Fórum >> Típusok >> 159

Ricsi 1472016-12-27 15:42:17 // 89140
Pl.: http://totalcar.hu/tesztek/2016/12/27/az_adocsalok_donald_trumpja/

"Mire végzek, az amperás épp kiszáll, és köszön. Kik is szoktak köszöngetni-integetni? Hát a sorstársak. Alfások, zaporozsecesek, akiket ver az élet."

Inkabb nem mondom, hogy mit verjen neki az elet...
SanyiJTD2016-12-27 15:26:53 // 89139
Szerintem nincs már meg, legalábbis elég régen már néztek is egy lexust helyette (azt nem vette meg)
Peeeti852016-12-27 15:01:43 // 89138
Winkler meg ott rúg az alfába és az olasz autókba ahol tud.
Gyapi Ɨ|ѯ2016-12-27 14:16:48 // 89137
a 2.2 JTS nekem 10.5-11-et eszik.
reggeli dugó és esti sportos átlaga
Pestre bevezető út és Pesten
Haddel2016-12-27 14:16:06 // 89136
Csikósnak meg 33-as😃
konigla2016-12-27 14:12:39 // 89135
Karottának 159-e van...
Peeeti852016-12-27 12:36:50 // 89134
szia.
Én is láttam azt a szar Totalcaros cikkel azokkal az elfogult japánbérencekkel :(
Nálam az autó az utóbbi fél évet kizárólag Berlin belvárosában töltötte, hát mit mondjak..evett szépen.. :) 11.5-12 l-el jártam... sokszor 4-5 km-es szakaszokat szinte mindig hideg motorral..
..ez van, ez ennyit eszik. pályán 130-140el járogatok úgy eszik 8.8-at.. (1.9JTS) kombi. Ennek ellenére szeretem és soha nem kellene diesel. Másfél éve van meg az autó. 40.000km-t raktam bele és csak kötelező szervizre hordom.
üdv.
Giuntini2016-12-27 11:43:10 // 89133
Nálam a hiba abból adódott, hogy senki nem láthatott bele az autó motorjába. A hengerfej le volt véve, és nem volt lesíkolva. Ezért történt a motorkár. Ha ez nekem megmondják, akkor megcsináltatom (bár akkor nem vettem volna meg), max. 100 ezer forintból, és tökéletesen ment volna. Szerintem is a 2,4-es motor nagyszerű, és az én esetem kirívó volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-27 11:00:42 // 89132
Azért nagy átlagba elmennek 200e-et probléma mentesen a dezsök is, vannak kompromisszumok amikhez hozzá kell szokni .. az 59 az az Alfa amihez szinte csak kopo forgo alkatrészeket visznek
Shadin2016-12-27 10:28:36 // 89131
Azért én ebben a témában nem jó példa vagyok :-(
Én magamnak keresem a szopást, és ha nem találok, akkor generálok magamnak hibát.
Ki tudom jelenteni, hogy sem ez, sem pedig a korábbi kormos 159 nem volt hulladék, szerves hibájuk nem volt. Ezen sem kellett volna kuplungot cserélnem, ha 360Nm-rel használtam volna 420 helyett. Továbbá amik még hibák voltak az mind a hozzá nem értő qpecér szerelők műve és nem az autó hibája.

Előző autón kizárólag egy tényleges hiba volt, mégpedig az alacsony fordulaton finom gázadásra történő rángatás, A jelenlegin meg a korán szétrohadt kipufogó és az átszakadt EGR hűtő ház.
ProdyG2016-12-27 09:22:57 // 89130
2.4-es motorolaj cseréjénél a szerelő 5,5 liter új olajat használt fel. Én úgy tudtam 6 és fél körül kell bele. Ilyenkor valamennyi benne marad a régiből?

Illetve próbáltam szétszedni a hátsó, harmadik fékláma sort belülről (mert izzót kéne cserélnem), de nem akart sehogy sem kijönni onnan. A bekötött kábelt kellene valahogy lehúznom a sorról gondolom, de annyira rövid a kábel, hogy nem férek hozzá a csatlakozóhoz. A csomagtérben is kéne valamit csinálnom (látok egy csavart pont a féklámpa alatt). Nem akarok eltörni semmit...
köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-27 08:43:33 // 89129
a legtöbb ideig és km-ig a 2,4 59-em volt meg 100e km-et toltam bele 3 év alatt, a kezdeti szopófaktor DPF kiiktatása után semmi nem ment rajta tönkre...
avvocato2016-12-27 07:48:11 // 89128
Nekem volt 2.2 jts, 10 literből ki lehetett vele jönni, 13-at sose fogyasztott, sok baja nem volt, pedig nápolyi autó volt, ki tudja mennyi volt benne. Ha a lánc le van cserélve, sok gondja nem lehet.Ráadásul jó áron meg is lehet venni, az 1.9 jts-nél jobb, mert azt tényleg hajtani kell, hogy menjen.
Marseus2016-12-27 00:38:20 // 89127
Jóéjt szevasztok.
Marseus2016-12-27 00:31:57 // 89126
csak még nem találtam meg.
Liquid2016-12-27 00:28:51 // 89125
naugye :)
Giuntini2016-12-27 00:28:34 // 89124
Várj, ilyet hogy mondhat egy szerelő, hogy a lendkerék van lelazulva, és elmegy. A lendkerék, ha lelazul, és hosszirányban lenne betéve a motor, az utastérben landolna. Ne haragudj, de ez nem szerelő. Olyanhoz kéne elvinned, aki ért az Alfákhoz. A 159-esnél nem lehet próbálkozni, mert minden egyes próbálkozás min. 60000 huf.
Liquid2016-12-27 00:28:25 // 89123
Attól függ mennyire tiporják neki, hogy milyen hosszú utakon használják satöbbi, azon felül meg az se mindegy mennyi ló küzd a kilókkal, egy nagyobb motor könnyebben viszi a bódét. A 156-nál is csak minimális a különbség a az 1.6-1.8-2.0 fogyasztása között.
Marseus2016-12-27 00:26:48 // 89122
viszont a 2.4 irgalmatlan jól megy,szal megérte:-)
Marseus2016-12-27 00:19:41 // 89121
1.9 jts totálkár teszt,átlag 14 liter volt és az még nem 2.2.
Liquid2016-12-27 00:16:40 // 89120
nemtudom sajna :(
a sprintmonitor szerint simán
Marseus2016-12-27 00:10:48 // 89119
mármint a 2.2jts- vel
Marseus2016-12-27 00:09:47 // 89118
szerinted sporttal 13 -ból ki lehet jönni?
Liquid2016-12-27 00:06:49 // 89117
az 1.9JTS a 160 lovas a 2.2-es 185, amúgy annyira nem nagy étvágyúak azok se
Marseus2016-12-27 00:02:57 // 89116
Nem bántam meg de a vétel után 4 hétre kezdődött ez a problémája pedig kifogástalan esztétikai állapotú és minden tapasztalatom latba vetve egy nagyon jó műszaki állapotú vasat vettem egy szerintem tisztességes szintén alfa tag eladótól,de kissé hamar utólérrt a baj.
Marseus2016-12-26 23:39:51 // 89115
Akkor teljesen őszinte leszek: a dizel parámat innen szereztem az amore-ról. Amit tudtam, az az volt,h mennyi van a zsebemben és,h mindenáron akarok a 156-os után egy 159-et, és nem jővőre meg azután,hanem most.Hónapokon át olvastam róla,hirdetésekre jártam, stb,stb..viszont az látszott,h a benzines egy állat amennyit zabál, mondom ezt úgy, hogy 2.0 TS-em volt ami nem a kis étvágyáról híres.A 10 liter kölül már jó lett volna a fogyasztás viszont a 2.2 jts nem kis étvágyú,főleg úgy,hogy kissé nehéz a lábam...szal nekem az legalább 13-14-et evett volna és ezért csak 160 LE-t kapok.Akkor nem maradt más mint a kormos.De akkor menjen is és hát így lett a 2.4.
Liquid2016-12-26 23:24:47 // 89114
Talán egyszer rendbe kéne rakni és tudnál aludni :)
Amúgy meg nem gondoltam volna 6 éve hogy ezt fogom mondani, de lehet sportolni a dízellel, csak erő kell bele, de ezt egy 2.4-es tulajnak hadd ne kelljen már magyarázni :)
Én állandóan sportolok, sőt ha esik végre hó olyat fogok sportolni, hogy ihaj :D
Marseus2016-12-26 23:21:58 // 89113
Kéne hozzá találnom valakit a közelemben aki autószerelő nem pedig alkatrész csereberélő mert azokkal tele van a tudatom már..
Liquid2016-12-26 23:20:58 // 89112
Nálam szűk 4.5 éve van a 2.4, és nem jöttek bajok csőstül, még egyesével se nagyon.
Shadin nem jó alany, mert Ő hobbiból is szétborítja az autót. Giuntini kivételével senkinél se volt komoly probléma, még talán Pityukoma esete volt necces, de Ő egyszerűbben kijött belőle.
Kezd dejavu-m lenni, 5-6 éve mindenki a TS-ekre volt rágerjedve negatív értelemben, most meg hogy jöttek a dízelbotrányok, hirtelen az addig istenített kormosok hirtelen fekete bárányok lesznek? Ez hülyeség, akkor is az volt, most is az.
Az hogy a topikot olvasgatva ez jön le sajna igen szomorú dolog, de nyilván van alapja, viszont ennyire nem sötét a helyzet. Ha az lenne akkor nem járna a tagok 90%-a dízellel.
Marseus2016-12-26 23:20:27 // 89111
Bocs,ez elég negatívnak sikerült,de ettől az ALFÁK még mindig a legszebb,legstílusosabb, és legkülönlegesebb verdák a széria palettán de nagyon kell őket szeretni ami nagyon nem nehéz és ha egyszer beleülsz,"véged van"többé nem ereszt,de legyen lé a zsebben, és egy guru a közeledben, hogy ne valami kontárhoz keljen hordani.
Csabi2016-12-26 23:17:59 // 89110
miért használod így? Miért nem nézeted meg, mi a baj? Így tényleg nem nagy öröm a használata...
Marseus2016-12-26 23:10:00 // 89109
Én 2.4-en ülök,de nem volt más esélyem mivel nem bírtam a tibi árával,de sztem nem fér kétség a benyáshoz. Aki sportolni akar néha az tbi. A dizel az lutri,és tényleg nincs alapos választás,viszont ha gáz van akkor tényleg gáz van. A benzinesnél van időd az élvezetre a dizelnél marad a para. Amióta megvan,azóta nem volt nyugodt éjszakám. Most épp a kuplunggal szívok vagy lendkerék, v a tököm tudja mi van vele de kuplung holtponton olyan surlodó csapágyszerű hangot ad,h majd be fosok,h mi fog szétmenni. Szerelő azt mondja,h a lendkerék van lelazulva de még ettől sokat el megy. Hát ,hogy a picsba lehet,h le van lazulva de ettől még sokat elmegy. Most vagy és vok a hülye v a szerelő de ha le van lazulva valami akkor -mivel fojtatja a tendenciát- tovább lazul,ergo bármelyik pillanatban nyekk..jo jo tudom,h kettős tömegű a tbi-nél is van.
Csabi2016-12-26 23:08:02 // 89108
Mint minden autónak a dízeleknek is vannak típushibái, gyakrabban előforduló problémái...a JTS-eknél is vannak, és a TBi-k sem örökélettel jöttek a gyárból...Dízelekből lényegesen több fut, több a hiba, nem mondom, h nincsenek problémák...mint ahogy az enyém sem 6éve hibátlan...de ettől még nem tartom problémás autónak...
Most ha mondok én is két tagot aki még nem szívott az autójával akkor egálban vagyunk? :)
Sajnos rossz szokásunk, hogy a rossz dolgok jobban megmaradnak bennünk... Egyébként a következő Alfám benzines lesz, de nem a sz@r dízelek miatt..:)
AR1592016-12-26 22:50:46 // 89107
A generátor témához senki, semmit????????
avvocato2016-12-26 22:33:59 // 89106
Azért egy 2.4-es dízelnél vannak rizikófaktorok rendesen, de az összes dízelnél is lényegesen több a hibalehetőség. Nem vitatom,hogy főleg a 2.4-el nagyon jókat lehet nyomatékból autózni és vannak olyan példányok, mint a tiéd, hogy hat éve használod és semmi baja nincsen. Én csak a fórumot olvasom, meg a blogbejegyzéseket-pl Giuntini, Shadin stb-hát azért költöttek rendesen az autóra.De ezen felesleges vitatkozni, kinek a dízel, kinek a benzines tetszik jobban, a lényeg, hogy Alfa legyen.
emGéza2016-12-26 22:24:17 // 89105
1.8 MPI . Örök darab...
Csabi2016-12-26 22:00:40 // 89104
"Olvasd a fórumon a dízeles kálváriákat, még a legprecízebben leszervízelt dízeleknél is csőstül jön a baj."

Ne haragudj, de ez egy hatalmas nagy baromság... ha így lenne , ki a bánat venne dízelt, és tartaná meg huzamosabb ideig, pedig elég sokan vagyunk akiknek nem 1éve van kormosuk... Hatodik éve hajtom minden nap a dízelt és soha nem jött csőstül a baj, valamint a közvetlen környezetemben ismert 159 tulajok is hasonló véleményen vannak. Nyilván vannak akik kifogtak egy leharcolt, agyonhajtott, kevésbé szervizelt darabot és nagyot szívtak vele...de ezt nem lehet általánosítani...
avvocato2016-12-26 21:40:57 // 89103
Amúgy a tbi sem városba való, de szerintem a 159 egyáltalán nem a városba való. Én egy 146-ost nyúzok a városban, nem kell jobb, erre a célra tökéletes.
Giuntini2016-12-26 21:40:40 // 89102
Még azt is hozzáteszem, a dízelek a TBI kivételével sokkal jobban autózhatók. A 3,2 más tészta, annak a fogyasztása miatt nem lehet konkurencia mondjuk a 2,4-el szemben.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-26 21:40:35 // 89101
Az automata meg tényleg tud. Nem hiányzott a szerpentinen a kapcsolgatás, ami nagy szó. Mondjuk nem gyengén kipörgette (4500-ig), de ment is, és okosan dobálta vissza kanyar előtti fékezéskor. Legközelebb kipróbálom fülecskékkel manuálban, szerintem az se lesz rossz :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-26 21:33:11 // 89100
Így is van, árnyaljuk azért. Pályán 150-nél a 2400-at forgó dízelnél megnyugtatóbb nem sok van. :-) Mindenes autónak csak TBi, ha változna nálunk is a helyzet és újra napi szinten kellene városoznom is, biztosan cserélnék. Így, hogy várost nem lát a 159, csak épp annyit, hogy ne kapja meg a felületi rozsda a féktárcsát, így nem biztos hogy cserélnék. Az elmúlt 2k km meggyőzött. Szerpentinen sem éreztem orrnehéznek, pályán meg álom.
Az ülést meg majd valahogy beállítom... :-)
Aztán csak remélem, hogy a sárga tengeralattjáró elkerül sokáig :-)
Giuntini2016-12-26 21:33:02 // 89099
Én még mindig dízel párti vagyok. De a negatívumok:
1, a folyamatos városi használat megöli őket
2, a szervizelése többletkiadást jelent.
3, a környezetvédelem miatt, meg vannak a hárombetűs kulcsszavak. Egr, Dpf. A 2,0-nál az Egr hűtő.

Előnyei:
1,Autópályás fogyasztásaval a benzinesek nem tudnak konkurálni, még a 2,4-el sem.
2,A dízelek sajat motorok és nem GM termékek (TBI természetesen Alfa)
3, Normális, hangsúlyozom normális karbantartással kimennek a vilagból.
4, Ha valaki hagyomanyos automatával keresi, csak a dízelek közül tud választani (a 3,2 kivételével)

Igaz, hogy állapotot kell vásarolni, de egy használt autónál senkinek nincs röntgenszeme.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-26 21:22:40 // 89098
Sok ilyen szép hátteret még :-)
Liquid2016-12-26 21:20:38 // 89097
azért 10-11-ből még elő lehet kaparni 2.0-t de mást is, csak nem kell betojni a km-től
avvocato2016-12-26 21:05:11 // 89096
Ha nem mész vele évi 20e-nél többet és van rá pénzed tbi-t vegyél! Olvasd a fórumon a dízeles kálváriákat, még a legprecízebben leszervízelt dízeleknél is csőstül jön a baj.Megkímélt kevés km-es 159-est egyre nehezebb kifogni.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-26 20:48:38 // 89095
Attól hogy valamiben sok a méter még lehet szervizelt... jó a Tibi, de pl 2 milla környékén nincs, ha valaki napiasan ingázik 60+ km és nem a városban akkor tényleg kijön -2l fogyival...na ezt egy benyás soaem fogja tudni.. amig meg ki kell jönni havi x-böl, hiába beszélgetünk az x+y-ról nem fog menni
Liquid2016-12-26 20:47:43 // 89094
nem a km hanem az állapot a fontos :)
Meg lehet találni a megfelelőt, nem kell olyan sötétre festeni a képet :)
Haddel2016-12-26 20:47:37 // 89093
Köszi szépen😃 Igen ,vetített háttér😃😃
Rolee462016-12-26 20:36:00 // 89092
Boldogat😃,jo kep😉
Giuntini2016-12-26 20:29:51 // 89091
Az a baj, hogy nem lehet nagyon találni viszonylag kevés métert futott dízelt. Ha meg keveset futott, vagy nagyon jó állapotban van az nem ócsó. Arra meg azt mondják, hogy miért adjak 2,5 - 3 mihályt, ha azt 1,8-ért is meg lehet venni. Abba senki nem akar belegondolni, hogy hany százezret lehet rákölteni egy dízelre.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak