Szabolcs 1592015-01-08 13:01:32 // 63154
Ez jó van is itthon 1 egr em szét is szedem :)
Marcox2015-01-08 12:41:07 // 63153
Lehet sokatoknak megvan, de akinek nincs, vagy esetleg affinitást érez magában arra, hogy javítson EGR szelepet annak jól jöhet :) bár maga a dokumentáció 147-hez van, gyanítom a többi típusnál sem igazán van eltérés...
How to: fix EGR valve on 1.9 JTD Alfa Romeo
How to: fix EGR valve on 1.9 JTD Alfa Romeo
Szabolcs 1592015-01-08 12:15:57 // 63152
2 -3év és le cserélem 2,0 jtdm vagy 1,8 tbi vagy meglatom mit dob az alfa gyár és arra :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-08 12:15:06 // 63151
jobb a progija a 210 lovasnak...alulról jobban húz pl
Szabolcs 1592015-01-08 12:12:31 // 63150
2 év 60000 km 1,9 jtdm ennyit mentem amit cseréltem 1 egr és 1 map sensor most a kocsimban 157000km van ezen kívül ujj fékek és 10000 km ként olaj csere plusz szűrők ja és volt 2 db első lengokar és 4 stabil pálca úgy hogy én meg vagyok elégedve vele a fogyasztasom 6,5 vegyes 5,7 autópályán :)
Haddel2015-01-08 12:03:35 // 63149
redbull902015-01-08 11:43:55 // 63148
Lassan én is nézegetem az 159 ket és szeretnék véleményeket mikre kell oda figyelni milyen típus hibák vannak melyik évjárattal járnék a legjobban?
Meg hogy a 200 vagy 210 lovas motor a jobb mi a különbség egyáltalán szerkezetileg?
Meg hogy a 200 vagy 210 lovas motor a jobb mi a különbség egyáltalán szerkezetileg?
Liquid2015-01-08 10:36:42 // 63147
nincs különösebb probléma a 2.4-esekkel se. Ugyanazok a problémák mint az 1.9-ekkel, illetve bármelyik másik dízelllel:
szívósori lapátkák, EGR, részecskeszűrő, injektorok, a kettőstömegű szerintem jobban bírja, legalábbis nem jellemző hogy kinyiffan.
De ezek se feltétlenül jelentkeznek, csak előfordulhat.
Viszont egy 2.4 sokkal erősebb, jobb a hangja, és többet is fogyaszt :)
Attól függ mennyire kell az erő.
szívósori lapátkák, EGR, részecskeszűrő, injektorok, a kettőstömegű szerintem jobban bírja, legalábbis nem jellemző hogy kinyiffan.
De ezek se feltétlenül jelentkeznek, csak előfordulhat.
Viszont egy 2.4 sokkal erősebb, jobb a hangja, és többet is fogyaszt :)
Attól függ mennyire kell az erő.
Liquid2015-01-08 10:33:33 // 63146
ez jogos, csak kezeld óvatosan :)
Trombozis2015-01-08 09:50:09 // 63145
Egyiket se vagy csak ezt ne? :)
Trombozis2015-01-08 09:49:50 // 63144
Azt én is néztem. :-) De tőlem oda tekeri, ahova akarja.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-08 09:45:06 // 63143
Grat :)
David | Centocinquantanove2015-01-08 09:00:06 // 63142
Nem vitaképpen, de az én GPS-em kiskönyvében így van benne ahogy leírtam, azaz hogy kerüljük, hogy indítózáskor be legyen dugva a szivargyújtóba a készülék, csak a motor beindítását követően csatlakoztassuk. Erről raktam be egy képet.
Ez nyilván egy túl óvatoskodó dolog, ezzel védik magukat.
Amúgymeg ugye van egy biztosíték a GPS 12V-os csatlakozójában, ami okkal van ott.
Elvileg megóvja a készüléket ha úgy van, de mi van ha nem?! Valószínűleg ezért került bele ez a bizonyos mondat a kis füzetkébe.
Nyilván nem csak indítózáskor mehet ki a biztosíték, de laikusként ha tippelnem kéne erre adnám a legnagyobb esélyt, normál üzemeltetés mellett...
A lényeg, nem akarok senkit meggyőzni, én betartom ezt az utasítást. Peace. :)
Ez nyilván egy túl óvatoskodó dolog, ezzel védik magukat.
Amúgymeg ugye van egy biztosíték a GPS 12V-os csatlakozójában, ami okkal van ott.
Elvileg megóvja a készüléket ha úgy van, de mi van ha nem?! Valószínűleg ezért került bele ez a bizonyos mondat a kis füzetkébe.
Nyilván nem csak indítózáskor mehet ki a biztosíték, de laikusként ha tippelnem kéne erre adnám a legnagyobb esélyt, normál üzemeltetés mellett...
A lényeg, nem akarok senkit meggyőzni, én betartom ezt az utasítást. Peace. :)
MatthewGT2015-01-08 08:54:38 // 63141
Mikor meg tudtad h Alfával és olasz babakocsi szettel fog utazni, rögtön dobott egy píszt a balossal(középsőkép:))!!
MatthewGT2015-01-08 08:52:56 // 63140
Liquid2015-01-08 08:20:13 // 63139
Hát jó, én eddig 1 ehhez hasonló esetről hallottam, ebből még nem szűrnék le típushibát.
Engem az Alfa-ról akartak lebeszélni :D
Engem az Alfa-ról akartak lebeszélni :D
Szabolcs 1592015-01-08 00:34:10 // 63138
Bezony itt nálunk sok 2,4 alfa ezzel szenved Németország bán 2006 tol. 2007 íg kapásból 5 autón cseréltek hengerfejet ,az egyik semmi előjel el viz 1 pillanat 120 fok motor megaáll hengerfej gát repedt alfa romeo szakszerviz info ját tovább ittom semmi mást en is 2,4 et akartam venni de le beszéltek róla , inkább vegyek 1,9 et megbízhatóbb :)
Liquid2015-01-08 00:05:52 // 63137
típushibás hengerfej? what?
Szabolcs 1592015-01-07 23:43:15 // 63136
Meg ne vedd nagyon gyanús meg 2,4 sok a típus hibás hengerfej
Liquid2015-01-07 22:25:36 // 63135
simán belefér, de sajna nem tudok róla semmit
A 120e km kellően gyanús.
A 120e km kellően gyanús.
Trombozis2015-01-07 22:15:10 // 63134
Sziasztok srácok!
Nem nagyon merek ilyet kérdezni, mert ez a topik nem erről szól.
Valaki nem ismeri ezt az autót? Szeretnék elmenni érte. De hátha valaki már nézte vagy ismeri...
Bocsánat, hogy nem az autóvásárlás topikban kérdeztem. :)
Nem nagyon merek ilyet kérdezni, mert ez a topik nem erről szól.
Valaki nem ismeri ezt az autót? Szeretnék elmenni érte. De hátha valaki már nézte vagy ismeri...
Bocsánat, hogy nem az autóvásárlás topikban kérdeztem. :)
Haddel2015-01-07 21:13:21 // 63133
Én is vettem onnan ,most még gyári mosót vadászok ,aztán beépítem.
De már nagyon várom,én se látok ,pláne ha esik az eső..
Tényleg ,az első lökhárítót sok csavar tartja? Könnyű leszedni?
De már nagyon várom,én se látok ,pláne ha esik az eső..
Tényleg ,az első lökhárítót sok csavar tartja? Könnyű leszedni?
Liquid2015-01-07 21:06:44 // 63132
Grat! :) kép/infó? :)
Haddel2015-01-07 21:05:46 // 63131
Haddel2015-01-07 21:00:40 // 63130
Szívből gratulálok! :)
Liquid2015-01-07 20:45:38 // 63129
azzal vigyázz nehogy megfájduljon a fejed :) Mo-on nemnagyon készítenek édes vörösbort, ha igen akkor annak palakja legalább 4-5e ft. Egyedül a Thummerer, de Ő is piaci rést fed be és bevallottan cukrozza.
MatthewGT2015-01-07 20:33:20 // 63128
Vörös félédes! :) Mivel világra jött a legfiatalabb Alfa "júzerem"! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-07 19:34:40 // 63127
Érdekel? Mostanában nagyon rákaptam a Varga boraiba pl az Aranymetszés vagy a Töpszli vagy a késői szüretelésű olaszrizling :DDD
Shadin2015-01-07 17:54:20 // 63126
Köszi az 5letet, én kipróbálom a másodikat.
Piritu - 1.000.0002015-01-07 16:56:28 // 63125
Szerintem a stresszt a hirtelen fellépő indító áram jelenti. Nem véletlenül van külön paraméterként megadva :-)
Az előterhelés "bemelegíti", és mint minden, az akku is üzem melegen tud a legjobban teljesíteni. Ezért is van becsomagolva a hideg ellen.
Az előterhelés "bemelegíti", és mint minden, az akku is üzem melegen tud a legjobban teljesíteni. Ezért is van becsomagolva a hideg ellen.
Piritu - 1.000.0002015-01-07 16:52:08 // 63124
A helyzet kicsit bonyolultabb :-P
Az akku, lámpa listát ki lehet még egészíteni a motorméret, egr, olaj, lengőkar, gumi, féktárcsa, fékbetét és társaival is.
A helyzet az, hogy nem tudunk semmit :-DD
Az akku, lámpa listát ki lehet még egészíteni a motorméret, egr, olaj, lengőkar, gumi, féktárcsa, fékbetét és társaival is.
A helyzet az, hogy nem tudunk semmit :-DD
Piritu - 1.000.0002015-01-07 16:49:30 // 63123
Hmmm, jelenleg 3 GPS-t használok, egyiknél se írtak ilyesmit. Meg a másik négy szivargyújtóról működő eszköz esetében sem....
Piritu - 1.000.0002015-01-07 16:47:32 // 63122
Két megjegyzés lámpa ügyben.
- Az akkunak az égő lámpa ad egy bizonyos "előterhelést" mielőtt megkapja a több száz Amperes indítóáramot. Kisebb a stressz, amit átél indításkor, kicsit "bemelegszik" - ez szerintem jó neki. Feltéve, hogy fel van töltve és nem heteket állt előtte, nem az utolsó elektronokat elhasználva indítunk.
- Az izzók alapvetően kis ellenállásúak hidegen, az izzószál a felizzásával arányosan növeli az ellenállását, csökken az áramfelvétel, amíg beáll az egyensúly. Az izzókat általában ez a bekapcsolási áramlökés teszi tönkre, kiég tőle mint egy biztosíték. Hidegen az első tized/század mp-ben a maximális áram a ráadott feszültségtől függ. Ez álló motornál az akku feszültsége kb. 12,x Volt, míg járó motornál bekapcsolva 14,x Volt, ez azt jelenti hogy jóval kisebb a csúcsáram ha le se volt kapcsolva. A töltés felépülésekor fellépő esetleges túlfeszültség a már világító izzónál töredéke lehet csak a bekapcsolási áramnak, úgyhogy nem oszhat, szorozhat.
A fenti logikát követve az tompított izzóim kb. évente égnek ki (40-45e km - 600-700 óra üzemidő), az akku 156ezret ment abszolút gondozás mentesen.
- Az akkunak az égő lámpa ad egy bizonyos "előterhelést" mielőtt megkapja a több száz Amperes indítóáramot. Kisebb a stressz, amit átél indításkor, kicsit "bemelegszik" - ez szerintem jó neki. Feltéve, hogy fel van töltve és nem heteket állt előtte, nem az utolsó elektronokat elhasználva indítunk.
- Az izzók alapvetően kis ellenállásúak hidegen, az izzószál a felizzásával arányosan növeli az ellenállását, csökken az áramfelvétel, amíg beáll az egyensúly. Az izzókat általában ez a bekapcsolási áramlökés teszi tönkre, kiég tőle mint egy biztosíték. Hidegen az első tized/század mp-ben a maximális áram a ráadott feszültségtől függ. Ez álló motornál az akku feszültsége kb. 12,x Volt, míg járó motornál bekapcsolva 14,x Volt, ez azt jelenti hogy jóval kisebb a csúcsáram ha le se volt kapcsolva. A töltés felépülésekor fellépő esetleges túlfeszültség a már világító izzónál töredéke lehet csak a bekapcsolási áramnak, úgyhogy nem oszhat, szorozhat.
A fenti logikát követve az tompított izzóim kb. évente égnek ki (40-45e km - 600-700 óra üzemidő), az akku 156ezret ment abszolút gondozás mentesen.
Liquid2015-01-07 16:15:08 // 63121
a Pandában a H4-es bírja, én nem szoktam nagyon kapcsolgatni, ugyanígy nem volt gondom a 156-ban se, igaz hogy csak 1 évet használtam, aztán xenon került bele
David | Centocinquantanove2015-01-07 15:53:03 // 63120
Nekem egyik ismerős offjában ban automata fényszóró kapcsoló, ami ugye már gyújtásra is felkapcsolja. Használja is.
Fél évente veszi is a H7-eseket :)
Fél évente veszi is a H7-eseket :)
droberto2015-01-07 15:49:49 // 63119
Nem is értem ezt a lámpával indítást. Az akkut enélkül is elég nagy stressz éri. Sokszor még a szellőzést és a fejet is kilövöm, hogy kevésbé terheljem.
Marcox2015-01-07 15:34:56 // 63118
Nekem személyes tapasztalat alapján az a meglátásom, hogy ha indításkor nincs felkapcsolva akkor tovább fogja bírni. Nálam a Fiatnál ez bejött, mert ott általában fél évente vehettem izzókat, addig amíg nem álltam át arra, hogy indulás előtt ne világítsak.
Indulásnál nem kap annyi áramot az izzó (gyengébb akksinál nagyon jól megfigyelhető) majd mikor elindult kap egy löketet és vissza áll normál teljesítményre. Ezt egy darabig tolerálja, bírja, majd bedobja a kulcsot.
A növelt fényerős izzók hátulján (nem mindegyiken) rajta van, hogy rövidebb élettartam. Vmit vmiért elv lép itt életbe.
Rakott már vki 65 / 80 / 100w -os izzót bele? Bírja a búra?
Indulásnál nem kap annyi áramot az izzó (gyengébb akksinál nagyon jól megfigyelhető) majd mikor elindult kap egy löketet és vissza áll normál teljesítményre. Ezt egy darabig tolerálja, bírja, majd bedobja a kulcsot.
A növelt fényerős izzók hátulján (nem mindegyiken) rajta van, hogy rövidebb élettartam. Vmit vmiért elv lép itt életbe.
Rakott már vki 65 / 80 / 100w -os izzót bele? Bírja a búra?
droberto2015-01-07 15:05:33 // 63117
droberto2015-01-07 15:03:52 // 63116
Mi aztán nem semmik vagyunk!
Szegény júzereknek eddig lövésük sincs milyen akksit vegyenek, erre most már azt se tudjàk melyik a jó izzó, meg azt se hogy kell használni. 😂
Szerintem inkább arról beszéljük, hogy ki milyen bortól fog hétvégén berugni!
Szegény júzereknek eddig lövésük sincs milyen akksit vegyenek, erre most már azt se tudjàk melyik a jó izzó, meg azt se hogy kell használni. 😂
Szerintem inkább arról beszéljük, hogy ki milyen bortól fog hétvégén berugni!
David | Centocinquantanove2015-01-07 14:17:47 // 63115
Hát szerintem is lehet benne valami, mert például az autós GPS-eknél is szinte mindegyiknél le van írva, hogy lehetőség szerint ne legyen bedugva a 12V-ba akkor amikor beindítod a motort, mert az esetleges túláram, vagy feszültség ingadozás (nem vagyok villanyász) akár tönkre is teheti a készüléket. Lehet hogy az ingadozás vagy a minimális csúcsok amik indítózáskor érik a felkapcsolt lámpát azok befolyásolhatnak valamit.
Egyébként én mindig motorindítás után kapcsolok csak lámpát kivétel nélkül, és a motor előtt a lámpát kapcsolom le először. Lakott területen és azon kívül ki-be kapcsolgatni nem szoktam, és nekem is legutóbb az osram silverstar 14-15 hónapig bírta.
Egyébként én mindig motorindítás után kapcsolok csak lámpát kivétel nélkül, és a motor előtt a lámpát kapcsolom le először. Lakott területen és azon kívül ki-be kapcsolgatni nem szoktam, és nekem is legutóbb az osram silverstar 14-15 hónapig bírta.
GTPeti2015-01-07 14:01:46 // 63114
Nekem több, mint 1 évesek a Night Breaker-ek és többet használtam az autót éjjel, mint nappal.
"a kocsi indítása után várni kell 10-20 mp-et amíg a generátor töltése beáll egyenletesre, és csak akkor szabad felkapcsolni."
Legyünk pontosak: Nem töltés-nek hívják, hanem feszültségnek. Max. az izzítás okozhat párszáz mV-tal alacsonyabb feszültséget, de én, mint szakmabeli nem hinném, hogy ez (vagyis a feszültség emelkedése) annyira megviselné az izzókat. Ártani nem ártasz vele, de - szerintem - minimális a hatás. Ennek a dolognak amúgy ellentmond a másik ilyen ajánlás, miszerint álló motornál célszerű felkapcsolni az izzókat, mert akkor alacsonyabb a feszültség, ami "barátibb" nekik.
A leállításkori procedúrának abszolút semmi okát nem látom. (Egyébként ha már itt tartunk az első elvnek a "nemlekapcsolás" lenne a párja.)
"a kocsi indítása után várni kell 10-20 mp-et amíg a generátor töltése beáll egyenletesre, és csak akkor szabad felkapcsolni."
Legyünk pontosak: Nem töltés-nek hívják, hanem feszültségnek. Max. az izzítás okozhat párszáz mV-tal alacsonyabb feszültséget, de én, mint szakmabeli nem hinném, hogy ez (vagyis a feszültség emelkedése) annyira megviselné az izzókat. Ártani nem ártasz vele, de - szerintem - minimális a hatás. Ennek a dolognak amúgy ellentmond a másik ilyen ajánlás, miszerint álló motornál célszerű felkapcsolni az izzókat, mert akkor alacsonyabb a feszültség, ami "barátibb" nekik.
A leállításkori procedúrának abszolút semmi okát nem látom. (Egyébként ha már itt tartunk az első elvnek a "nemlekapcsolás" lenne a párja.)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-07 13:34:07 // 63113
nekem mindig ki van kapcsolva a pilács nem hagyom rajta....igaz 56-ban volt ilyen izzóm nem az 59-ben, a GE-ről nincs tapasztalatom...azaz hagyományos H7-ben mind1 mit vesz az ember, hella, tungsram, ge, sct, osram...kb ugyan annyit bírnak :(
Dömpi (il dottore)2015-01-07 13:12:40 // 63112
Nálam már több mint fél éves a Night Breaker, de csak azért vettem, mert itt a fórumon nagyon ajnározták. Előtte GE Megalight Ultra volt, az is bírt 1 évet simán. Viszont mivel a Nigth Breaker-től nem vagyok elájulva - mármint semmivel sem tud többet, mint a GE, vissza is fogok térni a GE-re, mert jóval olcsóbb.
Viszont a hagyományos gyári pilács tényleg nulla a GE Megalight Ultra-hoz képest.
Amúgy ezeknek az emelt fényű izzóknak egy titkuk van: a kocsi indítása után várni kell 10-20 mp-et amíg a generátor töltése beáll egyenletesre, és csak akkor szabad felkapcsolni. Kocsi leállításnál pedig előbb tompított le, majd kocsi leállít. Ha nem így tesz az ember, akkor tényleg hamar kiég. Nem szereti ugyanis ha hirtelen nagy terhelést kap (bár villamossági ismereteim konvergálnak a zéróhoz, de én így hallottam).
Viszont a hagyományos gyári pilács tényleg nulla a GE Megalight Ultra-hoz képest.
Amúgy ezeknek az emelt fényű izzóknak egy titkuk van: a kocsi indítása után várni kell 10-20 mp-et amíg a generátor töltése beáll egyenletesre, és csak akkor szabad felkapcsolni. Kocsi leállításnál pedig előbb tompított le, majd kocsi leállít. Ha nem így tesz az ember, akkor tényleg hamar kiég. Nem szereti ugyanis ha hirtelen nagy terhelést kap (bár villamossági ismereteim konvergálnak a zéróhoz, de én így hallottam).
.......................2015-01-07 10:28:59 // 63111
A mito ból vizsgára kiugrott a xenon,
A sima izzóval gyakorlatilag nem lehet látni ha esik az eső
Siemens Hid
Xenon.hu ról ,
Egy álom ahogy világít
A sima izzóval gyakorlatilag nem lehet látni ha esik az eső
Siemens Hid
Xenon.hu ról ,
Egy álom ahogy világít
MatthewGT2015-01-07 10:25:42 // 63110
Én Philips Diamond Vision 5000K használok...Magyarországon nem lehet kapni és ahogy olvastam off-roados, de ég és föld az előzőekhez képest(abszolút gagyi meg minden féle drága szuper Osram)... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-07 10:23:06 // 63109
utólagos xenon, utángyártott lámpa mosóval olyan 30 rugó...az jól világít meg nem ég ki 2 havonta...én akkor lettem pipa, mikor a nigth braker kifingott 2 hónap után...
Dömpi (il dottore)2015-01-07 10:22:31 // 63108
Hát én is ezt mondom!
Shadin2015-01-07 09:27:13 // 63107
Mint ahogy az utólagos xenon sem, még ha csalunk (nem én :-D) is a vetítőlencsével...
Inkább érdekességnem szántam, meg gondoltam hátha hosszabb élettartamú.
Inkább érdekességnem szántam, meg gondoltam hátha hosszabb élettartamú.
David | Centocinquantanove2015-01-07 09:11:05 // 63106
Nekem is ez van, csak nem Hyper hanem Intense. Minimális a különbség ahogy néztem.
droberto2015-01-07 06:50:39 // 63105
Nekem is lefele világított, de most minden OK, pedig még mezei izzóm van. :)