Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 14:19:18 // 55104
a korrekciós értékekről meg annyit, hogy pár 2.4-es tulaj túl van a porlasztó vételén, mert vagy rázott alapjáraton és mert szar volt pár érték...jah ecu scan ami erre nagyon jó ...és érdekes módon az új porlasztóval is ugyan ez volt....megszabadultak némi kp-től de növelték a statisztikát :P
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 14:15:24 // 55103
Te költs a tisztításra meg a felújításra mindenki arra költ amire akar, én akkor költök ha valami szar...érdekes a társam BMW-ben 320e lakik és nem ráz de szólok neki méresse be ha van felesleges 30 rugója meg javítassa fel százezrekét hátha...és növeli a statisztikát
tdemeter2014-06-20 14:15:11 // 55102
Igen, az gyari markaszervzizes ar.
Liquid2014-06-20 14:04:56 // 55101
a 160/db azé igencsak márkaszervizes ár, szerintem a gyári új se lehet nagyon több mint mondjuk 70-80, a felújítás meg mondjuk 40-50
dev1662014-06-20 13:54:17 // 55100
"Bosch porlasztók nagyon jól bírják gond nélkül elmennek 4-500e km-ig" kibírnak ennyit, de csak akkor, ha tisztán tartják és/vagy időben felújítják őket. máskülönben 200-250e-nél már olyan magas alapjárati korrekciós értékekre lesz szükség, h szétrázza a motor az egész kasztnit. mivel te alkatrészeket árulsz nem tudhatod, h ki hányszor újítja fel/tisztítja meg szakműhelyben az injektorokat, mielőtt, miután hozzád érkezik. nekem eddig 4 JTD-m volt, majdnem a összes generációból, és mindnek voltak kisebb-nagyobb gondjai a korrekciós értékekkel, volt ahol felújításra is szükség volt. na ez valódi tapasztalat, amiből lehet következtetéseket levonni.
tdemeter2014-06-20 13:42:03 // 55099
Az arakkal sokat tevedtem? (ezeket kb 3 eve adta hivatalos citrom szerviz)
Liquid2014-06-20 13:40:27 // 55098
ezt már egyszer kitárgyaltuk :)
tdemeter2014-06-20 13:39:25 // 55097
Abban siemens van?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 13:36:00 // 55096
az a baj amiről Te beszélsz Citrozsőn, meg Retyó az a legalja a dejzelnek ...már mint az 1.6hdi meg az 1.5dci, 1.9dci....a 2.0HDI-vel viszont semmi gond már amelyik nem siemens ....és igen ők keresnek porlasztót már betéve tudom az árakat mikor elkezdik sorolni a típust ....
tdemeter2014-06-20 13:35:39 // 55095
Szerintem ezt érdemes mindenkinek elolvasni:
Ezt
tdemeter2014-06-20 13:30:22 // 55094
Hat en elhiszem neked ezt, nekem csak az a bajom, hogy a kornyezetemben az en tapasztalataim masok.
Nekem pl a citroen szervizbe azt meseltek (abban milyen injektor van?), hogy tok altalanos, hogy 150-200e km-nel behal minden befecskendezessel kapcsolatos dolgog (prolaszto, szivattyu, mittudomen).
A sogor pedig aki egyebkent egy renult szerviz vezetoje es igazabol azokkal van legtobb tapasztalata ova intett, hogy akarmilyen szart tankoljak, mert a renault-k sem birjak tovabb.
Szerintem egyebkent eleg draga moka egy ilyen befecskendezos felujitas, ha uj porlasztot kellett volna venn a picassoba akkor 160 lett volna darabja, a szivattyu pedig 300. Ez jo kis osszeg es mivel nem vagyok ko gazdag nyilvan nem is vettem:) Eladtam hat a gepet es aki megvette biztosan azt hitte, hogy ez ilyen, igy megy, de ha fel is ujittatta, akkor sem hinnem, hogy az akkori aron 1m ft erteku gepre meg tovabbi 900e ft-ot koltott volna, csak hogy gyari legyen minden.
Szerintem szimplan nem csapodik le nalad a sok ugyfel aki egyebkent ilyenekkel kuzd, hanem ezek kerulo utat valasztanak (javitas, felujitas, bontott cucc)
De ez csak szimpla feltetelezes, ne legyen igazam....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 13:19:52 // 55093
ez ebben a formában nem igaz, a Bosch porlasztók nagyon jól bírják gond nélkül elmennek 4-500e km-ig persze aki normális kúton tankol és normális szűrőt tesz az autójába ...a kuncsaftjaim között rengeteg a bosch rendszerű gépjármű tudom miket visznek innen vagy mi után érdeklődnek ha nem innen viszik... porlasztó nagyon ritka pedig pl akik nemzetköziznek benne lakik 800e km a kisteherbe ott kellet csúcsot felújítani...a 2008-2010-es kisteherben most cseréltek 1db hátsó féknyerget 600e km-nél és ennyi (fékek stb kivéve persze), castrol edge TD-vel járnak 20e km-ként csere és még azt sem mondom hogy a gyári minőségű szűrőket veszik tőlünk....ez egy cég a sok közül ...magánemberekről is tudok mesélni csak nincs időm, meg kedvem...aki itt Tag a druszám ő majd 600e km-rel adta el a 2,4 56-ot kérdezd meg tőle milyen üzemanyaggal kapcsolatos dolgot vett :P Az E mercis emberem akinek ugyan csak 600e lakik az autójában vett puszira egy nagynyomásút, mert ha nincs elég nafta a tankban melegszik az üzemanyag és néha rángat az autó mert nincs benne nyálhűtő...de persze semmi baja nem volt a réginek, porlasztók gyáriak még....
És ezek nem mende-mondák, a szomszéd mesélte, a pistibá mondta a szervizben sztorik ...én ezt tapasztalom, mondhat bárki bármit :)))
Liquid2014-06-20 12:43:01 // 55092
a magyar üzemanyag nem manna, hanem pontosan olyan mint az összes többi pl. osztrák.
Amúgy jó hogy felhoztad ezt a biodolgot, mert szerintem az az egyik dolog ami nem biztos hogy jó, mivel ezek a rendszerek még nem igazán arra lettek tervezve.
dev1662014-06-20 12:21:50 // 55091
nem akarok nagyívű általánosításokba bocsátkozni, mert rengeteg tényezőtől függ (konkrét típus, üzemanyag, használati mód, stb.), de az első inj. felújítás 200e-250e valós km környékén várható egy Bosch rendszernél is, így a JTD-knél is. én ezt az időtartamot próbálom kitolni inj. tisztító adalékkal. ha a magyar üzemanyag tényleg maga lenne a mennyei manna, ahogy itt sokan hiszik, akkor ezzel az egésszel nem is kéne foglalkozni, mert nem koszolódnának/deformálódnának az injektorok és mindenféle beavatkozás nélkül kitartanának a JTD tervezett élettartamáig, ami min. 500ekm. persze vannak hulladék rendszerek, amiket említettél és eleve 200-300ekm-re tervezték őket+spóroltak a beszállítókon is. A JTD nem ilyen, jól megtervezett, minőségi rendszer, ami általában arra elég, h ne legyen igazán nagy baj (drága alkatrészcserék) a bef. rendszerrel hosszú távon, de hogy a teljes bef. rendszer minden eleme karbantartás nélkül kitartson egy élethosszig, na az nem jellemző.

és hogy ne én legyek már az ügyeletes prémiumlobbista, elmondom, hogy ha valahol kaphatnák garantáltan tiszta, vízmentes (+bioadalékoktól mentes, bár ez csak álom) gázolajat, akkor eszembe nem jutna prémiumot tankolni.
Liquid2014-06-20 11:50:05 // 55090
előnyben vagyok, mert sógor 147-esét birizgáltam :)
ValeRossi462014-06-20 11:11:46 // 55089
Köszi :) Még jó hogy megnyerted a kvízt :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 10:57:00 // 55088
ne keverjük össze a 4-500e km-es autókat amiknél 1-2 porlasztót kell cserélni vagy javítani emellett vannak szar modellek, mint a fosvágen porlasztói ami ketté törnek by siemens ...vagy az 1.5dci ami egy kalap fos és 200e-nél tönkre megy, meg a 2000-2004-ig tartó TDCI ...
Viszont az Alfánál ilyen nincs :))) meg sok más márkánl sem ami Bosch rendszerű :P
Liquid2014-06-20 10:44:24 // 55087
kb igen, kormánytól balra lent, úgy emlékezem hogy az egész kormány alatti burkolatot kell lenyitni hozzá
dev1662014-06-20 10:42:16 // 55086
nyilván nem ugyanannyit tárolnak belőle a kúton, hanem a jellemző fogyasztásnak megfelelően töredéke annyit, mint a normál üzemanyagokból. nekik sem jó, ha áll benne a pénz feleslegesen. szóval emiatt nem kell aggódni.
dev1662014-06-20 10:32:20 // 55085
nekem 11. kerületi kúton tankolt OMW-s üzemanyagnál jelzett be, hmm...
dev1662014-06-20 10:29:25 // 55084
akkor ezeket nem nálad veszik :) az a jó a te munkádban, hogy bármi mellett is érvelsz, tudsz példát hozni.:)

a másik, hogy manapság boldog-boldogtalan injektorfelújítással foglalkozik, biztos csak azért, mert ennek nincs piaca és kínjukban nem tudták mire költsék, azt a jó pár misit, ami egy ilyen szakműhely beindításához kell.
ValeRossi462014-06-20 10:13:33 // 55083
A 147-es OBD csatija ott van ahol a mienken?
Shadin2014-06-20 09:48:49 // 55082
Viszont ezért kevésbé pancsolják.
Giuntini2014-06-20 09:22:45 // 55081
Lehet, de én megpróbálom az autóimnak mindig mindenből a legjobbat adni. Lehet hogy ez is közrejátszik abban, hogy az autóim mindig üzembiztosak voltak. Egy kicsit mindig túlbiztosítottam az autóimat. Mindig mindenki szídja az olasz autókat, én viszont igazából csak jókat tudok mondani róluk. És tapasztalatból beszélek, nem úgy hogy a szomszédom is ezt mondta. Talán az STP-k használatának köszönhetően a Cromában 400ezer km. után, de a Mareában 300ezer után sem kellett injektort cserélni.
SilentSound2014-06-20 08:45:36 // 55080
Ellenkezőleg, antiprémiumüzemanyagbérenc! :)
Bár múltkor sikerült véletlenül prémium dízelt tankolnom, mert annyira arra koncentráltam, hogy nehogy benzint rakjak szerencsétlen gépbe (a világ kezdete óta benzines autóim voltak egészen pár héttel ezelőttig). :)
tdemeter2014-06-20 08:36:18 // 55079
Jaja, teis orokre premium uzemanyag bérenc lennél!:)
David | Centocinquantanove2014-06-20 08:36:05 // 55078
Paraszt-shutdown mindent megold. :)
Amúgy tényleg, vedd le a sarut, 10 perc múlva visza és kuttya baja nem lesz. Valami összegubancolódott a rendszerben.
SilentSound2014-06-20 08:29:57 // 55077
:)))) Erre nem merek már iróniával válaszolni az itt korábban olvasottak miatt, mert még meg lennék lincselve. :D
Kösz a tippet, én is erre gondoltam első megoldási próbálkozásnak, hogy nyomok egy akkusarus resetet. :)
tdemeter2014-06-20 08:26:14 // 55075
Valszeg ja
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 08:23:00 // 55074
mert nem prémium üzemanyagot tankolsz :)))
viccet félre téve akku saru le, fel és minden jó lesz
SilentSound2014-06-20 08:21:24 // 55072
Sziasztok!

Ma reggel elég fura jelenséget produkált az autó munkába jövet. Villog a km számláló, gombbal nem tudom nyitni-zárni a központi zárat (belső kilincsre is nyit, meg kulcson lévő gombbal is nyit-zár) és nem működnek az ablakemelő gombok sem. Ez mitől lehet szerintetek és hogy lehet megoldani?
tdemeter2014-06-20 08:19:16 // 55071
Az eredetit ki gyartja?
Liquid2014-06-20 08:15:18 // 55070
a téli gázolajban megvan ugyanez a dolog nem?
Giuntini2014-06-20 08:03:17 // 55069
Az STP-ből is több fajta van. A kék dobozos dízel adalék, ami főleg télen jó hiszen megkönnyíti a hidegindítást, mellette csökkenti a füstképződést, hatástalanítja a vizet. A fekete dobozos kimondottan injektor tisztító.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 07:27:57 // 55068
azaz hazudok...a kenyérgyár 2003-as tranzitjához porlasztók de van benne 1mill km ...a szar üzemanyag...hát jah
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 07:26:39 // 55067
onnan, hogy vissza jelez a komp mivel van vízérzékelő az üa szűrőn ....nekem még soha nem jelzett egyik autón sem
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-20 07:24:57 // 55066
az én praxisom kicsit más körképet mutat...alig tudok mutatni olyat aki befecskendező rendszerhez vásárol valamit ...
Piritu - 1.000.0002014-06-20 06:45:36 // 55065
Azt honnan lehet észrevenni, hogy vizes a nafta?
Piritu - 1.000.0002014-06-20 00:16:43 // 55064
Nekem eddig egyszer sikerült, egy olcsóságáról híres maszek kúton.
Piritu - 1.000.0002014-06-20 00:15:23 // 55063
A prémiumból meg kevesebb fogy, nagyobb az esély, hogy megbuggyan vagy szennyeződik...
droberto2014-06-19 23:15:19 // 55062
Rengeteg olyan ember van aki nemhogy a gázolajszűrőt, de még a levegő és az olajszűrűt se cseréli. Vagy ha igen, akkor is a leggagyibbat veszik bele. Ismerek számtalan ilyet. Nagyon sokan UFO-nak néztek, hogy vételkor én minden forgó-mozgó részt cseréltem a vezérlésen. Bár mondjuk egy polgári autó inkább tolerálja ezt mint egy prémium.
Kivétel ez alól a magasnyomású rendszer.
Ami pedig téged igazol a Delphi féle dCi. Ennek pl.: nem elég a magyar szabvány által megkövetelt kenőképesség. Nálunk SZVSZ elég egy rendes kutas gázolaj + prémium szűrő.
Liquid2014-06-19 23:12:21 // 55061
"néha nagyon egyenetlenül járt a motor alapjáraton" ennek lehet még vagy 1000+1 oka
Liquid2014-06-19 23:09:35 // 55060
ez azért elég merész kijelentés
dev1662014-06-19 23:08:35 // 55059
nem tudhatod, csak hosszú távon derül ki, de még akkor sem lesz egyértelmű.

én tankoltam már vizes naftát OMW-n és olyan Shell-es lötyit, amitől, néha nagyon egyenetlenül járt a motor alapjáraton. rátankolás után többé nem jött elő remegés, tehát egy konkrét tankolás okozta.
dev1662014-06-19 23:02:17 // 55058
számháborúba nem szeretnék bocsátkozni, nem tudom hány %, de ma futkosó hazai common-rail dízelek közül csak azok nem estek még át 1-2-3 vagy ki tudja hány injektorfelújításon, nagy nyomású szivattyú cserén vagy éppen komplett bef. rendszer cserén/felújításon, amelyek mostanában gördültek le a gyártósorról. nem mondom, h ennek csak az üzemanyag az oka, de vastagon benne van.
Liquid2014-06-19 22:56:51 // 55057
nekem eddigi életem során nem sikerült, pedig próbálkoztam :)
Vagy csak nagyon Lucky-Luke vagyok...
dev1662014-06-19 22:55:19 // 55056
"egy értelmes kúton eleve nem tudsz szart tankolni. " pedig tudsz :) szerencse is kell az élethez.
Liquid2014-06-19 22:50:53 // 55055
ez a lehet hogy így van dolog nem biztos hogy megér 10%-ot, én inkább abból indulok ki hogy egy értelmes kúton eleve nem tudsz szart tankolni.
Vagy a világban futkosó dízelek 90+%-a felett folyamatosan a 9 élű kard lebeg, mert nem prémiumoznak, meg spuriznak? :)
Mindegy hagyjuk a dolgot úgyse tudsz meggyőzni, meg én se téged .)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak