GTPeti2014-06-21 18:36:49 // 55140
Milyen korrekt. :))
Piritu - 1.000.0002014-06-21 18:34:58 // 55139
Ilyenem van, a fájl HD felbontású, a kép meg 280x360 körüli :-)
Tibcsi1662014-06-21 18:27:34 // 55138
Én ilyet használok kb. fél éve. Most csak 3500Ft szállítással. Szerintem sima SD-HD bőven elég. Ha valami incidens van a sima SD-HD alapján is el lehet dönteni ki volt a hibás.
A full HD-t inkább a házimoziban szeretem használni :)
A full HD-t inkább a házimoziban szeretem használni :)
GTPeti2014-06-21 18:27:04 // 55137
Nade kérem, mi ez a lazaság? A napinak 159,0-t kéne mutatnia. :)
Piritu - 1.000.0002014-06-21 18:22:55 // 55136
GTPeti2014-06-21 17:37:55 // 55135
Ez bevett dolog. A kínai cuccok jó része BL-5x akksit használ, pl. a GPS loggerek is. Szerintem ez jó dolog. :)
droberto2014-06-21 16:19:49 // 55134
Jónak tűnik, csak 10 fps kicsit kevés HD-be. Bár az is igaz, hogy már csak 9.000,-Ft az ára.
A BL-5C replika :) Nokia akksi is komoly.
A BL-5C replika :) Nokia akksi is komoly.
mizooo2014-06-21 16:10:42 // 55133
Nekem ilyen F900 asom van 14000 Ft körül vettem kínából, egész jó :)
mizooo2014-06-21 16:06:30 // 55132
Na az előbb kivettek a rendőrök :) gondoltam vajon mit fognak szólni a ledsor miatt. De elfelejtettem felkapcsolni a tompítottat és "csak" arra figyelmeztetett a kedves hölgy.
droberto2014-06-21 16:04:45 // 55131
Egyébként nagyon durvák ez a kínai piac. Itt van ez a kamera is. Egy tízessel olcsóbb mint a Concorde+még egy kis kamerát is kapsz hozzá. A nagynevű gyártók termékeit másolják, de ez szerintem egy és ugyanaz.
Vettem itthon univerzális teló tartót és annyira megtetszett, hogy megkerestem e-bayen ugyan azt. Megkerestem a legolcsóbb helyen (nem volt egyszerű, majd egy órát bogarásztam), aztán kevesebb mint féláron vettem még egyet. A tartó hátulján ott a mélyedés is, ahová az importőr vagy kamugyártó teheti a matricát.
Vettem itthon univerzális teló tartót és annyira megtetszett, hogy megkerestem e-bayen ugyan azt. Megkerestem a legolcsóbb helyen (nem volt egyszerű, majd egy órát bogarásztam), aztán kevesebb mint féláron vettem még egyet. A tartó hátulján ott a mélyedés is, ahová az importőr vagy kamugyártó teheti a matricát.
András1592014-06-21 15:40:55 // 55129
Biztos nem nagy kunszt. ( főleg egy autóvill. szerelőnek)
Csak nem szeretném ha lehúznának...
Meg nekem kell vennem hozzá még kábelt v a szerelő megoldja ?
Szóval nem szeretnék hülyén odaállitani.
Csak nem szeretném ha lehúznának...
Meg nekem kell vennem hozzá még kábelt v a szerelő megoldja ?
Szóval nem szeretnék hülyén odaállitani.
droberto2014-06-21 15:40:19 // 55128
Nekem ezek az autós kamerák tetszenek:
Ambarella A7 és A5 chippesek
1.
2.
Samoon GS6000
+
Novatek 96650
Itt meg egy összehasonlító táblázat:
Érdekes, hogy a 170°-os látószögűeknél 5-ről 3 MP-re esik a felbontás. Holott ez csak objektív kérdés. Kár, hogy a fényerőt és a CMOS méretet nem írják.
Ambarella A7 és A5 chippesek
1.
2.
Samoon GS6000
+
Novatek 96650
Itt meg egy összehasonlító táblázat:
Érdekes, hogy a 170°-os látószögűeknél 5-ről 3 MP-re esik a felbontás. Holott ez csak objektív kérdés. Kár, hogy a fényerőt és a CMOS méretet nem írják.
mizooo2014-06-21 15:29:24 // 55127
Van egy srác itt akik raktak be kábelt is hozzá, nekem is kellene sajnos. Írtam neki, de nem válaszolt eddig.
András1592014-06-21 15:14:01 // 55126
Sziasztok !
Én még új vagyok itt.
Köszönöm a kellemes fogadtatást, én is üdvözlök mindenkit .
Az alfám már 2éve megvan, egy kicsit késve regisztráltam itt...de jobb későn , mit soha.
Valaki szerelt már be köztetek tempomat kart ?
(sajnos a csatlakozó nincs a burkolat alatt)
Mivel már megvettem anno hozzá a kart, el is mentem vele szakihoz, aki mondta - "nem probléma". "rakjam le" (na persze :) kb 3x elkérdeztem mennyi lesz és mikor lesz kész ? De csak a "rakjam le, itt kell hagyni" választ kaptam.
Igy természetesen nem hagytam ott.
Most megint eszembe jutott, h meg kellene csináltatni. Valószinü keresek valaki mást.
Kb mennyibe kerülhet egy ilyen bekötése ?
Én még új vagyok itt.
Köszönöm a kellemes fogadtatást, én is üdvözlök mindenkit .
Az alfám már 2éve megvan, egy kicsit késve regisztráltam itt...de jobb későn , mit soha.
Valaki szerelt már be köztetek tempomat kart ?
(sajnos a csatlakozó nincs a burkolat alatt)
Mivel már megvettem anno hozzá a kart, el is mentem vele szakihoz, aki mondta - "nem probléma". "rakjam le" (na persze :) kb 3x elkérdeztem mennyi lesz és mikor lesz kész ? De csak a "rakjam le, itt kell hagyni" választ kaptam.
Igy természetesen nem hagytam ott.
Most megint eszembe jutott, h meg kellene csináltatni. Valószinü keresek valaki mást.
Kb mennyibe kerülhet egy ilyen bekötése ?
Ákos (dewvil)2014-06-21 14:53:12 // 55125
jol beszelsz. ugyanez van kb ott is.
Pityukoma2014-06-21 14:06:20 // 55124
Pityukoma2014-06-21 14:00:34 // 55123
Szia .-)
Az ECU tökéletesen tudja menyire dolgozik az adott henger. A főtengely gyorsulásból számolja ki. Nálunk (kamion szerviz) a gyári diagnosztikai program %-os arányban kiírja az adott henger teljesítményét. Ezenkívül sűrítési tesztet is lehet csinálni a programmal. Az injektorok állapota a korr.értékeken kívül az adott injektor résolaj menyiségének mérésével is ellenőrizhető. Erre szintén van technológia, vannak gyári értékek. nem kell más hozzá csak egy mérőedény, egy stopper, egy cső a hengerfej végén lévő résolaj cső helyére, egy vakdugó a rail csövet ledugózni. Aztán hengerenként meg lehet mérni. Személy autós tapasztalatom nincs, de gondolom nem lehet sok különbség itt sem a diagnosztikában.
Az ECU tökéletesen tudja menyire dolgozik az adott henger. A főtengely gyorsulásból számolja ki. Nálunk (kamion szerviz) a gyári diagnosztikai program %-os arányban kiírja az adott henger teljesítményét. Ezenkívül sűrítési tesztet is lehet csinálni a programmal. Az injektorok állapota a korr.értékeken kívül az adott injektor résolaj menyiségének mérésével is ellenőrizhető. Erre szintén van technológia, vannak gyári értékek. nem kell más hozzá csak egy mérőedény, egy stopper, egy cső a hengerfej végén lévő résolaj cső helyére, egy vakdugó a rail csövet ledugózni. Aztán hengerenként meg lehet mérni. Személy autós tapasztalatom nincs, de gondolom nem lehet sok különbség itt sem a diagnosztikában.
Ákos (dewvil)2014-06-21 12:53:09 // 55122
Télen lényeges ez. Attól függ mennyi rossz. Az hogy nem izzít:) Egyrészt az indításhoz izzít és melegíti fel, és utána is útó izzít, pl hidegen vagy mondjuk motorféknél.
vargadre2014-06-21 12:27:21 // 55121
Köszönöm a válaszod, annyit kérdeznék még, hogy tulajdonképpen milyen hibajelenség ez? Mire van rossz hatással? Téli indítás nehézkes tőle, vagy abszolút rossz helyen tapogatózok? :D
Ildiko2014-06-21 11:29:23 // 55120
Ákos (dewvil)2014-06-21 09:57:33 // 55119
izzitógyertya, mehetsz vele nyugodtan.
vargadre2014-06-21 09:55:43 // 55118
Srácok ez a hiba üzenet mit jelent "pre heating glow plugs not available"? Mik a következményei, lehet-e vele közlekedni károkozás nélkül, mivel rosszabb a kocsinak? Azért kérdezem, mert egyrészt nem mindig dobja fel a hibát, plusz én nem vettem észre különbséget ahhoz képest amikor nem írja ki...
Ákos (dewvil)2014-06-21 09:53:09 // 55117
de igazából nem értek hozzá:)
Ákos (dewvil)2014-06-21 09:50:08 // 55116
persze minden eset más és más ugye.
jövőhéten kiderül:)
jövőhéten kiderül:)
dev1662014-06-21 09:36:07 // 55115
csak a bosch-nál tudják mi a pontos algoritmus, de a leírt jelenséget okozhatja az is, hogy a többi injektor átfolyása alacsony. ha pl. a 4-ből 2-nél alacsony az átfolyás (kényszerű - korrekció), akkor a maradék 2-ből legalább 1-nél kell + korrekció és ahogy megfigyeltem az ECU törekszik arra, h ahol nem muszáj, ott nem korrigál, tehát nem osztja szét a + korrekciókat a jó injektorok között (ahol + a korrekció azzal nincs baj).
a másik, hogy az ECU nem kap visszajelzést arról, h mennyire dolgozik egy adott henger. Csak annyit tud, h adott rail nyomás mellett az egyik injektoron ennyi, a másikon amannyi nafta folyik át adott idő alatt. tehát ha tömítetlenség vagy más veszteség miatt az egyik henger gyengébben dolgozna, arról az ECU nem tudna, így nem is korrigálhat eszerint.
a másik, hogy az ECU nem kap visszajelzést arról, h mennyire dolgozik egy adott henger. Csak annyit tud, h adott rail nyomás mellett az egyik injektoron ennyi, a másikon amannyi nafta folyik át adott idő alatt. tehát ha tömítetlenség vagy más veszteség miatt az egyik henger gyengébben dolgozna, arról az ECU nem tudna, így nem is korrigálhat eszerint.
Ákos (dewvil)2014-06-21 08:52:31 // 55114
tudom. en nem hiszek a tippelesben, csak egy tapasztalatom irtam le.
Zsombor2014-06-21 08:38:41 // 55113
Sziasztok! 2.4 jtdm... Nemrég volt olajcserés, új szűrőkkel. Felváltva tankolok prémiumot nem prémiumot. Szintén nemrég EGR takarítás volt, illetve Szamosiék beleöntöttek valami adalékot, amire azt mondták, most köv olajcseréig egyebet ne adalékoljak. Hidegen semmi extra, de mikor teljesen bemelegszik, rángat kicsit az alapjárata. Nem vészes, de elkezdett zavarni. Tudom, millió dolog lehet, de mégis... Köszi előre is.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-21 08:08:46 // 55112
aki az igazi eredményre kíváncsi az kiszedi a porlasztókat és elviszi beméretni....
Ákos (dewvil)2014-06-21 07:41:29 // 55111
ha akarod egyszer ugorj el a becsi utra kiolvasom neked:-)
Ákos (dewvil)2014-06-21 07:37:43 // 55110
Csak ehhez kapcsolodo tapasztalatom. Ugye en is ezt a korrekcios dolgot vegigjatszottam jo is lett, tul vagyunk rajta:-)
De a cegnel epp egy 1.9 16v-t adott le a kollegam.igaz ott mas a tunet, de nezem a korrekciokat es a 2es henger +3-4et korrigal, mondom csucs ki bemer, azt mondjak jo, tisztit ujrakodol berak programoz es ugyanolyan maradt. Felcsereltem a 2 es 3as hengert hogy kiszurjem a csucsot es ugyanugy a 2es korrigalt ugyanannyit a 3as meg sokat vett el. Szoval valoszinu annal a hengernel lesz komoresszio vagy egyeb problem. Tehat a csucs nem csak az injektor kopas miatt korrigalhat tobbet vagy kevesebbet.
De a cegnel epp egy 1.9 16v-t adott le a kollegam.igaz ott mas a tunet, de nezem a korrekciokat es a 2es henger +3-4et korrigal, mondom csucs ki bemer, azt mondjak jo, tisztit ujrakodol berak programoz es ugyanolyan maradt. Felcsereltem a 2 es 3as hengert hogy kiszurjem a csucsot es ugyanugy a 2es korrigalt ugyanannyit a 3as meg sokat vett el. Szoval valoszinu annal a hengernel lesz komoresszio vagy egyeb problem. Tehat a csucs nem csak az injektor kopas miatt korrigalhat tobbet vagy kevesebbet.
dev1662014-06-20 15:51:16 // 55108
"A motorvezérlő ECU mindenegyes injektor átfolyását korrigálja, annak megfelelően milyen állapotú az adott injektor, vagyis alapjárat vagy teljesen konstans terhelés mellett is különbözhet az egyes injektorok befecskendezésenkénti üzemanyagmenyisége, így tudja elérni az ECU, hogy a szükséges mennyiségű gázolaj elégjen, cserébe viszont romlik a járáskultúra és idővel sok egyéb gondot is szülhet (tartóbakok, kettőstömegű tönkremennek a rezonanciától).
Ideális esetben minden inj. korrekciója 0 (vagyis mindegyiken ugyanannyi nafta folyik át állandó terhelésnél), de a gyakorlatban a gázolajban lévő szennyezőanyagok, víz és a természetes kopás miatt az egyes inj-ok nem egyformán használódnak el. Így idővel korrigálni kell őket. ha az 5 közül pl. 1 nem enged át kellő mennyiségű gázolajat, akkor a másik 4-nek kell többet átengednie, mert a korrekciók összege, mindig 0 (különben ugrándozna az alapjárat).
nem untatlak tovább ezzel, az a lényeg, hogy a FES/MES képes naplózni az inj. korrekciókat. tapasztalatom szerint, ha meleg motornál minden inj-ra -2 és 2 mm3/bef között van az érték, akkor még nincs nagy baj. hidegen kicsit több is lehet, de nem sokkal."
Ideális esetben minden inj. korrekciója 0 (vagyis mindegyiken ugyanannyi nafta folyik át állandó terhelésnél), de a gyakorlatban a gázolajban lévő szennyezőanyagok, víz és a természetes kopás miatt az egyes inj-ok nem egyformán használódnak el. Így idővel korrigálni kell őket. ha az 5 közül pl. 1 nem enged át kellő mennyiségű gázolajat, akkor a másik 4-nek kell többet átengednie, mert a korrekciók összege, mindig 0 (különben ugrándozna az alapjárat).
nem untatlak tovább ezzel, az a lényeg, hogy a FES/MES képes naplózni az inj. korrekciókat. tapasztalatom szerint, ha meleg motornál minden inj-ra -2 és 2 mm3/bef között van az érték, akkor még nincs nagy baj. hidegen kicsit több is lehet, de nem sokkal."
tdemeter2014-06-20 15:42:23 // 55107
Ez a korrekcios ertek a szamitogepbol olvashato ki? Pontosan mit takar, mit korrigal micsoda?
dev1662014-06-20 14:47:08 // 55106
aki meg úgy használ egy dízelt, h majd kiugrik belőle a blokk, annyira remeg alapjáraton, de persze injektorokra nem költünk (pedig első körben akár egészen olcsó is lehet a művelet), az majd pisloghat nagyokat, amikor szétesik a kettőstömegű és szétmállanak a tartóbakok a rezonanciától ja és egy idő után minden zörögni fog belül. nekem ez nem éri meg, inkább szemmel tartom azokat a korrekciós értékeket.
dev1662014-06-20 14:42:02 // 55105
én ismét csak saját tapasztalatról tudok beszámolni: nekem érdekes módon az alapjárati remegés érezhetően lecsökkent a korrekciós értékek csökkenésével. biztos a véletlen műve :)) sajnos a régebbi autómnál ezt az adalékos módszert még nem ismertem, akkor lehet, h sokkal olcsóbban megúszom az injektorok rendbetételét.
nem kell rögtön cserélni: először tisztítóadalék (filléres tétel), ha nem segít jöhet a kiszerelés és tisztítás (drága)/felújítás (nevetségesen drága), ha szükséges, végül a csere (csillagászati), de ez a végső eset és ismétlem JTD-nél sztem sem jellemző.
nem kell rögtön cserélni: először tisztítóadalék (filléres tétel), ha nem segít jöhet a kiszerelés és tisztítás (drága)/felújítás (nevetségesen drága), ha szükséges, végül a csere (csillagászati), de ez a végső eset és ismétlem JTD-nél sztem sem jellemző.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 14:19:18 // 55104
a korrekciós értékekről meg annyit, hogy pár 2.4-es tulaj túl van a porlasztó vételén, mert vagy rázott alapjáraton és mert szar volt pár érték...jah ecu scan ami erre nagyon jó ...és érdekes módon az új porlasztóval is ugyan ez volt....megszabadultak némi kp-től de növelték a statisztikát :P
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 14:15:24 // 55103
Te költs a tisztításra meg a felújításra mindenki arra költ amire akar, én akkor költök ha valami szar...érdekes a társam BMW-ben 320e lakik és nem ráz de szólok neki méresse be ha van felesleges 30 rugója meg javítassa fel százezrekét hátha...és növeli a statisztikát
tdemeter2014-06-20 14:15:11 // 55102
Igen, az gyari markaszervzizes ar.
Liquid2014-06-20 14:04:56 // 55101
a 160/db azé igencsak márkaszervizes ár, szerintem a gyári új se lehet nagyon több mint mondjuk 70-80, a felújítás meg mondjuk 40-50
dev1662014-06-20 13:54:17 // 55100
"Bosch porlasztók nagyon jól bírják gond nélkül elmennek 4-500e km-ig" kibírnak ennyit, de csak akkor, ha tisztán tartják és/vagy időben felújítják őket. máskülönben 200-250e-nél már olyan magas alapjárati korrekciós értékekre lesz szükség, h szétrázza a motor az egész kasztnit. mivel te alkatrészeket árulsz nem tudhatod, h ki hányszor újítja fel/tisztítja meg szakműhelyben az injektorokat, mielőtt, miután hozzád érkezik. nekem eddig 4 JTD-m volt, majdnem a összes generációból, és mindnek voltak kisebb-nagyobb gondjai a korrekciós értékekkel, volt ahol felújításra is szükség volt. na ez valódi tapasztalat, amiből lehet következtetéseket levonni.
tdemeter2014-06-20 13:42:03 // 55099
Az arakkal sokat tevedtem? (ezeket kb 3 eve adta hivatalos citrom szerviz)
Liquid2014-06-20 13:40:27 // 55098
ezt már egyszer kitárgyaltuk :)
tdemeter2014-06-20 13:39:25 // 55097
Abban siemens van?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 13:36:00 // 55096
az a baj amiről Te beszélsz Citrozsőn, meg Retyó az a legalja a dejzelnek ...már mint az 1.6hdi meg az 1.5dci, 1.9dci....a 2.0HDI-vel viszont semmi gond már amelyik nem siemens ....és igen ők keresnek porlasztót már betéve tudom az árakat mikor elkezdik sorolni a típust ....
tdemeter2014-06-20 13:30:22 // 55094
Hat en elhiszem neked ezt, nekem csak az a bajom, hogy a kornyezetemben az en tapasztalataim masok.
Nekem pl a citroen szervizbe azt meseltek (abban milyen injektor van?), hogy tok altalanos, hogy 150-200e km-nel behal minden befecskendezessel kapcsolatos dolgog (prolaszto, szivattyu, mittudomen).
A sogor pedig aki egyebkent egy renult szerviz vezetoje es igazabol azokkal van legtobb tapasztalata ova intett, hogy akarmilyen szart tankoljak, mert a renault-k sem birjak tovabb.
Szerintem egyebkent eleg draga moka egy ilyen befecskendezos felujitas, ha uj porlasztot kellett volna venn a picassoba akkor 160 lett volna darabja, a szivattyu pedig 300. Ez jo kis osszeg es mivel nem vagyok ko gazdag nyilvan nem is vettem:) Eladtam hat a gepet es aki megvette biztosan azt hitte, hogy ez ilyen, igy megy, de ha fel is ujittatta, akkor sem hinnem, hogy az akkori aron 1m ft erteku gepre meg tovabbi 900e ft-ot koltott volna, csak hogy gyari legyen minden.
Szerintem szimplan nem csapodik le nalad a sok ugyfel aki egyebkent ilyenekkel kuzd, hanem ezek kerulo utat valasztanak (javitas, felujitas, bontott cucc)
De ez csak szimpla feltetelezes, ne legyen igazam....
Nekem pl a citroen szervizbe azt meseltek (abban milyen injektor van?), hogy tok altalanos, hogy 150-200e km-nel behal minden befecskendezessel kapcsolatos dolgog (prolaszto, szivattyu, mittudomen).
A sogor pedig aki egyebkent egy renult szerviz vezetoje es igazabol azokkal van legtobb tapasztalata ova intett, hogy akarmilyen szart tankoljak, mert a renault-k sem birjak tovabb.
Szerintem egyebkent eleg draga moka egy ilyen befecskendezos felujitas, ha uj porlasztot kellett volna venn a picassoba akkor 160 lett volna darabja, a szivattyu pedig 300. Ez jo kis osszeg es mivel nem vagyok ko gazdag nyilvan nem is vettem:) Eladtam hat a gepet es aki megvette biztosan azt hitte, hogy ez ilyen, igy megy, de ha fel is ujittatta, akkor sem hinnem, hogy az akkori aron 1m ft erteku gepre meg tovabbi 900e ft-ot koltott volna, csak hogy gyari legyen minden.
Szerintem szimplan nem csapodik le nalad a sok ugyfel aki egyebkent ilyenekkel kuzd, hanem ezek kerulo utat valasztanak (javitas, felujitas, bontott cucc)
De ez csak szimpla feltetelezes, ne legyen igazam....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 13:19:52 // 55093
ez ebben a formában nem igaz, a Bosch porlasztók nagyon jól bírják gond nélkül elmennek 4-500e km-ig persze aki normális kúton tankol és normális szűrőt tesz az autójába ...a kuncsaftjaim között rengeteg a bosch rendszerű gépjármű tudom miket visznek innen vagy mi után érdeklődnek ha nem innen viszik... porlasztó nagyon ritka pedig pl akik nemzetköziznek benne lakik 800e km a kisteherbe ott kellet csúcsot felújítani...a 2008-2010-es kisteherben most cseréltek 1db hátsó féknyerget 600e km-nél és ennyi (fékek stb kivéve persze), castrol edge TD-vel járnak 20e km-ként csere és még azt sem mondom hogy a gyári minőségű szűrőket veszik tőlünk....ez egy cég a sok közül ...magánemberekről is tudok mesélni csak nincs időm, meg kedvem...aki itt Tag a druszám ő majd 600e km-rel adta el a 2,4 56-ot kérdezd meg tőle milyen üzemanyaggal kapcsolatos dolgot vett :P Az E mercis emberem akinek ugyan csak 600e lakik az autójában vett puszira egy nagynyomásút, mert ha nincs elég nafta a tankban melegszik az üzemanyag és néha rángat az autó mert nincs benne nyálhűtő...de persze semmi baja nem volt a réginek, porlasztók gyáriak még....
És ezek nem mende-mondák, a szomszéd mesélte, a pistibá mondta a szervizben sztorik ...én ezt tapasztalom, mondhat bárki bármit :)))
És ezek nem mende-mondák, a szomszéd mesélte, a pistibá mondta a szervizben sztorik ...én ezt tapasztalom, mondhat bárki bármit :)))
Liquid2014-06-20 12:43:01 // 55092
a magyar üzemanyag nem manna, hanem pontosan olyan mint az összes többi pl. osztrák.
Amúgy jó hogy felhoztad ezt a biodolgot, mert szerintem az az egyik dolog ami nem biztos hogy jó, mivel ezek a rendszerek még nem igazán arra lettek tervezve.
Amúgy jó hogy felhoztad ezt a biodolgot, mert szerintem az az egyik dolog ami nem biztos hogy jó, mivel ezek a rendszerek még nem igazán arra lettek tervezve.
dev1662014-06-20 12:21:50 // 55091
nem akarok nagyívű általánosításokba bocsátkozni, mert rengeteg tényezőtől függ (konkrét típus, üzemanyag, használati mód, stb.), de az első inj. felújítás 200e-250e valós km környékén várható egy Bosch rendszernél is, így a JTD-knél is. én ezt az időtartamot próbálom kitolni inj. tisztító adalékkal. ha a magyar üzemanyag tényleg maga lenne a mennyei manna, ahogy itt sokan hiszik, akkor ezzel az egésszel nem is kéne foglalkozni, mert nem koszolódnának/deformálódnának az injektorok és mindenféle beavatkozás nélkül kitartanának a JTD tervezett élettartamáig, ami min. 500ekm. persze vannak hulladék rendszerek, amiket említettél és eleve 200-300ekm-re tervezték őket+spóroltak a beszállítókon is. A JTD nem ilyen, jól megtervezett, minőségi rendszer, ami általában arra elég, h ne legyen igazán nagy baj (drága alkatrészcserék) a bef. rendszerrel hosszú távon, de hogy a teljes bef. rendszer minden eleme karbantartás nélkül kitartson egy élethosszig, na az nem jellemző.
és hogy ne én legyek már az ügyeletes prémiumlobbista, elmondom, hogy ha valahol kaphatnák garantáltan tiszta, vízmentes (+bioadalékoktól mentes, bár ez csak álom) gázolajat, akkor eszembe nem jutna prémiumot tankolni.
és hogy ne én legyek már az ügyeletes prémiumlobbista, elmondom, hogy ha valahol kaphatnák garantáltan tiszta, vízmentes (+bioadalékoktól mentes, bár ez csak álom) gázolajat, akkor eszembe nem jutna prémiumot tankolni.