Fórum >> Típusok >> 159

GEORGE2009-11-28 16:18:03 // 6159
Szerintem ha 80-ként cseréled gond nem lehet....
DrB2009-11-28 16:11:25 // 6157
OK! :)

Te a vezérléscsere után hány ezer km múlva fogsz megint vezérlést cserélni a 159 2.4-ben?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 14:19:42 // 6156
nem tudok mit tanácsolni mert ez a "ne menj ki az utcára mert a fejedre esik a tégla" tipikus esete...én pl nem is hallom ha elmászik a vezérlés mert 11-12-őn hallgatom a zenét :P
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 14:15:51 // 6155
titok :D
nem kell ránézetni mert ha nincs szerencséd akkor beáll ha szerencsés vagy akkor nem...ez a beállós dolog nagyon ritka eddig csak "gyáriról" hallottam, olyan statisztikát tudok adni hogy pl 100 dolz vízpumpából 2 folyatott, ruville vagy pexből meg egy sem ...de mondjuk vízpumpák között olyan nagy különbség nincs max a csapágy meg a lapát között van különbség...
DrB2009-11-28 12:36:50 // 6154
No, és titok? :)

Ha nem is mondhatod meg, mégis mit tanácsolsz, most, hogy a komplett vezérlésem ki lesz cserélve, hány ezer km után nézessek rá, különösen a vízpumpára?
GEORGE2009-11-28 12:31:27 // 6153
Nekem Magnetti van bent most. ( megkérdeztem )
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 12:11:15 // 6152
a 156 vízpumpája ua mint a 159-é :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 12:10:19 // 6151
az összes JTD-be ugyan az a vízpumpa kell és az összes Mjet-be is ugyan az a vízpumpa kell...sokan nem gyártanak hozzá, Ruville, Magnetti, Dolz, Skil, Hepu, Skf, Graf...ezek közül választ a gyár ami a gyári lesz :) én tudom melyik....
GEORGE2009-11-28 11:32:15 // 6150
Igaz 156 nem 159. de 2,4 Mjet 20v a gyári vízpumpa 120-nál cserélve.
Utána nem gyári került be, sajna most nem jut eszembe a neve, 80 ezer után cseréltem. Végül is baja nem volt, de mivel cseréltem mindent újból így azt is kidobtam....

A most bent lévőt Ofitól vettem.
A számlán csak ezt látom: 46804051/Vízpumpa....
DrB2009-11-28 10:48:48 // 6149
Itt meg Selmak cartárs a 146 1.9 JTD-jéről írja, hogy "az utángyártott vízmpumpa kb 50 ezer után beállt mint az U-szeg"...

Érdekelne itt az Amorén egy felmérés, kinek meddig bírta a vízpumpája? Típusonként, motoronként lebontva. A saját és más cartárs tapasztalatából kiindulva, ezek után én tuti még 50e km előtt ránézetek.

Tapasztalat híjján megköszönném azt is, ha tanácsot adnátok abban, miket ellenőriztessek, cseréltessek a gyári ajánlással ellentétben korábban?
GTPeti2009-11-27 21:49:44 // 6148
Más gyártók ilyenkor visszahívási akciót hírdetnek... (De ha azt nem is, legalább a következő menetrendszerinti csere alkalmával betehetnének egy javított kivitelű pumpát.)
DrB2009-11-27 21:44:40 // 6147
Alulról a harmadik kép szövege:

"Next remove the water pump and replace that, this is important as nearly every time we have had a cam belt fail it has been due to a defective water pump"

Jó lesz figyelni a vízpumpára...
DrB2009-11-26 12:30:57 // 6146
Kösz a tanácsot! Utánanéztem, hogy mondják ezeket németül (Umlenkrolle és Spannrolle), s még egyszer rákérdeztem ezekre konkrétan, mert a nevük eddig nem hangzott el. A műhelyvezető a telefonban felvilágosított, hogy igaz, nem mondta, de természetesen ezek is benne vannak a vezérműszíj cseréjében.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-26 10:16:04 // 6145
Mindenféle kép cseréltesd ki a vezető és feszítőgörgőt is!!! Kösd az ebet a karóhoz :)
DrB2009-11-26 09:57:21 // 6144
Ma újra felhívtam a márkazservízt, még egyszer rákérdeztem, akkor pontosan mit is cserélnek? A következőket:

vízpumpa
vezérműszíj
hengerfej a szelepekkel együtt

Kérdeztem, mi a helyzet a görgőkkel és az ékszíjjal? Szerintük azok még rendben vannak. Nem az az ésszerű, hogy ilyenkor kompletten cseréli az ember a vezérlést??? Mondtam nekik, azért azokat is cseréljék ki szépen. Azt hiszem, ha kész a vas jobb szervíz után nézek.

A németországi castársak segítségét kérném megint. Tudtok ajánlani olyan itteni alfás online közösséget, ahol rá tudok kérdezni, a lakóhelyem közelében hol van megbízható Alfa szervíz?

Ja, és ráadásként lecseréltetem velük az első megkopott emblémát is, meg a téli gumik is felkerülnek végre.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-26 09:29:40 // 6143
én elmentem már 60e utángyártottal...
isa1562009-11-26 07:02:07 // 6142
Akkor az már tiszta, hogy a gyári pumpa olyan amilyen. De kinek van tapasztalata arról, hogy a nem gyári többet fog elfutni? Ment már valaki 50 e km-t más gyártmánnyal? És ha még annyit sem?
DrB2009-11-26 06:41:57 // 6141
Ich bin Ihnen, Herr Habics, sehr dankbar! ;)
GTPeti2009-11-26 00:26:29 // 6140
Tudja.

Zahnriemen (= vezérműszíj)
Spannrolle
Keilriemen

;)
DrB2009-11-26 00:17:01 // 6139
Tudja a németországi cartársak közül valaki, hogy vannak németül az alábbi szavak? Holnap rájuk kérdeznék, mindent cserélnek-e? Sajnos, nincs mellettem műszaki szótár:

vezérlés
görgő
ékszíj
DrB2009-11-26 00:09:49 // 6138
Elképzelhetőnek tartjátok, hogy a szelepek nem sérültek? Arról nem esett szó a telefonos megbeszélésben, hogy azokat is cserélnék.

Illetve lehet az, hogy csak a vezérműszíj lesz új, de a görgők, és az ékszíj és annak görgőit maradnak a régiek???
DrB2009-11-26 00:06:30 // 6137
Hát ez lesz, 50 km-enként csere...

Mivel most gariba cserélik, nem szabhatom meg, hogy mi kerüljön bele, csak a gyári jön szóba.
GTPeti2009-11-25 22:47:23 // 6136
Nekem a lent olvasot(tak) bőven elég lenne, hogy erre rendezkedjek be. Na meg az első cserétől kezdve nem gyári ficcenne be, az tuti.
(Erről szoktam amúgy beszélni. Attól, hogy vmi gyári, még létezhet nála jobb is.)
DrB2009-11-25 22:26:31 // 6135
Ezek szerint ajánlatos 50 e km-enként vízpumpát cseréltetni a 159-ben???
DrB2009-11-25 22:25:23 // 6134
Ez megnyugtatóan hangzik.
isa1562009-11-25 19:33:17 // 6133
Akkor én olcsón megúsztam. 55 e km-nél felugrott a vízhőfokom maxra, szerencsére pont ott ahol Csőri cartárs rendel. Megdöbbentő milyen állapotban volt a vízpumpám. Nem is tudom mennyit lehet egy ilyen szutyok alkatrésszel nyugodtan elmenni. Legyen a gyengéje egy összetett új fejlesztésü alkatrész, de ne egy tengely csapággyal meg szimeringel, vagy mivel. Nem ilyen bagatel dolgokon kellene elcsúsznia.
lackó1562009-11-25 18:42:19 // 6132
Szeva srácok.

Szakmai kérdésem lenne.
A 159 gyári cd kér kódot üzembe helyezéskor?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-25 18:33:20 // 6131
persze ha kap új hengerfejet no para jobb lesz mint a régi :) én úgy védekezem hogy nem gyári vízpumpát kap :P egyébként sehogy sem tudod ellenőrizni esetleg ha folyat akkor hiányzik a tartályból a hűtővíz...
DrB2009-11-25 18:28:22 // 6130
Az esetemben akkor cserélik a komplett vezérlést, azaz a görgőket, stb. is? (A németem még nem tart ott, h ilyen autós szakszöveget kompletten megértsek.)

Ha a gyári vízpumpa gyenge pont - gondolom, megint gyári kerül bele -, hogy lehetek elővigyázatos? 50 e km-ként ellenőriztessem?

Ilyen hiba után korrektül rendbe lehet rakni a motort? Olyan lesz, mint előtte?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-25 16:28:42 // 6129
na igen a gyári vízpumpa gyenge pont :((
DrB2009-11-25 16:21:51 // 6128
Némiképp tisztult a helyzet és én is nyugodtabb vagyok már.

Megvan a pontos diagnózis. A vízpumpa szart be, emiatt szakadt el a vezérműszíj, s ugrott át a vezérlés, stb. Új hengerfejek kellenek és természetesen vízpumpa, vezérműszíj, stb. A garanciát nyújtó cég fedezi a szerződés szerint az anyagköltség 100% és a munkadíj 80%-át. Így 300-400 Eurót kell fizetnem. Kb. a jövő hét közepére készül el a vas.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-25 15:13:09 // 6127
1-2 nap attól függ van e alkatrész raktáron...
Tommi2009-11-25 15:06:30 // 6126
A fogyasztóvédelem viszont jó ötlet, velük mindenképpen vedd fel a kapcsolatot. Általában félnek tőlük, mint a tűztől :) Készíts össze mindent (szervízkönyv, számlák, minden, a szervízeléssel kapcsolatos dokumentáció), érdemes e-mailben/faxon kommunikálni a szervízzel, kereskedővel, stb... szóval mindenkivel, mert annak nyoma van (vagy ha telefon, akkor felvenni a beszélgetést).

Szóval amit lehet, rakj össze a fogyasztóvédelmiseknek és "készen" menj oda, ne úgy, hogy "valahogy valamit kéne csinálni" :) Ja, és nem árt egy ilyen témában profi ügyvéd sem :)
Tommi2009-11-25 15:02:23 // 6125
Csak halkan jegyzem meg, nincs olyan jogi kategória, hogy "méltányosságot vállal" :)
DrB2009-11-25 14:49:15 // 6124
A gari leírásában benne van, hogy mint hibát, ezt is fedezi. Remélem, így is lesz. Mennyi ideig tart egy ilyen javítás? Karácsony hetére el kellene készülnie.
DrB2009-11-25 14:47:41 // 6123
2006 decemberi a vas, most van benne 67 ezer km. 58 ezer km-rel vettem júliusban. Rá két hétre megcsináltattam a 60 ezer km-es kötelező szervízt ugyanennél a márkakereskedőnél, ahol most is van. Néha odalépek neki, de nem hajtom, mint az ökör...

Ja, még egy adalék. Persze, ez lehet, hogy független a mostani hibától. Korábban itt és a Dízelmániában is írtam a 6. fokozatban 2500-3000 rpm közötti ritkán jelentkező "bedadogásról". Erre is rákérdeztem, a válasz az volt, igaz, ilyet nem mondhatnának, de ez normális, nem kell miatta aggódni...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-25 14:29:05 // 6122
de a használtautó gari fedezni fogja....
BeeGee2009-11-25 14:27:26 // 6121
Szerintem készülj fogyasztóvédelemmel is. Ha igaz amit írsz (csereperiódus) és betartottad a szervizeket, akkor a gyárnak kell érte felelnie. De legalább méltányosságot kellene vállalnia.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-25 14:13:40 // 6120
ott kint? 2-3e euro lehet...
DrB2009-11-25 14:01:07 // 6119
Használtautó garancia van rá, még 1,5 évig. Remélem, rendesen fedezi is a várható költségeimet. Mekkora összegre számíthatok a várható javításért?
DrB2009-11-25 13:58:48 // 6118
Kb. öt perce voltam úton a vassal, mikor megváltozott a hangja, ekkor olyan 100kmh-val mehettem. Semmi komolyabb gyorsítás nem előzte meg, még hideg volt a motor, eleve vigyáztam rá. Aztán félreálltam, motor leállít, majd másodikra sikeresen újra elindít. Majd mikor visszaindultam haza, s fordultam ki a parkolóból, eleve nagyon finoman gyorsítva, akkor állt le végleg. Ekkor mehettem 60 kmh körül.
Corn2009-11-25 13:57:55 // 6117
Én is kaptam hírt a szervizben pihenő autómról.
A történet: hidegen egyenetlen alapjárat volt az elsődleges probléma, amiről szeptemberben kiderítették, hogy az egyik hengerben karcsú kompresszió okozza. Az importőr jóváhagyása kellett a hengerfej leszedésére, ami hetek után meg is érkezett, ekkor visszavittem a kocsit a szervizbe. Hengerfej leszedés után diagnózis: felújítás szükséges (hogy ez ebben az esetben egy 44ezer km-es autónál mit takar, azt nem tudom). Az importőr jóváhagyása kellett ehhez is, mostanra megérkeztek az alkatrészek, 1-2 napon belül visszakerül a motor az autóba az ígéret szerint. Holnapután lesz 4 hete, hogy a szervizben van, szóval lassan ideje...

További megoldandó hibák:
- álló helyzetben és kis sebességnél (parkoláskor) érintésre remegő kormány és kaszni, vsz. a típushibaként jelentkező kormánymű-para
- bal első lengéscsillapító kezd sziszegni, még gariban akarom cseréltetni
- a betétcsere óta nyikorgó, és kis sebességnél erősen fékezve durva hangot adó (mintha homok lenne a tárcsán) fék, a Fireblade-emnek szinterbetétekkel volt ilyen hangja, ette is a tárcsát gyorsan...

Mostanra jutottam oda, hogy szégyenszemre a tököm végleg tele van az autóval. 44ezer kilométer és 2,5 év alatt annyit szoptam vele, hogy azt nem kívánom senkinek. Nyár óta kb. 1.000 km-t tudtam vele menni, annyit volt szervizben. Májusig garis, pillanatnyilag azon gondolkozom, hogy még a gari lejárta előtt adom el - később még a felgyújtani is gazdaságosabb lenne, mint használni.
Ferke2009-11-25 13:50:21 // 6116
Ja, ez a fura hang+nehezen indulás nagyon úgy néz ki, mintha először csak odébb ugrott volna...hú de kva bosszantó lehet:(
Ferke2009-11-25 13:40:44 // 6114
Mennyi van a Tiedben most? Meddig vártál?:)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-25 13:39:06 // 6113
én már le is rendeltem a múlt héten a vezérlés + vízpumpa + hosszbordásszettet nem várok tovább...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-25 13:37:47 // 6112
eh átugrott a vezérlés aztán meg elszakadt :((( ha garanciális akkor semmi probléma ha nem akkor vezérlés csere meg 20 szelep legrosszabb esetben....
Ferke2009-11-25 13:35:53 // 6111
Ha vezérlés ment el, és nem te állítottad le, hanem magától állt le, akkor lehet aufgelöst.
60-nál marhára nem kéne bekövetkeznie, de én lassan már semmin nem csodálkozom...:((
DrB2009-11-25 13:22:28 // 6110
Na szóval. Szombat délelőtt került a vas a szervízbe. Akkor nem tudtak ránézni, e hét elejére igérték. Most hívtak. Amennyire értettem németül, a következő a helyzet. Még nem tudják, mi a baj pontosan, amit eddig kiderítettek, hogy a vezérműszíj "aufgelöst", ezt a szót használta, ami szertefoszlikot jelent. Gondolom, szakadást érthet alatta. Illetve azt mondta, hogy átugrott, gondolom a vezérlésre gondol vagy mire, nem vagyok otthon a témában. Egyelőre várnak arra a szakira, aki az ilyen problémákhoz ért, majd az megmondja, konkrétan mi a hiba, mit lehet csinálni...

Azt is mondta a műhelyvezető, hogy érdemben nem tudnak többet ma, mint szombaton, mikor bevittem a vasat. Akkor egyébként annyi történt, hogy a szaki, aki átvette, csak belenézett a motortérbe. Beindítani nem tudtuk, mert a vontatások miatt lemerült az akksi. Szerintem csak ma néztek rá először, s gondolom, csak a vezérműszíjra. S most várnak az erre szakosodott szerelőjükre.

A vasban most van 60 ezer km, 3 éves lesz decemberben. Ezek valós adatok. 120e km-nél vagy öt év után kellene cserélni a gyári előírás szerint. Kb. mindkettőnek a felénél tartok... :(

Ahogy korábban írtam, először csak a motor hangja változott meg, de még ment, az ereje sem csökkent látványosan. Aztán hamar félreálltam, leállítottam a motort. Majd próbáltam beindítani. Elsőre nem sikerült, de másodjára igen, s maradt a megváltozott hang. Aztán visszafordultam, remélve, haza tudom vinni a vasat, de kb. 100 m után végleg leállt a motor. Ekkor max. 40-50 kmh-val mehettem, ha ez számíthat az okozott kár esetén.

Lövésem nincs az autótechnikához. Szóval, mire készülhetek?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak