Roll19832018-02-21 20:27:17 // 105909
Ez engem is érdekelne.
Morfiusz Cédula2018-02-21 20:23:02 // 105908
Egy ilyen engem is érdekelne! :)
ProdyG2018-02-21 20:18:22 // 105907
Mai státusz:
Sikerült aknát találni, rátoltuk a kocsit, elkezdtem lecsavarozni a kábeleket a behúzó tekercsről. A szakszerű megfogalmazástól most tekintsünk el: a hosszú rézcsavaron volt 2 jó vastag piros jelzésű kábel, ezeket leszedtem simán. Emellett, a másik rézcsavaron volt 1 kábel, ami szintén simán lejött. Ezután jött volna a lényeg, annak a kis vékony pirosas kábelnek a leszedése, amit Shadin zölddel karikázott a képen. Na ez esélytelen volt, ez már nehezebben hozzáférhető, plusz csavarodott a kábel a csavarral együtt (ahogy olvasom a tőcsavarja miatt). Elszórakoztam jó ideig, majd hagytam az egészet...
Viszont: visszaszereltem mindent eredeti állapotába, majd próbáltam egy indítást, és bepöccent egy pillanatra a motor, illetve ezennel nem is verte ki a biztosítékot. Szóval valami történt...
Azóta még próbáltam néhány indítást, 2-3x egy fél másodpercre mindig bepöccent a motor, de aztán újra semmi. A biztosítékot már nem veri ki a kocsi (ki érti ezt?).
Annyit leszűrtem, hogy ezek szerint csak az önindító körül lesz a baj. Én nem szándékozok ezzel többet kínlódni, valahogy eljuttatom egy szervizbe a kocsit. Apósom azt mondja, hogy az egész önindítót kéne kiszerelni, és azzal már el lehetne játszadozni, felújíttatni, vagy akármi. Ahogy én láttam az önindító kiszerelése nem egyszerű, mert csomó cső van előtte. Vagy legalábbis én ehhez kevés vagyok valószínűleg.
Ja, még egy fontos dolog: azt vettem észre, hogy igaz, hogy azt a 20A-s biztit nem veri már ki a kocsi, de olyan, mintha helyette az egész akksit leverné. Reset-elődik minden a kocsin (óra, légkondi minden, mintha lekötöttem volna az akksit, majd vissza).
Illetve az utolsó pár indítási próbálkozásom óta elkezdett a kocsi "airbag failure" hibaüzit dobni még gyújtáskor. Ez sem tudom mi miatt lehet...
Sikerült aknát találni, rátoltuk a kocsit, elkezdtem lecsavarozni a kábeleket a behúzó tekercsről. A szakszerű megfogalmazástól most tekintsünk el: a hosszú rézcsavaron volt 2 jó vastag piros jelzésű kábel, ezeket leszedtem simán. Emellett, a másik rézcsavaron volt 1 kábel, ami szintén simán lejött. Ezután jött volna a lényeg, annak a kis vékony pirosas kábelnek a leszedése, amit Shadin zölddel karikázott a képen. Na ez esélytelen volt, ez már nehezebben hozzáférhető, plusz csavarodott a kábel a csavarral együtt (ahogy olvasom a tőcsavarja miatt). Elszórakoztam jó ideig, majd hagytam az egészet...
Viszont: visszaszereltem mindent eredeti állapotába, majd próbáltam egy indítást, és bepöccent egy pillanatra a motor, illetve ezennel nem is verte ki a biztosítékot. Szóval valami történt...
Azóta még próbáltam néhány indítást, 2-3x egy fél másodpercre mindig bepöccent a motor, de aztán újra semmi. A biztosítékot már nem veri ki a kocsi (ki érti ezt?).
Annyit leszűrtem, hogy ezek szerint csak az önindító körül lesz a baj. Én nem szándékozok ezzel többet kínlódni, valahogy eljuttatom egy szervizbe a kocsit. Apósom azt mondja, hogy az egész önindítót kéne kiszerelni, és azzal már el lehetne játszadozni, felújíttatni, vagy akármi. Ahogy én láttam az önindító kiszerelése nem egyszerű, mert csomó cső van előtte. Vagy legalábbis én ehhez kevés vagyok valószínűleg.
Ja, még egy fontos dolog: azt vettem észre, hogy igaz, hogy azt a 20A-s biztit nem veri már ki a kocsi, de olyan, mintha helyette az egész akksit leverné. Reset-elődik minden a kocsin (óra, légkondi minden, mintha lekötöttem volna az akksit, majd vissza).
Illetve az utolsó pár indítási próbálkozásom óta elkezdett a kocsi "airbag failure" hibaüzit dobni még gyújtáskor. Ez sem tudom mi miatt lehet...
Zolibácsi2018-02-21 20:14:02 // 105906
Én is benne lennék
Szergej2018-02-21 19:44:48 // 105905
Ebbe én is benne lennék.
emGéza2018-02-21 19:26:51 // 105904
Tőcsavar kontraanyája laza , ezért tekeredik egyben .
Nekem is ilyen volt !
A vastag piros kábelt le kellett kötnöm a generátorról és az akkuról , majd leszedve az
önindítót , hogy két villáskulccsal sikerült szétszedni . Mert nem szerettem volna a műanyagot rommá törni . A vékony kábel is tőcsavaros , annál is ez a szitu , de ehhez még a helyén hozzáférni .
Nekem is ilyen volt !
A vastag piros kábelt le kellett kötnöm a generátorról és az akkuról , majd leszedve az
önindítót , hogy két villáskulccsal sikerült szétszedni . Mert nem szerettem volna a műanyagot rommá törni . A vékony kábel is tőcsavaros , annál is ez a szitu , de ehhez még a helyén hozzáférni .
csokagm2018-02-21 19:14:43 // 105903
Mintha mostanában lassabban melegedne be a kocsi. Nem tudom eldönteni, hogy a hideg miatt vagy a termosztát gyengélkedik.Bal elöl a vastag hűtőre menő cső már viszonylag meleg volt 70fokos víznél. Annak akkor még hidegnek kéne lennie?
Macccy2018-02-21 18:33:05 // 105902
Namekkora eszem van ... nyáron lövünk egy pályát, a Vezess.hu srácok a Kakucsringen szoktak én ennyit tudok az nemtűnik drágának, de majd szétkell nézni, hogy lehetőleg mindenkitől egyforma távol (közel) legyen.
Liquid2018-02-21 18:17:30 // 105901
ez tényleg jó lenne :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 16:12:27 // 105900
Ebben benne vagyok, mert ezt az autót szerintem csak így lehet bemérni, hogy mit tud. Vagy majd lassan kitapasztalom, időm van :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 16:06:43 // 105899
Igen, én is így értelmezem a dolgot. Vagyis szerencsés esetben behúzó mágnes hiba..
Macccy2018-02-21 16:01:10 // 105898
Woooo, miből ez a hatalmas különbség? :O Kaszni merevség gondolom ilyenkor annyira mégse szar, hogy 1.6 tonna :D Nem tudok németül, de amit látok az már-már túl szép, mintha nem is ugyanaz lenne a feladata, ami a többieknek
Macccy2018-02-21 15:55:01 // 105897
Nyílt track day -re kéne menni, tolni neki valami pályán, nem kell hungaroring széles, csak legyen tér betanulni, ha elméri a sofőr, akkor lehessen letérni esetleg a poros-füvesre. Alfa talit is lehetne belőle csinálni B)
Shadin2018-02-21 15:35:34 // 105896
Küldtem a rajzot, nincs relé, azaz van az m089 személyében.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 15:27:45 // 105895
Attól tartok, hogy a csavar kitörése megtörtént, Attila nem rég hívott, hogy kábelestől tekeredik a csavar.
A relé ennyire rejtély, hogy hol van? Mert én is ezt gondoltam, hogy talán egyszerűbb lenne azt kikapni, mint a kábellel vacakolni. De amikor ott voltam segíteni, egyszerűen semmi infót nem találtam, hogy melyik relé micsoda. Sajnos nekem semmi dokumentációm nincs a 159-hez, találomra meg nem akartam kihúzogatni a csatlakozókat, reléket.
A relé ennyire rejtély, hogy hol van? Mert én is ezt gondoltam, hogy talán egyszerűbb lenne azt kikapni, mint a kábellel vacakolni. De amikor ott voltam segíteni, egyszerűen semmi infót nem találtam, hogy melyik relé micsoda. Sajnos nekem semmi dokumentációm nincs a 159-hez, találomra meg nem akartam kihúzogatni a csatlakozókat, reléket.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 15:21:37 // 105894
Az igazi játékossághoz nekem továbbra is hiányzik a direktebb visszacsatolás. Ezt az autót én egyszerűen nem érzem fenékkel. Sosem merném úgy csapatni, mint itt lent abban a videóban. Így aztán maradunk abban, hogy lényegesen többet tud mint én :-)
A 146 jtd sokkal játékosabb volt, annál én tarthattam az egyensúlyt, és azt nagyon lehetett vele. Kanyar előtt fék, aztán csak gázzal milliméterre lehetett tenni-venni. Azt annyira gyönyörűen csinálta, hogy a mai napig visszasírom. 9 év alatt egyetlen egyszer sem mértem el kanyart vele, pedig minden esélyt megadtam rá :-) Az, amikor szerpentinen picit megtolom az orrát, majd gázelvétellel befordítom, nekem örök nyomot hagyott :-D
A TD sajnos nem tudja reprodukálni. Akkorát forogtam vele nemrég, hogy inkább nem erőltetem :-) Egyszerűen nem tudtam összeszedni onnantól, hogy elindult a fara.
Egy biztos, a 159 viszont elképesztően sokkal gyorsabban kanyarodik. Még pár év szerintem kell, hogy így napról napra közelebb jussak a tudásához, mert nem szeret nyilatkozni róla. Az egész autó egy kicsit ilyen testőr alkat. Én csak üljek, tegyek úgy, mint aki vezet, majd Ő megoldja. Úgyhogy jelenleg leginkább csodálom a tudását, de nem érzem azt, hogy részt veszek abban amit csinál :-) Lehet ideje volna elmennem egy vezetéstechnikai tréningre, ahol kirángatják alólam a seggét, hátha ráéreznék végre.
A 146 jtd sokkal játékosabb volt, annál én tarthattam az egyensúlyt, és azt nagyon lehetett vele. Kanyar előtt fék, aztán csak gázzal milliméterre lehetett tenni-venni. Azt annyira gyönyörűen csinálta, hogy a mai napig visszasírom. 9 év alatt egyetlen egyszer sem mértem el kanyart vele, pedig minden esélyt megadtam rá :-) Az, amikor szerpentinen picit megtolom az orrát, majd gázelvétellel befordítom, nekem örök nyomot hagyott :-D
A TD sajnos nem tudja reprodukálni. Akkorát forogtam vele nemrég, hogy inkább nem erőltetem :-) Egyszerűen nem tudtam összeszedni onnantól, hogy elindult a fara.
Egy biztos, a 159 viszont elképesztően sokkal gyorsabban kanyarodik. Még pár év szerintem kell, hogy így napról napra közelebb jussak a tudásához, mert nem szeret nyilatkozni róla. Az egész autó egy kicsit ilyen testőr alkat. Én csak üljek, tegyek úgy, mint aki vezet, majd Ő megoldja. Úgyhogy jelenleg leginkább csodálom a tudását, de nem érzem azt, hogy részt veszek abban amit csinál :-) Lehet ideje volna elmennem egy vezetéstechnikai tréningre, ahol kirángatják alólam a seggét, hátha ráéreznék végre.
berobbantam2018-02-21 15:11:53 // 105893
Szia
A behúzó tekercs kábeleit csak óvatosan.Hajlamos a csavar kitörni a bakelitböl.Ez nem tipus specifikus.Amugy a leg ritkább esetben szokott zárlatos lenni.Inkább az érintkezője ég be és nem ad áramot az önindítónak.A vezeték másik vége esetleg nem hozzáférhetőbb?Mondjuk az az indító relénél van aminek a holléte rejtély.Szerintem az a relé feküdt meg.Ha indítóztok és kicsapja a biztit.Nem hallatszik kattanás a kormányoszlop vagy a biztitábla mögül?Olaszoknál arra szokott lenni.És jó szar kiszedni.
A behúzó tekercs kábeleit csak óvatosan.Hajlamos a csavar kitörni a bakelitböl.Ez nem tipus specifikus.Amugy a leg ritkább esetben szokott zárlatos lenni.Inkább az érintkezője ég be és nem ad áramot az önindítónak.A vezeték másik vége esetleg nem hozzáférhetőbb?Mondjuk az az indító relénél van aminek a holléte rejtély.Szerintem az a relé feküdt meg.Ha indítóztok és kicsapja a biztit.Nem hallatszik kattanás a kormányoszlop vagy a biztitábla mögül?Olaszoknál arra szokott lenni.És jó szar kiszedni.
RomeoOne2018-02-21 15:01:43 // 105892
Szerintem nem. Nagyobb tehetetlenségű test nehezebben változtat irányt. Nehezebb farnál könnyebben elképzelhető, hogy a gumik már nem tudják azt a tapadási erőt biztosítani, hogy pályán maradjon. Szerintem.
antonov2018-02-21 14:37:56 // 105891
Macccy2018-02-21 14:22:40 // 105890
Nem épp a könnyebb farral kellene kifordulnia és seggel előre kanyarodnia? :))
Király amúgy, hogy így az alulkormányzott és a túlkormányzott határán egyensúlyoz, mert tényleg játékos és ha ezt a vdc csinálja, akkor még biztonságos is.
Király amúgy, hogy így az alulkormányzott és a túlkormányzott határán egyensúlyoz, mert tényleg játékos és ha ezt a vdc csinálja, akkor még biztonságos is.
RomeoOne2018-02-21 14:04:06 // 105889
De nektek SW-tek volt mindig, nekünk meg berlina. Lehet az SW-nek nehezebb a segge, azért ereszti meg azt jobban.
Shadin2018-02-21 14:01:33 // 105888
Én voltam a 2.0 Ti-vel vez.tech. tréningen és csak megerősíteni tudom h inkább dobja a fenekét minthogy tolná kifelé az orrát.
Macccy2018-02-21 13:05:40 // 105887
VDC elektronyika csinálja szerintem is. De azért szép eredmény havon. Szárazon még nem túrtam neki kanyart, vagyis de körforgalmat, de ott is inkább mintha befordult volna az orra és nem csúszott kifelé. Kellene egy rendesen havas tesztpálya...
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 12:53:36 // 105886
Köszi a tippet. Ugyan nem az enyémen kellene a műtétet megejteni, de 2.4-ről van szó, én nem láttam esélyét felülről. Vízcsövek vannak útban hozzá, nagyon kicsi ott a hely. Két összedugott krova szárral tudtam egyáltalán benyúlni oda, hogy pár koppintást mérjek rá. Persze nem javult meg tőle, de egy próbát ez is megért.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 12:48:03 // 105885
Ugye? :-) Havon én is csak figyelek, hogy mit művel. Vizes aszfalton kísérletezgettem, azért el tudja tolni az elejét ha beletalpalok, viszont egyszercsak megáll a túrás és befordul. A vdc lámpát én még nem láttam villogni, de lehet hogy épp akkor annyira az utat figyelem, hogy nem tűnik fel. :-) Nekem néha olyan érzésem van, hogy havon ügyesebb, mint vizes aszfalton. Nem tudom miért. Lehet hamarabb beavatkozik az elektronika.
Liquid2018-02-21 12:37:41 // 105884
tegnap este elmentem egyet autózni, de hiába esett egész nap, 3 fok volt és mindehol csak vizes utak :(
Balaska882018-02-21 12:35:56 // 105883
Balaska882018-02-21 12:28:53 // 105882
Már alig várom, hogy valami értelmes mennyiségű hó legyen. Itt lakom a Bakony középén, és feketék az utak.
Macccy2018-02-21 12:08:27 // 105881
Azt el tudom képzelni hiszen a Q4 hátul is hajt, de ez egy "Q2" simán elsőkerekes. De valami huncutságot csinált. Ha lenne megint hó az úton - és nem ezt a szart szórnák meg olvadna - akkor megpróbálgatnám
Liquid2018-02-21 12:07:34 // 105880
Havas úton lehet gázzal kanyarodni vele, aztán megy arra amerre korméányzod, csak a gázt kell nyomni :)
Ki kell kapcsolni a 3betűseket, úgy viccesebb :)
Ki kell kapcsolni a 3betűseket, úgy viccesebb :)
Balaska882018-02-21 12:01:08 // 105879
Q4 Ti egy pici gázra kersztbe vágja a seggét, hagy egy picit keresztbe menni, aztán összekapja magát.😁
Balaska882018-02-21 11:58:19 // 105878
Köszönöm, megpróbálom, hátha segít.
droberto2018-02-21 11:41:05 // 105877
Macccy2018-02-21 11:23:50 // 105876
Az izgalmas téma/szerelés mellé egy kevésbé komoly, amolyan reklámszünet:
Tegnap este lakótelepen kanyarogtam a még nem túl latyakos havas utcán és jött a gondolat, hogy mivel nem jöttek szemből, derékszög jobbos kanyarban kicsit rálépek a gázra, megnézni mit túr, lényegében eddig nem sok havat próbálgattam vele. Ráléptem és ... esküdni mernék, hogy azt éreztem, ahogy az orra befordul a kis gázadás ellenére is ÉS a fara, mintha meghintázott volna picit, vagy legalábbis mintha meglódulna. Közvetlen utána balra kanyar, ugyanígy, ugyanez az érzés. Cosé? Mondtátok már itt korábban, hogy valamit ügyesen hangoltak és hogy ez a futómű (főleg Ti) hajlamosabb hátul sodródni, mintha hátsó kerekes lenne, de eddig ezt én inkább amolyan Alfás Romantikus túlzásnak gondoltam. Tíz évig vezettem az A4-est és azzal ha ráléptem a gázra ilyen havason, gyakorlatilag kiegyenesítette a kanyart, elindult a tujának-bokornak-járdaszegélynek. Ezt a VDC csinálja? (az offosban esp sem volt)
Tegnap este lakótelepen kanyarogtam a még nem túl latyakos havas utcán és jött a gondolat, hogy mivel nem jöttek szemből, derékszög jobbos kanyarban kicsit rálépek a gázra, megnézni mit túr, lényegében eddig nem sok havat próbálgattam vele. Ráléptem és ... esküdni mernék, hogy azt éreztem, ahogy az orra befordul a kis gázadás ellenére is ÉS a fara, mintha meghintázott volna picit, vagy legalábbis mintha meglódulna. Közvetlen utána balra kanyar, ugyanígy, ugyanez az érzés. Cosé? Mondtátok már itt korábban, hogy valamit ügyesen hangoltak és hogy ez a futómű (főleg Ti) hajlamosabb hátul sodródni, mintha hátsó kerekes lenne, de eddig ezt én inkább amolyan Alfás Romantikus túlzásnak gondoltam. Tíz évig vezettem az A4-est és azzal ha ráléptem a gázra ilyen havason, gyakorlatilag kiegyenesítette a kanyart, elindult a tujának-bokornak-járdaszegélynek. Ezt a VDC csinálja? (az offosban esp sem volt)
Zsolt1552018-02-21 11:22:17 // 105875
Nekem napi szinten van szerencsém off vagy felig off autókkal járni. Sajnos - a mi szemszögünkből - vannak bizonyos tekintetben jobb, megbizhatóbb autók, mint az Alfa. Viszont aki ennek tudatában is ezt a markát választja, az nem biztos, hogy ellenség.
Most nem arról beszélek, aki ma Alfát vesz, holnap meg Daewo-t és estére már be is lépett a Lacetti Clubba.
Most nem arról beszélek, aki ma Alfát vesz, holnap meg Daewo-t és estére már be is lépett a Lacetti Clubba.
Macccy2018-02-21 10:43:20 // 105874
Corben2018-02-21 09:52:07 // 105873
Szia WarbiRunner,
Épp most szedtem le startert felújításra és a T50 kábelt (amit le szeretnél Te is szedni) csak felülről tudtam lelazítani.
Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, álj fel egy sámilra, igy jól át tudsz hajolni a motor felett és felülről bal kézzel egy kis crovával szépen le tudod szedni.
Annyi, hogy betakarja a generátorról jövő B+ (vastag vezeték), vezeték de ha betapogatsz alá érezni fogod a 6-os csavaranyát.
Macerás, de megoldható,.
Sok sikert kívánok hozzá.
Épp most szedtem le startert felújításra és a T50 kábelt (amit le szeretnél Te is szedni) csak felülről tudtam lelazítani.
Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, álj fel egy sámilra, igy jól át tudsz hajolni a motor felett és felülről bal kézzel egy kis crovával szépen le tudod szedni.
Annyi, hogy betakarja a generátorról jövő B+ (vastag vezeték), vezeték de ha betapogatsz alá érezni fogod a 6-os csavaranyát.
Macerás, de megoldható,.
Sok sikert kívánok hozzá.
Shadin2018-02-21 09:46:36 // 105872
Végre valami fejlemény :-)
Giuntini2018-02-21 09:41:49 // 105871
Hát akkor otthagytam a kórházban a kis beteget:(
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-21 08:47:27 // 105870
Alkatrészt szerzünk, csak derüljön ki, hogy az kell e. Jóban vagyok itt egy autós boltossal, megszerzi ami kell hamar. Jó árban. Csak addig kellene eljutni, hogy az a pozitív kábel lekerüljön. Ha úgy nem veri ki a biztit, akkor sínen van az ügy.
Legalább egy beton placc, és komolyabb emelő kellene, mert felülről esélytelen, ezt láttam én is. Alulról viszont Csabi fotója alapján tényleg nem nagy ügy. Haspáncél sincs fent, semmit nem kell bontani, csak levenni azt az egy db csavart a kábel végéről. A stabil emelést kellene megoldani, de ott az ázott talajon ezt nem szabad bevállalni. Nincs a közelben valakinek garázsa? N-be rakva lehet mozgatni az autót, nem túl nagy távokon. Pár 100 méter tologatástól nem lesz baja. Vontatni, hosszabb távra viszont tilos, mert szárazon fut olyankor a váltó.
Legalább egy beton placc, és komolyabb emelő kellene, mert felülről esélytelen, ezt láttam én is. Alulról viszont Csabi fotója alapján tényleg nem nagy ügy. Haspáncél sincs fent, semmit nem kell bontani, csak levenni azt az egy db csavart a kábel végéről. A stabil emelést kellene megoldani, de ott az ázott talajon ezt nem szabad bevállalni. Nincs a közelben valakinek garázsa? N-be rakva lehet mozgatni az autót, nem túl nagy távokon. Pár 100 méter tologatástól nem lesz baja. Vontatni, hosszabb távra viszont tilos, mert szárazon fut olyankor a váltó.
Shadin2018-02-21 08:46:29 // 105869
Shadin2018-02-21 08:33:42 // 105868
Csabi küldött egy képet a 105846. hozzászólásban, azon is látható h külön modul, mint ahogy az én második képemen is csak a modul látszik. Úgy gondolom külön cserélhető csak el kellene jutni odáig h kijelenthetjük h az a rossz.
ProdyG2018-02-21 08:04:36 // 105867
Köszi!
Ez a b.mágnes egyben van az önindító testével? Ha kiderülne, hogy ezzel van baj, akkor azt lehet javítani, vagy újat kell venni? Webshopokban én csak komplett önindítókat látok jó drágán.
Ez a b.mágnes egyben van az önindító testével? Ha kiderülne, hogy ezzel van baj, akkor azt lehet javítani, vagy újat kell venni? Webshopokban én csak komplett önindítókat látok jó drágán.
Shadin2018-02-21 08:02:51 // 105866
Isteni. Egy ilyen hang nekem is jó lenne a varrógép mögé :-(
Zolibácsi2018-02-21 06:21:33 // 105865
Igazából a 159 nagyon jól takargatja a hibáit, saját autómnal is mikor cseréltük az adott alkatrészt elég ramaty állapotban volt. De érzésre meg simán lett volna benne 10-20 ezer km.
Szóval készülj a legjobbra aztán majd meglátod hogy hálálja meg a kocsi
Szóval készülj a legjobbra aztán majd meglátod hogy hálálja meg a kocsi
Tomi Stark2018-02-20 23:19:42 // 105864
Számíts mindig a legjobbra, de légy felkészülve a legrosszabra is! Ha visszaolvasol akkor kb. minden hibát, és annak megoldását is megtalálod. Illetve most éppen új rejtély tartja lázban a topicot : világít a féklámpa akkor is amikor nem kellene neki...:-) Mondjuk, most hogy már megvetted az egyik legszebb autót a világon, kár azon aggonizálni, hogy mi lesz a baja. Vagy már meg akarsz szabadulni tőle?
Gazdee2018-02-20 22:09:45 // 105863
Sziasztok!
6 évig hajtottam egy 156 1.9D sw -t. (2003-as, 140 lovas facelift 1-est) Beleraktam 140.000 kilométert.
Kopó alkatrészeken, a szokásos alfa betegséges futómű alkatrészeken, illetve a turbó vákuum gumicsőjén kívül semmi nem volt cserélve rajta.
Végig a Csöriéknél (Csörgő Autószerviz Várpalota) volt szervizelve. Tavaj adtam el családon belül 276.000 kilométerrel. A bátyám vette meg. Bár sosem volt alfás, még csak olasz autója sem volt, azt mondta, hogy látja, hogy ez az autó rendben van és volt vele törődve!
Egy 159 2.4D sw Q4 - re csereltem. Decemberben vettem, 2008-as 160.000 kilométerrel.
Ami azt illeti hiányzik a régi kicsikém, mert azóta az "olasz autóbontó" a neten a nyitólapom!
Szóval a teljességég igénye nélkül egész pontosan decemer 21 óta a következőket cseréltem a kocsin, amik így hétről - hétre megleptek:
- két első ködlámpa ( azért nem működtek, mert szétrohadtak belülről)
- motorháztető nyitó kar (egyszerűen elfáradt a műanyag és eltört)
- a kapcsolópanelt amin a ködlámpákat és a fényszóró magasság állítást irányítom
- csomagtér zárat
- csomagtér gázteleszkópokat
- váltógomb takaró műanyagját amin a sebességkiosztás van (na jó ez csak esztétikai dolog volt)
- a kuplung pedál alatti érzékelőt, ami az indításnál figyeli, hogy be van-e nyomva a pedál
- szellőztető ventillátor sebességszabályzó vezérlő ellenállását
- a tetősint újra kell festettnem, mert úgy néz ki mint egy 15 - 20 éves autón (kiszívta a nap és pattogzik róla a szín)
...
- +1 az utas oldali elektromos ablakemelőnek már nincs sok hátra...
Most mindenki azt gondolja, hogy mekkora egy leharcolt szarhatárt vettem, de Nem! Legalább is remélem! Vagy csak eddig nem volt gazdája!
Esztétikailag az autó kívül - belül nagyon rendben van!
Amint szabadul a hó fogságából készítek róla fotókat is.
Nos nem fikázni akarom a típust, csak szeretném megérdeklődni tőletek akik már régebb óta hajtjátok a gépez, hogy mire számítsak!?
Milyen típushibái vannak még amire fel kell készülnöm?
Köszi: Gazdee
6 évig hajtottam egy 156 1.9D sw -t. (2003-as, 140 lovas facelift 1-est) Beleraktam 140.000 kilométert.
Kopó alkatrészeken, a szokásos alfa betegséges futómű alkatrészeken, illetve a turbó vákuum gumicsőjén kívül semmi nem volt cserélve rajta.
Végig a Csöriéknél (Csörgő Autószerviz Várpalota) volt szervizelve. Tavaj adtam el családon belül 276.000 kilométerrel. A bátyám vette meg. Bár sosem volt alfás, még csak olasz autója sem volt, azt mondta, hogy látja, hogy ez az autó rendben van és volt vele törődve!
Egy 159 2.4D sw Q4 - re csereltem. Decemberben vettem, 2008-as 160.000 kilométerrel.
Ami azt illeti hiányzik a régi kicsikém, mert azóta az "olasz autóbontó" a neten a nyitólapom!
Szóval a teljességég igénye nélkül egész pontosan decemer 21 óta a következőket cseréltem a kocsin, amik így hétről - hétre megleptek:
- két első ködlámpa ( azért nem működtek, mert szétrohadtak belülről)
- motorháztető nyitó kar (egyszerűen elfáradt a műanyag és eltört)
- a kapcsolópanelt amin a ködlámpákat és a fényszóró magasság állítást irányítom
- csomagtér zárat
- csomagtér gázteleszkópokat
- váltógomb takaró műanyagját amin a sebességkiosztás van (na jó ez csak esztétikai dolog volt)
- a kuplung pedál alatti érzékelőt, ami az indításnál figyeli, hogy be van-e nyomva a pedál
- szellőztető ventillátor sebességszabályzó vezérlő ellenállását
- a tetősint újra kell festettnem, mert úgy néz ki mint egy 15 - 20 éves autón (kiszívta a nap és pattogzik róla a szín)
...
- +1 az utas oldali elektromos ablakemelőnek már nincs sok hátra...
Most mindenki azt gondolja, hogy mekkora egy leharcolt szarhatárt vettem, de Nem! Legalább is remélem! Vagy csak eddig nem volt gazdája!
Esztétikailag az autó kívül - belül nagyon rendben van!
Amint szabadul a hó fogságából készítek róla fotókat is.
Nos nem fikázni akarom a típust, csak szeretném megérdeklődni tőletek akik már régebb óta hajtjátok a gépez, hogy mire számítsak!?
Milyen típushibái vannak még amire fel kell készülnöm?
Köszi: Gazdee
'''''2018-02-20 21:41:38 // 105861
Csak dugulás van,nyugi.Semmi baja nem lesz a hengerfejnek.
Giuntini2018-02-20 21:34:36 // 105860
Ha jó lesz kihívom a QV-t! Egy hullagyalázasra:(