Fórum >> Típusok >> 159

mex862014-03-18 21:01:02 // 50405
a tiéd sztem eleve módosított.
az öregebbeknél sajnos nem így van...
mex862014-03-18 21:00:18 // 50404
sztem ez totál változó, soknál már gariba előjött
valami tömítettségi hiba miatt elkezdenek rozsdásodni ahol nagyon nem kéne neki, ettől előbb-utóbb elkezd ereszteni (megeszi a szimmeringet), de talán 07-08ban valahol módosítottak rajta onnantól nincs ez a gond.
Dömpi (il dottore)2014-03-18 21:00:05 // 50403
Nálam ez alap. Úgy gondolom, hogy egy gyártó együtt, egymáshoz fejleszti a tárcsát és a betétet.
Dömpi (il dottore)2014-03-18 20:58:41 // 50401
Ez olyan mint a váltó...rettentő sokáig bírja megfelelő gondozás mellett.
A váltóban sem kell hivatalosan olajat cserélni, mégis ajánlott 100e km-enként.

A kormánymű akkor megy tönkre, ha a be tud szivárogni a nedvesség a fogasléchez. Sajnos a gumiharangja (harang ugye?) nem túl jó.
Szóval, ha időnként átzsírzod és új bilincseket teszel fel, akkor nem lesz baj.
blog
mex862014-03-18 20:58:29 // 50400
bár az életterévé sem fog válni akkor sem...
mex862014-03-18 20:58:09 // 50399
méregfog kihúzás után annyira nem lesz ellenére a város :)
Ákos (dewvil)2014-03-18 20:51:13 // 50398
egyébiránt a textar tárcsa hajlamos elvetemedni, nekem sikerült 2 garnitúrát is mennybe repíteni.
Csabi2014-03-18 20:49:00 // 50397
Nekem Brembo-Textar páros van...hát mit mondjak lehetne jobb, a 156omban simogatni kellett a féket...itt nem.

Viszont pont a hétvégén satuztam 140ről-0-ra, mert az M6on egy Peugeotnak kitört a hátsó kereke és megpördült...szerencsére megúszták... de visszatérve nem lett hullámos a tárcsa...szerintem ilyen szempontból jó a Brembo...csak nincs felületkezelve...ergo ha azt akarod, h ne rozsdásodjon akkor le kell fújni....az ATE le van fújva , de drágább is...
Ákos (dewvil)2014-03-18 20:44:07 // 50396
út. és használat függő erősen. mi cseréltünk már 100000nél is pl.
de a nemrég vásárolt teherauto flottánkban pl 100000 alatt 10ből 8nak lóg a kormányműve és szivárog is.
de ez megincsak tipus és használatfüggő
mzo2014-03-18 20:42:29 // 50395
Nekem a Ferodo-ról és a Textar-ról van tapasztalatom igaz nem Alfánál, hanem off-os márkáknál. Mindkettő pozitív. Amit esetleg még ajánlhatok, hogy ha lehet legyen azonos márkájú a tárcsa és a betét. Elvileg úgy a leghatékonyabbak.
Ákos (dewvil)2014-03-18 20:41:21 // 50394
a brembo tárcsa jó szerintem, én is azt raktam fel, ferrodo betéttel. a betét nekem egy hangyányit gyengének tűnik.
Giuntini2014-03-18 20:39:09 // 50393
A kormánymű általában mennyi kilométernél megy tönkre?
Dömpi (il dottore)2014-03-18 20:34:37 // 50392
Milyen féktárcsát/betétet vettél?
Én ha minden igaz szombaton cserélem. Egyenlőre úgy fest, hogy vagy Brembo lesz, vagy Ferodo.

Többiek:
Vélemények? Tapasztalatok?
(tudom Erhard-nak behullámosodott a Brembo...de azon kívül érdekelnének vélemények)
Giuntini2014-03-18 20:03:48 // 50391
Én nem húzom ki a méregfogát, mert lassan elkezdődik nálam a nagy autópályázások időszaka, ami eltart novemberig. Ennek az autónak a város a rákfenéje.
David | Centocinquantanove2014-03-18 20:00:59 // 50390
Ma végre én is hazacsikorogtam a vadonás új nyári gummákkal. Már kezdtem unni a téligumi zaját :-) Egyúttal kapott új féktárcsát és betétet is. Még bekoptatós szóval egyelőre a fékhatástól nem vagyok elájulva, de jó eséllyel még javulni fog... Pont időszerű volt a fékcsere, a tárcsán volt már 2-2 mm váll és a pofákon is a sarkokban már átsejlett a fém.
mizooo2014-03-18 19:50:08 // 50389
Én mindig mondtam, hogy jó autó ez :P
ValeRossi462014-03-18 19:46:11 // 50388
En sem irattam meg ki az EGR-t dele van falazva. Csak a hiba kodot dobja mast nem .
mex862014-03-18 19:43:03 // 50387
nézzétek meg az Adok-veszekben GT Cartárs által árult faliórákat :)
a 159-eses már az enyém :)
igen jól néz ki :)
mex862014-03-18 19:40:45 // 50386
tényleg ennyi van mint tipushiba:

dpf, egr, kormánymű (ez kikopik lassan mert már minden érintettben cserélve)
aztán ennyi kb ami jellemző, ezekkel ki lehet húzni a méregfogat :)
mex862014-03-18 19:37:57 // 50385
még1 ok dpftelenitésre...
Giuntini2014-03-18 19:29:31 // 50384
Köszönöm Pityukoma!
Ki lett olvasva a hiba, a nyomáskülönbség érzékelő cső az elektronika és a részecske szűrő között. Lyukas volt, le lett vágva egy darab belőle. Sajnos az a rész, ahol van benne hővédő fém betét. Meg lett próbálva a fémbetét visszahelyezése. A DPF 82%-osan volt eltömődve, ezért a Kelet Pestből ki az M3-ra. Ahogy felértem megkezdte a reg.-et, vagy 40 km-en keresztül. A regenerálás vége felé ismét kidobta a hibakódot. Vissza a szervizbe, a DPF eltömődöttsége lement 27%-ra, a nyomáskülönbség érzékelő cső teljesen átégve. A komp szerint 650fokon regenerált. Nincs mit tenni, tehát megrendeltem egy vadiúj gyárit, elég húzós az ára 13000Ft, de ez nekem kedvezménnyel, mert húsz körül lenne az ára. De ki kell venni a részecske szűrőt is, most már nem akarok szórakozni vele, át kell mosni. Állítólag ez a hiba mindig a 2.4-nél jött ki.
Ricsi 1472014-03-18 17:55:25 // 50383
Beszeltem ma a szerelovel, hogyha mar ugyis lefalazta az EGR-t (mert arra is gyanakodott h nem ugy mukodik ahogyan kellene) akkor nem maradhatna ugy aztan majd vmikor elintezem a kiirasat, azt mondta hogy most az miatt veszmodban van az auto es az annyira nem jo neki... de ha neked sincs vele semmi gondod akkor hnap megmondom neki h maradjon csak benne :)! Amugy ma atmostak a motort azt mondja h most mar szepen huz 1600-1700 kozott, nalam 2000 alatt olyan volt mintha egy swiftben ulnek... Jah es allitolag vissza tert bele 30-40 lo ebbol elhiszek egyenlore 10-et... Vegre vissza kapom szerdan vagy csutortokon, biztos beteg vagyok de ugy hianyzik ez az auto hogy megorulok mar... :D
mex862014-03-18 15:31:52 // 50382
jaja gondoltam, csak vérsziväsnak szäntam :)
mex862014-03-18 15:31:18 // 50381
ja hät igy megdölt az hogy auton volt
Dömpi (il dottore)2014-03-18 15:23:57 // 50379
az áron aluliság oka a DOT1410 volt (2010-es gumik)
Dömpi (il dottore)2014-03-18 15:23:06 // 50378
kétlem hogy valakinél már lett volna, ez a gumi még nem volt kocsi alatt

a második elméleted viszont igaz lehet
mex862014-03-18 15:16:03 // 50377
ember meg akitöl vetted beprobälta hätha épp nem me´sz olyan gyorsan vagy belefér a türéshatärodba, és eladta.
nem jött be, most visszaveszi, aztän eladja mäsnak aki esetleg nem viszi vissza...
mex862014-03-18 15:15:27 // 50376
amugy az elözö 19es garniturädnäl ugy érzem ez volt az oka annak hogy ennyivel ära alatt kaptad, hogy rázott már vkinél és visszavették utäna meg neked eladtäk, vagy vmi gyärtäsi hibäs csak vki kimentette a megsemmisités elött.
mex862014-03-18 15:14:16 // 50375
ha forditva lenne morgosabb a hangja az megérteném :D
erölködik a motor :D
mex862014-03-18 14:59:28 // 50374
ráérsz kiiratni
én igy vettem hogy mär falazva volt és igy is hasznälom nem tilt meg semmi.

cisnältunk is väsärläskor is egy hibaolvasäst nehogy ät legyek vägva a palänkon de valoban csak az egr-t irja és ki is tudom törölni.
tulaj mondta ha akarom kiveszi a falat, de az nem lesz nekem jo idövel, mikor majd leragad meg beällnak miatta a szivocsöcsappantyuk hogy korommal idövel televägja a szivosor.t
Liquid2014-03-18 14:38:32 // 50373
nagyon akarod már a 19-es kerekeket :)
Dömpi (il dottore)2014-03-18 14:25:35 // 50372
Érdekes újra a 16-os télikereken gurulni.
Meg vagyok róla győződve, hogy ez (215/55 R16) kicsi a 159-nek, még a kocsi hangja is morgósabb és a váltóáttét sem olyan pontos, mint a 19-es kerekekkel.

Ne kérdezzétek mi az összefüggés, mert műszakilag nem tudom megmagyarázni, egyszerűen csak így érzem.
mzo2014-03-18 14:08:19 // 50371
Remap nem volt, egyelőre nem igénylem, elég nekem a 150 le-is. :)
Ricsi 1472014-03-18 13:40:15 // 50370
Ha az EGR-t lefalazom de nem tudom rögtön kiíratni, hanem majd lehet, hogy csak 1-2 hónap múlva (mikor a DPF is távozik és jön a chip) az befolyásolja az autó viselkedését, letilthat olyankor vagy akármi, vagy nyugodtan használhatom csak lefalazott EGR-el aztán majd kiíratom mikor időm, pénzem lesz megejteni a többi dologgal együtt?! Amúgy érdekes dolog ez a DPF-EGR téma nekem pl minden szerelő azt mondja, hogy nem kell bántani őket nem kell lefalazni, kiszedni stb mert az úgy jó ahogy van... aztán meg mondják 2 mondat múlva, hogy ezeknél az autóknál csak ezzel a két dologgal van mindig probléma...! Most akkor, hogy is van ez? :)
mex862014-03-18 13:05:03 // 50369
:)
hasonló jókat várok én is :)

remap is volt?
nekem az is lesz :)
Shadin2014-03-18 12:41:50 // 50368
Falazással csak sárga jön, ha leesik a stekker akkor úgy emlékszem vészmódba kapcsol.
mzo2014-03-18 12:30:08 // 50367
Sziasztok!
A mai napon kivetettem a Dpf szűrőt. A kiírást EGR-el egyetemben még hétvégén megejtettem. Amit érzek a Dpf kivétele után: Picit lágyabban jár a motor, icipicit halkabb lett, főleg alapjárat környékén! (ez fura is egy picit), és egy kicsit nyomatékosabbnak - élénkebbnek érződik. Kormot visszapillantóból láthatót nem dob, akárhogy nyomtam neki, semmit nem láttam, még csak felhőcskét sem. A fogyasztásról kb két hét múlva tudok majd beszámolni.
Egyszóval idáig nagyon pozitív a változás. :)
mex862014-03-18 10:54:42 // 50366
nálam EGR falazva van, telibe.

MIL Lämpa van, de nem ällt ät vészüzembe.
hibát tudom is törölni de ugye hamar visszajön amint felismeri h nincs nyomäskülönbség EGR elött meg utän.
Dömpi (il dottore)2014-03-18 08:56:51 // 50365
Sok sikert.
Azért ha meglesz az új beállítás, majd belinkelem.
Zsunior2014-03-18 08:54:49 // 50364
Nálam EGR csere után a stekker ami az EGR-re csatlakozik lecsúszott menet közben (a drága márkaszervízben az előző tulajnál sikerült eltörni) Motorkontroll kigyullad, egyébként semmi változás nem történt. Mondjuk nálam a következő indításnál átrakta magát vészüzemmódba, és nem forgott többet a motor 2000nél. (Mondjuk akkor megijedtem :)) )
Stekker visszadug, rögzít, hibakód töröl és voilá :)
.......................2014-03-18 07:46:06 // 50363
szorul az EGR szelep tengelye,
a gyári zsír a tengelyen mostanra összeálllt a korommal ,
ki kell gázolajban mosni,
és váltóolajjal megkenni

aztán jó lesz
Csabi2014-03-18 01:24:24 // 50362
Nagyon köszi a képeket! Tényleg nem látszik szembetűnő félrekopás...uh megpróbáljuk milyen lesz a te beállításaiddal...
Giuntini2014-03-18 00:19:43 // 50361
Köszönöm, remélem nekem is ez lesz.
Pityukoma2014-03-17 23:52:23 // 50360
Jól mondja a gumisod. Nekem pont tegnap ütötte meg a szemem egy apró ikon a leszerelt téli gumim (Michelin Primacy Alpin) oldalán az M+S (Mud+Snow / sár+hó) jelölés mellett közvetlenül. A fénykép nem adja vissza, de próbáltam fehér filccel kihúzni hogy jobban látsszon.

4mm alatt hóban már nem ajánlja a használatát a Michelin. Gondolom más gumigyártók is hasonlóképen vélekednek.
Sajna én is így szembesültem vele hogy minimum 2db-ot vennem kell az ősszel.


Más: próbálgattam az új nyári gumijaimat. Ezek a Contik eszméletlenül tapadnak. Ilyen jó gumik még nem voltak alattam:-) Örülök hogy hallgattam a gumisomra. Egy hátrányát említett, mégpedig hogy kicsit jobban kopnak az átlagtól. -majd meglátjuk-
Zsifi sw2014-03-17 23:31:27 // 50359
Azt nem tagadom nagyon szép látványt nyújt a 19"-os kerék, de sírva fakadnék, ha annak bármi baja esne. :) És sajnos Budapest útjain nem tudnám aggodalom nélkül elengedni vele asszonyt... Hát hiányzik ez nekem? :D
Zsifi sw2014-03-17 23:28:12 // 50358
Szia!

Mi a helyzet Z-vel? Sikerült elérned?
Pityukoma2014-03-17 22:37:15 // 50357
Hátha:Blog, ;-) Azért gondolom, mert szóról szóra ugyanaz amit írsz mint nekem nemrég volt.
Liquid2014-03-17 22:06:37 // 50356
így van, ez ritka dolog
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak