mzo2013-09-03 21:28:54 // 40255
Felőlem jöhetne akár a Mol olaj is ha tudja az előírt szabványokat. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 21:28:17 // 40254
én 4 szűrőről beszéltem :)
mzo2013-09-03 21:26:31 // 40253
Üa szűrő nélkül, igen.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 21:25:36 // 40252
lehet mivel egy dobozon van rajta a hűtő
Csabi2013-09-03 21:23:15 // 40251
Ma én is szervizlátogatáson voltam pécsett...
Szürők, fékolaj, hütővíz, izzítók cseréje...Beruk voltak a gyári izzítók,azok mentek a helyükre is. 21e munkadíj
Próbaként megkérdeztem, nincs-e valami szoftverfrissités a nyári egyenetlen alapjáratra az első induláskor...meglepődtem amikor mondja a szervizes de van, 2,4-ek nagy típusbetegsége, de csak bizonyos vezérlővel szerelt autókhoz....na mondom ide vele(7000ft):)
Csati rádug, ellenörzés...a szervizgép neten lekérdezte a vezérlőmhöz kapcsolódik e ECU frissités...aztán kidobta: "durva hidegindítási hibák/légáram együtt szabályzás xxxy kód" .
Letöltötte a központi szerverről és már ment is az agymosás...Pozitív csalódás volt, hogy mehet ez így is....
Aztán majd kiderül ért e valamit...
Érdekes, h a MESben a kilométerszámláló életre kelt...133ezret mutat(igaz az óra 135-öt) de eddig "0"-át mutatott...(illetve 10ezret mert pár hónapja elkezdett számolni valamiért) rejtélyes dolgok ezek...:)
Szürők, fékolaj, hütővíz, izzítók cseréje...Beruk voltak a gyári izzítók,azok mentek a helyükre is. 21e munkadíj
Próbaként megkérdeztem, nincs-e valami szoftverfrissités a nyári egyenetlen alapjáratra az első induláskor...meglepődtem amikor mondja a szervizes de van, 2,4-ek nagy típusbetegsége, de csak bizonyos vezérlővel szerelt autókhoz....na mondom ide vele(7000ft):)
Csati rádug, ellenörzés...a szervizgép neten lekérdezte a vezérlőmhöz kapcsolódik e ECU frissités...aztán kidobta: "durva hidegindítási hibák/légáram együtt szabályzás xxxy kód" .
Letöltötte a központi szerverről és már ment is az agymosás...Pozitív csalódás volt, hogy mehet ez így is....
Aztán majd kiderül ért e valamit...
Érdekes, h a MESben a kilométerszámláló életre kelt...133ezret mutat(igaz az óra 135-öt) de eddig "0"-át mutatott...(illetve 10ezret mert pár hónapja elkezdett számolni valamiért) rejtélyes dolgok ezek...:)
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:23:08 // 40250
Valamit tud a cartárs, amit mi nem :-))
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:21:43 // 40249
Anno azért hagytam ott a szombathelyi Alfa márkaszervizt, mert MOL olajat töltöttek a vasba...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 21:19:21 // 40248
bakker még 169 sincs nem hogy 195 :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 21:18:34 // 40247
üa szűrő nélkül
Tibcsi1662013-09-03 21:17:37 // 40246
Cartársak! Van itt valakinek gyári BOSE rendszerrel 195 sedan-ja? Konkréten a BOSE nagy SUB (25cm) bekötése érdekelne. eLearn-ben megvan, csak nem tudom melyik az 1-es láb. Szeretnék egy ilyet beépíteni az SW-ba, csak nincs hozzá kábel. Jó lenne egy fénykép a csatlakozóról (a színekből már lehet tudni melyik láb micsoda)
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:16:42 // 40245
Szerinted elfér benne kb. 1 liter olaj?
mzo2013-09-03 21:16:13 // 40244
Azt mondtak csak gyári alkatrészekkel dolgoznak (mondjuk fura is lenne ha egy márka kereskedés vmi aftermarket cuccokat szerelne) és az ár nem az anyagköltségekre értendő, hanem munkadíjjal együtt mondták. Én legalábbis nem az anyag költségre voltam kíváncsi.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 21:15:06 // 40243
az olajhűtőből
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:11:25 // 40242
Az olajszűrő házból ki kellene folyni az olajnak?
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:09:12 // 40241
No, majd a hétvégén megsasolom.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 21:08:52 // 40240
az olajszűrőház oldalán van az olajhűtő lehet hogy a szelep nem engedi ki az olajat ami a házban lakik?
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:08:15 // 40239
:-DD
(A Spiderben 137ezernél cseréltem benzinszűrőt. Már bánom, hogy kidobtam, azt is érdekes lehetett volna kinyitni.)
(A Spiderben 137ezernél cseréltem benzinszűrőt. Már bánom, hogy kidobtam, azt is érdekes lehetett volna kinyitni.)
Vermacy2013-09-03 21:01:27 // 40238
A lényeg, hogy nem megbántani akartalak, csupán kezd jó kedvem lenni, mert ami eddig elromolhatott itthon az elromlott (ma este a TV villant fel lehet, utoljára), így már csak csupa jó dolog történhet :o)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 21:00:27 // 40237
a nivopálca mellett, mögött
Vermacy2013-09-03 21:00:24 // 40236
Kivettem. Ránéztem először a bal, majd a jobb szememmel. Fókuszáltam mindkettővel és azt véltem felfedezni, hogy nem csupán sárga a szűrő, hanem elszürkült...
Kb. ennyi. Összehasonlítottam az új szűrővel, miután azt belemártottam a gázolajba. Akkoriban még nem tankoltam prémium dízelt (naja, majd pont Opelbe fogok...) és ezt láttam. Anyósom 306 dízelében pedig szinte ugyanolyan sárga volt, mint az új.
Kb. ennyi. Összehasonlítottam az új szűrővel, miután azt belemártottam a gázolajba. Akkoriban még nem tankoltam prémium dízelt (naja, majd pont Opelbe fogok...) és ezt láttam. Anyósom 306 dízelében pedig szinte ugyanolyan sárga volt, mint az új.
Piritu - 1.000.0002013-09-03 20:54:22 // 40235
Tuti? Merre van a motoron?
(Az ellenállásmérésnél érdekes lenne, hogy a koszolódást, hogyan kompenzálják.)
(Az ellenállásmérésnél érdekes lenne, hogy a koszolódást, hogyan kompenzálják.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 20:51:16 // 40234
egy réz pálca a szintmérő....gondolom ellenállás alapján mér ...vagy nem :)
Piritu - 1.000.0002013-09-03 20:49:42 // 40233
Hogy nézted meg, hogy koszos-e?
Pont azon spekuláltam, hogy a gázolajszűrő kosztartalma alapján jó véleményt lehetne alkotni a tankolt gázolajról.
Pont azon spekuláltam, hogy a gázolajszűrő kosztartalma alapján jó véleményt lehetne alkotni a tankolt gázolajról.
Piritu - 1.000.0002013-09-03 20:46:42 // 40232
Kérdés, hogy milyen cuccot raknak bele.
Mert erre jönne még a munkadíj, és kétlem, hogy Erhardnál olcsóbban adnák ott az alkatrészeket.
Mert erre jönne még a munkadíj, és kétlem, hogy Erhardnál olcsóbban adnák ott az alkatrészeket.
mzo2013-09-03 20:45:05 // 40231
Na nagyjából pont ennyit mondtak a Kelet Pestnél az olaj cserére. :)
Vermacy2013-09-03 20:44:43 // 40230
"Sóher" banda! Eddig minden dízelemnél cseréltem azt is az olajszűrővel együtt. B Vectránál volt látványosan koszos, a többi elment...
Piritu - 1.000.0002013-09-03 20:44:25 // 40229
Tuja valaki, hogy az olajszint mérő hogyan működik? Szedte már szét valaki? Mi és hol érzékeli a szintet?
(A TS motor olajszint figyelésén gondolkodom, mert ott ugye fogyhat, és pont abba nem tettek gyárilag. Esetleg adoptálni lehetne a rendszert.)
(A TS motor olajszint figyelésén gondolkodom, mert ott ugye fogyhat, és pont abba nem tettek gyárilag. Esetleg adoptálni lehetne a rendszert.)
mzo2013-09-03 20:43:51 // 40228
Az ár amúgy nem feltétlen tükrözi a minőséget. Sokszor az árral próbálják meg minőséginek feltüntetni egy normál színvonalú árút és magától a magas ártól fogja azt hinni az ember hogy az prémium az jobb. Egyébként a GM olaj vagy Mobil1 vagy Elf olajat takar, régebben legalább is ezek voltak csomagolva a GM dobozokba.
mzo2013-09-03 20:39:37 // 40227
Gázolaj szűrőt nem cseréltek. De elvileg azt 120-nál kell majd.
Szabolcs 1592013-09-03 20:38:23 // 40226
ilyen tömíttőgyürü engem is érdekelne sárvár környékén hol tudnék vásárolni
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 20:38:17 // 40225
a 2.0 ugyan úgy VM blokk ...
mzo2013-09-03 20:38:08 // 40224
Sztem bármilyen olaj jó bele, ha teljesíti azokat a szabványokat, előírásokat amiket a gyár megszab. Lehet az Selénia Castrol Mobil GM Shell stb... Kinek mi tetszik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 20:37:23 // 40223
a 3om gyári szűrő meg ugy pollen és az olaj 34e környéke....
Vermacy2013-09-03 20:35:45 // 40222
Naja! Igaz! Ami jó volt, azt jobb esetben is vette és nem lopta >:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 20:34:22 // 40221
sajátját? melyiket? mesélj :)
Alfás Viktor (NagyVad)2013-09-03 20:33:58 // 40220
Te tudod!
Én a GM-olajat csak nagyon retkes motorokhoz használom mosó olajnak!
Az ára tükrözi a minőségét!
Én nem tenném bele egyik kocsiba sem!
Én a GM-olajat csak nagyon retkes motorokhoz használom mosó olajnak!
Az ára tükrözi a minőségét!
Én nem tenném bele egyik kocsiba sem!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 20:33:27 // 40219
uhh az zúzós úgy már
Vermacy2013-09-03 20:30:53 // 40218
gázolaj-, levegő, olaj- és pollenszűrő
Mit hagytak ki?
Mit hagytak ki?
Vermacy2013-09-03 20:30:08 // 40217
Naja! A GM élete (hátralevő) nagy hibáját követte el, hogy saját dieselt tett az Insigniába és dobta az olasz gázolajost... A lényeg, hogy vkit megnyugtat a Selénia (most nekem is az van benne), de Én a Castrollal sem lennék elégedetlen.
Az idő majd igazoja ezt vagy azt az oldalt, esetleg mindkettőt...
Az idő majd igazoja ezt vagy azt az oldalt, esetleg mindkettőt...
mzo2013-09-03 20:28:19 // 40216
Ha még 4 szűrő lett volna de csak 3-om volt :)
mzo2013-09-03 20:26:21 // 40215
95 e ft olajcserére??? Fuhh oké nem szóltam egy szót sem! :)
Olaj Selénia került bele 5w30. Egyébként akár mehetne bele GM olaj is, az Opelekbe ugyanennél a motornál pl azt rakják bele. Van egy 1.3 cdti Corsánk is ugye az is Fia multijet diesel és abba GM olaj kerül minden szervíznél. Hibátlan a kis autó.
Olaj Selénia került bele 5w30. Egyébként akár mehetne bele GM olaj is, az Opelekbe ugyanennél a motornál pl azt rakják bele. Van egy 1.3 cdti Corsánk is ugye az is Fia multijet diesel és abba GM olaj kerül minden szervíznél. Hibátlan a kis autó.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 20:16:50 // 40214
a 4db szűrő meg az olaj 68-ért nem olcsó az biztos...a DPF tisztítást programból csinálták szóval az 0ft befektetés max a Te gázolajad fogy...
Vermacy2013-09-03 20:10:50 // 40213
Nekem Alfa Veszprém 95-öt mondott olaj és szűrőcserékre. Fiat/Opel Székesfehérvár-Veszprém 60-65-öt, míg a Norauto 45-ért megcsinálta. Így a 68 részecskeszűrő mágiával nézőpont kérdése, hogy sok-e.
A kérdés még az olaj minősége/márkája! Castrollal olcsóbb, mint Seléniával...
Grat a rozsdamentességhez :o)
A kérdés még az olaj minősége/márkája! Castrollal olcsóbb, mint Seléniával...
Grat a rozsdamentességhez :o)
mzo2013-09-03 20:03:23 // 40212
Sziasztok Cartársak!
Ha már ennyire téma a fórumban kíváncsiságból én is megnéztem a turbónyomás mérőt meddig megy ki, nekem sem lendül ki 1.6-ig a mutató, talán 1,55 volt a max.
A másik, voltam tegnap szervízben Szamosiéknál volt egy olajcsere szűrőkkel és egy erőltett részecske szűrő tisztítás gépel vezérelve. Hogy erre mi szükség volt nem tudom, mert előtte kb 3-om nappal csinálta az autó és épp 25%-on állt de mindegy legalább láttam hogy milyen ez. A végösszegtől viszont leesett az arcom, 68.000 ft! hááát aranyosak voltak, végig ott voltam az autó mellett, mindent megmutattak amire kíváncsi voltam, de akkor is ez sztem sok. Egy kicsi hibát találtunk viszont az autón és pont Pityukoma tett be képet róla. (a második).
A turbó nyomó cső szívósorhoz való csatlakozásánál kicsit nyomja ki az olajos levegőt, gyengén bepermetezve a váltóházat és a fékolaj tartályt is. Szamosiéknál épp nem vot tömítő gyűrű, ezért fogtam magam és ma elmentem a Fiat Kelet Pesthez ott tudtam venni 2200 ft-ért. Holnap kicserélem, 3 db torx csavar fogja. Az egyik kicsit macerás helyen van de sztem nem lesz nagy kaland a cseréje. Remélem.. :) Majd csinálok képeket. Kíváncsiságból rákérdeztem a Kelet Pestnél az olajcsere árára és közölték, hogy kb 30-35 e ft :O Nekem a köv szervíz a 120 e km-eres lesz vezérlés cserével arra is kértem egy kalkulációt erre 120.000 ft-ot mondtak két év garanciával. Ja és Szamosiéknál a szerelő nagyon megdicsérte az autót, :) Még a futómű segéd keret vagy mi is rozsda mentes, mondta hogy ez ritkaság. :)
Ha már ennyire téma a fórumban kíváncsiságból én is megnéztem a turbónyomás mérőt meddig megy ki, nekem sem lendül ki 1.6-ig a mutató, talán 1,55 volt a max.
A másik, voltam tegnap szervízben Szamosiéknál volt egy olajcsere szűrőkkel és egy erőltett részecske szűrő tisztítás gépel vezérelve. Hogy erre mi szükség volt nem tudom, mert előtte kb 3-om nappal csinálta az autó és épp 25%-on állt de mindegy legalább láttam hogy milyen ez. A végösszegtől viszont leesett az arcom, 68.000 ft! hááát aranyosak voltak, végig ott voltam az autó mellett, mindent megmutattak amire kíváncsi voltam, de akkor is ez sztem sok. Egy kicsi hibát találtunk viszont az autón és pont Pityukoma tett be képet róla. (a második).
A turbó nyomó cső szívósorhoz való csatlakozásánál kicsit nyomja ki az olajos levegőt, gyengén bepermetezve a váltóházat és a fékolaj tartályt is. Szamosiéknál épp nem vot tömítő gyűrű, ezért fogtam magam és ma elmentem a Fiat Kelet Pesthez ott tudtam venni 2200 ft-ért. Holnap kicserélem, 3 db torx csavar fogja. Az egyik kicsit macerás helyen van de sztem nem lesz nagy kaland a cseréje. Remélem.. :) Majd csinálok képeket. Kíváncsiságból rákérdeztem a Kelet Pestnél az olajcsere árára és közölték, hogy kb 30-35 e ft :O Nekem a köv szervíz a 120 e km-eres lesz vezérlés cserével arra is kértem egy kalkulációt erre 120.000 ft-ot mondtak két év garanciával. Ja és Szamosiéknál a szerelő nagyon megdicsérte az autót, :) Még a futómű segéd keret vagy mi is rozsda mentes, mondta hogy ez ritkaság. :)
Vermacy2013-09-03 19:30:36 // 40211
Majd 250-nél megmondom, hogy volt-e gond vele... Most száztizen körül járok és el kell lapátolnom pár köbméter homokot és sódert, hogy a Puntót tudjam városban használni... Addig gyakom a dízelt!
mizooo2013-09-03 18:42:30 // 40210
Ebbe belenyúltál Dömpi :)
Szabolcs 1592013-09-03 18:41:48 // 40209
üdv mindenkinek infó kellene az izzíttó gyertyáról hogy tudom le venni a vezetéket megjött az új bele 4 db bosch ki is cserélném üdv
Ruszi2013-09-03 17:57:23 // 40208
Költözés miatt,ill lakás vásárlás azt hiszem ez elég indok.
Dömpi (il dottore)2013-09-03 17:00:46 // 40207
Ha ilyen k*rva jó miért adja el???