Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:03:46 // 94790
Ok, köszi

Asszem mielőbb vennem kell egy Szelvio-t. Annak tutira nem fog megülni a segge.
Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:01:14 // 94789
Szóval.
Hazaérve, kipakolás után elvittem az Arkangyalt fürödni. Onnan irány a nagyi, lássa hogy egyben vagyok😁
Ahogy onnan indulnék haza, egy nagy csattanás, kocsi lefullad, égett gumiszag. Újraindítom, erre nincs szervó, majd van szervó, de visít mint állat. Óvatosan gurulok, utcasarkon megint elmegy a szervó. Leállok, géptető föl: szíjjak rendben, szervóolaj nem habzik (tehát nem a tartály szűrője).
Na irány óvatosan a szerelőm,
Nézi, majd felhorkan: szétesett a főtengelytárcsád!
Jah. Levállt róla a gumi, innen volt az égett szag.
Holnap tárcsacsere😩
Dömpi (il dottore)2017-05-15 21:53:14 // 94788
A rugók jók, a gátlót nem tudom, de holnap megnézzük...mindjárt leírom miért.
csokagm2017-05-15 21:44:39 // 94787
Főnix. Írta valaki és rájöttem, hogy én is onnan rendeltem még a 166-hoz és nagyon jók voltak.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-05-15 21:41:14 // 94786
Nekem TI felnim van, és nem TI futómű szóval meg tudjuk nézni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-05-15 21:38:08 // 94785
a gyári felni biztos nem ér bele én is mentem 4 felnőtt + fullra pakolva... rugó nincs eltörve, gátlók jók?
Dömpi (il dottore)2017-05-15 21:32:49 // 94784
Na srácok, a VTT-n 19"-os kerékmustra: gyári TI vs. az enyém.

Azt szeretném kideríteni, mennyire ül bele a gyári a kerékjáratba, ill. össze szeretném mérni a hátsó myomtávot is.
Mielőtt vagyonokat költenék légrugóra vagy bármi okosságra, meg akarom tudni, nem e csak gyári felnit kellene venni.
De az is benne van a pakliban, hogy hagyom így. Ha bringákkal megyünk, legfeljebb két autóval megyünk.
Ha éves szinten összevetem a többlet üzemanyagot a felnicsere költségével lehet az előbbi jön ki kevesebbre.
Smith2017-05-15 21:27:45 // 94783
Honnét rendelted végül?
csokagm2017-05-15 21:22:50 // 94782
Megrendeltem, végül plüsst sötétszürkét, volt hozzá egy plusz elképzelésem, remélem jól fog kinézni.
Smith2017-05-15 21:13:38 // 94781
Majdnem 10 éves dizel, 99e km-rel. Nem lehetetlen, de nem is annyira könnyen hihető.
Smith2017-05-15 21:12:29 // 94780
Dehogy, mi nem öregszünk. Mi csak férfiasodunk, szépülünk, okosodunk, tapasztaltabbak leszünk. Meg szerényebbek. :D
Liquid2017-05-15 20:50:04 // 94779
így van, (dízelfronton) a tuti egy mechanikailag hibátlan 2.4, amiből ki vannak dobva a sallangok és meg van Manky-zva :)
Persze ez csak akkor játszik, ha kell az erő, és a tulaj nem esik hanyatt ha netán 8-9-10-et kajol
Liquid2017-05-15 20:46:05 // 94778
Egy kissé túl van árazva szerintem, így első ránézésre. Az hogy gyengus vagy nem, mindig egyénfüggő. Nekem az lenne, némi csippeléssel azért ehet rajta segíteni, de nem lesz erőgép sose.
Ez mindig arról szól mi a fontos az erő vagy a fogyasztás, az 1.9 8V az utóbbiban jeleskedik inkább.
Lexlutor2017-05-15 20:43:15 // 94777
Én is kaptam tőle. Mai napig azt használom...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-05-15 20:38:26 // 94776
Jó a 2.4 csak nem gyárilag :) Én tegnap Mankynál ki iktattuk a mumusokat és kapott egy finom kis remapot, sajnos nem az lett amit szerettünk volna mert a porlasztók nem tökéletesek és már kormoltak, de így is ég és föld a különbség már nem az a lomha dög :)
csokagm2017-05-15 20:33:42 // 94775
159

A 2 literest ajánlják a legjobban, ennél elvileg se a dpf se az egr nem problémás már, az 1,9nél és a 2,4nél még az lehet.
Amit közben megtudtam, hogy az 1,9 váltója szét tud esni sajnos. (M32) Azt hiszem a 2,0-ban nem ez van, így az sem problémás.
Én a 2,4ről se hallottam rosszat, csak éppenséggel már nem az a takarékos darab mint 156 vagy 166-ban volt.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-05-15 20:12:41 // 94774
Én nála vettem a 2.4 et . Makulátlan állapot és bőrbelső vezetett szervízkönyv 5 ezer km el ezelőtt nagy szerviz. Nos Bőrülés kiszakadva, elég sok kavicsfelverődés az első lökös és motorháztetőn, Bemelegítve a motor hogy ne vegyem észre a szívósor hibát (hidegen első 2 indításnál le állt szívósor leköt azóta jó) szervízkönyv: ma voltam Csőrinél meg csináltatni a vezérlés víz pumpa, hosszbordás, szervó szíj cserét nem bíztam ezek után az emberben. és igen 2013-as volt az állítólag cserélt holmi és elég ramaty állapotú. De már végre rendben van :) Meg kell jó alaposan nézni és el vinni szerelőhöz átvizsgáltatni
gelle2017-05-15 20:11:00 // 94773
Köszi az infót a kereskedésről, annak eddig még nem néztem utána. De valóban vannak elég érdekes hirdetései, pl 39ezret futott 159-es.
Természetesen komolyabb átvizsgálás nélkül nem venném meg, bármennyire is szép a hirdetésben.
Na meg azt is tudom, hogy új autó várlás az szűrők, olajak, vezérlés cserével kezdődik, akárki akármit is mond, hogy mikor volt utoljára cserélve.

159-nél egyébként melyik motor az ajánlott dízelek közül üzemeltetési szempontból?

Erhardnak nem látom HAHU-n a kocsiját.
Marseus2017-05-15 19:41:22 // 94772
Ettől tartottam..azt meg még nem szedtem le de át kell esni ezen is...:-)
csokagm2017-05-15 19:40:36 // 94771
Szia!

Erről a kereskedőről, inkább vegyesek a vélemények. / Érdekes módon nála mindig kevés km-es autók vannak, persze lehet valós, nekem mindenesetre furcsa/
Pont ma linkelték a becsületesnepper ,,hogyan vegyünk autót videóját", hosszú de vannak benne fontos mondatok. Érdemes végignézni.
Amit ide tudsz vonatkoztatni, hogy ő nem sajnálja az időt az utólagos képmanipulálásra. Nem véletlen csillagnak az autói. Egyébként általában élőben is szépek, de érdemes jól megnézni mert attól függetlenül kereskedő.
Én is néztem nála autót, szép állapotban volt, de közben kiderült, hogy a hátulja jelentősen törve volt. Pótkerék helye üres, összes szigetelés hiányzott onnan, illetve különböző kárpit elemek, illetve kiláttam elég jelentősen az asztaltra, nem sikerült úgy összerakni, ahogy a gyárban. Ezért én ott hagytam.

Ne érts félre, nem akarlak le beszélni róla, nézd meg, de figyelj oda a részletekre is. Viszont a 99ezer km-ert fenntartásokkal kezelném, ezért pl a vezérléscserével nem lehetsz tisztában sajnos, illetve a különböző karbantartásokkal.

A motorerőről tényleg nehéz nyilatkozni, te tudod mik az igényeid.
Egyébként, én nem láttam, mert közben találtam egy másik autót, de ha belefér a keretedbe 2,3-ért Erhardnak van fent egy sw-je. (ezüst, fehérvár,2.0 jtdm, 2009es) Gondolom az nem lehet rossz.
csokagm2017-05-15 19:21:46 // 94770
Az úriasat remélem nem úgy értetted, hogy öreges :D Egyébként plüss szőnyeggel jött alapból?
gelle2017-05-15 19:21:10 // 94769
Sziasztok!
Ez milyen lehet?
HAHU

Szépnek tűnik, de a motor aggaszt. Nem nagyon gyengus ez? Lehet/érdemes vele kezdeni valamit? Vagy jobb inkább egy alapból erősebbet venni?
Smith2017-05-15 19:14:28 // 94768
Ezeken a helyeken mi csatlakozik a lámpába? Valakinek van lábkiosztása? A kör alakú csatlakozó hogyan oldható? Látszólag mintha forogna körbe, de nem jövök rá. Eltépni meg nem akarom :)



Ahogy a képen is látszik van egy alsó nyúlvány, ami szerintem benyúlik a lökhárító mögé. Úgyhogy annak leszedése nélkül a lámpa sem kiszedhető. De ha mégis, annak én is örülnék :)
Smith2017-05-15 18:57:38 // 94767
A plüss szerintem úriasabb, a szövet meg talán tartósabb, és könnyebb takarítani.
Smith2017-05-15 18:56:38 // 94766
Bárcsak lenne :)
csokagm2017-05-15 18:15:06 // 94765
Mit javasoltok, szövet vagy plüss szőnyeget rendeljek?
A gyári szőnyeg 60e forintos árát bevallom sokkalom.
Marseus2017-05-15 18:11:38 // 94764
Szevasztok!
Van valami mód a 159 lámpájának kiszedésére úgy,h a lökhárító borítást ne kellene levenni?
Kócosw2017-05-15 14:36:15 // 94763
igazad van , most gondolkodok hogy hülyeseget beszeltem, mert 2 olajcserenkent cserelem az nalam 40 alatt van :) uh a 60 hülyeseg volt amit irtam...
Hardy2017-05-15 14:33:59 // 94762
Az hogy mit ír a könyv meg mit a józan ész nem ugyan az. Vágj ketté egyet 30000 után és utána biztos nem megy senki se 60 at vele. Persze ha csak 200000 km ig akarod használni akkor ok.
Nekünk azt mondták a teherautóknál ha 3 év után ami 600000 km eladjuk akkor tartsuk be a gyári ajánlást. Ha tovább akarjuk használni akkor 40000 km. Úgy hogy ott 2-3 szűrő van.
Kócosw2017-05-15 10:41:46 // 94761
nm, ugy nez ki csak ismetelnit udom magamat. :)
meg masokat is :D ,mert epp irni akartam amit Erhard is irt hogy 60 k a csereintervallum kb.
antonov2017-05-15 10:30:23 // 94760
Nyugi, az se zavarta mikor egyáltalán nem volt töltés (mivel mindent lekötöttem a generátorról) és úgy álltam vele odébb. Egy nyamvadt akksi jel nem jött elő, bezzeg a Stilo ilyenkor már csipogott, villogott, és utasított, hogy azonnal álljak meg mert meg fogok halni. Nem szívbajos. : )
Morfiusz Cédula2017-05-15 10:25:58 // 94758
Becsületesnepper is ajánlja használtan a 159-et:
https://youtu.be/Nf_9U4LfhQ0?t=42m59s

A BMW-kel viszont nincs kibékülve.
RomeoOne2017-05-15 10:25:40 // 94757
Na mindegy, ha víz van benne, akkor cserélni kell. Mondjuk az utóbbi 150 km-en csendben volt. Meg nem értem, hogy miért nem ad valami permanens üzenetet, hogy "cseréjjed ki, mer' ROSSZ!". Még a csatlakozókat megnézem majd, de úgyis pénteken megyek Csörihez ilyen pre-olajcsere átnézésre. Max szólok neki, hogy rendeljen már egy üa szűrőt is azt rakjuk át gyorsan, ha már ott vagyok.
Invisible2017-05-15 10:13:52 // 94755
Nekem is úgy rémlik, hogy a gyári előírás szerinti 30e km-es olajcsere esetében minden olajcserénél előírás az összes szűrő cseréje.
Tocke2017-05-15 10:11:51 // 94754
Szia, amennyire tudom, minden második olajcserénél kb 20-25e km után szokták cserélni.
antonov2017-05-15 09:56:28 // 94753
Szerintem jobban jársz, ha kicseréled, mert ugye a gázolaj keni a nagynyomásút, de azt is elképzelhetőnek tartom, hogy valami érintkezési hiba miatt jelezget be.
RomeoOne2017-05-15 09:18:08 // 94752
Úgy 10 perce a google-ön rákerestem direkt amore-ra, hogy írtak-e már erről és pont téged is kidobott a szerelőműhely topikban, hogy kb. ezt mondtad el már másnak is :D Köszi.

Az üzemanyag szűrőt egyébként mennyi időnként kell cserélni? Minden második olajcsere? Vagy mindegyiknél? Mert az előző olajcserénél lett abból is új, ha jól emlékszem. De most esedékes a következő. Júniusban akarok menni Ausztriába egy nagyobb útra, nem szeretném, ha megviccelne :D
Kócosw2017-05-15 09:04:34 // 94751
nekem a 156 nal dobott ilyet mikor vettem. Kiderült hogy nem erzekelös szüröhaz volt beleteve, es az erzekelöt szakemberek csak beszigetelöszalagozva lelogattak a motorterbe es beparasodott es bejelzett.
De amugy hallottam rola en is hogy neha bebe villan a joszag.
Ha esedekes a szüröcsere tedd meg ha nem en nem ilyednek meg töle nagyon.
RomeoOne2017-05-15 08:21:02 // 94750
Akkor ilyet még senki se látott?
Csabi2017-05-14 23:49:09 // 94749
Jól gondolod a turbós részét. Ott a bibi, hogy nem csak a DPF melegszik fel,ahogy írod, hanem vele együtt minden ami előtte van, és kapcsolatban van vele. Turbó, motor, hűtővíz, olaj...Ezért is mennek a ventilátorok regen közben hőmérséklettől függetlenül...
(A kipufogó ütemben fecskendez be plusz anyagot ami elkezd égni már a motorban az égési hőmérséklet a DPFben csúcsosodik ki...)
RomeoOne2017-05-14 23:14:53 // 94748
Mármint nyilván a legjobb, ha végig tudja csinálni a regent, de azért nem gondolom ezt ekkora problémának. Ahogy a futóműnek is az a legjobb, ha csak tükörsima aszfalton mész, de azért nem törik ki a kerék, ha néha rossz úton kell menni.
RomeoOne2017-05-14 23:10:52 // 94747
A 2.0-ásoknál már át van tervezve és nem problémásak. Nem a kocsi alatt van, hanem kb. egyből a motor után jön. Vagyis fizikailag előtte van. A hűtő meg a motor között.
RomeoOne2017-05-14 23:07:40 // 94746
Ha jól tudom, autópályázás után azért kell még kicsit járatni (legalábbis főként), hogy a turbóban járjon még kicsit az olaj, ami hűti is és ne hevítse fel az épp ott lévő olajat a keringetés leállítása után. Persze nem csak a turbó forró, de az a legérzékenyebb, azért terjedt el a turbómotorok óta ez, hogy turbós kocsit nem szabad azonnal leállítani. Most a DPF-et nem hűti semmi, az egy darab fém gyakorlatilag. Felhevül, majd visszahűl, de ehhez nem kell neki aktív hűtést biztosítani. Nem látom a különbséget, hogy miért lenne más, ha még járó motor mellett hűl vissza vagy ha már annyi hőterhelést sem kap, hogy keresztülmegy rajta a kipufogó gáz és úgy. Szerintem a kipufogógáz azért nem kimondottan hőelvitel a DPF szempontjából.
csokagm2017-05-14 23:00:23 // 94745
Akkor majd valahol csináltatok a 66ba is kellett.

Romeone: a turbonal se írja ki hogy nem jo neki mégse jo ha üvegeled hidegen vagy leallitod mikor nem kene.

En nem ertek amugy a dpfhez de szinte az osszes 2.4esbol es 1.9esbol ki volt irva amit néztem. A 2 litereseknél nem szokás már?
Csabi2017-05-14 22:49:53 // 94744
Azért elég nagy hőterheléssel jár a regeneráció, megszakítani olyan mint egy autópályás félreállás után rögtön leállítani a motort... Nincs mi elvigye az "ott maradt" hőt... Szóval egyik helyzetben sem lesz közvetlenül baja az autónak, de nem is használ neki, sőt hosszútávon biztos, hogy árt is....
Ha megszakítom a regenerációt, mert nem akarok még cirkulálni, akkor én rögtön vissza szoktam indítani fél-egy percre ennyi mindig belefér, hogy visszahűljön minden...
RomeoOne2017-05-14 22:41:01 // 94743
Sztem akkor csak simán hülye volt. Én nem vagyok még itt olyan régi tag, de szerintem a régiek sem tudnának felhozni esetet, amikor a 2.0 DPf-jével vagy EGR-jével baj lett volna (leszámítva persze az EGR hűtőt). Ez az "akkor csinálta, amikor odaér valahova", meg olyan ,hogy 2.0-n nem veszed észre, ha csinálja. Nekem is azért volt ekkora meglepetés, hogy ennyi idő múlva végre észrevettem egyszer. De ha észre is venné... Nyugodtan állítsa le közben. Majd újrakezdi. Nem elsz tőle semmi baja. Ha lenne, akkor tényleg kiírná, hogy most ne állítsd le, mert az nem lesz jó neki.
Én is szeretem tudni, hogy mi van a géptető alatt, de az emberek nagy részének teher és az Alfának nem célja, hogy csak a barkácsoknak adjon el autót :)
Smith2017-05-14 22:26:02 // 94742
A regenerálás a géptető alatti dolgok része, de a többségünk itt azt is szereti tudni, ott mi történik :) Én is szeretném ha kiírná, hogy ne állj le, mert regenerálok. És akkor mennék méééééég egy kööööööört :D Amúgy eddig TALÁN egyszer érzékeltem regenerálást, pedig csinálta más sokszor a kiolvasás szerint.

Egyébként, volt egy eladó amikor még autót kerestem, 2.0 volt az is, és azt mondta, mindent kiíratott belőle, EGR-t és DPF-et, mert állandóan akkor regenerált amikor épp odaért volna valahova. Lehet valaki rábeszélte, az ilyen tuningra...
Ricsi 1472017-05-14 22:19:20 // 94741
Sziasztok! Költözünk és a nagy pakolásban erre akadtam:
Rádió kiszedőket küldött még a 159-hez... 😕😢
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak