Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2016-11-05 21:51:51 // 86853
Giusto!!!
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-11-05 21:48:21 // 86851
Ejj, listán van ez is. Bár elég fincsi áruk van. Majd egyszer :)
droberto2016-11-05 21:47:12 // 86850
Az az igazság, hogy telibesz@rnak mindent. :)
Csak segítségért jönnek, találkozókra nem járnak.
(Én elolvastam mind a 18 ezer hozzászólást.)
yani🍀2016-11-05 21:42:11 // 86849
Megint a régi téma. Egyre több 159 kerül be az országba, egyre olcsóbban meg lehet venni. Az ilyen kategóriájú autókat nem megvenni kerül sokba, hanem utána fenntartani, Nem szeretném, de sajnos abba az irányba tartunk, hogy ezt is elkezdik kokányolni.
Az új kartársak sok pénzt spórolhatnának maguknak, ha rászánnák az időt és elkezdenének visszaolvasni.
droberto2016-11-05 21:41:48 // 86848
Hát akkor jól tetted! :)
Ti legalább hozzátesztek az Alfához és nem elvesztek! :)
Haddel2016-11-05 21:39:00 // 86847
Mondjuk a fekete szinü alkatrészeket én is eladtam jó pízért a kis bremboval egyetemben ,az ebayen😃
Haddel2016-11-05 21:37:12 // 86846
Én meg jól megvettem 😃😃
droberto2016-11-05 21:35:57 // 86845
Nekem volt. Szépre megcsináltam, aztán jól eladtam. :(
Kolci2016-11-05 21:17:34 // 86844
Senkit sem akarok megbántani, de az alfák eleve nem azok a kategóriájú autók, amelyek azt érdemelnék, hogy gányolják őket. Ráadásul a 159 meg pláne. A fék meg nem játék, s az az 1 mm amire valaki beigazítja addigra lehet hogy 3 mm, ami már veszélyes is lehet.
Amúgy a felnit is lehetne reszelni............
Liquid2016-11-05 21:10:32 // 86843
A 156-tal beszoptam eccer, a gumis úgy rakta fel a súlyokat, hogy elérték a súlyok a felnit, na a súlyokból reszeltem valami nagyon keveset, de a fékből soha nem tenném. Ellnben a fék már reszelt le az ujjamból :D
Kolci2016-11-05 21:04:08 // 86841
Ott a pont :(

Egyébként engem is utolért a termosztát hiba. 2 napja még csak furán mozgott a vízhőfok mutató, tegnap 10 km-en már csak 60-70 fokig ment fel, ma reggel meg meg sem moccant kb 10 km-en. Szerencsére tegnap vettem egy Bher-t és ma délutánra meggyógyítottam. Azt hittem nagyobb szívás, de kb 45 perc volt a csere. Ráadásul meglepett, hogy még hőgomba is be volt tekerve az újba. Az ára is meglepő volt, mert 5 liter -70-es fagyival csak 11-et fizettem :)
Megéri gyorsan cserélni, ha nem jó mert az átlag 6,5 ről 7,9-re ugrott a fogyi. Amennyit én megyek kb 3-4 hét alatt megenné a termosztát árát!
forrasr2016-11-05 21:03:12 // 86840
Vagy kell egy téli garnitúra a féknyeregből is ami jó a felnihez, vagy másik kocsi a felnikhez, van még egy csomó jó ötletem.
Mindamellett azért jó ha nem csak 1 mm van a felni meg a fék között, esetleg legközelebbi centrírozáskor ha épp oda esik ahová nem kellene nem fér el a súly, mert az kicsit több mint 1mm.
Kár, hogy eddig még nem volt szó erről a nagy fékhez milyen felni megy fel témáról...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-11-05 20:56:40 // 86839
Én szeretnék Ti féknyerget, el is cserélném a sajátomat érte :)
Giuntini2016-11-05 20:51:19 // 86838
Azért TI féknyeregből leköszörűlni... Veszünk egy nem hozzá valót és a magát az autót tesszük tönkre? Ez egy Alfa Romeo nem egy Zsiguli ahogy Dömpi mondja. Ez már a 156 topic legalja.
Zolibácsi2016-11-05 20:50:59 // 86837
Igen a kék háttér a frissitett. Bar szerintem a régebbi verzio sokkal jobb volt tobb infot jelenít meg és jobb az elrendezése
emGéza2016-11-05 20:48:22 // 86836
Minek? Majd összekoptatják egy(s)mást. 😉
droberto2016-11-05 20:39:12 // 86835
Csak sutyiba csinálja, hogy megnetuggyuk! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-05 20:38:54 // 86834
"Apa, kicsi a cipő kinőttem, nyomja a lábam, ok kisfiam hozd a baltát egy keveset lekapunk a lábujjadból...."
droberto2016-11-05 20:37:11 // 86833
:)
Kb annyit tesz, hogy úgy el tömődik, hogy megáll a vas. :)
Ezt kisérheti vész mód.
Maga a tömődés az esetek tulnyomó többségében nem DPF hibát jelent, hanem a valamely üzemi paraméter megváltozását (általában levegő hiány), vagy a telítődési kalkuláció valamely változójának degenárálódását jelenti.
tirex2016-11-05 20:32:37 // 86832
Szerintem köszörüld le, annyit elbír.
Giuntini2016-11-05 20:32:36 // 86831
Bocs, hogy vitatkozom, de ez egyértelmű. A motorkárok nagy része is az autópalyakon következik be, de még a váltóhibak is. Ott van a nagyobb terhelés és a hibak ott jönnek ki. Neked is, és nekem is ott történt, de ez a következmény volt. Nekem már a turbo kezdett gondban lenni, és a DPF eltömődött miatta.
Laca622016-11-05 20:11:53 // 86830
Bocs, de mi az hogy DPF letérdelés autópályán ?
Laca622016-11-05 20:05:22 // 86829
A jó égre kérlek meg ne tedd !
droberto2016-11-05 19:51:27 // 86828
A statisztikáim szerint a DPF-es letérdelések 70% autópályán következik be. :)
droberto2016-11-05 19:48:34 // 86827
Az jó mert nekem a nagy átlagom már két éve 8+. :)
Giuntini2016-11-05 19:47:37 // 86826
Liquid hozzászólásához még annyit tennék hozzá, hogy nagyon meg kell nézni ezeket a motorokat, mert sajnos nagy részük tekerve van, és nem is keveset. Viszont én automata váltóval javasolnám a 2,4-et. Sokkal jobban illeszkedik a motor karakterisztikájához az automata váltó, lineárisabb a teljesítményleadása. A DPF tudom egy állandó téma, de ha sokat használod autópályán akkor nem időzített bomba jellegű. Egyébként DPF-el vagy anélkül ez a motor nem városba, vagy rövid távokra való. Az automatát is a karakterisztika miatt javasoltam és nem a fogyasztás miatt. A kézi városi fogyija papíron 9,5 a Q-tronicé 11,8. Én azt mondom 10.5-11 körül el lehet vele járni, ha nem rövid távokra használod. Télen 5-6 kilométert simán el lehet menni vele úgy, hogy még egyáltalán nem üzemmeleg a motor. És akkor zabál, ahogy Liquid is mondja.
Shadin2016-11-05 19:03:41 // 86825
Elöl belül és hátul kívül eszi a gumit gyári beállításnál.
Liquid2016-11-05 18:57:25 // 86824
Ha kicsit visszaolvasol (tudom nehéz megtalálni a megfelelő hozzászólásokat) rengetegszer volt ez téma :)
Naszóval, városban akármennyit fogyaszthat, a bemelegedéstől, azt utak hosszától, a tötymörgés fokától függően 10-20 között. Az enyém Q4 így általában +1.5L a normálhoz képest, de 2.2-km-en télen 16-20, nyilván kicsit több km már kevesebb átlaggal oldható meg. Épp itt kezd csökkenni. A nagy átlagom 9.5, tempósan közlekedve. Ahogy emlékszem a CarTársak 7-8 körüli fogyasztásokat írtak.
Maga a motor jó. A DPF tud problémás lenni ha sokat van rövid utakon használva. Sajna nem túl okosan helyezték el, a 2.0-nál már nincs gond vele. A befecskendezés 150-200e körül igényel beavatkozást, egy vagy több injektor felújításának, cseréjének formájában.
Célszerű az EGR-t kiiktatni, lekötni a lapátokat, és kicsit optimalizálni, és akkor örök életű lesz, problémák nélkül és ami még érdekes, előjön az összes ló, meg még egy néhány :)
Martin Kovacs2016-11-05 18:56:37 // 86823
Koszonom a segitseget ;) igen azt tudom sajna :/ elegge rossz megoldas de nincs mit tennunk :(
Liquid2016-11-05 18:47:41 // 86822
Okéfőnök :) Amint találtam másikat jelentkezem és elrakom neked
Dömpi (il dottore)2016-11-05 18:45:55 // 86821
Megvenném télinek a sokküllőst jövőre! Nekem az acélfelni nem tetszik már.
Dömpi (il dottore)2016-11-05 18:42:49 // 86820
Uram atyám!
Itt tartunk?
Barágom, gidztában vagy azzal, hogy nem egy szaros ladában ülsz?
Vegyél olyan felnit, ami rávaló, de hozzá ne nyúlj a gyári féknyereghez, mert eltöt a kicsi kacsóidat!!!
Gery832016-11-05 18:36:40 // 86819
Sziasztok!

Autócsere előtt állok és nagyon megtetszettek a 159 2,4 jtdm sportwagonok manuál váltóval. A kérdésem az lenne, hogy mennyire megbízhatóak ezek a motorok, mi az ami gyengéje és figyelni kell rá? Valamint akinek tapasztalata lenne városi és egyéb fogyasztással kapcsolatban azt is szívesen fogadnám.

Előre is köszönöm.
Liquid2016-11-05 18:26:10 // 86818
szépek ezek a felnik, jövőre beújítok valami hasonlót én is, nem tetszik a sokküllős :)
Dömpi (il dottore)2016-11-05 18:20:29 // 86817
A nyálcsorgatástól
Liquid2016-11-05 18:17:57 // 86816
én se birizgálnám a féket... inkább másik felni. Milyen/ mekkora felni és milyen fék az ami nem fér össze?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-05 17:25:09 // 86815
én biztos nem nyúlnék a féknyereghez...vegyél rávaló felnit, miért nem próbáltad rá mikor megvetted a felniket? Én mikor felnit kerestem 3 fajtát rendeltettem le és ment a próba, 1 lett jó rá
Chianti2016-11-05 17:22:18 // 86814
Ma elraktam a nyári kerekeket télire.

Felnik letisztítva, gumik glicerinnel lekezelve, várják a következő bevetést...

Észrevettem viszont, hogy az első gumik belső oldala enyhén el van nyalva...

Tavasszal miután felkerültek a nyári kerekek, voltam futómű beállításon, így elvileg ezzel nem lehet gond. Ez akkor most normális? Mindegyik 159 első kerekei ennyire terpesztenek?
sutyi702016-11-05 16:29:31 // 86813
Ma úgy döntöttem elérkezett az idő hogy felrakjam a téli gumikat, kb 1 hónapja vettem a felniket illetve szereltettem új gumikkal.

Mikor kész lettem a kerék cserével észrevettem hogy beleér az első féknyereg a felnibeeeee.

Na most az a nay kérdés, hogy nagy szentségtörés picit leköszörülni a féknyeregből, kb 1mm kellene, mert tényleg minimális.
Lexlutor2016-11-05 13:32:54 // 86812
Én is néztem hogy alacsony. Maradok a gyári méretnél. Köszi a infót.
Giuntini2016-11-05 12:58:04 // 86811
Cseréltettem, nem egyszerű. Nem lehet benne szűrőt cserélni, csak úgy, ha kiveszed a váltót. Azt meg nem javasolnám. Benne matad a wandlerben kb egy liter olaj. De még így is jobb mint a semmi. 50-60 ezer kilométerenként ajanlott a csere. Én majd tavasszal cserélek benne.
Martin Kovacs2016-11-05 12:44:45 // 86810
Egyébként te cseréltél már benne ?
Martin Kovacs2016-11-05 12:44:32 // 86809
Igen igen mindenképpen csak a gyárit pakolnám ! Ez az gondozásmentes olaj a váltóban szerintem nem létezik !! Olyan nincs, hogy az olaj nem fárad el és nem kell cserélni... Tudom a gyár írta így de akkor sem hiszek nekik.... Láttam én már "örök" olajos váltót szétszedve :DDD Nem szép látvány, persze ez mind használat függő
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-05 12:43:00 // 86808
Dextron 6 olaj kell bele
Tomi Stark2016-11-05 12:33:42 // 86807
Akkor, ha jól értem a kék háttér a frissített, a szürke az FL előtti!? Csak mert az enyém FL előtti, és kék hátterű szoftver fut rajta. Akkor ezt már valaki elvégezte.?
Giuntini2016-11-05 12:19:55 // 86806
Én azért javasolom a gyári olajat, mert azzal volt feltöltve gyárilag. A garanciális autókon nem cseréltek soha olajat, kint a márkaszervizek elzárkóznak tőle, mert azt mondjak az autó élete végéig -vagy a váltó- elég benne az olaj. Ugyanez a váltó van a Volvókban is, de azokban biztos mas olaj van gyárilag. Nem tenne jót a váltónak, ha más olajat teszel bele.
Giuntini2016-11-05 12:02:45 // 86805
A fényképről is lehet látni hogy egykor törött volt. Én is csodalkoztam, hogy ennyire ócsó.
ProdyG2016-11-05 10:45:06 // 86804
Az elmúlt hetekben elkezdett a műszerfalam recsegni, főleg rosszabb utakon jön elő a dolog. Nem tudom van-e köze a hidegebb időhöz (nem kéne). Erre van ötletetek? Meg lehet húzni csavarokat vagy ilyesmi?
Nagyon rossz úton eddig is recsegett kicsit, de most már elég hangosan csinálja...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak