Droberto,
Köszi a välaszt. Sajnos, vagy inkäbb häla az egnek, a fedelzeti computer nem jelez ki semmifele hibät egy-egy delibäb-üzeneten kivül, ez cirka havi egyszer van: "tulmelegedett hütöviz stb.", s beinditaskor a vizhöfokmerö fel is megy a maximumig, majd egyböl vissza (apropo, ez mi a franctol lehet, miközben odakint minuszok voltak es az auto is oräkat ällt?). Ugyanakkor a pontos kepet persze MES-el lehetne lätni, amihez ugyanakkor sem programom, sem laptopom, sem kabelem nincs. (Tudom, szerviz, ha mäs nincs, de erröl kesöbb.)
Nyilvän, evidens, hogy nem biztos, minden rendben van az EGR-rel es tärsaival, ez teny. December vegen kihasznälva nemi jo idöt, az EGR-t kiszedtem (bär külön a relet is nem), a szelep eleg jol järt, s korom is roppant keves volt benne, de azt sem hagytam ott.
A MAP szenzor takaritäsära is ugyanakkor került sor, ami azt hiszem 90%-osan sikerült is.  Ezekröl majd kepet töltök fel.
DPF regenräcio most Januarban, majd Februärban törtent ket modon is, elöbb alapjaraton jo ketszer 8 percet, majd a München - Salzburg közötti autopälyan mintegy 30 percet 6. sebessegben, 3600 körüli fordulaton (lehet naiv vagyok, de ha ez sem eleg, akkor semmi). 
UI: Persze az en hibäm, hogy ha nem is sajnältam, egyszerüen nem volt anyagi fedezetem mostansäg arra, hogy itt szervizbe vigyem (tenyleg mocskos dräga egy rohadt hibakodoläs is), es csak olajcserere futotta az ujevben.
	ToniT2013-03-06 04:32:45 // 32230
	
ToniT2013-03-06 04:14:16 // 32229
	Dömpi,
köszönöm a segitökeszseged es a toväbbi felsorolt lehetösegeket. Irnek mindegyikröl röviden:
1. Bär müszaki analfabeta nem vagyok, de a szilentek ellenörzeset meg fogom ejteni ha lehet mär holnap, viszont ehhez segitseget kell kernem. Beugrok egy nem tul dräga gumiszervizbe, s talan meg is lesz a gocpont - köszi.
2. Alufelnit hasznälok valoban most is, viszont a központosito gyürü azt hiszem fem.
3. A feltengelycsukloval kapcsolatban szinten az a gondom, hogy az elmult het evben nem volt egyik automnak sem problemäja vele, igy nem ismerem a tüneteket. Bär a csaladban egy Sharan mär küszködött vele, viszont akkor a tünet kopogas volt a kormäny aläszedesenel.
4. A kettöstömegüre pedig azert gyanakszom, mert egyreszt ugye mindenki a legrosszabbal szämol, igy nem lepödhet meg tul nagyon kesöbb, no es pont mostanäban ertük el a 150ezer kilometert, amikor mär nem lenne meglepö, fökent, hogy koräbban tudomäsom szerint nem volt hozzänyulva, ahogy a kuplunghoz sem.
Koräbban mär, amikor halvänyan elöjött a mostani problemäm, vegigolvastam a blogod, igy termeszetesen a gumiddal, pontosabban futomüddel valo borzalmat is, amitöl mentsen meg az Isten minden Cartärsat! Öszinte leszek, ezek alapjan irtam az elsö hozzäszoläsomban a feltengelycsuklo es a szilentek hibäjara valo gyanakväst, viszont azt vagy vak letemre nem lättam, vagy nem irtad mär meg, hogy a "vegsö" szervize utan megoldodott szepen, vagy sem?
A legjobbakat!!!
	
köszönöm a segitökeszseged es a toväbbi felsorolt lehetösegeket. Irnek mindegyikröl röviden:
1. Bär müszaki analfabeta nem vagyok, de a szilentek ellenörzeset meg fogom ejteni ha lehet mär holnap, viszont ehhez segitseget kell kernem. Beugrok egy nem tul dräga gumiszervizbe, s talan meg is lesz a gocpont - köszi.
2. Alufelnit hasznälok valoban most is, viszont a központosito gyürü azt hiszem fem.
3. A feltengelycsukloval kapcsolatban szinten az a gondom, hogy az elmult het evben nem volt egyik automnak sem problemäja vele, igy nem ismerem a tüneteket. Bär a csaladban egy Sharan mär küszködött vele, viszont akkor a tünet kopogas volt a kormäny aläszedesenel.
4. A kettöstömegüre pedig azert gyanakszom, mert egyreszt ugye mindenki a legrosszabbal szämol, igy nem lepödhet meg tul nagyon kesöbb, no es pont mostanäban ertük el a 150ezer kilometert, amikor mär nem lenne meglepö, fökent, hogy koräbban tudomäsom szerint nem volt hozzänyulva, ahogy a kuplunghoz sem.
Koräbban mär, amikor halvänyan elöjött a mostani problemäm, vegigolvastam a blogod, igy termeszetesen a gumiddal, pontosabban futomüddel valo borzalmat is, amitöl mentsen meg az Isten minden Cartärsat! Öszinte leszek, ezek alapjan irtam az elsö hozzäszoläsomban a feltengelycsuklo es a szilentek hibäjara valo gyanakväst, viszont azt vagy vak letemre nem lättam, vagy nem irtad mär meg, hogy a "vegsö" szervize utan megoldodott szepen, vagy sem?
A legjobbakat!!!
Alfonis2013-03-05 23:30:13 // 32228
	én is aktív tagja vagyok...! :)
	
GTPeti2013-03-05 23:26:45 // 32227
	"sörkollektort" Kicsi a világ. Egy barátom annak a community-nek a tagja. :)
	
Alfonis2013-03-05 23:26:38 // 32226
	komfortérzet miatt sem. áá :D
fáradt vok. Aludnom kell hnap kelés :(
	
fáradt vok. Aludnom kell hnap kelés :(
Alfonis2013-03-05 23:19:50 // 32225
	a belső felső átmérője 51 az alsó pedig 41 mm :D (emlékeim szerint) már építettem 2 sörkollektort :D Éppen most fogok majd még két napkollektort is építeni ami a meleg vizet csinálja :D  Fő a környezettudatosság :)
akkor gondolom nem ezzel kell nagybevásárlásra menni :D de ez így ennék Oké is de egy mindennapi használatban lévő autónál nem praktikus :D Én nemtom a peres gumikat is nemcsak az áruk miatt nem kedvelem hanem a komfortérzet miatt is. Nyilván nem úgy nyeli el az úthibákat mint egy vastagabb oldalfalú. Egyedül a látszat.
én a ronda de finom mellett vok :D
	
akkor gondolom nem ezzel kell nagybevásárlásra menni :D de ez így ennék Oké is de egy mindennapi használatban lévő autónál nem praktikus :D Én nemtom a peres gumikat is nemcsak az áruk miatt nem kedvelem hanem a komfortérzet miatt is. Nyilván nem úgy nyeli el az úthibákat mint egy vastagabb oldalfalú. Egyedül a látszat.
én a ronda de finom mellett vok :D
Piritu - 1.000.0002013-03-05 23:14:36 // 32224
	6,5 cm - nyert! :-)
(Még az ujjam befér fölé.)
	
(Még az ujjam befér fölé.)
Alfonis2013-03-05 23:09:13 // 32223
	a sörösdoboz átmérője az 6,5 cm ha jól tom :) 
na várjunk csak az én gumim ugye 205/55 r16 ezzel 632 mm az átmérő
a TI kerék 235/40 r19 az 671 mm. Tehát a különbség az 39 mm. azaz annak a fele. kerekítve épp 20 mm. Ami azt jelenti, hogy a Ti böszme kerékkel olyan magas mint most nekem a 16" al.
Ettől kisebb kereket mindennapi használatra nem tudnék elképzelni. Ez épp jó de a biztonság kedvéért kerestem a nagyobb gumit :)
Szóval a TI annyira veszélyes mint az alapfelszereltség legkisebb gumija :D
Én már várom a nyári gumikat, h csak úgy átugorhassak a fekvőrendőrökön :D
	
na várjunk csak az én gumim ugye 205/55 r16 ezzel 632 mm az átmérő
a TI kerék 235/40 r19 az 671 mm. Tehát a különbség az 39 mm. azaz annak a fele. kerekítve épp 20 mm. Ami azt jelenti, hogy a Ti böszme kerékkel olyan magas mint most nekem a 16" al.
Ettől kisebb kereket mindennapi használatra nem tudnék elképzelni. Ez épp jó de a biztonság kedvéért kerestem a nagyobb gumit :)
Szóval a TI annyira veszélyes mint az alapfelszereltség legkisebb gumija :D
Én már várom a nyári gumikat, h csak úgy átugorhassak a fekvőrendőrökön :D
Liquid2013-03-05 23:01:52 // 32222
	erre a képedre emlékezem, ütős :)
	
Piritu - 1.000.0002013-03-05 23:00:54 // 32221
	
	
Liquid2013-03-05 22:57:31 // 32220
	az se semmi, majd legközelebb lemérem mennyire van a motorburkolat alja a talajtól
	
GTPeti2013-03-05 22:54:40 // 32219
	Sőt... van aki a Spideren is ültet. Sachen gibt's. Mondaná a német. :))
	
Piritu - 1.000.0002013-03-05 22:45:57 // 32218
	Ja, és van aki még ezen 4 centit ültet :-P
	
Piritu - 1.000.0002013-03-05 22:45:28 // 32217
	Látszik, hogy nem ültetek még Spiderben :-DDD
Terheletlenül van 7 centi alatta, ha egyedül beülök, az már a max terhelés 40%-a, legalább mínusz egy centi.
	
Terheletlenül van 7 centi alatta, ha egyedül beülök, az már a max terhelés 40%-a, legalább mínusz egy centi.
Liquid2013-03-05 22:42:50 // 32216
	a 19-cel egyáltalán nem gázos, viszont a 225/50R17-tel  már vigyázni kell, elvben csak 1-1.5 cm, de mégis valahogy sokkal alacsonyabbnak érezni
	
Norby2013-03-05 22:28:25 // 32215
	Holnap jön meg az ELM327,majd megnézem, mert semmi hibajelzés nincs.
Shell, de tankolás előtt is ilyen magas volt,
	
Shell, de tankolás előtt is ilyen magas volt,
Piritu - 1.000.0002013-03-05 22:21:48 // 32214
	Ötlet még lenne, de nem sokra mész vele. Elsőre ki kellene olvasni, hogy nincs-e hibaüzenet. Onnan már el lehetne indulni.
De lehet egy jobban sikerült tankolás eredménye is :-(
	
De lehet egy jobban sikerült tankolás eredménye is :-(
Pityukoma2013-03-05 22:18:13 // 32213
	Szia,még annyit tennék droberto cartárs HSZ-hez, hogy nekem a belső csukló volt a ludas.
	
Norby2013-03-05 22:18:03 // 32212
	köszi
a magas fogyasztásra senkinek nincs ötlete?
	
a magas fogyasztásra senkinek nincs ötlete?
Pityukoma2013-03-05 22:15:37 // 32211
	Gratula a szép vashoz :-) Sok bolgod, gondtalan km-t kívánok vele :-)
	
Alfonis2013-03-05 22:15:12 // 32210
	uh. az durvesz :P akkor az kisebb kerékkel de még a 19" al is elég ovatosnak kell lenni. Sokszor leér?
	
Dömpi (il dottore)2013-03-05 21:49:15 // 32208
	SZVSZ:
- lehet üt valamelyik felnid;
- elöl az alsó lengőkar hátsó szilent be van szakadva (nekem hasonló tünetet ennek a cseréje oldott meg);
- ha van alufelnid, és ha van alatta központosító gyűrű, és az műanyag, akkor cseréltesd fémre, mert a műanyag idővel kitágul és nem központosít;
- lehet még féltengelycsukló
- lehet még kettőstömegű is, de annak idővel hangja is lesz
(én ezekkel szenvedtem tavaly nyáron, olvass utána a blogjaimban, ha érdekel)
	
- lehet üt valamelyik felnid;
- elöl az alsó lengőkar hátsó szilent be van szakadva (nekem hasonló tünetet ennek a cseréje oldott meg);
- ha van alufelnid, és ha van alatta központosító gyűrű, és az műanyag, akkor cseréltesd fémre, mert a műanyag idővel kitágul és nem központosít;
- lehet még féltengelycsukló
- lehet még kettőstömegű is, de annak idővel hangja is lesz
(én ezekkel szenvedtem tavaly nyáron, olvass utána a blogjaimban, ha érdekel)
Alfonis2013-03-05 21:49:14 // 32207
	hja igen a TI az még ültetve van 20 mm ... vagy?
	
Liquid2013-03-05 21:40:48 // 32206
	a TI-nél nagyon eltalálták a futóművet, mert alacsonyabb és keményebb mint az alap, de nem érezni minden kavicsot, féltem tőle kicsit, de maradt rugóút így is. Persze azért feszes, de ha nem extrán kaksi az út akkor lehet vele közlekedni, az alacsonysága inkább jelent korlátot, főleg ha kisebb átmérőjű kerék van rajta, mint pl. nálam a téli.
	
Dömpi (il dottore)2013-03-05 21:40:11 // 32205
	Anno a Marea-mon volt hasonló, de ott nem volt középső gyűrű. 120 felett úgy rázott mint a fene. Mondjuk méretileg is nagy volt a marisra (205/55 R15)
	
droberto2013-03-05 21:39:32 // 32204
	Mond azt, hogy te is CrossWagont akarsz csinálni a verdából! :)
	
Dömpi (il dottore)2013-03-05 21:38:27 // 32203
	grat! Kint alszol benne? :-)
	
Alfonis2013-03-05 21:37:05 // 32202
	195/65 vagy a per érték még magasabb már nem tom de mind1 is :D
	
Alfonis2013-03-05 21:34:58 // 32201
	köszönöm a türelmet meg a segítséget. Muszáj volt alaposan átgondolnom. Még így is van egy kis félelem érzetem :D de a gumikat már megrendeltem. :) remélem minden passzolni fog :) és jó lesz a méret elfér bla bla bla. :)
így már majdnem olyan magas lesz mint a TI felnivel. Viszont olyan nem is kéne mert minden úthibát megérez. Drrobertonak vannak jo kis hasznos blog jegyzetei :)
így 109 lesz a 4 gumi. Ez még épp benne van az elfogadhatóba.
Ahogy hazaértem cangával Ford on láttam pont 215/55 r16 ot :D itt áll a ház előtt. Nemtom milyen ford :D de jó nagy.
amúgy ma néztem a kisbuszoknak a gumijait amivel hozzák a gyerekeket, Ford transit. azon 195/55 ös gumi van átmérút nem tom de nagyon vékony és magas falú. Érdekes ez a gumi téma :D
a lényeg h legyen jó és akkor jó magasan ülhetek :) gond nélkül az úthibák miatt.
	
így már majdnem olyan magas lesz mint a TI felnivel. Viszont olyan nem is kéne mert minden úthibát megérez. Drrobertonak vannak jo kis hasznos blog jegyzetei :)
így 109 lesz a 4 gumi. Ez még épp benne van az elfogadhatóba.
Ahogy hazaértem cangával Ford on láttam pont 215/55 r16 ot :D itt áll a ház előtt. Nemtom milyen ford :D de jó nagy.
amúgy ma néztem a kisbuszoknak a gumijait amivel hozzák a gyerekeket, Ford transit. azon 195/55 ös gumi van átmérút nem tom de nagyon vékony és magas falú. Érdekes ez a gumi téma :D
a lényeg h legyen jó és akkor jó magasan ülhetek :) gond nélkül az úthibák miatt.
droberto2013-03-05 21:33:59 // 32200
	No, ma sikerült leteríteni a garázs elé 5 m3 mart aszfaltot...
Sajnos nincs szilárt burkolat és esőzéskor tiszta sár minden.
	
Sajnos nincs szilárt burkolat és esőzéskor tiszta sár minden.
Norby2013-03-05 21:33:05 // 32199
	A magas fogyasztásra van valkinek megoldási javaslata?
	
droberto2013-03-05 21:27:05 // 32198
	Hibakódod nincs?
Befecskendezés, EGR, LMM, MAP, DPF biztos OK?
	
Befecskendezés, EGR, LMM, MAP, DPF biztos OK?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-05 21:19:26 // 32197
	egy jó szerelő meg tudja állapítani
	
ToniT2013-03-05 21:11:47 // 32195
	Erhard 242,
A lendkeréktől evidens, - mint mindenki - rettegek. Mivel az előző két autómnál nem volt ezzel probléma, így azt sem tudom, mi lehet a jele, jelei. Viszont inkább az érdekel, hogy ha nem is Alfa-szerviz, de egy jó szerelő ezt egy próbaút alatt is meg tudja állapítani, vagy meg kell bontani a dolgokat?
	
A lendkeréktől evidens, - mint mindenki - rettegek. Mivel az előző két autómnál nem volt ezzel probléma, így azt sem tudom, mi lehet a jele, jelei. Viszont inkább az érdekel, hogy ha nem is Alfa-szerviz, de egy jó szerelő ezt egy próbaút alatt is meg tudja állapítani, vagy meg kell bontani a dolgokat?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-05 20:59:21 // 32194
	akár lendkerék is lehet
	
ToniT2013-03-05 20:48:50 // 32193
	No, ez máris valami, ezen az úton fogok egyelőre továbbmenni. Köszönöm szépen!
Ha bármi más ötlet van, ne tartsátok magatokban! ;)
	
Ha bármi más ötlet van, ne tartsátok magatokban! ;)
droberto2013-03-05 20:42:29 // 32192
	Pityukomának és Tibcsi166 kollégának volt hasonló tünete, nekik a féltengelycsukló javítása/cseréje oldotta meg a problémát.
	
droberto2013-03-05 20:33:34 // 32190
	Gratulálok hozzá. Sok boldog km-t! :)
	
Norby2013-03-05 20:14:18 // 32189
	Köszönöm mindenkinek!
	
Norby2013-03-05 20:13:11 // 32188
	Valaki tudja mitől lehet, hogy
sok a fogyasztásom. 100km/h sebesség 6. és 11 l az átlag.
Eddig 7,7nvolt az átlag, mire hazaértem (110 km), addigra felment 9 l-re.
A hőfok is néha lemegy egy osztást, ez talán a thermostat, ilyen volt az előzővel is.
	
sok a fogyasztásom. 100km/h sebesség 6. és 11 l az átlag.
Eddig 7,7nvolt az átlag, mire hazaértem (110 km), addigra felment 9 l-re.
A hőfok is néha lemegy egy osztást, ez talán a thermostat, ilyen volt az előzővel is.
ToniT2013-03-05 20:13:01 // 32187
	Üdv mindenkinek!
Kicsit hosszú leszek - ezért előre is elnézést -, de mindenképpen a segítségetekre lenne szükségem, így részletezném a problémám. A visszaolvasásra nem sajnáltam az időt, de igazán olyan konkrét korábbi tapasztalatot egy Cartárstól sem olvastam, nekem meg még nem volt...
Szóval remegés, rángás, rezonancia. Alacsony fordulaton jelentkezik leginkább, 3. és 4. sebességben hajmeresztő, főleg a lakhelyem felé jellemző >15%-os emelkedős hegymeneteknél. Ilyenkor a gázpedáltól kezdve rezonál az autó (kissé talán oldalra), amit mindenhol érezni. Elképesztően idegesítő, de ezt tudjátok azt hiszem.
A fordulatszám nyugodtan mondhatom - stabil (így nem gondolok kuplungra), leálláskor nincs koppanás, rángás (így kettőstömegűre sem), az EGR, s a MAP szenzor decemberben, a DPF regen januárban, futóműbeállítás decemberben volt (amúgy sem húz a kormány, s a gumit sem eszi), a kerekek nem kotyognak, a motor nem akar kiugrani a helyéről. Harmadikban ugyan kiad némi morajló hangot, de itt valami független "lemackra" gondolok a futóműnél.
Ugye még egyéb infók alapján esélyes a szilentek, esetleg csapágyak, féltengely meghibásodása, vagy a szívósor eltömődése (de inkább mechanikai hibát sejtek), amit még én gondolok. Szeretném ha segítenétek.
Úgy akarok elmenni itt szerelőhöz (50-70 eurós óradíj), hogy tulajdonképp tudom mi a probléma. Mert itt, aki "tudatlan", szép számlával jutalmazzák. Előre is köszönöm a válaszokat!
	
Kicsit hosszú leszek - ezért előre is elnézést -, de mindenképpen a segítségetekre lenne szükségem, így részletezném a problémám. A visszaolvasásra nem sajnáltam az időt, de igazán olyan konkrét korábbi tapasztalatot egy Cartárstól sem olvastam, nekem meg még nem volt...
Szóval remegés, rángás, rezonancia. Alacsony fordulaton jelentkezik leginkább, 3. és 4. sebességben hajmeresztő, főleg a lakhelyem felé jellemző >15%-os emelkedős hegymeneteknél. Ilyenkor a gázpedáltól kezdve rezonál az autó (kissé talán oldalra), amit mindenhol érezni. Elképesztően idegesítő, de ezt tudjátok azt hiszem.
A fordulatszám nyugodtan mondhatom - stabil (így nem gondolok kuplungra), leálláskor nincs koppanás, rángás (így kettőstömegűre sem), az EGR, s a MAP szenzor decemberben, a DPF regen januárban, futóműbeállítás decemberben volt (amúgy sem húz a kormány, s a gumit sem eszi), a kerekek nem kotyognak, a motor nem akar kiugrani a helyéről. Harmadikban ugyan kiad némi morajló hangot, de itt valami független "lemackra" gondolok a futóműnél.
Ugye még egyéb infók alapján esélyes a szilentek, esetleg csapágyak, féltengely meghibásodása, vagy a szívósor eltömődése (de inkább mechanikai hibát sejtek), amit még én gondolok. Szeretném ha segítenétek.
Úgy akarok elmenni itt szerelőhöz (50-70 eurós óradíj), hogy tulajdonképp tudom mi a probléma. Mert itt, aki "tudatlan", szép számlával jutalmazzák. Előre is köszönöm a válaszokat!
Alfonis2013-03-05 18:57:49 // 32186
	igen :) na hazaugrok. Ma biciklivel jottem dolgozni :D
	
.......................2013-03-05 18:54:35 // 32185
	100 euróért már good yeart veszel ebben a méretben
az nagyon jó ár
	
az nagyon jó ár
Alfonis2013-03-05 18:36:34 // 32184
	1,6 cm nyernek :)  Kicsit kilognek a sorbol h mindenki a tuning peres gumikat teszi en meg a ballonosat keresem :D De az sokkal komfortosabb szerintem.
	
Alfonis2013-03-05 18:33:01 // 32183
	a 215/60 r16 lenne a legjobb. Azzal az atmero 664 mm.
a 235/40 r19 meg ugye 671...
Ezzel mär eleg biztonsagosan lehetne kozlekedni :) arban is van mar 28 tol 33 ig jo gumi :) szerintetek?
	
a 235/40 r19 meg ugye 671...
Ezzel mär eleg biztonsagosan lehetne kozlekedni :) arban is van mar 28 tol 33 ig jo gumi :) szerintetek?
Alfonis2013-03-05 18:28:05 // 32182
	Grat :)
	
Online tag
1
		Vendég1
506
