Giuntini2015-05-10 23:10:39 // 67365
Gratulálok!
Piritu - 1.000.0002015-05-10 20:37:39 // 67364
Nem, 35-ot 😀
W.2015-05-10 20:28:56 // 67363
Na jó, legyen 100e. Nálam az a max. A gyár az olajcserének is 25e- ír, nem? 😉 Én azért 10e -ként cserélem.
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:52:25 // 67362
Gratula! :-)
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:51:33 // 67361
Nem TS motor ez, hogy 60ezrenként vezérlést kelljen cserélni :-P
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:50:58 // 67360
Akkor szerintem kár kidobni.
Én 105-nél cseréltem le, mert csak. A gyár 140 ezret vagy 5 évet ír elő. ("Nehéz üzemi körülmények esetén (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat) a vezérműszíjat négyévenként ki kell cserélni, vagy ötévenként
mindenképpen ki kell cserélni.")
Én 105-nél cseréltem le, mert csak. A gyár 140 ezret vagy 5 évet ír elő. ("Nehéz üzemi körülmények esetén (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat) a vezérműszíjat négyévenként ki kell cserélni, vagy ötévenként
mindenképpen ki kell cserélni.")
Dömpi (il dottore)2015-05-10 19:44:48 // 67359
W.2015-05-10 19:43:56 // 67358
Nem hiszem, hogy sz..kodni kellene velük! Komplett vez.csere és utána újabb nyugodt 60e km vagy több!
SzJanos2015-05-10 19:01:15 // 67357
Amiatt is kérdeztem, mert a görgők és a szíj is ~40.000km körül járnak.
dev1662015-05-10 18:50:42 // 67356
ha a görgőkben tudod mennyi km van és ez nem indokolja a cserét, akkor elég a vezérműszíjat (nem nagy tétel) és a pumpát cserélni
SzJanos2015-05-10 18:37:41 // 67355
Az olajcsere alkalmával felfedezte a szakim, hogy szivárog a hűtővizem a vízpumpánál. Basszus mondom! Ha a vezérműszíj, meg a görgők jó állapotban vannak, érdemes külön cserélni a vízpumpát, vagy mindenképpen mindent cseréltessek?
Szabolcs 1592015-05-10 17:57:32 // 67354
Vezetett szerviz könyv alfa romeo szerviz be hordták meg is látszik rajta én se vitaként szántam
dev1662015-05-10 17:34:56 // 67353
Nem vitaindítónak szántam. Ha szerető és értő gazdája volt kezdetektől a JTS is jó motor, de sajnos mostoha bánásmódot nem viselik el sokáig ezek az érzékeny, bonyolult, teljesítményorientált konstrukciók, ezért a használt JTS vagy szíjas TS motorikusan mindig kockázatosabb, mint egy JTD, láncos TS vagy V6. Utóbbiakra is lehet rengeteget költeni ha rossz sorsuk volt, de jellemzően nem motor- vagy hengerfej-felújításra.
Haddel2015-05-10 17:21:30 // 67352
Ja,azt nem is figyeltem.
Szabolcs 1592015-05-10 16:51:20 // 67351
1,9 Jts 1 ève van a csalädba és El kell hogy mondjam olajat nem Esszi olaj cserekor annyit enedünk le belöle mint amennyit kapott hiba Mentes 20000 km let bele hajtva 1 Év alatt
dev1662015-05-10 15:51:03 // 67350
JTS, nem JTD. Kopásra hajlamos veztengelyek, vezérlésmódosítók, hidrotőkék, alulméretezett olajpumpa. Én legfeljebb 10e-nként cserélném az olajat és eközben is sűrűn nézegetném a szintet.
Tudom, hogy a marketing bullshit szerint a hosszú olajcsereperiódust indokolttá teszi a fullszint olajok stabilitása (nem bomlanak le a láncok), ami igaz, de arról senki nem beszél, hogy milyen mennyiségű olajsár keletkezik 30ekm alatt és hogy a létfontosságú adalékok szép lassan eltűnnek az olajból, így 30ekm után csak a szint alapolaj, a belemosott benzin/gázolaj és az olajsár marad.
Hozzáteszem, h a gyári ajánlás sem engedi meg a max. periódus betartását, csak abban az esetben, ha végig optimális körülmények között üzemel motor, amitől a valós használat igencsak távol áll.
Tudom, hogy a marketing bullshit szerint a hosszú olajcsereperiódust indokolttá teszi a fullszint olajok stabilitása (nem bomlanak le a láncok), ami igaz, de arról senki nem beszél, hogy milyen mennyiségű olajsár keletkezik 30ekm alatt és hogy a létfontosságú adalékok szép lassan eltűnnek az olajból, így 30ekm után csak a szint alapolaj, a belemosott benzin/gázolaj és az olajsár marad.
Hozzáteszem, h a gyári ajánlás sem engedi meg a max. periódus betartását, csak abban az esetben, ha végig optimális körülmények között üzemel motor, amitől a valós használat igencsak távol áll.
.......................2015-05-10 14:36:29 // 67349
Akadós a váltó,kuplung nehéz,utálom is ,automata jobb lenne
De ha nem megy be fokozatba az kuplung hiba
Hidraulikus a kuplung ,lehet csak légteleníteni kellene
De ha nem megy be fokozatba az kuplung hiba
Hidraulikus a kuplung ,lehet csak légteleníteni kellene
Haddel2015-05-10 14:15:32 // 67348
15-20e kilométer teljesen jó szerintem is.Én kicsit hamarabb szoktam,de ez az én hülyeségem 😃
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:41:59 // 67347
Konkrétan a munkahengerre gondoltam, régi olajjal simán lehet, hogy nem emel ki. Meg a tömítések se örök életűek benne.
Nekem abszolút inkább hidegen veszi nehezen a fokozatokat (1-2), aztán bemelegszik és elmúlik. Váltóolaj csere után javult a helyzet.
Nekem abszolút inkább hidegen veszi nehezen a fokozatokat (1-2), aztán bemelegszik és elmúlik. Váltóolaj csere után javult a helyzet.
Greentimus2015-05-10 13:37:25 // 67346
Kuplung-kettős tömegű lendkerék 31.000 km-rel ezelőtt volt cserélve.
Akkor ezek szerint itt a többségnek nincs ilyen gondja?
Akkor ezek szerint itt a többségnek nincs ilyen gondja?
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:34:51 // 67345
Lehet, hogy csak a kuplung nem emel ki rendesen.
Greentimus2015-05-10 13:30:33 // 67344
Néhány gondolatot írnék a kézi váltóról.
Nem tudom, hogy normális-e, amit tapasztalok, de a tegnapi dolog már nem tetszett.
Az hogy nem pöckölni kell, mint az előző autónkét, azzal nincs gond. Kicsit erőből kell.
Azt tapasztalom, hogy kb 1 óra autózás után sokkal nehezebben lehet kapcsolgatni a fokozatokat, néha már beszuszakolni kell a helyére. Van mikor olyan érzésem van, hogy a fém a fémnek feszül. Nem szeretném ha ott bent darálnák egymást a fémek.
Tegnap 1 óra autózás után, melyben volt 15 perc dugó is meg kellett állnom egy körforgalomnál. Raknám be 1-esbe, de nem megy be csak félig... Kuplung ki-be, majd újra. Megint nem ment be. Mögöttem már dudáltak. Harmadjára sikerült beraknom és onnantól már így nem kellett megállnom, csak a végcélnál. Ilyenkor mi történik? "Megdagad" a váltó? Miért nehezebb váltani üzem melegen?
Jövő héten szerintem cserélek váltó olajat és akkor már fék olajat is. Nem tudom ezeket mikor cserélte utoljára az előző gazdája. Érdemes ezt is szervizben megcsináltatni (Szamosiba voltunk legutóbb) vagy van tippeket, hogy ezt ki csinálná meg olcsóbban? Érdemes lenne levenni a műanyag burkolatot és megnézetni, hogy a váltóval minden rendben van-e?
Nem tudom, hogy normális-e, amit tapasztalok, de a tegnapi dolog már nem tetszett.
Az hogy nem pöckölni kell, mint az előző autónkét, azzal nincs gond. Kicsit erőből kell.
Azt tapasztalom, hogy kb 1 óra autózás után sokkal nehezebben lehet kapcsolgatni a fokozatokat, néha már beszuszakolni kell a helyére. Van mikor olyan érzésem van, hogy a fém a fémnek feszül. Nem szeretném ha ott bent darálnák egymást a fémek.
Tegnap 1 óra autózás után, melyben volt 15 perc dugó is meg kellett állnom egy körforgalomnál. Raknám be 1-esbe, de nem megy be csak félig... Kuplung ki-be, majd újra. Megint nem ment be. Mögöttem már dudáltak. Harmadjára sikerült beraknom és onnantól már így nem kellett megállnom, csak a végcélnál. Ilyenkor mi történik? "Megdagad" a váltó? Miért nehezebb váltani üzem melegen?
Jövő héten szerintem cserélek váltó olajat és akkor már fék olajat is. Nem tudom ezeket mikor cserélte utoljára az előző gazdája. Érdemes ezt is szervizben megcsináltatni (Szamosiba voltunk legutóbb) vagy van tippeket, hogy ezt ki csinálná meg olcsóbban? Érdemes lenne levenni a műanyag burkolatot és megnézetni, hogy a váltóval minden rendben van-e?
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:28:09 // 67343
A 20 ezres periódusra álltam be, eddig bevált. (Sűrűbben csak a Spiderben cserélem, de ott éves időt ír elő a gyár, annyit meg nem megyünk egy évben.)
Giuntini2015-05-10 13:19:54 // 67342
15 ezernél cserelj. Na vard meg a 30 ezret.
Szuszika2015-05-10 11:55:30 // 67341
Sziasztok!
Legyen akkor elso kerdesem mint friss Alfas, hogy hany km utan csereljem az olajat? Ti mennyinel szoktatok?
Es csatolok (ha sikerul) egy kepet is szepsegemrol :)
Elore is koszonom a valaszokat :)
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1431251689-10030-72213-forum.jpg
Legyen akkor elso kerdesem mint friss Alfas, hogy hany km utan csereljem az olajat? Ti mennyinel szoktatok?
Es csatolok (ha sikerul) egy kepet is szepsegemrol :)
Elore is koszonom a valaszokat :)
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1431251689-10030-72213-forum.jpg
norbi04092015-05-10 08:45:31 // 67340
Egy ilyen tali nekem is jól jönne, mert akárhogy próbálom, nem akarja az igazságot :D
Dömpi (il dottore)2015-05-09 22:14:45 // 67339
A VTT 3.0 mikor lesz már beharangozva?
Dömpi (il dottore)2015-05-09 22:13:58 // 67338
Bakker, ma voltam a XIII-kerben.
Legközelebb viszont csak júniusban járok arra :(
Legközelebb viszont csak júniusban járok arra :(
Kriszo2015-05-09 18:29:01 // 67337
hopsz a képek nekem sem jók:D
Kriszo2015-05-09 18:28:40 // 67336
Sziasztok!
A mai délutánom igen eseménydúsan telt a géppel.Sort kerítettem a motormosásra, kárpittisztítóval szépen letakarítottam a géptetőn a plüss burkolatot, kocsimosás, teljes kézi wax, bőrápolás, felnitisztítás, gumiápolás:))
Nagyon hiányzott már ez a lelkemnek:D Imádom:)
A motor is szerintem nagyon jól sikerült, pici ecsettel a nehezen hozzáférhető helyeket is szépen kitakarítottam
A mai délutánom igen eseménydúsan telt a géppel.Sort kerítettem a motormosásra, kárpittisztítóval szépen letakarítottam a géptetőn a plüss burkolatot, kocsimosás, teljes kézi wax, bőrápolás, felnitisztítás, gumiápolás:))
Nagyon hiányzott már ez a lelkemnek:D Imádom:)
A motor is szerintem nagyon jól sikerült, pici ecsettel a nehezen hozzáférhető helyeket is szépen kitakarítottam
Halesz2015-05-09 17:45:25 // 67335
ez volt a kérés, de ha nem találunk mást, az is jó lesz valszeg :)
Lexlutor2015-05-09 17:37:45 // 67334
Nem tudjátok képfeltöltés mért nem megy? Blogba se tudok képet feltölteni.
Haddel2015-05-09 16:21:46 // 67333
Én vinnék nagyítót 😃
GTPeti2015-05-09 14:39:48 // 67332
Jaja, főleg az apróbetűs részre a szerződésben. :)
Greentimus2015-05-09 13:43:42 // 67331
Összefutnék Pesten olyannal, akinek van vagy ért hozzá, esetleg érdekli az ELM327-es BT-s eszköz. Nekem nem sikerült normálisan életet lehelni bele és jól jönne egy gyorstalpaló. :)
Dömpi (il dottore)2015-05-08 20:45:57 // 67330
Remélem nem ilyen lesz....ez nagyon Giu-s (maciface).
Ez nagyon nem bejövős.
No meg azt hallani, hogy a 4C formavilága fog inkább dominálni.
Ez nagyon nem bejövős.
No meg azt hallani, hogy a 4C formavilága fog inkább dominálni.
Shadin2015-05-08 19:50:53 // 67329
Hát akkor nem :-(
Shadin2015-05-08 19:50:09 // 67328
Shadin2015-05-08 19:45:33 // 67327
remélem csak egy kép
Szabolcs 1592015-05-08 19:41:20 // 67326
Haddel2015-05-08 19:40:35 // 67325
Ú tényleg! Srácok, jó lesz vigyázni! :D
Szabolcs 1592015-05-08 19:19:53 // 67324
2007 évjárat az enyém 1.9 16v gyári kipufogó rendszer él és a gyari kérekcsapaggyal semmi gondom hála istennek
GTPeti2015-05-08 19:12:06 // 67323
Az Argo I.-ben ledobtak egy dombról egy A8-at. Végülis azzal is max. 10km-t mentek. B)
GTPeti2015-05-08 19:10:10 // 67322
Mert vinné a show-t. :)
.......................2015-05-08 18:08:16 // 67321
ezt furi ,miért nem lehet nagy kerék?
Shadin2015-05-08 16:34:09 // 67320
A szürke SW 17" közelebb van? :-D
SKrisz2015-05-08 15:47:37 // 67318
Akkor ha jól értem, egy fehér, SW, 19"-es kerékkel nem jó ugye...?
:-D :-D :-D :-D
:-D :-D :-D :-D
Halesz2015-05-08 15:45:19 // 67317
+ infók: budapesti forgatásra kell, és lehetőleg gyári változat, matricák, nagy kerekek nélkül (gyári 17-es felnivel például)
.......................2015-05-08 15:00:55 // 67316
csak Breu márkájút vagy Boscht vegyél,
ebay os lomokat kerüld
ebay os lomokat kerüld