Király, kipróbálom :)
Csak ez a dinamikus gyorsulás városban szemben áll a "hideg motorral bánjunk kíméletesen" elvvel. Ha városban közlekedek, nekem 80%-ban totál hideg a motor, de próbálok valami köztes megoldást találni majd...
(ha jobban nyomom neki, akkor inkább 2500-3000 körül vált el, nem 2000 környékén)
ProdyG2017-01-03 16:44:36 // 89415
Shadin2017-01-03 16:38:40 // 89414
droberto válaszolt korábban:
"Nézd meg a légtelenítő csavarok környékét, (hűtővíz kollektor, csövek teteje) és ellenőrizz minden csatlakozást.
Kérj meg valakit, hogy intenzíven nyomkodja meg a gázpedált miközben (a burkolat levétel után) közelről vizslatod a motort valamint a vízrendszert és keresed a szivárgásra utaló nyomokat."
"Nézd meg a légtelenítő csavarok környékét, (hűtővíz kollektor, csövek teteje) és ellenőrizz minden csatlakozást.
Kérj meg valakit, hogy intenzíven nyomkodja meg a gázpedált miközben (a burkolat levétel után) közelről vizslatod a motort valamint a vízrendszert és keresed a szivárgásra utaló nyomokat."
Szeko1592017-01-03 16:27:55 // 89413
Sziasztok skacok!
Valakinek volt esetleg olyan,hogy folyt a hűtővíz? minden nap tócsa van a kocsi alatt és már nagyon idegel a dolog! két bilincs le lett cserélve valamivel kevesebb van alatta de ennyit értünk el! Múltkor menet közben is kinyomta a tartályból a fagyálót. Esetleg a tartály kupakjával lenne a gond v mivel?Nem forr a víz termosztát jó!nem füstöl nyomaték van mint állat szal nem hinném,hogy hengerfejes lenne :( 159 2.4 142ezer km.
Valakinek volt esetleg olyan,hogy folyt a hűtővíz? minden nap tócsa van a kocsi alatt és már nagyon idegel a dolog! két bilincs le lett cserélve valamivel kevesebb van alatta de ennyit értünk el! Múltkor menet közben is kinyomta a tartályból a fagyálót. Esetleg a tartály kupakjával lenne a gond v mivel?Nem forr a víz termosztát jó!nem füstöl nyomaték van mint állat szal nem hinném,hogy hengerfejes lenne :( 159 2.4 142ezer km.
Giuntini2017-01-03 15:50:47 // 89412
Ez gáz! A gázpedállal lehet valami.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-03 15:32:04 // 89411
aki kicsit figyelmes ott van a főoldalon: " Nálunk megtalálja az összes létező gyári és utángyártott autó alkatrészt"...
:)))
Lassan leveszem a 45/46/55 modelleket is... alig van belőlük :(
:)))
Lassan leveszem a 45/46/55 modelleket is... alig van belőlük :(
Piritu - 1.000.0002017-01-03 15:18:41 // 89410
Azért nem vesz senki, mert nincs hozzá alkatrész! :-P
(Most pl egy fekete szőnyeg kellene.)
(Most pl egy fekete szőnyeg kellene.)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-03 15:15:31 // 89409
szerintem soha...van belőle 20db kb :)))
Piritu - 1.000.0002017-01-03 15:09:03 // 89408
Nekem igazából a Spider hiányzik. Az mikor kerül fel? :-)
ProdyG2017-01-03 14:42:59 // 89407
Legutóbbi hétvégén párszor nyomtam egy kick-down-t a gázpedállal előzésnél, és azt vettem észre, hogy beragad a pedál 1-2 másodpercre. Mindig rá kellett nyomnom a fékre, hogy ne legyen baj... Ez irtó gáz...
Tapasztalt már valaki ilyet? Nem vagyok nagy kick-down-os, de eddig még sosem volt ilyen...
Tapasztalt már valaki ilyet? Nem vagyok nagy kick-down-os, de eddig még sosem volt ilyen...
Martin Kovacs2017-01-03 14:41:03 // 89406
Hideg idoben nekem is 10.9-12.1 kozott mozog a fogyasztasom. En mar regota alkalmazom azt amit Giuntini is es hatasos.
Nem mondom,hogy ket literrel kevesebbet eszik de erezheto. Pl
Nem mondom,hogy ket literrel kevesebbet eszik de erezheto. Pl
ProdyG2017-01-03 14:24:19 // 89405
A 2.4 Q-tronic nekem városban 12l alatt szinte esélytelen (nagyon néha jön össze). De inkább 13-14l. És nagyon óvatosan megyek a legtöbbször, mivel városban általában még hideg a motor. De ki fogom próbálni, amit írtok, hogy ha tempósabban gyorsulok vele, akkor vajon változik-e a dolog.
Az ember azt gondolná, hogy minél óvatosabban megy, annál kevesebbet eszik...
Az ember azt gondolná, hogy minél óvatosabban megy, annál kevesebbet eszik...
Giuntini2017-01-03 13:46:44 // 89404
Jól látod! Én kidolgoztam egy szisztémát a városra, ez természetesen csak az automatára igaz. Figyelem, hogy mozdul a kocsisor előttem, és egy kicsit előbb elengedem a féket, hogy megmozduljon. Elengedem egy kicsit az előttem állót, hogy intenzívebben tudjak gyorsítani, hogy mielőbb elérje a hármast vagy négyest. 40-nél vált 3-ba, onnan ha leesik 30-ra akkor is hármasban marad, ugyanígy 4-nél, 60 alatt nem teszi fel 4-be, viszont onnan már 50-nel is tartja 4-et.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-03 13:23:05 // 89403
töltögetem fel a shoppot, felkerült a Giulia is ...a dejezlben pl a vízpumpa ugyan az mint a 16V-ben, szerintem a vezérlés is ugyan az lesz...úgy látszik csak megnövelték a cm3-it az alap koncepció maradt ...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-03 12:42:09 // 89402
nem...nincs ilyen ennyiért... az biztos
Shadin2017-01-03 12:25:35 // 89401
És még az sem annyira gáz...
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-03 12:22:48 // 89400
Ez 1595kg ha igaz. Az automata biztos dob rajta városban, de semmi nagy titok nincs ebben :-)
Azt figyelem, hogy határozottan kell gyorsítani, az hatékonyabb, mint óvatoskodni.
Egyértelműen nem városi autó, nem véletlenül van mellette egy 146. Ami mellesleg ilyen hideg télen, minden nap -5-ben indítva, soha be nem melegedve simán 9-et kajál.
Én túlléptem ezen a fogyasztás dolgon :-) Arra számítottam, hogy majd lesokkol a kútnál a végeredmény, de valahogy mégsem érzem magam letaglózva. :-) Pedig a 146 jtd, na az tudott csodákat miután jól átprogramoztam.
Reggel beindítom, halk. Nagyon halk. Beülök, csend. Már 1 litert megér :-) Komolyan mondom, 9 év 4 hengeres jtd után minden kapunyitáskor gyönyörködök benne, hogy NINCS hangja se kívülről, se belülről. Nincs zakatolás, nincs remegés.
2 perc múlva fűt, nem fázok, hiába "hideg" bőr minden. Még 1 litert megér. Vannak itt olyan előnyök, amit ha.hu-n nézegetve nem nagyon ért meg az ember :-)
Azt figyelem, hogy határozottan kell gyorsítani, az hatékonyabb, mint óvatoskodni.
Egyértelműen nem városi autó, nem véletlenül van mellette egy 146. Ami mellesleg ilyen hideg télen, minden nap -5-ben indítva, soha be nem melegedve simán 9-et kajál.
Én túlléptem ezen a fogyasztás dolgon :-) Arra számítottam, hogy majd lesokkol a kútnál a végeredmény, de valahogy mégsem érzem magam letaglózva. :-) Pedig a 146 jtd, na az tudott csodákat miután jól átprogramoztam.
Reggel beindítom, halk. Nagyon halk. Beülök, csend. Már 1 litert megér :-) Komolyan mondom, 9 év 4 hengeres jtd után minden kapunyitáskor gyönyörködök benne, hogy NINCS hangja se kívülről, se belülről. Nincs zakatolás, nincs remegés.
2 perc múlva fűt, nem fázok, hiába "hideg" bőr minden. Még 1 litert megér. Vannak itt olyan előnyök, amit ha.hu-n nézegetve nem nagyon ért meg az ember :-)
emGéza2017-01-03 12:07:22 // 89399
Giuntini2017-01-03 11:28:10 // 89398
Jobb első ajtót is fényezni kell, lámpamosó és egyebek, csak így kívülről. Én úgy látom, hogy a jobb hátsó sárvédő sem kerek. Bár lehet, hogy a fénytörés miatt. Ezt a lökőst cserélni kell, mert olyan sérülések vannak, amit nem lehet kipótolni szerintem.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-01-03 11:27:25 // 89397
Úgy igen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-03 11:25:19 // 89396
jah nem néztem hogy külföldi akkor ez bizony névre írva, javítással 1 milla minimum...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-03 11:24:17 // 89395
mert eu5 :)))
Giuntini2017-01-03 11:22:58 // 89394
Szerintem ez jóval több lenne mint 500 ezer. Az enyémen, a sérülés kúszásnál következett be, 10 km-es sebességnél sem, mert ahogy lecsúszott a lábam a fékről és épphogy elindult, a motorháztetőt vissza lehetett húzni, nem is kellett fényezni, sárvédőknek nem volt semmibaja, mégis a alatta a zárhíd elment az ütéstől, a hűtő megmozdult, isteni szerencse hogy nem lett baja, és rögzítése nem tört el, embléma, pajzs, nálam minden megmenekült, a lökhárítót a műanyagos megcsinálta, és csak azt kellett fényezni. Én úgy érzem, ha kinyitnánk a mocitetőt, akkor elszörnyülködnénk. Azért mert nem látszik, nem tudjuk mi lett a futóművel. Szerintem ez súrolja az 1 milliót vagy meg is haladja. A mai autóknál minden törik egy kisebb ütközésnél is, horribilis a javítása.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-03 11:19:43 // 89393
annyiból szerintem nem jön ki, de közel ... csak egy géptető, komplett lökös, xenon lámpa 3 kiló...plusz a festés, sárvédő, sallangok...ha meg nincs xenon bontott az új 160e... de akkor is megéri
Liquid2017-01-03 11:15:33 // 89392
mitől 45e a regadó?tényleg csak annyi egy TBI-re?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-01-03 11:13:23 // 89391
Érdemes lenne neki ugrani, Bontott cuccokból nem lenne olyan brutális összeg, Szerintem 500 Mátyásból tuti ki jönne mindennel együtt. És akkor vicc árban van egy TI Tibor :)
Shadin2017-01-03 11:09:55 // 89390
Az alsó a gyári, a felső a módosítás változatai. Elnagyolva, de az arányok ill. változások kb. látszanak. Fordulat/üzemanyag (nyomaték)
Giuntini2017-01-03 11:07:27 // 89389
Az fedi a valóságot. Végre Te is mint Liquid meg meri írni a korrekt fogyasztási adatokat, és nem a kozmetikázottat a 2,4-nél. Neked 2010-es az autód, facelift utáni, plusz nem SW, így szerintem 100-150 kilóval könnyebb lehet mint az enyém. Az enyém 1710 kiló, facelift után csökkentették a súlyt. Az is hatással lehet a fogyasztásra.
Shadin2017-01-03 11:06:24 // 89388
RomeoOne2017-01-03 10:40:44 // 89387
Remélem most már gondolják :)
Hardy2017-01-03 10:37:13 // 89386
A MOL az egyik évbe azt mondta miután leállt egy csomó autó hogy bocs nem gondoltuk hogy ennyire hideg lesz.
RomeoOne2017-01-03 10:32:43 // 89385
Közben sikerült megszerelni a bluetooth-os ELM327-et. Párosításnál mindig kérte a kódot, de én csak továbbnyomtam. A laptop így is azt írta ki, hogy párosítva, de a MES nem tudott csatlakozni. Aztán droberto, aki látott már ilyet, párosításnál beírta, hogy 1234 és csodák csodája, minden tökéletesen működött utána. De ez sehol nem volt leírva, úgyhogy kösz, BUDA-VILL....
RomeoOne2017-01-03 10:30:34 // 89384
Hétvégén -10 és -20 fok közötti hőmérsékletek várhatók, szóval dízelesek, akik nem prémiumot használnak, adalékolják az üzemanyagot még most, ha el akarnak majd indulni (és oda is akarnak érni).
RomeoOne2017-01-03 10:29:31 // 89383
Ez mi a minek a függvényében? Nem tudom így dekódolni :D
Hardy2017-01-03 09:57:41 // 89382
Mi Hengst szülőket használunk a beteteseknel a teherautokba pl. Több helyen javasolták egymástól függetlenül. Viszont van olyan autónk ami csak MAN szűrővel megy. A többivel világít a kis sárga tengeralattjáró. Tehát valami különbség azért van. De mire megtaláltuk azt az embert aki tudta mi a gond az első olajcsere után.... na az nem volt egyszerű. Ráadásul hülyének nézték. De úgy voltam vele egy próbát megér. És igaza lett.
SanyiJTD2017-01-03 09:42:48 // 89381
Srácok ha az asszony vezet akkor 7.6 a fogyi, /vegyes/ azt hiszem ezentúl ő lesz a sofőr :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-03 09:23:40 // 89380
11.3l volt legutóbb, mikor tisztán várost tudtam mérni. A múltkori Budapest dugót viszont érdekes lett volna lemérni. 1 órahosszat araszoltam az M7 bevezetőtől az M3 kivezetőig és nem dobta meg olyan durván a fogyasztást. 9-ig ment fel az átlag (pillanatnyit nem nézek :-)). Hazáig ez még 8.7-re lekúszott úgy, hogy bazi nagy forgalom volt a pályán. Vagyis nem tudtam 150-re beállni sokáig, rengeteg gyorsítás lassítás volt benne.
Azóta még 100km hidegindításos, rövid szakaszos város került bele, most megint 9 az átlag amit mutat. Eddig a comp kijelzése pontosnak bizonyult.
Ha jól számolom, ez utóbbi 100km alulról súrolja a 11-et. Szóval mondhatni 11 a város.
Azóta még 100km hidegindításos, rövid szakaszos város került bele, most megint 9 az átlag amit mutat. Eddig a comp kijelzése pontosnak bizonyult.
Ha jól számolom, ez utóbbi 100km alulról súrolja a 11-et. Szóval mondhatni 11 a város.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-03 09:09:02 // 89379
szűrők tesztje gyári VS ugy...mert ugye gyári nincs :D
klikk...
klikk...
Giuntini2017-01-03 08:50:44 // 89378
Egyébként hogy alakul neked a városi fogyasztás?
Giuntini2017-01-03 08:37:02 // 89377
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-03 07:42:54 // 89376
Nekem érzetre is más mikor a karral teszem N-be. Ha felengedem a féket, érezni ahogy sebességbe teszi és elkezd gurulni, mégis más a hangja is ha karral teszem üresbe. Nem tudom mi a különbség.
Az lehet, hogy a fogyasztás más miatt változott, pl lassan megtanulom vezetni :-) Nem óriási a különbség, de észlelhető, hogy városban nem rohan felfele az átlagfogyasztás annyira.
Az lehet, hogy a fogyasztás más miatt változott, pl lassan megtanulom vezetni :-) Nem óriási a különbség, de észlelhető, hogy városban nem rohan felfele az átlagfogyasztás annyira.
Giuntini2017-01-02 23:00:23 // 89375
Elvileg nem zabálhat többet, mert üresbe rakja automatikusan ha állsz a lámpánál, és akkor teszi "D"-be, mikor lelépsz a fékről.
Martin Kovacs2017-01-02 22:30:58 // 89374
Ezt egyébként én is észrevettem, hogy kb 75-77 fok körül a legjobb !
Martin Kovacs2017-01-02 22:28:53 // 89373
Én is mindig kirakom n-be ! Nem másabb ez mint egy manuál váltó fizikai működését és károsodását tekintve sem... A manualt sem hagyom percekig sebességben ráengedett kuplunggal.. Tudom az automata máshogy, működik és elvileg ilyenkor ha tartod ez is "szétkapcsol" de jobb a békesség :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-02 22:24:10 // 89372
Talán picit még észrevétlenebb. Inkább azt vettem észre, hogy igaza lesz a szerelő srácnak, a hűtést át kell alakítani. Akkor a legjobb, ha már meleg, de még nincs átforrósodva. Szerinte 75 fok körül lehet ilyenkor. Simán lehet.
Amit még észleltem, hogy kevesebbet zabál városban ha kirakosgatom lámpánál N-be. Kényelmesebb is így.
Amit még észleltem, hogy kevesebbet zabál városban ha kirakosgatom lámpánál N-be. Kényelmesebb is így.
Liquid2017-01-02 22:11:32 // 89371
A furatok helye nincs meg, de úgy tudom nincs extra merevítés, fúrni kell neki lyukat.
Liquid2017-01-02 22:10:19 // 89370
A tetősínt elvben utólag fel lehet szerelni, Skull CarTársunk csinált már ilyet.
Amúgy meg a gyári tetőcsomagtartónak is megvan a helye, ha kinyitod az ajtót, a felső részen találsz a karosszérián 2 bemélyedést, azok közé kell rögzíteni. Gondolom alapvetően megegyezik etéren a berlina és az SW
Az enyém így néz ki.
A lényeg hogy tetőcsomagtartóból nem csak aftermarket létezik, sőt a gyári nagyságrendekklel olcsóbb mint mondjuk a Thule.
Amúgy meg a gyári tetőcsomagtartónak is megvan a helye, ha kinyitod az ajtót, a felső részen találsz a karosszérián 2 bemélyedést, azok közé kell rögzíteni. Gondolom alapvetően megegyezik etéren a berlina és az SW
Az enyém így néz ki.
A lényeg hogy tetőcsomagtartóból nem csak aftermarket létezik, sőt a gyári nagyságrendekklel olcsóbb mint mondjuk a Thule.
Martin Kovacs2017-01-02 22:02:52 // 89369
Köszönöm a segítséget cartars !
Egyébként neked jobb lett tőle a váltó ? Éreztél némi különbséget ?
Egyébként neked jobb lett tőle a váltó ? Éreztél némi különbséget ?
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-02 21:59:57 // 89368
Szia! Én is nem rég okosodtam ki. Javasolt az átmosásos csere 60e-nként. Ezt kb 12l-ből meg tudja oldani egy ügyes szerelő. Nekem 84e volt munkadíjjal. Olcsóbb olajjal lenyegeset tudsz spórolni . Elfelejtettem a márkát amit a szerelő említett, de azt mondja csak a flakon más, az olaj ugyanaz mint a Tutela.
A szűrő egy komolytalan fém szivacs szerű valami. Nem érdemes foglalkozni vele, főleg hogy szét kell szedni a váltót hozzá . Pont a lényeget nem szűri ki az olajból, ezért kell cserélni az olajat.
A szűrő egy komolytalan fém szivacs szerű valami. Nem érdemes foglalkozni vele, főleg hogy szét kell szedni a váltót hozzá . Pont a lényeget nem szűri ki az olajból, ezért kell cserélni az olajat.
Martin Kovacs2017-01-02 21:54:27 // 89367
Amin gyárilag nincs tetősín arra csak aftermarket cuccot tudsz tenni amit az ajtók és a tető széléhez fogatsz ! Amin gyárilag nincs tetősín arról hiányoznak a furatok így a gyárit utólag nem tudod felrakni.
Javítsatok ki ha tévedek
Javítsatok ki ha tévedek
Martin Kovacs2017-01-02 21:52:11 // 89366
Cartarsak !
Akinek 2.4 van és q-tronic (Giuntini téged tudlak, hogy neked az van), nem jön le az összes 8 liter a váltóból igaz ? KB mennyi liter olajat kellene vegyek hozzá. Angol fórumon néztem ott 4-5 litert írtak ugye marad a citromban is. Tutela Gi/Vi az olaj amit írnak állítólag hozzá, de ezt már Giuntini cartassal vitattuk régebben.
Továbbá a szűrő a váltóház belsejében van ugye, na most ti azt minden 60.000 km-nél cserélitek ??? Ahhoz elvileg le kellene szedni a váltót.....
Ez kb milyen összegre rúg az olajat leszámítva ?? (Tudom szerviz és szerelő függő de egy sacc összegnek örülnék )
Köszönöm a segítséget előre is
Akinek 2.4 van és q-tronic (Giuntini téged tudlak, hogy neked az van), nem jön le az összes 8 liter a váltóból igaz ? KB mennyi liter olajat kellene vegyek hozzá. Angol fórumon néztem ott 4-5 litert írtak ugye marad a citromban is. Tutela Gi/Vi az olaj amit írnak állítólag hozzá, de ezt már Giuntini cartassal vitattuk régebben.
Továbbá a szűrő a váltóház belsejében van ugye, na most ti azt minden 60.000 km-nél cserélitek ??? Ahhoz elvileg le kellene szedni a váltót.....
Ez kb milyen összegre rúg az olajat leszámítva ?? (Tudom szerviz és szerelő függő de egy sacc összegnek örülnék )
Köszönöm a segítséget előre is