Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2013-01-02 19:46:07 // 28654
Azt gondolom egy csuklóba kell a táblázatban szereplő zsír mennyiség.
.......................2013-01-02 19:44:32 // 28653
Ezzel meg mi lett?
droberto2013-01-02 19:42:18 // 28652
A tiedben nincs. Nem azért csinálja.
Tozo2013-01-02 19:39:57 // 28651
Üdv,
nekem is megmaradt ez a hang lendkerék csere után, ezt meg tudom erősíteni. Lendkerék csere előtt kb 15-20ezer km-el volt kuplung + kinyomócsapágy csere is, ez utóbbi gyári, lendkerék Valeo (Erhardtól).
Zsolt1552013-01-02 19:17:00 // 28650
Uraim, egy kis tanácsot kérnék.

Az egyik barátomnak 19 szelepes lett a 159-ben 2,4JTDm motorja.



Motorcsere megvolt, viszont valahogy még nem az igazi. Hidegen egy darabig olyan mintha, nem járna minden henger és kipuffogógáz fehéres és elég gázolajszagú. Ha bemelegszik az alapjárat egyenletes lesz, a füst és a szag is elmarad. Viszont kb.2000/min fordulatig szinte alig megy, viszont amikor a turbo elkezd dolgozni, akkor megy mint a rakéta.
Mi lehet vele a gond? Van esetleg valakinek valamilyen tapasztalata, ötlete?
Piritu - 1.000.0002013-01-02 18:31:46 // 28649
Ez nem EGY homokinetikus csuklóról beszél?
Shadin2013-01-02 17:55:16 // 28648
Nem egyértelmű, de a "procedures" mintha per darab utalna rá.

droberto2013-01-02 17:29:01 // 28647
Ez jó! Gondolom ez a mennyiség a két oldalhoz együttesen kell.
Piritu - 1.000.0002013-01-02 17:23:37 // 28646
Hmmm, a könyve mást ír: Tutela Star 700 és tutela All Star von ott. A mennyiségek is érdekesek, mert 125 mliterjével van a zsír csomagolva, az hány gramm? :-O
(A Spiderhez meg Optimol PU035 és Berutox GKN HTB van a manuáljában, de ott nincs mennyiség megadva.)
Shadin2013-01-02 15:45:39 // 28645
Az eLearn pontosan írja a mennyiséget gondolom grammban.

sas-1592013-01-02 15:16:50 // 28644
David159:
Távirányító problémám nekem is volt egyszer.
Elem rendben, mégsem reagált semmire.
Kinyitottam a kulccsal, beültem, a riasztó persze dudált, villogott rendesen. Finom volt, pont egy Telenor bolt bejárata előtt parkoltam.
Aztán miután a kulcsos nyitás után beszálltam, kis idő múlva a távirányítón is megnyomtam a nyitás gombot próbaképpen, akkor már működött és azóta sem fordult elő a hiba többet. (kb. 1,5 éve történt)
Rémálmaimban se jöjjön elő többet a szitu. :)
Piritu - 1.000.0002013-01-02 13:59:39 // 28643
A Spiderrel vagyok zsírcsere előtt, de annál sem találtam sehol adatot. Ráadásul a régi zsírfajta van megadva, ami ugye már nem nagyon van. Úgyhogy a Pók is a 159-be valókat fogja kapni.
Nagy valószínűséggel az egyik külső csukló is cserés lesz, ahhoz elvileg adnak is zsírt. Kiváncsi leszek, hogy milyet.
Bence2013-01-02 13:59:27 // 28642
Lendkerék van az én autómban (1.6 TS) is, vagy csak a dízelek alkatrésze? Mert ha nincs, akkor lehet mégse ez okozza ezt a klattyanást. Ahogy nemrég írtam, nekem is ue. a jelenség.
droberto2013-01-02 13:45:39 // 28641
Mivel nem találtam én sem mennyiséget, ezért úgy gondolom hogy a gyári 125 ml kiszerelést kell ketté (jobb-bal) osztani. Másrészt pedig a leszedett gumiharang alatt is kb. ennyi volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-02 13:35:02 // 28640
pont ezért lendkerék :) a hang miatt ne cseréld, vagy is ha nálam akkor cseréld :P
droberto2013-01-02 13:34:23 // 28639
Akkor innentől tárgytalan a téma, bár jó lenne tudni, hogy mi okozza. :(
droberto2013-01-02 13:32:43 // 28638
A gyárid 1.680. Akkor a tied egy tízessel könnyebb ennél. Meglepő.
Az SW 50 kilóval több elvileg: Ott hosszabb a tető, egyel több az oszlop, nagyobb a csomagtér ajtó, meg még a fene tudja... :)
droberto2013-01-02 13:18:37 // 28637
Lehet, hogy normális, de így kuplung-, meg lehet kettőstömegű csere előtt jó lenne tudni, mit kéne cserélni, hogy elmúljon.
Egyébként nem hiszem, hogy lendkerék, mert egyszer írta egy itteni Cartárs, hogy a csere ellenére is adja a hangot.
Piritu - 1.000.0002013-01-02 13:09:34 // 28636
A szükséges zsír mennyiségét honnan vetted? Magyarul, mennyit tettél bele?
Piritu - 1.000.0002013-01-02 13:08:19 // 28635
0 azaz nulla km-nél jelentkezik először :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-02 13:06:16 // 28634
nos 1670, teli tankkal 1700 meg Te beülsz az már 1800....
droberto2013-01-02 13:05:14 // 28633
Egyenlőre még csak a jobb külsőt csináltam meg. A belsőn egy különleges (MultiCrimp - olyan mint a puzzle) bilincs van amihez nincs szerszámom.
Alfonis2013-01-02 11:40:41 // 28632
Nekem is ilyen. Egyáltalán nem zavar. Eddig minden autóban amit vezettem hallható volt ez a klatty...
'''''2013-01-02 11:12:43 // 28631
Volt téma a 159 súlya.Ma lemérettem az enyémet.Fél tankkal 1670kg.Gondolom az sw kicsit több,bár nem értem,miért.

Laci.732013-01-02 10:36:24 // 28630
Sziasztok!

Olaj leeresztő csavart honnan tudok venni? A mostani már teljesen sz.r!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-02 09:25:04 // 28629
így van nekem is ezt csinálja mióta megvettem ez a lendkerék és, vagy, meg a kinyomócsapágy teljesen normális jelenség....
Shadin2013-01-02 09:13:55 // 28628
Az enyémben 180e van és ugyanezt csinálja. Talán Erhard mondta, hogy ilyen, ne foglalkozzak vele. Egyébként hidegben sokkal kevésbé klattyan.
A féltengely csuklók zsírzása után sem változott semmit?
Piritu - 1.000.0002013-01-02 06:57:36 // 28627
Igen, cseréltem.
Gábor792013-01-02 06:12:11 // 28626
Szia! Nekem automata váltós és imádom! A funkcióját kiválóan ellátja, én szerelőktől inkább jókat hallok róla... hogy mennyire strapabíró, azt még nem tudom (majd 100.000km megtétele után beszámolok), ez nyilván a használati körülményektől is nagyban függ... én is mindenhol azt hallom / olvasom, hogy a váltóban olajat kell cserélni 40-60ezrenként, de sztm ez vállalható.
Viszont ha valami elromlik benne, akkor az fájdalmas lehet anyagilag...
droberto2013-01-01 23:53:44 // 28625
Így van, sajnos ez sokunknál is ilyen. :((( Bár, ha nálad is van, akkor mégsem feltétlenül 59-es típushiba.
A személyes véleményem, hogy több mint valószínű, hogy a váltóból jön vagy maximum a féltengely csuklók a ludasok.
A kérdés az, hogy mit kéne kicserélni, hogy megszűnjön?
Ill. a másik kérdés, hogy mekkora futásteljesítmény után jelenkezik?
Bence2013-01-01 23:37:09 // 28624
hali
Igaz, hogy más autóról (valszeg más váltóról) van szó, de az általad leírt jelenség egy az egyben nálam is fennáll. Ahogy írod, 1-2-3 fokozatok kapcsolásakor, klattyan egyet valami, 4-5 nél már nem igazán vehető észre. Annál erőteljesebb ez a "csattanás", minél gyorsabban engedem rá a kuplungot, és valóban a kuplunggal és gázzal kell úgy játszani, hogy ne nagyon lehessen érzékelni ez a klattyogást. Nekem is olyannak tűnik, mintha két felület közti kapcsolat nem lenne tökéletes valamilyen kopás miatt, és így nagy a holtjáték. A megoldás/magyarázat engem is érdekelne!
Csabi2013-01-01 23:08:37 // 28623
Ha jól emlékszem az eLearn-ben is benne van, + több webshopban is írják h a minimum falvastagság 26mm( az 1-1mm-t azt már én tettem hozzá, mert jó esetben azért így tevődik össze, ritka amikor 2mm-t kopik az egyik oldal a másik meg 0-át :) )
droberto2013-01-01 23:03:57 // 28622
Én erről a gyári előírásról nem hallottam. De az 1-1 mm az ostobaságnak tűnik.
Minimum falvastagságokat szoktak egyébként előírni.
Csabi2013-01-01 22:53:30 // 28621
Én meglepődtem amikor olvastam a gyári előírást a tárcsákra, h oldalanként 1mm kopás után kuka a tárcsa. (28mm az új, de 26mm-nél már cserélni kell...) Én 24körül cseréltem de detto úgy nézett ki mint a tied..
droberto2013-01-01 22:29:21 // 28620
A linket nem raktad be. :)
droberto2013-01-01 22:28:38 // 28619
De a tied viszont, kívülről alig kopott lehet benne néhány 10k km...
Cserélted egyébként?
Rizzo2013-01-01 22:20:08 // 28618
Sziasztok
A Fiat hivatalos oldalán találtam Alfákhoz különböző dokumentumokat(pl.kezelési könyvet,rádió kezelésit,...)166-hoz,156-hoz, GT-hez angolt .Az újabbakhoz magyart is.Hátha még nem ismeri valaki.

szöveg...
droberto2013-01-01 22:18:42 // 28617
Egyébként biztos jobb mint az GM-es manuális, mert az meg klattyan-gat terhelésváltáskor (váltáskor, és motorféknél) 2-ban és 3-ban, hallhatóan.
Engem pl. nagyon idegesít, hogy úgy kell kezelni a gázt és a kuplungot, hogy ne legyen észrevehető.
Az autó megemelésekor, simán előidézhető a hang. 1-ben hangosan csinálja, és a sebességfokozat növelésekor már egyre halkabb. Ezért is gondolok a váltóra...
Vagy talán még a féltengely lehet...
Jó lenne tudni, hogy mi ez, hátha ki kéne csak valami alkatrészt cserélni.
A jelenség oka SZVSZ valami mechanikai kapcsolat kopásából ered. Valaminek nagyon nagy lett a holtjátéka.
droberto2013-01-01 22:18:36 // 28616
No, megcsináltam a lediferálós témát, hogy ki tudjam deríteni, mi adja guruláskor a hangot jobb előröl.
A videón is látszik, hogy valamiért nem tudtam rendesen kipörgetni a kereket 3.-ban.
Először még be volt kapcsolva a VDC (látszik is a fék füstölése), de utána már kikapcsoltam, de akkor is se tudtam 40-50 km/h fölé pörgetni, mert erőlködött.
Piritu - 1.000.0002013-01-01 22:05:34 // 28615
Hasonlóan nézett ki a Spider tárcsája is. Mondjuk azt előtte németben használták, ahol sóznak rendesen...
Screwee2013-01-01 22:02:05 // 28614
Szia!

Ha a Kecskeméten lévő 2.4es automata váltós 159et szemelted ki , akkor szerintem gondold át a dolgot...
A verdát először apró váltóhibával árulták (4.et mindig kidobta), most hirtelen jó lett... Mivel vonzott az ára engem is, így hozzáértő kolléga véleményét kikértem, aki röhögve mondta, hogy felejtsem el(!). javítani csak taknyolva lehetne, csak váltócserével biztosabb a dolog.

Km-re 168ezet írnak, ami nagyon látszik rajta élőben, hogy ezt kb 3al kell szorozni a reálishoz...
Belül írtózatosan cigiszag van, és a kárpit minden fele ki van égetve (hátul is).
Sok karc, kopás, sérülés van még a gépen, amit képről nem veszel észre.

Ha nem e gépről beszélünk, akkor tekintsd írásom tárgytalannak.
droberto2013-01-01 21:58:12 // 28613
Miért, kevesled a nyomatékát?
droberto2013-01-01 21:57:12 // 28612
Úgy tűnik elérkezett a fékcsere ideje.
A múltkor amikor a Mecsekben meghajtottam a gépet, egy 180 ról 90-re lassítás közben darált az autó. Akkor azt hittem, hogy az út miatt, de most már látom, hogy vége a tárcsáknak.
Ilyet még nem láttam, és teljességgel felháborít, hogy bizonyos helyeken extra korrozív anyagokkal síkosság mentesítenek. Feltételezem, hogy autómmal korábban valami erős savas közegbe hajtottak bele, mivel a Scudetto krómozását is megmarta. :(
Hallottatok már olyat, hogy a féktárcsa nem azért megy tönkre, mert elkopik, hanem azért, mert belülről elrohad?!?
A tárcsa felszíne szabályosan megégett:

A probléma az, hogy a tárcsa belülről annyira elvékonyodott, hogy már nem képes elvezetni a hőt.
Az agresszív anyag szétzabálta belülről.

A rozsda eltávolítása után olyan árkok keletkeztek, ahol a falvastagság nem több mint 5-7 mm!

A legnagyobb gond, pedig a hőterhelés miatt létrejött mikrorepedések:

Ameddig csak tudtam halogattam a cserét, de tovább nem várhatok, mert így már veszélyes a közlekedés.
Csosznorbert2013-01-01 21:42:35 // 28611
Boldog új évet kívánok minden kedves cartársnak!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-01 21:40:05 // 28610
sajnos az egyik leggyengébb váltó :(
droberto2013-01-01 21:27:50 // 28609
Aisin AWTF-80 SC van benne.
Sok modellbe szerelik, én speciel rosszat nem hallottam róla.
Viszont az olajat ajánlatos lecserélni benne.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-01 18:48:13 // 28608
ha cseréled benne az olajat 60e-ként akkor sokáig jó lesz
Roll19832013-01-01 16:48:14 // 28607
59-ben az automata váltó az strapabíró vagy vannak vele problémák? Gondolkodom, hogy 56-ot lecserélem, és ezért kíváncsiskodom.
Zsolt1552013-01-01 10:33:33 // 28606
Balesetmentes
Útakon
Élvezetes
Kilométereket!

stukker19872013-01-01 00:13:27 // 28605
B.U.É.K Mindenkinek!:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak