Fórum >> Típusok >> 159

Kispajszer2017-12-08 16:40:31 // 102689
Helló
Egy olyan kérdésem lenne hogy valaki találkozott e már a P 0237 es hibakóddal turbonyomás érzékelőt már cseréltem de de nagy fordulaton kidobja ezt a hibát és vészüzembe kapcsol ujraindítás után működik minden de a check engie hibakód marad.
Valakinek valami tapasztalata esetleg?
Vittorio1592017-12-08 15:30:33 // 102688
Na megúszta a hengerfely, a termosztát műanyag toldata tört le ami az egyik fűtéscsőbe ment bele...
Termosztát kicserélve és úgy néz ki, hogy rendben van.
Már meg sem lepődök, hogy megint egy német alkatrész adta be a kulcsot..nevezetesen a Behr a gyári termosztátja az autónak (sajnos)(kuuuuu...va anyjukat)


A bal oldali műanyag toldat fáradt meg a hajlított résznél...
yani🍀2017-12-08 15:21:39 // 102687
Tenni kell bele még egyet, esetleg egy elektromosat. 2 majd csak nem döglik meg egyszerre:-)
Ha olyat tennél bele, ami mágneses, akkor az apró részecskéket is összegyűjtené.:-)
Shadin2017-12-08 14:53:41 // 102686
Akkor én lefalazom az olajszivattyút :-)
Szergej2017-12-08 14:35:48 // 102685
Ettöl tartok én is. Föleg a gyári teljesitmény már messze a multé...:-)
yani🍀2017-12-08 13:33:13 // 102684
Mondjuk, ha leválik ez is megeszi :-(
Shadin2017-12-08 12:12:39 // 102682
Nem kell megelőzni nem BMW ez :-)
Szergej2017-12-08 12:06:59 // 102681
Hát akkor még egyenlöre hagyom. Eröt gyűjtök hozzá :-) csak megelözés miatt akarom kiszedni a lapátokat.
Shadin2017-12-08 11:38:54 // 102680
Ja és a nagynyomású üa szivattyút is le kell szedni, meg az első tőcsavarját is ki kell szedni, de jó hír, hogy a vezérlést nem kell szétkapni :-)
Szergej2017-12-08 10:44:31 // 102679
Nem kéne...:-)
Shadin2017-12-08 10:16:14 // 102678
Le kell ereszteni, ha nem akarod az egyes hengert teletölteni vízzel :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-08 08:39:46 // 102677
béjembénél elektronyos a vízpumpa tönkre is megy kb 100-150e km-nél és csak 1 kiló, én díjazom szerintem is minden autóba ez kellene :DDD
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-08 08:06:52 // 102675
Én ebay-on láttam ilyen hirdetést, vizet nem kell szerintem le engedni. Ami tuti biztos hogy hatalmas szopás a szívósor leszedés :) Shadin-nak van szívósor leszerelésről blogja .
Szergej2017-12-08 07:31:30 // 102674
Hol tudok olyat venni? Nagy melo szétkapni? Vizet le kell engednem?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-08 07:30:07 // 102673
Igen vannak. A 8 V be nincsenek. Lehet hozzá kapni "dugó" készletet.
Szergej2017-12-08 07:22:41 // 102672
Szerintetek. Az 1.9 16v jtdm facelift-be is vannak a szivotorokba ezek a muanyag terelö lapátok. Ha igen hogy távolitsam el? Van hozzá vmi dugo,vagy csak ki kell szedni?
Smith2017-12-07 23:24:09 // 102671
Sosem ertettem, miert kell a kocsiban ezeket a cuccokat (vizpumpa, termosztat) tok mechanikusra bizni meg ma is. Olyan jo kis elektromos szivattyuk, szenzorok, szelepek vannak, teljesen lehetnenek ezek elektromosoak is. Vagy lehetne elektronomos IS a meglevo mechanikus mellett.
Chris1592017-12-07 21:50:14 // 102670
Már kezdtem megijedni, kiegyenlítőben a szint állandó viszont én is érzem indításkor az enyhe dadogást. Ezekszerint ez tényleg 2.4 betegség
Giuntini2017-12-07 18:31:21 // 102669
Tisztán látszódik a képeken, hogy nem megy vissza a víz a kiegyenlítőbe. Van mikor halványan elindul. Viszont van, mikor látszódik hogy rendesen folyik csak nincs róla kép.
sty2017-12-07 16:31:49 // 102668
Köszi
Giuntini2017-12-07 15:41:17 // 102667
Én most józan paraszti ésszel végiggondoltam az enyémet. A felső cső van amikor kemény és van mikor puább. Ezt Shadin is látta. A kiegyenlítőn egyértelműen látszik hogy megáll a víz szállítása. Mivel a zárt rendszer csak úgy működik, hogy folyamatosan biztosítva van a víz áramlása, fellevegősödik a rendszer és ez okozhatja az állandó szintváltozást. Hétfőn ki lesz cserélve a vízpumpa. A ventillátor rapszódikus elindulására is szerintem van magyarázat. Mivel nem jár a víz, a hőgomba a hűtőben más hőmérsékletet mér mint a termosztát jeladója.
Zolibácsi2017-12-07 15:37:11 // 102666
Nekem egr dpf szivosor műanyag lapkák eltávolítása előtt 3-4 hengerezett pár másodpercig. Azóta pöcc-röff. Mindig bármilyen hideg vagy meleg legyen
ProdyG2017-12-07 15:17:23 // 102665
Elindulás után már abszolút semmi probléma nincs, csak indításkor fulladozik.
A csövek meg ilyesmi még Debrecenben körbe lettek nézve szerelő által, ő azt mondta, hogy szerinte a következő lépés a motor szétszedése lenne, mert nem talál semmit, de itt abbamaradt a dolog.
Most már, hogy Pesten vagyunk, elvittem itt egy helyre és várom a fejleményeket...
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-07 14:21:43 // 102664
Ez elég gyanús, hogy kezdődő hengerfej hiba. A dadogva indulás az 2.4 betegség amúgy, viszont a percekig gőzölgés már nem igazán. Addig a pontig, míg indítózás után egy pár másodpercig rángat alapjáraton, mondjuk azt, hogy normális. Ezt még nem nagyon fejtette meg senki szerintem, hogy mitől van. Nálam bizonyos hőmérsékleten, gyengülő akksival szokta (ha sokat állt).
Viszont ha elindulás után, menet közben fulladozik, az már nagyon nincs rendben.
Próbáld megnézetni valahol, hogy van e kipufogógáz a vízkörben. Ezt ki tudják mutatni szétszedés nélkül. Illetve meg kellene nézni a vízcsöveket, hogy felkeményednek e.
A 2.4-nél sokáig lappanghat a dolog, mert igazán soha nincs fordulaton a motor. Egy régebbi dízel, mint a TD, szépen kiadta autópályán. De ezek 2500-at forognak "trafipax határon", szóval nem fogja úgy nyelni a vizet.
Azért nézd körbe a csöveket, hogy látsz e folyás nyomot. Érdemes ilyenkor a legrosszabbra gondolva kezelni az ügyet, és gyorsan megnézetni valahol, hogy van e egyértelmű jele a hengerfej gondnak. Ugyanakkor nem feltétlen csak ez lehet a probléma, lehet hogy szimplán elfolyik valahol a vized.
A gőzölgés és fulladozás együtt gyanús, ilyet már tapasztaltam sajnos. Igaz benzines volt, és a gyertyán is azonnal látszott..
ProdyG2017-12-07 13:56:55 // 102663
Próbálok válaszolni a kérdésekre :)
217 ezer km van a motorban, kb 200-205 ezernél kezdett fogyogatni a hűtővíz. Eleinte folyamatosan a minimum szint alatt volt, aztán kb az elmúlt 1 hónapban már a kiegyenlítő tartály teljesen üres, mindig utántöltöm deszt.vízzel. Már belelocsoltam vagy 2-3 liter vizet, ami nyilván nem jó megoldás, de a szerelőm nem ért rá szétszedni a motort, így ez lett az átmeneti megoldás ezidáig.
Nehezen indulás: érezni, hogy nem kap a motor rendesen üzemanyagot, még csak fel se pörög a motor, csak fulladozik. Vettem feleslegesen egy vadiúj akksit, de nem az volt a baj. Miután nagy nehezen beindul, ömlik a fehér füst/gőz percekig, akár 5-10 percig is, de aztán az elmúlik. A vizem egyértelműen eltűnik, mivel folyamatosan hozzáöntögetek. Habosodást a nívópálcán nem igazán néztem még.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-07 13:42:51 // 102662
Eddig bírtam :-)



Föci télapó elküldte nekem a programomban valamiért elcsúsztatott mapok címeit, tengelyeit. Ezer köszi innen is! Így most már jól el... használhatom az összes szabad és nem szabad időmet :-D
Közös tengelyre hozom a rail nyomást, duration-t, befecskendezés időzítést, aztán jöhet a babrálás a milliszekundumokkal.
Giuntini2017-12-07 12:34:33 // 102661
A valószínűleg meghatározás az nem jó! Ki kell deríteni a hibát. Egy 200 ezret futott autónál még az ember bele is sétál a kelepcébe, de egy 50 ezret futottnál nem. Inďitásnál mit jelent, hogy nehezen indul? Hengerfejre utaló vízgőz van? Olvastam más fórumokon hogy egy egyszerű vízpumpa hiba miatt, szétszedték a motort. A vized eltűnik, vagy a kiegyenlítő sapka levétele után visszajön? Habosodás van a nívópálcán? Mert ha nehezen indul, és vízgőz kijön a kipufogóból, akkor bizony víz jelenléte ott van az olajban. Addig amíg ezek a jelek nincsenek, ne engedd szétszedetni a motort, hanem járj végig mindent.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-07 11:15:45 // 102660
Nagyon úgy néz ki a 2.4 tényleg a leg nagyobb patkány dízele az Alfának. Ha tényleg ilyen szarok én inkább el takarítom a háztól.
Giuntini2017-12-07 10:11:21 // 102659
Igazad van, én emlékeztem rosszul!
Roll19832017-12-07 09:20:37 // 102658
Kézikönyv szerint 7,35 liter.
Giuntini2017-12-07 09:19:36 // 102657
Mi ez? Métely? A 2.4-esek mind vízproblémával küzdenek?
Giuntini2017-12-07 08:56:53 // 102655
Ha repedt a hengerfej, akkor olyan 3-400 ezer között. Ha csak tömítést kell cserélni nyomáspróbázni és síkolni akkor 100-ból nagyságrendileg kijön.
Tocke2017-12-07 08:31:02 // 102654
Na ez az, amit 100 ból 99 szerelő NEM csinálna meg az autón. Lelkiismeretesen foglalkozni egy problémával. Szvsz is a vízpumpa lehet a gond.
ProdyG2017-12-07 08:11:29 // 102653
Régóta küzdök hűtővíz eltűnés (nyomok nélkül), illetve hidegindítás problémával.
Szervizben van a kocsi kivizsgálás alatt, de előre mondták, amit már mástól is hallottam, hogy valószínűleg a hengerfejek körül lesz a baj. Ott folyik el a hűtővíz. És emiatt is indul a kocsi nehezen.
Ha valóban belefutok egy ilyen hengerfejcsere dologba, akkor milyen összegre számíthatok?
Vittorio1592017-12-07 07:50:32 // 102652
Hány liter fagyálló kell a 2.4-be valaki tudja?
Haddel2017-12-06 22:42:10 // 102651
Yani Cartárs csinált fasza jeladót folyadékvesztés esetére.Érdemes beépíteni.Blogjai közt megtalálod.
Liquid2017-12-06 22:22:00 // 102650
A pedálok mögött van egy gumi dugó, azon vitték át
Vittorio1592017-12-06 22:16:02 // 102649
Elfolyt a vére a vasnak...csapattam egyet pályán...es megszűnt a fűtés..
Alánéztem tiszta piros mindehol a seggén is.
Tartály tök üres...na fasza..
A termosztátra menő műanyag cső végnek a menete beletörött...
Megőrülök...

A bűnös a fenti képen.

Itt meg a termosztát lyuka a beletört műanyag menetes véggel...


Miért??!!ehhh

És amúgy miért nem jelez a vas, hogy elfolyt a víz könyörgöm!!!?!??!?!?
Tomi Stark2017-12-06 21:43:38 // 102648
Ez korrekt! És itt a baj, ilyet semelyik szerviz sem csinál... Csak cserélgetnek mindent össze vissza.
Giuntini2017-12-06 21:25:34 // 102647
Pedig nálam gond van. Az új kiegyenlítőn tökéletesen lehet látni hogy mi a helyzet. Normál helyzetben lehet látni hogy áramlik, de ott is elképzelhető hogy elforog. Lehet látni a piros folyadék áramlását. Mikor megálltam és vártam, láttam hogy teljesen megáll az áramlás illetve elindul. Szerintem ez rég elkezdődött hiba, csak nem lehetett felismerni. Városban, normál helyzetben nem volt semmi rendellenesség, autópályán nagyobb fordulaton kezdődött. Akkor csökkent a vízszint, bár akkor még a cső is belejátszott. Egy egész apró repedéssel kezdődhetett, aztán rosszabbodott. A nyomás emelkedett, és ez is jele lehet a cirkuláció csökkeéyének. Jövő héten meglátjuk.
sutyi702017-12-06 21:08:43 // 102646
Tengelyt tuti kell mert rendesen lóg.... :(
Giuntini2017-12-06 21:03:09 // 102645
Nagytétény Erdélyi utca. Nekem ott csinálták, normálisak, attól függ mi a baj az árát tekintve, illetve felújítható még-e. A tengely 15 ezer körül mozog, ha cserélni kell, 60 ezertől kezdődik a javítás.
forrasr2017-12-06 20:57:11 // 102644
preventív jelleggel cseréltem, nem volt vele még gond, recés tengelyen zár a műanyag lapát. Épp aktuális ellenállás, valamint hőtágulás függvényében el tudom képzelni, hogy egy rossz lapát néha megszorul, néha elforog a tengelyhez képest-még ha nem is hosszú ideig tudja ezt eljátszani.
sutyi702017-12-06 20:55:36 // 102643
Sziasztok,

Turbó javításra kit ajánlotok Budapest és környékén? 2,4 210LE

illetve kb milyen összegre számítsak?

Köszi
alfa155gyuri2017-12-06 20:50:30 // 102642
Én arra gondolok,hogy egy fém tengelyen ami forog pár százat pár ezret és azon megforog a kerék úgy,hogy ott ne legyen keringés ott egy perc alatt úgy elkopik a tengely vagy a rajta lévő forgó kerék,hogy annak ott vége.
MateE3e2017-12-06 20:49:27 // 102641
Sziasztok.
Van egy flexibilis csövem ami engedi magából a füstöt.Ez milyen néven/cikkszámon futhat?Próbáltam bejelölni a képen amennyire csak tudtam.Köszi!(2.4JTD)
Giuntini2017-12-06 20:44:11 // 102640
Én is ezt látom. Bemelegszik és elforog a vízpumpa. Látszott is, hogy alapjáraton is megáll az áramlása a kiegyenlítőbe. Remélem az a vízpumpa mit ajánlottál megoldja a problémát.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak