GTPeti2014-03-08 13:58:43 // 49753
Mondja valaki, hogy nem vagy ortodox Alfás... Hiszen még ezt a bűnödet is meggyóntad a virtuális templomban. :)))
Pityukoma2014-03-08 13:55:23 // 49751
Kollégám meglátta hogy alámentem a kocsi alá. Persze azonnal beszólt: na mi van megadta magát az olasz technika, vettél volna németet....
Én mondtam neki hogy nézd mi van erre a kis csőre írva: made in germany:-D
Persze blöfföltem, mert DAYCO van ráírva. (Nem tudom hogy azt hol gyártják) De ezzel azonnal elhalgattatam :-D
Úgy gondoltam egy kis csalafintaság még belefér hogy védjem szeretett márkánk becsületét, mert tönkre ment benne egy 200ft-os alkatrész:-)
Én mondtam neki hogy nézd mi van erre a kis csőre írva: made in germany:-D
Persze blöfföltem, mert DAYCO van ráírva. (Nem tudom hogy azt hol gyártják) De ezzel azonnal elhalgattatam :-D
Úgy gondoltam egy kis csalafintaság még belefér hogy védjem szeretett márkánk becsületét, mert tönkre ment benne egy 200ft-os alkatrész:-)
Grando2014-03-08 13:44:01 // 49750
Én sem. Persze jó lenne. De miből következtettél erre? :)
GTPeti2014-03-08 13:35:49 // 49748
Ezesetben viszont igen jól tud titkot tartani. Sajnos. B)
droberto2014-03-08 13:34:24 // 49747
Nem tudtam, hogy te a gyár képviselője vagy. :)
GTPeti2014-03-08 13:26:48 // 49746
"- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret."
1. Szerintem nincs ilyen összefüggés az alapmotor és az "alapméret" között.
2. Az alapméret (vagy nevezzük, ahogy akarjuk) az, amihez a futóművet tervezték. Nyílvánvaló, hogy ezt 100%-osan csak egy mérnök tudná megmondani. Következtetni azonban lehet... Ha gazdasági okokból még egy méretet hozzátesznek a listához, az egy dolog. Én így látom. A többit már elmondtam. :)
1. Szerintem nincs ilyen összefüggés az alapmotor és az "alapméret" között.
2. Az alapméret (vagy nevezzük, ahogy akarjuk) az, amihez a futóművet tervezték. Nyílvánvaló, hogy ezt 100%-osan csak egy mérnök tudná megmondani. Következtetni azonban lehet... Ha gazdasági okokból még egy méretet hozzátesznek a listához, az egy dolog. Én így látom. A többit már elmondtam. :)
droberto2014-03-08 13:23:42 // 49745
Lásd előző hsz.-omat.
Illetve azt, hogy amikor a téli 205/55 R16-ot vettem 2,5 éve, görcsösen ragaszkodtam a váltómérethez. A mostani "eszemmel" biztos én is a 215/55 R16-ot venném.
Illetve azt, hogy amikor a téli 205/55 R16-ot vettem 2,5 éve, görcsösen ragaszkodtam a váltómérethez. A mostani "eszemmel" biztos én is a 215/55 R16-ot venném.
csocsi2014-03-08 13:10:38 // 49744
A 225/50/17 hez nekem a gumis a 205/60/16-ot ajánlotta a 205/55/16 helyett.
Egymás mellé tette a gumikat és elég meggyőző volt a dolog.
Egymás mellé tette a gumikat és elég meggyőző volt a dolog.
GTPeti2014-03-08 13:06:33 // 49743
"Nem csak a manuálban van, hanem 10-ből 7 159-en."
Lehet, hogy 10-ből 7 (felületes - bocs az őszinteségért) tulajnak nem tűnik fel, hogy valami nem stimmel, attól még ránézésre is látszik, hogy az nem oda való. Egyebet nem tudok hozzáfűzni részemről.
Lehet, hogy 10-ből 7 (felületes - bocs az őszinteségért) tulajnak nem tűnik fel, hogy valami nem stimmel, attól még ránézésre is látszik, hogy az nem oda való. Egyebet nem tudok hozzáfűzni részemről.
Grando2014-03-08 13:04:27 // 49742
Akkor az Alfa mérnökei hülyék, és neked van igazad. A tévedés jogát fenntartom. :)
mzo2014-03-08 13:04:19 // 49741
En valamelyi nemet forumban azt olvastam hogy a 225/50R17 az alapmeret. Persze azert mert nemet forum meg abszolut nem biztos hogy jo is vagy hiteles a forras. Es elgondolkodtato, hogy amint irtad is rengeteg 59-est adtak el gyarilag 16-os kerekkel. Egyebkent nem is ismerek mas tipust ahol azonos motorok mellett gyakorlatilag 4 fele meretkategoriaval szereltek az autokat gyarilag. En egyebkent az 59-es alapgumijanak az elejen leirt R17-es meretet tartanam, a 16-os mar nagyon hatareset magassagilag.
Sztem
Sztem
droberto2014-03-08 13:03:35 // 49740
Nem csak a manuálban van, hanem 10-ből 7 159-en.
Egyébként abban értettem a Zolival egyet, hogy a kiskerékkel tényleg komfortosabb és kevesebbet kér üzemanyagból.
(a 159 vs. váltóméret dologra pedig csak azért tértem ki, mert eltér a szokásainktól tapasztalatainktól).
A 215/55 R16 pl.: a legjobb kompromisszum. :) És az is gyári. :)))
Egyébként abban értettem a Zolival egyet, hogy a kiskerékkel tényleg komfortosabb és kevesebbet kér üzemanyagból.
(a 159 vs. váltóméret dologra pedig csak azért tértem ki, mert eltér a szokásainktól tapasztalatainktól).
A 215/55 R16 pl.: a legjobb kompromisszum. :) És az is gyári. :)))
GTPeti2014-03-08 12:59:53 // 49739
Robi, te tényleg úgy véled, hogy a 205/55R16 az 159-re való? Most komolyan.
"- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret."
Hoppá, ezek szerint igen. Pedig ez egy hatalmas tévedés. Már csak statisztikailag is. Nézd meg az összes többi jóváhagyott méretet és kiderül.
"- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret."
Hoppá, ezek szerint igen. Pedig ez egy hatalmas tévedés. Már csak statisztikailag is. Nézd meg az összes többi jóváhagyott méretet és kiderül.
Pityukoma2014-03-08 12:59:47 // 49738
Így oldottam meg:
Levágtam a műanyagcső megolvadt részét, egy hosszabb gumicsővel helyettesítettem a gyári csövet.
Majd meglátom mennyire lesz tartós. Ha így nem ok, akkor megveszem a gyári műanyagcsövet és visszarakom a hozzávaló gumit is. Először metrikus bilinccsel akartam felszerelni, de pont nem tudtam feltolni a csövet a helyére. Ezért maradtam az awab bilincsnél.
Levágtam a műanyagcső megolvadt részét, egy hosszabb gumicsővel helyettesítettem a gyári csövet.
Majd meglátom mennyire lesz tartós. Ha így nem ok, akkor megveszem a gyári műanyagcsövet és visszarakom a hozzávaló gumit is. Először metrikus bilinccsel akartam felszerelni, de pont nem tudtam feltolni a csövet a helyére. Ezért maradtam az awab bilincsnél.
droberto2014-03-08 12:54:30 // 49737
A kérdés az, hogy mit nevezünk alapméretnek és mennyi a tűréshatár?
Ha úgy van, ahogy mondod és +-2,5% a tűrés átmérőben, akkor a 19"-es benne van a körben a 16"-os meg nincs.
Az én értelmezésem szerint:
- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret.
- Ami pedig a tűrést illeti, az klasszikus értelemben az +-1%. Manapság ezek az értékek fellazultak kissé. Sok helyen 2,5%-ot mondanak.
A kérdés az az, hogy van-e ennek így egyáltalán értelme. SZVSZ műszaki és biztonsági szempontból a nagyobb kerék sohasem probléma, persze a komfort és az alkatrészek élettartama szempontjából káros. A kisebb méret pedig balesetveszélyes. (Ezért sem hinném, hogy a 17-et vették alapnak.)
A tévedés jogát fenntartom. :)
Ha úgy van, ahogy mondod és +-2,5% a tűrés átmérőben, akkor a 19"-es benne van a körben a 16"-os meg nincs.
Az én értelmezésem szerint:
- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret.
- Ami pedig a tűrést illeti, az klasszikus értelemben az +-1%. Manapság ezek az értékek fellazultak kissé. Sok helyen 2,5%-ot mondanak.
A kérdés az az, hogy van-e ennek így egyáltalán értelme. SZVSZ műszaki és biztonsági szempontból a nagyobb kerék sohasem probléma, persze a komfort és az alkatrészek élettartama szempontjából káros. A kisebb méret pedig balesetveszélyes. (Ezért sem hinném, hogy a 17-et vették alapnak.)
A tévedés jogát fenntartom. :)
GTPeti2014-03-08 12:32:31 // 49736
Robi, attól még, hogy a manuálban fel van tüntetve egy méret, neked még nem kell kikapcsolni a j. ítélőképességed. :) A 4cm, az 4cm... rendkívül sok. Lehet, a 159-re is megfelelő 16-ost abroncsot tenni, de az nem a 205/55R16.
mex862014-03-08 11:59:27 // 49735
még egy ok hogy kiirassam....
Grando2014-03-08 11:45:10 // 49734
Na de ha teszem azt, a 17 collost vették kiindulási alapnak, akkor az ettől (mint alapmérettől) való eltérés felfelé és lefelé már a tűréshatáron belül van, nem? Legalábbis így logikusabb. Ha nem így lenne, akkor vajon mivel magyarázható, hogy az "alapmérettől" csak felfelé tértek el, lefelé nem? ;)
droberto2014-03-08 11:34:40 // 49733
Peti, a 159-nél a Alfa Romeó b@szott a váltóméretre!
Itt anno kigyűjtöttem a méretsort.
Azt hogy ki mit használ az meg teljesen szubjektív.
Itt anno kigyűjtöttem a méretsort.
Azt hogy ki mit használ az meg teljesen szubjektív.
GTPeti2014-03-08 10:56:48 // 49732
Ha váltóméretet teszel fel, akkor nem lesz tőle alacsonyabb SZVSZ. Nem lehet. B)
Pityukoma2014-03-08 10:40:46 // 49731
Nos megtaláltam a hibajelzést kiváltó okot. Íme:
Hogy ez mi a picsától olvadt ki? Jó volt közel 7évig, most pedig már nem bírta a hőt? A rögzítései rendben vannak, nem került közelebb a kipufogóhoz mint idáig. Lehet egyszerű anyagfáradás?
Most már csak az a kérdés hogy hogy javítom meg.
Folyt köv.....
Hogy ez mi a picsától olvadt ki? Jó volt közel 7évig, most pedig már nem bírta a hőt? A rögzítései rendben vannak, nem került közelebb a kipufogóhoz mint idáig. Lehet egyszerű anyagfáradás?
Most már csak az a kérdés hogy hogy javítom meg.
Folyt köv.....
.......................2014-03-08 10:01:00 // 49730
A 19 es a Brerán simán vállalható,
ettől csak feszesebb futóművek vannak manapság ,
Ez a trend
ettől csak feszesebb futóművek vannak manapság ,
Ez a trend
Pityukoma2014-03-08 10:00:39 // 49729
Sziasztok:-)
Megint dobott egy hibajelzét a drágám:-( ugyanazt amit a múlthéten kitöröltem belőle.
Olvasgattam külföldi fórumokat is róla. Ott azt írják hogy a szenzor csere nem oldotta meg a dolgot. Viszont többen írták hogy a nyest szétrágja az alsó csövét, és a tömítetlenség miatt visítozik az ECU hogy gyenge a jel. Majd meglátom mire jutottam vele és referálok.
Egyébként a működésén semmit nem lehet észre venni.
Megint dobott egy hibajelzét a drágám:-( ugyanazt amit a múlthéten kitöröltem belőle.
Olvasgattam külföldi fórumokat is róla. Ott azt írják hogy a szenzor csere nem oldotta meg a dolgot. Viszont többen írták hogy a nyest szétrágja az alsó csövét, és a tömítetlenség miatt visítozik az ECU hogy gyenge a jel. Majd meglátom mire jutottam vele és referálok.
Egyébként a működésén semmit nem lehet észre venni.
Pityukoma2014-03-08 09:24:06 // 49728
Jó lett ez is :-) és a másiknak megvan már a helye?
Shadin2014-03-08 09:16:29 // 49727
És a vicc az, hogy a régi GY Eagle F1 erősített (XL) oldalfalú gumik után a Mich. Primacy HP2 egy komfortos gumi...
Shadin2014-03-08 09:13:36 // 49726
Hogy mindig odacsapom, az egyetlen ami miatt vacilálok. Érdekes, hogy a magasabb 17-es a merevebb/kisebb oldalfallal már tényleg nem vészes, azzal átrepülök a fekvő rendőrön.
mizooo2014-03-08 09:07:00 // 49725
Igen én is inkább a gyári 225/50/R17-nél maradtam, bár ez érdekes módon sokkal drágább mint a /45. De az autó "sokkal" magasabb.
Giuntini2014-03-08 09:02:41 // 49724
Ez így van, így is nagyon alacsony az autó, mint ahogy a napokban egyikünk esete bizonyítja. Tartanunk kell mindenképpen ezt a magasságot. Ha pedig peresebb gumit rakunk fel, azt a gumink, és a futóművünk szenvedi meg kis hazánkban. Szépek a 18" 19"-es kerekek, biztos hogy nagyon jó tőlünk nyugatabbra, ahol utak is vannak, de pl. Bp.-en csak kicsit nem figyelsz oda, és a guminak annyi. Még a 17" talán elmegy. Ezért beszéltem le magam a 235/45R17-ről. Még alacsonyabb lenne, bár a gumi olcsóbb lenne.
droberto2014-03-08 08:53:02 // 49723
Egyetértek. A kiskerékkel tényleg komfortosabb az utazás kevesebb a fogyasztás. Ami viszont ellene szól, hogy brutálisan Alacsony vele az autó, plussz a ballonossága, valamint a 17 mázsa miatt, könnyen deformálódoik, ezért mindenhol leér.
Géb2014-03-08 08:41:51 // 49722
De dulván:-)
GTPeti2014-03-07 21:50:52 // 49720
Holnap reggel délelőtt pedig felkelünk. :)
Dömpi (il dottore)2014-03-07 21:49:32 // 49718
inkább lépek, mielőtt kitör a felkelés :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-07 21:47:00 // 49717
a grófok ilyenek :)
Liquid2014-03-07 21:46:37 // 49716
én kélek elnézést dottolúl :D
Dömpi (il dottore)2014-03-07 21:45:34 // 49715
beszólni egy glófnak? "dobjátok a padlóla!"
Shadin2014-03-07 21:44:55 // 49714
Jelenleg széria. Megígértem Droberto-nak, hogy VTT előtt nem teszem vissza a ménest.
Shadin2014-03-07 21:42:05 // 49713
Ezt most miből vontad le? Én nem ezt írtam.
Liquid2014-03-07 21:41:32 // 49712
inkább 240 kontra neked is több van :)
Shadin2014-03-07 21:40:01 // 49711
Értem. 210 kontra 136 ló.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-07 21:39:47 // 49710
és akkor vissza kanyarodtunk a beszélgetés elejére, nincs akkora különbség a 17-es és 16-os alu között ami miatt igazad lehet :))))))))
GTPeti2014-03-07 21:39:10 // 49709
A glóf úr nyomja neki. :)
Shadin2014-03-07 21:38:10 // 49708
Skacok Ti nem a városban rohadtok. Nem etalon átgurulni A városból B városba vidéken, és ez nem degradálás. Nem gyorsul az autó, nyomom neki, > fogyaszt :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-07 21:37:17 // 49707
akkor valamit nem jól csinálsz :)
Liquid2014-03-07 21:32:48 // 49706
na az se gyenge :) Egyébként megy az hóban is csak akkor van gond ha meg kell állni, mert havas/jeges úton a téligumival se könnyű dolog, ilyen kijön a 159 súlya
Liquid2014-03-07 21:30:29 // 49705
pedig nem. Na jó 16-ról nem tudok regélni, de 17 és 19 között nem érzékeltem se gyengülést se fogyasztás változást
Giuntini2014-03-07 21:27:38 // 49704
Nekem még meg is kell venni. Téli gumikkal vettem, Michelin Primacy 3-at tervezek venni. Nem olcsó, 50 felé kacsintgat egy darab, de az ember nem egy szezonra veszi. A Michelin, amelyik autómon az volt, mindig finomabban futott mint más gumi.