Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2013-12-21 12:23:25 // 45055
Igen, olvastam. És azt a következtetést vontam le, hogy a fúrógéppel a medencébe ugrálás és a fémkerámia hatásmehanizmusának elmagyarázása között hatalmas különbség van.
mzo2013-12-21 12:20:12 // 45054
Lentebb leirtam mar, de nekem picit puhabb jarasa van a motornak par decivel csokken a fogyasztas valamint kicsit nyomatekosabb a motor. Kb hasonlo mint amit a premium uzemanyagok igernek.
Liquid2013-12-21 12:20:11 // 45053
azért veszi egy kalap alá, ahogy én is, mert ugyanaz a csoda-marketing van mellette, olvastad már?
mzo2013-12-21 12:17:28 // 45052
En szervoba hasznaltam Peti tanacsara es csodat tett. :)
Liquid2013-12-21 12:17:04 // 45051
mit jelent nálad a pozitív tapasztalat?
mzo2013-12-21 12:16:26 // 45050
Novoth Tibitol. :)
mzo2013-12-21 12:13:56 // 45049
Azert a forrasok nalam a spuri tekinteteben nem csak internet, hanem szemelyes tapaszalat is. Es nem vilagos hogy az egyik "netes allitasnak" hiszel a masiknak meg nem. De oke, vegulis mindenkinek szive joge eldonteni mi az ami tetszik neki. :)

Az Adbluet nem csak haszongepjarmuvekben es teherautokban hasznaljak, hanem mar szemelyautokban is, es igaz co2-ot irtam de csak azert mert elotte a hsz-edben te is azt irtad, erre reagaltam. De akkor legyen karosanyag kibocsatas. De nem csak Adblue van mar a piacon hanem mas is.

Es lehet rosszul gondolom de letezik hogy egy sima markaszervizben van tomegspektrometer vagy ha nincs akkor minden egyes uzemanyagrendszer hibanal elkuldik bevizsgaltatni a nyalat 1500 eur-ert? Nem tudom...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 12:02:26 // 45048
én használom a Xado-t és fogom is, no meg egyre többen :) aki egyszer vitt az már törzsvendég...
GTPeti2013-12-21 11:56:29 // 45047
Honnan idéztél amúgy? B)
mzo2013-12-21 11:50:18 // 45046
Mint irtam lehet hozza koze, de nem csak es kifejezetten azt mutatja a korrekcios tenyezo. :)

" Mi is az az alapjárati befecskendező korrekció? Common rail dízelmotoroknál ennek a funkciónak a feladata a tökéletesen egyenletes, rezonanciamentes alapjárat biztosítása. Szinte ugyanazon az elven működik, mint a benzines motoroknál az égéskimaradás felügyelet. A motorvezérlő elektronika feldolgozza a forgattyústengely-helyzetérzékelő jelét. Ha úgy érzékeli, hogy terjeszkedési ütemben valamelyik hengernél a többihez képest kisebb a szöggyorsulás az elvártnál, oda plusz üzemanyagot fecskendez be. Nagyobb eltereskor alegrosszabb beidegződés ilyenkor, hogy azonnal a befecskendezőket nevezik meg hibaokként. Egy csöppnyi logikus műszaki gondolkodással gyanakodhatnánk például arra is, hogy be van égve egy kipufogószelep, és ezért kisebb a négyes henger teljesítménye, emiatt próbál a motorvezérlő plusz befecskendezessel korrigalni."
Piritu - 1.000.0002013-12-21 11:08:10 // 45045
zárójelesem = zárójelesek
Piritu - 1.000.0002013-12-21 11:02:11 // 45044
A zárójelesem már 10-20 éve lecsengettek. (Ráadásul a cégnél a kompresszorokban komoly pozitív tapasztalattal.)
Giuntini2013-12-21 10:48:40 // 45043
Sajnos a dieselek elvesztették mára a legfőbb vonzerejüket, igénytelenségüket. Ha valaki betartotta a rövid olajcsere periódust, azok az autók kimentek a világból, füstölögve, lomhán, és tolakodó hanggal. Nekem 91 óta csak diesel autóim vannak. A maiak gyorsak, halkak, tiszták, és ezért árat kell fizetni. Jóval több a hibalehetőség, tele vannak elektronikával, a változó geometriájú turbo sokkal érzékenyebb szerkezet. És mellette a gyártók is kamuznak. Extrém hosszú olajcsere periódust írnak, ami nem fedi a valóságot, és nagyon sokan akik benzinesből ülnek át dieselbe, úgy használják mint a benzinest. Átülnek, mert a fogyasztás kedvezőbb, mint egy hasonló kategóriájú benzinesé. Én azt mondom, hogy a mai dieselekhez alapból úgy kell állni mint a régiekhez. Mit jelent ez? Hidegen alapjáraton járatni a motort, elindulás után finoman menni, lassan 1500-2000 fordulaton. De utána sem kitaposni a belét, és lehetőleg (főleg télen) a legjobb minőségű gázolajat használni. A mai dieseleknek sokkal jobb a hatásfokuk mint a régieknek, ezért télen szinte el sem érik az üzemi hőmérsékletet.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 10:48:21 // 45042
Az ciki. Innentől bármi lehet. Keress egy jó, Alfához értő szakembert. Tudod, hogy hány km van a motorban?
GTPeti2013-12-21 10:38:41 // 45041
"Lehet megkövezni: a Xado-t (Metabont, Prolong és táraival egyetemben) is humbuknak tartom. Sose fog egyik autómba se kerülni."
A hiba ott van, hogy egy kalap alá veszed az összeset. Így nem csoda, hogy szkeptikus vagy. Nem flamelni akarok, mert egyébként abszolút tiszteletben tartom az álláspontodat. És tudom, hogy a saját elveid mentén mindent megadsz az autóidnak.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 10:36:01 // 45040
Így van, egyedi döntés.
A gond csak az, hogy nem a roncstelepig/bontóig használunk egy autót az új korától és nagyon kevesen tapasztalják, szenvedik meg a döntéseik következményét.
Pont ezért vagyok minden "csodaszer" ellen. Ráadásul nincs is szükség rájuk.

Azonos "forrásokból" gondolom, hogy a vépúderben 2T van, mint ahonnan Te, hogy a Spuri jó. Én ismerek ellenpéldát a Spurira, a vépúder 2T tartalmára még nem találtam cáfolatot. Ennek ellenére sose öntöttem a nyálhoz 2T-t és sohasem ajánlottam senkinek.

Az AdBlue-t az egr helyett találták ki, nem a CO2 miatt.
"Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére." - (Wiki)

Lehet megkövezni: a Xado-t (Metabont, Prolong és táraival egyetemben) is humbuknak tartom. Sose fog egyik autómba se kerülni.

"Igen meg irtad a garanciat, nem ertem miert veszne el a spuritol? Eloszor is bizonyitsak be hogy tettel bele, masodszor meg ha a szerelo ajanlja..."
- A nem szakszerű használatra hivatkozva veszik el. Nem az előírt üzemanyaggal használod. (Hasonló a helyzet, ha indulsz egy gyorsulási versenyen. Akár csak egy körre is. Ugrik. A nem rendeltetésszerű használat miatt.)
- Bebizonyítani könnyű, mindössze egy kb. 1.500 Euróba kerülő tömegspektrométeres vizsgálatot kell megcsinálni, amit a végén a vesztes fizet. A gyárban rendszeresen használjuk mi is a reklamációk okának kivizsgálására.
- A szerelő ajánlása nagyon nem játszik garancia esetben. A gyári, hivatalos utasítás az irányadó, ami a használati utasításban le van írva.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-12-21 10:21:43 // 45039
Lehet hogy egy diesel életében semmi 30ekm nekem egy katasztrófa volt. tanulópénznek jó volt, biztos nem fogok soha többet dieselt venni.
zoltankublik2013-12-21 10:12:43 // 45038
Hali, új és a 7000km-t futott olajjal is alacsony az olajmyomás
Piritu - 1.000.0002013-12-21 10:04:10 // 45037
Ha a korrekciós tényező alacsony, akkor nagy valószínűséggel egyforma minden.
GTPeti2013-12-21 09:40:27 // 45036
Ha egy injektor (üa. szállítása) túlságosan eltér a többitől, az bizony hibára utal. (Ugyanakkor két egyforma inj. nincs, emiatt csak adott határ fölött.)
GTPeti2013-12-21 09:38:49 // 45035
"Na most a korrekcios tenyezo nem annyira a befecskendezo allapotat mutatja meg mint inkabb a motoret (bar teny lehet hozza koze), ugyanis a korrekcio feladata az egyenletes alapjarat es motormukodes biztositasa."
De. ;)

A korrekciós tényezővel korrigálja a motor az injektorok eltéréseit, hogy biztosítsa az egyenletes alapjáratot.
mzo2013-12-21 09:35:50 // 45034
Aha, oke. Na most a korrekcios tenyezo nem annyira a befecskendezo allapotat mutatja meg mint inkabb a motoret (bar teny lehet hozza koze), ugyanis a korrekcio feladata az egyenletes alapjarat es motormukodes biztositasa. Azonkivul meg mindig azt mondom es ismet leirom sokadszorra, hogy sehol nem irta senki hogy kotelezo hasznalni barmit is. Egyeni dontes. Azt meg hogy a shell uzemanyagban van 2t elhiszed az internetes forumoknak, meg azert mert lagyabban jar tole a motor akkor tuti 2t van benne stb, de azt mar nem hogy egy adalek jo is lehet. Ertem. :)
Egyebkent az autogyarak is talanak fel adalekokat hogy kisebb legyen a co szint stb pl ott az Adblue. Es hogy miert nem gyartanak olyan uzemanyagot motorokat amik azt tudjak amit adalekokkal tudnanak? Talan azert mert nem lenne jo biznisz.
Ja es meg annyi ujfent hogy a motor nem fog tonkremenni egy uzemanyag adalektol ha mar tonkre kell mennie valaminek akkor az max a befecskendezo rendszer lehet.
Hmmm egyebkent Xado-t hanyan is hasznalunk? :)
Igen meg irtad a garanciat, nem ertem miert veszne el a spuritol? Eloszor is bizonyitsak be hogy tettel bele, masodszor meg ha a szerelo ajanlja...
Piritu - 1.000.0002013-12-21 09:34:26 // 45033
Bakker, te miért nem adod a nevedet a bódéhoz? Tuti, hogy ugrás szerűen megugrana a forgalom :-DD
Szabolcs 1592013-12-21 09:01:14 // 45032
Jo reggelt termosztat csere mennyire bonyolult kb mennyi Idoöbe fäj
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 08:37:31 // 45031
Antal Zombori Mester az Unix vezíre :DDD
Bolgár minősítetlen olaj és legalja alkatrész....
Úgy tűnik Otto Zimmermannak vagy Bosch Úrnak gondolja magát....szánalom :PPP
Piritu - 1.000.0002013-12-21 08:25:58 // 45030
Szar, vagy elhasznált olaj?
Milyen van benne és hány km-t mentél olajcsere óta?
Piritu - 1.000.0002013-12-21 08:22:16 // 45029
MIL lámpa:
Hasonlóan megmagyarázhatatlanul állt le nekem is egyszer a Párduc németben. Hibaüzenet (igaz más, mint neked, de az is nyomásra utalt), lámpa ahogy kell. Aztán 2-3e km-en keresztül semmi, majd múlva megállt. Akkor főtengely jeladó csere lett belőle. Utólag meg vagyok győződve, hogy először is az sz@rakodott.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 08:17:59 // 45028
Így van.
(Még mindig vannak, akik direkt szűrőt tesznek a TS hangolt rendszere helyére és érzik, hogy jobb lett :-DD)
Piritu - 1.000.0002013-12-21 08:13:56 // 45027
Nem megy a link :-(

(A marketing egy tudomány. Azt hiszed el belőle, amit akarnak, hogy elhidd. Ha csak minden tizedik autós ugrik be neki, az már több milliós/milliárdos bevételt jelent.)
Piritu - 1.000.0002013-12-21 08:10:47 // 45026
" mire alapozod hogy a 2T jo a rendszernek?" - Internet, szakemberek. Pont olyan infókra, amire a Spurit is lehet. Volt itt olyan kartárs, aki nem kis energia befektetéssel komoly kutatást végzett a témában. Írt is egy részletes blogot is, de letörölte, mert a userek egy része, csak azt olvasta ki belőle, amit akart. (Meg ami olcsóbb volt.) Úgy viszont simán haza lehet vágni a gépet.
... amúgy nem használom. Mint említettem azonnali garanciavesztés lenne a következménye.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 08:03:52 // 45025
kagylós 2T: internet, meg az interneten írogató bennfentesek az infó forrása.
Meg mint említettem, a hang változása is arra utal.

Az alap, hogy reklám és marketing szöveget nem olvasunk, mert még a végén hajlamos az ember elhinni. Sajnos a reklámozás is egy tudomány, ami az ember gondolkodásának elemzésén alapul. Idővel hat :-((
Piritu - 1.000.0002013-12-21 07:59:04 // 45024
Mindennek később lehet/lesz meg a következménye. 30e km semmi egy diesel életében.
(Az örök kérdésem, hogy hogyan veszed észre MOST, hogy mondjuk 400ezerről 350ezerre csökkentetted az akcióval a motor élettartamát? Sehogy.)
Piritu - 1.000.0002013-12-21 07:54:38 // 45023
"a Szamosinal a szerelo! ajanlotta hogy a Dpf szuro miatt hasznaljak spurit." - ez megint érdekes. Ugyanis azonnal ugrik a garancia, még az előtte végzett munkákra is.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 07:50:00 // 45022
"10% üzemanyagot tudunk megspórolni!!" - Jó duma :-D
Mindez mibe is kerül? Nem pont annyiba, mint az ígért megtakarítás, ami persze sose lesz meg...
...aztán még azt nem értem, hogy ebben a kib@szott CO2 emissziót csökkentő versenyben miért költenek milliókat a gyárak a motorok fejlesztésére, holott csak bele kéne önteni a tartályba. 10%-al javulna a hatásfok és 10%-al csökkenthetnék a fogyasztási és a CO2 adatokat.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 07:46:05 // 45021
A TS-t csak példaként említettem, hogy mindenféle hókusz-pókusz nélkül is sokat elmennek a motorok.
De, ha érzékeny nagynyomású példa kell, akkor az 1,9 mjetemet mondanám, amin 200e után is nulla korrekciós tényezőt mért az új gazdája. Sose látott semmiféle adalékot, és 50ezret emelt CR nyomással tett meg.
droberto2013-12-20 23:08:59 // 45020
Talán Adolf Zimmermann? :)
Szabad a gazda.

Egyébként nem sok mindent találtam a márkáról.
SZVSZ ez valami másodvonalbeli noname lötyi, amelynek németes nevét kihasználva nagyokat szakít Mo. legnagyobb autóalkatrész dealere.
Megannyi, autóba borogatják bele a kaszálni kívánó szerelők.
Liquid2013-12-20 22:14:34 // 45019
Ablak-Zsiráf? :D
zoltankublik2013-12-20 20:08:32 // 45018
Volt itt már valakinek olyan, hogy meleg motornál alapjáraton jön egy figyelmeztetés, hogy alacsony az olajnyomás, de csak néhány tized másodpercig jelzi ki? néztem kábellel is de nyomást nem tudom megnézni, csak azt hogy van-e nyomás
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-20 19:32:34 // 45017
Tudod mi az a A.Z ? Mikor megtudtam 3 hétig nem bírtam abba hagyni a röhögést ...szánalom :DDDD
zoltankublik2013-12-20 19:26:56 // 45016
?
Ezt nem értem.
Közvetlenül veszem nagykertől
droberto2013-12-20 18:53:30 // 45015
Holnap retteghet az ülésfűtés, mert meg fogom javítani. :)
Beszereztem mindent hozzá. Van már kárpit patent fogóm is.
A szakadáshoz beteszek egy darab vezetéket, a toldásnál összefonom, érvéghüvellyel összekapcsozom, + a hüvely mindkét végén ipari ezüsttel keményforrasztom.
Ha így nem lesz jó, akkor sehogy...
droberto2013-12-20 18:32:25 // 45014
Csak nem a fantasztikus A.Z. Meisterteile...?
zoltankublik2013-12-20 18:16:09 // 45013
Semmi bajom nincs vele, csak más olajokra van jó forrásom
Dömpi (il dottore)2013-12-20 17:59:57 // 45012
"A selenián kívül mit érdemes még venni?"

Miért? Mi a bajod vele?
mizooo2013-12-20 16:35:42 // 45011
Urak helyzetjelentés. A Legutóbbi MIL lámpás leállás óta nem állt meg a vas, pedig még az üzemanyagszűrőt sem cseréltem ki. A mai program a kocsibejáró kultúráltabbá tétele volt és egyben a télre való felkészülés, hogy ne sárban forogva kelljen megpróbálnom minden nap betalálni a kapun :)
ValeRossi462013-12-20 13:49:39 // 45010
Na sikerült minden gond nélkül kicserélni az izzítógyertyákat. Most megvárom h lehűljön és jöhet a teszt.
Liquid2013-12-20 13:18:01 // 45009
véleményem szerint ennek a hatásmechanizmusa kísértetiesen hasonlít a sportlégszűrő-sporttestkábel-sportgyertyakábel és társaihoz, adott esetben akár még javíthat is valamit
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-12-20 12:36:45 // 45008
Ha nem lehet javítani akkor, adok-veszek rovat :) újat semmi esetre sem.
mzo2013-12-20 12:29:01 // 45006
50 e ftban benne van a 4 porlasztocsucs is a nagynyomasun kivul? :) Azonkivul a nagynyomasut sokszor nem lehet javitani, csak cserelni, ha tonkre megy... Es akkor szamoljuk meg bele hogy elvileg a Dpf elettartamat is meghosszabithatja az egesternel szelepeknel a lerakodast is gatolhatja... Persze csak elviekben ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak