Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2015-01-13 11:43:40 // 63340
Nekem is rendben volt az 1000kmes regenekkel, DPF-es hibám soha nem volt a 4év és 80K km alatt...más miatt frissítettem(nehézkes indulás nyáron)
Szerintem az van mögötte, h máshogy számolja telítettséget, a hidegindításokat jobban figyelembe veszi....nem hagyja annyira telítődni, és ha valami miatt nem állnak fenn a regen feltételei, mert mondjuk az adott időszakban csak rövid távokat mész az autóval, akkor sem lesz gáz, mert van tartalék...
Az ezres periódusnál ez kevesebb, ami gyakoribb DPF-es gondokat okozhat csak városi használatban..szerintem...
David | Centocinquantanove2015-01-13 11:34:30 // 63339
Ez egyébként bizonyítottan jobb, hogy fele időközönként regenerál?
Csak azért kérdezem, mert ezen már én is gondolkodtam, ugyanis nekem 800-1000 km-enként regenerál és eddig kopp-kopp normálisan működik, úgy ahogy kell, és lassan 230k lesz a gépben.
Nyilván a gyárban okkal találták ki ezt a módosítást, nem kétséges, de mi a műszaki magyarázat mögötte?
Csabi2015-01-13 11:23:00 // 63338
Vagy nem veszed észre. Nálam pl. az átlag 1000km-es regenek 400km-re csökkentek a frissítés után(2,4), nagyobb tartalékot hagy a DPF-nek...
De 1,9-nél is van hasonló, amit szintén a DPF-re adtak ki...Shadin erről többet tud
gpek2015-01-13 10:50:10 // 63337
Enyémen is csináltak, semmi változás nincs, - 2500 Km az órában de azon kívül semmi... Márka szervízben volt 15K általános állapotvizsgálattal együtt
Csabi2015-01-12 22:05:25 // 63336
Üdv!
A lényege, a nevéből adódik, kap egy új szoftvert, amin gyárilag változtattak valamit, pl hibák kiküszöbölése miatt...nevezetesen más algoritmus alapján számolja a részecskeszűrő telítettségét..ergo mindenképp ajánlott...
Márkaszervizben megnézik, h egyáltalán van-e frissítés a te szoftver verziódhoz, ha igen, akkor rátöltik az újat és kész.....kb 40perc és 8-10e HUF
Angelo Bianco2015-01-12 21:28:13 // 63335
Sziasztok!
Már többeteknél olvastam és sokszor volt téma ez a szoftver frissítéses dolog.
Ennek mi a lényege? Mit csinálnak az autón? Olyan mint egy chippelés? Nekem egy faceliftes 1.9 16V Jtdm van, ezt is lehet illetve kéne?

Tud valaki valakit ajánlani aki csinál ilyet?! Kb mennyibe szokott az ilyen fájni? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-12 20:46:25 // 63334
puttonyos ...most vettünk egy partnert 1.6hdi-t 1 éves sérülten 20e km van benne...találkozott egy targoncával :D
Volt nálunk a Pug szervizvezetője mondtam is neki max 150e-ig tartjuk meg az 1.6hdi-t utána úgy is lepukkan....aztán mondta miért pukkan le és mit kell csinálni, hogy ne pukkanjon le ...
Faterod tud élni bakker :D
'''''2015-01-12 20:13:45 // 63333
Én ott leszek,remélem két autóval is. :-)
'''''2015-01-12 20:12:48 // 63332
Jelzett,csak hát 72 évesen már nem az igaziak néha a reflexek.Pedig sok ügyességin is részt vett és sok kupája is van.Most egy berlingó félét néz melóba és kacérkodik egy brerán is magának.
Inter156 (il mascalzone)2015-01-12 19:35:11 // 63331
Igen sajna azt ki kellett hagynunk,de lélekben ott voltam :-)

Idén remélem össze jön és megyünk egy kört :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-12 19:31:22 // 63330
hm...nem jelzett a tolatóradar vagy mifene? minden esetre racevét :( jól néznek ki a Volvo-k az biztos mostanság....
'''''2015-01-12 19:00:02 // 63329
Mai nap nálunk kicsit mínuszos volt.
Tegnap faterom megegyezett a céges xc60 volvóra,hogy kedden elviszik.Naná,hogy ma mennie kellett még vele és sikerült nekitolatnia egy oszlopnak parkradar ellenére.Most fényezik a lököst és cserélik a lámpát,hogy kész legyen.Szerencsére más nem sérült.
'''''2015-01-12 18:56:26 // 63328
Néha nem vagyok biztos benne,hogy egy nyelvet beszélünk. :-)
Szabolcs 1592015-01-12 12:13:20 // 63326
régi es az ujj egr em ,,,régiit múltkor ki pucoltam ahogy lehetett es ,ma teszteltem tökéletesen működik úgy hogy van 1.tartalék egr ha beszarik az ujj :))))))
Szabolcs 1592015-01-12 12:01:13 // 63325
50000 ezer km es igy néz ki ideje takarítani nem is gondoltam volna:(
redbull902015-01-12 09:17:32 // 63324
De ez mitől van? Meg melyik éves szériák ezek? Nem szívesen futnék ilyenbe még garanciával sem, bár az a jobbik eset....
mex862015-01-11 22:13:14 // 63323
ugyanerről számolt be nálam is a volt tulaj, itt nem lett megvárva mire nagyobb gond lett.
volt használtautó garija a kocsira, visszajárt és nézette mindig a szintcsökkenést, a vége az lett hogy hf hajszálrepedés lett diagnosztizálva és kapott egy zsírújat.
Piritu - 1.000.0002015-01-11 21:58:43 // 63322
Próbálta már valaki az ELM csatit USB-n keresztül androidos gépre kötni? (WiFi-n és Blue-n keresztül tudom, hogy többen használják.)
Szert tettem egy tabletre, amire lehet USB-t kötni. Torque-t letöltöttem. Meg kiderült, hogy a SONY telómra is lehet....
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 20:40:08 // 63321
ma láttam egy új V60-at....nem néz ki szarul na :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 19:50:29 // 63320
szavadon fogunk :D
'''''2015-01-11 18:40:18 // 63319
Remélem addig összeáll az újabb átépítés és akkor meghajtjuk kicsit! :-)
Shadin2015-01-11 14:24:37 // 63318
Semmiért sem hagynám ki!
Chianti2015-01-11 14:04:48 // 63317
Ámen! :o)
Liquid2015-01-11 13:59:25 // 63316
a versenyautósághoz még annyit, hogy kihozza belőlem az állatot :) A 156-is hozta, de ez még jobban, egyszerűen nem tudok értelmesen közlekedni vele :D
Liquid2015-01-11 13:57:25 // 63315
Ez a minek nagy motor úgyse használom ki, leginkább egyénfüggő.
Nálam követelmény volt hogy ne legyen gyengébb mint a 156 2.0TS, ezért lett 2.4, jobban megy és nem is fogyaszt többet, perfect :)
Szerintem megnyugtató dolog, hogy van kellő erő egy előzéshez, igen tudom az 1.9-ben is van, de máshogy...
Valóban nem használom ki mindig, de akkor is jó a tudat hogy ha odalépek akkor megy.
A 200+K-ról egyelőre nem tudok nyilatkozni, de majd meglátjuk...
'''''2015-01-11 13:30:39 // 63314
Az utolsó Kul-on már megint kicsit erősebb lett de nem találkoztunk,sajna.
Persze a fejlesztés nem áll meg. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 13:14:01 // 63313
Látod Te egy csomó pénzt költöttél el én meg csak keveset, utána még sem volt vele problémám és a mai napig is azt vallom, ha lesz egyszer egy Brera-m pont a kiiktatással fogom kezdeni az együttlétet a szopások elkerülése végett
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 13:12:12 // 63312
ez is csak egy kompromisszum, mint a DPF nélküli üzemmód nem látok különbséget a kettő között :DDD
Ki erre, ki arra esküdözik..
Inter156 (il mascalzone)2015-01-11 12:59:08 // 63311
:-)
Én már ültem melletted,emlékezetes kör volt :-)
'''''2015-01-11 12:53:39 // 63310
Én mindig kihasználom az erejét.És mi az.hogy nem versenyautó? :-)
VTT-n viszlek egyet! :-)
Haddel2015-01-11 12:00:39 // 63309
Persze,ha teljesen készen lesz. :)
Don Gombóc2015-01-11 11:58:01 // 63308
Majd úgy is kérdezek ha nálam lesz, sőt meglátogatlak aztán dumálunk. Az új helyeden amúgy sem voltam még.
Don Gombóc2015-01-11 11:56:27 // 63307
Ő elment. :-( De amorés barátnál maradt, ő feljavítgatja.
.......................2015-01-11 11:49:57 // 63306
Ez a 200ekm futás egy nagy mumus
nem egy 2,4 van 300ekm közelében nullához közelítő olajfogyasztással,és kartergázzal
A befecskendezés más tészta ,városban kínozottaknál 125..150ezernél fel kell újítani az injektorokat
Az autópályásoknál ez nincs 300ekm ig
Szabolcs 1592015-01-11 11:46:23 // 63305
//http://www.lidl.de/de/cartrend-bluetooth-obd-ii-car-controller-fuer-android-smartphones-tablets-und-pc/p100499?et_cid=9&et_lid=795670&et_sub=guenstiger' target='_blank
mzo2015-01-11 11:45:51 // 63304
Ha már DPF és társai. Nekem nem volt vele bajom mégis kivetettem (itt pihen a tárolóban becsomagolva) az EGR-t is lefalaztam, mert én így érzem jól magam. Bp-en is használom az autót és rettentően idegesített, ez az egész regen mizéria. Amikor a dugó kellős közepén nekiállt regenerálni. Ömlik bele a gázolaj a motorba, hígítja az olajat, mossa a henger falát, és a regen se teljes így ha nincs emelt fordulat. Akkor megérkezek bárhová épp megállnék és persze pont nekiáll regenerálni. Akkor rohangáljak még vele mert épp olyanja van, vagy hagyjam és reménykedjek hogy legközelebb épp nem megérkezéskor kezdi el megint? Áh nekem elegem volt belőle. Persze lehet kardoskodni az eredetiség mellett meg az Eu4 mellett, de nem hiszem hogy ettől fog elkárhozni a föld hogy csak Eu3,5 a motor. Azonkívül ha jók a porlasztócsúcsok még kormolni se fog. EGR falazás meg azért, hogy elkerüljem a későbbi lehetséges szopófaktorokat. Lásd rángatás, égéstermék bevezetése a szívósorba stb....Bármikor vissza lehet állítani mindent. Nekem így jó. Ennyi. :)
Szabolcs 1592015-01-11 11:44:51 // 63303
Bluetooth Obd szeretnek vásárolni szerintetek milyet vegyek tablet telefon es pc használnám
Szabolcs 1592015-01-11 11:43:08 // 63302
http://www.lidl.de/de/cartrend-bluetooth-obd-ii-car-controller-fuer-android-smartphones-tablets-und-pc/p100499?et_cid=9&et_lid=795670&et_sub=guenstiger
mzo2015-01-11 11:29:01 // 63301
Nekem váltós mondta hogy vezérlőtömb csere olajjal együtt megvan 2 kilóból. De legyen 250 ha hazudott még akkor is kb ugyanaz. A Citromot és a mechanikát az Aisinokban nem szokták bántani, mert strapabíróak. Állítólag. Én még nem tudok ilyen tapasztalatokról beszámolni mert csak 125 e km-er van az autómban. Annyit tudok hogy idáig nem volt vele bajom. :)
Csabi2015-01-11 10:59:32 // 63300
természetesen ez nem lehet kérdés, 2,4 a király füstmentesen :P
Shadin2015-01-11 10:58:07 // 63299
Azt akartam írni, hogy senki se vegyen már 200k+ feletti futásteljesítménnyel dejzelt, pláne ne 2.4-est, hacsak nincs tarcsiba sok pénze és megértő felesége, mert szerintem senki sem használja azt ki normál hétköznapokon, csak a májunknak jó, hogy más van mint a többieknek, 5 henger, mozdony fíling stb..., nem valami kommersz :-( Halandó emberek vagyunk, a 159-es nem versenyautó, ahogy öregszik úgy nő a rizikó is vele. Ahogy megy le az ára, egyre inkább igaz ez, mert egyre kevesebb a piacon az elfogadható előéletű, jó állapotú járgány.

Kezemet a szívemre teszem és mégis kijelentem, hogy jó az érdi M6 emelkedőn 200k környékén büntetni a jónépet és érezni azt a nem egetverő erőt, de nem ez az ami miatt szeretem ezt az autót. Na jó ez is mert amikor a tolom magam előtt a sok köcsög kormolós fostalicskát, az jár az eszemben, hogy a mögöttem lemaradó nem fuldoklik.


Visszaolvasva, ennek semmi, de semmi értelme, elragadtak az érzelmek, de nem törlöm vissza, mert ez egy jól összekovácsolódott megértő közösség.


Egy biztos, mégpedig az, hogy a 159 gyönyörű és ezért szeretem :-D
Shadin2015-01-11 10:40:32 // 63298
Vagy kompromisszumként, a hibátlanul működő DPF kibelezése helyett, egy optimalizálásnak nevezett hangolást elvégezni az autón, amivel ugyan nem ér fel a 2.4-ig, de tényleg fél literrel kevesebbet eszik és azért saccra papíron és érzésre van benne 180 ló és 380 Nm :-D 1.9-ről beszélek értelem szerűen. És én azt sem progpagálom, mert mindenki a saját .aszával verje a csalánt :-D Mindez 40 ropiba fájt, ami elhanyagolható. Viszont magánszorgalomból elköltöttem egy csomó pénzt arra feleslegesen hogy igazoljam azt, hogy milyen szar az EUIV-es autó és mennyivel jobb nélküle az élet, pedig nem.

Az autó szerkezetileg gyári és hibátlan, csak sw. csere volt rajta. A gyári 2011-es frissítés szinte kötelező az ennyit futott gépeknél, mert javítja a felesleges DPF parát, az optimalizálás meg jó, mert megy mint a barom és jól fogyaszt. Robi ment vele kérdezd Őt.

Itt a vége fuss el véle :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 10:20:35 // 63297
no ezek a kérdések akkor már azt is felvetik minek a remap-ra buzdítani az ide tévedőket akinek erősebb kell vegyen 2,4-et ...ugyi? :DDD
Shadin2015-01-11 10:20:12 // 63296
Nem is fog.
Shadin2015-01-11 10:17:24 // 63295
Nem állítottam, hogy nem fog soha elromolni, de nem jó üzletpolitika előtte kicserélni. Az ára valahol a kettőstömegű környékén van? Ha beszart hegesszük le :-D
Shadin2015-01-11 10:15:00 // 63294
Engem nem hallottál még fogyasztás miatt sopánkodni :-D Kb. leszarom, bár az elmúlt két hónapban hosszabb úton nyugisan vittem a gyerkőcöket a sulikba és 7, 5 lett. Szabályok betartása mellett ez lemehet simán 7 alá...

...a többi már a Skoda HTP topikba tartozik :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 10:11:37 // 63293
azért közel sem annyi, egy kettőstömegű + kuplungszett combo munkadíjjal együtt olyan 250-től, egy szeleptömb 120-140e, ha kell citrom az is 2 kiló van váltóolaj és a szűrő ami egy 30-as, a munkadíj 1 kiló....
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 10:02:59 // 63292
kapja hát onnan tudom hogy néha még megy a regen, mikor tolatok be a garázsba fullon megy a venti és cefet büdös a kipuffgáz...
.......................2015-01-11 09:36:12 // 63291
120Ezer Ft egy kettőstömegű,
Kétlem,h ennyiért van szeleptömb
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak