-05-07 14:30:32 // 67293
sajna nincs az Alfákban hütöfolyadék elfolyás figyelmeztetö lámpa
simán szárazra futtatható a motor
persze sípol ha 130 fokos a víz
de ha nincs víz a termosztátházban sem?
(még a mostani VW ben is van)
simán szárazra futtatható a motor
persze sípol ha 130 fokos a víz
de ha nincs víz a termosztátházban sem?
(még a mostani VW ben is van)
Greentimus2015-05-07 13:23:59 // 67292
Napi melóba oda-vissza 20-20 km már gatya neki?
Ennek nagy része a Pesti Soroksári úton történik, ahol van reggel dugo, de este elég jól lehet haladni. Pár lámpa fog csak meg.
Ennek nagy része a Pesti Soroksári úton történik, ahol van reggel dugo, de este elég jól lehet haladni. Pár lámpa fog csak meg.
Pityukoma2015-05-07 12:29:39 // 67291
Tanulságos blog, köszi :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-07 11:19:16 // 67290
kb 100e-re terveznek ...utána lehet cserélni :)
.......................2015-05-07 11:07:54 // 67289
akkor kimondhatjulk,hogy autópályázni jtdm jó
egyébként feljtös
vagy ki kell herélni
egyébként feljtös
vagy ki kell herélni
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-07 11:03:51 // 67288
van EGR gond nem is kicsi, a hűtője vagy befelé vagy kifelé kilyukad és bizony aki nem csak hosszú távon használja ugyan úgy tönkre megy mint bármelyikben...
Pac2015-05-07 11:02:58 // 67287
Ok!
Szóval akkor jó választás a 2.0-s verzió.
Mint minden típusnak ennek is megvannak a hibái, a 156-é is megvolt, de ezeket lehet okosan kezelni. Nyilván szerelőtől is függ.
Még egyszer nagyon köszi a kimerítő szakmai válaszokért :-)
Szóval akkor jó választás a 2.0-s verzió.
Mint minden típusnak ennek is megvannak a hibái, a 156-é is megvolt, de ezeket lehet okosan kezelni. Nyilván szerelőtől is függ.
Még egyszer nagyon köszi a kimerítő szakmai válaszokért :-)
.......................2015-05-07 11:01:35 // 67286
halgasd CD röl ,ennyi
.......................2015-05-07 11:00:30 // 67285
vezérléscsere 140ekm er a gyári alkat´reszekkel
utángyártottal max fele
VÌZPUMPÀvan eggyütt cserélendö
de nem szokta szaggatni ,nem érzékeny
bár vétel után kötelezö
injektorok haszálatfüggök,
aki csak autópályán megy az 300ek m ert is elmegy vele
aki városozik vele 120 e km ernél fel kell újítani
utángyártottal max fele
VÌZPUMPÀvan eggyütt cserélendö
de nem szokta szaggatni ,nem érzékeny
bár vétel után kötelezö
injektorok haszálatfüggök,
aki csak autópályán megy az 300ek m ert is elmegy vele
aki városozik vele 120 e km ernél fel kell újítani
.......................2015-05-07 10:56:45 // 67284
alapvetöen tartós a 159 is
bár kerékcsapágy gyakran cserés lesz
az SW típushiba a hátsó rugó törése
és a hátsó ablak leesik és lem lehet többé felhúzni
hát´so kipuf dop 4 évet bír
a CR rendszer még a stapabíró Bosch CP1 nagynyomású szivattyús
és mágnes injektoros ami felújítható ,így penztárcakímélö is
nem kell megilyedni a kettöstömegü lendkeréktöl ,nem szokott betojni ,
ha igen akkor sem nagyon drága
bár kerékcsapágy gyakran cserés lesz
az SW típushiba a hátsó rugó törése
és a hátsó ablak leesik és lem lehet többé felhúzni
hát´so kipuf dop 4 évet bír
a CR rendszer még a stapabíró Bosch CP1 nagynyomású szivattyús
és mágnes injektoros ami felújítható ,így penztárcakímélö is
nem kell megilyedni a kettöstömegü lendkeréktöl ,nem szokott betojni ,
ha igen akkor sem nagyon drága
Pac2015-05-07 10:55:16 // 67283
Nagyon köszönöm a részletes válaszodat!
Ilyenek, hogy vezérléscsere vagy porlasztócsúcs csere mikor esedékes?
Ilyenek, hogy vezérléscsere vagy porlasztócsúcs csere mikor esedékes?
Zsu062015-05-07 10:54:08 // 67282
Köszönöm szépen! :-) még az USB-s problémára hasonló gyorsasággal kellene megoldást találni és akkor a mai napnak is volt értelme :-)
.......................2015-05-07 10:50:03 // 67281
gyárilag 35eKm olajcsere,levegöszüröcsere
minden második alkalommal (vagyis 70Ekm) diesel szürö csere
ha Seleniat teszel bele semmi baja nem lesz 400 e km ig se
minden második alkalommal (vagyis 70Ekm) diesel szürö csere
ha Seleniat teszel bele semmi baja nem lesz 400 e km ig se
.......................2015-05-07 10:47:50 // 67280
a 2.0jtdm motor alapvatöen nagyon megbízható
keveset fogyaszt
nincs többé EGR gondja (mert dellorto az EGR és javított más konstrukció)
sem DPF gondja (mert a motor nyakán van ,így hamar tisztul)
sem korai injektor kopások (ami az1,9,2,4 jtdm nél törvényszerüen bekövetkezik )
igazából a legmegbízhatóbb motorok egyike amit valaha a Fiat csoport gyártott
egyetlen nagy rizikója ,hogy az EGR hütö müanyag deklije elreped és elengdi a hütövíz nyomást
ez vezethet motorkárhoz is ,ha fellforr a víz(már ha marad benne,és van minek fellforrnia)
keveset fogyaszt
nincs többé EGR gondja (mert dellorto az EGR és javított más konstrukció)
sem DPF gondja (mert a motor nyakán van ,így hamar tisztul)
sem korai injektor kopások (ami az1,9,2,4 jtdm nél törvényszerüen bekövetkezik )
igazából a legmegbízhatóbb motorok egyike amit valaha a Fiat csoport gyártott
egyetlen nagy rizikója ,hogy az EGR hütö müanyag deklije elreped és elengdi a hütövíz nyomást
ez vezethet motorkárhoz is ,ha fellforr a víz(már ha marad benne,és van minek fellforrnia)
.......................2015-05-07 10:42:44 // 67279
interdiesel Györ
keresd Komondi Norbit ,
ök nagyon értik az ilyen gondokat ,
megcsinálják neked
keresd Komondi Norbit ,
ök nagyon értik az ilyen gondokat ,
megcsinálják neked
Pac2015-05-07 10:42:24 // 67278
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Új autó vásárlásában vagyok. 2009-es évjárattól nézegetem őket, SW, dieselben gondolkodom a 2.0 JTDm-es verzióban. Még nem volt dieselem ezért érdeklődnék, hogy mik a tapasztalatok?
Szervíz igény, periódus ilyenek is érdekelnének.
Ha valaki információt tudna adni, azt nagyon megköszönném!
Segítséget szeretnék kérni.
Új autó vásárlásában vagyok. 2009-es évjárattól nézegetem őket, SW, dieselben gondolkodom a 2.0 JTDm-es verzióban. Még nem volt dieselem ezért érdeklődnék, hogy mik a tapasztalatok?
Szervíz igény, periódus ilyenek is érdekelnének.
Ha valaki információt tudna adni, azt nagyon megköszönném!
.......................2015-05-07 10:39:17 // 67277
" de akkor hirtelen hibának a viz forrását jelzi. Utána a mutató egyből visszaáll az alap helyzetbe"
vagy a csatlakozója kontakthibás
bár ettöl még be kellene indulnia szerintem
inkább indítózás alatt kellene nézelödni az agyában
hogy megvannak e a
fordulatszámjel,
270 bar feletti Common Rail nyomás
immo engedélyezi e az indítást
vagy a csatlakozója kontakthibás
bár ettöl még be kellene indulnia szerintem
inkább indítózás alatt kellene nézelödni az agyában
hogy megvannak e a
fordulatszámjel,
270 bar feletti Common Rail nyomás
immo engedélyezi e az indítást
Zsu062015-05-07 10:21:11 // 67276
Pont elkaptuk a szerelővel ezt a problémát, amikor kiolvasáson volt, és akkor nem hozott hibakódot. Lehetséges így is ez a gond?
.......................2015-05-07 10:15:00 // 67275
kontakthibás vagy rossz a motorhömérséklet jeladó szenzor
Zsu062015-05-07 09:52:40 // 67274
Sziasztok!
Új tagként először is köszönöm a befogadást!
Több kérdésem is lenne, a kocsival kapcsolatban, amire remélem végre kapok választ.
2,4 jtd 2006 159SW-m van, az utóbbi időszakban egyre sűrűbben csinálja, hogy nem akar elindulni. Először arra gondoltam, hogy a hideg miatt a gázolaj szivattyú nem működik rendesen. De kiderült, nem csak hidegben csinálja. Próbáltam azt, hogy alacsony üzemanyagszint mellett is csinálja (mintha ott többször csinálná). Lényeg a jelenség: izzítás, gomb benyom, érdekes kattanás a biztosíték táblából és nem indul. Nagy nehezen, kinlódtatással megy, de akkor hirtelen hibának a viz forrását jelzi. Utána a mutató egyből visszaáll az alap helyzetbe. Nem minden indításnál csinálja. Hűtő új benne, nyomáspróbán volt, igaz még a szivattyú nem lett kipróbálva. Működni müködik, de lehetséges hogy nem adja meg a megfelelő bar-t. Ötletek? Korábban is jelentkezett ez a probléma, csak mostanában sűrűbben és nehezebben is akar indulni (5-6 próbálkozás minimum)
Másik problémám, hogy valamiért a beépitett USB port nem akar semmiféle pendrive-t elfogadni, bármilyen formátumba készül. Nekem azt mondták, hogy szoftvert kellene frissiteni a fejegységen (nem navis, az alap verzió), amiről konkrétan az eddig felkeresett szakszervizek nem is hallottak :-) Erre is várnék ötleteket. :-)
Elnézést kérek a hosszú monológomért, de már nagyon tanácstalan vagyok.
Köszönöm a segitséget!
Új tagként először is köszönöm a befogadást!
Több kérdésem is lenne, a kocsival kapcsolatban, amire remélem végre kapok választ.
2,4 jtd 2006 159SW-m van, az utóbbi időszakban egyre sűrűbben csinálja, hogy nem akar elindulni. Először arra gondoltam, hogy a hideg miatt a gázolaj szivattyú nem működik rendesen. De kiderült, nem csak hidegben csinálja. Próbáltam azt, hogy alacsony üzemanyagszint mellett is csinálja (mintha ott többször csinálná). Lényeg a jelenség: izzítás, gomb benyom, érdekes kattanás a biztosíték táblából és nem indul. Nagy nehezen, kinlódtatással megy, de akkor hirtelen hibának a viz forrását jelzi. Utána a mutató egyből visszaáll az alap helyzetbe. Nem minden indításnál csinálja. Hűtő új benne, nyomáspróbán volt, igaz még a szivattyú nem lett kipróbálva. Működni müködik, de lehetséges hogy nem adja meg a megfelelő bar-t. Ötletek? Korábban is jelentkezett ez a probléma, csak mostanában sűrűbben és nehezebben is akar indulni (5-6 próbálkozás minimum)
Másik problémám, hogy valamiért a beépitett USB port nem akar semmiféle pendrive-t elfogadni, bármilyen formátumba készül. Nekem azt mondták, hogy szoftvert kellene frissiteni a fejegységen (nem navis, az alap verzió), amiről konkrétan az eddig felkeresett szakszervizek nem is hallottak :-) Erre is várnék ötleteket. :-)
Elnézést kérek a hosszú monológomért, de már nagyon tanácstalan vagyok.
Köszönöm a segitséget!
Liquid2015-05-06 21:16:26 // 67273
újan mindegyik jó, majd meglátjuk meddig :)
mzo2015-05-06 21:13:11 // 67272
Én is szoktam időnként mosni a motorteret, sztem ha odafigyel az ember és kellő körültekintéssel jár el nem lehet belőle baj. Ahogy te is írtad.
A blogodat és az hsz-eidet olvasva nekem is felötlött hogy lassan meg kellene ejtenem egy lengőkar cserét, mert időnként nagyon halk koppanás hallatszik balról. Érdekes módon nem a nagyobb úthibáknál hanem a kisebbeknél jön elő, de nem mindig. Már azóta ilyen mióta megvan az autó. Majd két hét múlva Csőrinél ránézünk, ő biztos okosabban tudja diagnosztizálni mint én. :)
Cseréltem ablaktörlő lapátot is. SCT mellett döntöttem, a TC webáruházból kb 1800 ft-ért megrendeltem és gyerekek, tényleg szenzációsan töröl. A régi Bosch ehhez képest fasorban se volt. Igaz az már ki tudja hány éves volt. De a lényeg az SCT tényleg jó, egy baja van, a felfogatási pontja kicsit bumszli, de hát ennyi pénzért ez belefér.
A blogodat és az hsz-eidet olvasva nekem is felötlött hogy lassan meg kellene ejtenem egy lengőkar cserét, mert időnként nagyon halk koppanás hallatszik balról. Érdekes módon nem a nagyobb úthibáknál hanem a kisebbeknél jön elő, de nem mindig. Már azóta ilyen mióta megvan az autó. Majd két hét múlva Csőrinél ránézünk, ő biztos okosabban tudja diagnosztizálni mint én. :)
Cseréltem ablaktörlő lapátot is. SCT mellett döntöttem, a TC webáruházból kb 1800 ft-ért megrendeltem és gyerekek, tényleg szenzációsan töröl. A régi Bosch ehhez képest fasorban se volt. Igaz az már ki tudja hány éves volt. De a lényeg az SCT tényleg jó, egy baja van, a felfogatási pontja kicsit bumszli, de hát ennyi pénzért ez belefér.
.......................2015-05-06 20:58:07 // 67271
AlfaOBD töltsd le
Androidon fasza nagyon
Androidon fasza nagyon
Greentimus2015-05-06 19:33:01 // 67270
Van frankó leírás az ELM327-ről? Torque Pro-val használnám, de vannak homályos részek. Csatlakoztatni nagy nehezen tudtam a telefonhoz. Adjak rá gyújtást és teszi a dolgát vagy valamire bökjek rá, hogy kiolvasson mindent? Részecskeszűrő állapota érdekelne főképp.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-06 18:53:08 // 67269
kb 1,5L
Dömpi (il dottore)2015-05-06 18:42:49 // 67268
Szervóba mennyi a teljes feltöltési mennyiség? A gépkönyv nem írja, csak azt, hogy TUTELA GI/R.
Piritu - 1.000.0002015-05-06 18:10:14 // 67267
Itt az összegyűjtött info: Milyen a jó olaj fórum hsz 3448
Piritu - 1.000.0002015-05-06 17:57:47 // 67266
Felkerültek az új tappancsok :-))
Pityukoma2015-05-06 17:31:05 // 67265
Én is a gyári mellett döntenék :-)
A többiek már írták miért.
A többiek már írták miért.
Kriszo2015-05-06 17:23:26 // 67264
Ezt jó tudni!:)
Akkor repül is ki belőle...
Akkor repül is ki belőle...
Dömpi (il dottore)2015-05-06 17:02:23 // 67263
áháááá! neked akkor a szilenteknél volt gond, nem a gömbfejnél!
Nekem anno a gömbfej gumiharangja mállott szét, ezért nekem nem kopogott, hanem nyöszörgött.
Nekem anno a gömbfej gumiharangja mállott szét, ezért nekem nem kopogott, hanem nyöszörgött.
Shadin2015-05-06 16:56:44 // 67262
De ha valaki mégis sport szűrővel utazik, van eladó LMM-em jóárasítva :-D
Aki még nem sportszűrőzik, de igény van rá, annak adok ajándékba egy szett K&N-t és egy jóárasított LMM-et :-D
Aki még nem sportszűrőzik, de igény van rá, annak adok ajándékba egy szett K&N-t és egy jóárasított LMM-et :-D
Piritu - 1.000.0002015-05-06 16:20:53 // 67261
A korabban vegzett felmeres alapjan,akinek gyari szuroje van gyakorlatilag nem kell lmm-et cserelnie. Akinek sport van szinte mindenki cserelt, volt aki tobbszo is.
Kriszo2015-05-06 14:08:45 // 67260
Köszönöm az infot!:)Szerintem hétvégén nekiállok megcsinálom szépen.Arra mar gondoltam hogy a motorvezerlo panelra huzok vmit h nagyon ne erje víz.
A másik kérdésem az lenne, hogy ez a K&N légszűrő van a kocsiba, a tulaj odaadta a tisztitoszettet hozza, valoszinuleg annak is nekiallok kipucolom hetvegen.Igazabol azt szeretnem kerdezni, hogy csereljem vissza inkabb gyari szűrőre vagy érdemes ezt tisztogatni, jobb ez a motornak mintha hagyomanyos lenne benne?
A másik kérdésem az lenne, hogy ez a K&N légszűrő van a kocsiba, a tulaj odaadta a tisztitoszettet hozza, valoszinuleg annak is nekiallok kipucolom hetvegen.Igazabol azt szeretnem kerdezni, hogy csereljem vissza inkabb gyari szűrőre vagy érdemes ezt tisztogatni, jobb ez a motornak mintha hagyomanyos lenne benne?
Pityukoma2015-05-06 11:58:42 // 67259
Szia :-) Megosztom a gondolataimat a témával kapcsoltaban. 28 éve autózom volt sok autóm, egy pár benyás, de főképp diesel. Mindnek mostam a motorterét évente 1x. Soha nem volt semmiféle gondom ebből adódóan (ami nem azt jelenti hogy nem is lesz). Pár dolog amire figyelni kell: hideg legyen a motor, kulcs a zsebben, generátorba ne nyomjál vizet és kerüld az elektronikákat is a közvetlen vízsugárral, indítás előtt sűrített levegővel fúvasd le a vizet. Vannak autógyártók akik tiltják, ezt feltűnő helyen jelzik is a motortérben ill. a kezelési utasításban. Az Alfa 159 használatiban viszont a 246. oldalon ez áll:
Véleményem szerint képtelenség az apró zeg-zugakból kitörölgetni a szennyeződést. Mindenki döntsön saját belátása szerint pro&kontra:-)
Véleményem szerint képtelenség az apró zeg-zugakból kitörölgetni a szennyeződést. Mindenki döntsön saját belátása szerint pro&kontra:-)
'''''2015-05-06 11:28:08 // 67258
Én már többször mostam egyéb okok miatt (nem a por miatt) magasnyomásúval.Nem volt gond semmivel.
Shadin2015-05-06 09:23:49 // 67257
:-(
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-06 08:56:39 // 67256
2e vs 3,5e....
Shadin2015-05-06 08:50:57 // 67255
Nem akarok más zsebében turkálni, de szerintem mindegy h 2e v. 6e a szűrő, pláne egy allergiásnak. Mint nekem pl. szerintem az aktív szenes kell, az a gyári is...
Liquid2015-05-06 08:11:34 // 67254
egyetértek :) max. a motor takaró burkolatot mert azt le lehet venni