Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-28 20:19:09 // 45405
hm az EU5-ös azért rosszabbul eszik nekem most 5,5 a vegyes így télen rövid futkosásban...mondjuk nem is olyan kicsi ez az EVO, nem rossz de az eleje nagyon randa :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-28 20:17:26 // 45404
Télen inkább borozgatom, most egy rozé lesz a soros :)
ALFI1562013-12-28 20:16:32 // 45403
De meg ám.Marad is!De ha tudsz ajánlani jobbat szólj.Napi futkosás ami havi 3000km.(évi súlyadó 12.000,évi biztosítás 13.000, fogyasztás városba 4.1-4.6 között,főúton 3.8)
Liquid2013-12-28 20:15:44 // 45402
köszi, arra fog válni az tuti :)
Liquid2013-12-28 20:14:46 // 45401
nemsemmi, még nem láttam ilyet.
Amúgy se mindennapi a nem fekete TI belső
Amúgy se mindennapi a nem fekete TI belső
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-28 20:11:50 // 45399
arra nem igazán jó vagy is túl nagy az értékvesztése, használni kell az biztos Puntesz meg van még? :D
Liquid2013-12-28 20:11:11 // 45398
GTPeti2013-12-28 19:53:54 // 45397
Hangsúlyozom, ha egy fogyasztó túl nagy áramot szív, az hamar (pl. 2 év alatt) tönkreteszi az akksit. (Tapasztalat.)
GTPeti2013-12-28 19:53:05 // 45396
Megnéztem, a nyugalmi áramfelvétel-mérés menetét még nem írtam le, csak akartam.
A kiindulási állapot gyújtás nélküli autó, meglazított akkusaruval. (Hogy melyik, az mindegy, én a negatívot venném, az a 156-on könnyebben hozzáférhető.)
A legkönnyebb a műveletet két emberrel kivitelezni.
Multiméter pl. 200mA-s méréshatárban. (A biztosítékot előtte nem árt ellenőrizni, különben "virtuális akkusaru levétel" lehet az eredmény.)
Az egyik multiméter vezetéket a meglazított akkusarura kell (stabilan) csíptetni.
A másik mérővezetéket az akkusarun keresztül az akkupólusra nyomni és tartani.
(A saru továbbra is a helyén, az akku pólusán van.)
Ha most a sarut a pólusra nyomott mérővezetékhez nem hozzáérintve felemeljük, akkor az áram a multiméteren keresztül fog folyni. Remélhetőleg 200mA alatt lesz, így a biztosíték is épségben marad. A 200mA-es méréshatár azért fontos, mert az egyszerűbb multiméterek felbontása 10A-s méréshatárban meglehetősen durva. Vagyis nem lehet komoly konklúziót levonni a mért értékből.
Az érték most leolvasható.
Ha sikerül az áramkört nem megszakítani, akkor mehet vissza az akkusaru, az elektronikák, így a rádió semmit nem vettek észre a műveletből. Nem kell pl. újra beírni a kódot.
Másik szempont, hogy miért célszerű így mérni. Ha ugyanis megszakad az elektromos rendszer ellátása és újra helyre lesz állítva, akkor sok elektronika akár percekig inicializál, az áram így jóval nagyobb, mint a valós nyugalmi áram.
A kiindulási állapot gyújtás nélküli autó, meglazított akkusaruval. (Hogy melyik, az mindegy, én a negatívot venném, az a 156-on könnyebben hozzáférhető.)
A legkönnyebb a műveletet két emberrel kivitelezni.
Multiméter pl. 200mA-s méréshatárban. (A biztosítékot előtte nem árt ellenőrizni, különben "virtuális akkusaru levétel" lehet az eredmény.)
Az egyik multiméter vezetéket a meglazított akkusarura kell (stabilan) csíptetni.
A másik mérővezetéket az akkusarun keresztül az akkupólusra nyomni és tartani.
(A saru továbbra is a helyén, az akku pólusán van.)
Ha most a sarut a pólusra nyomott mérővezetékhez nem hozzáérintve felemeljük, akkor az áram a multiméteren keresztül fog folyni. Remélhetőleg 200mA alatt lesz, így a biztosíték is épségben marad. A 200mA-es méréshatár azért fontos, mert az egyszerűbb multiméterek felbontása 10A-s méréshatárban meglehetősen durva. Vagyis nem lehet komoly konklúziót levonni a mért értékből.
Az érték most leolvasható.
Ha sikerül az áramkört nem megszakítani, akkor mehet vissza az akkusaru, az elektronikák, így a rádió semmit nem vettek észre a műveletből. Nem kell pl. újra beírni a kódot.
Másik szempont, hogy miért célszerű így mérni. Ha ugyanis megszakad az elektromos rendszer ellátása és újra helyre lesz állítva, akkor sok elektronika akár percekig inicializál, az áram így jóval nagyobb, mint a valós nyugalmi áram.
Shadin2013-12-28 19:46:56 // 45395
Ebben az esetben ha jól értem nézzem meg a generátor csatlakozásait, az akkué rendben van, majd pedig vigyem egy szakemberhez...
Az a 13,5 se nem rossz se nem jó :-( lehet, hogy ezért cserélgetek akkumulátort 2 évente...
Az a 13,5 se nem rossz se nem jó :-( lehet, hogy ezért cserélgetek akkumulátort 2 évente...
GTPeti2013-12-28 19:42:56 // 45394
"Ez releváns a töltő feszültség tekintetében?"
Minimálisan. Ha túl alacsony az akkufesz, vagyis nagy (lenne) a feszültség különbség a gen. és az akku közöt, akkor a 120A-re képes generátor pikk-pakk "szintre hozza" az akkut. A töltőáram ilyenkor meglehetősen magas, de nagyon hamar alacsony (max. néhányszor 10A, de inkább még alacsonyabb) szintre csökken.
Vagyis, ha mondjuk 12,3-12,5V körül van a nyugalmi akkufesz, akkor 5-10perc után már nincs hatása a töltöttségnek a generátoron mérhető feszültségre.
Minimálisan. Ha túl alacsony az akkufesz, vagyis nagy (lenne) a feszültség különbség a gen. és az akku közöt, akkor a 120A-re képes generátor pikk-pakk "szintre hozza" az akkut. A töltőáram ilyenkor meglehetősen magas, de nagyon hamar alacsony (max. néhányszor 10A, de inkább még alacsonyabb) szintre csökken.
Vagyis, ha mondjuk 12,3-12,5V körül van a nyugalmi akkufesz, akkor 5-10perc után már nincs hatása a töltöttségnek a generátoron mérhető feszültségre.
Shadin2013-12-28 19:38:01 // 45393
Köszi az infókat, az akku teljesen fel volt töltve mikor betettem ill. mértem. Ez releváns a töltő feszültség tekintetében?
A nyugalmi áram lehet pontatlan, mert a műszer vagy mA-es, vagy 10A-es tartományban tud mérni és mivel az előző nem elég a beinduló fogyasztókhoz, így a 10-esben mértem, de sokkal több nem lehet a (párszor) 10mA-nél.
A nyugalmi áram lehet pontatlan, mert a műszer vagy mA-es, vagy 10A-es tartományban tud mérni és mivel az előző nem elég a beinduló fogyasztókhoz, így a 10-esben mértem, de sokkal több nem lehet a (párszor) 10mA-nél.
ALFI1562013-12-28 19:06:04 // 45392
Nekem akkor jönne be igazán ha fekete belsős lenne nem ezzel a világossal.Elgondolkodtató..........De igazából minek?Ott álljon a garázsba?Akkor használnánk amikor kirándulunk.Menne átlagba havi 1000kilómétert mint a többi alfa.
droberto2013-12-28 18:51:17 // 45391
Jaja, nagyon kívánatos. :)
Vedd meg! :)
Vedd meg! :)
'''''2013-12-28 18:49:52 // 45390
Rá van írva,hogy PIROS! :-)
droberto2013-12-28 18:49:27 // 45389
Nem, sima piros sűrű zsír, de korróziógátló és talán az áramot is vezeti.
GTPeti2013-12-28 18:47:40 // 45388
Ez rézzsír? Tippem szerint nem, ez inkább kék v. átlátszó zsír.
ALFI1562013-12-28 18:46:12 // 45387
Ebbe a kocsiba akkor ténleg minden benne van.
droberto2013-12-28 18:40:25 // 45386
Most nincs nálam régi árlistám, de 350k rémlik.
ALFI1562013-12-28 18:38:42 // 45385
Mibe kerülhetett ez az extra annó?
droberto2013-12-28 18:34:55 // 45384
GTPeti2013-12-28 18:28:30 // 45383
Jaja, az jó dolog. Bár én ezt a spray-s Motip-ot már nem venném. Sokkal inkább tégelyest, kerül, amibe kerül.
droberto2013-12-28 18:26:42 // 45382
Bőrözött műszerfal. Szerintem az egyik legritkábban ikszelt extra. Brera/Spider-ból több ilyen van.
ALFI1562013-12-28 18:21:43 // 45381
Nem is tudtam,hogy van ilyen műszerfalas.Elég egyedi.Nem sok ilyen lehet.
droberto2013-12-28 18:09:24 // 45380
"Gyanú esetén kontaktkorróziót kell legelőször keresni!" - Ezt osztom én is. Annyi kieg., hogy most már kontakt zsírt használnék.
droberto2013-12-28 18:04:00 // 45379
GTPeti2013-12-28 18:02:48 // 45378
Ami még kimaradt. Tipp: Valós 200ekm-nél egy tapodtat sem menni generátorfelújítás vagy új generátor nélkül...
GTPeti2013-12-28 18:01:53 // 45377
"A töltésem 13,47V és 13,55V között mozog. az eLearn szerint, ha kevesebb mint 13V akkor rossz a generátor."
13,7 és 14,2V között kéne lenni a generátor háza és a kimeneti kapcsa között mérve.
(A 14,4V azért csak elvi maximum érték, mert ott már gázképződés is van, emiatt max. egy akkutöltőnél alkalmazható, mint lekapcsolási feszültség, de nem egy konstans akkura kapcsolt feszültségforrásnál.)
Gyanú esetén kontaktkorróziót kell legelőször keresni!
A 11,4V NAGYON rossz érték.
A 10mA-t illetően én szkeptikus lennék. Az túl jó egy mai autónál. A mérés menetét asszem anno leírtam az akkus posztban. Főleg, hogy a túl hamar lemerülő akksit inkább egy 100mA-nál nagyobb áramot felvevő fogyasztó okozhatja. (Riasztó, rádió, stb.)
Amit én elsőnek megpróbálnék: Pl. 2500-as fordulatszámnál multiméterrel mérném a akkunk a feszültséget. Szkóppal sem lenne hülyeség ellenőrizni. (Abból kiderül ha diódahiba van a generátorban.)
13,7 és 14,2V között kéne lenni a generátor háza és a kimeneti kapcsa között mérve.
(A 14,4V azért csak elvi maximum érték, mert ott már gázképződés is van, emiatt max. egy akkutöltőnél alkalmazható, mint lekapcsolási feszültség, de nem egy konstans akkura kapcsolt feszültségforrásnál.)
Gyanú esetén kontaktkorróziót kell legelőször keresni!
A 11,4V NAGYON rossz érték.
A 10mA-t illetően én szkeptikus lennék. Az túl jó egy mai autónál. A mérés menetét asszem anno leírtam az akkus posztban. Főleg, hogy a túl hamar lemerülő akksit inkább egy 100mA-nál nagyobb áramot felvevő fogyasztó okozhatja. (Riasztó, rádió, stb.)
Amit én elsőnek megpróbálnék: Pl. 2500-as fordulatszámnál multiméterrel mérném a akkunk a feszültséget. Szkóppal sem lenne hülyeség ellenőrizni. (Abból kiderül ha diódahiba van a generátorban.)
Piritu - 1.000.0002013-12-28 17:42:09 // 45376
Nekem már egyszer cserélni kellett az antennát, mert megrágták. Már megint esedékes egy új.
Shadin2013-12-28 17:27:48 // 45375
Sziasztok!
A töltésem 13,47V és 13,55V között mozog. az eLearn szerint, ha kevesebb mint 13V akkor rossz a generátor.
Szerintetek mennyinek kellene lenni? Elhangzott itt már 14V feletti érték is, de a google szerint az már nem tesz jót...
Az új akkuval tök jól indul az autó, a régi 3-4 nap állás után 11,4V-ra merült, ami elég kevés, de +5 fokban pöccre indult az autó vele. Már 12V-ra is azt írják, hogy totál ki van merülve...
Nyugalmi áram felvétel kevesebb mint 10mA.
Nem értem én ezt.
A töltésem 13,47V és 13,55V között mozog. az eLearn szerint, ha kevesebb mint 13V akkor rossz a generátor.
Szerintetek mennyinek kellene lenni? Elhangzott itt már 14V feletti érték is, de a google szerint az már nem tesz jót...
Az új akkuval tök jól indul az autó, a régi 3-4 nap állás után 11,4V-ra merült, ami elég kevés, de +5 fokban pöccre indult az autó vele. Már 12V-ra is azt írják, hogy totál ki van merülve...
Nyugalmi áram felvétel kevesebb mint 10mA.
Nem értem én ezt.
droberto2013-12-28 17:19:53 // 45374
A kérdés ennél az, hogy a párnák milyen mértékben illeszthetők a gyári kapcsolóhoz (és elektronikához).
mizooo2013-12-28 17:12:10 // 45373
GTPeti2013-12-28 16:46:07 // 45372
Pityukoma, erre lenne egy hatásos megoldás. A Kemo nagyfesz. kimenettel is rendelkező nyestriasztójára lenne szükség. Ahhoz kéne gyártani egy pár ideiglenes elektródát. (Pl. aluszalagot felragasztva.) Ha a macsesz rámegy, elmegy a kedve az autón flangálástól. (De nem hal meg, sőt baja sem lesz.) Én ezt tenném.
droberto2013-12-28 16:02:19 // 45371
Büdös dögök.
Látom nem csak engem kapott el az idegbaj. :)
Látom nem csak engem kapott el az idegbaj. :)
droberto2013-12-28 15:59:09 // 45370
Délelőtt elgurult a gyógyszerem.
Sikerült megjavítanom az ülésfűtést másodszorra, két év után végre tökéletes. Kész sincs a bal, erre meg tönkre megy a jobb oldali. Két ötven kilós ember nem ült benne 1-1 órát, koncentrált erő pedig még elvétve sem érte.
Komolyan mondom, elmehet az összes autóipari beszállító a fenébe.
Ennyit a nagy német W.E.T. - Automotive Systems-től. Meg az Alfa is összekaphatná végre magát. Végtére is ők szerelték be a kárpit alá ezt a szemetet. Bla-bla-bla...
Ócska egy portéka. A fűtőszálat - ami mindnyájunknak elszakad, akár egy lepkefingtól is - kb. 10 db vékony (a gyártója szerint rozsdamentes) kis szálacska alkotja.
Nincs is miért csodálkozni, hogy elszakad.
Sikerült megjavítanom az ülésfűtést másodszorra, két év után végre tökéletes. Kész sincs a bal, erre meg tönkre megy a jobb oldali. Két ötven kilós ember nem ült benne 1-1 órát, koncentrált erő pedig még elvétve sem érte.
Komolyan mondom, elmehet az összes autóipari beszállító a fenébe.
Ennyit a nagy német W.E.T. - Automotive Systems-től. Meg az Alfa is összekaphatná végre magát. Végtére is ők szerelték be a kárpit alá ezt a szemetet. Bla-bla-bla...
Ócska egy portéka. A fűtőszálat - ami mindnyájunknak elszakad, akár egy lepkefingtól is - kb. 10 db vékony (a gyártója szerint rozsdamentes) kis szálacska alkotja.
Nincs is miért csodálkozni, hogy elszakad.
Pityukoma2013-12-28 15:56:36 // 45369
Nem, szerencsére csak sáros maszat. De úgy bosszant, mosás után lehúzom a vizet, áttörölgetem hogy cseppmentesen száradjon meg. Aztán hazamegyek és lám... :-(
Piritu - 1.000.0002013-12-28 15:45:10 // 45368
Elvileg a menüből is vissza lehet kapcsolni az indexkapcsolón. (csak kikapcsolni kell a MES)
Tibcsi1662013-12-28 15:33:40 // 45367
Alfonis2013-12-28 12:17:00 // 45366
úúúúú. az karc már? :O Nálunk is vannak antennát kicsit megrágták már :S De már készítjük a beállót a kutya meg ott köröz. Vége lesz a jó világnak :D
Alfonis2013-12-28 12:15:24 // 45365
Tegnap megérkeztünk alföldről. Odafele 5 en voltunk Pest felé kanyarodtunk elismerem, h a 205/55 r16 nem oda való :S halál utak és tényleg figyelni kell nagyon. Stresszes. Pest után 4 fő + teli csomagtartó - rekesz alma minden :P Pályán nyilván nem volt gond de az alföldi rossz utaknál sem. Úgyh annyira nem vészes. De nem Pest. Győr pályák Ausztria. Ezek sima ügyek. Rossz úton nemigen megyek ott meg vigyázok. :) Az úthibákat annyira szépen nyeli az autó. Bent ülve nem is érezni annyira rossznak az út mint valójában az. :P
Papámnak új diagnosztikai progija van kiakarta próbálni úgyh rádugtuk gépre. Kiiktattuk véletlen a biztonsági öv sípolót :D mondtam neki menjünk rá kíváncsiságból mer FES ben ezt nem láttam. Erre jól kiiktatta. :D Én szeretem ha sípol de már m1. Ezt lehet Fesben is aktiválni ? -mert én még ezt nem találtam meg benne... :P
Papámnak új diagnosztikai progija van kiakarta próbálni úgyh rádugtuk gépre. Kiiktattuk véletlen a biztonsági öv sípolót :D mondtam neki menjünk rá kíváncsiságból mer FES ben ezt nem láttam. Erre jól kiiktatta. :D Én szeretem ha sípol de már m1. Ezt lehet Fesben is aktiválni ? -mert én még ezt nem találtam meg benne... :P
Pityukoma2013-12-28 12:07:04 // 45364
Liquid2013-12-27 23:47:39 // 45363
kiváló ötlet, úgyis rég nem láttuk rajzolni :)
Haddel2013-12-27 23:44:27 // 45362
Dévid2013-12-27 23:00:26 // 45361
Már jó ideje nem rajzol a legény... :)
Pityukoma2013-12-27 22:21:10 // 45360
Mindegy, legközelebb lerajzolod ahogy Piritu írta, és garantáltan mindenki egyből megtalálja :-D
Pityukoma2013-12-27 22:13:10 // 45359
Én a rajzolásra szavazok :-D
Haddel2013-12-27 22:03:56 // 45358
Én is ilyenekre gondoltam ,vezérlést is mindenképp. A fékek szerencsére teljesen jók ,betét ,meg tárcsa is.
Piritu - 1.000.0002013-12-27 21:50:07 // 45357
Tibcsi1662013-12-27 21:39:09 // 45356
Üdv a csapatban! Én minden folyadékot, szűrőt, szíjat cseréltem amikor megvettem a vasat. Mindegy mennyi km van benne. És persze a fékeket, ha túl kopottak.