http://totalcar.hu/belsoseg/2017/12/12/az_alfa_romeo_mar_csak_egy_szep_szin/
Fúdejó cikk gyerekek. Ahogy olvasom, ilyen RUSH féle epic pillanatokat meg anyázásokat látok magam előtt, meg kormos, olajos overálos fickókat Alfa Romeo hímzéssel. Nagyon zsír versenymúltja van a márkának.
Macccy2017-12-12 16:03:44 // 102815
tdemeter2017-12-12 15:49:21 // 102814
Szasztok!
Dobott egy hibát a computer "fuel temperature sensor invalid signal". A comp szerint tul magas jelet adott.
Ahogy olvasom, ez valahol az uzemanyag szuroben van (1.9 jtd8v) van ?!
Valaki jart mar igy?
A hibat toroltem, nem jott vissza egyenlore.
Dobott egy hibát a computer "fuel temperature sensor invalid signal". A comp szerint tul magas jelet adott.
Ahogy olvasom, ez valahol az uzemanyag szuroben van (1.9 jtd8v) van ?!
Valaki jart mar igy?
A hibat toroltem, nem jott vissza egyenlore.
Liquid2017-12-12 15:45:43 // 102813
ez a gennyes időben/úton megtett km-ek számától függ :)
RomeoOne2017-12-12 15:37:33 // 102812
Tegnap töltöttem rá 4L-t a szélvédőmosóra, majd figyelni fogom, hogy mikor kéri majd újra. Legalább itt lesz a dátum :)
Giuntini2017-12-12 15:34:04 // 102811
De! Csak a munkám miatt, délután vittem ki. Várom a hívásukat hogy érte menjek..
yani🍀2017-12-12 15:31:58 // 102810
Csak nem az autóra kell a pénz?
Tudom, hogy rossz vicc, de nem tudtam megállni.
Tényleg, mi van a vassal? Nem úgy volt, hogy tegnap cserélitek a vízpumpát?
Tudom, hogy rossz vicc, de nem tudtam megállni.
Tényleg, mi van a vassal? Nem úgy volt, hogy tegnap cserélitek a vízpumpát?
Smith2017-12-12 15:30:53 // 102809
Azt jelenti, ma még 158-an vannak előtted....
Macccy2017-12-12 15:28:07 // 102808
fotoshopp!!
:D
:D
Giuntini2017-12-12 15:26:36 // 102807
Macccy2017-12-12 14:52:20 // 102806
Valami repeat -re emlékszem haloványan, de nekem az nem jelentette ezt :) Minden esetre köszi, majd megnyomkodom.
yani🍀2017-12-12 14:30:12 // 102805
Macccy2017-12-12 13:36:23 // 102804
Háá' .... énnemtudom, fél éve még sose láttam ott kiírva. Írja szééép nagy keretezettbe a dátumot, mintha az lenne a legfontosabb, ami egy kedves gesztus gondoltam, de ennyire azért nem izgalmas. Habár a Rádió 1 -et olvasni se sokkal fullosabb, de érdekelne miért nem látom azt. A fejegységen ott írja. Velem szemben nem.
Zolesz2017-12-12 13:24:20 // 102803
Most pontosan nem emlékszem melyik menüben, de lehet állítani, hogy mi jelenjen meg ott. Dátum, navigáció kis nyilacskái vagy pedig a rádió információk...
Shadin2017-12-12 13:21:53 // 102802
Mindig is kiírta :-)
gyml2017-12-12 13:05:46 // 102801
Szia!
A PCV-nél a membrán nincs kiszakadva? Ott tud plusz levegőt szívni és kicsit megbolondítja a keverékképzést.
Nekem a a láncfeszítő csere után volt furcsa hangja, de miután MES-el nulláztam a tanult értékeket helyrejött.
A PCV-nél a membrán nincs kiszakadva? Ott tud plusz levegőt szívni és kicsit megbolondítja a keverékképzést.
Nekem a a láncfeszítő csere után volt furcsa hangja, de miután MES-el nulláztam a tanult értékeket helyrejött.
Roll19832017-12-12 13:05:31 // 102800
Nekem is kiírja, de ehhez nem kellett semmit se beállítanom.
Macccy2017-12-12 12:44:04 // 102799
Láttam egyik típustárs hírdetését és az egyik képen feltűnt, hogy a kilométeróra melletti kijelzőn írja a beállított rádió állomás nevét. Pedig normál fejegységes, nem is nagy navi vagy valami. Hogy lehet olyat? Csak kíváncsiság ...
αλφα2017-12-12 10:14:05 // 102798
Jah, bocs... Írom...
yani🍀2017-12-12 09:54:33 // 102797
Írj a saját oaldalára egy üzenetet! :-)
αλφα2017-12-12 09:48:23 // 102796
Szóval, itt a kereskedők ilyesmi árakat tudnak:
Delphi: 34,5-39
NGK: 38
Tesla: 40-45
Bosch: 45
Mobil Eltron: 30
Neten pedig 45-től fel a csillagos égig.
Igazán hálásan megköszönnék egy forrást 28,5-ért a gyárihoz... :)
Delphi: 34,5-39
NGK: 38
Tesla: 40-45
Bosch: 45
Mobil Eltron: 30
Neten pedig 45-től fel a csillagos égig.
Igazán hálásan megköszönnék egy forrást 28,5-ért a gyárihoz... :)
αλφα2017-12-12 09:31:06 // 102795
Előbb találok aranyat a téglagyári patakban... :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-12 09:14:20 // 102794
első lépésben keresnék egy JTS-ses kartársat és cserélnék vele trafósort kipróbálásra bár Opelest előbb találsz :DDD
αλφα2017-12-12 09:11:14 // 102793
Ez a 28,5 jó ár, hisz a használtért 20-at kérnek. Utánajárok az itteni kereskedőknél. Ha nem járok sikerrel, majd meg foglak kérdezni, hogy hol érdeklődjek... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-12 08:51:11 // 102792
hali sanszos a trafósor el szokták dobálni opelék is olyan 150e km-nél... egyébként nem olyan drága 28500ft a gyári beszállító...
Tocke2017-12-12 07:48:50 // 102791
Nekem is csak a küszöb egyik hátsó gumitömítése körül kezdett rozsdásodni, a többinél semmi. Hogyan takarítottad ki belül a küszöböt?
αλφα2017-12-12 07:36:56 // 102790
Sziasztok!
Tanácsot kérnék hozzáértőktől.
Típus: 159, 2.2 JTS 2006-os
Hiba: Időrendben írom: először volt egy szelepfedél tömítés csere kb 1,5-2 hónapja.
Pár hétig minden rendben, aztán elkezdte az olajat kinyomni a motor az olajbetöltő nyíláson keresztül. Szerelő: cseréljük ki a betöltő kupakot, mert nem zár rendesen. Gyári új beszerezve, olaj ugyanúgy kijön. Másik szerelő: kartergáz elvezető cső és szelep a motor tetején leszed, levegővel kititsztít, olajkút megszűnik, öröm és bódottá'. Két-három napig... Utána check-engine sárga lámpa kigyullad, csak annyit venni észre, az alapjárat a szokásos kb 800-as f/p helyett 1200-es. Autóvill szerelő diagnosztikát rádug, hibakódok:
- P1176 (2.hsor additív keverékadapt. - SZABÁLYOZÁS +HATÁRT ELÉRTE)
- P1173 (1.hsor additív keverékadapt. - SZABÁLYOZÁS +HATÁRT ELÉRTE)
- P0505 (ÜRESJÁRAT-SZABÁLYOZÁS - hibás működés)
A szerelő szerint kiírt még olyat is, miszerint a kettes hengerben gyújtáskimaradás
Sajnos a gyújtótrafót nem tudta kimérni, mivel a négy db egybe van építve...
Gyertyákat ellenőrizte, megpucolta (elvileg hibátlanok, szépek), említettem neki az olaj-mizériát, ezért a kartercsövet, szelepet is megnézte, a szelepben némi VIZET talált, letávolította. (Talán kondenzvíz, de nem hűtőfolyadék, vagy ilyesmi.)
Javasolta, hogy vegyek új gyújtótrafót, mert szerinte biztosan ott a hiba. Az olaj is befolyhatott a trafóhoz.
Azóta a helyzet fokozódott, hidegen traktorként indul a motor, melegen 2000 feletti fordulattal. Menet közben csak annyit érezni, hogy váltásnál felpörög a motor és kb egy literrel többet is fogyaszt, mint eddig.
A kérdésem, találkozott-e valaki ilyen problémával? Biztos a gyújtótrafó lehet a gond? Nem szeretnék nem szükséges, viszont arany árban mért alkatrészeket venni így karácsony előtt... Ha csak ez lehet a baj, tudtok-e ajánlani olcsó beszerzési forrást? Az olaszautobonto.hu-n van egy használt, csak nem tudom megéri-e megvenni, mennyit használták, meddig tart.
Köszönöm, hogy eddig eljutottál az olvasásban! Méginkább köszönöm, ha van jó ötleted a nyígomra, és azt megosztod velem! Csaba
Tanácsot kérnék hozzáértőktől.
Típus: 159, 2.2 JTS 2006-os
Hiba: Időrendben írom: először volt egy szelepfedél tömítés csere kb 1,5-2 hónapja.
Pár hétig minden rendben, aztán elkezdte az olajat kinyomni a motor az olajbetöltő nyíláson keresztül. Szerelő: cseréljük ki a betöltő kupakot, mert nem zár rendesen. Gyári új beszerezve, olaj ugyanúgy kijön. Másik szerelő: kartergáz elvezető cső és szelep a motor tetején leszed, levegővel kititsztít, olajkút megszűnik, öröm és bódottá'. Két-három napig... Utána check-engine sárga lámpa kigyullad, csak annyit venni észre, az alapjárat a szokásos kb 800-as f/p helyett 1200-es. Autóvill szerelő diagnosztikát rádug, hibakódok:
- P1176 (2.hsor additív keverékadapt. - SZABÁLYOZÁS +HATÁRT ELÉRTE)
- P1173 (1.hsor additív keverékadapt. - SZABÁLYOZÁS +HATÁRT ELÉRTE)
- P0505 (ÜRESJÁRAT-SZABÁLYOZÁS - hibás működés)
A szerelő szerint kiírt még olyat is, miszerint a kettes hengerben gyújtáskimaradás
Sajnos a gyújtótrafót nem tudta kimérni, mivel a négy db egybe van építve...
Gyertyákat ellenőrizte, megpucolta (elvileg hibátlanok, szépek), említettem neki az olaj-mizériát, ezért a kartercsövet, szelepet is megnézte, a szelepben némi VIZET talált, letávolította. (Talán kondenzvíz, de nem hűtőfolyadék, vagy ilyesmi.)
Javasolta, hogy vegyek új gyújtótrafót, mert szerinte biztosan ott a hiba. Az olaj is befolyhatott a trafóhoz.
Azóta a helyzet fokozódott, hidegen traktorként indul a motor, melegen 2000 feletti fordulattal. Menet közben csak annyit érezni, hogy váltásnál felpörög a motor és kb egy literrel többet is fogyaszt, mint eddig.
A kérdésem, találkozott-e valaki ilyen problémával? Biztos a gyújtótrafó lehet a gond? Nem szeretnék nem szükséges, viszont arany árban mért alkatrészeket venni így karácsony előtt... Ha csak ez lehet a baj, tudtok-e ajánlani olcsó beszerzési forrást? Az olaszautobonto.hu-n van egy használt, csak nem tudom megéri-e megvenni, mennyit használták, meddig tart.
Köszönöm, hogy eddig eljutottál az olvasásban! Méginkább köszönöm, ha van jó ötleted a nyígomra, és azt megosztod velem! Csaba
mizooo2017-12-11 19:58:42 // 102789
Nekem tavaly megindult a bal hátsó küszöbvégnél, pici foltot kellett rátenni.
A lakatolás közben javítás/sérülés nyomát nem leltük, nem értem miért kezdett el rohadni.
A művelet után kitakarítottam a küszöböket, az összes gumidugót kiszedtem és kapott üregvédőt. Az egész végén újrafényeztük a küszöböket, alul is.
A lakatolás közben javítás/sérülés nyomát nem leltük, nem értem miért kezdett el rohadni.
A művelet után kitakarítottam a küszöböket, az összes gumidugót kiszedtem és kapott üregvédőt. Az egész végén újrafényeztük a küszöböket, alul is.
Shadin2017-12-11 19:50:41 // 102788
Elképzelésem szerint a rajzon azt kellene látni, hogy a kapcsolót időzítem csupán, így nyúlok bele legkevésbé a lelkébe.
[k i z z o]2017-12-11 19:23:45 // 102787
A timered - lába kell menjen az ECUra, ha az egy aktív alacsony kimenet.
A COM GND. A NO mehet a mosó ezek szerint active low lábára, ha az alacsony jellel aktivált.
Ekkor elindulhat a timer és a lejáratáig hajtja a mosóelektronikát, ha jól értem elképzelésed szerint 0.5s kitöltéssel.
Az eredeti leírás szerint az ECU kapuzza a jelet is, azon felül, hogy a 0.5s -os periódust is adja, ha ez így van akkor a timer mindíg újraindul.
A COM GND. A NO mehet a mosó ezek szerint active low lábára, ha az alacsony jellel aktivált.
Ekkor elindulhat a timer és a lejáratáig hajtja a mosóelektronikát, ha jól értem elképzelésed szerint 0.5s kitöltéssel.
Az eredeti leírás szerint az ECU kapuzza a jelet is, azon felül, hogy a 0.5s -os periódust is adja, ha ez így van akkor a timer mindíg újraindul.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-11 18:13:36 // 102785
Én csak gumit cserélek, fillérekbe kerül
yani🍀2017-12-11 17:44:25 // 102784
Elvileg jó lesz.
csokagm2017-12-11 16:27:22 // 102783
Sw-re hátsó ablaktörlő lapátot honnan lehet szerezni? Ha jól tudom az egész szerkezetet cserélni kell ugye?
Shadin2017-12-11 16:05:52 // 102782
Feltételezvén hogy a H005 kapcsoló test jelet kapcsol ez a bekötés szerintem műxik.
[img1]
Bocs a rajzért, informatikus vagyok :-(
[img1]
Bocs a rajzért, informatikus vagyok :-(
Shadin2017-12-11 16:05:25 // 102781
Shadin2017-12-11 15:23:02 // 102780
Hálistennek a spriccelőkapcsolóból két zsinór indul, az egyik a szélvédőmosó, a másik pedig a fényszórómosó logika felé. Ebben az esetben a H005 kapcsoló 5-ös lábát kell késleltetni és yo lesz.
Shadin2017-12-11 15:07:58 // 102779
A 85-ön gyújtásról van állandó villany és a 86-ra kapja az ECU-tól a fél mp-t :-(
Shadin2017-12-11 15:02:32 // 102778
Bakker, nem is tud működni :-(
Kar meghúz, időzítő 0,5mp-ig működteti a fényszórómosót...
Azt az 0,5mp-t kellene késleltetni 2mp-re, de azt nem lehet ugye, mert min 2 sec-ig kellene villany az elektronikán :-(
Az ablakmosóhoz kellene tenni, de akkor a fél mp-s késleltetést is meg kell oldani. Ezt egy második elektronikával lehetne NC érintkezőn :-)
Kar meghúz, időzítő 0,5mp-ig működteti a fényszórómosót...
Azt az 0,5mp-t kellene késleltetni 2mp-re, de azt nem lehet ugye, mert min 2 sec-ig kellene villany az elektronikán :-(
Az ablakmosóhoz kellene tenni, de akkor a fél mp-s késleltetést is meg kell oldani. Ezt egy második elektronikával lehetne NC érintkezőn :-)
Atesz1592017-12-11 13:46:45 // 102776
Biztos ki lehet hozni olcsóbban is,nem néztem körül,hogy hol foglalkozbak még ezzel.Nagyon profi csapat és az is fontos volt,hogy helyben volt a műhely.
Roll19832017-12-11 13:35:26 // 102775
Enyém svájci, már alánéztem, nem rozsdás enyém sem, de jó lenne, ha nem is lenne az. Látom egész szép summát fiizettél a műveletért.
Tomi Stark2017-12-11 13:29:46 // 102774
Hasznos!
Volt értelme elkésni egy évben vagy 6-szor. :-)
Volt értelme elkésni egy évben vagy 6-szor. :-)
Lexlutor2017-12-11 13:29:24 // 102773
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-11 13:23:34 // 102772
Rendelek Neked BG-ról ilyet, és adok jobb projektet ha unatkozol :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-11 13:21:46 // 102771
Más:
Találtam a regen-ről ECU táblákat. Tök érdekes. Plusz üzemanyagaot 950-es fordulat felett lényegében nem fecskendez be! Téves az az elképzelés, hogy plusz gázolajat utófecskendez. Az utóbefecskendezés sem feltétlenül igaz.
950-ig történik az, hogy FHP után elképesztő szögekkel (20-30 fok!) nyomja be az üzemanyagot brutális dózisokban. Plusz 20mm3/inj mennyiségeket is, vagyis jóval több, mint a normál dupláját küldi be. Ilyenkor történikaz, hogy az üzemanyag a kipufogórendszerbe kerülve fűti fel a katalizátort és a DPF-et.
1500-as fordulaton kezd normalizálódni a helyzet., majd tovább terhelve elmegy korai előbefecskendezés irányba. Itt már nincs lényeges plusz üzemanyag, max 0.5mm3/inj, viszont alacsonyabb a rail nyomás, vagyis hosszabb ideig tart a befecskendezés.
Tehát itt már a hatásfokot rontja el azzal, hogy még nincs fhp-n a dugattyú, de már az égés megindult. De elnyújtottabb is az égés az alacsony rail nyomás miatt.
Tovább nyomva a gázt nagy terhelésen minden a normál üzemhez közelít, egyedül a turbónyomás marad alacsonyabb.
Szóval a városi regenerálást kerüljük, vagy a lehető legkevesebbet álljon az autó közben. Ez az az üzemállapot, ahol hígul az olaj, ha lámpánál állva regenerál. Ha már haladunk, nem dugóban araszolunk, akkor nincs igazán gond.
Ahogy megfigyeltem (mostanában ránéztem végre), az enyém 80% fölött észreveszi ha autópályán megyek. Városban tartogatja 105%-ig is a korábbi tapasztalatok szerint, de az M3-mason begyújtotta úgy, hogy 86%-volt mikor itthonról elindultam.
Még ehhez: az egr kiírás pár dolgot okoz. Úgy tűnik, hogy igenis használja az egr-t regen közben. Így egr nélkül kicsit rövidül az égés időtartam és több a levegő (a turbó geometria egr-hez lehet beállítva), ezért hosszabbodhat a regenerálás időtartama pár perccel.
Normál üzemben is látszik, hogy a turbónyomás megnő egr off után.
Na ennyi, hátha valakit érdekel, vagy valakinek hasznos :-D
Találtam a regen-ről ECU táblákat. Tök érdekes. Plusz üzemanyagaot 950-es fordulat felett lényegében nem fecskendez be! Téves az az elképzelés, hogy plusz gázolajat utófecskendez. Az utóbefecskendezés sem feltétlenül igaz.
950-ig történik az, hogy FHP után elképesztő szögekkel (20-30 fok!) nyomja be az üzemanyagot brutális dózisokban. Plusz 20mm3/inj mennyiségeket is, vagyis jóval több, mint a normál dupláját küldi be. Ilyenkor történikaz, hogy az üzemanyag a kipufogórendszerbe kerülve fűti fel a katalizátort és a DPF-et.
1500-as fordulaton kezd normalizálódni a helyzet., majd tovább terhelve elmegy korai előbefecskendezés irányba. Itt már nincs lényeges plusz üzemanyag, max 0.5mm3/inj, viszont alacsonyabb a rail nyomás, vagyis hosszabb ideig tart a befecskendezés.
Tehát itt már a hatásfokot rontja el azzal, hogy még nincs fhp-n a dugattyú, de már az égés megindult. De elnyújtottabb is az égés az alacsony rail nyomás miatt.
Tovább nyomva a gázt nagy terhelésen minden a normál üzemhez közelít, egyedül a turbónyomás marad alacsonyabb.
Szóval a városi regenerálást kerüljük, vagy a lehető legkevesebbet álljon az autó közben. Ez az az üzemállapot, ahol hígul az olaj, ha lámpánál állva regenerál. Ha már haladunk, nem dugóban araszolunk, akkor nincs igazán gond.
Ahogy megfigyeltem (mostanában ránéztem végre), az enyém 80% fölött észreveszi ha autópályán megyek. Városban tartogatja 105%-ig is a korábbi tapasztalatok szerint, de az M3-mason begyújtotta úgy, hogy 86%-volt mikor itthonról elindultam.
Még ehhez: az egr kiírás pár dolgot okoz. Úgy tűnik, hogy igenis használja az egr-t regen közben. Így egr nélkül kicsit rövidül az égés időtartam és több a levegő (a turbó geometria egr-hez lehet beállítva), ezért hosszabbodhat a regenerálás időtartama pár perccel.
Normál üzemben is látszik, hogy a turbónyomás megnő egr off után.
Na ennyi, hátha valakit érdekel, vagy valakinek hasznos :-D
Atesz1592017-12-11 13:18:10 // 102770
Szia!Én nyáron csináltattam meg az alváz és üregvédelmet.Az időpont előtt kb 1 hónappal volt egy előzetes megtekintés,ahol emelőre rakva átvizsgálták az alvázat.Nagyon megdicsérték,mivel sehol nem volt rajta rozsda.Pedig németországi az autó,ahol állítólag sóznak rendesen.Ez alapján nem egy rohadós fajta.
yani🍀2017-12-11 13:08:14 // 102769
Benyúlok a fiókba és összerakom. Legalább nem hülyülök el még jobban:-)
Shadin2017-12-11 13:03:12 // 102768
2240 Forintért jön 3db cucc a BG-ről, neki sem állok már ilyennek :-(
yani🍀2017-12-11 12:44:22 // 102767
Jellemzően nem rohad, de ártani nem áthatsz vele, ha megcsináltatod. Én is tervezem tavaszra.
Roll19832017-12-11 12:39:11 // 102766
Mik a tapasztalatok a 159 mennyire rohadós? Tervbe vettem, hogy tavasszal kap egy alváz és üregvédelmet.