Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-02 09:03:11 // 55490
ez nálunk is így van :) ezért szeretem a bőrt könnyen lehet pucolni
droberto2014-07-02 07:28:34 // 55489
Köszi Uram! :)
Dömpi (il dottore)2014-07-02 01:20:58 // 55488
Elküldtem Csabi haveromnak e-mailen a problémád, kíváncsi vagyok neki lesz-e ötlete.
droberto2014-07-02 00:08:27 // 55487
Ctlr + Alt + Del?
:)
Ez te biztos megérted: Idáig miért volt jó?
:)
Ez te biztos megérted: Idáig miért volt jó?
droberto2014-07-02 00:08:26 // 55486
Egy biztos, a Novitec mindennek árt valamennyire. Véleményem szerint akkor is megbízhatóbb, mint egy bármilyen remap.
Vsz. egyébként azon idő alatt többet is tiportad a megszokottnál. :)
Vsz. egyébként azon idő alatt többet is tiportad a megszokottnál. :)
droberto2014-07-02 00:08:21 // 55485
Jelentem mögvan a hiba! :) Pontosabban a hiba következménye. Megtehetitek tétjeiteket... és hát persze, hogy P01206. Bár érdekes, hogy limp most nem vót', csak elmént a kraft. :)
Annyira nem volt eldugulva (alapjáraton 33, fordulaton ~500 mbar), hogy a kézi regent ne lehessen elvégezni. Most is ismét öröm és bódottá'. Azaz, minden jó, csak ne mennyek tartósan pályán. :(
Sajnos a hiba nem egyedi, ezért is érdekel a megoldás.
Annyi szent, hogy e hiba, az autó elhasználódásából, valamely alkatrészek/egységek kopásából ered. Fura, hogy ott, hiszen a pályán elvileg alacsonyabb a koromképződés mint pl. városban. De a kutya szerintem nem itt van elásva. Pályán a telítettségi százalék, egyszerűen alig megy fel. (Erről is már többen beszámoltak itt.) Mire elérné a 90-95%-os regen szintet, addigra jelentősen eltömődik a szűrő. Akár addig a szintig, hogy az csak külső beavatkozással tisztítható. A nem üzemszerű tömődés jól látszott a magas deltap-ből és a erőelmeneteltől (jelentős fojtásból).
Kedves olasz mérnökök! Mi adja meg a százalékos értéket, ha nem a a nyomáskülönbség érzékelő? Merre kell keresgélni a tettes elhasználódó egységet?
Ami érdekes, hogy restart után újra megy a paripa, igaz aztán ismét hamar elgyengül.
Egyébként jól sejtettem: a pályára felhajtás előtt kezdte a regent, és most hogy összevetettem a Dashboard és MES értékeit jóval Dunaföldvár után hagyta abba. Furcsa volt ugyanis a 8-9 l-es pill.fogyi 140-él. Ellenben motorféknél pedig lement 2-re. Dunaújvárostól visszaállt a megszokott 140-es tempónál a 6,3-6,5-re. Mindegy is.
Tényleg jó lenne kiépíteni egy nyomásmérő órát valahova az utastérbe...
Annyira nem volt eldugulva (alapjáraton 33, fordulaton ~500 mbar), hogy a kézi regent ne lehessen elvégezni. Most is ismét öröm és bódottá'. Azaz, minden jó, csak ne mennyek tartósan pályán. :(
Sajnos a hiba nem egyedi, ezért is érdekel a megoldás.
Annyi szent, hogy e hiba, az autó elhasználódásából, valamely alkatrészek/egységek kopásából ered. Fura, hogy ott, hiszen a pályán elvileg alacsonyabb a koromképződés mint pl. városban. De a kutya szerintem nem itt van elásva. Pályán a telítettségi százalék, egyszerűen alig megy fel. (Erről is már többen beszámoltak itt.) Mire elérné a 90-95%-os regen szintet, addigra jelentősen eltömődik a szűrő. Akár addig a szintig, hogy az csak külső beavatkozással tisztítható. A nem üzemszerű tömődés jól látszott a magas deltap-ből és a erőelmeneteltől (jelentős fojtásból).
Kedves olasz mérnökök! Mi adja meg a százalékos értéket, ha nem a a nyomáskülönbség érzékelő? Merre kell keresgélni a tettes elhasználódó egységet?
Ami érdekes, hogy restart után újra megy a paripa, igaz aztán ismét hamar elgyengül.
Egyébként jól sejtettem: a pályára felhajtás előtt kezdte a regent, és most hogy összevetettem a Dashboard és MES értékeit jóval Dunaföldvár után hagyta abba. Furcsa volt ugyanis a 8-9 l-es pill.fogyi 140-él. Ellenben motorféknél pedig lement 2-re. Dunaújvárostól visszaállt a megszokott 140-es tempónál a 6,3-6,5-re. Mindegy is.
Tényleg jó lenne kiépíteni egy nyomásmérő órát valahova az utastérbe...
DrB2014-07-01 23:28:39 // 55484
Ja, és azt el is felejtettem, hogy kb. 1 hónapja lett cserés a bal első keresztlengőkar...
Dömpi (il dottore)2014-07-01 23:26:43 // 55483
Kénytelen vagyok! Néhány éve, még a Fiat Marissal mentünk nyaralni. Mikor célhoz értünk, kinyitottam a hátsó ajtót (akkor még be volt kapcsolva a gyerekzár) és gyakorlatilag egy zsák chips-maradék borult ki :) - utána a gyerekek.
Borzalmas disznóólat tudnak csinálni 200 km alatt.
Az alfában már nincs kajálás és pont!
Borzalmas disznóólat tudnak csinálni 200 km alatt.
Az alfában már nincs kajálás és pont!
DrB2014-07-01 23:25:17 // 55482
Hát nem is idekint tervezem, ha eljön az ideje... Ezért is érdekelnének az otthoni árak, ill. érdemes-e felújíttatni ill. gyári felújítottat venni az új alkatrésszel szemben?
GTPeti2014-07-01 23:19:43 // 55481
Nem No-ban csináltatnám meg, csak ha nagyon muszáj. (Már csak anyagi okokból is...)
Liquid2014-07-01 23:05:04 // 55480
én sajna nagyon nem érek rá, majd csak szombat reggel fogom lemosni, Alsóörsön, de így legalább nem szedi össze a bogarakat :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-01 23:04:45 // 55479
de szigorú vagy :)
Dömpi (il dottore)2014-07-01 23:00:07 // 55478
Drága Arkangyalom felkészítve az AC-re, és persze a nyaralásra. Merthogy mi csütörtök reggel indulunk B.Lellére. Odafelé az északi parton fogunk végig élményautózni, és megállunk a Szigligeti várnál. Majd Keszthely felől támadjuk Lellét.
Szóval ma lecsutakoltam, utána belső nagypuccert kapott...és persze közben bömbölt a Rock&Roll :)
A kölköknek megmondtam, hogy az odaúton nincs kajálás a hátsó szektorban, se popcorn, se chips, se alma! Inni is csak vizet!
Szóval ma lecsutakoltam, utána belső nagypuccert kapott...és persze közben bömbölt a Rock&Roll :)
A kölköknek megmondtam, hogy az odaúton nincs kajálás a hátsó szektorban, se popcorn, se chips, se alma! Inni is csak vizet!
Pityukoma2014-07-01 21:48:26 // 55477
Biztos be volt drogozva:-( Épp eszű jó érzésű Alfa-s (v. OFF-os) ilyet nem csinál.
G-MANN🍀2014-07-01 21:11:49 // 55476
nem értem, hogy milyen gondolatokkal vezérelve lehet egy Alfának egy másik 159-et leamortizálni, annak nekimenni és így otthagyni
G-MANN🍀2014-07-01 21:08:50 // 55475
Sziasztok!
MAK-907 rendszámú, bordó 159 SW 1.9 JTDm automata tulajdonosa, az orrán sérült és erősen szennyezett autójával ma úgy állt be két autó közé, hogy mindkettőt meghúzta és nem nagyon zavarta a dolog. Minkét autón sérült a fényezés, az egyiken a tolatóradar is (OFF márka, akinek a tulaja nagyon ingerült volt, joggal!) A gazdája által igen nagyra tartott ALFA 159 orra is sérült, aminek az ismeretlen bordó SW gátlástalanul nekitolatott, többször!! majd ott hagyta a márkatársát és simán odébb állt!
Kéretik picit fenékbe rúgni, ha valaki látja, illetve két károsult is keresi.......
Köszi.
Üdv
Csaba
MAK-907 rendszámú, bordó 159 SW 1.9 JTDm automata tulajdonosa, az orrán sérült és erősen szennyezett autójával ma úgy állt be két autó közé, hogy mindkettőt meghúzta és nem nagyon zavarta a dolog. Minkét autón sérült a fényezés, az egyiken a tolatóradar is (OFF márka, akinek a tulaja nagyon ingerült volt, joggal!) A gazdája által igen nagyra tartott ALFA 159 orra is sérült, aminek az ismeretlen bordó SW gátlástalanul nekitolatott, többször!! majd ott hagyta a márkatársát és simán odébb állt!
Kéretik picit fenékbe rúgni, ha valaki látja, illetve két károsult is keresi.......
Köszi.
Üdv
Csaba
ValeRossi462014-07-01 21:06:46 // 55474
Ez most mi?
DrB2014-07-01 20:59:05 // 55472
Megszületett a diagnózis a fütyülő hangra. A tőcsavarok rendben voltak. A turbóból jön, ha jól értettem, ki van már valamennyire kopva, van valamennyi holtjátéka. A turbónyomás rendben van, az autó is normálisan megy. Azt mondta a szervizvezető, hogy még 10-20 e km benne lehet, de előbb-utóbb csere vagy felújítás. Kaptam három árajánlatot. Csak, hogy lássátok, mennyibe kerül idekint, leírom. Kiváncsi lennék, otthon mennyibe fáj. Ha eljön a csere ideje, inkább az otthoni árak mellett cseréltetném/újíttatnám fel.
Gyári új turbó munkadíjjal: 3140 EUR
Gyári felújított turbó munkadíjjal: 1730 EUR
Saját turbó felújítása munkadíj nélkül: 600-700 EUR - ez utóbbi csak saccolás
A diagnózist valamilyen zajkereső eszközzel állították fel, ha jól értettem, tartozik hozzá egy mikrofon, amit eldugott helyekre is be lehet vezetni, illetve egy fejhallgató a szerelőnek. No, így találtak még egy abnormális zajt, a vezérműszíj feszítőgörgőből jött. Így cserélve lett, s természetesen a vezérműszíj is, amin, mutatta a szervizvezető, már apró kis repedések jelentek meg. 2012 novemberében volt vezérlés csere, gyári alkatrészekkel, azóta 30 e km ment bele. Egy szoruló feszítőgörgő okozta nagyobb terhelés okozhatja ezt ennyi km után?
Gyári új turbó munkadíjjal: 3140 EUR
Gyári felújított turbó munkadíjjal: 1730 EUR
Saját turbó felújítása munkadíj nélkül: 600-700 EUR - ez utóbbi csak saccolás
A diagnózist valamilyen zajkereső eszközzel állították fel, ha jól értettem, tartozik hozzá egy mikrofon, amit eldugott helyekre is be lehet vezetni, illetve egy fejhallgató a szerelőnek. No, így találtak még egy abnormális zajt, a vezérműszíj feszítőgörgőből jött. Így cserélve lett, s természetesen a vezérműszíj is, amin, mutatta a szervizvezető, már apró kis repedések jelentek meg. 2012 novemberében volt vezérlés csere, gyári alkatrészekkel, azóta 30 e km ment bele. Egy szoruló feszítőgörgő okozta nagyobb terhelés okozhatja ezt ennyi km után?
Pityukoma2014-07-01 18:29:47 // 55471
Ez most komoly???
Pityukoma2014-07-01 18:28:59 // 55470
Már régóta vaciláltam rajta, tegnap vettem egy CTEK MXS 5.0-ös akku töltőt. Többetek ajánlására (a teljesség igénye nélkül: Piritu , GTPeti, Shadin159 -köszönöm) és az utána olvasgatás hatása miatt döntöttem. Ma becsavaroztam a hozzá kapott komfort kábelt a vasba.
GTPeti2014-07-01 18:17:48 // 55469
Igen érdekes. Ha valami baja van, miért nem lehet leírni?...
zoltankublik2014-07-01 18:02:23 // 55468
Liquid2014-07-01 15:56:38 // 55467
lehet :) alapvetően mindenhol megnézek, de az lehet hogy városban magasabb az ingerküszöb :)
tdemeter2014-07-01 15:41:26 // 55466
Nekem az tunik fel, hogy falun sokkal jobban megnezik mint varosban:)
Ilyet mas nem tapasztalt?:)
Ilyet mas nem tapasztalt?:)
David | Centocinquantanove2014-07-01 15:10:47 // 55465
"Jééé, autó...!" :)
Dömpi (il dottore)2014-07-01 13:25:28 // 55464
Ma megküldtem Halesznak, azt írta vissza, hogy AC után publikálva lesz. De ugye most kissé elfoglaltak így a hajrában :)
Fairlane2014-07-01 11:08:39 // 55463
Engem érdekel :)
Google dokumentként pl meg tudod osztani, ha van gmailes címed.
Google dokumentként pl meg tudod osztani, ha van gmailes címed.
SilentSound2014-07-01 10:40:50 // 55462
Na ilyet se tapasztaltam a régi nemalfámmal soha, mint amit valamelyik este egy étterem parkolójában. Jöttünk kifelé a barátnőmmel, egy cigiző srác nagyon nézte az autót, direkt megálltam kicsit, hogy mi lesz. Körbejárta, benézett a bal-első ablakon, több másodpercen át, aztán mikor ráköszöntem és kinyitottam a kocsit, zavartan visszaköszönt és visszasétált az Audi A4-hez. :)))
.......................2014-07-01 10:32:46 // 55461
a 159 olyan nehéz ,hogy azon qurva nagy tempó kell az Aquaplaning hez
David | Centocinquantanove2014-07-01 09:48:22 // 55460
Nekem volt még a vason GoodYear Excelence, szerintem ez is jó választás. Halk, tapadós gumma, és erősebb esőben sem úszott meg soha.
Dömpi (il dottore)2014-07-01 09:36:48 // 55459
SZVSZ szerelmi csalódás lehet a háttérben...bár nem értem, hogy azt miért kell összefüggésbe hozni egy alfás közösségi tagsággal.
Liquid2014-07-01 09:27:02 // 55458
törölte magát vagy mi
Giuntini2014-07-01 09:14:49 // 55457
Nekem a Primacy 3 nagyon bejön. Annyira komfortos amennyire kell egy ilyen jellegű autónál, viszont tapadásban is az élbolyban van. Nagyon jó a vezethetőség. Nekem annak idején talán az egyik legsportosabb gumi volta Mareán Goodyear Eagle F1 GSD3, nagyon jó gumi volt, de minden hosszanti nyomvájatnak utána ment az autó. Szerintem a Michelin menetkultúrája az én tapasztalatom szerint a legjobb a világon. És az sem mellékes, hogy élettartalma is a legjobb. Az ára magasabb mint a többié, de szerintem megéri. Miután megvettem a gumikat, elégedetten olvastam az Auto Bild tesztjét, ami a Michelin Primacy 3-at hozta ki a világ legjobb gumijaként a 225/50R17 méretben. Tudom, hogy a teszteket mindig fenntartással kell fogadni, de ez mégis valamit jelent.
Dömpi (il dottore)2014-06-30 22:34:18 // 55456
???
Ákos (dewvil)2014-06-30 22:29:06 // 55455
Minden jot...
Dömpi (il dottore)2014-06-30 22:27:33 // 55454
A suliban kellett az egyik tantárgyból - konkrétan vállalati stratégiából - egy beadandó dolgozatot készíteni, az adta a félévi jegy 60 %-át.
Egy működő, vagy kitalált vállalkozás jövő évekre vonatkozó stratégiai tervét kellett elkészíteni (vision, mission) és végigvezetni a különféle elemzési technikákon (külső-, belső elemzés, BCG, SWOT).
Ami a lényeg: természetesen az Alfa Romeo-ból írtam, és szívesen megosztanám veletek (már akit érdekel)...csak nem tudom hogyan.
Ötlet?
Egy működő, vagy kitalált vállalkozás jövő évekre vonatkozó stratégiai tervét kellett elkészíteni (vision, mission) és végigvezetni a különféle elemzési technikákon (külső-, belső elemzés, BCG, SWOT).
Ami a lényeg: természetesen az Alfa Romeo-ból írtam, és szívesen megosztanám veletek (már akit érdekel)...csak nem tudom hogyan.
Ötlet?
Dömpi (il dottore)2014-06-30 22:21:46 // 55453
Én a Bridgestone Potenza-val is nagyon meg vagyok elégedve...mondjuk a kopott Mi PS2-vel sem kellet esőben nagyon visszavenni a tempóból.
Piritu - 1.000.0002014-06-30 21:16:56 // 55452
A megtett 70e km alatt sose volt gondom vele/miatta. Tudomásul kellett venni, hogy most esik/szakad és - mint általában ilyenkor - egy kicsit visszavenni a tempóból. No ez most nincs :-)
Liquid2014-06-30 21:08:40 // 55451
Így van a Conti SC5 csak nagyobb átmérőben van, viszont az SC2 is egy igazán kiváló gumi, nekem volt a 156-on, szerettem.
GTPeti2014-06-30 21:00:56 // 55450
Nagy kár, hogy Pilot Exalto már nincs. Az szerintem jobb alternatíva volt, mint a Primacy, mert "már sportos", de még nem annyira extrém, mint a Pilot Sport.
Giuntini2014-06-30 20:53:38 // 55449
De a Primacy 3-nál kijavították a hibákat, vizes úton már sokkal jobb, annak ellenére hogy a Primacy családot leginkább száraz útra fejlesztették ki. Fékezésnél és tapadásban főleg vizes úton javult az elődhöz viszonyítva.
GTPeti2014-06-30 20:43:46 // 55448
Úgy tűnik SC5-ből nincs az én 16-os méretem, csak SC2-ből. :(
Shadin2014-06-30 20:42:30 // 55447
Én nem vagyok elragadtatva a Primacy HP-től vizes úton...
GTPeti2014-06-30 20:41:46 // 55446
Én abban soha nem kételkedtem, hogy a Conti az egyik, ha nem a legjobb gyártó. Csak számomra túl triviális választás is. :))
Ezzel együtt megnézem, mibe kerül egy garn. a 156-hoz, mert ott jövőre aktuális lesz.
Ezzel együtt megnézem, mibe kerül egy garn. a 156-hoz, mert ott jövőre aktuális lesz.
Piritu - 1.000.0002014-06-30 20:36:04 // 55445
Feltétel nélküli Michelin fan voltam én is. Az utóbbi időben megtértem :-)
A Sportcontact 5 olyat produkál vízen, amit eddig el sem mertem képzeni...
..és ez nem azt jelenti, hogy a Michelin Primacy rossz volt, mert k...va jó gumi. De nem ugyan az a játszóház vízen. Nagyon örülök, hogy hagytam magam rábeszélni a gumisom által :-))
A Sportcontact 5 olyat produkál vízen, amit eddig el sem mertem képzeni...
..és ez nem azt jelenti, hogy a Michelin Primacy rossz volt, mert k...va jó gumi. De nem ugyan az a játszóház vízen. Nagyon örülök, hogy hagytam magam rábeszélni a gumisom által :-))
GTPeti2014-06-30 20:22:16 // 55444
Ha egy nappal később jövök, ahogy be is volt tervezve, akkor pedig jól elmész mellettem... :)
Na nem a gumik miatt, hanem mert biztos hagytad futni a Párducot.
(Az én Michelinjeim is nagyon szépen fogták az utat a tegnapi monszunban.)
Na nem a gumik miatt, hanem mert biztos hagytad futni a Párducot.
(Az én Michelinjeim is nagyon szépen fogták az utat a tegnapi monszunban.)
Piritu - 1.000.0002014-06-30 20:18:40 // 55443
Üdv mindenkinek a Fekete-erdőből. Mentünk egy jó 900 km-t a Párduccal. Nagyrészt szakadó esőben. A Contik nagyon jól vizsgáztak autópálya tempónál is :-)
Piritu - 1.000.0002014-06-30 20:15:54 // 55442
A legjobb választás :-))
Dömpi (il dottore)2014-06-30 16:49:04 // 55441
én anno bepróbálkoztam Rékánál, hogy esetleg átadnám neki az arkangyalt én meg vennék egy 166-ot, de pont akkortájt jöttek a gondok (kettőstömegű, stb.) szóval a válasza csak ennyi volt: szenvedj csak a rönkvontatóddal, nekem meg vegyél egy benzinest :)