Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2014-07-10 22:05:13 // 55740
Dömpinek: Ez elvileg 1:1-ben passzol a 159-be. Amúgy köszi az ötletet, lehet, hogy az én autópályacirkálóm is kap egy ilyet (vagy hasonlót).
dev1662014-07-10 13:06:15 // 55739
bocsesz, ez tévedés, van GM 75W-85 olaj, most találtam meg
dev1662014-07-10 12:57:30 // 55738
ez magyarázatot adna arra is, hogy miért lesznek szinkrongyűrű-hibásak ezek a váltók 300-350ekm környékén az alfákban.
dev1662014-07-10 12:54:17 // 55737
Az ePer szerint egyébként a nem összkerekes manuális 2.4 JTD 159-ben többféle hatos váltó is lehet (55353848, 55556410, 55353978). Mind GM F40, de úgy tűnik az évek során fejlesztettek rajta
dev1662014-07-10 12:47:58 // 55736
mert lehet, hogy ahhoz tervezték a váltót. próbáltam az ugyanezen váltóval szerelt off-os járgányok kézikönyvéből kiszedni, h azokhoz mit írnak elő (Buick Regal, Insignia, stb., Saab 9-5), de sokkal felületesebbek a kézikönyveik, mint az Alfáé, így semmit nem tudtam meg. A 75W-90 is szóba jöhet. DE: több mint valószínű, hogy nem a Fiat által előírt a megfelelő olaj ehhez a váltóhoz, ugyanis a többi márka autóihoz (Opel, Saab) GM és Castrol olajokat ajánlanak. Ezek a cégek, viszont nem gyártanak 75W-85-öt, csak 75W-90-et és 75W-80-at. Ellentmondásos, nem?
dev1662014-07-10 12:39:45 // 55735
a kézikönyv nekem is megvan, de az érdekelne, h a valóságban mennyi fér bele, illetve ki mennyit tesz bele. A külföldi fórumokon 2, 2.5 és 2.9L is szóba kerül, de többen állítják, alacsonyabb olajszinttel (2L körül) finomabban veszi a sebességeket a váltó hidegen. azért az is érdekes, hogy a 66-nál 1,45L-t írnak elő, a 159/Brera-hoz meg kétszer ennyit. itt valami nagy kavarodás van, de hiteles infó meg kevés.
.......................2014-07-10 12:32:42 // 55734
"75W-80 jobb lenne a váltónak."

miért ?
.......................2014-07-10 12:31:51 // 55733
a Brera kézikönyv ezt írja:
2,8 Liter t ír a 2,4 jtdm F40 es váltóba
TUTELA CAR MATRYX
SAE 75W-85
API GL-4
dev1662014-07-10 12:05:42 // 55732
van egy olyan gyanúm is, hogy nem is 75W-85 kell az F40-es váltóba, csak azért írta elő ezt a Fiat, mert csak a Tutela gyárt ilyet, így mindenki azt kénytelen venni. jó üzleti fogás, miközben simán lehet, hogy egy 75W-80 jobb lenne a váltónak.
dev1662014-07-10 11:43:28 // 55731
Váltóolajcserénél nektek mennyi váltóolaj fért az F40-es váltóba (2.4)? vannak itt anomáliák. A 159 és a 166 20V-ben elvileg ugyanaz a váltó dolgozik. A kézikönyv az előbbihez 2,8L Tutela Matryx-ot ír elő, az utóbbihoz 1,45L-t :))) Mikor cseréltük az olajat a 66-ben kb. 2,5L fért bele, de mivel ezen a GM műremeken nincs nívópálca (arról nem is beszélve, h rendes olajbeöntő sincs) gondolom túlcsordulásig kell önteni (szivattyúval lehet csak). vagy mégsem és túltöltöttük? tudja valaki mennyi kell bele valójában? hogy kell ez előírásszerűen elvégezni?
tdemeter2014-07-10 11:42:10 // 55730
Az elmult nehany napban eleg sokat mentem es azt vettem eszre, hogy ha egyedul ulok a kocsiban, megyek vele 70-90-es tempoban akkor az anyosules elore-hatra rezonal, annyira, hogy hangja is van.
Ez mitol lehet? Ha megfogom erzem, hogy neha erosebben, neha pedig gyengen berezonal az egesz, olyan mintha a kocsiszekrenybol jonne az egesz.
Arra gondoltam, hogy a kerekek nincsenek kiegyensujozva, de gondolom akkor a kormany is razna.
Masnak volt ilyen?
tdemeter2014-07-10 11:34:31 // 55729
En csak par honapja birtoklom ezt a csodat, de eddig tapasztalataim szerint nagyon tartos gepnek igerkezik. Volt mar par autom ennel dragabb is de egyikben sem ereztem meg magam ilyen jol, nekem megbizhatonak is tunik.
Rolandoo782014-07-10 10:50:21 // 55728
biztos hogy baja volt a kettostomegunek. razott, csunya ebresztoora hangot adott amint benyomtam a kuplungot. es megjelent egy furcsa kopogo hang a motorbol. szerintetek az is az miatt van? penteken csinaljak amugy. szoval remelem szombat reggelre visszakapom a gepet ugy ahogy szeretem. biztos hogy valos a km benne, mert elso tulajdonostol vettem, full gyari szervizkonnyvel, szamlakkal, elozo muszaki vizsga papirokkal, amin szepen vegigkovetheto minden km-ora allas. akkor viszont nem aggodom a 160ezer km miatt. nagyon sokat segitettetek koszi szepen! azt hiszem maradok az eredeti tervnel hogy varok meg 3 evet az auto cserevel, addigra remelhetoleg kihoznak egy melto utodot, remelem hatso kerekest ahogy pletykaljak :-)
tenyleg van valakinek velemenye, hosszabb tavu tapasztalata ezekrol a multi-air benzines motorokrol? a kovetkezo alfinho biztos benzines lenne.
Dömpi (il dottore)2014-07-10 10:29:22 // 55727
Nekem volt 198-ezret futott olasz autóm, tudom hogyan néz ki a szövetkárpit az ülésen ennél a km-állásnál.
Az alfámban az ülés szövete kifogástalan - még.
Szóval a kormányt át lehet bőrözni, de kétlem, hogy az ülés szövetét is cserélték volna :)
Ebből a szempontból viszont akár még valós is lehet az óraállásom (vételkor, 3,5 évesen 116k, most 158k).
Giuntini2014-07-10 09:17:05 // 55726
Ja igen ezt mondtad a Balatonon. Én nem hiszem, hogy a 159 tőlünk nyugatabbra különösen kedvelt lett volna mint flottaautó. Már csak az ára miatt is. Az olaszoknál is olcsóbb, de a németeknél is előnyösebb volt a Passat, Mondeo, vagy akár az A4. A 159 inkább a vezetést szerető, sokat utazó cégvezetők autója. Én úgy gondolom, 190-200ezer km-re nem tekerik vissza a km .óra állását, hiszen a magyar mentalitás szerint ez már így is sok. Én úgy látom, hogy 200-250ezer km-ről visszatekerik 100-120ezer kilométerre egy 6-7 éves autónál. vagy nem nyúlnak hozzá, de ez a kevesebb. Én ahogy láttam a te autódat, a belső alapján szerintem megfelel az óra állásának, ismerve az olaszokat, hogy nem igazán foglalkoznak az autó belsejével. Érdekes, hogy a belső, ha nem nyúltak hozzá, mennyire beszédes. Az enyémen pl. a bal oldali kormánykarima nagyon kopott, míg a jobb alig. A bőr ülőlap a vezetőülésen is kopott, viszont szakadás kiülésnek nyoma sincs. Ez pl. valószínűleg bizonyíték arra nézve, hogy ezt az autót egy ember, és szinte kizárólag autópályán használta. Egy használt autón annyi árulkodó nyom van.
Dömpi (il dottore)2014-07-09 23:01:35 // 55725
Persze, a Fiat márkaszervízben Szolnokon. Azt mondták valós a km. De én nem hiszem, mert a Fiat Mareámat, amit 198ekm-el adtam le a kereskedésben ahol az Alfát vettem, két hét múlva 148e km-el találtam meg. Én óra szerint 116e km-el vettem. Viszont az is valószínűtlen, hogy 50e km-nél többet tekertek vissza, mert én 3,5 évesen vettem, amiből 1 évet állt a kereskedésben. Ergo 2,5 évre vetítve nekem reálisnak tűnik a 166e km (évi 66-67e km).
Dömpi (il dottore)2014-07-09 22:53:51 // 55724
Igazából, így visszagondolva, lehet, hogy csak kinyomócsapágyat kellett volna cserélni, de akkor úgy tűnt a hang alapján, hogy a 2tömegű szállt el. Ki lett cserélve az is és a kuplungtárcsa is, meg a kinyomócsapágy is. Ami tény, hogy a kuplungtárcsa papírvékony volt. Nem tudom, hogyan vezethette előttem az olasz csajszi aki hajtotta, de eléggé lestrapálhatta a kuplungot.
Amúgy vélhetőleg azért szállt el idejekorán, mert húzva vagyon a 8V, gondolom így nagyobb terhelést kapnak a mechanikus alkatrészek.
Giuntini2014-07-09 21:43:46 // 55723
Ràtették a kompot?
'''''2014-07-09 20:05:44 // 55722
Én is múlt pénteken voltam klímásnál.Mostanában tényleg ózonnal tisztítanak,úgy ahogy írtad.Állítólag sok olyan autó volt aminek a tisztító habtól behalt sok minden.
'''''2014-07-09 20:00:36 // 55721
Szerintem sem sok ez a km.Turbóval nem hallottam még sok gondot.Giuban én nem gondolkodnék a helyedben.Nem igazán egyenértékű a két autó (és most nem az árára gondolok).Asszonypajtinak egy 120 lovas Giu van.Meglepően fürge de a futómű brutál kemény.Nekem a térdemet is nagyon nyomja a középkonzol,ha ül benn hátul valaki mögöttem.
mizooo2014-07-09 18:41:46 // 55720
Apropó Ha valakinek kellene egy jó használt kettőstömegű szóljon, nekem itt van 1 a polcon. Kicseréltettem mert nem szerettem volna szétszedetni mégegyszer, de teljesen jó még. (Nem is volt hangja sem és nem is rázott)
dev1662014-07-09 17:03:24 // 55718
a kettőstömegűnek tényleg baja volt vagy csak cserélték, ha már úgyis leszedték a váltót?
csak azért kérdem, mert, ha a korrekciós értékek rendben vannak és voltak is, akkor abszolút semmi ok nincs arra, h 200e-nél meghaljon a kettőstömegű. ennél rossz korrekciós értékekkel operáló JTD-kben is sokkal tovább szokta bírni.
dev1662014-07-09 16:55:48 // 55717
:)) ez megmosolyogtató állítás. nyugodj meg, valós 160ekm-rel még kb kamaszkorban van a géped.

viszont idehaza valós km állású 59 ritka madár. jellemzően 80-120e-rel visszapörgetik őket, mielőtt az országba érkezének. a dízelek óráiban 150-250ekm körüli állások vannak most. ha ezeket összeadod, akkor kijön, hogy itthon sokan a tiednél kétszer (vagy még többször) többet futott 59-esekkel járnak nap mint nap.
Dömpi (il dottore)2014-07-09 15:50:42 // 55716
Az enyémben vélhetőleg a valóságban 208e km van. Volt 2tömegű csere, lengőkarok, szilentek, de a korr. értékeim tökéletesek, a kormánymű kiváló állapotú, a DPF és EGR működik ahogyan kell...szóval köszöni szépen jól van.

A 159-nél sem a turbó, sem más nem igazán jellemző betegség.
Rolandoo782014-07-09 15:31:34 // 55715
koszi a megerositest. igazabol nem ertek az autokhoz es fogalmam sincs mennyit birnak ki. egy csomoan riogatnak hogy ez rengeteg km benne...szivem szerint megtartanam, mert leszamitva ezeket nem jol eso koltsegeket, teljesen elegedett vagyok vele.
Giuntini2014-07-09 15:13:11 // 55714
Én ezt nem értem. Ha van egy jó autód amivel meg vagy elégedve, miért kellene kicserélni. Ha valóban 160000km van benne, az szerintem semmi, az hogy rá kell dobni 350000ft-ot, azt egyszer kell, és a kettőstömegű meg a kuplung évekig fog muzsikálni. Kicserélni egy kevésbé szépre, kevésbé összerakottra, és minden szempontból gyengébb autóra szerintem tök fölösleges. De ez csak magánvéleményem.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-07-09 13:29:05 // 55713
A turbo meg a befecskendező rendszer elég tartós a jtd motoroknál, ez sem gyakori hogy 160000km- nél le térdelne a kuplung.
Rolandoo782014-07-09 12:06:07 // 55712
Nem vagyok benne biztos, hogy jo otlet megvarnom, amig a turbo meg a befecskendezo rendszert is fel kell ujitanom :-(
tdemeter2014-07-09 11:59:52 // 55711
Vezettem giuliettat, 170 lovasat, nekem nagyon tetszett, masoknak nem annyira. En nem talaltam benne kivetni valot,sportos, a motor ott is ugyanez kb, elobb-utobb ott is eljutsz ide majd.
Rolandoo782014-07-09 11:56:02 // 55710
biztos hogy alfa marad. giulietta-ra gondoltam kicserelni, de legalabb egy millio forintnak megfelelo osszeget ra kellene dobnom es ezt a mostani kocsimat jobb konstrukcionak tartom...marmint, hogy tobbet ad az araert...franko 2.4 jtdm 210 loeros motor, meg jo massziv darab. a giulietta nem tunik ennyire jol osszerakott autonak.
tdemeter2014-07-09 11:50:05 // 55709
Ja es ha esetleg masik markaban gondolkozol akkor el kell keseritselek, hogy ott is pont ennyibe kerulnek ezek az alkatreszek...
tdemeter2014-07-09 11:45:01 // 55708
A motor alltiolag nagyon tartos, de befecskendezo rendszert felujitani azert szokas szerintem itt is. En nem vagyok elegge kompetens a kerdesben, de az biztos, egy nagynyomasu szivattyu es az injektorok hasonlo osszeget tehetnek ki.
160000 amugy szerintem nudli ennek a motornak, siman el kell menni tudni velem megegyszer ennyit
Rolandoo782014-07-09 11:40:43 // 55707
Koszi sracok a valaszokat....hat itt ilyen arak vannak...£750 csak a Dual Mass Flywheel ara...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-09 11:36:17 // 55706
a 350e irreálisan sok szerintem ez inkább 250 munkadíjjal.....
Rolandoo782014-07-09 11:20:22 // 55705
És várható még valami súlyosabb javítás?
tdemeter2014-07-09 11:20:04 // 55704
most latom, hogy kint lax, igy gondolom atirasi koltsegek nem nagyon terhelnek majd (ha jol tudom .co.uk csak megveszed a kocsit es a tied, nem rabol le az allam ilyen ugyben)
de ettol fuggetlenul epp ugy penzbe kerul majd egy ujabb vas
tdemeter2014-07-09 11:17:51 // 55703
Hat nezd, szerintem az ilyen kerdeseket kar ilyen alapon eldonteni.
Egy biztos: a kocsi mindig viszi a penzt. Tokmind1 milyen, de kolteni kell ra ha hasznalod.
Ha most veszel egy fiatalabbat akkor az adasvetellel is kifizeted azt a penzt siman, de lesz egy masik autod, uj elmenyek, uj feeling.
Ugyanakkor az az auto amiben most ulsz nyilvan mar jol megismerted, nagy meglepetesek nem erhetnek majd miatta. Kuplung, befecskendezo rendszer, turbo, ezek jo draga holmik, minden autoban cserelni kell egy ido utan, en sohasem szoktam ilyen alapon autot cserelni.. Szimplan beleszeretek egybe es meg akarom szerezni...
Tehat szerintem ha at akarsz ulni egy masik verdaba akkor azt ne ezek alapjan dontsd el, inkabb hallgass a szivedre (es a penztarcadra:)
Rolandoo782014-07-09 11:00:14 // 55702
Sziasztok, régen jártam erre, viszont kellene egy két 159-est régóta használó alfa rajongó véleménye. Imádom a kocsimat, több mint 3 éve megvan, minden szervízt végigcsináltam vele...most van 160ezer km benne és éppen egy újabb horror árú szervízt hajtanak végre rajta. Kuplung és kettős tömegű lendkerék csere...350ezer forint...egy évvel ezelőtt kapott új vezérműszíjat, vízpumpát...szintén nem volt olcsó. viszont ezeken kívül semmi baja. ezeket más autón is nyilván ki kellene cserélni ennyi km után. a kérdésem az, hogy szerintetek megtartsam-e az autót, vagy ideje megválni tőle, most hogy minden nagyobb dolgot kicseréltettem (turbón kívül) most kaphatnék még elfogadható pénzt érte, vagy milyen nagyobb költségű javítás várható még? turbó gondolom....ti mit tennétek? kifejezetten szeretem a kocsit és tök jó állapotban van, új gumik, felnik stb...
ValeRossi462014-07-09 10:05:52 // 55701
még az sem kellett,megoldódott,de az ablakok mentek. egy újabb öngyógyuló betegség :D
SilentSound2014-07-09 09:03:30 // 55700
Kb. két hete nekem is volt km óra villogás, plusz nem működtek az ablakemelő gombok, egy akku saru levételes reset segített rajta, azóta nem jött elő szerencsére.
droberto2014-07-09 06:56:02 // 55699
Mi a képen vagyunk! :)
ValeRossi462014-07-09 04:45:58 // 55698
Kovi inditasnal mar nem villogott :) de nem a napi villogott,hanem a foszamlalo :)
Haddel2014-07-08 23:30:18 // 55697
Igen ,ezért félek én is ebbe bele menni ,inkább költeném a hifi árát EBC fékre meg remapra :) De idegesítő a sercegése ennek a hangszórónak. Lehet szerezni kéne egy gyárit .
Piritu - 1.000.0002014-07-08 23:22:54 // 55696
Az a baj, hogy a gyári rádió hangszíne hozzá van "passzítva" a hangszórókhoz. Ha hangszórót cserélsz, akkor rádiót is kell. A hangszóróhoz meg kiemelő keret is kell. Innentől kezdve már nincs megállás :-)
Haddel2014-07-08 23:15:05 // 55695
Néztem ,hogy rendesen bele nyultál a hifi projektbe :)
Valamit nekem is kell kezdeni a hangszórókkal ,a bal első ajtóban zörög. Ki kellene cserélni egyúttal már mindet ,valami jobb hang reményében.
Piritu - 1.000.0002014-07-08 23:09:29 // 55694
Anno estéket töltöttem a garázsban, aztán rádió csere volt és kezdődött újra. Most 4 GB-os SD kártya és egy 4 GB-os USB szolgálja a zenét. Ezekre minden ráfér :-)
Haddel2014-07-08 23:02:36 // 55693
Már látom ,hétvégén leköltözök a kocsiba a blue&me kezelési utasításával :)
Haddel2014-07-08 23:00:18 // 55692
Jó lenne valahogy összehozni ,van pár rádió amit szívesen hallgatnék .
Piritu - 1.000.0002014-07-08 23:00:03 // 55691
Nekem nagyon bejött, csak az nem, hogy onnantól telefonálni is csak a kihangosítóján keresztül lehetett. Nekem jobban bejön a fülhallgatós telefonálás menet közben.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak