Fórum >> Típusok >> 159

mzo2015-01-11 11:45:51 // 63304
Ha már DPF és társai. Nekem nem volt vele bajom mégis kivetettem (itt pihen a tárolóban becsomagolva) az EGR-t is lefalaztam, mert én így érzem jól magam. Bp-en is használom az autót és rettentően idegesített, ez az egész regen mizéria. Amikor a dugó kellős közepén nekiállt regenerálni. Ömlik bele a gázolaj a motorba, hígítja az olajat, mossa a henger falát, és a regen se teljes így ha nincs emelt fordulat. Akkor megérkezek bárhová épp megállnék és persze pont nekiáll regenerálni. Akkor rohangáljak még vele mert épp olyanja van, vagy hagyjam és reménykedjek hogy legközelebb épp nem megérkezéskor kezdi el megint? Áh nekem elegem volt belőle. Persze lehet kardoskodni az eredetiség mellett meg az Eu4 mellett, de nem hiszem hogy ettől fog elkárhozni a föld hogy csak Eu3,5 a motor. Azonkívül ha jók a porlasztócsúcsok még kormolni se fog. EGR falazás meg azért, hogy elkerüljem a későbbi lehetséges szopófaktorokat. Lásd rángatás, égéstermék bevezetése a szívósorba stb....Bármikor vissza lehet állítani mindent. Nekem így jó. Ennyi. :)
Szabolcs 1592015-01-11 11:44:51 // 63303
Bluetooth Obd szeretnek vásárolni szerintetek milyet vegyek tablet telefon es pc használnám
Szabolcs 1592015-01-11 11:43:08 // 63302
http://www.lidl.de/de/cartrend-bluetooth-obd-ii-car-controller-fuer-android-smartphones-tablets-und-pc/p100499?et_cid=9&et_lid=795670&et_sub=guenstiger
mzo2015-01-11 11:29:01 // 63301
Nekem váltós mondta hogy vezérlőtömb csere olajjal együtt megvan 2 kilóból. De legyen 250 ha hazudott még akkor is kb ugyanaz. A Citromot és a mechanikát az Aisinokban nem szokták bántani, mert strapabíróak. Állítólag. Én még nem tudok ilyen tapasztalatokról beszámolni mert csak 125 e km-er van az autómban. Annyit tudok hogy idáig nem volt vele bajom. :)
Csabi2015-01-11 10:59:32 // 63300
természetesen ez nem lehet kérdés, 2,4 a király füstmentesen :P
Shadin2015-01-11 10:58:07 // 63299
Azt akartam írni, hogy senki se vegyen már 200k+ feletti futásteljesítménnyel dejzelt, pláne ne 2.4-est, hacsak nincs tarcsiba sok pénze és megértő felesége, mert szerintem senki sem használja azt ki normál hétköznapokon, csak a májunknak jó, hogy más van mint a többieknek, 5 henger, mozdony fíling stb..., nem valami kommersz :-( Halandó emberek vagyunk, a 159-es nem versenyautó, ahogy öregszik úgy nő a rizikó is vele. Ahogy megy le az ára, egyre inkább igaz ez, mert egyre kevesebb a piacon az elfogadható előéletű, jó állapotú járgány.

Kezemet a szívemre teszem és mégis kijelentem, hogy jó az érdi M6 emelkedőn 200k környékén büntetni a jónépet és érezni azt a nem egetverő erőt, de nem ez az ami miatt szeretem ezt az autót. Na jó ez is mert amikor a tolom magam előtt a sok köcsög kormolós fostalicskát, az jár az eszemben, hogy a mögöttem lemaradó nem fuldoklik.


Visszaolvasva, ennek semmi, de semmi értelme, elragadtak az érzelmek, de nem törlöm vissza, mert ez egy jól összekovácsolódott megértő közösség.


Egy biztos, mégpedig az, hogy a 159 gyönyörű és ezért szeretem :-D
Shadin2015-01-11 10:40:32 // 63298
Vagy kompromisszumként, a hibátlanul működő DPF kibelezése helyett, egy optimalizálásnak nevezett hangolást elvégezni az autón, amivel ugyan nem ér fel a 2.4-ig, de tényleg fél literrel kevesebbet eszik és azért saccra papíron és érzésre van benne 180 ló és 380 Nm :-D 1.9-ről beszélek értelem szerűen. És én azt sem progpagálom, mert mindenki a saját .aszával verje a csalánt :-D Mindez 40 ropiba fájt, ami elhanyagolható. Viszont magánszorgalomból elköltöttem egy csomó pénzt arra feleslegesen hogy igazoljam azt, hogy milyen szar az EUIV-es autó és mennyivel jobb nélküle az élet, pedig nem.

Az autó szerkezetileg gyári és hibátlan, csak sw. csere volt rajta. A gyári 2011-es frissítés szinte kötelező az ennyit futott gépeknél, mert javítja a felesleges DPF parát, az optimalizálás meg jó, mert megy mint a barom és jól fogyaszt. Robi ment vele kérdezd Őt.

Itt a vége fuss el véle :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 10:20:35 // 63297
no ezek a kérdések akkor már azt is felvetik minek a remap-ra buzdítani az ide tévedőket akinek erősebb kell vegyen 2,4-et ...ugyi? :DDD
Shadin2015-01-11 10:20:12 // 63296
Nem is fog.
Shadin2015-01-11 10:17:24 // 63295
Nem állítottam, hogy nem fog soha elromolni, de nem jó üzletpolitika előtte kicserélni. Az ára valahol a kettőstömegű környékén van? Ha beszart hegesszük le :-D
Shadin2015-01-11 10:15:00 // 63294
Engem nem hallottál még fogyasztás miatt sopánkodni :-D Kb. leszarom, bár az elmúlt két hónapban hosszabb úton nyugisan vittem a gyerkőcöket a sulikba és 7, 5 lett. Szabályok betartása mellett ez lemehet simán 7 alá...

...a többi már a Skoda HTP topikba tartozik :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 10:11:37 // 63293
azért közel sem annyi, egy kettőstömegű + kuplungszett combo munkadíjjal együtt olyan 250-től, egy szeleptömb 120-140e, ha kell citrom az is 2 kiló van váltóolaj és a szűrő ami egy 30-as, a munkadíj 1 kiló....
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-11 10:02:59 // 63292
kapja hát onnan tudom hogy néha még megy a regen, mikor tolatok be a garázsba fullon megy a venti és cefet büdös a kipuffgáz...
.......................2015-01-11 09:36:12 // 63291
120Ezer Ft egy kettőstömegű,
Kétlem,h ennyiért van szeleptömb
.......................2015-01-11 09:22:12 // 63290
Az automata javítás fél milla alsóhangon,
Konverter kapcsolószelepcsere 200 ekm után törvényszerű
Azután minden km ajándék az autómatával
Autópályára tökéletes a manuális váltó
mzo2015-01-11 08:14:36 // 63289
A Q-Tronic-nál nincs kettőstömegű.
droberto2015-01-11 00:32:16 // 63288
Az 1.9 vegyes használatban 7 és 8 l között eszik, attól függően mennyi benne a város és a hidegüzem.
Ha már egy nagyon kicsi is van benne, szinte lehetetlen 7 alá bevinni az átlagot.
Persze én is tudok 5,3-as országúti fogyikkal dobálózni, csak az ég világon semmi értelme.
Max, csak ha BMW-sek, meg a hatliterteszikazegyhatosbenzinesautómavárosbanmókusok jönnek a meséikkel.
droberto2015-01-11 00:25:33 // 63287
Kipufogó nélkül (csak előkat és leömlő) szinte még szarabbul is megy.
Ja... és olyan büdös mint egy IFA.
droberto2015-01-11 00:23:08 // 63286
Azért ment fel 50-re mert buherálták.
FL után (a tiednél) 35 a szervíz ciklus.
Vissza tudod elvileg állítani, a Instrumental Panel (VDO), vagy a szervíz vezérlő korrekcióinál.
droberto2015-01-11 00:19:37 // 63285
Grat a Baby-hez. :)
Vsz. a kiegyenlítő tartály, szűrője szabadult el.
droberto2015-01-11 00:18:29 // 63284
Sőt olyan is van, hogy kell egy bizonyos kipuff oldali folytás (ellenállás), hogy meglegyen a teljesítmény és (/ vagy) hogy ne zabrizza le a hajadat (igaz ez inkább benzinesnél fordulhat elő).
droberto2015-01-11 00:18:20 // 63283
Forced regenkor a leghatékonyabb regen, nálam a MES 70%-ra teszi mindig a tömődést, hogy utána enyhe valóságos dugulásnál mielőbb elvégezzen egy regent, normális üzemi körülmények közt. Ekkor ha valami nem stimm, akkor még mindig nem fullad be a motor a szűrőbe.
Egyébként mielőtt felteszi 70-re a MES, egy pillanatra kiírja, hogy 11%.
droberto2015-01-11 00:18:07 // 63282
Ez az alu lemez és a közte levő levegő szépen megfogja a hőt szerintem. Más kérdés, hogy a motor kapja rendesen a meleget.
gery1472015-01-10 23:12:55 // 63281
Köszönöm a gyors válaszokat.

Amire használnám arra az 1,9-nek is bőven elégnek kell lennie (autópályán napi 70km) és nem vagyok az a nagy száguldozó. Pályán többnyire 130-140-es tempóval járok...

Elnézést az amatőr kérdésért, de ha jól vettem ki az előző hozzászólásból akkor az automataváltónál nincs kettőstömegű lendkerék csak a manuálisnál?
mzo2015-01-10 22:53:38 // 63280
Nekem 1,9 16V automata (Q-Tronic) van. Fogyasztás városban (Bp) jellemzően 8,5 és 10 liter között bármi, bár volt már picit alacsonyabb és magasabb is, de ez a nagy átlag. Autópálya 130-140-nél 6-7 liter között, de inkább a 6 hoz közelebb. Tavaly pl megjártuk Spanyolt a legkisebb átlag tankolásra vetítve 6,2 volt a legmagasabb 6,5. Országút picivel ez alatt. A váltó nem rossz, ha jó. :) Nem a legeslegmodernebb váltó, de azért szépen teszi a dolgát, jól működik, gyorsan vált, tanulékony is egy kicsit. Mechanikusan megbízható, egy rákfenéje van mégpedig a vezérlőtömb. Ez előbb utóbb elkophat és akkor rántva válthat, vagy túl későn, túl korán stb... Cseréje kb annyi mint egy kettőstömegű lendkerék cseréje a kéziváltósoknál. Amit olvastam róla kb 150-250 e kmert bírnak ki ezek a tömbök. Van hogy kevesebbett van hogy többet, gondolom használatfüggő. Ha szépen vált nem ránt akkor nagy valószínűség szerint jó darabig még jó lesz. Egyébként a mai napig gyártják ezt a váltót -igaz kicsit frissítettek rajta- de sok francia német japán autóban volt és van.
mzo2015-01-10 22:34:53 // 63279
Blog lesz róla? :)
Dömpi (il dottore)2015-01-10 22:20:56 // 63278
Köszi, akkor jó a fülem :)

Most voltak nálunk fiam keresztapjáék. Neki van. A hangja alapján, mondomneki: ez öthengeres ugye?
Azt mondja gőze sincs. 2000 köbcentis, meg D3-as, meg 163 LE.

Most nézem amit linkeltél: a D4 business edition ami 163 LE, a D3 csak 136, de az az is 5hengeres.

Minden esetre annyi beigazolódott, hogy jó a fülem ehhez :)
Csabi2015-01-10 22:07:06 // 63274
ha nem várták meg a 30ezret akár valós is lehet az óraállás...
Liquid2015-01-10 22:02:57 // 63273
Alapvetően azt találd ki mennyire kell az erő :)
Az 1.9-et olcsóbb fenntartani, kevesebbet fogyaszt, viszont ennek megfelelően erőből is kevesebb van.
Az automata illetve Q4 plusz 1-2 liter, nálam 9-10 a fogyasztás, a sima 2.4 olyan 7-8,5 környékén elmegy, az 1.9-ek bővben ez alatt kajálnak. Nem tudom pontosan, majd az érintettek leírják, de olyan 6-7 között lehet.
tirex2015-01-10 22:02:40 // 63272
Nincs kiírva semmi. minden a helyén van. Le se szereltem a dobot, aknából kivágtam a dob alját,ki a porcelánszűrőt és visszahegesztettük a lemezt. semmi hangja nincs. Mintha misem történt volna. Majd megnézzük laptoppal mit ír most.
Dömpi (il dottore)2015-01-10 22:02:28 // 63271
OFF
tudja valaki, hogy az új volvo S60 D3-as 2.0-ás dízele 4 vagy 5 hengeres?
ON
Dömpi (il dottore)2015-01-10 22:01:34 // 63270
Ma arra jöttem rá, hogy mintegy 28-30e km-ert tekertek vissza a kocsimban.
Most cseréltem olajat és kiütöttem a FES-el az olajcserét.
Eddig összesen 8 olajcsere volt a kocsiban. Ebből 3 nálam.
122 ezernél cseréltem először.
Ha a gyári olajcsereperiódus 30 000 km, és a maradék 5 olajcserét az előző tulaj csináltatta, akkor kb. 150 000 km kellett benne lennie, mikor megvetem. 5x30000=150000

Megvételkor az órában 118e km volt, ergo 28-30-32e km-et tekerhettek vissza.

Érdekes viszont, hogy a FES-ben most 50 000-res csereperiódus van beállítva az ECU-ben. Ezt hogyan tudom átírni FES-el?
'''''2015-01-10 21:55:18 // 63269
Ha eldugul a szűrőd,csak vészüzemben tudsz tovább menni.Nem olvastad ki a hibakódot,ha van?Gondolom a kipakolt szűrő miatt ki is van írva.Egyébként ha csak a részecskeszűrő üres dobja van meg,nincs hülye hangja?
Haddel2015-01-10 21:35:04 // 63268
Kicsit emelkedőn áll ,meg még hátra van a finom hangolás ,azért próbáltam még csak az udvaromon :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 21:29:46 // 63267
2 milláért nem fogsz jó 2.4-et kapni
tirex2015-01-10 21:28:58 // 63266
Szerinetm nem úgy megy ahogy kellene. Azt gondoltam a az eldugult szűrő fojtja meg de ezek szerint nem.
gery1472015-01-10 21:28:11 // 63265
Sziasztok!

Dízel 159 vásárlásán töröm a fejem, a segítségeteket szeretném kérni, mire kell mindenképp odafigyelni vásárlás előtt, illetve az 1,9-es vagy a 2,4-esre érdemesebb koncentrálni?!

A keret 2 millió alatt van, így a első szériák jönnek leginkább szóba, amik legtöbbje már 200ezer km körül jár (óra szerint is...), mik azok a tipikus betegségek, ha vannak, amikre ilyen futás mellett már számítani lehet?

Automata váltóval kapcsolatban mik a tapasztalatok (megbizhatóság, szervízigény, költségek...)? Illetve, a fogyasztásról szeretném kérni a tapasztalataitokat(1,9 vs 2,4 manuális váltóval és automatával).

Köszönöm a segítséget, remélem hamarosan újra Alfás lehetek!
Gergő
Piritu - 1.000.0002015-01-10 21:28:11 // 63264
Ha ez a tompított, akkor tuti örülni fognak a szembe jövők.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 21:27:38 // 63263
80-100e-nél cseréld ki az EGR szarságot komplett...
Haddel2015-01-10 21:26:25 // 63262
Lehet,hogy most már fogok látni? :)
Piritu - 1.000.0002015-01-10 21:22:51 // 63261
Akkor neked is erősen javasolt a blogom végigolvasása :-))
Liquid2015-01-10 21:21:29 // 63260
még nem remappolta :D
'''''2015-01-10 21:20:03 // 63259
Mire gondolsz a "menettulajdonságok nem változtak"-al?
Liquid2015-01-10 21:20:02 // 63258
ejha :) mi lesz a cirkálóval? :)
tirex2015-01-10 20:59:37 // 63257
Sziasztok! Egy hete kipucoltam a részecskeszúrőt, kiszedtem belőle a kerámiabelsőt és maradt egy üres dob a helyén. A motorkontrollámpa elaludt de a menettulajdonságok és a fogyasztás nem változott.
Don Gombóc2015-01-10 20:59:36 // 63256
Nagyon remélem. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 20:54:21 // 63255
az is jó választás
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak