Fórum >> Típusok >> 159

droberto2014-07-12 09:01:34 // 55765
Mekkora kereked van?
Neked szerintem 10%-nál többet csal az órád.
De ez még így is képtelenség!
Nekem téli gumival a rekordom főúton gps85-el, 70 km-en 5,3 l. Bár ugyanígy visszafele 5,5. Ekkor viszont már rosszul éreztem mag, mert ez Alfához méltatlan menés!

Ritkán megyek pályán, de idén vettem megint egy havi matricát. 140-nél lassabban nem mentem az ~1000 km alatt, mert cikinek éreztem, hogy egy sportos túrakocsit előzgetnek. Egyszerűen méltatlan az Alfához az állandó työtörgés!
droberto2014-07-12 09:01:34 // 55764
Mekkora kereked van?
Neked szerintem 10%-nál többet csal az órád.
De ez még így is képtelenség!
Nekem téli gumival a rekordom főúton gps85-el, 70 km-en 5,3 l. Bár ugyanígy visszafele 5,5. Ekkor viszont már rosszul éreztem mag, mert ez Alfához méltatlan menés!

Ritkán megyek pályán, de idén vettem megint egy havi matricát. 140-nél lassabban nem mentem az ~1000 km alatt, mert cikinek éreztem, hogy egy sportos túrakocsit előzgetnek. Egyszerűen méltatlan az Alfához az állandó työtörgés!
Vermacy2014-07-12 08:38:12 // 55763
:o) Ez az átlag :o)

Nem szokott 72 lenni és akkor magasabb. A táv Mór-Győr-Nagycenk-Győr-Mór. Volt benne autópálya (130) is a győri elkerülőnél ill. falvakban az 50-et kívül a 90-et tempomatoltam.

Még hogy az olasz "szarolasz"... >:-)
droberto2014-07-12 08:34:33 // 55762
72- vel menni négy órán keresztül igen szélsőséges. :)
Hányan előztek meg eközben?
Vermacy2014-07-12 07:20:26 // 55761
:o)
Haddel2014-07-11 22:19:13 // 55760
Jubileumi pólóval :)
Vermacy2014-07-11 21:51:33 // 55759
Köszi. Majd akkor műszaki alkalmával megkérem a szervizest.
droberto2014-07-11 21:47:36 // 55758
Ki kell törölni.
Vermacy2014-07-11 21:46:14 // 55757
Megjött az "új" EGR szelep és be is szereltem. A műszerfali hibakódot ki kell ütni vagy elmúlik magától?
GTPeti2014-07-11 19:51:28 // 55756
Én gyakorlatilag csak arra használom, hogy a kapu elöl beálljak a garázsba, ha sötét van. 20 méter miatt nem gyújtom be a xenonokat. Nos erre tökéletesen alkalmasak. :)
Haddel2014-07-11 19:45:35 // 55755
Ha nekem rendelnél olcsóért az megköszönném :-)
Piritu - 1.000.0002014-07-11 06:37:54 // 55754
A 156 ködlámpája a gyakorlatban sokkal kevésbé használható, mint a 159-é. Anno én se használtam.
Dömpi (il dottore)2014-07-10 23:38:43 // 55753
A szerelőm nézte sötétben, azt mondta, hogy teljesen jó, a funkciójának megfelel, nem túlzott.
Haddel2014-07-10 22:57:15 // 55752
Engem viszont érdekelne egy ilyen ,pláne ,hogy kavicsot kapott a bal oldali ködlámpám ,és be van repedve a búra. Vajon milyen fényt csinál a ködlámpa része?
Dömpi (il dottore)2014-07-10 22:55:42 // 55751
A születés pillanatai :)
Dömpi (il dottore)2014-07-10 22:46:18 // 55750
Jó neked, itt a nagy magyar alföldön elég sűrűn kell a "tejfölben" autózni :(
Haddel2014-07-10 22:45:49 // 55749
GTPeti2014-07-10 22:30:02 // 55748
Majd igyekszem. ;) Ha tényleg amellett döntök. Perpill más dolgokra kéne koncentrálnom, de igazából rádöbbentettél, hogy lassan ideje lenne védenem a xenonokat. A ködlámpát pedig gyak. sosem használom.
Dömpi (il dottore)2014-07-10 22:27:18 // 55747
Az SZVSZ rendszeridegen, éppúgy mint az én ledsorom.
(azért is fogom cserélni)
GTPeti2014-07-10 22:21:05 // 55746
Még futok előtte két kört (merthogy 2x AR, ugye. :), hogy esetleg mégis a sima "csík" legyen-e.
Dömpi (il dottore)2014-07-10 22:19:57 // 55745
Augustus elején rendelem a sajátom, szólj, ha 2-őt rendeljek.
GTPeti2014-07-10 22:15:42 // 55744
Ez szerintem ugyanaz ráadásul. OK, meggondolom!
Dömpi (il dottore)2014-07-10 22:14:27 // 55743
Bitte :)
Itt 36 900 Ft, de nekem nagyker áron hozzák 30k-ért.
Ha kell neked is szólj, szerzek neked annyiért.
GTPeti2014-07-10 22:12:16 // 55742
Akkor adj légyszi a tiedhez egy linket. :) Danke!
Dömpi (il dottore)2014-07-10 22:11:32 // 55741
Ez 50k Ft, amit én találtam, az meg 30k Ft, és az is passzol 1:1-ben. De köszi a linket.
GTPeti2014-07-10 22:05:13 // 55740
Dömpinek: Ez elvileg 1:1-ben passzol a 159-be. Amúgy köszi az ötletet, lehet, hogy az én autópályacirkálóm is kap egy ilyet (vagy hasonlót).
dev1662014-07-10 13:06:15 // 55739
bocsesz, ez tévedés, van GM 75W-85 olaj, most találtam meg
dev1662014-07-10 12:57:30 // 55738
ez magyarázatot adna arra is, hogy miért lesznek szinkrongyűrű-hibásak ezek a váltók 300-350ekm környékén az alfákban.
dev1662014-07-10 12:54:17 // 55737
Az ePer szerint egyébként a nem összkerekes manuális 2.4 JTD 159-ben többféle hatos váltó is lehet (55353848, 55556410, 55353978). Mind GM F40, de úgy tűnik az évek során fejlesztettek rajta
dev1662014-07-10 12:47:58 // 55736
mert lehet, hogy ahhoz tervezték a váltót. próbáltam az ugyanezen váltóval szerelt off-os járgányok kézikönyvéből kiszedni, h azokhoz mit írnak elő (Buick Regal, Insignia, stb., Saab 9-5), de sokkal felületesebbek a kézikönyveik, mint az Alfáé, így semmit nem tudtam meg. A 75W-90 is szóba jöhet. DE: több mint valószínű, hogy nem a Fiat által előírt a megfelelő olaj ehhez a váltóhoz, ugyanis a többi márka autóihoz (Opel, Saab) GM és Castrol olajokat ajánlanak. Ezek a cégek, viszont nem gyártanak 75W-85-öt, csak 75W-90-et és 75W-80-at. Ellentmondásos, nem?
dev1662014-07-10 12:39:45 // 55735
a kézikönyv nekem is megvan, de az érdekelne, h a valóságban mennyi fér bele, illetve ki mennyit tesz bele. A külföldi fórumokon 2, 2.5 és 2.9L is szóba kerül, de többen állítják, alacsonyabb olajszinttel (2L körül) finomabban veszi a sebességeket a váltó hidegen. azért az is érdekes, hogy a 66-nál 1,45L-t írnak elő, a 159/Brera-hoz meg kétszer ennyit. itt valami nagy kavarodás van, de hiteles infó meg kevés.
.......................2014-07-10 12:32:42 // 55734
"75W-80 jobb lenne a váltónak."

miért ?
.......................2014-07-10 12:31:51 // 55733
a Brera kézikönyv ezt írja:
2,8 Liter t ír a 2,4 jtdm F40 es váltóba
TUTELA CAR MATRYX
SAE 75W-85
API GL-4
dev1662014-07-10 12:05:42 // 55732
van egy olyan gyanúm is, hogy nem is 75W-85 kell az F40-es váltóba, csak azért írta elő ezt a Fiat, mert csak a Tutela gyárt ilyet, így mindenki azt kénytelen venni. jó üzleti fogás, miközben simán lehet, hogy egy 75W-80 jobb lenne a váltónak.
dev1662014-07-10 11:43:28 // 55731
Váltóolajcserénél nektek mennyi váltóolaj fért az F40-es váltóba (2.4)? vannak itt anomáliák. A 159 és a 166 20V-ben elvileg ugyanaz a váltó dolgozik. A kézikönyv az előbbihez 2,8L Tutela Matryx-ot ír elő, az utóbbihoz 1,45L-t :))) Mikor cseréltük az olajat a 66-ben kb. 2,5L fért bele, de mivel ezen a GM műremeken nincs nívópálca (arról nem is beszélve, h rendes olajbeöntő sincs) gondolom túlcsordulásig kell önteni (szivattyúval lehet csak). vagy mégsem és túltöltöttük? tudja valaki mennyi kell bele valójában? hogy kell ez előírásszerűen elvégezni?
tdemeter2014-07-10 11:42:10 // 55730
Az elmult nehany napban eleg sokat mentem es azt vettem eszre, hogy ha egyedul ulok a kocsiban, megyek vele 70-90-es tempoban akkor az anyosules elore-hatra rezonal, annyira, hogy hangja is van.
Ez mitol lehet? Ha megfogom erzem, hogy neha erosebben, neha pedig gyengen berezonal az egesz, olyan mintha a kocsiszekrenybol jonne az egesz.
Arra gondoltam, hogy a kerekek nincsenek kiegyensujozva, de gondolom akkor a kormany is razna.
Masnak volt ilyen?
tdemeter2014-07-10 11:34:31 // 55729
En csak par honapja birtoklom ezt a csodat, de eddig tapasztalataim szerint nagyon tartos gepnek igerkezik. Volt mar par autom ennel dragabb is de egyikben sem ereztem meg magam ilyen jol, nekem megbizhatonak is tunik.
Rolandoo782014-07-10 10:50:21 // 55728
biztos hogy baja volt a kettostomegunek. razott, csunya ebresztoora hangot adott amint benyomtam a kuplungot. es megjelent egy furcsa kopogo hang a motorbol. szerintetek az is az miatt van? penteken csinaljak amugy. szoval remelem szombat reggelre visszakapom a gepet ugy ahogy szeretem. biztos hogy valos a km benne, mert elso tulajdonostol vettem, full gyari szervizkonnyvel, szamlakkal, elozo muszaki vizsga papirokkal, amin szepen vegigkovetheto minden km-ora allas. akkor viszont nem aggodom a 160ezer km miatt. nagyon sokat segitettetek koszi szepen! azt hiszem maradok az eredeti tervnel hogy varok meg 3 evet az auto cserevel, addigra remelhetoleg kihoznak egy melto utodot, remelem hatso kerekest ahogy pletykaljak :-)
tenyleg van valakinek velemenye, hosszabb tavu tapasztalata ezekrol a multi-air benzines motorokrol? a kovetkezo alfinho biztos benzines lenne.
Dömpi (il dottore)2014-07-10 10:29:22 // 55727
Nekem volt 198-ezret futott olasz autóm, tudom hogyan néz ki a szövetkárpit az ülésen ennél a km-állásnál.
Az alfámban az ülés szövete kifogástalan - még.
Szóval a kormányt át lehet bőrözni, de kétlem, hogy az ülés szövetét is cserélték volna :)
Ebből a szempontból viszont akár még valós is lehet az óraállásom (vételkor, 3,5 évesen 116k, most 158k).
Giuntini2014-07-10 09:17:05 // 55726
Ja igen ezt mondtad a Balatonon. Én nem hiszem, hogy a 159 tőlünk nyugatabbra különösen kedvelt lett volna mint flottaautó. Már csak az ára miatt is. Az olaszoknál is olcsóbb, de a németeknél is előnyösebb volt a Passat, Mondeo, vagy akár az A4. A 159 inkább a vezetést szerető, sokat utazó cégvezetők autója. Én úgy gondolom, 190-200ezer km-re nem tekerik vissza a km .óra állását, hiszen a magyar mentalitás szerint ez már így is sok. Én úgy látom, hogy 200-250ezer km-ről visszatekerik 100-120ezer kilométerre egy 6-7 éves autónál. vagy nem nyúlnak hozzá, de ez a kevesebb. Én ahogy láttam a te autódat, a belső alapján szerintem megfelel az óra állásának, ismerve az olaszokat, hogy nem igazán foglalkoznak az autó belsejével. Érdekes, hogy a belső, ha nem nyúltak hozzá, mennyire beszédes. Az enyémen pl. a bal oldali kormánykarima nagyon kopott, míg a jobb alig. A bőr ülőlap a vezetőülésen is kopott, viszont szakadás kiülésnek nyoma sincs. Ez pl. valószínűleg bizonyíték arra nézve, hogy ezt az autót egy ember, és szinte kizárólag autópályán használta. Egy használt autón annyi árulkodó nyom van.
Dömpi (il dottore)2014-07-09 23:01:35 // 55725
Persze, a Fiat márkaszervízben Szolnokon. Azt mondták valós a km. De én nem hiszem, mert a Fiat Mareámat, amit 198ekm-el adtam le a kereskedésben ahol az Alfát vettem, két hét múlva 148e km-el találtam meg. Én óra szerint 116e km-el vettem. Viszont az is valószínűtlen, hogy 50e km-nél többet tekertek vissza, mert én 3,5 évesen vettem, amiből 1 évet állt a kereskedésben. Ergo 2,5 évre vetítve nekem reálisnak tűnik a 166e km (évi 66-67e km).
Dömpi (il dottore)2014-07-09 22:53:51 // 55724
Igazából, így visszagondolva, lehet, hogy csak kinyomócsapágyat kellett volna cserélni, de akkor úgy tűnt a hang alapján, hogy a 2tömegű szállt el. Ki lett cserélve az is és a kuplungtárcsa is, meg a kinyomócsapágy is. Ami tény, hogy a kuplungtárcsa papírvékony volt. Nem tudom, hogyan vezethette előttem az olasz csajszi aki hajtotta, de eléggé lestrapálhatta a kuplungot.
Amúgy vélhetőleg azért szállt el idejekorán, mert húzva vagyon a 8V, gondolom így nagyobb terhelést kapnak a mechanikus alkatrészek.
Giuntini2014-07-09 21:43:46 // 55723
Ràtették a kompot?
'''''2014-07-09 20:05:44 // 55722
Én is múlt pénteken voltam klímásnál.Mostanában tényleg ózonnal tisztítanak,úgy ahogy írtad.Állítólag sok olyan autó volt aminek a tisztító habtól behalt sok minden.
'''''2014-07-09 20:00:36 // 55721
Szerintem sem sok ez a km.Turbóval nem hallottam még sok gondot.Giuban én nem gondolkodnék a helyedben.Nem igazán egyenértékű a két autó (és most nem az árára gondolok).Asszonypajtinak egy 120 lovas Giu van.Meglepően fürge de a futómű brutál kemény.Nekem a térdemet is nagyon nyomja a középkonzol,ha ül benn hátul valaki mögöttem.
mizooo2014-07-09 18:41:46 // 55720
Apropó Ha valakinek kellene egy jó használt kettőstömegű szóljon, nekem itt van 1 a polcon. Kicseréltettem mert nem szerettem volna szétszedetni mégegyszer, de teljesen jó még. (Nem is volt hangja sem és nem is rázott)
dev1662014-07-09 17:03:24 // 55718
a kettőstömegűnek tényleg baja volt vagy csak cserélték, ha már úgyis leszedték a váltót?
csak azért kérdem, mert, ha a korrekciós értékek rendben vannak és voltak is, akkor abszolút semmi ok nincs arra, h 200e-nél meghaljon a kettőstömegű. ennél rossz korrekciós értékekkel operáló JTD-kben is sokkal tovább szokta bírni.
dev1662014-07-09 16:55:48 // 55717
:)) ez megmosolyogtató állítás. nyugodj meg, valós 160ekm-rel még kb kamaszkorban van a géped.

viszont idehaza valós km állású 59 ritka madár. jellemzően 80-120e-rel visszapörgetik őket, mielőtt az országba érkezének. a dízelek óráiban 150-250ekm körüli állások vannak most. ha ezeket összeadod, akkor kijön, hogy itthon sokan a tiednél kétszer (vagy még többször) többet futott 59-esekkel járnak nap mint nap.
Dömpi (il dottore)2014-07-09 15:50:42 // 55716
Az enyémben vélhetőleg a valóságban 208e km van. Volt 2tömegű csere, lengőkarok, szilentek, de a korr. értékeim tökéletesek, a kormánymű kiváló állapotú, a DPF és EGR működik ahogyan kell...szóval köszöni szépen jól van.

A 159-nél sem a turbó, sem más nem igazán jellemző betegség.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak