Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-07-29 07:16:08 // 38814
Teljesen egyetértek. Így adja a maximális nyugalmat a 159.
Bár én még BP-en is használom. Kicsit már függő is vagyok. :)
Az nem szeretem benne, hogy egy sebesség beállítást, gázadás után nem lehet felülbírálni.
Magyarul: Többször van ilyen, de tegnap pl. megyek az 51-esen 105-el. Utolérek egy konvojt, ami 90-el halad. Egyből nem lehet előzni, mert jönnek szembe. Motorféküzem tempomattal, az ő sebeségükre. Miután szabad az út, előzés. Nagy gáz, mert hosszú a sor és jönnek szembe. Gyorsulás nem publikus tempóra. Majd az előzés után ismét motorfék. Ezután ha felhúzom a kart 105-nél, nem állítja be, hanem az előző Setup-ot akarja előhozni. Ekkor inaktiválom az automatikát, majd ismét rögzítem a 105-öt.
Tudom ez már függőség, de nekem ez nem jön be.
.......................2013-07-29 04:55:19 // 38813
A regenhez oxigén is kell,lehet nem marad a kipuff ban elég zoxigén
Crea2013-07-29 00:16:18 // 38812
Én így nyomtam le egy Békéscsaba-Kecskemét-Szeged-Békéscsaba karikát...Végig tempomattal. Városokból kigyorsítást is azzal oldottam meg (pöcköltem felfele.. 100-105 ig)..sőőt 1-1 előzést is, ahol nem volt necces a helyzet :) Kicsit nyugdíjas vezetési stílus, de nagyon kényelmes és gazdaságos.
Pityukoma2013-07-28 23:46:29 // 38811
Ez a kifúvatás ügyes dolog volt. Hol találtál ekkora nyomát ilyen légmennyiséggel párosítva?
Dömpi (il dottore)2013-07-28 23:46:25 // 38810
OFF
Mi most élvezzük az otthoni 2 hét szabit :)
Direkt nem megyünk sehová. A kert viszont rendben van, 20 q fa összehasogatva a helyén, viszont a felsőtestem még sohasem volt ilyen szép barna...lassanolyan fekete leszek, hogy megáll előttem a vonat.
Reggel újra 1 LE lesz alattam :) már alig várom. Bár ez a marha nagy csődör az előző ló után olyan, mint mikor a fiatból átültem a 159-be :)
ON

Droberto, kíváncsi leszek mi lesz a sztori vége!

Amúgy akit érdekel, jelzem, hogy még semmi válasz a kedves polgármesterasszonytól. Asszem jövő héten megy fel az anyag a netre, meg a helyi sajtóba.

Tegnap átmentünk kiscsaládommal Tápiószentmártonba a Kincsem parkba, mert a lányom edzője indult a díjugrató versenyen.
Újszilvástól olyan a sz@r az út, hogy én szégyellem. Emlékszem 10-15 éve még röhögtem a Románokat a brutálisan gáz útjaik miatt. Most ők röhögnek rajtunk. Szerencsére tegnap a 147-tel mentünk (205/55 R16).
Pityukoma2013-07-28 23:30:26 // 38809

Akkor nagy élményekben volt részed :-)
Dömpi (il dottore)2013-07-28 23:30:19 // 38808
de ez dunna bakker!!!
Dömpi (il dottore)2013-07-28 23:29:07 // 38807
Én is, de tekintettel az anyagi helyzetre, az alfás oldalbordám letiltott a projektről :(
...de ami késik nem múlik :)
Alfonis2013-07-28 23:18:30 // 38806
á köszi. nagyon jó volt. A víz most kicsi de így is voltak jó izgis részek. Inkább kerülgetős játékosság volt a nagy hullámok helyett, bár voltak azok is egy egy részen akkor azért a hajóba jött rendesen víz de borulásveszély nem nagyon volt mindig jól mentünk rá. :) A folyón csónakázni a látvány fantasztikus...
Ha nagy lesz a víz akkor visszamegyünk az adrenalin miatt :D Bár ezt a lent tartott a víz részt kiszeretném hagyni :D
Tibcsi1662013-07-28 22:58:16 // 38805
Én a 90es években Tipoval sokat kompoztam Pakson, persze az nem volt olyan élményautó mint ez :)
Habár pár hete kompoztunk a 159-el is a Balatonon. Kisfiamnak nagyon tetszett, hogy a MI autónkat egy nagyon nagy hajó viszi:) Neki nagyon nagy élmény volt a kompozás. Persze kicsit félt, hogy biztos elbírja az autónkat a komp ? :):)


Remélem sikerül megtalálnod a hibát. Minden tiszteletem a kitartásodért!
Liquid2013-07-28 22:48:30 // 38804
"Gyakorlatilag a kigyorsítások, fékezések, és előzések alatt nem ment."
akkor én sose használnám :))
Tibcsi1662013-07-28 22:35:27 // 38803
Így van. Én Budapesten kívül szinte mindenhol használom. Főúton berakom 95-100-ra lakott területen 50-60-ra és kész. A jobb lábammal pedig tudom nyomni a zene ütemét, és nem kell többet attól félnem, hogy véletlenül bemérnek, ha kicsit nem figyelek oda és elnehezedik a lábam :):)
Azaz nem kell egyfolytában a km-órát nézegetnem, hogy mennyivel megyek. Ez az egyik legnagyobb előnye.
Piritu - 1.000.0002013-07-28 21:57:45 // 38802
Ma pl. a hűvös miatt kocsikázás során eljutottam odáig vele, hogy faluban és országúton is tempomattal mentem. Gyakorlatilag a kigyorsítások, fékezések, és előzések alatt nem ment.
Csabi2013-07-28 21:48:38 // 38801
Mi a terv? megvárod EGR nélkül a következő regent, vagy újra üzembe helyezed és lesz ami lesz ?:)
Liquid2013-07-28 21:37:41 // 38800
az enyém nem olyan nagyon nagy, már nem emléxem melyiket vettük anno. Kicsit szűken, de elég a 159-re is. Mondjuk az SW-re lehet kicsi lenne
Liquid2013-07-28 21:36:04 // 38799
sztem csak hosszú autópályázásnál van jelentősége, eddig nem éreztem igazán szükségét?
Alfa156SW2013-07-28 21:24:55 // 38798
most lett feltöltve ez nem lehet a gond
mizooo2013-07-28 21:02:59 // 38797
Azért vettem meg tempomat nélkül, mert minden más benne van amit szerettem volna, gondoltam csak rádugom a kart és kész :) Amúgy meg amikor megláttam tudtam, hogy ez lesz a következő autóm, sajnos én ilyen vagyok :P

Most este lement a hőmérséklet, dühömben felpolíroztam durva 3M-el a kocsi elejét, amikor pedig bezártam, újra működni kezdett a LED az ajtóban :D és azóta sem hagyta abba. Úgy néz ki a csalódás után valamivel meg akart örvendeztetni.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-28 20:56:22 // 38796
ha kevesebb gáz van benne mint amennyi kéne
Alfa156SW2013-07-28 20:51:14 // 38795
Sziasztok

az normális,hogy 37 Fok felett nem hűt a klímám normálisan,35 fok alatt pedig úgy nyomja a hideget,hogy majd meg lehet fagyni benne?

nem régen lett kitisztítva és feltöltve tehát ezt a gondot kizárnám!

Jöttünk haza Balcsirol de le kellett húzni az ablakot mert a klima ment de semmit nem ért ez mitől lehet???
droberto2013-07-28 19:33:32 // 38794
Ez volt amúgy is tervbe véve.
Komp feeling, de drága és az 59 igazi élményautó. :)))
Egyébként végig rajta volt a MES, de nem regenerált. Úgy látszik csak akkor fog amikor 90% fölé ér. Legalábbis kellene neki. :)
Csak beírta a 69,5 %-ot.
Egyébként tuti 100%, hogy most nincs több benne 30%-nál. Tegnap erőltetett regenkor a kis állapotablakba néztem a hőmérsékletet, végig 640°C volt, ami meg jó.
Piritu - 1.000.0002013-07-28 19:30:00 // 38793
Meg a pénztárcát is. Az osztrák meg a német autópályán a 80-100-120-as korlátozásoknál nagyon jól jön.
droberto2013-07-28 19:27:58 // 38792
Ja, az egész Giu csomagterét elfoglaló nagypárna. :)
A nagykombis meg az 59 csomagterét foglalná el. :(
Tibcsi1662013-07-28 18:39:22 // 38791
A tempomat rohadt jó dolog! Kíméli a lábat és a szemet is!!! Én tuti nem vennék tempomat nélküli vasat.
Tibcsi1662013-07-28 18:36:24 // 38790
Na látom a Szelídi tónál messzebbre nem mersz menni :) Komppal jártok, vagy körbe mentek Földvár felé? Regen megvolt ?? Most elég meleg van :)

Én pedig melózok 15fokban pulcsiban:(
Crea2013-07-28 18:05:25 // 38789
Szerencsére nekem a tempomat benne van :) zseniális találmány..soha nem vezettem még tempomatos autót, de ez egy álom..és ezzel az 1.8 benzines fogyasztását (105 km/h) még 7 liter alá is letudtam vinni... Sikerélmény :D Sok sikert a beszereléshez, megéri :)
mizooo2013-07-28 17:58:19 // 38788
A multikormányt elvileg könnyeb utólag bekábelezni mint a tempomatot :) azért ne add fel. Lehet ha lesz normális dokumentációja valakinek, vagy rámjön én is megcsinálom a tempomatot...
Crea2013-07-28 17:55:15 // 38787
Valóban...elkerülte a figyelmemet a válasz...a VIN alapján nekem is mediumot ír ki, tehát ez szívás :) Akkor marad így :(
mizooo2013-07-28 17:52:49 // 38786
Hát ahogyan az előbb olvashattuk, a high felszereltésgben elvileg be kell legyen kábelezve, mediumban ha nem rendeltek bele tuti nincs.
Crea2013-07-28 17:18:42 // 38785
Multikormány előkészítés van a nem multis autókban? :) ha veszek egy multikormányt csak simán beszerelem csatlakoztatom és kész?
Mr.Szaki2013-07-28 15:27:56 // 38784
Légyszi segítség!!! A csomagtartóban vannak ezek a rekeszek. Na nekem az egyik rekeszzárról elveszett a rugó. Segítsetek légyszi, hogy hol tudnám pótolni!!! Köszönöm

droberto2013-07-28 14:57:33 // 38783
Ki monda,hogy szerelek? :-)
Üdv Szelidiről!
Shadin2013-07-28 14:06:45 // 38782
A High-ban minden csati bent van, a Medium-ban nincs.
Liquid2013-07-28 14:05:29 // 38781
nekem mondta a csóka a megrendeléskor, hogy akkora kb. mint egy jóarcú nagypárna
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-28 13:06:03 // 38780
sok sikert a raftinghoz ha nincs áradás no para én sajnos így kezdtem pont itt nyáron plusz 8 fok szakadó eső, a folyó megáradt vagy 3-4métet meg olyan 2 méteres hullámok voltak, zsír volt főleg amikor borultunk és a víz lent tartott :)
mizooo2013-07-28 12:58:30 // 38779
Na meg is néztem a D001 es csatit, hát nekem nem jönnek be oda a kellő vezetékek úgy néz ki. :( Dömpi kíváncsi vagyok neked meddig van bevezetékezve?
mizooo2013-07-28 12:05:34 // 38777
Elkezdtem ma átnézni mi fog kelleni a tempomathoz, elearnből kinyomtattam a kapcsolódó oldalakat, egy olasz fórumot webfordítóval átnyálaztam. Megyek megkeresem a D001-es stekkert a kesztyűtartó alatt, abban kellene pár kábelt megtalálnom, ha nincsenek oda behúzva lehet leteszek a beszerelésről.
Nyomorodjanak meg az olaszok, VIN number alapján elvileg Medium felszereltségű a verda, mégsem rakták bele még a kábelt sem. Ráadásul még FL-es is. Az FL 156-okban ott voltak az előkészítések. :(
Shadin2013-07-28 11:48:34 // 38776
A met. ezüst? :-)
Alfonis2013-07-28 11:40:26 // 38775

Melyik a legszebb? (libegőről)
Alfonis2013-07-28 11:28:28 // 38774
Mindenkinek üdv Palfauból!

Valóban nagyon stabil a kicsike a hegyi kanyarokban. Bár egy peresebb guminak ilyenkor jobban örülnék. :P
A raftingos csónak az már nem ennyire stabil :D Ha a mai napot is túléljük akkor még maradok tag :P
Drobertonak jó szerelést többieknek jó fürdőzést kívánok :)
'''''2013-07-28 09:45:05 // 38773
Ezt Robinak írtam! :-)
'''''2013-07-28 09:44:23 // 38772
Már megint szerelsz? Húzzál már fürdeni! :-)
droberto2013-07-28 09:38:17 // 38771
Így néz ki:

04.4182 - Előkatalizátor
17.00002 - Részecskeszűrő oxidációs katalizátorral.
Nem, erről nincs szó.
A kényszerített regen során adta a hőt rendesen.
Egyszerűen az ECU nem látta elérkezettnek az idejét az utóbefecskendezésnek.
Az előkatalizátor és a DPF-ben levő katalizátor a részecskeszűrő hőforrása. Ezt a mérnökök nagyon frappánsan oldották meg. Ugye a kat. feladata mindig ez elégetlen szénhidrogének ártalmatlan és kevésbé ártalmas anyagokká bomlasztása katalízissel.
A nyerő hármas:
EGR - Semlegesíti a Nitrogén dioxidok nagy részét, az égési hőmérséklet csökkentésével. Emiatt egy kicsit több szilárd részecske keletkezik.
CAT - A szénhidrogénekből és a káros szén-monoxidokból oxigént és vizet állít elő.
DPF - Megfogja a szilárd részecskék 98% feletti részét. Regenkor ezekből víz szén-dioxid keletkezik.

Egyéb olvasnivaló.
Piritu - 1.000.0002013-07-28 09:06:02 // 38770
"Sajnos 340°C fok fölé nem volt hajlandó menni a szűrő hőmérséklet. " - vajon miért? Ha jól értettem Erhard-ot a DPF előtt még van egy katalizátor. Annak a működési hőmérséklete adott kellene hogy legyen, magyarul fel kéne fűtenie a kipufogó gázt. Lehet, hogy meghalt?
mizooo2013-07-28 08:00:03 // 38769
Kormolt rendesen :)
droberto2013-07-28 04:04:35 // 38768
Ez gondolom nem időjárás és UV álló.
Úgy lehet ez megoldás - ahogy Dömpi is korábban mondta -, hogy két tekercset beszabnánk, ragasztanánk egy jobb féle mezei, de minőségi ponyva alá. Szerintem vízálló kéne ebből is. (Utálom, amikor átázik az enyém).
droberto2013-07-28 03:56:48 // 38767
A hét végéhez közeledve felgyorsultak az események.
- ALFA159 csütörtökön felhívott, hogy küld nekem egy DPF hőmérőt. Bazi nagy hála ezért neki. :)
- Pénteken délelőtt kifújattam 7 bar-os nyomással, irgalmatlan levegő tömegárammal a szűrőt. :) Videó.
Szintén délelőtt forgácsoltattam egy DPF karima tőcsavart.
- Délután kiszedtem a karimából és az anyából a beletört csavart.
- Este egy barátom segítségével összeraktuk a kipufogórendszert.
- Kiszedtük (életemben először) az EGR-t. Látszólag az égvilágon semmi baja. Korom max 0,5 mm-es rétegben. A működtető rész felé, korom áramlásnak nyoma nincs. Minden szépen mozog. Gyári szűkítő bent.
Egyébként tévedtem. Paul-i már cseréte az EGR-t. A szelepen 2010.04.-es gyártási dátum szerepel.
- Visszaraktam az EGR, de működtető rész nélkül. Köszi Shadin a nagyszerű ötletért. :)
- Autó indít. Elindul és megy. DPF hőmérő jó.
Kissé kelekótya az alapjárat EGR nélkül, és hangosabb is a motor hiányában.
- MES vallatás: P0401 - EGR hiba. Kiváló. Eddig semmi.
- EGR tárótestet tengelyét kézzel benyomom 100%-ig, mellyel ugye utat engedünk a kifuff gáznak a szívótér irányába. Erre lecsökken az alapjárat, a motor fulákol, majdnem leáll.
- Szóval elindultunk a város határába egy Force Regenre.
- Mire odaértünk lemerült a Notebook. Kiváló. Hajnal kettőkor már nem volt kedvem töltögetni.
- Vissza a garázshoz. MES elő: P0401 és P1206. Na-na, kezd érthetetlenné válni. Lehet, hogy az EGR benyomásakor jött elő a 1206?
- Ma este folytatva a problémák megoldását, gondoltam filtert égetünk. :) Ki egy városszéli parkolóba. Erőltetett regen. Elindul 2000, 3500 RPM, majd egy két perc múlva megáll a tisztítás.
"Coolant temperature out of range" - 106°C-nál a víz. Hiába meleg volt...
Azért 104%-ról visszament 96%-ra a tömődés.
- No, gondoltam menjünk le Szekszárdra, hátha elő lehet a tisztítást normál körülményekkor is csalogatni.
- Sajnos 340°C fok fölé nem volt hajlandó menni a szűrő hőmérséklet. Nem volt kedve a tisztításhoz. :(
- Ha már Szekszárd, odamentünk a Tracky által szervezett taliba.
Ott megtudtam GYML-től, hogy a tömődést az Audi gramm-ban, nem %-ban jelzi.
- Hazafele üres tankra Shell V-Power Nitro+ Diesel.
A hangja nem lett kisebb.
Teljesítmény változást nem éreztem.
Regen ismét elmarad.
- Pakson Notebook elő. Forced regen. Gyönyörűen lefutott (szegény motor), végig 630°C felett a szűrő.
Az eredmény 69%. Elvileg ezután fog egy igazit pucolni.

Persze a P0401, mindig bejön.

Reggel megyünk a Szelidi-tóhoz, remélem minden rendben lesz és lefut egy természetes regeneráció.
A fiatal korú EGR-re még egy komoly vallatás vár, hogy kiderítsem hibás-e bármiben. Addig nélküle használom a vasat. :(
droberto2013-07-28 00:48:52 // 38766
Így gyakorlatilag hordozhatatlan és értelmetlen.... :(
droberto2013-07-28 00:47:46 // 38765
Jó nagy kamu ez a kép:

A legkisebb ponyvát odaraktákták egy bazi nagy Caddy (vagy mi a szösz) mellé.
Gyakorlatilag a legkisebb ponyvát odarakták egy bazinagy Caddy mellé.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak