Ez többször is megvolt:
csak hely kérdése a dolog.
A 2,0-nak teljesen más a karakterisztikája. Mivel emberes turbót raktak rá, nincs a vége felé a kókadf@sz effektus. 3500-tól indul el igazán. Cserébe viszont van szép nagy turbólyuk alul.
Csabi2013-11-05 21:18:27 //
43133
Ne érts félre, de azért ez nehezen hihető! Enyhe lejtő nem volt benne, vagy egyéb segítő körülmény? :) 236-ot szerintem még egy húzott 2,4 is alig éri el...
És mint pl... KUL-on is kiderült, h óriási a különbség a 2.0 és a 2.4 ereje között.
1.9 16v. 150 le gps szerint gyári állapotba 220
2.0 gyári állapotban GPS 236. Majd leszabályozásig kipörög.
Csabi2013-11-05 21:13:44 //
43130
a hátszelet, kihagytam :)
Csabi2013-11-05 21:12:15 //
43129
Nekem eddig 235 volt a max 17-es kerekekkel, amikkel 10km/h-át csal az kmóra.
225 volt a 18-as kerékkel amivel halálpontos az óra....
1.9 vagy 2.0 szerintem 215nél max 220nál gyorsabb sebességre nem képes(gyári állapotban), persze van az a lejtő, és program :)
W.2013-11-05 21:06:08 //
43128
Urak! Van valakinek tapasztalata a 159-ben lévő TBI motorral? Érdemes beruházni rá?
sorry ,de csak ilyet találtam..
20 perc bogarászás után feladom az 59 váltó áttételezésének a keresését :-( Asszem én vagyok a béna :-) bosszant, mert tudom hogy olvastam már valahol. Lehet hogy itt a fórumon?
Tényleg jó az a táblázat, kíváncsi lennék az én paramétereimmel mit hozna ki.
Hogy otthon vagyok az túlzás, de írtam
Blogot erről a témáról. Ahogy ALFI156 Cartárs is írta, ha box akkor csak
Novitec. Ez az én véleményem is. Én
Itt csináltattam anno. Maximálisan meg vagyok elégedve a munkájával. Kérdezd meg
Tibcsi166 v.
Shadin159 Cartársakat is a témáról. Olvasd végig a Rigotech oldalát, érdemes. Na Ő otthon van a témában :-)
mzo2013-11-05 20:03:54 //
43124
Én egyszer mentem óra szerint 200-at, egész könnyedén megfutotta, és érezhetően ment még volna. Nem volt semmi erőlködés, csak a gumi zaj nőt meg. 1.9 16v sw automata
Reifen-Angabe = gumiméret
Rückwärtsgang = hátramenet
Endübersetzung bzw. Achsantrieb = végáttétel
"Gang wählen" - sebességfokozatot kiválasztod, "Drehzahl einstellen" - fordulatszámot ide beírod, majd "Rechnen" és kidobja, hogy mennyivel mész.
Köszi a válaszokat, szerintem még eljojózok ezzel egy darabig, aztán mindent figyelembevéve kitalálom mi legyen :-)
Kis magyarázatot kaphatnék ehhez a kalkulátorhoz? Nem vágom a kraut nyelvet... :)
A gang az megvan hogy mi, a többibe mit kell írni? :)
vzolee2013-11-05 18:47:49 //
43120
Elvileg pedig az. 1,9 8V Eco progression, bármit is jelentsen :)
vzolee2013-11-05 18:46:38 //
43119
Én is így gondolnám, de tényleg lomhább volt, bár az is lehet, hogy az az autó nem az igazi. Sógoromé a 156, amikor megvettem a 159-et kipróbálta és ő is azt mondta, hogy jobban megy az enyém.
Liquid2013-11-05 18:20:51 //
43117
na akor a tiéd se sima 1.9 8V, hanem meg van okosítva
Liquid2013-11-05 18:19:05 //
43116
a 230 meg vagy nagyon csalós órával, vagy némi csippelés után lehetséges csak.
Nem ismerem a váltó áttételét, de pl. abból is ki lehet sakkozni, hogy megnézed mennyit forog 100-nál
Liquid2013-11-05 18:17:16 //
43115
a 193 GPS szerint van, az óra szerint kb. 200
A váltóáttétel biztos más, főleg, hogy 59-ben hatos van, de azt, hogy lomhább azt nem tartom valószínűnek, mert könnyebb ráadásul dpf-se fojtogatja.
ami a 159 mellett szól ,az 5csillagos törészteszt,
messze erösebb biztonságosabb kaszni,
megnövelt torziós és hajlítási merevség
szerintem a 156 ból a Berlina a telitalálat,
de a 159 böl az SW t
Mindkettő volt, a 159-re szavazok.
ALFI1562013-11-05 17:46:52 //
43111
Ezeket a tunningboxokat fogd meg azt hajítsd el jó messzire.Hacsak nem novitec.
Norby2013-11-05 16:59:38 //
43110
Chiptuningan otthon van valaki?
Mi érthető el vele?
Inkább a fogyaszás érdekelne nem a le.
Tuningdobozok?
Pl.:
powetuning
vzolee2013-11-05 16:39:58 //
43109
Semekkorát, egyenes szakaszon mentem, ha jól emlékszem Gyöngyös környékén ;) Gondolom más a váltó. Én régebben egy jóval régebbi 1,9 8V 156 sw-t próbáltam, de az sokkal lomhább volt, mint az enyém.
56-ban ez a motor épp, hogy megfutja a 200-at, ráadásul a 56 egy karcsú teremtés az 59-hez képest. Szóval mekkor lejtőt képzeljek az 59-ed alá? :D
Aha, megnéztem a bejegyzést amit írsz, így már helyén van kb, hogy mit tudnak. Utánnanézek majd a chip lehetőségeknek..:-)
Hát nem tudom, mondom én mentem az enyémmel egyszer 180 körül és még a piros közelében sem voltam olyannyira, hogy ne ment volna el legalább 200-ig, pedig papíron 193 km/h a vége.
Több youtube videjón is láttam ezt a 230 körüli sebességeket (saját órája szerint), de nem tudom, hogy a 120 vagy a 150 lovas produkálja e, csippelt vagy sem, stb.
Ok, köszönöm! Még nincs belőve az árkategória sem, az még sokmindentől függ. Azt látom a ha.hu-n is hogy nagy választék nincs, főleg hogy csak berlina jöhet nálam szóba 59-ből és 56-ból is. Sietni sehova nem sietek, egyelőre ötlet szinten mozog a dolog, nálam innen még egy év is eltelhet mire döntésre jutok :-).
A Piritu blogjába bekukkantok, mert ha csere lesz, akkor előfordulhat, hogy 56 - 59 dilemma lesz.
vzolee2013-11-05 14:37:21 //
43104
Egyszer próbáltam, nem forgattam el pirosig. Váltottam volna én és megnéztem volna mi a vége, csak kijöttek elém :/ Ja és ez óra szerinti 200 volt.
vzolee2013-11-05 14:35:10 //
43103
Nem tudom, azóta nem próbáltam, akkor meg feltartottak :/ Nem szoktam amúgy gyorsan menni, nem járok a németekhez ;)
szétpörgeted ?
jót nem tesz neki
állítóla (ha lehet hinni a német fórumokban ) a 2,0 jtdm fékpadi mérések szerint akár 185 lovat is tud alapból,
ami nagy pozitivum,hogy a DPF a Motor nyakán van igy már NINCS vele gond,ami a 159 ben nagon nagy szó!!!
fogyi ugyanaz mint az 1,9 es jtdm
a váltó a Kritikus hogy húzható e még,
ha az M40 váló van rajta (ami a 2,4 jtd em van) akkor simál csippelhetö 200 lóra
a Motor maga húzható simán
Liquid2013-11-05 13:59:40 //
43100
a 2.0JTdm elég ritka, Piritu blogjait nézegesd meg, Ő hasonlítgatta az 1.9-es 156-tal.
Én is, csak a 146-al, annak nem kell akkora kifutó ehhez :-P
Node komolyra véve, érdekelne a tapasztalat a 170 lovas mJet-ekről. 150 lovast vezettem pár 100km-t hegyek közt, az nekem kevés volt dinamikára. Mi a helyzet a 170 lovassal? Nézegetem "titokban" a 159-eket (is). Milyen motorral érdemes? A 170 lovas szimpatikus, de fogalmam nincs mit tud (esetleg húzható e még tovább). Mennyire bevált motor ez? Van olyan tartós mint az 1.9?
Liquid2013-11-05 13:15:45 //
43098
231? azt még a 2.4 se biztos hogy megfutja GPS szerint

ha az a német szutyok nem jön ki elém,meg is tudtam volna nézni...de utána már forgalom volt és mire felgyorsult volna,el kellett vennem...
de megyek még arra :D
Hatodikban végülis mennyi a vége? Hallottam már 231-ről is meg 237-ről is...
GPS szerint kérdezem, mert az a tuti...
Nálam csak 170-180 felé volt a csúcs amit mentem vele, nem szeretem agyonhajtani, de érdekelne, hogy végülis mennyi az 1.9-es 8V v. 16V végsebessége...
mex862013-11-05 11:53:03 //
43095
ez a menetdinamika kérdés engem is érdekel mert a próbauton nem annyira tudtam eldönteni mi lesz, de gyengébbnek tünt a 159 mint a mostanim.
én egy alapol 150 lovas de picit valszeg huzott 2.4-es 166bol ülök ät 2.4es 159be, hät kiv leszek.
a probauton gyengébbnek érzödött meg a fogyi több de egyältalän nem vészes 7,4et mutatott a fedcomp
és ez már meg van okositva olyan téren hogy egr dugozva, szivosor cserélve azután
szal a sullyal nem lehet sokmindent kezdeni.
viszont csütörtökön hozom el végre :):):)
és ma beszéltem a volt tulajjal ismét, a leömlö miatt sem kell aggodnom mert azt is megcsinältäk hengerfejcserekor :)
tök jo szinte minden tipushiba kipipälva, kormänymü, leömlö, AGR, szivosor :)
mi várhat még, DPF, kéttömegü, xenon bär ezek bärmilyen OFFosnäl elöjöhetnek
vzolee2013-11-05 11:49:19 //
43094
Én is mentem az 1,9 8V-vel 5.ben 200at. Tovább én sem tudtam nézni, mert engem is feltartottak :/
Óra annyit mutatott,kicsit a piros határán volt már :D
1.9-es 5.ben 210km/h???!
Az igen!
:O
Rángatás nekem is volt,de amióta ledugóztam az EGR-t nincs..sokkal jobb a vas.
Most hogy voltam vele Svájcban,végre tesztelhettem pályán ilyen távon (2100 km)
az adatok : átlag sebesség 104 ,átlag fogyi 5,8 liter.. teljesen megvagyok elégedve...
Megakartam nézni a végét is,de mire 5ből felváltottam volna 210nél kijött elém egy Panamera...hogy szidtam..és még nem is ment :(
Shadin2013-11-05 10:36:53 //
43090
Én a 116 lovas 156-ból ültem át a159-be és egy darabig rosszul éreztem magam. Bár a 156-ban Novitec doboz dolgozott a 159 pedig a buta belga. Utóbbinak nem tett jót ebben a tekintetben a plusz 2-300Kg.
Shadin2013-11-05 10:31:59 //
43089
A rángatás maradt sajna ugyan olyan, ezért leszűkítettem az EGR-t. A menetdinamika lett jobb. Nincs benne egy deka hullámzás sem, folyamatosan gyorsít. Egyébként nem tudom mennyit számíthat az hogy a lapátkás szívócsatornán kb. harmadával több levegő tud áramolni, merthogy a lapátok oldalairól eltűnt 4-4 mm korom a tisztítást követően.
Bayorba rosenheimbe vagyok
_ÁRPÁD_2013-11-04 23:25:01 //
43087
Igen olvastam már , de én konkrétan arra az időszakra gondolok amíg fel nem épül a túrónyomás. Ott ez a 140paci könnyedebben vinné az 56-ost, mint a 170paci az 59-est. De lehet hogy érzéki csalódás. :D
Anno a 150 lovassal hasonlítottam össze:
klatty
_ÁRPÁD_2013-11-04 23:12:48 //
43085
Köszönöm Cartásak !
Még egyenlőre csak ismerkedünk :) de azt már tudom hogy az 56-om (ami most a páromhoz került) alsó tartományban "szerintem" fürgébb.