Az előbb beszéltem telefonon a szervizvezetővel. Azt mondta, semmi teendő az autóval, nem kell bevinnem, használjam nyugodtan tovább. Avval indokolta, hogy az ereje visszajött és a hibajel eltűnt. Persze a saját megnyugtatásomra kiolvastathatom a hibakódot. Ez legközelebb szombaton jön szóba, olyan hülye a nyitvatartásuk...
Ez a normális eljárás ilyen esetben???
DrB2010-01-04 09:54:21 // 6276
DrB2010-01-03 21:54:25 // 6275
Nálam a 4. vagy 5. indításra tűnt el. Holnap hívhatom fel megint a szervizt, de becsületére váljon, hogy rendben haza vitt, elfurikázott otthon vagy 1500km-t, majd vissza is hozott. Remélem, valami banális hibáról van szó!
pettinke2010-01-03 21:44:57 // 6274
AKÁRMI is lehet :)
nekem volt ilyen 2x is, az autó ment mint a golyó, és előbb-utóbb elaludt a piktogram (ha nem keletkezik újra a hiba, akkor meghatározott számú indítás (asszem 4?) után nem jelez, DE a hibatárolóban bent marad - szóval érdemes kiolvastatni.
ezt aztán a 2. eset után én is megtettem, a szerviz szerint a hűtő ventilátor vezérlő dobozka makrancoskodott, amit ki is cseréltek gariban (bár működött).
nekem volt ilyen 2x is, az autó ment mint a golyó, és előbb-utóbb elaludt a piktogram (ha nem keletkezik újra a hiba, akkor meghatározott számú indítás (asszem 4?) után nem jelez, DE a hibatárolóban bent marad - szóval érdemes kiolvastatni.
ezt aztán a 2. eset után én is megtettem, a szerviz szerint a hűtő ventilátor vezérlő dobozka makrancoskodott, amit ki is cseréltek gariban (bár működött).
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-03 21:23:49 // 6273
persze az a biztos ha kiolvastatod a hibakódot....
DrB2010-01-03 21:17:26 // 6272
Ma csinált megint egy érdekes dolgot az autó...
600 km kímélő (130-140km/h) autópályás menet után, 10 km-re a német határ előtt még a cseh oldalon, hatodik sebességben 2000-2500 rpm, 130 km/h mellett kb. 1 másodpercre hirtelen megtorpant a kocsi, kigyulladt a motor piktogramm a műszerfalon, folyamatosan égve is maradt és kiírta, hogy "have cheked engine". Semmi egyéb tünet, a motor hangja normális maradt, az erő is visszajött. Leállósávban félreálltam, motor leállít, majd újraindít, pöccre indul. A motor ikon továbbra is folyamatosan világított és a "have checked engine" is maradt. Gondoltam, a német oldalra megpróbálok átérni, ne már a cseheknél kelljen az ADAC-ot hívni. De a vas gond nélkül ment, normál motorhang, megszokott gázreakció, igaz, nagyon óvatosan nyomtam neki, 110 főlé már nem mentem vele. A vízhőmérséklet is rendben volt és a turbó is rendben üzemelt. A kézikönyv azt írta, óvatosan, de tovább lehet így menn, úgy döntöttem, megpróbálok hazaérni. S a visszalévő 120 km-en minden rendben volt, igaz, egyáltalán nem húzattam, nagyon óvatosan mentem vele, s a hó is szakadt már a német oldalon, 80-100 kmh környékén lehetett csak menni. Közben egyszer még megálltam egy pihenőnél kb. öt percre, újra induláskor maradt a hibajel. Haza érve el kellet lapátolnom a havat a parkolóhelyről, kb. 20 percig tartott, addig állt a vas. Után beindítva az autót már semmi hibajel, semmi "have cheked engine". A múltkori vezérlés, hengerfej csere óta haza mentem vele, 750 km autópálya. Az ünnepek alatt beletettem otthon vagy 1500 km-ert, ebben alig volt város. Az elején egyszer tele tankoltam MOL EvoNeo diesellel, majd végig OMV-nál tankoltam az alpesi dieselt, ma tankoltam csak rá kb. 15 liter MOL EvoNeo dieselt megint. Legutóbb az EGR szelep is ki lett pucolva elméletileg.
Valakinek ötlete, mi lehet ez? LMM? Valami szennyeződés az üzemanyagban? Gondolom, mindenképp vigyem el a szervízbe kiolvastatni a hibakódot, még ha ki is aludt a hibajel, ugye? Két hét múlva megint mennék haza...
600 km kímélő (130-140km/h) autópályás menet után, 10 km-re a német határ előtt még a cseh oldalon, hatodik sebességben 2000-2500 rpm, 130 km/h mellett kb. 1 másodpercre hirtelen megtorpant a kocsi, kigyulladt a motor piktogramm a műszerfalon, folyamatosan égve is maradt és kiírta, hogy "have cheked engine". Semmi egyéb tünet, a motor hangja normális maradt, az erő is visszajött. Leállósávban félreálltam, motor leállít, majd újraindít, pöccre indul. A motor ikon továbbra is folyamatosan világított és a "have checked engine" is maradt. Gondoltam, a német oldalra megpróbálok átérni, ne már a cseheknél kelljen az ADAC-ot hívni. De a vas gond nélkül ment, normál motorhang, megszokott gázreakció, igaz, nagyon óvatosan nyomtam neki, 110 főlé már nem mentem vele. A vízhőmérséklet is rendben volt és a turbó is rendben üzemelt. A kézikönyv azt írta, óvatosan, de tovább lehet így menn, úgy döntöttem, megpróbálok hazaérni. S a visszalévő 120 km-en minden rendben volt, igaz, egyáltalán nem húzattam, nagyon óvatosan mentem vele, s a hó is szakadt már a német oldalon, 80-100 kmh környékén lehetett csak menni. Közben egyszer még megálltam egy pihenőnél kb. öt percre, újra induláskor maradt a hibajel. Haza érve el kellet lapátolnom a havat a parkolóhelyről, kb. 20 percig tartott, addig állt a vas. Után beindítva az autót már semmi hibajel, semmi "have cheked engine". A múltkori vezérlés, hengerfej csere óta haza mentem vele, 750 km autópálya. Az ünnepek alatt beletettem otthon vagy 1500 km-ert, ebben alig volt város. Az elején egyszer tele tankoltam MOL EvoNeo diesellel, majd végig OMV-nál tankoltam az alpesi dieselt, ma tankoltam csak rá kb. 15 liter MOL EvoNeo dieselt megint. Legutóbb az EGR szelep is ki lett pucolva elméletileg.
Valakinek ötlete, mi lehet ez? LMM? Valami szennyeződés az üzemanyagban? Gondolom, mindenképp vigyem el a szervízbe kiolvastatni a hibakódot, még ha ki is aludt a hibajel, ugye? Két hét múlva megint mennék haza...
GEORGE2010-01-01 17:16:05 // 6271
lehet az izzó, de lehet a trafó, vagy esetleg a vezérlő adta meg magát.
Át kell tenni a másik oldali izzót a rossz helyére és akkor azonnal látod, hogy izzó gond-e vagy más.
A lámpa alján oldalán a 156-nál az alján van a vezérlő amit 3 csavarral le lehet szedni.
A trafó a 156-nál a lámpán belül van cseréjéhez szét kell vágni a lámpát a 156 esetében,,,,
Át kell tenni a másik oldali izzót a rossz helyére és akkor azonnal látod, hogy izzó gond-e vagy más.
A lámpa alján oldalán a 156-nál az alján van a vezérlő amit 3 csavarral le lehet szedni.
A trafó a 156-nál a lámpán belül van cseréjéhez szét kell vágni a lámpát a 156 esetében,,,,
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-01 16:28:37 // 6270
ma csinált egy érdekes dolgot az autó...az automata klíma kijelzője sötét maradt de működött egyébként aztán 100km után restart és megint mutat mindent....
DrB2009-12-24 16:12:30 // 6269
Kösz a CD-t, le is töltöttem a fa alá. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-23 07:22:52 // 6268
ennyit bírt a xenon izzó..cserélheted párban vagy kérd a fa alá nem olcsó :(
pettinke2009-12-23 01:41:52 // 6267
nnna, hát ez egy kicsit késő este lett, de az FTP-n fent van az ISO a /pettinke_159WSM könyvtárban. aki szeretné, húzza le, nem tudom, mennyire minősül nem FTP-re illő tartalomnak, és nem esik-e törlés áldozatául hamarost....
1372009-12-22 22:03:32 // 6266
Úgy tűnik, hogy rövid időre felvillan, tehát valszeg nem az izzó lesz a problémás. Az érintkezéseket végignézem holnap, amikor látok is valamit. Rákerestem a xenon vibrálásra, és több helyen azt írták, hogy a canbusos autóknál letilt az elektronika a kezdeti nagy áramfelvétel után.
A trafó olyasmi lesz, mint az utólagos Xenon szettes 156omban volt, tehát külön fityeg valahol, vagy bele van intregrálva már valamibe?
A trafó olyasmi lesz, mint az utólagos Xenon szettes 156omban volt, tehát külön fityeg valahol, vagy bele van intregrálva már valamibe?
Szilárd2009-12-22 21:30:09 // 6265
Lehet ,hogy maga az izzó égett ki,vagy a trafód krepált be!
Sajnos sima izzóval nem lehet pótolni:((
Sajnos sima izzóval nem lehet pótolni:((
GTPeti2009-12-22 21:23:05 // 6264
DrB , komolyan mondom vedd meg az első utadba kerülő ATU-nál, mert Mo-n talán még nem is hallottak a CTEK-ről. (Jártam már nem egy ilyen "szak"üzletben...)
Vikking 3112009-12-22 21:13:46 // 6263
Szia! Ugyan már írták, de azért én is elmondom: valszleg a fájlok számát nem tudja kezelni a rendszer, ha ugyanennyi zenét feltennél egybevágva, akkor esélyes simán, hogy az egészet játszaná.
Az MS-DOS alapú filenevek miatt van (szerintem - így hallottam.).
Legalábbis az én fejegységemen a 45-ben igen.
Az MS-DOS alapú filenevek miatt van (szerintem - így hallottam.).
Legalábbis az én fejegységemen a 45-ben igen.
1372009-12-22 19:51:26 // 6262
Újabb problémám van, persze karácsony előtt, hogy ne tudjam szervízbe vinni. A bal oldali tompított xenonom indításkor villan, de aztán nem marad égve. Néhány nappal korábban észrevettem, hogy vibrált. Ez lehet akkuprobléma, vagy inkább a fényforrás környékén van a gond?
Sima lámpát nem tudok betenni a xenon helyére, ugye?
Sima lámpát nem tudok betenni a xenon helyére, ugye?
1372009-12-22 13:53:47 // 6261
Ja, a régebbin próbáltam, annak már mindegy volt, az újon még nem. Kíváncsi leszek.
pettinke2009-12-22 13:48:06 // 6260
nekem az használt, hogy marokra fogtam a lapátot, és ellenhajlítottam neki erőből (ámde ésszel :) ) - hogy ne formázzon annyira C-betűt.
pettinke2009-12-22 13:46:40 // 6259
MINDENKINEK
aki szervizCD-t szeretne!
este - ha lesz annyi hely az FTP-n - felhajigálom az iso image-et, amiből mindenki tud magának írni saját CDt.
aki nincs eleresztve számítástechnikailag, az keressen meg vagy az üzifalamon, vagy emilben, és karácsonyra írok neki CDt, meg elküldöm csigapostával :)
aki szervizCD-t szeretne!
este - ha lesz annyi hely az FTP-n - felhajigálom az iso image-et, amiből mindenki tud magának írni saját CDt.
aki nincs eleresztve számítástechnikailag, az keressen meg vagy az üzifalamon, vagy emilben, és karácsonyra írok neki CDt, meg elküldöm csigapostával :)
pettinke2009-12-22 13:44:28 // 6258
van valami limit, de már nem emléxem, hogy max. hány fájl lehet a pendrájvon - talán ez az oka, hogy nem látja végig a 16 GB-osat
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-22 12:57:03 // 6257
nekem szépen töröl...
1372009-12-22 12:49:28 // 6256
Kipróbáltam az USBt, most úgy tűnik lejátszik mindent, 16 gigás pendrive van nekem is. FAT32-re formáztam, nem lehet, hogy erre érzékeny?
1372009-12-22 12:46:21 // 6255
6300-ért vettem 20 perce márkakereskedésben, de bakker, középen ez is alig töröl. Konstrukciós hiba lenne? Nagyon idegesítő.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-22 10:16:25 // 6254
8200ft a Magnetti ablaktörlő...
1372009-12-22 09:53:59 // 6253
Ó, köszi. Mindenhol kerestem a menüt, csak ott nem.
Corn2009-12-22 09:39:26 // 6252
Szia,
USB-s könyvtárkezelés: a kormányon a bal oldali kör alakú izé bal oldali gombja ("telefon") visz a menübe. Le-le-le a Media player menüpontig, telefon az almenübe. Ha a play anythinget OK-zod le a telefonnal, akkor mindent játszik a pendriveról. Lépkedj le a Folderig, és itt kiválaszthatod a lejátszandó könyvtárat.
Nekem egy 16 gigás pendrive van bedugva, tele zenével. Valamiért nem hajlandó látni az összes könyvtárat és az összes számot, csak egy kis részét. Megoldást nem találtam még, inkább összeszedtem a 2 gigás régi pendriveomat, azokról mindent lát.
Ablaktörlő: ha találsz, szólj nekem is légyszi! Tavaly ugyanebben a helyzetben voltam, végül egy másik lapát gumicsíkját fűztem be a 159 lapátjába.
USB-s könyvtárkezelés: a kormányon a bal oldali kör alakú izé bal oldali gombja ("telefon") visz a menübe. Le-le-le a Media player menüpontig, telefon az almenübe. Ha a play anythinget OK-zod le a telefonnal, akkor mindent játszik a pendriveról. Lépkedj le a Folderig, és itt kiválaszthatod a lejátszandó könyvtárat.
Nekem egy 16 gigás pendrive van bedugva, tele zenével. Valamiért nem hajlandó látni az összes könyvtárat és az összes számot, csak egy kis részét. Megoldást nem találtam még, inkább összeszedtem a 2 gigás régi pendriveomat, azokról mindent lát.
Ablaktörlő: ha találsz, szólj nekem is légyszi! Tavaly ugyanebben a helyzetben voltam, végül egy másik lapát gumicsíkját fűztem be a 159 lapátjába.
1372009-12-22 09:06:40 // 6251
Helló, 2 kérdésem lenne.
1. Ma reggel kipróbáltam az USB-t. Működik, de nem értem milyen rendszer szerint, mintha a könyvtárakat nem látná, csak a fájlokat, és azokat is összevissza játssza. Meg tudjátok mondani, milyen rendszer szerint működik?
2. Hol a jó fenében tudok ma/holnap ablaktörlőt venni Bp-en 159re? Komolyan mondom, kinyírom azt, aki kitalálta ezt a hajlítós gumiszart. Akármit csinálok, mindig van egy rész, ahol nem töröl rendesen, és általában a látómezőm közepén.
1. Ma reggel kipróbáltam az USB-t. Működik, de nem értem milyen rendszer szerint, mintha a könyvtárakat nem látná, csak a fájlokat, és azokat is összevissza játssza. Meg tudjátok mondani, milyen rendszer szerint működik?
2. Hol a jó fenében tudok ma/holnap ablaktörlőt venni Bp-en 159re? Komolyan mondom, kinyírom azt, aki kitalálta ezt a hajlítós gumiszart. Akármit csinálok, mindig van egy rész, ahol nem töröl rendesen, és általában a látómezőm közepén.
DrB2009-12-22 08:18:33 // 6250
Rendben hazaértem tegnap, gondolom, az aksi is töltődött azért a 750 km alatt. A vezérlés, hengerfej csere óta is ez volt az első igazi utam, szépen tette a dolgát a vas.
Pettinke: kösz a szervíz CD-s képet, így jóval egyszerűbb lesz kikapnom az akkut. Hogyan lehet ehhez a CD-hez egyébként hozzájutni?
GTPeti: CTEK lesz a töltő, remélem, árulják a korábban belinkelt Pálfinál Pécsett. Kösz még1szer a tippet.
Pettinke: kösz a szervíz CD-s képet, így jóval egyszerűbb lesz kikapnom az akkut. Hogyan lehet ehhez a CD-hez egyébként hozzájutni?
GTPeti: CTEK lesz a töltő, remélem, árulják a korábban belinkelt Pálfinál Pécsett. Kösz még1szer a tippet.
pettinke2009-12-21 23:38:58 // 6249
GTPeti2009-12-21 22:00:24 // 6248
"Mennyit illik ilyenkor tölteni?" Ha beruháznál egy CTEK-re, csak jót tennél az akkuval, ha minél tovább rajta hagynád. (Fellazítja a szulfátosodást.) A túltöltés kizárt, ennek figyelése alap egy intelligens töltőnél.
Kompressz úr2009-12-21 21:52:28 // 6247
Én múlt évben kihívtam az itteni márkaszervizes fiúkat mert valami műanyag heveder is tartja az akkut, azt nem bírtam kioldani, bár utóbb - látva a szakikat - elég egyszerűnek tűnt a művelet.
Szerintem töltés közben nem fogod látni, viszont tapasztalod, hogy nem ad le elég indító áramot az akku és nem indul a gép, tehát csereérett.
Levételkor kezd a pozitív pólussal, az csak egy "krokodilcsipesz", kulcs nélkül oldható.
Szerintem töltés közben nem fogod látni, viszont tapasztalod, hogy nem ad le elég indító áramot az akku és nem indul a gép, tehát csereérett.
Levételkor kezd a pozitív pólussal, az csak egy "krokodilcsipesz", kulcs nélkül oldható.
pettinke2009-12-21 16:22:03 // 6246
otthon van szervizCD, este tudok neked válaszolni...
DrB2009-12-21 10:34:36 // 6245
Sok tanács után úgy döntöttem (ld. Dízelmánia), majd ha visszaértem Németországba, itt veszem meg az új akkut, ha netalántán garis gond lenne vele, itt ki tudom könnyen cseréltetni. Otthon viszon rátenném a töltőre egy éjszaka erejéig a mostanit. Megköszönném, ha segítenétek a következő kérdésekben:
- A 159-esből könnyen ki lehet kapni az aksit? Pár rögzítőcsavar és 13-as csőkulcs az egész? Vagy van valami speckó fogás?
- A saruk levételekor ill. a visszatételekor kell valamire figyelni, pl. polaritás sorrend, stb.?
- Mennyit illik ilyenkor tölteni? 12 vagy 24 órát?
- Töltés közben hogyan látom, ha már az sem segít rajta?
Kösz a türelmeteket és a segítséget előre is!
- A 159-esből könnyen ki lehet kapni az aksit? Pár rögzítőcsavar és 13-as csőkulcs az egész? Vagy van valami speckó fogás?
- A saruk levételekor ill. a visszatételekor kell valamire figyelni, pl. polaritás sorrend, stb.?
- Mennyit illik ilyenkor tölteni? 12 vagy 24 órát?
- Töltés közben hogyan látom, ha már az sem segít rajta?
Kösz a türelmeteket és a segítséget előre is!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-20 20:08:43 // 6244
aham :)
Buksi2009-12-20 19:45:48 // 6243
Naon szép ebben a fehér színben! :-)
Seriff2009-12-20 16:25:29 // 6242
Nekem az egykilencjétédé is jöhetne, rendes motorom már van :D
GTPeti2009-12-20 16:18:59 // 6241
Kettőnéggyel, ez nem kérdés. ;)
Seriff2009-12-20 16:16:59 // 6240
Mondjuk nem mindegy, milyen motorral :)
GTPeti2009-12-20 16:06:23 // 6239
Ezzel nem vagy egyedül. :)
Seriff2009-12-20 16:04:41 // 6238
18"-os téligumik? :DD
Seriff2009-12-20 16:04:15 // 6237
Ez így kéne, ahogy van.
GTPeti2009-12-20 15:59:09 // 6236
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-19 19:38:56 // 6235
ohh jeah ma van egy kis hó végre faxán lehet racingolni :DDD bár az ESP rendesen beavatkozik azért így is elég jól lehet tolni neki ...a 18"-as téligumikra azt hittem szélesnek lesznek de nagyon nyomja az 1,7t :)
DrB2009-12-17 08:32:52 // 6234
Na, akkor mindketten megkaptuk a fa alá az autót. Jó utat neked is haza! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-16 20:52:08 // 6233
gyúrni még lehet :DDD
GTPeti2009-12-16 20:34:33 // 6232
Köszönöm a kiegészítést. Mem. ülésállításra sem lenne semmi szükségem. A vasam magam vezetem és már megálltam a növésben (sajnos). :)
Corn2009-12-16 20:31:55 // 6231
Szia,
köszönöm kérdésed, visszakaptam :)
A szerviz állítása szerint a hengerfej-gondot megoldották. Az első beindításnál persze ugyanúgy durrogott-köhögött, mint előtte, azóta meg nem mentem vele, mert nem a bukaresti jeges dugóban akarom bejáratni. Majd hétvégén, amikor hazamegyek Budapestre :) Mindenesetre úgy tűnt, hogy bemelegedve egyenletesebben jár, és kisebb a pillanatnyi fogyasztás, de ez csk kb. 10km tapasztalata, szóval nem jelent semmit.
Ha jobban kipróbáltam, beszámolok.
köszönöm kérdésed, visszakaptam :)
A szerviz állítása szerint a hengerfej-gondot megoldották. Az első beindításnál persze ugyanúgy durrogott-köhögött, mint előtte, azóta meg nem mentem vele, mert nem a bukaresti jeges dugóban akarom bejáratni. Majd hétvégén, amikor hazamegyek Budapestre :) Mindenesetre úgy tűnt, hogy bemelegedve egyenletesebben jár, és kisebb a pillanatnyi fogyasztás, de ez csk kb. 10km tapasztalata, szóval nem jelent semmit.
Ha jobban kipróbáltam, beszámolok.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-16 07:18:44 // 6230
pedig napfénytetőt elfogadnék bármikor meg memóriás ülésállítást is ....
DrB2009-12-16 06:36:36 // 6229
Mi a helyzet a vassal? Te is visszakaptad már?
DrB2009-12-16 06:35:59 // 6228
Tiszta Stephen King! :DDD
Corn2009-12-15 23:23:13 // 6227
Nekem is teljesen véletlenszerűen töröl, általában inkább kézzel kapcsolgatom.
Egyszer egyébként meg is akart ölni az ablaktörlő :) Szakadó eső, kisbuszt akartam előzni a szerpentinen. Sokan jöttek szembe, ezért viszonylag sokáig kellett a busz mögött menni, az általa felvert sáros permet persze folyamatosan beterített, amit az automata állásban levő ablaktörlő érzékelt, és folyamatosan törölt. Végre lehetett előzni, és pont az előzött kisbusz mellett voltam, amikor belement egy pocsolyába, és teljesen beterített sáros vízzel. Kurvára semmit nem láttam, az automata ablaktörlő meg abbahagyta az addigi folyamatos törlést, teljesen megállt. Ijedtemben emlékezetből találtam vissza a sávomba, a szélvédőn csak foltokat lehetett látni, és nem volt annyi lélelkjelenlétem, hogy azonnal az ablaktörlő-kapcsolóhoz nyúljak. Azóta főleg igyekszem kerülni az automata állást.
Egyszer egyébként meg is akart ölni az ablaktörlő :) Szakadó eső, kisbuszt akartam előzni a szerpentinen. Sokan jöttek szembe, ezért viszonylag sokáig kellett a busz mögött menni, az általa felvert sáros permet persze folyamatosan beterített, amit az automata állásban levő ablaktörlő érzékelt, és folyamatosan törölt. Végre lehetett előzni, és pont az előzött kisbusz mellett voltam, amikor belement egy pocsolyába, és teljesen beterített sáros vízzel. Kurvára semmit nem láttam, az automata ablaktörlő meg abbahagyta az addigi folyamatos törlést, teljesen megállt. Ijedtemben emlékezetből találtam vissza a sávomba, a szélvédőn csak foltokat lehetett látni, és nem volt annyi lélelkjelenlétem, hogy azonnal az ablaktörlő-kapcsolóhoz nyúljak. Azóta főleg igyekszem kerülni az automata állást.