forrasr2017-12-31 11:23:22 // 103365
Én most vágtam neki az 5. telének Exide prémiummal, de télen kétszer háromszor rá szoktam tölteni hálózatról, mert elég sok a rövid út, leállítás után általában még szellőzteti ki magát a kályha aztán preventív jelleggel jobbnak látom néha tölteni.
Liquid2017-12-30 23:31:11 // 103363
Az enyém is bő 2 év után adta be a kulcsot.
Dömpi (il dottore)2017-12-30 23:07:21 // 103362
Most néztem rá, fel is töltött 100%-ra.
Délután 5-kor 52%-ról indult, de normál töltésen töltöttem, nem a gyorítotton.
Délután 5-kor 52%-ról indult, de normál töltésen töltöttem, nem a gyorítotton.
Dömpi (il dottore)2017-12-30 22:32:22 // 103361
Nándi2017-12-30 20:45:55 // 103360
Sziasztok car társak! Olyan jutott eszembe hogy a csomi ajtoba utolag nyomógombos emblémát veszek ugyis kopott a mostani! Valaki csinált már ilyet? 2007 Q4 sw
Liquid2017-12-30 20:40:35 // 103359
jó kérdés :) Egy "sima" 2.4 volt felemelve Csörinél, mikor ott voltam, azt is megnézegettem.
Az üzemanyagtank más, kell kardán, hátsó kerékagyak, féltengelyek, osztómű. Elvileg át lehet szerelni. 2.4-re biztosan megoldható lenne, mert a váltó, kuplung tudtommal egyezik.
A TBI-ben milyen váltó van? Azzal már lehet hogy izgalmasabb lenne összehozni.
Ezeken kívül gondolom a computernek is szólni kell, hogy hátul is kapar.
Az üzemanyagtank más, kell kardán, hátsó kerékagyak, féltengelyek, osztómű. Elvileg át lehet szerelni. 2.4-re biztosan megoldható lenne, mert a váltó, kuplung tudtommal egyezik.
A TBI-ben milyen váltó van? Azzal már lehet hogy izgalmasabb lenne összehozni.
Ezeken kívül gondolom a computernek is szólni kell, hogy hátul is kapar.
Shadin2017-12-30 19:22:21 // 103358
Ez jó kérdés :-) Q4 retrofit.
Zolibácsi2017-12-30 19:03:45 // 103357
Tényleg, utólagos q4-et lehet csinálni?
Liquid2017-12-30 18:10:59 // 103356
dobj alá egy Q4-et :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-30 17:50:57 // 103355
Vagy sok a kraft elsőkeréken :-) Ilyesmi nekem nincs, ez nyugis romboló :-) Ügyesen osztja szorozza a nyomatékot, sose sok, sose kevés.
Shadin2017-12-30 17:28:02 // 103354
Én már nem érzem mekkorát harap, néha mintha túl ideges lenne, de mindenhol van tarcsi benne. A legnagyobb bajom az az érzés, hogy nem képes az úton maradni néha, mintha kevéske lenne a gumi rajta.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-30 17:12:01 // 103353
A chipes tibi biztos nagyobbat harap, de hasonló érzés nekem a 2.4 is. Elég magabiztos egy érzés, a szituációk nagy részében az van amit akarsz :-) Könnyedén.
Csabi2017-12-30 16:49:54 // 103352
Nálam is ilyen érték körül alakul a 2.0-n, és az elöző 2,4.nél sem mértem kevesebbet, soha.
Igazán pontos méréshez azért sokkal kisebb méréshatárú műszerrel kellene mérni, mert ez elég erős saccolás... Sok helyen 50mA áramfelvételt emlegetnek határként, azaz ha efelett van akkor vizsgálódni kell. Egy biztos "nagyfogyasztó" nincs a rendszeren...
Igazán pontos méréshez azért sokkal kisebb méréshatárú műszerrel kellene mérni, mert ez elég erős saccolás... Sok helyen 50mA áramfelvételt emlegetnek határként, azaz ha efelett van akkor vizsgálódni kell. Egy biztos "nagyfogyasztó" nincs a rendszeren...
Shadin2017-12-30 16:33:41 // 103351
Én jelenleg egy teljesen feleslegesen erős autót vezetek, töredékét sem használom ki, de jó érzés :-)
Shadin2017-12-30 16:29:33 // 103350
Mindig van kis áramfelvétel, esetedben ez ha jól látom 200mA. Riasztós autók szoktak talán ennyit felvenni. Nekem még a benyásnál is megérezni pár nap állást.
Vittorio1592017-12-30 16:12:15 // 103349
Zselé2017-12-30 15:39:43 // 103348
Tanulság: sokat kell menni, akkor éri meg... :))
A regent ma megcsináltuk, a mosást délelőtt fogom, de ha nem írod el is felejtem! :)
A regent ma megcsináltuk, a mosást délelőtt fogom, de ha nem írod el is felejtem! :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-30 15:21:15 // 103347
Hát...:-) Jó kis lavinát indítottam a 17Ft-ommal, de jól látszik, hogy mibe kerül egy 159. .
Nem vagyok babonás, de jön az Újév, úgyhogy tiszta autóval és tiszta dpf-el kell kezdeni elsején :-) Pont 100%-on állt a múltkor, amikor a próbakör után belenéztem a paraméterekbe. Ma volt időm, úgyhogy elvittem kipöffenteni. 30km autókázás lett belőle, csak úgy, amerre eszembe jutott. Itthon aztán lemostam, jöhet az új esztendő :-D
Amúgy úgy látszik nekem programot kell írnom az autómra, hogy igazán megszeressem. :-)
Nem vagyok babonás, de jön az Újév, úgyhogy tiszta autóval és tiszta dpf-el kell kezdeni elsején :-) Pont 100%-on állt a múltkor, amikor a próbakör után belenéztem a paraméterekbe. Ma volt időm, úgyhogy elvittem kipöffenteni. 30km autókázás lett belőle, csak úgy, amerre eszembe jutott. Itthon aztán lemostam, jöhet az új esztendő :-D
Amúgy úgy látszik nekem programot kell írnom az autómra, hogy igazán megszeressem. :-)
ZoliNix2017-12-30 14:46:01 // 103346
Akkor talán Te vagy a "nyertes"?
Nekem volt egy kis szívósormizéria 300-ért, a következő a kuplung lesz, de az már jövőre. Kb. 20 000 Km (biztos ami biztos idén már egy cm-t sem megyek vele)
Nekem volt egy kis szívósormizéria 300-ért, a következő a kuplung lesz, de az már jövőre. Kb. 20 000 Km (biztos ami biztos idén már egy cm-t sem megyek vele)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-30 13:10:09 // 103345
Spider... 2km-et mentem vele és eddig kb 5-6 kilót locsoltam rá :DDD és nincs vége...
Liquid2017-12-30 12:29:32 // 103344
Én 139e-rel vettem, most 206e van benne => 67e km
Közben eltelt 5.5 év.
2.261.423 ft-ot költöttem rá
2.283.074 ft volt az üzemanyag költség
Üzemanyag nélkül: 33.75 ft/km
Üzemanyaggal: 67.83 ft/km
Közben eltelt 5.5 év.
2.261.423 ft-ot költöttem rá
2.283.074 ft volt az üzemanyag költség
Üzemanyag nélkül: 33.75 ft/km
Üzemanyaggal: 67.83 ft/km
Shadin2017-12-30 12:19:14 // 103343
Én ennél értékvesztéssel nem tudok számolni ezért a bekerülési értéket is kivettem, így a futott km-t és a költségeket nézve eddig ~98Ft/km a PAZ.
NJL az előző jószág, 25k km-re ~1,73M költség 14 hónap alatt, 0 értékvesztéssel számolva, 69Ft/km
Elszámolás jogát fenntartom :-)
NJL az előző jószág, 25k km-re ~1,73M költség 14 hónap alatt, 0 értékvesztéssel számolva, 69Ft/km
Elszámolás jogát fenntartom :-)
Shadin2017-12-30 12:01:20 // 103342
10 hónap, 17k km --> ~1M szerviz + 660k üa. :-)
Akkor ez most fajlagosan sok vagy kevés?
Akkor ez most fajlagosan sok vagy kevés?
Piritu - 1.000.0002017-12-30 09:30:15 // 103341
Jó nepperszokás szerint eladás előtt tettek bele új betéteket, amit aztán hátul a bordásra kopott tárcsa olyanná koptatott, mit az Alpok. Az elsők túlélték, csak a tárcsát kellett kidobni.
Amikor asszonynak kerestünk Minit, akkor találtunk olyat, amin 35e km után új kuplung és fékrendszer volt. Először akkor csodálkoztam rá, hogy hogyan vezethetnek egyesek.
Amikor asszonynak kerestünk Minit, akkor találtunk olyat, amin 35e km után új kuplung és fékrendszer volt. Először akkor csodálkoztam rá, hogy hogyan vezethetnek egyesek.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-29 23:21:36 // 103340
Ebből 10Ft/km értékvesztés. Végül is jogos ezt is hozzá venni :-)
Roll19832017-12-29 22:35:27 // 103339
FL 156SW 1.9 JTD 2005
Vételár: 1,85M
Eladási ár: 1,05M
Minden költés üzemanyag nélkül: ~1,5M
Megtett kilométer: 80e
28,75 Ft / km üzemanyag nélkül.
Vételár: 1,85M
Eladási ár: 1,05M
Minden költés üzemanyag nélkül: ~1,5M
Megtett kilométer: 80e
28,75 Ft / km üzemanyag nélkül.
αλφα2017-12-29 22:22:37 // 103338
Liquid, yani és Shadin köszönöm a tippeket! (Én mindenáron a Zeepin-hez kerestem a canbus adaptert, nem az Alfához... :D )
De mint látom, sajna, ez sem túl olcsó mulatság. Előbb még le kell győznöm az alapjárati mumust (szerdán viszem a SZERELŐ-höz), aki telefonon egyelőre megtiltotta bárminemű alkatrész beszerzését. Ha megúszom egy repedt, kilyukadt vákumcsővel, vagy ilyesmivel, akkor beruházhatok adapterre. Ha mégis kell új fojtószelep házat vennem, akkor egyelőre halasztódik a dolog.
De mint látom, sajna, ez sem túl olcsó mulatság. Előbb még le kell győznöm az alapjárati mumust (szerdán viszem a SZERELŐ-höz), aki telefonon egyelőre megtiltotta bárminemű alkatrész beszerzését. Ha megúszom egy repedt, kilyukadt vákumcsővel, vagy ilyesmivel, akkor beruházhatok adapterre. Ha mégis kell új fojtószelep házat vennem, akkor egyelőre halasztódik a dolog.
Giuntini2017-12-29 22:16:42 // 103337
Autó vételár 2013-ban: 2,5 millió
Ráköltés az első évben kb. 500 ezet ( összes embléma csere, új gomik, felső lengőkarok 2 agycsapágy stb...)
Egy év után motorfelújítás 1,5 millió (generator önindító, új szívósor és egyebekkel)
Dpf tisztítás, új akksi egy időben 50 ezer
Turbo felújítás ki-beszerelés olajcserével 200 ezer.
Fékek cseréje kb 100 ezer
Téli felnik 70 ezer + gumik 100 ezer.
És még sok egyéb... már nem is tudom
Négy év alatt 2,5 millió, éy most nem tudom hogy mi lesz vele...
Olaj seréket és sok mást nem is számoltam...
Ráköltés az első évben kb. 500 ezet ( összes embléma csere, új gomik, felső lengőkarok 2 agycsapágy stb...)
Egy év után motorfelújítás 1,5 millió (generator önindító, új szívósor és egyebekkel)
Dpf tisztítás, új akksi egy időben 50 ezer
Turbo felújítás ki-beszerelés olajcserével 200 ezer.
Fékek cseréje kb 100 ezer
Téli felnik 70 ezer + gumik 100 ezer.
És még sok egyéb... már nem is tudom
Négy év alatt 2,5 millió, éy most nem tudom hogy mi lesz vele...
Olaj seréket és sok mást nem is számoltam...
Haddel2017-12-29 22:10:01 // 103336
Na most én is kiszámoltam ,17 ft/ km😃
Tocsa2017-12-29 22:09:30 // 103335
Folyton nyomkodták ! :DD Vagy be volt ragadva csak nem jöttek rá! :DDD
De szerintem hű magyar szokás szerint lekapták a jókat és raktak rá szarokat mondván eladásra jó az neked! :D:P
De szerintem hű magyar szokás szerint lekapták a jókat és raktak rá szarokat mondván eladásra jó az neked! :D:P
Tocsa2017-12-29 22:05:57 // 103334
Köszi a tanácsot nem volt még túrbós na meg deizel alfám se ez a vízkeresztség. :-)
A következő nem dízel lesz az tuti nem annyira az én világom én a benzineseket csípem jobban. :-) Olaj nyomok vannak a motoron de ahol megtörölgettem a feltételezett folyásnál nincs újabb olaj szerintem régi nyomok amik meglettek javítva csak a blokk nem lett letakarítva. Amúgy azért nem mostam le én se mert ha folyik akkor kezdhetem előről.
Majd ha jobb idő lesz átnézem megint és letakarítom szépen.
A következő nem dízel lesz az tuti nem annyira az én világom én a benzineseket csípem jobban. :-) Olaj nyomok vannak a motoron de ahol megtörölgettem a feltételezett folyásnál nincs újabb olaj szerintem régi nyomok amik meglettek javítva csak a blokk nem lett letakarítva. Amúgy azért nem mostam le én se mert ha folyik akkor kezdhetem előről.
Majd ha jobb idő lesz átnézem megint és letakarítom szépen.
Zselé2017-12-29 21:49:06 // 103333
Az nekem így kb 225 Ft/km-en áll... rosszul lettem, eladó! :D
Piritu - 1.000.0002017-12-29 21:33:31 // 103332
Szarolasz :-DD
Mondjuk azt se igazán értem, hogy PHuBi előző tulajai hogy tudtak 50ezren elkoptatni egy garnitúra féket elöl-hátul. Én meg cserélhetem.
Mondjuk azt se igazán értem, hogy PHuBi előző tulajai hogy tudtak 50ezren elkoptatni egy garnitúra féket elöl-hátul. Én meg cserélhetem.
Piritu - 1.000.0002017-12-29 21:31:31 // 103331
Hmmm ....
A Pók 108,60 Ft/km-el zárta. Vételárral, eladással, elhozatal kori mekis ebéddel.
A Pók 108,60 Ft/km-el zárta. Vételárral, eladással, elhozatal kori mekis ebéddel.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 21:24:33 // 103330
ahhoz képest, hogy a Spideremben csak 140e van szinte mindent ki kell cserélni :DDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 21:23:53 // 103329
ez ilyen sajnos, no meg kinek mekkora cseresznyéje van...
Dömpi (il dottore)2017-12-29 21:17:27 // 103328
Óra szerint 119 ezerrel vettem, valójábann150 ezer körül volt benne.
Most van 118 ezer benne óra szerint.
Most van 118 ezer benne óra szerint.
Zselé2017-12-29 21:06:00 // 103327
Na ez meg a másik... én most lépek be a "rossz korba", 212 ezer km-et mutat a számláló. Minden eddigi autómnál 200-230 ezer km között voltak a nagyobb szervizek, sajnos el is kell fogadni, hogy a 2018-as év valószínű nem lesz egy olcsó történet, futómű, kettős tömegű+kuplung, turbó, fékek, bármi jöhett ... főleg, ha hozzá számolom, hogy a Spider-nek meg új kuplung, hűtő és vászontető kell...
Csak az utángyártott elemek licensz díjából megél rajtam az FCA jövőre... :DDD
Csak az utángyártott elemek licensz díjából megél rajtam az FCA jövőre... :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 21:02:59 // 103326
leszeded az intercoolert ha onnan ki tudsz önteni olajat akkor érdemes cserélni és a turbó tengelyének van már 1mm-es lógása egyébként nem... az 1l-es fogyás nem olyan sok de nálam 10e km alatt szinte semmit nem evett, nincs olaj folyás máshol? Pl fékszopattyú, szelefedél stb?
Tocsa2017-12-29 20:55:36 // 103325
Látom figyelsz ! :D Szerintem foglak keresni ha cserére kerül a sor.
Mostanában mintha jobban hallanám a csigát búgni na meg pici olajat is látok és csipeget is. Bár nem tudom mennyire kell még ezzel foglalkozni 10000 alatt kb 1 l utántöltés soknak
számít ezeknél? Selenia 5W WRD tőlled jött. ;-)
Mostanában mintha jobban hallanám a csigát búgni na meg pici olajat is látok és csipeget is. Bár nem tudom mennyire kell még ezzel foglalkozni 10000 alatt kb 1 l utántöltés soknak
számít ezeknél? Selenia 5W WRD tőlled jött. ;-)
Zselé2017-12-29 20:54:54 // 103324
Igen, ebben szerintem teljesen igazad van, ha pl. mindenből a prémiumot adod neki + meg is szívod, az milliós különbség is lehet ahhoz képest, ha valaki épp csak életben tartja és szerencsés is...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 20:52:03 // 103323
gondolom nem 100e km-rel vetted... 200e km felett már bele esik a kettőstömegű és társai a féltengely, turbó, váltó stb...úgy már nem sok, ha azt számoljuk, hogy egy 100e vagy 200e-et futott autó között minimum fél milla különbség is lehet .. vagy itt költi el az ember vagy ott... a végeredmény ugyan az :P
Tocsa2017-12-29 20:49:21 // 103322
Csak poénnak szántam! :D Egyébként nem mérvadó semmilyen költség kinek milyen a vérmérséklete van aki az egész életét rákölti van aki meg csak azt ami a biztonságos megbízható közlekedéshez kell. Én a kötelező periódikusan cserélendő alkatrészeket nem számolom ez minden autónál alap (vezérlés görgők fékek). Az extra költségekre gondolok én itt mondjuk idő előtt széteső váltó repedt hengerfej szétrúgott kuplung ami hamarabb beszarik a béna használat miatt.....stb széteső futómű mert megfogtunk pár árkot meg padkázunk sokat...ja a turbó is ez a kategória mert ész nélkül azt is idő előtt meglehet ölni
figyelni kell a bemelegítésre kellő lehűtésre ...
Ezeken felül pedig még ott van a kérdés ki hogy használta előtted az autót.
Tehát a véleményem az hogy semmit nem mondanak ezek a költség adatok nem mérvadóak főleg hogy 10 éves közeli autókról van szó.
Találtam egy ilyet ismeritek ket? klikk
figyelni kell a bemelegítésre kellő lehűtésre ...
Ezeken felül pedig még ott van a kérdés ki hogy használta előtted az autót.
Tehát a véleményem az hogy semmit nem mondanak ezek a költség adatok nem mérvadóak főleg hogy 10 éves közeli autókról van szó.
Találtam egy ilyet ismeritek ket? klikk
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 20:48:37 // 103321
ha nincs baja turbó háznak, geometriának elég csak egy új közép... a normális közép 80-90e...
Zselé2017-12-29 20:33:36 // 103320
Lényegében mind1 is, én a lent említett éves futás mellett kb évi 500 pénzben maximalizalnam az elfogadhato lélektani hatart... az olyan 10-12 Ft/km
Dömpi (il dottore)2017-12-29 20:32:43 // 103319
Ha jól számolom, akkor a 100 000 km alatt nekem ráment 2 000 000 Ft. Üzemanyag nélkül.
Most ez sok vagy kevés?
Nem tudom, de igazából nem is érdekel.
Most ez sok vagy kevés?
Nem tudom, de igazából nem is érdekel.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-29 20:28:47 // 103318
Semmi jelentősége :-) A költséget számold. A 146-nál megtettem. Nem volt egy problémás autó. Pár dologgal túlzásba estem, az az én bajom, de 200e km-re biza ráment 3.5m. A motorhoz, turbóhoz, váltóhoz nem nyúltunk. Nagyrészt kopó alkatrészek egy olcsó fenntartású autóhoz.
Tocsa2017-12-29 20:24:29 // 103317
Turbót érdemes felújítani? Ebbe simán lehet cserélni a középrészt ha jól tudom ami
annyi mint egy felújítás és cserébe új nem felújított. De javítsatok ha tévednék .
Erhard? Nálad mennyibe fáj?
annyi mint egy felújítás és cserébe új nem felújított. De javítsatok ha tévednék .
Erhard? Nálad mennyibe fáj?
Zselé2017-12-29 20:21:37 // 103316
Kicsit nehezen értelmezem ezt a hozzászólást, ez most pro vagy kontra? :) Neked csak üzemanyag költséged volt? Mennyit mentél egy év alatt?
Egyébként nem tartom soknak, 100 ezer lesz a vezérlés+revizio, 120 volt a 4 gumi meg egy felni görgőzés, ezt levonva 170 ezer ment 3 revízióra meg a javítandókra és apróságokra (bár ebből 50-et még az eladó fizetett, de az mind1)...
Nem szerelem magam, jó szerelőm van én meg máshoz értek és drágább az időm a bohóckodásnál - valószínű annak minősülnének a próbálkozásaim... :)
Egyébként nem tartom soknak, 100 ezer lesz a vezérlés+revizio, 120 volt a 4 gumi meg egy felni görgőzés, ezt levonva 170 ezer ment 3 revízióra meg a javítandókra és apróságokra (bár ebből 50-et még az eladó fizetett, de az mind1)...
Nem szerelem magam, jó szerelőm van én meg máshoz értek és drágább az időm a bohóckodásnál - valószínű annak minősülnének a próbálkozásaim... :)