Fórum >> Típusok >> 159

Pityukoma2013-08-12 21:46:43 // 39204
Nemrég volt téma a jégponyva itt a topikban. No ma rendeltem egyet. Igaz az enyémre kicsi, de van a családban egy Stilo is ami csillag garázsban áll mindig. A kettő egyszerre pedig most nem fér bele. Majd csinálok róla fotókat. A szüleimnél megint volt jégeső mióta a múltkor engem is elkapott :-(
Piritu - 1.000.0002013-08-12 21:44:59 // 39203
No, megjöttünk. Üdv mindenkinek a németektől.
731 km gond nélkül letudva, pontosabban az OFF-oknak volt némi gondja a tempóval, de ez az ő bajuk :-)
GTPeti2013-08-12 21:42:41 // 39202
Kieg.: Csak, hogy kontrázzak. A 2.0 JTS motorknál az az alkatrész (vagy nem az, csak hasonló helyen lévő), amiben nálad a műa. csavarok voltak... az kompletten műanyag. Két részből van összeragasztva. Azt mondanom sem kell, hogy alatta a leömlő található.
(Na ezt az alkatrészt szeretném én fémből legyártatni.)
GTPeti2013-08-12 21:37:16 // 39201
Na ez nem kicsit durva. :(((

Grat. a megoldáshoz!
Pityukoma2013-08-12 21:33:17 // 39200
Csabi, ez megint egy nagyon hasznos infó tőled ! Köszönjük!
Apróságnak tűnik, de sok bosszúságtól és felesleges pénzkidobástól menthet meg. Gyorsan kimentem megnéztem az enyémet, nekem már fém a csavar. Az enyém 2007.06. havi gyártású és 10.havi forgalomba helyezésű. Lehet hogy már az előző gazdi cseréltette? Azért a történethez hozzá kell tenned a sas szemedet is, hogy időben észrevetted :-)
Csabi2013-08-12 19:34:56 // 39199
Üdv!

Az utóbbi pár napban megküzdöttem,a már párszor emlegetett műanyag légtelenítő csavarral...Mindenekelőtt javaslom minden 159 tulajnak akinek 2007 08 havi gyártás előtti a vasa, h ellenőrizze neki milyen csavar van a hűtőkollektorban...
A történet:
Pénteken nézegettem a motorteret és feltűnt, h a kiegyenlítő tartályban min. jelzés alatt van a hűtőfolyadék, akkor már gondoltam, h a légtelenítő csavar lesz a gond okozója...mert enyhén szivárogni szokott a folyadék az ominózus helyen.
A beazonosítás végett itt egy kép, azoknak a Kartársaknak akik még nem foglalkoztak a dologgal...a piros négyzetben a légtelenítő csavar...ami fém itt már nem lesz gond.

Visszatérve,ahogy hozzányúltam a csavar fogantyújához az szépen levált a csavarról és a kezemben maradt...ezzel nem kicsi sokkot kaptam :)

Ezzel nem is lett volna túl nagy gond, ha a csavarban nincs egy 3-4mm-es furat egészen a kezemben maradt részig...ergo hiába maradt bent a csavar a hűtőrendszeren lett egy lyuk. Ideiglenesen egy csavart hajtottam a kis furatba menettömítővel együtt. A probléma megoldódott egy időre...
Szombat vasárnap a megoldást kerestem....Első körben naivan gondoltam, h rendelek egy gyári fém csavart 2000Ft-ért, kibányászom a műanyag csavart, betekerem az újat és minden happy...na nem így lett...
Az amorén nem találtam érdemi infókat az üggyel kapcsolatban, viszont a brit társoldalon nem kevés topic foglalkozik az üggyel...lehet olvasgatni besült dugattyúkról, hengerfejekről az elvesztett hűtővíz miatt, amit ez a kis műanyag csavar, pontosabban annak fedelének a leválása okozott...
Rövidre fogva... a gyári fém csavar nem jó a műanyag helyére,mert olasz barátaink a problémát felismerve 2007-től nem csak a csavart de a hűtővíz kollektort is megváltoztatták amibe már más menetemelkedésű menetet vágtak. Műanyag M10x1,25 fém M10x1,5 ismét sokkot kaptam amikor ezt olvastam...A gyári megoldás a problémára:
-vegyél egy új módosított kollektort 50ezerért szereld/szereltesd be és mehet az új csavar és mindenki boldog...Most komolyan,ez normális? :) Több embernek garanciába így csinálták meg...
Végezetül a méretek ismeretében, csak egy csavar kell és a probléma letudva.
Igen ám de M10x1,25 -ös csavart találnom a környéken nem volt egyszerű feladat...3 "nagy" csavarboltból az egyikben volt Egy darab M10x1,25X30 röhely, de azért megvettem 80 azaz nyolcvan forintért....rozsdamentest szerettem volna, de erről az álomról letettem (ebayen rendeltem 4db M10x1,25x12 A2 csavart)
Mivel a vett csavar hossza 30mm volt , de csak 10-12mm hosszú kell, így még azzal is mókolni kellett! :)

A képen már a "kibányászott" csavar is látható...roncsolás mentesen nem jött ki...

A helyére került az új csavar egy 'o'gyűrűvel menettömítővel, és a történet véget ért! :)
Alfonis2013-08-12 16:16:31 // 39198
Ledugóztad vagy kikötötted vagy leszedted a motort róla? vagy mi? :D
nemhiszem, h EGR miatt lenne mert nekem már sokezer km óra le van dugeszolva és semmi változás. Se hangban se semmiben. Csak nem rángat. Fogyi maradt, hang maradt, regidők maradtak szal hja. Apropó reg. Idefele épp regelt a gép épp jó helyen autópályán... a bibi csak az, h dugóban. Ilyen nem sokszor volt. Rossz volt érezni, h nem tudja atempót megkapni :D De a reg valahogy lement, 30 litereket írt kis gázadásra :O
Crea2013-08-12 16:15:25 // 39197
Köszi! :)

Megnézzük a dolgot :)
Alfonis2013-08-12 16:10:51 // 39196
pfu hja... itt is van pár :S Itt lazán felvállalják. :S
Alfonis2013-08-12 16:05:32 // 39195
Hi mindenkinek az ujszerveres forumon Kefaloniarol! Mar vartam h ujra olvashassam a hireket. :D akksi ugyben akartam vna kerdezni meg az ut elott de aztan mar kicsereltem. (Forum nem mukodese miatt nem tudtam) Varta blue dynamic lett asszem. Az tuti h vmi blue ami a kozepes szint. 74 ah 680 A inditofesszel. Csudiklassz lett. Szuperul indit hidegen. A masik mar non kaka volt. 1500 km es ut 5 en full megpakolva. Hosszu volt es rettenetes:D de ittvagyunk es most csapatjuk a 180 fokos kanyarokat:D fogyi 7 liter lett. M1 en 3 ora dugo + kerulo. Epp volt valami baleset. Hataron is varakozgatni kellett bar az annyira nem volt veszes. Komp amire feltolatni kellett mindentol 2 centire majd nagy hullamok az izgi volt. A motorokat kikotottek a kocsifelnikhez meg ahova eppen tudtak. Vicces volt :D alfabol itt is van jopar bar 59 est csak 1 et lattam. Mindenkinek jo pihit !:)
David | Centocinquantanove2013-08-12 15:56:18 // 39194
Ligano nekem is szimpatikus, helyileg is meg látványilag is így képekről... Utánanézek!
Köszönöm! A többieknek is!
David | Centocinquantanove2013-08-12 15:40:01 // 39193
Jah mondjuk ezeket a kamikázékat énis tapasztaltam, szerencsére akkor repülővel voltunk. Eszméletlen hogy hogy parkolnak meg sorolnak be az olaszok! Északi rész még hagyján de délen katasztrófa. Egy háromsávosra festett kereszteződésben simán felállnak öten, plussz a kismotorok.
De hogy a négy sarka még a smartoknak is le van verve, horzsolva az már vicc kategória! :D
droberto2013-08-12 15:27:58 // 39192
Én Szardíniába vágyódom! :)
Bár a komptól és a kamikazéktól bazira félnék.
DrPulzis2013-08-12 15:26:42 // 39191
Tudnám ajánlani Velencét. Városnézéshez talán nincs is szebb város, a tengerparthoz pedig ott van Velence partja - Lido di Venezia.

Lido-n relatív olcsón lehet megszállni és ráadásul olyan hotelek is vannak ahol még garázs is van, így az autót is biztonságban lehet tudni. (és nem kell már Tronchetto parkolóban hagyni)

Mi tavaly voltunk szintén autóval
droberto2013-08-12 15:25:54 // 39190
Köszi! :)
Crea2013-08-12 15:25:18 // 39189
*Lignano
droberto2013-08-12 15:24:42 // 39188
Le kéne benne cserélni a fékfolyadékot (a kuplungnál is), meg légtelníteni.
2 évente ajánlatos elvégezni, mert túl sok vizet vesz fel, meg tönkremegy.
Én most a bringám fékeivel küzdök éppen. :) Nem egyszerű eset...
Crea2013-08-12 15:24:30 // 39187
Attól függ mennyire akarsz mélyen bemenni..mi csak itt voltunk a közelben..Linganoba szálltunk meg strandoltunk a homokos tengerparton...engem a strandolás nem elégített ki így egy kis történelmi városnézésre is elmentünk...Marano Lagunare, Grado, Trieszt..gyönyörű városok..és vidéki utakon kell megközeleiteni őket...nekem nagyon nagy élmény volt :)
TIbor2013-08-12 15:13:59 // 39186
Sziasztok!

Bp. Zuglóban, vagy környékén keresnék egy jó ismerősömnek megbízható szerelőt, csak egy 159 első féktárcsa és fékbetét csere lenne, ha minden igaz..
Előre is köszi a segítséget.
David | Centocinquantanove2013-08-12 13:37:44 // 39185
Kicsit más téma, de átkötöm, hogy passzoljon a topikba:

Kicsit megjáratnám a vasat, elmennénk vele olaszországba. Tudtok jó helyeket ajánlani, ami lehetőleg olyan, hogy városnézős és tengerpartos is egyben? Előre is gracias!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-12 10:40:21 // 39184
mediterrán népeknél sok meleg van minden szinten :)
David | Centocinquantanove2013-08-12 09:55:30 // 39183
Azok a rendőrautók nagyon ott vannak! Nagyon tetszenek!

Nemhiába az olaszok nagyon értik a megjelenést. Amikor mi voltunk Rómában én nagyot néztem a carabinieri-s "srácok" megjelenésén is. Most nem az, hogy meleg vonal, de azoknak a csávóknak volt egy kiállása egy megjelenése azokban a cuccokban. Mind napbarnított, szálkásragyúrt, szőrtelen díszmacsók voltak (akiket egyébként nálunk simán leb*ziznának). Szedett szemöldök, milliméterre fazonírozott arcszőr, csilli villi bakancsok, kifogástalan egyenruha... De mind! Én csak lestem, mint hal a szatyorban.
Egy pocakos, borostás, szétcsúszottarcú nem volt közöttük!
Hát igen, így is lehet.
Vermacy2013-08-12 09:52:41 // 39182
Naja, B Vectra az nem 159. Viszont hétvégén jól jött a kombi tetőcsomagtartóval. Az ereszcsatornát gond nélkül el tudtam vinni és nem kellett a tüzépre behajtani a Rossoval...
Munkaautónak kiváló a B Vectra, de este már fájt benne a hátam!
Shadin2013-08-12 09:09:52 // 39181
eLearn fő oldal TIGHTENING TORQUES
Crea2013-08-12 08:05:56 // 39180
:)




Crea2013-08-12 08:01:56 // 39179
Rengeteg alfát láttam, főleg 156 és giulietta-t...159 kicsit ritkábban, de abból is láttam vagy 30-40 et..köszöngetés nem volt, értelmetlenné vált, ott az alfa majdnem olyan mint itt a suzuki...mindig jött velem szembe egy.
Crea2013-08-12 07:56:57 // 39178
Lenyomtuk az alfával Olaszországot, 2000 km teljesen hibamentesen :) Hatalmas élmény volt. Átlag fogyi nem lett kevés, 8.7 liter 1600km autópálya 140-150-es tempoval a többi vegyes jó sok heggyel párosítva...nem kevés, de ezt vállaltam amikor benzinest vettem :)
Viszont észrevettem én is egy szintén kuplung hibát, első inditáskor a 2. nap a kuplungpedál nem jött fel teljesen...ezt nem is vettem volna észre, csak a tempomat egy istenért se akart menni...majd alányúltam a lábfejemmel kuplungpedálnak és pár centit feljebb húztam..erre sikeresen megindult a tempomat és a kuplungom is beállt a normál állapotra. Esetleg tipp lehet,hogy mi ez?
droberto2013-08-12 00:04:36 // 39177
Nem tudjátok, hogy a csavarok meghúzási nyomatékait hol találhatjuk meg?
droberto2013-08-11 23:40:33 // 39176
Írok egy kis beszámolót, az elmúlt két hétről:

2 x 50 és 2 x 70 km után sem akart regenerálni. Pedig 96% felett minden tökéletesen adott volt. 20 km-en keresztül 2500-as fordulaton mentem, de nem kívánta. :) 102%-nál tettem el a garázsba. Csütörtökön mentünk egy Siófoki etapot, ahol is, odafele úton, kb. 106%-nál végrehajtotta a Regent (persze, hogy városban). Nagy megkönnyebbülés. :)
Alig várom, hogy visszategyem az EGR működtetőt, mert hülye egy hangja van. 0,8 bar felett akkorát fúj a turbó mint egy szétreszelt szarnál. Gyanítom, hogy a lekötésből ered. Vagy félrehúztam a bemenő oldali tömítést. Még detektálnom kell a hangot.
Vagy turbócső...?
droberto2013-08-11 23:20:44 // 39175
Nekem meg az a furcsa, hogy 45°C felett (nyaraláskor parkolóban - csütörtökön 47,5-et muzatott), az első benyomáskor megnőtt a holtjáték és szokatlanul kemény volt.
droberto2013-08-11 23:18:08 // 39174
Vidd el egy tapasztaltabb, hozzáértőbb szerelőhöz!
droberto2013-08-11 23:17:24 // 39173
Használd! :)
Piritu - 1.000.0002013-08-11 22:37:16 // 39172
Jó éjt mindenkinek!
Csabi2013-08-11 21:46:26 // 39171
Könnyen lehet...
Liquid2013-08-11 21:28:05 // 39170
ha csak az nem passzol az nem gáz, 100e-ért van komplett belső a Trencsiknél :)
Piritu - 1.000.0002013-08-11 21:18:58 // 39169
Akinek tekerték, annak valószínűleg nullát mutat a FES...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-11 20:50:21 // 39168
biztos nem, nekem a valósat mutatta a 2.4-is az 1.9-is az utóbbi a comp szerint 139e, az óra szerint 137e, a DPF szerint meg 136e....
Csabi2013-08-11 20:32:30 // 39167
Nálam is nulla volt egy darabig, de a sok ecu turkálás, vagy egyéb dolog miatt elkezdett számolni. Most ~12.000km-en áll.
Vajon minden 2.4 tulajnak 0-át mutathat MultiEcuScan szerint!?(2006-07 évjárat)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-11 20:19:43 // 39166
egy normális TI amiben annyi a méter ami valós 200e km alatt az rohadt drága ...csak nálunk olcsó :PPP
Egyébként szép a TI de nekem annyi pluszt egyenlőre nem hoz amennyi az ára ...
Szabolcs 1592013-08-11 20:19:40 // 39165
üdv 10 perc ig volt gyujtásson a verda és csak véletlenül rá nyultam a motortérbe a turbo nyomás szabályozó szelep re és tüz forro volt ez mitöl van
Svéd2013-08-11 20:18:25 // 39164
Óra szerint 150,kiolvasni nem lehet,mert nullát mutat.A turbo nyomás van az 1.6 közelében,de még nem néztem meg,hogy teljesen kimegy e.
Svéd2013-08-11 20:15:24 // 39163
Én is néztem egy fehér Ti-t,gyönyörü volt,csak 1.3M-val többe került.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-11 20:13:55 // 39162
nulla közelében? a DPF mit ír? ha 150 van a gépben a DPF-ben 140-148e-nek kell lennie
Svéd2013-08-11 20:12:16 // 39161
elvileg 150,gyakorlatilag kiolvasásnál nulla.Közelében van a mutató.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-11 20:09:07 // 39160
egyébként az a legjobb neki ...szinte sosem menne tönkre ha csak ott használnák, meg egyébként ott szúrták el ezt a DPF dolgot, hogy semmi nem jelzi hogy tisztít mikor már sokadszor állítják meg a folyamatot szerintem annyira eltömődik, hogy beszarik...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-11 20:06:54 // 39159
mennyi méter van benne? a turbónyomás kimegy 1,6-ig?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-11 20:06:15 // 39158
háát...elvitték :) de no para jön egy gyöngyház fehér :P
Svéd2013-08-11 20:00:57 // 39157
Most nézem,hogy te eladtad a kocsit?!
Svéd2013-08-11 19:56:38 // 39156
Tervezem a kiíratást.
Svéd2013-08-11 19:55:57 // 39155
Az a jó nekem hogy itt kint 99%-ban csak autó pályán járok.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak