Scaniamen2013-04-15 15:53:04 // 34140
szerintem csak hidegen mint írtam nekem csak hidegen csinálta.
.....2013-04-15 14:59:22 // 34139
Szerintem ha injektor hiba lenne nálam is akkor a hidegben is jelentkezne,de egész télen nem jött elő.
Scaniamen2013-04-15 12:20:35 // 34137
én azért írtam 34140 hogy ez az én tapasztalatom csak.
Liquid2013-04-15 12:11:07 // 34136
én korrekciós értékeket figyeltem, komoly különbség van az egyes hengerek között, hogy ez mennyire jó azt még nem tudom, de nincs semmi parajelenség némi füstön kívül
Scaniamen2013-04-15 11:48:10 // 34135
mért a csúcs nem elkopott szerintem igen.
.......................2013-04-15 11:44:29 // 34134
a résolajveszteség csak a kopottságra utal,
igazából csak a nagyon durva hiba kiszürésre alkalmas
igazából csak a nagyon durva hiba kiszürésre alkalmas
Scaniamen2013-04-15 11:37:31 // 34133
nekem volt olyan hogy gyengébb aksi be se indította töltőről levéve és akkor índultbe, olyan nagy volt a résolaj de csak hidegen melegen semmi baja nem volt porlasztó csúcs csere megoldotta másik alkalommal nem hagytam odáig mert mikor fehér füstel indult ,izzitó természetesen jó akkor bemérettem és megint egy másik csúcs volt rossz..Tudom úgy kellene hogy négyet cserélni de én bevállaltam hogy egyesével cserélgettem.
Scaniamen2013-04-15 11:16:32 // 34132
nekem kétszer volt ez a jelenség mind a kétszer bejött ,ez a tapasztalatom csak azt adtam át.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 11:14:59 // 34131
ez sem feltétlen igaz...
Scaniamen2013-04-15 11:11:09 // 34130
a többihez képest nagyobb, úgyis látni mert nem egyformák az értékek.
Liquid2013-04-15 11:08:12 // 34129
mennyi a túl nagy?
Scaniamen2013-04-15 10:59:56 // 34128
szerintem a túl nagy rés olaj vissza folyás meg mutatja melyik csúcs nem tökéletes.
Scaniamen2013-04-15 10:56:22 // 34127
igen de csak pármásodpercig utána el mult a fehér füst és kisimult a járása is.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 08:35:54 // 34126
az nem hosszabb az a szokásos, pár ismerősömnél a darabos indulás az izzítás miatt volt
Coolby2013-04-15 07:44:36 // 34125
A hosszabb ideighez elég egy éjszaka, akkor már tud darabosabban indulni és fehéren füstölni...
Egyébként tényleg van ilyen 2.4-ből itt pár darab, még 166-ról is hallottam.
Egyébként tényleg van ilyen 2.4-ből itt pár darab, még 166-ról is hallottam.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 07:07:51 // 34124
én azt feltételezem mindenki használja napi szinten az autóját
.....2013-04-15 06:46:55 // 34123
Aki cserélt injektort annak télen is egyenetlen volt az alapjárata?
Scaniamen2013-04-15 06:19:36 // 34122
sziasztok nekem is cserélnem kellet kettőt és ugyan ez volt a jelenségem mint Csabinak .
Alfonis2013-04-14 23:35:53 // 34121
most a középső konzolrol van szó fent? :P
nekem nincs benne napszemcsitartó ami eléggé hiányzik. Parkradar nincs. Hátsó csom ajtó nyitó gombom sincs :P De ha cserélhető akkor engem érdekelne :)
nekem nincs benne napszemcsitartó ami eléggé hiányzik. Parkradar nincs. Hátsó csom ajtó nyitó gombom sincs :P De ha cserélhető akkor engem érdekelne :)
Csabi2013-04-14 23:20:29 // 34120
"szerencsére nagyon ritka az Alfáknál az injektor probléma"
Csak itt,az aktív fórumozók között van 4-5 ember akinél a jelenség szintén ugyanez...
Nem nagy probléma, mert ettől még ugyanúgy megy a vas...csak zavaró lehet az egyenetlen alapjárat hosszabb állás után...meg jobban kopog a motor mint új korában...
Csak itt,az aktív fórumozók között van 4-5 ember akinél a jelenség szintén ugyanez...
Nem nagy probléma, mert ettől még ugyanúgy megy a vas...csak zavaró lehet az egyenetlen alapjárat hosszabb állás után...meg jobban kopog a motor mint új korában...
Dömpi (il dottore)2013-04-14 21:18:35 // 34119
Én reggel cserélek kerekeket!
Takarítani már nem tudom ,mert már néhány napja a gumisnál vannak.
Takarítani már nem tudom ,mert már néhány napja a gumisnál vannak.
Pityukoma2013-04-14 21:05:47 // 34118
Én is cseréltem már akkut, és nem írt.
Liquid2013-04-14 21:04:27 // 34117
hm ez érdekes így. Ha nincs benne a DPF és nincs kiírva, akkor valóban dobálnia kellene a hibákat, ha benne van akkor viszont nem kéne füstölnie.
Gábor792013-04-14 20:05:01 // 34116
Nekem még nem dobott, pedig ált vagy 2 hétig aksi nélkül...
Gábor792013-04-14 20:03:46 // 34115
Ez is okozhat füstölést? Szoktam szisszenő hangot hallani mostanában akkor, mikor a turbonyomás visszaesik magas értékről... Kapcsolódhat a két dolog (sziszegés és füstölés) egymáshoz?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-14 20:00:24 // 34114
Alfa? az nem...
ALFI1562013-04-14 19:26:12 // 34113
Aksi csere után kiírhat hibakódot?
ALFI1562013-04-14 19:25:39 // 34112
Esetleg valamelyik túrbócső ki van repedve vagy felazulva?
stukker19872013-04-14 19:10:12 // 34111
Múltkor én ipari zsíroldót szereztem féknyereg tisztításhoz.
4-5 percig áztattam a nyerget,majd tiszta állapotban szedtem ki az oldatból.
Másnapra a kezemről is szépen lehámlott a bőr:)
4-5 percig áztattam a nyerget,majd tiszta állapotban szedtem ki az oldatból.
Másnapra a kezemről is szépen lehámlott a bőr:)
Pityukoma2013-04-14 18:52:52 // 34110
Sziasztok :-)
Ma nálam is beköszöntött a nyári szezon. Felraktam a nyári kerekeket az én vasamra és asszonkám Puntójára is. Trehány módon a nyári kerekeket koszosan raktam el telelni. Úgyhogy most 16db kereket tisztítottam meg.
Vettem még a télen felni tisztítót, -gondoltam kipróbálom- mert már a gőzborotva sem hozta le a küllőkről a rákövült dzsuvát.
Gyerekek- próbáljátok ki!
Még soha nem használtam ilyet. Ledöbbentem mit hozott le a felniről. Gyakorlatilag kristály tiszta lett mindenhol. Még a belsejéről is leszedte az évek alatt rárakódott, besárgult fékport, kátránydarabokat...stb. Nagyon egyszerű használni: permetezd rá a felnire, várj 1-2 percet majd dörzsöld át egy erős kefével. Ezután öblítsd le erős vízsugárral. Én hobbi házi nagynyomású mosót és egy kiszuperált mosogató kefét használtam.
Pár kép a felnikről:
És íme a belseje:
Ezt használtam: Dr.Marcus:
Ma nálam is beköszöntött a nyári szezon. Felraktam a nyári kerekeket az én vasamra és asszonkám Puntójára is. Trehány módon a nyári kerekeket koszosan raktam el telelni. Úgyhogy most 16db kereket tisztítottam meg.
Vettem még a télen felni tisztítót, -gondoltam kipróbálom- mert már a gőzborotva sem hozta le a küllőkről a rákövült dzsuvát.
Gyerekek- próbáljátok ki!
Még soha nem használtam ilyet. Ledöbbentem mit hozott le a felniről. Gyakorlatilag kristály tiszta lett mindenhol. Még a belsejéről is leszedte az évek alatt rárakódott, besárgult fékport, kátránydarabokat...stb. Nagyon egyszerű használni: permetezd rá a felnire, várj 1-2 percet majd dörzsöld át egy erős kefével. Ezután öblítsd le erős vízsugárral. Én hobbi házi nagynyomású mosót és egy kiszuperált mosogató kefét használtam.
Pár kép a felnikről:
És íme a belseje:
Ezt használtam: Dr.Marcus:
'''''2013-04-14 17:53:01 // 34109
Ha át lenne fúrva a dpf és nem lenne kiírva,egyből vészüzemmódba rakná a verdát.
Hogy mitől füstöl ennek ellenére,azt nem tudom de nem kéne neki.
Hogy mitől füstöl ennek ellenére,azt nem tudom de nem kéne neki.
Shadin2013-04-14 17:32:06 // 34108
.......................2013-04-14 14:39:00 // 34107
sajna a 159 ben àtlag 150e km ert bírnak ki,
ha pàlyàn hasznàlod 2szer ennyit
ha pàlyàn hasznàlod 2szer ennyit
Gábor792013-04-14 14:07:48 // 34106
Szevasztok!
Az történt, hogy megkértem a haveromat, menjen 1-2 kört az autómmal, én meg megyek után, hogy megnézzem mennyire füstöl a gép. Konklúzió: hát füstölget ez szépen. Alap temponál nem igazán látszik, de minden gázadásnál, illetve huzamosabb ideig történő gyorsításnál tolja kifelé...
DPF elvileg van benne, program nincs kiírva, kb. 650km-enként van regen is meg minden, de akkor hogy lehet, hogy mégis füstöl. Laikusként azt gondolom, hogy ha átfúrta volna valami baroma DPF-et, és a programot ugyebár nem íratta át, akkor már sikítana valami hibakód. Ha viszont nincs átfúrva a DPF, akkor meg hogy lehet, hogy füstöl?
Az, hogy átlag 650km-enként van regen, elfogadhatónak számít?
Egyébként telefonon tartottuk menet közben a haverral a kapcsolatot, mondtam neki gyorsuljunk egyet. Neki 2,2 Ford Mondeo-ja van (azt hiszem 175LE), én mentem azzal... hát, simán álva hagyott az1,9 150LE Alfámmal :-)
Az történt, hogy megkértem a haveromat, menjen 1-2 kört az autómmal, én meg megyek után, hogy megnézzem mennyire füstöl a gép. Konklúzió: hát füstölget ez szépen. Alap temponál nem igazán látszik, de minden gázadásnál, illetve huzamosabb ideig történő gyorsításnál tolja kifelé...
DPF elvileg van benne, program nincs kiírva, kb. 650km-enként van regen is meg minden, de akkor hogy lehet, hogy mégis füstöl. Laikusként azt gondolom, hogy ha átfúrta volna valami baroma DPF-et, és a programot ugyebár nem íratta át, akkor már sikítana valami hibakód. Ha viszont nincs átfúrva a DPF, akkor meg hogy lehet, hogy füstöl?
Az, hogy átlag 650km-enként van regen, elfogadhatónak számít?
Egyébként telefonon tartottuk menet közben a haverral a kapcsolatot, mondtam neki gyorsuljunk egyet. Neki 2,2 Ford Mondeo-ja van (azt hiszem 175LE), én mentem azzal... hát, simán álva hagyott az1,9 150LE Alfámmal :-)
Alfonis2013-04-14 14:04:59 // 34105
igen azért kérdeztem mert nekem is van. Elég halk de még nem múlt el. Majd kipróbálom akkor a klímát :) leginkább 5 ben hallatszik 80 nál mikor még nincs menetszél semmi mert az elnyomja . már az 1es rádió is elnyomja kb :D
direttore2013-04-14 13:10:53 // 34104
Mennyiben fájt a történet?
direttore2013-04-14 13:09:49 // 34103
Ez nagyon kemény!:)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-14 11:32:13 // 34102
mágnesszelep letapad azt nem lehet tisztítani szerencsére nagyon ritka az Alfáknál az injektor probléma
Csabi2013-04-14 10:34:04 // 34101
Nem próbálkoztam...nem akartam fölösleges köröket futni. Mivel egy vagy több injektorom elengedte a nyomást álló helyzetben...A tisztítás ezen nem segít...a felújítás pedig kb annyiba kerül mint a gyári felújított...Ezért maradtam mind az öt cseréjében...
130e km van benne óra szerint, de szerintem inkább 200körül van...
130e km van benne óra szerint, de szerintem inkább 200körül van...
Shadin2013-04-14 09:12:53 // 34100
Én is megtekergettem a csatlakozókat és elmúlt a néha jelentkező hibajelzés.
Shadin2013-04-14 09:10:13 // 34099
Minden jó, ha a vége jó....
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-14 08:01:23 // 34098
injektorok? cserélted mind az ötöt? :(
.....2013-04-14 07:21:32 // 34097
Mennyi km van az autódban?
stukker19872013-04-14 06:29:26 // 34096
Injektor tisztítással nem próbálkoztál?
Első lépésben mindenhol azt olvastam hogy rá lehet próbálni...
Első lépésben mindenhol azt olvastam hogy rá lehet próbálni...
Csabi2013-04-13 22:47:38 // 34095
Tegnap megtörtént az injektoraim cseréje...Írok róla majd blogot, mivel több cartárs küzd a problémával, elöljáróban azért összefoglalom röviden:
A több órás állás utáni nehézkes indulás, fehéres füst kíséretében, egyenetlen alapjárat probléma MEGOLDÓDOTT végre...
Bosch gyári felújított injektorok kerültek a vasba egyenesen németből rendelve: A nehézkes indulás, egyenetlen alapjárat teljesen mértékben megszünt, két nap elteltével már hiányérzetem van, h nincs rángatás, egyenetlen alapjárat, fehéres füst indítás után...
Önmagában már ennek örültem, de a durva meglepetés akkor ért amikor elöszőr beindítottam az autót a csere után...azt hittem , h be van dugulva a fülem annyira csendesebb , lágyabb lett a motor járása...Elötte sem volt hangos, vagy feltünő...de a különbség fülbe mászó, mind alapjáraton, mind menet közben sokkal lágyabb a motor járása... Talán úgy írhatnám még le, h a csere elött kopogósabb volt a motor üzeme...
Kíváncsi leszek majd a DPF regeneket mennyire érinti majd a csere...eddig is 1000km körül volt...majd meglátjuk...egyenlőre ennyi :)
A több órás állás utáni nehézkes indulás, fehéres füst kíséretében, egyenetlen alapjárat probléma MEGOLDÓDOTT végre...
Bosch gyári felújított injektorok kerültek a vasba egyenesen németből rendelve: A nehézkes indulás, egyenetlen alapjárat teljesen mértékben megszünt, két nap elteltével már hiányérzetem van, h nincs rángatás, egyenetlen alapjárat, fehéres füst indítás után...
Önmagában már ennek örültem, de a durva meglepetés akkor ért amikor elöszőr beindítottam az autót a csere után...azt hittem , h be van dugulva a fülem annyira csendesebb , lágyabb lett a motor járása...Elötte sem volt hangos, vagy feltünő...de a különbség fülbe mászó, mind alapjáraton, mind menet közben sokkal lágyabb a motor járása... Talán úgy írhatnám még le, h a csere elött kopogósabb volt a motor üzeme...
Kíváncsi leszek majd a DPF regeneket mennyire érinti majd a csere...eddig is 1000km körül volt...majd meglátjuk...egyenlőre ennyi :)
Csabi2013-04-13 22:34:48 // 34094
"2 napja nem jött fel az izzítógyertya hibaüzenet... ki érti ezt?"
A gyertyák csatlakozóit nézted már, én nem rég jártam úgy, h az egyiken csak lötyögött a csati pillanatnyi kontakthibát okozva...visszapattintottam és a hiba megszünt
A gyertyák csatlakozóit nézted már, én nem rég jártam úgy, h az egyiken csak lötyögött a csati pillanatnyi kontakthibát okozva...visszapattintottam és a hiba megszünt
Coolby2013-04-13 21:56:12 // 34093
Műszaki dolgok kapcsán:
2 napja nem jött fel az izzítógyertya hibaüzenet... ki érti ezt? Végül kimérni nem is volt időm, de azt még lehet megteszem valamikor.
Parkolóradar ma kb 2 órát működött rendesen, aztán újra megmakacsolta magát... Tutti kontakthiba, de alánéztem aknából... hát kb semmit nem érni el, tényleg... egy vezetéket és dugót látok középen lenn, azt talán elérem, de tutti nem ott a gond...
Jahh amúgy tényleg érezni kézzel, ahogy működik a szenzor, olyan mintha elektrosztatikus kisülés. Mindenesetre így a hibát nem lehet megtalálni, mert ha egy nem működik, úgyis letiltja egész rendszert a gép.
Ma amúgy kiolvasva eléggé el volt tömődve a DPF, 90% felett, de nem kezdett el regenerálni, legalábbis nem éreztem, meg ment is szépen, viszont 3.-ban padlógázra az Üllőin szép pamacsokat dobott maga mögé...
Pár kép...
2 napja nem jött fel az izzítógyertya hibaüzenet... ki érti ezt? Végül kimérni nem is volt időm, de azt még lehet megteszem valamikor.
Parkolóradar ma kb 2 órát működött rendesen, aztán újra megmakacsolta magát... Tutti kontakthiba, de alánéztem aknából... hát kb semmit nem érni el, tényleg... egy vezetéket és dugót látok középen lenn, azt talán elérem, de tutti nem ott a gond...
Jahh amúgy tényleg érezni kézzel, ahogy működik a szenzor, olyan mintha elektrosztatikus kisülés. Mindenesetre így a hibát nem lehet megtalálni, mert ha egy nem működik, úgyis letiltja egész rendszert a gép.
Ma amúgy kiolvasva eléggé el volt tömődve a DPF, 90% felett, de nem kezdett el regenerálni, legalábbis nem éreztem, meg ment is szépen, viszont 3.-ban padlógázra az Üllőin szép pamacsokat dobott maga mögé...
Pár kép...
Coolby2013-04-13 21:46:34 // 34092
Ma megvolt kerékcserém is, felkerültek a 18-as papucsok, leápoltam összes gumit Lidl-ből szerzett gumiápolóval. Nyári gumijaimnak nincs már túl mély profiljuk, azoknak ez a szezon és vége...
Autó kapott egy teljes külső-belső takarítást is...
Autó kapott egy teljes külső-belső takarítást is...
Coolby2013-04-13 21:45:05 // 34091
Először is köszönet Shadin159-nek a komplett csillárkapcsolós, szemüvegtartós cuccért. Ma nekiláttam, hogy kicseréljem a belét, hogy újra tudjam kapcsolni a lámpákat, ahogy az kell. Szétszedésnél már láttam, hogy nem stimmel vmi, nem voltak teljesen egyformák a nyákok, de azért bepróbáltam. Természetesen Shadin-tól kapottnak tökéletesen működtek a gombja, viszont teljesen hiányzott róla a tolatóradar gombjának az elektronika, így az nem ment... Végül visszaraktam régit, annyit csináltam, hogy kontaktisztítóval áttisztítottam az egészet és láss csodást, most tökéletesen működik, minden lámpát kapcsol, ahogy kell...
Szóval köszönöm Shadin159-nek a segítséget és ha egyetért, akkor tovább felajánlok egy komplett bézs színű nem tolatóradaros csillárkapcsoló részt (jahh annyi, hogy a csomagtér nyitó gomb hiányzik...), hátha vmi valakinek kell belőle.
Szóval köszönöm Shadin159-nek a segítséget és ha egyetért, akkor tovább felajánlok egy komplett bézs színű nem tolatóradaros csillárkapcsoló részt (jahh annyi, hogy a csomagtér nyitó gomb hiányzik...), hátha vmi valakinek kell belőle.