Fórum >> Típusok >> 159

Zolibácsi2018-08-09 08:55:16 // 110909
Hoztunk havernak egy benzines egyes bmw - t németből, szép jó, egr hibával. Haaat lánc csere, hf felújítás, már 4x volt olaj csere benne atmosva és még mindig fekete takony jön ki belőle, olajszarmazek rá égve mindenre belül. Dpf el tomodve stb. Most hogy minden hang eltűnt elojott hogy csapágyas a motor. Mert zörög 2k környékén a lánc felől az alsó részén.
Szóval szigorúan csak a kötelező szerviz volt rajta még csinálva németben és most van benne 200 ezer.
Kazes☻2018-08-08 22:38:55 // 110908
Ridegtartás = előírt 30 ezres olajcsere stb?! :)
Csabi2018-08-08 22:38:24 // 110907
Így van, az kb évi 35-50ezer...Aztán amikor itthon árulja a nepper 10évesen, és lobogtat mellé pár papírt, máris feltétel nélkül elhisszük, hogy 151.375 km van a megveendő autónkban :)
Az enyémmel 60ezret mentek évente, két évig követhető is...4évesen behozták, rossz esetben is 240-260van benne a 150helyett :)
Egy 2006-osban simán van 400ezer...
gecsa2018-08-08 22:29:45 // 110906
És ezeket itt kint pont erre veszik. Napi 100-150km-re munkába járni. Másként nem éri meg a feláras adót és biztosítást.
Liquid2018-08-08 22:26:39 // 110905
A km. valóssága meg függ attól is honnan származik és hány km-rel került kishazánkba.
Pl az enyém letolta 3 év alatt a 115e-ret, majd a 2. tulaj egy év alatt 24-et, aztán jöttem én, és 6 év alatt 65e.
Míg a másik elvtárs 280e-ret teker bele 3 év alatt.
Liquid2018-08-08 22:10:38 // 110904
"Ezt félretéve, szerintem a ridegtartás nagyobb probléma mint s visszatekerés. A viszatekerés még kiszürhető, de a ridegtartás nem."

Ezt pontosan így gondolom én is.
Süti1592018-08-08 22:04:17 // 110903
Akkor mi számit soknak? Enyém 12 éves 240 00 km.
Reális?
Kevés?
Mikor megvettem a kereskedő, elöző este vette le a trélerről. Hozzá sem nyultak, nem volt kiglancolva és benne hagytak minden dokumentumot. Osztrák vizsgapapirok kilométer rögzítéssel, utolsó szervíz munkalapja és számlája. Minden papírja benne a mappába.
Ezt félretéve, szerintem a ridegtartás nagyobb probléma mint s visszatekerés. A viszatekerés még kiszürhető, de a ridegtartás nem.
gecsa2018-08-08 21:50:04 // 110902
Azt értettem, hogy mire célzott, csak kifejteni sikerült kissé furán! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-08 21:47:45 // 110901
Ez a realitás. Valós használatra, sok km-t gyorsan és messzire közlekedni a többség 'nagy' dízelt vesz.
gecsa2018-08-08 21:47:11 // 110900
Még azzal sincs gond, inkább a karbantartás elhanyagolása lehet a gond. A mezei user akkor viszi szervízbe az autót, amikor az elő van írva. Ha 30k, akkor 30k.
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-08 21:44:34 // 110899
Ezt mondom én is. Ezek hosszú távokra vásárolt autók, nagy részük egy kilométer gyűjtemény. . A gond nem a motorokkal hanem a visszatekeréssel van.
gecsa2018-08-08 21:43:06 // 110898
"Ezzel a motorral azért veszik, mert a lehető leggyorsabban akarnak elérni a célba."

Sikerült mosolyt csalnod az arcomra! :D
Giuntini2018-08-08 20:48:07 // 110897
Én abban látom az elsőrendű problémát, hogy kint betarják a 30 ezres szervizintervallumot, nem érdekli őket,, hogy mi lesz 200 ezer után. A másik probléma, hogy nagyon jól tudják, mikor kell eladni egy autót. Mikor idekerül, akkor költeni, költeni és költeni. Ebből a szempontból a legproblémásabb a 2,4! Ezzel a motorral azért veszik, mert a lehető leggyorsabban akarnak elérni a célba. A 2,4-ekben van a legtöbb km és szerintem azokat tekerték leginkább vissza. Az 5 henger miatt pedig ezek a leginkább hajlamosak a hf repedésre. Nem kell itt belelátni más dolgokat, hogy ezekre az autókra csak költeni kell. Attól függ, hogy mit fog ki az ember. Tudomásul kell venni, hogy ma használt dízel autót venni hatványozott lutri.
Süti1592018-08-08 20:38:59 // 110896
2,5 éve vettem 205 000 km, jelenleg 240 000 km.

-Szűrők és olaj cserék 15 000 kilométerenként.
-Klíma. kompresszor és hűtő csere, rendszer átmosatás és klíma cső javítás.
-ABS hidraulikus elosztó csere, ki ment benne a nyomásérzékelő.
-Ködlámpa xenon kiirtása, nem tudom miért tették bele.
-Küszöb javítás és fólia cserék.
-Első bölcső javítás, még időben el lett kapva.
-Hátsó lengőkarok cseréje.
-Hátsó csomagtér korbács csere.
-4 féktárcsa és fékbetét csere.
-Hosszbordás szíjak és feszítő csapágy csere.
-Bal első futómű alsó felső lengőkarok és stabilizátor csere.
-Kuplung kinyomócsapággyal és kettős-tömegű csere, 235 000 km.
-Motorháztető nyitó kar csere.
-Tetődíszcsíkot kilopták, pótlás.
gecsa2018-08-08 20:10:03 // 110895
Hihi, nálam ilyenek a télik. :)
Giuntini2018-08-08 19:59:38 // 110894
Ennek örülök! Meggondolod még sz eladást:)
Zolibácsi2018-08-08 19:57:03 // 110893
na itt a szörnyeteg... Próba út megvolt, nyári felnik fenn!
ProdyG2018-08-08 17:52:59 // 110892
Ezek a csatik rémálmomban szoktak előjönni :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-08 17:32:06 // 110891
Ez attól függ, mennyit használod. A futómű kibírja 200e-ig minimál beavatkozással. A hengerfej sem megy tönkre mindenkinek, nagy kérdés mitől függ. A használat módja sem mindegy. A km valóssága sem. Nem alacsony fenntartású autó, mert drága hozzá minden, de a problémásságát egyelőre nem érzem.
Na jó, ma szívtam egy kicsit vele, a b.ös pcsába :-DD De egy fillérbe nem került, csak elb@szódott 2 órám. Ennyi a nettó veszteségem rajta. Felhúztam magam rajta, nézegettem a 2 liter megmaradt fűnyíró benzinemet, hogy rálocsolom, megyújtom.
Aztán csak ennyi:





A kihajított boxról levágtam a régi típusú csatikat, összeraktam rendesen (pl megtekertem rendesen a "csavart érpárat", nem csak úgy lazántosan ahogy gyárilag volt ) és tádám, működik megint. Sokkal jobban mint eddig...
És rendes volt, hogy nem hosszú úton, hanem városban jött rá a hoppáré. Emiatt se fog többet, sárga hulladék csatik elfelejtve...
Giuntini2018-08-08 16:55:50 // 110890
Várjál! Mondom csomó mindent nem számoltam! Rugók törve voltak, új gyáriak. Két agycsapágy, felső lengőkarok. Azért ez nem úgy van ahogy mondod. Rendszeres karbantartással es odafigyelő vezetési stílussal, sok minden megelőzhető. Ha motorral nem lett vona a gond semmi bajom nem lenne, mert a többi hozzátartozik az autó üzemeltetéséhez. Nekem hengerfejes autót adtak el, kipasztázva, igazából senki nem vette ezt észre. 15 ezret el is ment, az a gány belement a hengerekbe szétb...ta a hengerfalat. Ez nem normális dolog volt? Kérdem én, mi jöhet ez után? Egy kuplung csere nem hiba (az enyém automata, hidd el ez az automata váltó jobb mint a 159-es kézi váltói). Féktarcsa? Elől, hátul szinte új féktárcsák vannak? Szívósor? Új van benne vagyis 50 ezret mentem vele. A szenzorok vagy Egr benne van a pakliban, de nem milliós tétel. Igen, ezekre az autókra költeni kell, de ne mondd, ha új hf van, akkor ujra emészthetetlen összegeket költeni. Én nem befecskendezőről vagy légtömeg mérőről beszéltem, hanem új motorról, és arról hogy olyat vállaltak el (Szakáll) amit már köztudott hogy nem lehet felújítani. Fél év garanciát vállaltak rá, tudták hogy annyit elmegy a felújított hf. Kétszer fizettem meg ugyanazt. Ez nem az én saram!
Nem adom el az autót, mert most olyan, hogy szerkezetileg, műszakilag a top-on van. Ezt Csöri is megmondta.
Zolibácsi2018-08-08 16:36:05 // 110889
Első futómű fék tavaly lett meg csinálva. Karácsonykor új Gtb2056v plusz lendkerék és Kevlar kuplung. Épp 3000 km-t ha mentek
RomeoOne2018-08-08 16:22:41 // 110888
És pont ezért nem is tartom tévedésnak Zolibácsi álláspontját, hogy eladja. Később is sok pénzét vinné még el.
RomeoOne2018-08-08 16:21:06 // 110887
Ez a hatalmas tévedés pedig. Erre ugyanúgy sokat kell költeni majd mindig. Ha nem is ennyit, nem biztos, hogy sokkal kevesebbet. Majd futómű csere, váltó csere, egyéb bizbaszok, ezen semmi sem olcsó. Ennek ilyen a fenntartása. Az egy nagyon téves hozzáállás, hogy majd egyszer ráköltök sokat, utána nem kell. Mindig kell, csak hullámzik, hogy sokat vagy nagyon sokat.
Giuntini2018-08-08 16:12:28 // 110886
Erről mi sokat beszéltünk! Tulajdonképpen most már az autón motorral kapcsolatosan nem lehet hiba. Nagy jótevő vagy valakivel, mert kap egy olyan autót, amire a fődarabokra már nem kell költeni. Azért vadiúj hengerfejjel nem árulnak autót. Nekem is a hengerfej és a hozzá tartozó dolgok 500 ezerbe vannak, és ne beszéljünk a másfél milliós komplett motorgenerálról, majd 50 ezer km múlva a felújított hf a hegesztés mellett megrepedt. Vajon ez kinek a sara? Én is kicseréltem rajta mindent, hűtő, új csövek, mellette fél évig az autó ismét mozgásképtelen lett.
Nem mertem igazán összeadni a költségeimet de:
Motorgenerál közel 1,5 millió, hiszen csak a blokk maradt meg, meg a hf lett felújítva, most már az is vadiúj.
Turbó felújítás szereléssel és olajcserével 200 ezer.
Hűtő, termosztát, kiegyenlítő tartály, csövek meg egyebek a végén 200 ezer.
Az ismetelt hf hiba új hf-el 550 ezer mindenestül.
Ez így cirka 2.5 millió. Az autót 2,5 millióért vettem 5 éve, azóta csak költöttem és költöttem. Nem számolom a vadiúj Michelineket, a téli Alpin gumikat, a felniket, olajcseréket, féktárcsákat. Én már nem is tudom, hogy mennyiben van ez az autó...
Ezt nem lehet eladni, de őszintén mondom, nem is akarom... Most már csak autózni akarok vele!!!
_Ata_2018-08-08 15:39:09 // 110885
Tud valaki profi klímást ajánlani Pesten vagy közelében? Olyat, aki akár a klímakompresszor kiszerelésétől sem riad vissza :)
Zolibácsi2018-08-08 15:33:05 // 110884
A hengerfej az érdekes, biztos vagyok benne hogy a szar viztartaly vissza térő ágának letorese miatt lett az. Sajnos ez az a hiba amit nagyon nehezen lehet ki szűrni. Érdemes tartályt cserélni mert elég nagy hőnek van kiteve és egyszerűen el öregszik. Aztán ott van az a konstrukciós hiba hogy sem vízszint jelző nincs a kocsiban, sem a belső hőmérő nem mutat semmit csak 0-90-vagy piros nincs átmenet. És csak akkor szól ha hiányzik a kocsiból 5 liter víz. Ami autópályan egy szempillantas alatt tűnik el. Ez a kocsi annyira el tünteti a saját hibáit hogy csak akkor veszed észre amikor már nyakig ér a szar és lötykölik.
RomeoOne2018-08-08 15:04:49 // 110883
Mondjuk, ha akkor eladod, akkor elég sokat spóroltál volna, max őt ütötte volna meg a guta, hogy egyből hengerfejes lett a kocsi.
Zolibácsi2018-08-08 14:49:50 // 110882
Az a vevő érdekes figura volt. Járó motornál letekerte az olaj sapkát és látott valami minimális kartergazt. Azt mondta neki az alfa gyárban dolgozó embere hogy ezeknél nem szabad hogy kartergaz legyen. Bolintottam és ott hagytam őket.
RomeoOne2018-08-08 14:43:32 // 110881
Csak nehogy úgy járj azzal az árral, mint a múltkor. Mikor nem adtad a vevőnek, mert kevesebbet adott volna, aztán kis idő múlva az akkor adott ár alatt hirdetted már :)
Zolibácsi2018-08-08 14:10:22 // 110880
Van mellette egy Giulietta és vettem egy puntót. Az esetek 90% ban 10 km-re kozlekedek egy bölcsi közbe iktatasaval. Felesleges egy 250 lóerős dízellel állnom a soroksarin a dugóban reggelente. Néha megyek talán egyhuzamban 30 kilométert is. És pár havonta megyek 150 km nel többet is. Tehát ha messzebb megyek akkor giuliettaval teszem. Punto meg a városi mindennapi nyuzasra. Mióta nálam van és hogy minden úgy működjön ahogy kell, el költöttem kb 2.5 misit rá. Apróbb dolgokat nem számolva.
Szóval 3. Autónak luxus lenne fenn tartani. Meg lassan költözni szeretnénk. Amit rá költöttem, vissza kapni már nem fogom. Van a fejemben egy ár amiért oda adom. Alatta nem.
Sajnos a költözési hajlam erősebb mint hogy álljon a garázsban egy ilyen autó.
Liquid2018-08-08 13:24:05 // 110879
Igen, ez egy jó kérdés... Ilyenkor a legnagyobb bukó eladni.
droberto2018-08-08 13:23:13 // 110878
Nem értem, miért adod, el ha ennyit ráköltve faszán megcsinálod!?!
tirex2018-08-08 12:54:50 // 110877
Tényleg félreértettem, bocs. Nem alkudozok, én nem írtam árat csak annyit hogy az nekem sok arra hogy szintén porosodjon. Valaki majd megveszi előbb-utóbb.
Roll19832018-08-08 12:32:00 // 110876
Nem értette félre, csak ügyesen alkudozik! :D :D
Shadin2018-08-08 12:07:33 // 110875
Félreérthetően fogalmaztam, bocsika, úgy gondoltam, hogy egy gagyi végű utángyártottat már annyiért is kapsz. Én valamivel többet kérnék érte.
tirex2018-08-08 10:06:08 // 110874
Ha neked így megéri küldheted. Ha az emilemre küldesz egy számlaszámot átutalom a pénzt.
Shadin2018-08-08 09:57:31 // 110873
Ez elvileg egy sport dob, nem az a lényeg, hogy néz ki, hanem hogyan szól ;-)
Ha a gyári helyett akarsz tarcsit, akkor persze igazad van 2x20k plusz posta :-)
tirex2018-08-08 09:09:01 // 110872
Kössz hogy segítenél de nem kell felszerelni mert tartaléknak vettem volna mert amik fent vannak azokat 5-6 éve raktuk fel.Gondoltam a garázsban eláll, de 70ért hajlítanak 2 dobot és fel is rakják. Persze nem olyat mint amit kínálsz de a kocsi alatt semmi jelentősége.
'''''2018-08-08 09:08:47 // 110871
Na tessék!Először fejezd be a 159-et! :-)))
Shadin2018-08-08 06:27:24 // 110870
Addig is megyek Nagypateszen leömlő tőcsavart ragasztani :-)
Shadin2018-08-08 06:24:42 // 110869
Nitro-ból elég egy is, azért nagyon nem akarom alázni...

Mehetek rükvercben?
Shadin2018-08-08 06:23:47 // 110868
Megoldható, 4-2-1 leölőt meg lehet jól mókolni.
Liquid2018-08-07 22:55:28 // 110867
meg nitrót, kettőt :D
gecsa2018-08-07 22:27:04 // 110866
Az kevés. Kettő kell, hogy kiegyenlített legyen a helyzet.
Vittorio1592018-08-07 21:47:59 // 110865
225/50 R17 nyári gumi 2 szezont futott (max 25ezer km) eladó ha valakit érdekel írjon, vagy hívjon. Méret váltás miatt.
Shadin2018-08-07 21:29:05 // 110864
Rakok rá egy turbót...
'''''2018-08-07 21:20:09 // 110863
Ha az segít! :-)
Shadin2018-08-07 20:19:31 // 110862
145-tel megyek h színben passzoljon 😁
'''''2018-08-07 19:56:07 // 110861
Na majd KUL-on bizonyíthatsz! :-)))
Giuntini2018-08-07 19:20:10 // 110860
Elértjük... Nem drámát értettem én, hanem hihetetlen vehemenciát, magától értődő helyzetmegoldást. Pont ez a lényeg, hogy itt nincs dráma. Egy 5-ös BMW-ben sincs dráma, meg egy E Merciben sem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak