Fórum >> Típusok >> 159

GEORGE2009-11-20 12:49:15 // 6002
A motor "bekopása" mára igen csak elhanyagolható. a precízebb gyártás miatt a mai motorok "nem igényelnek" bejáratást úgy mint 10 évvel ez előtt.

Itt el kell fogadnunk, hogy ekkora méretű autót az 1.8 TBi x fogyasztással mozgatja.
A kulcs ott van, hogy ez a fogyasztás a konkurenciánál mekkora!
Mert ha ott is ennyi, akkor nincs miről beszélni. Márpedig gyanítom, hogy ha súlyra motorra egyezőt találunk akkor azok se járnak el kevesebből.
Csodák nincsenek, csak a mesében.
Mikor anno leírták, hogy jönnek a dízelt megszégyenítő új fajta szuper takarékos benzines motorok már akkor sejtettem, hogy a szöveg nagyobb lesz a valóságtól.....
Longman2009-11-20 12:47:12 // 6001
Legfeljebb olaj fogyasztást okozhat a durva(!) bejáratás szerintem is.

Azt sem szabad elfelejteni hogy nem mindenki lakik a mindig bedugult Budapesten. Nekem miért van 210Le-s 3.0 V6 motorral 11L-es fogyasztásom? A bp-ieknek meg 16-18. Nem feltétlen kell a budapesti használatot etalonnak venni szerintem.

Nekem nagyon bejönnek ezek az új motorok, igaz nem Alfával van tapasztalatom, hanem a másik konszern termékével aki ezek felé a motorok felé nyitott, azaz a VW AG. Pontosabban Skodaval.
Épp ezért nem értem ezeket a fogyasztási adatokat, mert sokáig használtam Superbet (igaz "csak" 1465 kg üresen) az 1.8 TSi motorral (gyak. ugyanaz mint a TBi) viszont ez "csak" 160 Le. Nagyon nehezen ment 10L fölé a fogyasztása. Főleg 15.000 km után esett le drasztikusan. Autópályán 160-170-es tartós haladás mellett eszik 9,5 L-t. Miskolcon eljárok vele 8,5L-ből. Innentől számomra nagyon hiteltelenek ezek a 15L-es fogyasztási adatok. Jah hogy Bp-n mérve? Számomra ez kb. annyira hiteles környezet, mintha a végsebesség tartós kihasználásakor mért fogyasztást közölnék.. :)
Viszont sokkal kultúráltabb és szélesebb tartományban használható (röhej, de nem a dízel, hanem ezek a benzin motorok húznak alapjárattól) a common rail dízel persze azért kevesebbet eszik, de nálam ez a különbség 2L maximum. Akkor inkább a benzines.

Én letettem a voksomat ezek mellett a motorok mellet (hívják akár TBi-nek, T-Jet-nek vagy Tsi-nek) ideje volt hogy a benzinmotorokat is fejlesszék! Nagyon vártam!
Somez2009-11-20 12:36:05 // 6000
Igazad van, én fogalmaztam rosszul.
Arra gondoltam ez alatt, hogy be lehet úgyis járatni egy kocsit, hogy csak magas fordulaton használod és ehhez a fordulathoz kopnak össze az alkatrészek. Mondjuk ez simán elképzelhető egy nullkilométeresen újságíróknak tesztre kiadott autóról. Az is érdekes felvetés volt, amit Csikós írt a tesztben, hogy lehet a FIAT képviselete erősebb autót adott a bolti verziónál, és ezért eszik többet.

Nem is értem miért nem vetik ilyenkor össze egy 5-ös BMW-vel, ami tömegre és teljesítményre a lehető legjobban egyezik és mérhetnének fogyi különbséget. Akkor kiderülne az igazság. Persze tudom, kevés az idő, sok a munka, stb stb. Nehéz összehasonlító teszteket csinálni, főleg ennyire precízet. De Haleszék itt az Amorén csinálhatnának :-)
GEORGE2009-11-20 12:23:50 // 5999
Milyen 159-ek? benzin diesel és azon belül melyik?
Mik a hibák?
Főleg azok érdekelnének amiktől a "kényes" "úrak" vissza adták az autót.
Gondolom bármit is kaptak helyette az über király a 159-hez képest.


Nálunk Opelok vannak 140ezernél a legutolsó szériás Vectrán váltót cseréltek, és kétszer kuplungot. Az olajszivárgást a karternél nem tudják orvosolni.....
Az Insignán, 2hónapos tempómat kapcsolót cseréltek
A 1,7-es Combó elég jól bírja még semmit sem kellett cserélni.
A 3 éves Astra 1,6 16V 1000km-en 2 literolajat iszik....jelenleg 152ezer van benne.....
Scott2009-11-20 12:13:17 // 5998
Itt a cégnél rengeteg vezetőnek van 159-e. Mindegyikkel van probléma, még gari idő alatt is. Van aki már vissza is adta, mert annyiszor hagyta cserben a gép. Alfának Alfa, szépnek szép a 159, de megbízhatatlan, nehéz és drága.
GEORGE2009-11-20 12:05:46 // 5997
Én nem hiszek ebben a rosszul bejáratott dologban.........ez egy gép, nincs olyan, hogy rosszul járatom be és akkor sokat eszik, ha jól járatom be akkor keveset.
Olyan van, hogy nyomom neki mint süket a csengőt, vagy óvatosan kezelem a gázt.
De mikor már a sokadik embernél magas fogyik jönnek ki akkor már ott van valami.....
Somez2009-11-20 11:58:56 // 5996
Teljesen igazad van. Csak talalj megfelelot :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-20 11:52:25 // 5995
én használtan veszek autót a TBi ugyan annyi mint az MJET használtan... ha a TS-ből indulok ki kicsit olcsóbb a fenntartása egy dízelnek :DDD
Somez2009-11-20 11:45:09 // 5994
Nem semmi :) de azt ia bele kell kalkulalni, hogy a dizel dragabb. Ekkor viszont bele kene venni, hogy hol hasznalod es mennyit, meg melyiknek mennyi a szervizkoltsege. Dehat ezt lehetetlen kiszamolni normalisan :(
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-20 11:39:37 // 5993
szerény számításaim szerint minimum 4l különbség van a kettő között akkor az azt jelentené hogy a benzin 300ft/l-nél hogy egálban legyen a dízellel annak 433ft-nak kéne lenni lehet hogy lesz ekkora különbség 1x majd 100 év múlva :P
Somez2009-11-20 11:31:37 // 5992
aKkor viszont siman benne van, hogy rosszul bejaratott tipust probaltatok. Amoren nincs vkinek ilyen gepe, higy sajat tapasztalatot mondhasson? Mervadobb lenne.

A dragabb gazolaj csak egy bizonyos arig eri meg igy is. Nem lepne meg, ha atlepnenk egyszer ezt a hatart.
Satti2009-11-20 11:29:41 // 5991
Amúgy meg, nem úr, aki nem herdál! :-)
Satti2009-11-20 11:28:35 // 5990
Egyszerű a képlet. Akinek kell a diesel, az tetszik, az azt fogja megvenni, akinek kell a turbo benzines, azt a motort kedveli, az meg azt fogja megvenni. A fogyasztás nem oylan rossz, főleg a teljesítményt nézve, mert tudjuk nagyon jól, hogy egy 156 1.6 TS is kénylemsen becuppantja a 10-11 litert a városban, vagy 160-170-nél a pályán.
GEORGE2009-11-20 11:23:24 // 5989
Én ugyan avval az autóval mentem amivel a Totalcaros, sőt itt az Amorén is ugyan azt tesztelték!

Ha drágább is lesz a gázolaj literre akkor is kevesebbet nyel le, így marad az előnye :-)))
Somez2009-11-20 11:19:06 // 5988
Abban nem remenykedhetunk, hogy az altalad mert TBi nem volt bejaratva rendesen es ezert a magas fogyi? Sztem a totalcar is siman kaphatott ilyen gepet. Egyebkent tenyleg nem sok a fogyi, ha kis kocsikhoz hasonlitjuk. Vallalhatonak neveznem. A gazolaj mrg ki tudja meddig
lesz olcsobb a benyanal... Ha megdragul, akkor eltunhet a dizelek fogyibil fakado elonye.
GEORGE2009-11-20 10:55:21 // 5987
Végül is minden a viszonyításon múlik :-)

Ha az új mutyuki 1,3 16V 97 lovas verda 9 literes városi fogyiját nézem akkor nem is sok a nála majd 3szor nagyobb és dupla lóerős autó 12-15 literes fogyija....
Vagy ha a Mariska 11-12 literes fogyiját ( sajna termosztát csere) nézem, akkor sem sok a TBI étvágya.....
GEORGE2009-11-20 10:52:02 // 5986
vagy járjon 159-el de a 2,4JTDm-el :-)
GEORGE2009-11-20 10:50:58 // 5985
Jelentem én írtam, hogy a 1,8 TBi-nek a házon belüli konkurenciája a 2,4 JTDm 20V a diesel már 210 lovas és 400Nm míg a 1,8 TBi 200 lovas és "csak" 320Nm-es.....gyorsulásban nem egészen 1mp vel jobb a TBi 100-ra meg asszem 5 vagy 8km/h gyorsabb végre a TBi.De aztán ha egymás mögött haladnak és előzgetni kell akkor nem tud ellépni a TBi. Fogyasztásban pedig csúnyán elveri a JTDm a TBi-t.

Baloccóban amikor kipróbálhattuk az TBi 159-et meg Brerákat akkor volt disel is. 1,9 JTDm 16v volt a dieselles tesztautó. Arra a kérdésemre, hogy miért nem a 2,4 JTDm 20v hozták ki, arra azt mondták, hogy ott nem lehetne érezni különbséget a benzines javára :-)))))))))

A motor karakterisztikájáról meg annyit, hogy a TBi csúnyábban "bólint" 5500 fölött picivel, mint a 2,4 JTDM 4700- 5000-nél.........

Még egy dolog, a 2,4 5hengeres hangja tetszik nem tetszik fényévekkel szebben szól mint a TBi visító "fémes" vékony hangja....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-20 10:42:46 // 5984
csak mondjuk írhatta volna úgy is hogy: "nem kevés a 12-13L átlagban na de melyik hasonló konkurens benzines, turbós 200 lovas eszik ennél kevesebbet?"
GEORGE2009-11-20 10:39:10 // 5983
Hmmm érdekes, hogy az tesztet lebonyolító úrnál szinte decire annyi lett a fogyasztás mint amikor én vezetettem ugyan ezt az autót!!
Persze akkor engem is leugattak itt, hogy biztosan többet írok mint a valós, meg stb stb.....

Na most vagy tetszik vagy nem a 1.8TBI nem igen fog 12-13 alatt fogyasztani, max az országúton tartós 90-100-al haladva........szóval a MiTo 1.4 TBi-je után itt a második TBi amit két éve a szuper erős és szuper kis fogyasztású benzinesként lett beharangozva....
A prospektusba bármit lehet írni, de az élet bizonyít.

Amúgy meg igen is várható volt, hogy a 159-ben ez a moci inni fog, hisz a diesel verziók is 1-2 literrel többet isznak a 159-ben mint a 156-ban....
127_sud2009-11-20 10:19:22 // 5982
Persze szerintem se kell igazán csodálkozni a fogyasztáson, de azért nem kell elhallgatni a cikkben. Persze nem akarom védeni Csikóst, azt ír amit akar...
Somez2009-11-20 10:10:17 // 5981
Olyan alkatrészeket nem cserélek ki, amik jók. A lambdámat 1 éve cserélve lett, a fogyi semmit sem változott. Amúgy minden más frankó a kocsin. Csörihez viszem rendszeresen minden apró hibával, úgyhogy ő is tudja tanúsítani, hogy a gépem rendben van. Akik 11-12 liternél kevesebb fogyit írtak nekem 145 topicban, azok emlékeim szerint mind vidékiek voltak, ahol ezt könnyebb elérni. Pályán, autóúton nekem is 8-at eszik 110-nél.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-20 09:47:40 // 5980
én nem ismerem őt de nem kell csodálkozni hogy a benzines túrós ennyit eszik városban ez ilyen...a dejzel is eszik rendesen de kit érdekel? az hogy most 8, 9 vagy 10L eszik nem érdekel mert legalább megy is ... az 1.4-es benzinesem is bezabálta a 9L-et cserében nem is ment :P
127_sud2009-11-20 09:41:01 // 5979
Én személyesen is jól ismerem Csikóst, és biztosan nem akar belerúgni az Alfakba. Ő is nagyon imádja az olasz vasakat. Leírta a véleményét, és ha tényleg ennyit fogyasztott akkor azt is. Ha valakinek azért nem tetszik az autó mert sokat fogyaszt (egy teszt alatt), az ne vegye meg. Amúgy meg nagyon nagy különbségek vannak fogyasztásban sofőrtől függően ezt mindenki tudja. Aki egy ilyen jó autót megvesz, az nem akad fenn a fogyasztáson. Ha igen akkor meg járjon szar Golf I. 1.5 D-vel...
Az autó meg biztosan iszonyú jó!!!
vzsiros2009-11-20 09:35:37 // 5978
Egyébként nekem is határozottan pozitív hangvételűnek tűnt a cikk. Ha azt írta volna, hogy 15 litert eszik, de ez el iss várható egy 200 lovas benzines motortól, akkor kb 1-2 emberen kívül mindenki felhördült volna, hogy:
1.: megvette őt az Alfa
2.: hogy lehet ilyet leírni, legjobb lenne már, ha hidrogénnel menne minden

stb.
Összefoglalva: nekem tetszett.
Ferko2009-11-20 09:34:48 // 5977
Sokszor elmondtuk méár ezt a 145/146-ban.:-D
mesa2009-11-20 09:33:44 // 5976
Egy termosztát-lamdaszonda-LMM csere sok litert megspórolt volna :)))
Somez2009-11-20 09:29:00 // 5975
Nem értem mi a bajotok a teszttel. Bár én nem vezettem még 159-est, de ez alapján nagyon pozitív kép alakult ki bennem róla. Pedig itt a fórumon olyanokat toltak egyesek, hogy ugyanolyan tartományban forgatható a 2.4 Mjet és a TBi, akkor meg nincs értelme a TBi-nek, mert ugyanúgy megy, de jóval többet eszik. Ti írtátok ezt, csak lehet hogy nem itt, hanem a Jövő Alfái topicban.

Tehát ha a Csikós írja meg a frankót, akkor ő köcsög? :-)
Egyébként tényleg ne fogyasszon már ennyit a verda! Mielőtt megvettem a 145-öst hallottam olyan véleményeket, hogy az Alfák sokat esznek. Hát gondoltam azért csak nem tud egy 1.6-os motor olyan sokat zabálni, hogy emiatt ne vegyem meg. Hát mégis tud. 11 liter alatt sosem evett Budapesten, igaz 12 fölött sem. Vezettem úgy 1 hónapig, hogy 3000-3500-nál váltottam fel, és úgyis, hogy 2000-2500-nál. Nulla különbség volt fogyiban. Ja és most van 60 000 a motorban, szép és egészséges. Nem halok bele, de rá kellett döbbennem, hogy bassza meg tényleg sokat eszik az dög, amit egyébként imádok :-)
raga2009-11-20 09:27:09 // 5974
Csak 2 megjegyzés:

1, Én úgy tudom, hogy elöl kettős kereszt lengőkaros a futómű (mint 147, 156) nem pedig ... McPherson...

2, Az 1.8 as motor hamarosan jön MultiAir verzióban (ahogy a dízelek is) ami ugye + 10% erő és-10% fogyi :) (pedig ez is jól megy).
mesa2009-11-20 09:07:07 // 5973
Na igen. Csak épp pont a fogyasztásra van kihegyezve az egész, az a főcím, és az az utolsó 10 mondat.

Magyarán ami az elejétől az utolsó harmadik van, az teljesen felesleges rész.

A zsírparaszt meg nyomja a válaszoknál, hogy ne fogyasszon már 2010-ben 15 litert egy 200 lóerős kocsi.
Megnézném, mikor hegyeznék ki az E Merci gyári 8,9 literes átlag helyett elért 13,4-es fogyasztását, mint témát ...

Csikós Zsolt mindenképpen rúgni akar egyet az Alfákba. Sajnálom, mert egyébként jól ír, csak nem szakújságíró. Akkor nem csodálkozna, hogy a teljesítményhez fogyasztás is párosul. (Vagy csak simán félreértette, és azt hitte a Turbo Benzina a legújabb turbodiesel fejlesztése a gyárnak)

Ha nem csúnya, megbízható, jól néz ki és végre jól is megy egy Alfa, akkor legalább a fogyasztásába köt bele.

Tipikus sapka eset. Báj Csikós sztájl. :P
Ferko2009-11-20 08:40:13 // 5972
Nekem csak ezzel a mondattal vana gondom amúgy.
vzsiros2009-11-20 08:35:46 // 5971
Megjegyzem, a TC egy időben csak a formáját dicsérte az Alfáknak, erre most nesze, a fogyasztáson kívül minden szép és jó, meg hozsanna...
Ferko2009-11-20 08:21:11 // 5970
Mert ő csak tudja. Marha!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-19 20:39:20 // 5968
érdekes cikk...ahány ember annyi vélemény :) mondjuk a gyár olyan átlag fogyikat ad meg hogy az már vicc :)))
Cgo2009-11-19 13:48:57 // 5967
tudja valaki, hogy a ti packet miert nem kombinalhato a dontheto hatso ulessel? eleg hulyeseg, hogy valasztani kell....
Cgo2009-11-19 13:34:47 // 5966
Szabi(kispalinagyobbikfia)2009-11-18 22:16:09 // 5965
replikát meg nehogy vegyél... eladásos autókra szoktak venni...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-18 20:42:14 // 5964
a gyári 18"-as GTA 120e használtan :P
Szabi(kispalinagyobbikfia)2009-11-18 20:38:29 // 5963
már megint majdnem megsajnáltalak egy pillanatra:D
ne spúrkodj már... Schmidt 20" télre aztán szevasz :D
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-18 20:21:37 // 5962
köszi de ha ez darab ár akkor kicsit drágák szerintem :P
Longman2009-11-18 16:57:34 // 5961
Esetleg tudok benne segíteni:
Alfa replika felnik
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-18 12:08:57 // 5960
eddig nem találtam replikát más felni is felmenne csak szélesítővel azt meg nem akarok...
ALFI1562009-11-18 11:53:38 // 5959
Az utángyártottnak,replikának nem ugyan azok a paraméterei mint a gyárinak?
DrB2009-11-18 11:49:06 // 5958
Kösz az infót, de inkább nyugton maradok holnapig, kivárom most már a szervizt. Nem igazán tudom, pontosan hova kéne nyúlnom.

Megnéztem az olajszintet az előbb. Bőven a maximum felett van, kb. 1 cm-rel, már a pálca hengeres részén. Előtte mindig a max. és min. között volt. Még júliusban volt olajcsere, legutóbb 2 hete ellenőriztem.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-18 11:09:24 // 5957
felmegy de csak a gyári...
Cgo2009-11-18 10:58:09 // 5956
nem akarom elhinni, hogy a 17" nem megy fel ra...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-18 10:39:23 // 5955
utángyártott felni nem megy fel a nagyféknyerges 159-re ...ez faxa akkor jön a 18"-as téligumi :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-18 10:38:14 // 5954
lehet hogy itt is elrepedt a feszítő és átugrott a vezérlés pár fokot akkor csöröghet a motor de ezt így nem lehet megmondani szét kell szedni a vezérlést...egy csavarhúzóval óvatosan hajlítsd el a deknit és látod ott van e a szíj vagy nincs...
DrB2009-11-18 09:17:33 // 5953
Lehet az, mikor megváltozott a hangja, még csak részben volt szakadt? Majd félre álltam, motor leállít. Első indítózásnál próbálkozott, de nem indult, másodikra viszont igen. Majd elindultam vissza hazafelé, s mikor pár száz méter után leállt, akkor szakadt volna el teljesen?

Meg tudom nézni magam minimális buherálással, nulla műszaki ismerettel, hogy a szíj rendben van-e?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak