Fórum >> Típusok >> 159

forrasr2014-09-15 19:32:27 // 58690
Szerintem semmi gond egy motorcserével, ha motorkódos nem kell papírozni sem.
Egy másik motor főleg ha autóban kipróbálható semmivel nem nagyobb rizikó mint venni egy használt autót. Használt értéken meg az számít, hogy jó-e ami belekerült vagy nem, meg ahogy írta az nem különösebben szempont.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-15 19:24:34 // 58689
ennyi erővel adja el ha tönkre megy az automata váltó is? az is kb 3-4 kiló ...mi van ha motor cserés? Te honnan tudod, hogy a tiedben nem cseréltek már? Mióta csak motorkód van sosem fogod megtudni, hogy az eredeti blokk van e az autódban vagy nem ...
Alejandro2014-09-15 19:24:11 // 58688
a májusi zárcsere előtt egyik tünet sem jelentkezett még, a hillholder és bal hátsó ablakemelő június végén-július elején kezdtek feltűnni. a többi probléma augusztus-szeptemberi! lehet egy bal első ajtózár csere és ezek közt öszefüggés?
forrasr2014-09-15 19:21:53 // 58687
szívósori terelőlapok amelyik autoban vannak azokban el is hagyják magukat. 150lovas 1,9jtd-ben is. német forumokon olvastam h 2,4jtdm ben is feladja a harcot,preventiv módon ki szokták operálni belőle mielőtt lenullázza a motort
.......................2014-09-15 18:56:03 // 58686
a Kilincs cserekor nem lett valami elmókolva?
elötte is voltak ezek a tünetek?
.......................2014-09-15 18:52:55 // 58685
ha "egyetlen út a motorcsere"

akkor a megvenni kívént motort ki kell próbálni mielött beépítik
vagy legalább egy kompressziót kellene rajta mérni
.......................2014-09-15 18:51:20 // 58684
nekem CAN busz problémának tünik

vagy inkább valahol egy testkábel nem jól érintkezik,
inkább ez a gyanús
Alejandro2014-09-15 18:35:13 // 58683
Köszönöm a véleményt! Az akksi 2013-as Magnetti Marelli, feszültséget mértem, teljesen jó. A generátort is mértem, 13.2-14.5 V-on tölt, a műszer szerint rendben van.
Giuntini2014-09-15 18:29:22 // 58682
Csak számoljunk: az autót én 2milló 400ezerért vettem. Téli gumik voltak rajta, tavasszal vettem 4 vadiúj Michelint 200ezerért. Két agycsapágyat és a felső lengőkarokat cseréltem. Az összes emblémát lecseréltem. Vigyáztam rá, átpolíroztam, az autó gyönyörűen néz ki. Ezek után adjam el max. 1millió 400ezer forintért, és bukjak az autó árából 1 milliót, meg amit ráköltöttem? Aki meg megveszi röhög a markába egy jót. Az egyetlen út a motorcsere. Remélem ki tudom hozni 4-450ezerből, és szerintem ez a kisebbik rossz. Így is elég nagy bajba kerültem most.
David | Centocinquantanove2014-09-15 18:27:56 // 58681
Van benne egyáltalán riasztó gyárilag? Ha nincs ne várd, hogy vinnyogjon.... :)
mzo2014-09-15 18:24:10 // 58680
A hillholder es tarsai problemajara azt mondanam hogy vagy a generator gyenge vagy az akksi kezdi megadni magat. En elso korben mernek egy toltest alapjaraton es emelt fordulaton. Az ablakemelo es a radar passz...
Alejandro2014-09-15 18:19:17 // 58679
Alfás kollégák, műszaki tanácsra, lelki segélyre van szükségünk!

Szeretett 159-esem idegesítő elektromos jelenségeket kezdett produkálni az elmúlt 2-3 hónapban szépen sorban. Tehette, mert tudja, ahogy akkor is imádom, de szeretnék már rajta segíteni, amit első körben köztetek kezdek, hátha sorstársra akadok! :)

Nem tudom van-e köztük összefüggés vagy sem:

- hillholder hülyesége: városban, helyzetjelző/tompított világítás felkapcsolása után a hillholder és az ASR kilövi magát, hibaüzenetet dob. Világítás kikapcs, hillholder és ASR észhez tér. Országúti tempónál nem szórakozik.

- tolatóradar (hátsó - mert csak az van) hülyesége: üresben, előre menetben is működik (tök jó, amikor autó mellett elhaladva, vagy pirosnál várakozva a mögöttem megálló miatt bejelez :)), néhány napja újdonság: gyújtás rákapcsolása után többnyire sípolás + hibaüzenet és a tolatóradar egyáltalán nem működik. Aztán következő alkalommal megint működik, az összes érzékelő!

- bal hátsó ablakemelő hülyesége: kapcsoló bármilyen irányba mozdításakor az ablak szépen leereszkedik, de nem emelhető fel. Ha a becsípődésgátló csatlakozót széthúzom, a távirányító zárás gomb folyamatos nyomva tartásával az ablak felemelhető, de csak szakaszosan, kb. ~5 cm-t húzódik fel egyszerre.

- tolatólámpa / jobb belső hátsó lámpa / ködzárófény / csomagtérvilágítás hülyesége: izzó jó, de nem világít (kivétel: a ködzárófény a ki- és visszaszereléstől, WD40 befúvásával megjavult)

- kiegészítő féklámpa egy ledjének hülyesége: megvétel óta nem világított egy led a sorban, ami valami csoda folytán megemberelte magát és újra boldogan világít!

+ nem hiba, de sose hallottam még a riasztót működés közben (talán addig jó), de azért szeretném tesztelni. van erre valami kulturált módszer? :)

Köszönöm, hogy végigolvastad, ha véleményedet, tanácsodat megosztod, azt duplán!

mzo2014-09-15 18:15:18 // 58678
Ennek egyresze pusztan pszichologia. Mondasz egy negativ dolgot az autorol: Ugyanilyen motor mar tonkrement benne... Ha ezen tulteszik magukat az emberek akkor jonnek azok a kerdesek amiket lentebb is irtam. Miert lettt cserelve hajtottak, rossz konstrukcio a motor, torve volt, uj motornak az eloeletet hogyan bizonyitod stb stb.
Egy haverom ket eve vett egy Renault nagyon nagyon olcson motorcserevel. Gondolta jo uzlet lesz eladni, mert egyebkent fiatal patent auto benyomasat keltette. Hat majd 8 honapig arulta mar poen targyat kepezte barati korben mire ugyanolyan nyomott aron ahogy vette el tudta vegre adni.
Nekem innen a tapasztalat.
Giuntini2014-09-15 18:09:24 // 58677
Köszönöm. Egyébként elképzelhető hogy Dev 166-nak igaza van, és valamit beszívott a motor. Valami törés keletkezett, mert tulajdonképpen egyik pillanatról a másikra történt. Erre csak akkor kapok választ, ha kiszerelés után szétszedik a motort.
Giuntini2014-09-15 18:04:05 // 58676
Ahhoz mit szóltok, hogy Trencsikék, de az Alfa Depó is 0 kilométeres autókat bont, olyanokat amiket nem lehet forgalomba hozni. Tavasszal amikor Tatán voltam láttam egy 159 2.4-et, tökéletes állapotban volt. Azt hittem eladásra megy, de nem bontásra. Nem lehet valamiért forgalomba helyezni, ezért így kevés kilométerrel szétbontják. Természetesen én csak olyan motor fogadok el, amihez papírok vannak ill. garanciát adnak rá. Egyébként nem értem, ha eladnám az autót, és a motorcserét papírokkal tudnám bizonyítani, miért veszítene az értékéből. Az én autómban 210ezer kilométer van, ha belekerülne egy igazoltan 60ezer kilométert futott motor, mitől veszítene az értékéből. Jobb egy 300ezres autó eredeti motorral?
Piritu - 1.000.0002014-09-15 17:57:22 // 58675
"Grund für den Totalausfall war offenbar ein Metallpartikel in der Kraftstoff-Hochdruckleitung. " A nagynyomású rendszerben volt egy fémforgács.
Giuntini2014-09-15 17:55:15 // 58674
Én úgy értettem hogy nem volt előjele sehol előtte az autópályán. Amikor felment 130fokra, tudtam hogy baj van, utána végigmentem a városon 90fokon állt a hőmérő, rendesen működött, ki akartam vele érni a szervizbe. Ha menet közben olyat produkált volna természetesen rögtön leállítom, és hívok egy trélert.
Csabi2014-09-15 17:49:22 // 58673
Nem véletlen ment fel a vízhőfokod 130-ra, ott történt valami....szóval lehet azt nevezni előjelnek.
mzo2014-09-15 17:49:09 // 58672
Miert nem realis? Igy motorhibasan er kb 1-1,4 m. Jo motorral kb 2-2,4 m. Motorcsere kb 4-500 e ezutan az ertekvesztes kb 500 e ha el akarja adni. Ugyanott van. De mivel mint kiderult hosszu tavon szeretne megtartani igy jo lehet a motorcsere, csak jo motort sikeruljon kifogni.
Giuntini2014-09-15 17:40:11 // 58670
Nem igazán lenne megoldás az autó eladása, mert így akkor buknék rajta a legnagyobbat. Az autó nem volt törött, sajnos ma nem ritka a garanciális motorcsere sem. Nem szándékozom eladni a közeljövőben, a formája miatt én úgy gondoltam, ezt az autót én nem szándékozom eladni. 30 év múlva a legszebb veteránautók egyike lesz. Tehát nincs szándékomban senkinek sem bizonygatni az autó eredetét. Viszont azt szeretném hogy jól működjön. Most beszéltem a szerelővel, itt valami borzalmas nagy grimbusz következett be. Soha nem volt probléma a hűtéssel, a motorolajat egyáltalán nem fogyasztotta, pöccre indult. A vízhőmérő a legnagyobb emelkedőkön is kánikulában 90fokon volt. Ez itt egy pillanat alatt bekövetkezett. Most beszéltem a szerelővel, mert kíváncsi voltam mit mond arra, hogy mégis megpróbálni ezt a motort megjavítani. Ami a legrosszabb a kartergáz a nívópálcán ömlik kifelé. Azt nem is kell mondani hogy a kipufogó füstöl. Rendkívül egyenetlen az alapjárat. Az öt hengerből három izzítógyertyáján valami iszonyatos trutyi van. Nekiállni ennek a motornak, elképzelhető hogy csak pénznyelő lenne és sohasem látnám a végét. Sajnos a ma az Alfa Depóból elvittek egy 110ezret futott motort papírokkal mindennel . Megpróbálok egy friss motort szerezni. Egyébként most az emlékezetembe nyílalt valami. Pár évvel ezelőtt az Auto Bild-ben volt egy Alfa 159 2.4 jtdm százezres teszten. 50000km környékén megállt az autó. Sajnos nincs meg ez a szám már, de emlékszem az Alfa rögtön hozott egy új motort, és a régit rögtön elvitték. Lehet, hogy most már én rémeket látok, de mintha ilyen hibajelenséget produkált volna. Múltkor láttam a neten ezt a cikket, csak németül. Ha valaki tud németül , és megtalálja érdekelne az akkori probléma amit az Alfa úgy titokban tartott, és azt mondták hogy az újakon kijavították a problémát.
.......................2014-09-15 17:25:54 // 58669
ezzel én is egyetértek,
Volt már motorcserés autóm,egy Fiat Bravo
hoztak bele egy franko motort olaszból a Lönciék
ja csak olyat amiben az elözö élete során vagy egyszerse cseréltek olajat,

szóval nem bíznék meg senkiben aki motort hoz,
mert nem látsz bele
dev1662014-09-15 17:13:55 // 58668
nem reális számokkal kalkulálsz. az eladás a legrosszabb, ami tehet.
mzo2014-09-15 17:05:27 // 58667
Eloszor is reszvetem a motor miatt, nagy szivas az ilyen.
Ha valoban motorcserevel lehet csak megoldani a problemat, akkor a helyedben en elgondolkoznek esetleg az auto eladasan is meg mielott belevagsz barmibe is. Egy ilyen motorcseres akcio alsohangon 4 de inkabb 500 e ft kornyeke mindennel egyutt. Az autod erteke viszont inkabb ennyivel fog minuszba menni, mivel a motorcseres autotol az emberek felnek mint a tuztol (miert volt cserelve karambolos volt? Szethajtottak? Milyen tulaja lehetett? milyen eloelete van a csere motornak es hogy tudod azt bizonyitani? Stb stb...) de legalabbis ha valaszthatnak akkor biztos hogy nem azt fogjak valasztani amiben mar csereltek motort. Azaz osszesitva mar kapasbol buksz egy misit, es lesz egy nehezen eladhato, ertekvesztet autod. Szerintem a motorcseret ill az ilyen merteku osszeg rakolteset csak akkor szabad meglepni ha nagyon hosszu tavon tervezel utana az autoval.
Egyebkent nagyon kivancsi vagyok mi okozta a problemat.
David | Centocinquantanove2014-09-15 17:00:20 // 58666
Ez lenne az esővíz kifolyó? Ez a lyuk nekem az egyik ajtón, amelyiknél befolyik a víz, nekem fullra le volt tapadva.
.......................2014-09-15 16:01:16 // 58665
159 tulajok,cserélt már valaki hátsó lengéscsillapítót?
mi a gyári beszállító?
.......................2014-09-15 15:59:52 // 58664
a termosztát házon van a höfokszenzor,
tehát a blokkon belüli víz hömérs.ét mutatja

ha nem kering akkor nem is hül le a víz

a comp is ugyanazt látja,hisz az vizhöfok órát is a comp vezérli ki
David | Centocinquantanove2014-09-15 15:51:45 // 58663
Igen, de ha elforog a pumpa és nem kering a víz, akkor pont hogy nem 130 fokot mutatna, hanem 50-et... Nem?!
Ez a hőfokot az óra vagy a komputer jelezte?
.......................2014-09-15 15:08:09 // 58662
a vízpumpa mikor Volt cserélve ,
ha Volt milyenre?
.......................2014-09-15 14:37:43 // 58661
azt kurvára hallani amíg szétveri a dugattyút csörög csattog a Motor
és az a hiba az alfáknál egyáltalán nem gyakori

inkább a vízpumpa lapát elforog a tengelyen ,így megfö a Motor

persze az a 20 km dugó miután sípolt(és 130 fokon Volt a víz) sem tett jót neki
Giuntini2014-09-15 14:36:44 // 58660
Köszi! Elképzelhető, de erről a hibáról a BMW-nél hallottam eddig.
dev1662014-09-15 14:23:43 // 58659
nem lehet, h a szívósori lapátkák valamelyikét szívta be az egyik henger? az idegen fém szétveri a dugattyútetőt, a gyűrűket, szelepeket, a súrlódástól túlmelegszik az adott henger, felforr a víz és végül besül a dugattyú. Én több ilyen esetről is hallottam már, nem ritka az EURO4-es 2.4/1.9-eknél, de más márkáknál pl kimondottan gyakori (pl: BMW). Ezért lehet olyan hirdetésekkel találkozni, hogy 160ekm-t futott 2.4esekben garanciális motorcsere volt.
dev1662014-09-15 14:13:30 // 58658
Sajnálom a legrosszabb forgatókönyv következett be:((

trancsiknél minden 1,5-2-szer annyiba kerül, mint máshol, de rengetegen foglalkoznak itthon olasz autó bontással az alfadepo-n és trencsiken kívül.

Ipacsfa utcai bontó 06-30-9-545434

Alfa Kontakt Kft. http://www.alfakontakt.hu/

Paulovics Kft. http://paulovics.hu/

Natural invest http://www.fiatalkatreszek.hu/

Tata-Agostyáni bontó 06-20-927-5418, 06-20-316-4809, 06-30-271-8077

stb, stb.

De mindenek előtt megkérdezném Dudás Zolit (http://dzalfaszerviz.webnode.hu/), ő mit tenne ebben a helyzetben. Sok ilyen esete volt már. Biztos, hogy lesz 1-2 ötlete és segíteni tud a döntésben, h érdemes-e inkább javítani a blokkot. Benne megbízhatsz.
Giuntini2014-09-15 13:58:03 // 58657
Persze elsőnek őket, jelenleg nincs, lehet hogy 2 héten belül lesz,ők 350ezer körüli összeget mondtak.
norbi04092014-09-15 13:52:55 // 58656
Sziasztok! Tud valaki egy jó kipufogó szervízt Budapesten? :)
Giuntini2014-09-15 13:43:42 // 58654
Itt valami irdatlan nagy árulás történt. A kartergáz megy a hengerekbe, a víz egyszer lent egyszer fönt, ennek a hibának semmi előjele nem volt. Tökéletesen működött a motor. Ezért nagy lutri használtautót venni. Én úgy bánok vele mint a hímes tojással, aztán ki tudja, hogy előttem mit műveltek vele. Ezzel biztos, hogy nagyrészt autópályáztak, ismerve az osztrákokat, gondolom kergették, majd beállt a benzinkúthoz és rögtön leállította a tűzforró motort. De ezen már késő keseregni. Nem is mondom senkinek, mert elkezdenek boldogan röhögni, hogy látod megmondtuk hogy az Alfa mekkora egy fos. Pedig én egyszerűen csak balszerencsés vagyok. De megoldjuk, remélem kapok bele egy friss motort.
Giuntini2014-09-15 13:35:21 // 58653
Sziasztok!
Az az igazság hogy nincs értelme a generálnak mert még többe kerülne. Szétszedni, lehet hogy nem is lehet fúrni, új főtengely, és egyéb dolgok. Többe kerülne a leves mint a hús. Balszerencsémre az Alfa Depoból ma visznek el egy 2.4-es motort 100ezer kilométert futottat papírokkal 190ezer forintért. Trencsikék erre kb. 350ezret mondtak. Előzetes kalkulációim szerint így is benne lesz ez a játék 4-450ezer forintba. A Depónál pl. bontanak tesztautókat, pl. most van náluk egy 1700km-t futott 2.0 jtdm motor.
Vermacy2014-09-15 13:22:49 // 58652
Nem 1.9-ről volt szó? Akkor benéztem :o)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-15 13:19:41 // 58651
egyedül a Croma-ba rakták a többit nézegetheti ...
Liquid2014-09-15 13:18:59 // 58650
létezett 2.4-es Vectra?
Vermacy2014-09-15 13:12:18 // 58649
:o( C Vectra, Saab 9-3, Croma tájékon is körbe lehet nézni esetleg. a motorblokknak ugyanannak kell lennie, a többi "adalék" meg csak jó...
Hátha így olcsóbb.

Esetleg Cadilac BTS.
.......................2014-09-15 13:11:03 // 58648
egyáltalán nem lehetetlen a generál
én elöször szétszedném,
lehet csak egy gyürü törött,vagy egy dugó van oda
Vermacy2014-09-15 13:07:55 // 58647
Ez egy műanyag bizbasz, akár kínai fütyimérce is lehet...
Vermacy2014-09-15 12:52:06 // 58646
Jól látom? 5db/készlet? Lehet, így Én is beszállnék a költségbe...
David | Centocinquantanove2014-09-15 12:35:53 // 58645
Részvét!
És mi végülis a hiba gyökéroka?
Giuntini2014-09-15 12:25:39 // 58644
Most hívtak a szervízből, valami irdatlan baj történt a motorral a a gáz megy a hengerekbe lefelé, ezt szét kellene szedni, a generál ennél lehetetlen, azt tanácsolják jobban járok egy motorcserével. Hát most legyek okos, hogy mit csináljak.Trencsikék 350-400 ezer körül tudnak hozatni motort.
Hege2014-09-15 10:31:24 // 58643
Ha kinyitod az ajtót akkor az ajtó alján van egy kédergumi (vagy hogy hívják), én azt piszkáltam meg és akkor folyt ki a víz, alatta lehet ez a vízkifolyó. Piszkos is lett a kezem úgyhogy biztos elvolt és van még dugulva.
David | Centocinquantanove2014-09-15 09:41:35 // 58642
Ez a vízkifolyó az ajtó alján van? Megnéztem de nem láttam ilyet, biztos én vagyok a balfsz...
GTPeti2014-09-14 21:48:28 // 58641
Ha eltömődnek a vízkifolyók az ajtók alján, az nagyon veszélyes dolog. Egy az, hogy a víz talál magának utat és befolyik az utastérbe... A nagyobb baj, hogy az ajtó(k)ban álló víz khm. nem a hosszú élet garanciája. (Az Uno-nál is volt ilyen. Csak halak nem úsztak az ajtóban... Nem sokkal rá ment is a kohóba. Mármint az az ajtó.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak