"Ezért is mondják sokan, hogy lyukas lezárót ajánlott a szakember..."
A "fél világ", értsd a TDI-sek, stb. mind teljes lezárót használ minden probléma nélkül.
Az én autóm minimum 150ekm-et tett meg nyugalmazott EGR-rel gond nékül. Szóval azért az, hogy "egy kis nyitás kell" nem állja meg a helyét teljesen. Akkor kell, ha nincs kiírva rendesen és a nyomásszenzorok jele alapján "megsértődhet az ECU"...
GTPeti2014-05-03 21:20:36 // 52804
Shadin2014-05-03 21:19:07 // 52803
Az a kis pár 10ezer forintos izé a nagynyomású szivattyúban? Na azt még nem cseréltem :-D
Alfa GT-Csaba2014-05-03 21:16:57 // 52802
Rángatásnak ott van az én példám,hirtelen gázadásnál rángatott 3000 -től érezhetően ,amúgy meg diagram szerint folyamatosan volt olyan mint az EKG!
Shadin2014-05-03 21:16:56 // 52801
Télen azért tette vissza Ricsi az eredeti programot, hogy tapasztalatot gyűjtsek :-) Az első melegebb időnél jött a rángatás mint több más 159 tulajnak is. Visszatette az írt programot és hogy ne legyen gond kiírta az EGR-t és azt Ő mondta nekem, hogy zárjam teljesen az EGR útját, hogy ha hibás lenne se tudjon átengedni.
Különben a boost pressure hogy lehetett 3000mBar 3266-os fordulaton 76,2mm3 üa. mennyiségnél? Csak nekem tűnik extrémnek, vagy tényleg az és ezért tilt le?
Különben a boost pressure hogy lehetett 3000mBar 3266-os fordulaton 76,2mm3 üa. mennyiségnél? Csak nekem tűnik extrémnek, vagy tényleg az és ezért tilt le?
Manky9562014-05-03 21:13:24 // 52800
Vagy nézzetek rail nyomást , ha rángat és ugrál a rail nyomásod akkor lehet magasnyomású szelep is.
Manky9562014-05-03 21:09:06 // 52799
Rakasd rá a gyárit , ha nincs rángatás szólj Ricsinek nézze át jobban a progit , ismerem őt.Nálam ilyen rángatások az életben még nem voltak ,nem tudom mi miatt lehet .EDC15 nél már jártam így ,de akkor porlasztó hibás volt az autó.
Manky9562014-05-03 21:04:59 // 52798
Rángatásnak szerintem ehhez nem sok köze van ,csak a tiltásnak.
Shadin2014-05-03 21:02:35 // 52797
És ezek szerint a rángatásom a fordulatszám és a bef. mennyiség függvénye, nem pedig a fordulatszám és a turbónyomás függvénye.
Shadin2014-05-03 20:56:41 // 52796
Látom már, hogy írtad. Tehát program (író) kérdése.
Shadin2014-05-03 20:54:06 // 52795
OK megfejtettem a rajzot, de az EGR le van falazva és ki van írva. Tulképp semmi bajom nem lenne az EGR-rel, ha 1750-2000giri és 0,6-0,8 bar között finom gyorsításkor, min. ~20 fok kinti hőmérséklet és üzemi motor hőfok felett nem rángatna be. Ezeket az értékeket el lehet programozni?
mzo2014-05-03 20:53:52 // 52794
Ahá, így mar ertem :)
Elvileg nekem is ugy van megirva, hogy alapbol zarva legyen, igy azt mondta a srac, hogy felesleges lefalazni, de masok meg azt tanacsoltak, hogy megiscsak jobb a fal, mert hiaba zart az egr szelep attol meg valamennyit aterszthet. En pl ezert falaztam le.
Elvileg nekem is ugy van megirva, hogy alapbol zarva legyen, igy azt mondta a srac, hogy felesleges lefalazni, de masok meg azt tanacsoltak, hogy megiscsak jobb a fal, mert hiaba zart az egr szelep attol meg valamennyit aterszthet. En pl ezert falaztam le.
Manky9562014-05-03 20:50:53 // 52793
Nem kell lefalazni ,hanem úgy kell megírni hogy zárva legyen ,de ott ahol írtam azon a fordulaton nyisson egy kicsit ki és akkor nem lesz tiltás.Ezért jó amit a kolléga mondott ,hogy a falazáson maradjon egy kis lyuk.Így is meglehet oldani.
mzo2014-05-03 20:44:24 // 52792
Na jo de ha le van falazva es ki van utve az Egr akkor nincs nyitas ill kvazi lenyegtelen hogy van-e mert ott a falazas nem? Akkor mit kell atiratni?
ALFI1562014-05-03 20:14:55 // 52791
Sok mindentől lehet.Itt sokan küzdenek ezzel.Taposd neki amit bír akkor nem rángat.Az 59 nagyon nem jó városi kocsikázásra.Főlleg ez az 50-es tempó.........Hármasba jobban viseli.Talán a kettőstömegüt se rázza szét.
Manky9562014-05-03 20:01:25 // 52790
2500 és 2750 es fordulatnál kicsit nyitva marad az egr gyárilag, máshol mindenhol zárva van terhelés esetén , ott a képen látni mindent, én jobban nem tudom elmagyarázni.
mzo2014-05-03 19:58:38 // 52789
Mi nincs zarva? Bocs csak probalom megfejteni amit irtal. :)
Shadin2014-05-03 19:58:15 // 52788
Ue. van nálam is, gyorsabban reagál a gép, gyorsabban épül fel a tb nyomás. Csak néha túl sok az a nyomás.
Manky9562014-05-03 19:57:11 // 52787
ja , nem állítottam be a szám nem a legjobb :) 5000=50mm3 bocsi ,csak én ezeket már megszoktam.
Manky9562014-05-03 19:56:06 // 52786
Táblában a 100% zárt állapot.
Manky9562014-05-03 19:55:16 // 52785
X tengely - üzemanyag (mm3)-ben , sok üzemanyagnál, nagyobb terheléskor lezár ,de nálad kicsit nyitva marad 2500 és 2750es fordulatnál.
Y- tengely fordulatszám.
Y- tengely fordulatszám.
mzo2014-05-03 19:53:35 // 52784
Na majd megnezem 2500 nal milyen erteket mutat. Bar az nekem mar boven tul van a legalis sebesseg tartomanyon :) es akkor mar a legellenallas is hatvanyozottan megno, ami szinten emelheti a turbonyomast. Amit meg eszrevettem, hogy amiota falzva van azota gazadasra gyirsabban es magasabbra ugrik a turbonyomas mint elotte, valamint azt hogy ha megallok az autoval akkor nem esik le azonnal 0-ra hanem egy-ket masodpercig egy hajszallal felette van, maj ezutan esik le teljesen 0-ra.
Shadin2014-05-03 19:52:40 // 52783
Szégyenlem magam, de nem értem az X tengelyt. Az Y ugye simán fordulatszám, a tábla értékei az EGR nyitási százaléka (?)
Manky9562014-05-03 19:51:26 // 52782
Írasd át a progid és jó is lesz ,nagyon ritka az ilyen most látok először ilyet hogy nincs zárva teljesen több üzemanyag mennyiségnél.Pedig kb 80autó programja van a gépemen ,amiket csináltam.
Manky9562014-05-03 19:38:49 // 52781
Shadin2014-05-03 19:29:34 // 52780
Szia!
6-osban voltam.
2000-nél nekem is "csak" ~1,1bar.
6-osban voltam.
2000-nél nekem is "csak" ~1,1bar.
Shadin2014-05-03 19:27:12 // 52779
Ez alapján jónak tűnik a 2500-hoz az 1,3bar, viszont akkor mitől dobott hibát? Ez a prog. volt már fent EGR-es verzióban minden gond nélkül, EGR kiírással másodszor csinálta ezt meg. Mi lehet?
mzo2014-05-03 19:25:17 // 52778
Szia,
Nekem ugye bo egy honappal ezelott lett kiirva az Egr majd le is falaztam. Falazas elott 140-nel sik uton tempomatnal regen 0,8 volt az atlag turbo nyomas, ez falazas utan felment valahova 0,9-1 koze. Szoval nekem is emelkedett de nem ilyen drasztikusan mint neked. Es amit meg eszrevettem, hogy nekem 140-nel kb 2000 forog a motor nem 2500 mint neked, bar az enyem automta es nem tudom hogy a kepnel hanyasban volt a valtod.
Nekem ugye bo egy honappal ezelott lett kiirva az Egr majd le is falaztam. Falazas elott 140-nel sik uton tempomatnal regen 0,8 volt az atlag turbo nyomas, ez falazas utan felment valahova 0,9-1 koze. Szoval nekem is emelkedett de nem ilyen drasztikusan mint neked. Es amit meg eszrevettem, hogy nekem 140-nel kb 2000 forog a motor nem 2500 mint neked, bar az enyem automta es nem tudom hogy a kepnel hanyasban volt a valtod.
Shadin2014-05-03 19:23:27 // 52777
AZ EGR amikor ki van írva, abban az üzemmódban ill. fordulaton amikor nyitnia kellene és visszavezetni a szívó oldalra X mennyiségű égésterméket, na azt nem teszi. Ekkor "lassítaná" a turbinát, mert ugye X rész megy a szívósor felé és csak 1-X megy a turbó "munkára". Ennek így kell lennie minden séma szerint, hacsak nem nyit be minden EGR kiíró szaki pár százalékot a szelepen. Ezért is mondják sokan, hogy lyukas lezárót ajánlott a szakember...
Manky9562014-05-03 19:12:36 // 52776
1,25 bar a gyári érték 2500nál. 2750nél 1,27bar , 3000nél 1,31 bar.
Manky9562014-05-03 19:10:34 // 52775
Szerintem teljesen jó a nyomásod , program szerint. Az EGR meg lezár éppen hogy jobban elkezded az autót használni. Sok autóból írtam már ki , nem volt panasz hogy utána több lenne a nyomás.
Shadin2014-05-03 19:10:30 // 52774
Megnézem a szívósori (MAP?) szenzort, kíváncsi vagyok, hogy néz ki.
Shadin2014-05-03 19:09:08 // 52773
Igen, mintha kicsit túl sok lenne most ráírva.
Shadin2014-05-03 19:08:17 // 52772
Én vettem bele vadi újat és a rángatás nem szűnt meg, csak leszűkítve :-( Lehet, hogy visszaíratom és leszűkítem ismét, ha teletrutyizza a szívósort, majd cserélem. Van tarcsi :-D
'''''2014-05-03 18:47:57 // 52771
Amióta kidobáltam a kacatokat,semmi gond nem volt.Bármilyen programmal mehetek,ha füstöl-ha nem,hiba azóta nincs.
Csabi2014-05-03 18:43:22 // 52770
Nem lehet , h egy kicsit vissza kellene venni a programból?!
Egyébként a jövő héten én is konzultálok a Ricsivel ( ha elérem)....EGR-t kiiratom, mert az új 18ezer kilométert bírt ki rángatás nélkül, pucolgatni meg nem fogom...
Egyébként a jövő héten én is konzultálok a Ricsivel ( ha elérem)....EGR-t kiiratom, mert az új 18ezer kilométert bírt ki rángatás nélkül, pucolgatni meg nem fogom...
Shadin2014-05-03 18:33:39 // 52769
Nálam a (Voldemort) csak közvetett probléma, de tény, hogy a rángatás megszűnt :-) Sose volt magas a tb. nyomásod? Vagy csak nem foglalkoztál vele. Azért írtam ki, hogy akkor most majd tuti tök jó lesz minden, erre belimpel egy kancsó külhonival való mutogatás, anyázás közepette magas tb nyomás, vagy elégtelen jel (?) miatt...
'''''2014-05-03 18:28:48 // 52768
Nekem is ki van írva az egr kb 15.000km-óta és semmi gond nem volt.Nem hiszem el,hogy nálad többet sz.pott már valaki ezzel!
Ildiko2014-05-03 18:16:39 // 52766
Srácok! Mostanában városban egyenletes tempóval 50nél néha rángat. Szerintetek mi lehet a baja?
Shadin2014-05-03 18:15:34 // 52765
Van még benne az amire gondolok de nem merem kimondani a nevét? (Voldemort)
Shadin2014-05-03 18:14:52 // 52764
2000giri és finom gáz? Nem akarom kimondani mire gondolok :-(
Norby2014-05-03 17:54:43 // 52763
Valakinek volt már olyan, mintha kahagyna valami 1 másodpere és mintha elfogyna az üzemanyag. Álltalában 2 ezres fordulat körül, közepes gyorsításnál. Lehet, hogy a váltó hagy ki?
Ha lassan vagy gyorsabban érem el a 100-at akkor semmi. Viszont 100-110 nél a tempomatot is behülyíti. Kihagy, gyorsít, kihagy, gyorsít. Kikapcsolva nincs semmi baj.
És ehhez hozzájön a 50 fokos vízzel való nehéz indulás.
Csak ennyi bajom van :)
Ha lassan vagy gyorsabban érem el a 100-at akkor semmi. Viszont 100-110 nél a tempomatot is behülyíti. Kihagy, gyorsít, kihagy, gyorsít. Kikapcsolva nincs semmi baj.
És ehhez hozzájön a 50 fokos vízzel való nehéz indulás.
Csak ennyi bajom van :)
Shadin2014-05-03 17:32:19 // 52762
M5, sík úton mentem tartósan amikor a képek készültek. Köszi!
mizooo2014-05-03 17:22:30 // 52761
Attól is függ a turbónyomás, hogy dombon fel vagy le mész. Ez sík út volt? Akkor megnézem neked.
Shadin2014-05-03 17:17:43 // 52760
Bocs, LIMP előtt vissza 5 padlógáz volt...
Shadin2014-05-03 17:12:31 // 52759
Hello Mindenki!
Ezúton üdvözlöm Tbi-s cartársunkat, aki kettővel mellettem parkolt a szegedi aquapark mélygarázsában.
Szeged oda-vissza M0-M5 pályán kevés városi döcögéssel, lefelé ~150km/h (110-es átlag), felfelé ~140 (104-es átlag) sikerült óra szerint 6.5-ös átlagot fogyasztani, ami valójában ~7,3.
Lefelé mekknéztem hogy megy a jószág, teljes család 3 bőrönd stb. Óra szerint 210-ig igen simán megy. Majd amikor elvettem a gázt, hosszú motorfék 140-ig és LIMP!!!!! Mindegy, a 140-et tartotta így is tempomattal :-)
Mondtam én, hogy az EGR falazás kiírás stb csak egy durva beavatkozás a rendszerbe ami igényelne egyéb hangolást is. Mióta ki van írva ismét, megint előjött a ~0.4bar-ral nagyobb turbo nyomás. Nem hiszem el hogy ez csak nálam jelentkezik.
Na mindegy, nem akarok újra bele menni...
Ugyan nincs meg a működő EGR-es verzió, de 0.8 körül van emlékeim szerint, ezek pedig a mai paraméterek:
Van gyári 1.9-es kolléga aki ellenőrizné lsz? 140km/h, 2500giri tempomatnál mennyi a tb nyomás?
Ezúton üdvözlöm Tbi-s cartársunkat, aki kettővel mellettem parkolt a szegedi aquapark mélygarázsában.
Szeged oda-vissza M0-M5 pályán kevés városi döcögéssel, lefelé ~150km/h (110-es átlag), felfelé ~140 (104-es átlag) sikerült óra szerint 6.5-ös átlagot fogyasztani, ami valójában ~7,3.
Lefelé mekknéztem hogy megy a jószág, teljes család 3 bőrönd stb. Óra szerint 210-ig igen simán megy. Majd amikor elvettem a gázt, hosszú motorfék 140-ig és LIMP!!!!! Mindegy, a 140-et tartotta így is tempomattal :-)
Mondtam én, hogy az EGR falazás kiírás stb csak egy durva beavatkozás a rendszerbe ami igényelne egyéb hangolást is. Mióta ki van írva ismét, megint előjött a ~0.4bar-ral nagyobb turbo nyomás. Nem hiszem el hogy ez csak nálam jelentkezik.
Na mindegy, nem akarok újra bele menni...
Ugyan nincs meg a működő EGR-es verzió, de 0.8 körül van emlékeim szerint, ezek pedig a mai paraméterek:
Van gyári 1.9-es kolléga aki ellenőrizné lsz? 140km/h, 2500giri tempomatnál mennyi a tb nyomás?
Liquid2014-05-03 11:57:59 // 52758
az tény hogy a TS-ek hangja kiemelkedően szép, gyári állapotában is.
Ricsi 1472014-05-03 11:38:21 // 52757
Én ezt hasznalom a bogarnyomok ellen, siman leszedi es sokaig eleg. http://renaclean.hu/index.php?route=product/product&product_id=52
Dömpi (il dottore)2014-05-03 11:34:08 // 52756
A hang témához:
- imádom a feleségem 1.6 TS-ének a hangját, pedig az "csak" egy 1.6 TS. Anno a fiatom is 1.6 volt, de közel nem volt olyan szép hangja. Ilyet - legyen az bármilyen teljesítményű, bármilyen üzemanyagú motor - csak az alfa tud.
Az alfa jövőjéhez:
Ahogyan már korábban írtam, ha az alfákat nagyon sokan vennék, akkor tömegautó lenne. Ettől viszont elveszítené egyediségét, különcségét.
Ha viszont egyedi és különc, akkor meg kevesen fogják venni = nem gazdaságos a gyártás.
Hol lehet hát a kitörési pont?
Elméletem szerint, ha valami ritka, vagy relatíve ritka, akkor drága. Ilyen a Maserati. A Fiat csoport biztosan nem keresi hülyére magát a Maseratin. Ez inkább egyfajta csak egy szükséges valami, ugyanis minden valamire való autógyártónak fel kell mutatni egy prémium luxusterméket. Ez olyan, mint a felső elitnél a kínai váza: semmire sem jó és bazi drága, de ha nincs a lakásodban legalább 1 db, akkor az ciki.
Két ilyen termék viszont már sok és gazdaságilag fenntarthatatlan. Következésképp az Alfából nem lehet a Maseratihoz hasonló prémiumtermék. (Ez nem is baj, mert így legalább van esélyem továbbra is alfát venni).
Amennyiben a Fiat a "köznépnek" szánt fiatokból és chryslerekből tud annyit profitálni, hogy fedezni tudjon egy köztes márkát, akkor lehet az alfából egy olyan autó, ami nem céloz meg a VW-hez, Audihoz BMW-hez hasonló eladási darabszámokat, de azokkal versenyképes vagy jobb felszereltséget kínál kedvezőbb áron, akkor a maga nemében idővel szép eredményeket érhet el gazdasági értelemben is.
És igazából a 4C is a fenti elméletem támasztja alá: a kategóriájában majd minden paramétert tekintve (beleértve a felszereltséget is) jobb a versenytársainál, de 25-30%-kal olcsóbb (a múltkor szórakozásból a nete összekonfiguráltam magamnak egyet, 18 MFt-ból kijött).
Ugyancsak ezt támasztja alá, hogy a Fiat úgy tűnik veszni hagyja a Lanci-át. Miért is? Azért, mert az is hasonló mint az Alfa - piaci pozícionálását tekintve. Két márkát viszont a fentebb részletezett piaci szinten kvázi mesterségesen nem tudna a Fiat csoport fenntartani.
Mindez persze csak eszmefuttatás, de nekem logikusnak tűnik.
- imádom a feleségem 1.6 TS-ének a hangját, pedig az "csak" egy 1.6 TS. Anno a fiatom is 1.6 volt, de közel nem volt olyan szép hangja. Ilyet - legyen az bármilyen teljesítményű, bármilyen üzemanyagú motor - csak az alfa tud.
Az alfa jövőjéhez:
Ahogyan már korábban írtam, ha az alfákat nagyon sokan vennék, akkor tömegautó lenne. Ettől viszont elveszítené egyediségét, különcségét.
Ha viszont egyedi és különc, akkor meg kevesen fogják venni = nem gazdaságos a gyártás.
Hol lehet hát a kitörési pont?
Elméletem szerint, ha valami ritka, vagy relatíve ritka, akkor drága. Ilyen a Maserati. A Fiat csoport biztosan nem keresi hülyére magát a Maseratin. Ez inkább egyfajta csak egy szükséges valami, ugyanis minden valamire való autógyártónak fel kell mutatni egy prémium luxusterméket. Ez olyan, mint a felső elitnél a kínai váza: semmire sem jó és bazi drága, de ha nincs a lakásodban legalább 1 db, akkor az ciki.
Két ilyen termék viszont már sok és gazdaságilag fenntarthatatlan. Következésképp az Alfából nem lehet a Maseratihoz hasonló prémiumtermék. (Ez nem is baj, mert így legalább van esélyem továbbra is alfát venni).
Amennyiben a Fiat a "köznépnek" szánt fiatokból és chryslerekből tud annyit profitálni, hogy fedezni tudjon egy köztes márkát, akkor lehet az alfából egy olyan autó, ami nem céloz meg a VW-hez, Audihoz BMW-hez hasonló eladási darabszámokat, de azokkal versenyképes vagy jobb felszereltséget kínál kedvezőbb áron, akkor a maga nemében idővel szép eredményeket érhet el gazdasági értelemben is.
És igazából a 4C is a fenti elméletem támasztja alá: a kategóriájában majd minden paramétert tekintve (beleértve a felszereltséget is) jobb a versenytársainál, de 25-30%-kal olcsóbb (a múltkor szórakozásból a nete összekonfiguráltam magamnak egyet, 18 MFt-ból kijött).
Ugyancsak ezt támasztja alá, hogy a Fiat úgy tűnik veszni hagyja a Lanci-át. Miért is? Azért, mert az is hasonló mint az Alfa - piaci pozícionálását tekintve. Két márkát viszont a fentebb részletezett piaci szinten kvázi mesterségesen nem tudna a Fiat csoport fenntartani.
Mindez persze csak eszmefuttatás, de nekem logikusnak tűnik.
.......................2014-05-03 11:14:30 // 52755