Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002014-06-20 06:45:36 // 55065
Azt honnan lehet észrevenni, hogy vizes a nafta?
Piritu - 1.000.0002014-06-20 00:16:43 // 55064
Nekem eddig egyszer sikerült, egy olcsóságáról híres maszek kúton.
Piritu - 1.000.0002014-06-20 00:15:23 // 55063
A prémiumból meg kevesebb fogy, nagyobb az esély, hogy megbuggyan vagy szennyeződik...
droberto2014-06-19 23:15:19 // 55062
Rengeteg olyan ember van aki nemhogy a gázolajszűrőt, de még a levegő és az olajszűrűt se cseréli. Vagy ha igen, akkor is a leggagyibbat veszik bele. Ismerek számtalan ilyet. Nagyon sokan UFO-nak néztek, hogy vételkor én minden forgó-mozgó részt cseréltem a vezérlésen. Bár mondjuk egy polgári autó inkább tolerálja ezt mint egy prémium.
Kivétel ez alól a magasnyomású rendszer.
Ami pedig téged igazol a Delphi féle dCi. Ennek pl.: nem elég a magyar szabvány által megkövetelt kenőképesség. Nálunk SZVSZ elég egy rendes kutas gázolaj + prémium szűrő.
Liquid2014-06-19 23:12:21 // 55061
"néha nagyon egyenetlenül járt a motor alapjáraton" ennek lehet még vagy 1000+1 oka
Liquid2014-06-19 23:09:35 // 55060
ez azért elég merész kijelentés
dev1662014-06-19 23:08:35 // 55059
nem tudhatod, csak hosszú távon derül ki, de még akkor sem lesz egyértelmű.

én tankoltam már vizes naftát OMW-n és olyan Shell-es lötyit, amitől, néha nagyon egyenetlenül járt a motor alapjáraton. rátankolás után többé nem jött elő remegés, tehát egy konkrét tankolás okozta.
dev1662014-06-19 23:02:17 // 55058
számháborúba nem szeretnék bocsátkozni, nem tudom hány %, de ma futkosó hazai common-rail dízelek közül csak azok nem estek még át 1-2-3 vagy ki tudja hány injektorfelújításon, nagy nyomású szivattyú cserén vagy éppen komplett bef. rendszer cserén/felújításon, amelyek mostanában gördültek le a gyártósorról. nem mondom, h ennek csak az üzemanyag az oka, de vastagon benne van.
Liquid2014-06-19 22:56:51 // 55057
nekem eddigi életem során nem sikerült, pedig próbálkoztam :)
Vagy csak nagyon Lucky-Luke vagyok...
dev1662014-06-19 22:55:19 // 55056
"egy értelmes kúton eleve nem tudsz szart tankolni. " pedig tudsz :) szerencse is kell az élethez.
Liquid2014-06-19 22:50:53 // 55055
ez a lehet hogy így van dolog nem biztos hogy megér 10%-ot, én inkább abból indulok ki hogy egy értelmes kúton eleve nem tudsz szart tankolni.
Vagy a világban futkosó dízelek 90+%-a felett folyamatosan a 9 élű kard lebeg, mert nem prémiumoznak, meg spuriznak? :)
Mindegy hagyjuk a dolgot úgyse tudsz meggyőzni, meg én se téged .)
dev1662014-06-19 22:48:38 // 55054
én mindig MANN és Sofima üz. szűrőket használtam, de a "minőségi" magyar üzemanyagtól ez sem véd sajnos.
dev1662014-06-19 22:41:32 // 55053
nem a lényegi részt ragadtad ki:)) röviden: prémium dízelnél nagy átlagban kisebb az esélye, h szennyezettet tankolsz, mint bármilyen más üzemanyagnál. ebben is lehet víz, lehet kosz, de valószínűleg kevesebb, mint teszem azt egy faluszéli húdeolcsó lukoilos pancsolmányban, amit ki tudja hol, hogyan és mióta tároltak.
droberto2014-06-19 22:41:29 // 55052
Szerintem a gyártási hely nem nyom sokat a latban, ha jó a minőségbiztosítás.
Ezek a legjobb szűrőmárkák, és kifejezetten ajánlott használatuk. Nézd meg a Peti egyik blogjában a videókat, ahol szétvágva hasonlítgatják őket össze.
Zsombor2014-06-19 22:36:27 // 55051
STP, OK. Nade mi?
Liquid2014-06-19 22:29:22 // 55050
a menetiránnyal ellentétesen bekötött gyerekülés esetén kell kikapcsolni, ez jellemzően az ún. bébihordozó. A nagyobb gyerekülésnél, amit már menetiránnyal megegyezően kell bekötni, nem kell kikapcsolni.
dev1662014-06-19 22:29:01 // 55049
jó is volna egy jóféle gázolajszűrő, de melyik jó? MANN? UFI? SOFIMA? amíg nem kínában készült még elhittem a MANN-ról, hogy minőségi termék, de sanszos, hogy ma már nem különb mint a kommersz márkák, még az is lehet, h mind ugyanabban a gyárban készül, csak a végén más feliratot nyomnak rá.:)
Liquid2014-06-19 22:27:48 // 55048
"mivel az üzemanyag minőségéről, szennyezettségéről valójában fogalmunk sincs, ártól, kúttól függetlenül, " na ez a nagy büdös helyzet.
Tehát mindenki arra költi a felesleges pénzét amire akarja, de szerintem ez olyan mint amikor a normális jó minőségű bor helyett egy csúcsborból csinálsz fröccsöt, bele lehet magyarázni hogy qrva jó de attól még netto pazarlás :D
droberto2014-06-19 22:23:24 // 55047
Ma megjött a csájnából a második dualos USB töltőm.
Belkin F8J109. Necc, hogy eredeti. Ha kamu is, elég jó a kidolgozása. Remélem ez már tartós lesz. (Komolyan nem is értem hogy mért nem alaptartozék a mostani autókon min 2 db USB aljazat?)
droberto2014-06-19 22:14:41 // 55046
A jóféle szűrűt se felejtsük el. :)
Szerintem pancsolt olaj elkerülése mellett, ez a legfontosabb.
droberto2014-06-19 22:12:31 // 55045
Kulcsos kapcsoló, a gyerekülés miatt van. Mivel a gyerkőcöt érzékeli a jelenlét érzékelő, és hát nem lenne jó, ha egy balesetkor hátba csapná a légzsák.
Egyébként van itt olyan aki így szállít gyereket? Tudtommal nem ajánlott menetiránnyal fordítva beszerelni...
Giuntini2014-06-19 19:39:05 // 55043
Én STP-t használok.
dev1662014-06-19 19:21:58 // 55042
nem rossz. nekem alapjárati +-3...4mm3/bef-ről +-1..1,8-ra eddig 2 adag STP (ebből az egyiket feledékenységből túlhígítottam, tehát nem sokat ért) kevesebb, mint 1000km alatt.
Shadin2014-06-19 19:07:49 // 55041
Nekem pl. a Xado EX120 csökkentette a befecskendezési zajt és +-2,5-ről levitte a korrekciós értéket +-1 alá alapjáraton.
dev1662014-06-19 18:51:59 // 55040
szvsz az injektorok hosszú távú tisztán tartására kell valamilyen tisztító adalékot adni a gázolajhoz. ez lehet eleve az üzemanyagban (Nitro+) vagy beleöntheti a tulaj is utólag (inj. tisztító adalékok, ez sokkal gyorsabb javulást hoz). én már több JTD motoron is szignifikáns javulást értem el inj. tisztító adalék használatával az inj.-ok korrekciós értékein, ami a járáskultúra javulását is magával hozta. tehát nem kamu.

mivel az üzemanyag minőségéről, szennyezettségéről valójában fogalmunk sincs, ártól, kúttól függetlenül, a legjobb, ha azt feltételezzük, hogy a befecskendező rendszer folyamatosan szennyeződik és ennek megfelelően próbáljuk ezt ellensúlyozni adalékokkal.

Nem tudhatjuk biztosan, de remélhetjük, hogy amellett, h tisztítóadalékokat tartalmaz, talán kevésbé szennyezett is a prémium üzemanyag, ezért többnyire én is ilyet tankolok és messziről kerülöm a gyanúsan olcsó kutakat. lehet, hogy pont azért tudják bizonyos helyeken olcsóbban adni, mert a tárolás körülményein spórolnak (ettől pl. víz és más szennyezőanyagok kerülhetnek bele) vagy túltárolt, lejárt szavatosságú üzemanyagot árulnak.

szóval az én kettős módszerem: tisztító adalék+feltételezhetően jó minőségű üzemanyag. ennél többet nem nagyon tehetünk egy modern kormosért üzemanyag terén.
tdemeter2014-06-19 18:10:05 // 55039
vigyazz, nehogy teis rendszerellenes legyel hirtelen itt az ilyen velemenyeddel, miszerint van uzemanyag es uzemanyag kozott kulonbseg:)
Shadin2014-06-19 16:59:01 // 55038
Bizton állíthatom, hogy van érzékelő :-D
Piritu - 1.000.0002014-06-19 16:54:52 // 55037
Ügyes reakció :-)
Én ezt a kamerát nézegetem: klatty
Pityukoma2014-06-19 16:48:26 // 55036
Rám is jött a szívdobogás rendesen :-( Majdnem barna lett a gatya :-D
Pityukoma2014-06-19 16:41:43 // 55035
Van benne érzékelő ami a nyomásra változtatja az ellenállását. Ezért gondolom hogy az airbag rendszer is használja ennek az érzékelőnek a jelét. Ha csak az öv becsatolásra figyelmeztetés miatt lenne akkor elég volna egy olyan érzékelő ami vagy kapcsol v. nem. Lehet nem jó az okfejtésem, de nekem így tűnik logikusnak.


Jó hogy már szünidő van a srácoknak, és itthon vannak a fiaim. 6 kéz kellett hozzá hogy lefotózzuk :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-19 16:11:59 // 55034
kulccsal ki kell kapcsolni, bár ha gáz van függönylégzsákot meg az övfeszítőket robbantja a rendszer
Piritu - 1.000.0002014-06-19 16:02:35 // 55033
Valamilyen érzékelőnek kell lennie, mert ha nem ül ott senki, akkor nem kiabál, hogy csatolja be az övet. Ha ül ott valaki, akkor meg igen. A logika azt diktálná, hogy, ha üresnek érzi az ülést, akkor ne indítsa a légzsákot.
Giuntini2014-06-19 15:47:42 // 55032
Pont ez a téma érdekel
. Kèrdésem:a jobb oldali ülésben van érzékelő ami a légzsàké vagy célszerű kulccsal kikapcsolni?
Piritu - 1.000.0002014-06-19 15:41:58 // 55031
Az elsőt a szar trutyi tette tönkre, nem az, hogy nem prémiumot tettél bele. Az ilyen helyeket messze kerülni kell. Nem véletlenül olcsóbb az üzemanyag. (Vonatkozik ez a gyanúsan olcsó maszek kutakra is.)
Piritu - 1.000.0002014-06-19 15:37:39 // 55030
Friss tapasztalat a "külföldi üzemanyag jobb" hívőknek:
Tegnap odafelé 875 km 6,7 l/100km magyar kagylós nyállal.
Ma haza a kinti nyállal ugyan ez a táv 5,8 l/100 km.


A különbség csak annyi, hogy hazafelé egy órával tovább tartott az út, de biztos a kinti üzemanyag teszi :-DD
GTPeti2014-06-19 13:10:25 // 55027
SZVSZ de!
Shadin2014-06-19 13:02:08 // 55026
Ebből is van UFI?
Shadin2014-06-19 12:56:44 // 55024
Cseréltem tavaly. 20k-nként nem kell ugye?
GTPeti2014-06-19 12:38:17 // 55021
Ez most nem... :) Hanem 2T. ;)
Shadin2014-06-19 12:36:52 // 55019
Milyen szűrőt?
Ákos (dewvil)2014-06-19 12:01:44 // 55018
áram a légzsáknak:)
GTPeti2014-06-19 11:29:57 // 55017
Amúgypedig:



:)
GTPeti2014-06-19 11:25:40 // 55016
Jaja. Én magam "prémiumizálom" a naftát. :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak