Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 19:42:25 // 63240
áhh nem típus hiba a DPF csak két fajta 2,4-es létezik amelyikben ki van meg amelyikben ki lesz írva a DPF ...csak itt hány tagnak ki van írva, hányan hívnak hol lehet kiíratni még mindig...tavaly csak 2db új DPF-et adtam el 1.9-be, Phone-t kéne megkérdezni tőle hányat vittek szerintem nem tud annyit behozni....ne dugjuk a fejünket a homokba már....
Nem írtam én én olyat, hogy írjuk ki a DPF-et, hogy kevesebbet egyen az autó ha jól látom én azt mondtam, hogy bizony a DPF és az eur4 sajnos többlet fogyasztást okoz szinte ugyan az a motor sokkal kevesebbet kér egy 56-ban meg egy 66-ban...én azt mondom és ezt fent tartom hogy a 2,4.nek bizony lépfenéje a DPF a szar gyári olaj ajánlásával együtt egy nagy hibaforrás ...ezért is van ennyi hiba vele lásd HF...
Az 1.9-es ennél jobb megoldás vagy nem annyira kényes erre, már mint a HF problémára..
A 2.0-la meg másra kényes ami rosszabb, mint egy rossz DPF ...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 19:31:07 // 63239
az a baj Te akárhogyan vezetsz mindig sokat kér az autód elmondásod szerint...gondolom remapolva DPF nélkül még jobban toltad neki ...senki nem monda itt hogy DPF nélkül a szemét kitolva 6-ot fog enni az Alfája, a Perdixes sztorikat meghagyjuk annak a bizonyos embernek ...
Dejzelnél meg semmi jelentősége az általad említett programozott gázáramnak kérdezd meg Tamásunkat ...
Tudom mindjárt jön a remap miatti gyors turbó halál, az EGR nélküli sosem melegedünk be iromány, sőt a többlet fogyasztás stb ...
Sajnos el kell keserítsek mindenkit 90e km-et tettem bele az autóba DPF nélkül remapolva a fogysztásom lecsökkent 7,6-ra 9,5-ről jah és semmi hiba nem jött elő a majdenem nyitott rendszertől inkább csak jobb lett...
Coolby2015-01-10 19:11:32 // 63237
Na, gyors vagyok, holnap bemegyek vele Zé-hez és meglátjuk, mit mond.
Shadin2015-01-10 18:43:11 // 63236
Az egy más szitu, amikor totál beszart és cserélni kellene, de ilyen volt Robié is, mégis vissza lehetett hozni a halálból. Én azt mondom, ha betéved ide egy újonc, beír vagy sem, azt olvassa, hogy milyen fasza kiherélni az autót és füstölőt csinálni belőle, mert nem fog fogyasztani és versenyautó lesz belőle, ami így ebben a formában nem teljesen igaz :-(
Nem jellemző hibája a 159-nek a DPF, a 2011-es sw után meg pláne nem, azóta nem paráztat semmilyen limp móddal.
Shadin2015-01-10 18:34:16 // 63235
Értem, de amennyiben folyt is, az nem jelenti azt, hogy literekkel kevesebbet fogyaszt nélküle az autó, pláne ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy ez a folyatás csak kis része a teljes kipufogó rendszerének, beleértve a hátsó dobot és az előkatalizátort is, ami mindegyike egy programozott dolog a megfelelő távozó gázáram, ill. gázlengés érdekében. Adjunk alá 80-as nyitott rendszert s akkor tutkerály, hogy megelőzzük a Lupo 4L-t fogyasztásban :-D

Nem kötekedek és nem igazán Neked szólt, mi egy nyelvet beszélünk :-D
Én csak ugatom a szakmát, de miután több hónapon keresztül teszteltem DPF-fel is és nélküle is, tudom miről beszélek. Nincs olyan, hogy csak a DPF kivételével 9 helyett 6-ot eszik az autó...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 18:30:20 // 63234
Hiszek neki, sokszor mentem vele mikor az 5 bmw volt neki annak is hihetetlen fogyasztasai voltak....
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 18:28:43 // 63233
Dehogynem en pl 110-
Nel tobbet nem tudtam menni a dpf atfurasa elott...ha egyszer el van tomodve csinalhatsz barmit
Coolby2015-01-10 18:13:15 // 63232
Sziasztok!

No, nagyon eltűntem innen az elmúlt évben kb, de új munkakör és gyermek születése átrendezte napi rutin, így sajnos fórum olvasgatás nem fért bele...



Kislányom már 8 hónapos elmúlt, Flórának hívják és még elég változó a kapcsolata az Alfával, hálisten most épp újra megbarátkoznak, de volt, amikor 1,5 órás utat végigüvöltött benne, de lehet azért mert nem ülhet közvetlen a finom bőrülésbe :)

Most sajnos azért tévedtem amúgy erre, mert benéztem adok-veszek fórumba, mert sajnos 1,5 éve nem volt semmi gond autóval (csak kopóalkatrész és olajcsere), de ma úgy néz ki behalt kormányzás-szervó táján valami... Ki-kihagyott szervó, azán volt valami koppanás is, azt hittem elhagytam valamit, aztán füstölt is valami, majd helyreállt újra. 1,5 km-re voltunk, úgyhogy hazavettük irányt és gond nélkül hazaértünk, de sír szervó, ha tekerem, meg kihagy néha, szóval gáz van... Szervószivattyú valószínű kuka... Most nem tudom még, hova vigyem szervízbe, mert lábon 40 km-re kéne eljutni saját szerelőmhöz és nem biztos, hogy az jót tesz kományműnek, ha szivattyúból ez-az vándorol a rendszerben... Jajj szervóolaj érdemben nem fogyott amúgy...

Szóval így áll most lenn szegény ház előtt. Megbízható szerelőt tudtok Pesten, aki nem kér el vagyont és nem a Nadin, ahol már voltam...
Norby2015-01-10 18:08:17 // 63231
Nem tusták megmondani :-(
Piritu - 1.000.0002015-01-10 17:36:47 // 63230
A nyomáskülönbség a két vége közt padlógáznál 70 mbar-ig is felment, tehát csak fojt valamit. Bár ez a 70, a töltőoldali 1600-hoz (2600?) képest azért nem túl számottevő. Furcsa volt, hogy a regen előtt ettől kisebb nyomáskülönbségeket mutatott.
Piritu - 1.000.0002015-01-10 17:33:15 // 63229
Úgy mérve a 156 1,9 mjet 130-135-tempomattal kihajtva egy tankot 6,3-at evett. Nagyobb motortól számomra majd egy literrel kevesebb - és ezt bocsássa meg nekem a világ - nehezen hihető.

Az ilyen fogyasztásadatokra azóta vagyok hitetlen, mióta együtt mentem egy híresen keveset fogyasztó kollégámmal. Ő ment 130-al előttem, én meg utána. Aztán minden kúton 5-6 literrel többet tankolt, ami majd egy lityivel több lett 100km-re vetítve. Hazaérve megkérdezem, hogy hogyan is van az eddig mondott adatokkal. Erre ő, hogy ő nem szokott ilyen gyorsan menni, és most bebizonyosodott, hogy nem is éri meg rohanni...

Ettől persze még mindenki azt tapasztal/mér/mond, amit akar :-))
Shadin2015-01-10 17:29:24 // 63228
A kézi valójában nem egy teljes értékű regen, teszteltem is anno, csak ~60-65%-ra csökkenti MES szerint a tömítettségi értéket, és elég hamar indít egy normál üzemi regent ez után, ami már valóban leviszi (nekem) ~17%-ra.
Shadin2015-01-10 17:24:12 // 63227
Már megint muszáj trollkodnom :-D
Semmilyen fojtást sem jelent a jó DPF a rendszerben,nem jár keresztmetszet szűküléssel és pusztán pár tized a többlet fogyasztás 1.9 16V esetében.

Bocsika :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 17:02:10 // 63226
lehet csak ő tele tankolja és rátöltéssel méri...
Piritu - 1.000.0002015-01-10 16:54:52 // 63225
Nekem mindig 5,1-et írt ki ilyen meneteknél a 156 :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 16:41:47 // 63224
kollégám most vett egy 156 2,4TI-t autópályás fogyasztása 1400km-en 6L alatti lett pontosan 5,5...igaz 400 kg-mal könnyebb meg eur3...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-10 16:23:19 // 63223
nem csak a takarítás növeli a fogyit, ha nem a fojtás is...azzal együtt simán meg van a liter különbség
Piritu - 1.000.0002015-01-10 15:44:02 // 63222
Semmi extra hőszigetelés, ez van:
droberto2015-01-10 15:16:21 // 63221
DPF hőmérséklet: Átlag 50°C felet vagy az 1.9-ekhez képest. Az nem képes, 650°C felé menni, te meg felmentél 700-fölé. Ja és 11%-ra nekünk csak kézi regennel ürül ki.

Többlet fogyasztás: Mingyárt jönnek a DPF ellenesek és majd jól megmondják, hogy van az egy liter is 100 km-enként. :) Egyébként ez is sokkal kevesebb mint az EUIV-esek 0,5-1 dl/100 km-e.

Zseniális ötlet volt feltenni a leömlőbe a szűrőt. :)
Arra lennék kíváncsi, hogy hogyan van ott a hőszigetelés....
Piritu - 1.000.0002015-01-10 14:52:15 // 63220
Mi volt a szeleptörés oka? Csak úgy 2x nem történik meg ilyesmi, sőt egyszer sem...
Haddel2015-01-10 14:46:39 // 63219
Ez a kicsi ablakmosó tartály?
Norby2015-01-10 14:13:06 // 63218
Először alapjáraton csak megált a lápánál. Nem indult be. Szervíz, szétszed, szeleptörés, javítás 700 000. Saját szerelő 350 000. Minden rendben volt 600 km-ig. Ekkor már 90 Km/h-nál tört el a cserélt szelep. Motorcsere 400 000. Persze senki nem vállalt felelősséget.
Liquid2015-01-10 14:02:17 // 63217
ettől még nem érzem ezt gyakori, típushibának.
Bármely szervízben találsz hetente egy motorcserés autót...
Csabi2015-01-10 13:06:18 // 63216
kétszer hogy sikerült?
Zsolt1552015-01-10 12:23:22 // 63215
Azt hogy hogyan használták azt nem tudom. A tulajdonost sem ismertem. Tavaly januárban volt a szervizben.
Piritu - 1.000.0002015-01-10 12:18:03 // 63214
Még a futott km is érdekes lenne....
.......................2015-01-10 12:15:52 // 63213
A dpf benne volt?
Tudjuk miért szakadt el?
Túlpörgették?
Zsolt1552015-01-10 12:10:52 // 63212
tavalyi = tavaly
Zsolt1552015-01-10 12:09:22 // 63211
Két éve és tavalyi is volt a mellettünk lévő szervizben egy-egy 159 2,4JTDm nagyjavításon – amiből motorcsere lett - leszakadt szelep miatt.

Piritu - 1.000.0002015-01-10 11:29:16 // 63210
Délelőtt turkáltam egy kicsit a Párduc "agyában" és sikerült elcsípnem egy regenerálást: blog
Haddel2015-01-10 11:15:32 // 63209
Igen még darabokban van,fotózok folyamatosan :)
.......................2015-01-10 10:18:38 // 63208
Talán 12.9 es olyan van
Szerintem találsz csavarboltban
Pityukoma2015-01-10 09:52:21 // 63207
Most néztem hogy megvan a tel számod. Nagy lendülettel felhívtam, de nem Te voltál :-D
Pityukoma2015-01-10 09:47:00 // 63206
Szia :-) kellene pontos méret. Átmérő, menetemelkedés, fej kialakítás, kulcsnyílás...stb. Ezekre feltétlenül szükségem lenne ahoz hogy segíteni tudjak. Valami megoldást biztos fogunk találni!:-) Esetleg fotó is jól jönne.
Pityukoma2015-01-10 09:42:26 // 63205
Szét van még szedve? A kiszedett lámpáról kellene Szosza-nak fotó. Én sajna nemcsináltam róla képeket mikor ki volt szerelve :-(
Don Gombóc2015-01-10 09:35:53 // 63204
Mitől ment volna fel Tomi ! :-) Most írtad hogy jeges volt az út végig. :-)
Na körvonalazódik a dolog, a jövő szombaton szerintem megyek le a trakeszért. :-)
Norby2015-01-10 08:20:08 // 63203
Én is a panaszosok közé tartozok a kétszer eltört kipufogó szeleppel? :-(
Haddel2015-01-10 01:03:23 // 63202
Azt tudtátok, hogy olcsó,noname izzót nem érdemes venni? :)
Haddel2015-01-10 00:43:38 // 63201
Jaja már gondolkoztam rajta hogy Osb-vel beburkolom a vázat ideiglenesen. Csak sosincs időm..
Chianti2015-01-09 23:26:18 // 63200
Egész jó kis aknád van... már csak 1 tető kéne fölé meg valami világítás, aztán nem gond ha rád esteledik... :o)
Chianti2015-01-09 23:22:04 // 63199
Legutóbbi infó szerint köszöni szépen, megvan a drága! :o)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-01-09 21:13:37 // 63198
itt szerencsére semmi jegesedés plusz 4-5 fok szikrázó napsütés délig....a fogyit már nem nézem mivel occsó a nyál :D
Haddel2015-01-09 21:08:19 // 63197
Ja meg mást is csináltam 😃
Dömpi (il dottore)2015-01-09 21:06:45 // 63196
most értem haza BPestről. Reggel mentem a csúszós utakon, de semmi gond nem volt. Viszont olyan mocskos lett mire felértem, hogy reggel viszem is lemosni ettől a sok sós lötyitől, ami az utakon ráment.
Odafelé regenerált egy jó nagyot, visszafelé már nem csúszott, tudtam rendesen jönni. Végig toltam neki, de még 130-nál is 5,5-ös fogyasztásokat produkált :) Imádom!!!
Haddel2015-01-09 21:03:01 // 63195
Én ma olajat cseréltem.
Meg kiakartam cserélni a ködlámpát,de nem jót adtak a bontóban,erre nem illeszkedik rá a króm perem.
Dömpi (il dottore)2015-01-09 20:58:05 // 63194
az én fiam is Bence :)
Dömpi (il dottore)2015-01-09 20:55:53 // 63193
Gratulálok és jó egészséget!
'''''2015-01-09 20:31:42 // 63192
Szarul! :-) Könnyebb az autót piszkálni.Persze az költségesebb. :-)
Giuntini2015-01-09 20:18:22 // 63191
Nekem csak egész minimális vízcsipegetés volt, álmomban sem gondoltam erről. Fehér füst semmi. Minden tökéletesen működött.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak