Fórum >> Típusok >> 159

Hardy2017-02-24 21:21:35 // 92039
Akkor ott valami tényleg nem jo. Én ha kikapcsolom a kompresszort az addig ugy marad mig újra be nem kapcsolom.
Kolci2017-02-24 21:10:41 // 92038
Nekem a fűtés része tökéletes, a digit klíma pont oly jól működik, mint a 64-ben majd a 155-ben és a 156-omban. Egyedül az idegesít, hogy nem lehet kikapcsolni az autómatikát. az összes többiben ki lehetett kapcsolni. Ez vagy hiba vagy erre már nem gondoltak az 59-ben. Egyedül a max fűtésen nem megy, de ha párásodást észlel akkor is visszaveszi autómatikára, leveszi a hőt 30 fokra, bekapcsolja a klímát és átrendezi a fújási irányokat.
Mindenkinél ilyen kretén.
Angelo Bianco2017-02-24 21:05:05 // 92037
Sziasztok!

Volt már téma párszor a lengőkar nyikorgás, nyöszörgés...
Az ősszel cseréltünk két felső lengőkart, direkt Lemfördert vettem, mert nem egyszer olvastam hogy a TRW nyöszörög. Hát ez is....
Kérdés, hogy mit szoktatok, mit lehet csinálni neki?
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-24 20:30:47 // 92036
Hát biztos. Én mindenesetre úgy indítom lassan mint valami kis repülőt. Nyomkodom a gombokat lent, fent rituálé szerűen. Kompresszor ki, ventilátor 2-esre, zene elkussoltat, park szenzor elkussoltat, indulás...
Piritu - 1.000.0002017-02-24 19:44:16 // 92035
Hidegen induláskor azért is fűt túl, mert a középkonzolnak is át kell melegednie a megfelelő méréshez. Ezt szokták több érzékelővel kiküszöbölni. Van OFF ahol 5 is van.

Azt hogy rossz-e a rendszer egy egyszerű hőmérő segít eldönteni. Ekkor rá kell áldozni egy kis időt és nincs több bosszankodás. Eltömődni normál esetben nem tud, mert a pollenszűrőn át jön a levegő, nincs mivel. Nyitott ablaknál jöhet be por és kosz, ami eltömítheti. A visszaküldött ventik közt volt már olyan is, amiben cement szerűen bele volt kötve a porcica. Én pl szinte sosem közlekedek lehúzott ablakkal, arra ott a Spider.
Piritu - 1.000.0002017-02-24 19:31:28 // 92034
A klímakompresszor a párásodás megelőzése miatt megy.
David | Centocinquantanove2017-02-24 18:33:23 // 92033
Teljes mértékben megszűnt! 😁
Most olyan lett az autóm mint az új, kuplung vajpuha, szervo is más érzés lett kissé, simább lett, zajok szűntek meg.
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-24 18:32:19 // 92032
Nem, ez nem érzet kérdése. A 146-nál 23 fokra állítottam (általában én is) és az tartott egy normális hőfokot. Félautomata volt, vagyis tekerő kapcsolós. Tökéletesen működött. Volt abban is rácsocska, és belső hőmérő (hála az égnek csak 1db) és működött. Full nem érdekelt, hogy hány fok amit tart, csak legyen kellemes meleg. És az volt, stabilan, függetlenül a kinti hőmérséklettől, és a sebességtől. Sosem kellett tekergetni.
A 159 egy idő után erre nem képes. Nem vonom kétségbe, hogy gyárilag jó volt, de utána olvasva, nem egyedi a hiba. Mondhatni típushiba, ez nem érzet kérdése, sokan panaszkodnak erre. Több helyen is olvastam, hogy a szenzor elkoszosodik, ettől van.

A 22 fokos beállítás egy darabig jó. Induláskor percek alatt összekapja magát és fűt mint a bolond. Szerintem lényegesen többre mint 22 fok, de igaz, nem mértem, lehet hogy 22-re. Jó meleg lesz és jó hamar az tuti. Aztán felmegyek a pályára, haladok, és érzem, hogy egyre csak hűvösebb van. Nem fűt. Ilyenkor 27-re kell kb tekerni mono módban és akkor jó lesz. 3 zónás módban tiszta káosz, állandóan tekergetni kell. Egyszer kifagyaszt, egyszer megfőz. Kellemetlen.

Közben nem értem, hogy a klíma kompresszor minek van bekapcsolva. Minden indításkor bekapcsolja magát, és néha hallom is, hogy jár a hűtőventillátor. Télen? Minek? Túl van ez bonyolítva szerintem.
Piritu - 1.000.0002017-02-24 17:53:55 // 92031
Azt hogy rendesen működik-e a rendszer egy a váló elé tett hőmérővel jól ellenőrizhető.
Piritu - 1.000.0002017-02-24 17:52:20 // 92030
Tuti rosszabb lesz.
Mi gyártjuk 1991-óta (úgy másfél-két millió darabot évente) és egy kompresszorral simán haza lehet vágni. 1,2 mm-es a tengelye.
Szerintem kavarás nincs, egyszerűen automata. Nem olyan, mint a Trabi, hogy klatty és fűt, klatty és hideg jön mindaddig, amíg nincs újabb klatty.
Kicsit a tempomathoz hasonlítanám. Az se folyamatosan gyorsít, csak amíg el nem éri a beállított értéket. Aztán ha mégis főlé megy akkor motorfékez (hűt), amíg el nem éri a beállítottat.
Piritu - 1.000.0002017-02-24 17:45:00 // 92029
Az automata csak akkor fűt, ha hidegebb van odabent, mint a beállított érték.
A hőmérő a középkonzolban a kicsi rács mögött van.
Simán lehet, hogy ott többet mér és hideget fúj.
Túl kell lépni a "hagyományos" fűtésnél megszokottakon. Ott addig nyomja a meleget, amíg le nem állítod. Az automata a hőmérsékletet tartja, az hogy éppen mit fúj be nem releváns, csak az eredmény. Nekem majd 200e km-en 23 fok volt beállítva és mindig annyi is volt a kocsiban. Az más kérdés, hogy az ember ezt a 23 fokot mikor mennyinek érzi...
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-24 15:58:51 // 92028
Akkor neked kivételesen jó :-) Majd tavasszal (ha a zöld OBD toldóm valaha megjön) belemászok MES-el és kiderítem, hogy mi kavarja így össze. Olvastam olyat, hogy a kis ventillátor, ami a kabin levegőt beszívja, tele cuccolja porral, ezzel-azzal a hőmérőt. Ezt kellene kipucolni. Amihez le kel venni a középkonzolt. Amihez pedig nincs kedvem :-) Lehet próbaképp amolyan keleti blokk megoldásként telibe fújom kompresszorral a kis nyíláson keresztül. Rosszabb nem lesz.
Liquid2017-02-24 15:25:02 // 92027
Nekem alapvetően nincs vele gondom, nem nagyon szoktam tekergetni 20-20 fok körül van, esetleg nyáron magasabban. Annyi bajom van csak vele, hogy hidegindítva, mikor eléri a szerinte megfelelő hőfokot akkor elkezti tolni 4-es fokozaton a jóindulattal is csak langyos levegőt, az ülések alatt hátra pedig hideget. Erre az a megoldásom, hogy letekerem 1-esre, majd pár km múlva visszanyomom automatára és mindenki boldog :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-24 15:07:52 // 92026
Tedd át mono módba, úgy legalább csak egy tekerőt kell folyton matatni :-) Ennél jobb megoldást én sem találtam egyelőre. Így mintha kisebb amplitúdóval is változna a fűtés. Induláskor 22 fok, menet közben 27 fok kb jó volt a télen. 3 zónás módban egy őrület az egész. :-)
A legjobb, amikor 32 fokra tekered hogy fűtsön már valamit. Na elkezdi nyomni, de csak mintha a hideg is jönne. És akkor jössz rá, hogy a nyomorult hátul 22 fokon van, onnan meg tolja a jéghideget a derekadra,. Zseniális. Szerintem tök részegen tervezték, és a huszadik kör grappa után ezen röhögtek a mérnökök, hogy mekkora poén lesz...
avvocato2017-02-24 14:14:46 // 92025
Sajnos elég szar a 159-es fűtése, én is ezt tapasztalom.Hidegben, amikor elindulok, ömlik a meleg úgy, hogy majd megsülök. Utána pedig kezd lehűlni és állandóan feljebb kell tekerni a hőfokot, már 29 -30 fokra is felrakom, de akkor se fúj igazán meleget. A 146-ban, amikor feltekertem a hőfokot, 3 óra múlva is ugyanolyan meleget fújt. Szerintem az alfánál a legbénább mérnököket erre a részlegre irányítják, meg az ablaktörlő részleghez, mert egyik alfámban se volt normális ablaktörlő, főleg az esőérzékelős. Na de ezek apróságok, amikor megindul az autó, mindent megbocsátok.
SanyiJTD2017-02-24 14:00:14 // 92024
Kóla? Vagy krómtisztító? Esetleg timföld?
ProdyG2017-02-24 13:49:37 // 92023
A krómozott kipufogóvéget ti hogy tisztítjátok, hogy olyan legyen, mint új korában? Van erre valami speckó módszer?
ProdyG2017-02-24 13:46:31 // 92022
Üdv :)
emGéza2017-02-24 13:28:35 // 92021
Ez csak a Te hóérzeted. Tekerd feljebb vagy lejebb.
Kaza2017-02-24 13:03:40 // 92020
Sziasztok,

üdvözlök mindenkit mint friss 159 tulaj :). Remélem jó sokáig társam lesz.

Már most minden segítséget előre köszönök mert ez az első Alfám és biztos fogok kérdezgetni :).

Mindenkinek kellemes hétvégét.
Smith2017-02-24 12:54:23 // 92019
Megvolt az első hosszabb útunk együtt, leszámítva a hazautat :)
Minden fasza, van két kérdésem.
A fűtés olyan érdekes :) Egész idáig hozzá se nyúltam, ahogy volt 22-n, tökéletes volt. Most is jó lenne a 22 fok, de valahogy amióta kintre 15-17 fokot jelez, nem igazán érzem, hogy meleget fújna, inkább a hideget nyomja befelé. 26-ra állítva se húzott bele, feltekertük 32 fokra, akkor elkezdet meleget fújni, de nem olyan agresszívan, mint amikor 22-re volt téve, és kint 2-3 fok volt. Ezt a részt hol, hogyan lehet ellenőrizni?

6-ban gaz elvételre/adásra hallok/érzek egy klattyanást. Nem kibírhatatlan, de lehet már a kéttömegű? Csúszni nem csúszik, harapja szépen az utat.
SanyiJTD2017-02-24 12:43:31 // 92018
Ki mondta ,hogy van hozzá köze?

225/40 van ,nem túl fasza, ergo ne vegyen ilyet. Keveset pihentél ,vagy mi a baj? :D

De ha ez rávilágítás akar lenni, hogy mindent rágjak az emberek szájába, mert nem lehet kikövetkeztetni ,akkor majd így teszek. Bár szerintem nem idióta itt senki, hogy ezt meg kelljen tenni.

Az utolsó mondatod, egy eltúlzott feltételezés, és nettó hülyeség, már bocs.
Csabi2017-02-24 12:19:03 // 92017
Szerintem ezt félre nyomtad kicsit, állj le a piával :) Ha már szavazás, akkor ez jutott eszembe, ami ugyan nem ide vág, de szavazzunk :)
RomeoOne2017-02-24 11:10:22 // 92016
Szia. Nekem a télim 225/40R18, de optikailag nem túl fasza. Nincs ültetve ,és így nagynak vélem picit a kerékjárati hézagot. A nyári 235/45 lesz, a gyári méret.

Ennek a résznek szerintem semmi köze a szélességhez és ez adja a hozzászólás nagyobb részét.
Azért tartottam fontosnak kiemelni, hogy ez nem jó, mert bár te sem tartod jónak, de egy olyan hozzászólásra válaszul hoztad ezt fel, amiben meg sem volt említve ez a méret.
Sokan olvassák ezt a topikot, még olyanok is, akik regisztrálva sincsenek. És lesznek köztük, akik addig jutnak el, hogy 225/40R18-at olvastak itt, akkor az jó lesz majd rá.
SanyiJTD2017-02-24 10:12:43 // 92015
Azt jól teszed, enyém is fog kapni .
SanyiJTD2017-02-24 10:11:49 // 92014
Ezzel vettem az autót ;) Saját tapasztalatomat írtam le, és inkább a szélességre fektettem a hangsúlyt az írásomban ,de ahogy látom neked nem jött át :D
Vermacy2017-02-24 10:11:13 // 92013
droberto2017-02-24 10:09:57 // 92012
Igen ez nagyon jó szaklap. Már én is olvastam néhány cikkét.
Köszi ezeket. :)

Arra kíváncsi lennék, hányan veszik a fáradságot, hogy elovassák ezt az 5 + 10 oldalt.
Inkább hisznek az ilyen olyan tuning matyis chippereknek meg néhány kókler szerelőnek, akik képtelenek a valódi motordiagnosztikára.

Egyébként zseniális az öreg. Nem játsza az agyát mint a tanárok többsége, mindenki számára érthetően fogalmaz és egyszerűen lebilincselő az előadásmódja. :)
Shadin2017-02-24 09:48:52 // 92011
Köszi! :-)
Liquid2017-02-24 09:30:45 // 92010
A 225/45R18 szerintem teljesen jó (ha nincs ültetve), +3mm átmérőben a 225/50R17-hez képest. A 235-ös is jó, valszeg én is ezt a méretet fogom venni, ha egyszer sikerül 18-as felnit találnom :)
Nekem extra nagy méreteim vannak, 225/55R17 és 245/40R19.
Atesz1592017-02-24 09:21:48 // 92009
Szia!
Nekem is 225/45r18 a nyári méret.Kb. 5-6 ezer km-ert mentem vele és teljesen bevált,persze nem tudom milyen lenne 235-el.Optikailag nem zavart a látvány.Nem jellemző,hogy emiatt odavertem volna az alját.
RomeoOne2017-02-24 09:18:17 // 92008
De a 225/40R18 már jóval alatta van a gyárinak, nem is ajánlana neked itt ilyet senki. A 225/45R18 még teljesen jó, nagyobb az etalon 225/50R17-nél is egy lehelettel.
Nivan842017-02-24 09:17:23 // 92007
Viszont tört az egyik rugóm, szóval kap egy 30/35-ös fix futóművet is.
RomeoOne2017-02-24 09:16:53 // 92006
Ezt én is kérdeztem itt nem olyan régen. Teljesen jó méret, más is használja. Liquid pont nem, mert ő a vastagra esküszik :D
SanyiJTD2017-02-24 09:15:49 // 92005
Szia. Nekem a télim 225/40R18, de optikailag nem túl fasza. Nincs ültetve ,és így nagynak vélem picit a kerékjárati hézagot. A nyári 235/45 lesz, a gyári méret. Nyomvályús úton teljesen mindegy,hogy 225, vagy 235. Nálam a 156-on húzkodta a 215-öt is.
Nivan842017-02-24 09:10:49 // 92004
Srácok, szükségem lenne egy kis tanácsra.

R18 méretben a gumi kínálat eléggé érdekes... A 235-nél egy mérettel szeretnék keskenyebb abroncsot, és a 225/45 R18-ból néztem ki a Pirelli P7 Cinturato-t. Mindössze -9mm az eltérés a 235/45-höz képest, de még így is van +17mm a gyári legkisebb 215/55 R16-hoz képest, szóval számok alapján élhető méretnek tűnik.

Nincs nagy árkülönbözet, nem is ez motivál, hanem hogy 225-öt komfortosabbnak érzem ezeken a nyomvályús szar Békés megyei utakon. Valaki próbálta ezt a méretet? Liquid esetleg?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-24 08:55:46 // 92003
így van és zsírpapírban van tárolva átkötve piros masnival :)))
Zselé2017-02-24 08:44:50 // 92002
Köszi, megnézem!
Liquid2017-02-24 08:24:28 // 92001
Azé nem Istenbizony, hogy ez a baj, de erősen gyanús :)
A kábeleket kell lecsekkolni, újraszigetelni, megforrasztani.
Láttam már olyat, hogy a kábelek fele el volt nyíródva. Nálam a szigetelésük sérült meg, asszem Hardynál szintén. Egészen változatos problémákat tud generálni.
A kinyithatatlan csomagtértől, a tempomat hibán keresztül teljes system-crash-ig (ez utóbbi volt nálam) vészprogrammal.
Zselé2017-02-24 08:17:52 // 92000
Ez akkor egy ismert hiba? Hol keresendő, mi a megoldas?
Liquid2017-02-24 08:06:46 // 91999
Inkább utolért téged is a csomagtérajtó-átvezető kábvelhiba. Nézd/nézesd meg addig amíg nem lesz komolyabb gondod.
Zselé2017-02-24 07:59:30 // 91998
Sziasztok, ma nem indult elsőre a gép. Észre vettem hogy a csomagtarto nyitva. Lecsuktam, utana is tobbet forgatott, de indult. Nyitott ajtoval nem lehet inditani?
yani🍀2017-02-24 07:28:40 // 91997
Persze, mert le van festve. DDDDD
Tényleg van még mit tanulnod.
Kócosw2017-02-24 07:16:17 // 91996
en is ezt mondtam. :)
Piritu - 1.000.0002017-02-23 22:39:02 // 91995
Megint kiderült, hogy nem értesz te ehhez :-DD
Hege2017-02-23 22:34:39 // 91994
Én ma mostam le a gépet (már nagyon ráfért) és elszörnyülködtem, hogy a küszöböm a bal oldalon a hátsó keréknél fel van hólyagosodva. Nem gondoltam volna róla. Ja és nem volt sérülve az a rész. Erre megnéztem a jobb oldalt is és azon is kezdődő állapotot találtam csak még nem akkora felületen. A festéket a hólyagnál nem szedtem le. De hasonló lehet alatta mint a tiédnek. Csodálkozom még eddig nem hallottam senkitől hogy ilyen jellegű rozsdásodás van.
Csabi2017-02-23 22:28:50 // 91993
Ezért szeretem és ajánlom az Autótechnika szaklapot aminek ő főszerkesztője..A januári számban részletesen foglalkozik a DPF-el és vizsgálatával..érdekes...valamint jön a GPF a benzines autókhoz...
DPF 1.rész
jön a GPF
DPF tisztítás, vizsgálat

Érdekes, hogy említi az Alfát mint szíve csücskét, mert sajnos a cikkeiben ez nem tükröződik...a VW konszern viszont igen :( (itt már lehetnek érdekek)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-23 21:37:11 // 91992
egy bontott gépháztető drágább. mint az új ugy...ami 90 rugó...akkor mi a tököm jön ki 2-3 kilóból? A forgalomba helyezés átírással ....
Zolibácsi2017-02-23 21:28:32 // 91991
én csak annyit szerettem volna mondani (csak nem tudtam átadni megfelelően), hogy egy olcsó, bontott vagy ilyen olyan tákolmány alkatrészekből, ki lehet hozni egy külsőleg eladható autót. Majd amikor a kedves vevő véletlenül belenéz mélyebben, majd jön a szarolaszozás.
Ha magamnak csinálnám valószínű én sem úsznám meg ennyiből, mert akkor én is a rendes alkatrészeket választanám.
Még akkor is, ha sem a lakatolásért, sem a fényezésért nem kellene fizetnem, csak az anyagért.
tirex2017-02-23 21:25:53 // 91990
Nem új alkatrészekről beszéltem de nem is az volt a cél hogy újakkal javítsunk. Nem vennék új elemeket aranyáron. Biztos vannak akik megszállottan csak újat meg gyárit vesznek, szerintem az pénzkidobás, de ki hogy érzi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak