Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2014-07-03 18:35:45 // 55554
Két hónapja én is Ofitól kaptam meg az elsőt. Egyszerű a cseréje, kinyitod a motorháztetőt, és három anyával van felfogatva. Hátul viszont belülről le kell szedni a borítást.
SilentSound2014-07-03 18:30:41 // 55553
Ha minden igaz, akkor már otthon várnak rám az új első hátsó emblémáim (Ofinak hála előzetesen is AlfaCitys kedvezménnyel), mert a régiek már erősen viseletesek voltak, mikor egy hónapja megvettem az autót. :)
Mennyire kell nagy szakértelem a cseréjükhöz (az első a króm dísszel együtt lesz cserélve)? Nem néztem még, hogy vannak rögzítve és mit mennyire kell szétszedni? Aki csinált már ilyeneket, attól szívesen veszek erre vonatkozó infót.
Piritu - 1.000.0002014-07-03 17:02:35 // 55552
Így van, az újnak nem volt.
.......................2014-07-03 13:26:48 // 55550
rosszul emekeztem,
Erhardnak van igaza ,az új nem lóg
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-03 13:13:01 // 55549
semmilyen lógása sincs semmilyen irányba ami kézzel érezhető lenne ...mikor anno Piritu új turbóját vizslattuk ő is látta, sajnos ez az új turbónak is van lógása bevett duma a bontósok körében ...aminek már van 1,5mm lógása az lassan kukaérett...
dev1662014-07-03 12:21:27 // 55548
se sugár, se tengelyirányban? én még csak használt turbók kompresszoroldalát vizsgálgattam, de olyannal még nem találkoztam, aminek ne lenne radiális lógása, de általában tengelyirányú holtjáték is van, tizedmilliméterek, de van. akkor úgy tűnik a lógás valóban a kopottság legjobb fokmérője.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-03 11:57:31 // 55547
vadi új turbónak újjal érezhető lógása nincs...jó párat fogtam a kezemben
DrB2014-07-03 11:30:03 // 55546
Ezt egyébként a szervizvezető is kérdezte tőle.

S természetesen hidegen nem tolom neki, s olajcserét sem 30 ezrenként kap...
DrB2014-07-03 11:24:40 // 55545
Tudom, hogy kell és szoktam is, de volt néhányszor, hogy elmaradt.
.......................2014-07-03 11:20:27 // 55544
"Szerintük megvan a hiba oka, a fokozódó holtjáték, de még szerintük sem cserés most emiatt"

szoktad járatni alapjáraton gyors autópálya menet után a pihenöknél par percig ?
DrB2014-07-03 11:04:59 // 55543
Szerintük megvan a hiba oka, a fokozódó holtjáték, de még szerintük sem cserés most emiatt. Külön kértem, hogy a gumicsöveket is ellenőrizzék. Azt mondták, megnézték, s rendben találták őket, de nyomáspróbát nem csináltak. A tőcsavarok esetében, ezek ellenőrzését is külön kértem, is mondták, hogy rájuk néztek, de nem vagyok biztos benne, hogy alaposan megnézték-e őket...
.......................2014-07-03 10:55:26 // 55542
egyet nem értek,
ha látta már szerelö akkor miért nincs meg a hiba oka?
a gumicsövek et nézték ?
nyomáspróba szívórendszer?
.......................2014-07-03 10:52:49 // 55541
az a 1,3 jtdm nél van ,a 2,4 nél ilyen nincs
DrB2014-07-03 10:51:31 // 55540
Töltőnyomás OK, autó úgy megy, mint előtte, a szerelő is azt mondta, nyugodtan mehetek az autóval. Amíg Csörihez eljutok, három hét még, közben egy hazaút Németországból, kíméljem inkább a vasat, semmi komolyabb tempó, vagy használhatom nyugodtan?
Bilux2014-07-03 10:29:18 // 55539
Vagy ha a turbina valamilyen módon sérült akkor erősödhet fel a süvítő hang.
Hallottunk meg láttunk már olyan esetről, hogy a télen a megfagyott kondenzvíz hogy deformálja a turbinát.
.......................2014-07-03 10:25:03 // 55538
a holtjáték növekedése nem okoz fütyülést addig amíg bele nem ér a forgórész a házba
ezt a holtjátékot sokan azt gondolják ,hogy az a jó ha nincs

a vadi új Turbo nak is van,
üzemmelegen kell a tiszta folyadéksúrlódásnak kialakulni,ennyi,és ha felépül rendesen a töltönyomás akkor OK is
DrB2014-07-03 10:09:14 // 55537
Mármint a 156-osod vagy a 159-esed turbóját nézte meg Erhard?
Piritu - 1.000.0002014-07-03 10:03:19 // 55536
Ennek is volt érezhető holtjátéka, aztán Erhard megnézte és ő nem ítélte vészesnek.
DrB2014-07-03 09:59:10 // 55535
Ez lehet az oka esetleg?
DrB2014-07-03 09:58:28 // 55534
A turbó megnézték, mint írtam, s tengely holtjátékát találták valamivel nagyobbnak, de még tűréshatáron belül, ezért nem is ajánlották, hogy most azonnal cseréljük a turbót. Szerintük ez okozhatja a fütyülés felerősödését.
DrB2014-07-03 09:56:08 // 55533
Ezt külön kértem. Azt mondták, rendben vannak. Hogy mennyire alaposan nézték meg, nem tudom. Azt is mondták, ha a tőcsavar el van törve, akkor hideg motornál fütyül hangosabban, bemelegedve elhalkul.
Piritu - 1.000.0002014-07-03 09:55:06 // 55532
A 2.0 a vétel pillanata óta hallhatóan fütyül. Most, hogy az új gumi csendesebb megint feltűnt.
Giuntini2014-07-03 09:51:38 // 55531
Nekem igazán a fordulatszám esésnél hallható a fütyülés, az automata a városban kb.2000-nél vált. Fölötte nem igazán hallható, de minden turbónak kell lennie fütyülő hangnak, csak a motor zaja elnyomja. A Mareanak kisebb volt a sivítása, mivel kisebb turbó volt rajta. A Croma viszont rendesen fütyült, 2500 környékén elkezdett, és jól hallható volt. Mégsem volt semmi baja a turbónak, és 450000km-el adtam el.
'''''2014-07-03 09:51:08 // 55530
A kipufogó leömlőnél nézték a tőcsavart.Mikor nálam eltört az egyik,akkor volt furcsa hangja.Én elsőre csapágyhangnak hittem.
DrB2014-07-03 09:49:34 // 55529
Talán még egy fontos infó, a két hónappal ezelőtti 150 e szerviznél megpucoltattam a MAP szernzort is. Ez a felerősödött fütyülés a szerviz óta hallható. Lehet összefüggés?
Piritu - 1.000.0002014-07-03 09:48:05 // 55528
Pl. azért, mert elgörbült a lapátja. Ilyen volt a 156-omé:
DrB2014-07-03 09:43:21 // 55527
Remélem, hogy akkor nálam is ez van. A 150 ezres nagyszerviz, két hónapja volt, után vettem észre. A hang ismerősnek tűnt, de nem ennyire erősen. Mint írtam, 2000-es fordulatnál jön elő, háromezerig hallom, utána már valszeg a menetzaj elnyomja. Ja, és be kell melegednie a motornak, hogy igazán hallható legyen. Hidegen halkabb ez a fütyülés. Ha fixen egy bizonyos fordulatszámon tartom a motort, akkor 2000-nél és 3000-nél a leghangosabb, persze 3000-nél magasabb hangon fütyül. Mindegy hogy gyorsítok, vagy elveszem a gázt és esik a fordulatszám, mindkét irányban hallható. A menetdinamikában nem változott semmi, a turbó is rendesen tölt, mint előtte, ezt a szerviz is megerősítette. Már bejelentkeztem Csörihez, nála utánajárunk a dolognak. Nagy kő esne le a szívemről, ha nem kellene turbó cserében gondolkodnom...
Giuntini2014-07-03 09:33:40 // 55526
Tulajdonképpen hogy fütyül a turbó? Szerintem neked csak rámondtak valamit. Minden turbónak van fütyülő hangja, a VTT-n Erhard autójának is ugyanolyan hangja van mint az enyémnek. Minden turbónak az idő múlásával növekedik a sivítása, de ez nem azt jelenti, hogy cserélni kell. Tdemeter autójára is könnyen rámondták, hogy turbó hibás, közben semmi gond nincs vele. Az automatáknál, nem tudom miért, de minden váltásnál megfütyül a turbó, ahogy mondtam Erhard autójánál, meg a Norbyénál ugyanezt hallottam. Én is azt mondom, hogy ezt jobban meg kell nézni.
DrB2014-07-03 08:39:16 // 55525
Pontosan hogy néztek bele, nem tudom. Beszélt a szaki vmi endoszkópról is, lehet, avval néztek bele. De Csörinél, remélem, a végére járunk a dolognak!
.......................2014-07-03 08:32:26 // 55524
a 2,4 nem tudszbelenézni ,csak szanaszét szeded az egészet ,
van egy 90 fokos könyök gyárilag a turbó szívóoldalon,így nem is látsz bele,
a tengely lógás is csak a kipufogóoldalon nézhető meg ,
leszedték a turbót?
DrB2014-07-03 08:15:04 // 55523
Én is ebben bízom, főleg, hogy azt mondták, evvel még nyugodtan lehet autózni.

Alfát ismerő, szerető szerelőként már be is jelentkeztem Csörihez! :)
droberto2014-07-03 08:06:13 // 55522
Nem lehet, hogy ezt a hibadetektálást kicsit elnagyolták, és beijesztettek?
Nem hinném, hogy a turbó lenne a gond. Főleg nálad, aki nagy figyelmet fordít a karbantartásra, gondozásra. Persze anyag, vagy gyártás hiba simán előfordulhat. (Lásd AutoBild.)
Lehet, hogy csak a tömlő sérült (pl.: a bilincsnél), vagy valami szétcsúszott.
Szerintem nem komoly. Hozd el egy Alfát ismerő és szerető szerelőhöz. :)
DrB2014-07-03 07:48:08 // 55521
A Garett ill. BTS újonnan 350 e??? Jó is lenne, ha mégsem a turbó okozná ezt a a fütyülő hangot, hanem vmi bagatelebb dolog. De ennek még Csörinél utánajárunk.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-03 07:12:24 // 55520
nincs olyan, hogy gyári turbó :) az a Garret ami 350e...de egy BTS is annyi...de ahogy olvasom nincs is szükséged turbóra :P
GTPeti2014-07-03 00:05:31 // 55519
Az olajszivattyút is ellenőrizni kéne. Nehogy a végén a nyomás miatt meghaljanak az új csapágyak is. Már ha tényleg azokkal van a gond (bár a lógásért szerintem azok felelnek).
DrB2014-07-02 23:58:16 // 55518
Annyit mondtak, hogy a holtjátéka, gondolom a tengelynek, nagyobb, mint egy újnak, de funkcionálisan rendben van, rendesen tölt, de ez a nagyobb holtjáték okozhatja ezt a fütyülő hangot. Hogy pl. el lennének görbülve a lapátok, nem mondta. Belenéztek a turbóba, gondolom, látták volna. Ja, és lekormolódva sem volt. Azt mondta, ha a saját autója lenne, most ő sem cserélné, szerinte akár még 10-20 e km is benne lehet...
GTPeti2014-07-02 23:46:39 // 55517
Ebben van valami!
.......................2014-07-02 23:14:04 // 55516
Mi baja a turbonak? A 2,4 en nem szokott elromlani,
Ott valami más gebasz okozhatta a turbo hibát
Először azt kellene kideríteni ,hogy mi,
Nehogy a csereturbo is behaljon
.......................2014-07-02 23:07:39 // 55515
4 Felújítani semmiképpen,kiben bízhatsz?
Új turbo szerintem csak garrett lesz a 2,4 re
Vagy bontott ,de az csak akkor ha olcsó
DrB2014-07-02 22:30:53 // 55514
Kösz itt is az ajánlatod! :)
DrB2014-07-02 22:29:50 // 55513
Lehet a gyárival egyenértékű, ne adj Isten jobb turbót elfogadható áron kapni? Ha igen, mi a márkája?

Mit értesz az alatt, hogy a ketteske 35ö környéke, de a Garett is annyi? Azaz, hogy egy új Garret annyiba kerül, mint a gyári felújított?
'''''2014-07-02 22:16:23 // 55511
Holnap talán elkészül a gép ezért írtam neki,hogy van egy turbóm eladó. :-)
GTPeti2014-07-02 22:01:44 // 55509
Írtam a Garret-en kívül más gyártót, és utána még azt is odabiggyesztettem, hogy "stb.".

De ha már itt vagy, segíthetnél érdemben is a cartársnak, biztos hálás lenne érte. Elvégre Neked vannak forrásaid, meg TecDoc-od.

Abban lehet, hogy tévedtem, hogy nincs más nem-kínai gyártó, aminek van a gyárival kompatibilis turbója. Ezt aláírom. Ez esetben egyből meg is mondhatod a tutit: érdemes-e vele/velük foglalkozni, vagy nem.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-02 21:55:55 // 55508
olvastam azért írtam amit :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-02 21:55:10 // 55507
egyes szerintem kilőve 7 kiló, a ketteske 350 környéke de Garret is kb ennyi, a hármas 390, a négyest nem tudom és van az ötödik elem a bontott....
GTPeti2014-07-02 21:46:37 // 55506
Nézd meg légyszi mégegyszer a hsz-t! Thx.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-02 21:44:34 // 55505
??? Szerinted csak a Garret gyárt turbót? BTS, Buecker, Motair...ez egyik sem kínai
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak