sajna a Jts ben is van kettőstömegü
söt nagynyomású is ,csak benzint pumál
a Tbi ben még turbo is
semmiben nem külömbözik a jtd töl
sajna ez mert olyan szívesen vettem volna Brera V6 ot persze LPG vel hajtva
.......................2014-05-05 21:57:10 // 52906
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-05 21:56:12 // 52905
erre azért ne vegyél mérget egy új főtengely vagy egy komplett HF egy TS-hez kisebb vagyon
Piritu - 1.000.0002014-05-05 21:55:29 // 52904
Benzinest sose racionális érvek alapján vesz az ember :-P
.......................2014-05-05 21:54:14 // 52903
isten hozott a benyás 159 es között,
szívesen látunk itt
szívesen látunk itt
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-05 21:53:38 // 52902
mikor jönnek a problémák majd akkor is maradj aktív mint az a pár JTS tulaj aki a faszbúkon keres lánccseréhez értő szerelőt...itt biztos kínos ...
Piritu - 1.000.0002014-05-05 21:52:11 // 52901
A kormossal - pont a nagy km miatt - inkább az a gond, hogy egy-egy javítás nagyon "ütős" számlát tud teremteni. Akár a kocsi értékével is összemérhetőt. Egy "klasszikus" TS-nél ilyen azért nincs. (Kettőstömegű + CR rendszer + turbó áráért gyári felújított 2.0TS motort lehet venni.)
A benzinár ráadásul el van osztva az évek során, igaz hogy folyamatosan fáj, de nem annyira, mint egyszerre a sok.
Én is lehidaltam, amikor a győri szerviz közölte, hogy a 156-om értékének 25%-a lesz egy új turbó...
A benzinár ráadásul el van osztva az évek során, igaz hogy folyamatosan fáj, de nem annyira, mint egyszerre a sok.
Én is lehidaltam, amikor a győri szerviz közölte, hogy a 156-om értékének 25%-a lesz egy új turbó...
avvocato2014-05-05 21:47:33 // 52900
Én azért csak aktív tag vagyok!
.......................2014-05-05 21:46:00 // 52899
a Mito t diesellel vettem és 100 ezren spóroltam az üzemanyagon vagy 1,2 millát
ugye a benyás T jet Mito a pályán 8,5 et eszik,a diesel meg 5,5 öt
az 3 literx 400 Ft az 1200 szor 1000 akárhogyis számolom 1,2 milla
ha 200 ezret számolom akkor 2,4 millát spórolok,abból Meg kijön lassan egy 159 1,9 jtdm
ugye a benyás T jet Mito a pályán 8,5 et eszik,a diesel meg 5,5 öt
az 3 literx 400 Ft az 1200 szor 1000 akárhogyis számolom 1,2 milla
ha 200 ezret számolom akkor 2,4 millát spórolok,abból Meg kijön lassan egy 159 1,9 jtdm
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-05 21:46:00 // 52898
és ez egy 2,4 és egy TBI-nél a duplája kb....
Piritu - 1.000.0002014-05-05 21:38:34 // 52897
Mindig érdekes dolgok jönnek ki, ha az ember számol:
200.000 km - 2 literes többletfogyasztással számolva 4.000 liter üzemanyag. 410 Ft/literrel számolva az 1.640.000 Ft (!!)
Ennyiből azért nagyon sok mindent ki lehet cserélni...
200.000 km - 2 literes többletfogyasztással számolva 4.000 liter üzemanyag. 410 Ft/literrel számolva az 1.640.000 Ft (!!)
Ennyiből azért nagyon sok mindent ki lehet cserélni...
Liquid2014-05-05 21:32:44 // 52896
valszeg sokat, ellenben a mai modern turbós fűnyíró illetve a közvetlen befecskendezéses benzinmotor se az a tipikus kimegy a világból szívómotor, tele van lambdával, kettőstömegűvel, egr-rel meg minden más jóval, ilyen a Holden JTS is.
Az egy dolog hogy fogyaszt de még gyenge és a hangja, karakterisztikája se az igazi. Egyedül a TIBI ami fel tud valamit mutatni, de az meg dízeles hangolású, nem tud többet semmiben a 2.4 JTD-nél, ellenben többet kér az arcába. Egyik se egy 2.0TS vagy régivágású V6. Igen tudom a V6 sokat fogyaszt a TS meg szar, de ez csak süket duma :)
És végére hagytam a legfontosabbat: Piritun és SKriszen kívül mindenkinek használt gépe van, az Isten se tudja mennyiről visszatekert órával, így simán be tud ugrani 1-2 javítás, és ezenkívül még ottvan az is amit szosza írt, vagy szinte nincs benyás, legalábbis aktív tagként nincs.
Az egy dolog hogy fogyaszt de még gyenge és a hangja, karakterisztikája se az igazi. Egyedül a TIBI ami fel tud valamit mutatni, de az meg dízeles hangolású, nem tud többet semmiben a 2.4 JTD-nél, ellenben többet kér az arcába. Egyik se egy 2.0TS vagy régivágású V6. Igen tudom a V6 sokat fogyaszt a TS meg szar, de ez csak süket duma :)
És végére hagytam a legfontosabbat: Piritun és SKriszen kívül mindenkinek használt gépe van, az Isten se tudja mennyiről visszatekert órával, így simán be tud ugrani 1-2 javítás, és ezenkívül még ottvan az is amit szosza írt, vagy szinte nincs benyás, legalábbis aktív tagként nincs.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-05 21:26:32 // 52895
mondjuk egy idő előtti lánccsere munkadíjjal és módosítókkal olyan tíz tele tank nyál ....
.......................2014-05-05 21:21:02 // 52894
csak azért lehet a dieselekről hallani mert a 90% unknak ilyen van
abenyás 159 es igen ritka ,és nem is nagyon írogatnak ide
abenyás 159 es igen ritka ,és nem is nagyon írogatnak ide
avvocato2014-05-05 21:11:00 // 52893
Azért regényt lehetne írni a dízelmotorok átokcsapásairól, másról se lehet olvasni a topicban. Kiváncsi lennék, hogy 200 000 km alatt mennyit kellett átlagban költeni 1-1 autóra, abból hány liter benzint lehetne venni.
avvocato2014-05-05 21:10:22 // 52892
Azért regényt lehetne írni a dízelmotorok átokcsapásaikról, másról se lehet olvasni a topicban. Kiváncsi lennék, hogy 200 000 km alatt mennyit kellett átlagban költeni 1-1 autóra, abból hány liter benzint lehetne venni.
Alfa GT-Csaba2014-05-05 21:04:52 // 52891
0238 a hiba kód
mizooo2014-05-05 21:02:24 // 52890
Kérd meg Manky-t foglalkozzon kicsit a programoddal :) ennyiért talán megírja amilyenre akarod...
Ákos (dewvil)2014-05-05 21:02:07 // 52889
ha szorul a geo-d es leakad akkor leveszi a powert es szivo d lesz belole. mikor mar akkora a gaz nyomasa hogy a a geo allitana de nem tud, letilt es csak ujrainditassal lesz jo. hibanak is betarolja valami toltonyomas hatar atlepes cimu hibakoddal. check engint nem feltetlen gyujt. turbo le pucol a geo osszerak es mosolygas. tapasztalat.
Alfa GT-Csaba2014-05-05 21:02:01 // 52888
inkább keresd meg Manky cartársat és irass vele egy progit ,olcsóbb mint a box és jobb is!!!Tapasztalatból beszélek,nekem is csinálta!
tdemeter2014-05-05 21:00:40 // 52887
Ez nem valamilyen butor apolo?:)
bizsó1592014-05-05 20:59:53 // 52886
ok köszi a kimerítő válaszokat akkor hanyagolom inkább nem kell a baj így is kényesek, ahogy mondjátok nem akarom még fokozni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-05 20:22:13 // 52885
igen vigyázatok rá, nyárig nem is lesz akkor gyártanak...azt hittem valami vicc de nem
Alfa GT-Csaba2014-05-05 20:10:38 // 52884
Legalább az éhes bontósok még jobban megkérhetik az árukat :-)!!Talán egy kilóra megvett kocsiból sikerül 2 millát kiárulni !!!
mizooo2014-05-05 20:07:14 // 52883
Ezt most hogy érted? :) Nagyon vigyázzunk rá ezentúl?
mizooo2014-05-05 20:05:07 // 52882
Igen itt megint köszönhet a műszerek pontatlansága :) kezeljük az adatokat tájékoztató jelleggel :) Lehet FES-ből kellene olvasni.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-05 20:03:53 // 52881
az újabb olasz húzás....nincs első kerékcsapágy se gyári, se utángyártott semmilyen ...azért ez zsír :(((
Alfa GT-Csaba2014-05-05 19:58:39 // 52880
Szerintem 30%-ot nem emel de lehet hogy 10 %nál sem sokkal többet ,viszont érzetre azt érzed hogy fú de bivaly lett a gép,mivel a beérkező jelet csalja el ,ezzel megemelve az üzemanyag nyomást és mennyiséget!Rúg egy qrva nagyot ,aztán elfogy mint a gyertya az erő!Viszont ,jobban kormol és tele nyomja a turbó geot és a dpf-t .
Shadin2014-05-05 19:40:05 // 52879
Mint kiderült, nagyban függ a befecskendezett üa mennyiségtől is, de ehhez már nem (sem) értek. Készítettem lyukas lezáró lemezeket különböző lyukátmérővel és néztem hogy viselkedik. d8mm és d12mm között teszteltem, valamint teljesen zárt és teljesen nyitott verzióban. Ugyan olyan körülmények között (2500giri, 140km/h, 6-osban tempomattal) a kért és a tényleges tb nyomás közötti különbség a nyitott és a falazott állapot között ~0,4 bárral nőtt. A furi az hogy normál használatnál amikor nyitna az EGR, de nem tud, akkor van ez a differencia ami a képeken jól látható, padlógáznál pedig amikor zárna az EGR, ott pedig rendbe jön a két érték.
Nem tudom látszik-e rajta minden, de ez a kért és kapott tb. nyomás a fordulat függvényében. Szerintem látszik a problémám:
Ez pedig az kért és kapott üa. mennyiség és a fordulatszám:
A meredek kék 4-esben padlógázon történő gyorsítás sík úton ~1500-4500giri között.
Nem tudom látszik-e rajta minden, de ez a kért és kapott tb. nyomás a fordulat függvényében. Szerintem látszik a problémám:
Ez pedig az kért és kapott üa. mennyiség és a fordulatszám:
A meredek kék 4-esben padlógázon történő gyorsítás sík úton ~1500-4500giri között.
Laosz1562014-05-05 19:18:08 // 52878
EGR megvan nekem,csak van benne az a 8mm-es furatu szukito rangatas miatt. Egyebkent mennyi lenne az idealis turbonyomas ezen sebesseg es fordulat mellett?
David | Centocinquantanove2014-05-05 19:17:02 // 52877
Jaja az eBay is televan ilyen csodadobozokkal. Egyiket sem raknám be, nem hiányzik, hogy kinyírjon ezt azt. Nem véletlen, hogy egy ilyenhez tizenhuszonezrekért lehet hozzájutni, egy komolyabb chiptuning meg lényegesen több.
Shadin2014-05-05 19:15:44 // 52876
Nem kiírt EGR-rel nincs gondom a tb nyomással....
.......................2014-05-05 19:03:48 // 52875
a Turbo nyomás gondok még a szabályzó szelep töl is lehetnek,és az összekötö kis vákuumcsövek miatt
de akkor kevés szokott lenni,nem fordítva
a Map szenzor is befolyásolja a Turbo nyomást
de akkor kevés szokott lenni,nem fordítva
a Map szenzor is befolyásolja a Turbo nyomást
Shadin2014-05-05 18:45:42 // 52874
Csak az nem volt még megnézve :-( Mi más jele lehet még?
.......................2014-05-05 18:43:28 // 52873
ha a Turbo geometria szorul akkor tölti túl 2 bar túlnyomással a motort
le van kormolódva a geom
vagy szorul
le van kormolódva a geom
vagy szorul
Shadin2014-05-05 18:42:37 // 52872
Személy szerint a kocsi közelébe sem vinném. Van elé gond e nélkül is.
Shadin2014-05-05 18:38:58 // 52871
Sirály, az 0.4-gyel kevesebb mint az enyém. Ha ki van írva az EGR és le van dugózva akkor mekkbolondul a rendszer egy kicsit, a kért tb nyomás és a tényleges között jelentős eltérés mutatkozik. A mutató nem is adja vissza annyira, de én log-olom elég régen és pl. 3200-as fordulatnál a kért 2500mBar (ez a maximum hyárilag) helyett simán tölt 2900-at, néha 3000-et is amikor viszont már letilt.
David | Centocinquantanove2014-05-05 17:59:16 // 52870
Piritu - 1.000.0002014-05-05 17:58:59 // 52869
Erősebb lesz, de kevesebbet nem fog fogyasztani. Főleg 1 literrel nem. Kérdés, hogy mit kapsz cserébe az "erőért". Nekem egy turbómba került a 156-on. Neked lehet, hogy ehhez jön még egy DPF...
David | Centocinquantanove2014-05-05 17:56:00 // 52868
Egyenes az út, ahol néztem. De ok, hogy gyengébb, de a váltóáttét ugyanaz nem? Vagy ha van is ennyi eltérés lenne? Amúgy a turbó az ha nagyon precíz akarok lenni, akkor 0,75 és 0,8 között szuszogott, és gyújtáson alapból felmegy az 1. osztás majdnem közepéig.
mizooo2014-05-05 17:50:54 // 52867
Vagy szembeszél :)....
mizooo2014-05-05 17:50:30 // 52866
Mivel gyengébb a gép mint a 16V lehet magasabb a turbónyomás kicsivel. Vagy enyhe emelkedő stb.
David | Centocinquantanove2014-05-05 17:46:44 // 52865
Giri 2000, 6. sebesség, tempomat, de én csak 118-cal megyek óra szerint, turbo bar 0,8.
Akkor ez most hogy van? Kerék R16.
Akkor ez most hogy van? Kerék R16.
bizsó1592014-05-05 17:41:51 // 52864
akkor szerintetek nem váltja be a hozzáfűzött reményeket 20-30% teljesítménynövelés és 0.5-1 L fogyasztáscsökkenés. na mind 1 majd meglátjuk hogy muzsikál
Manky9562014-05-05 17:15:56 // 52863
Igazad van,DPF-es gépet teljesen máshogy kell megírni, figyelni kell hogy ne nyomja tele korommal a részecskeszűrőt, ez a box majd a rail-t jól elcsalja alsó tartományban majd tól egyet jól televágja a szűrőt utána meg olyan buta lesz hogy csak na. De hát ez van ilyenekből és rossz chipből tanul az ember.
Piritu - 1.000.0002014-05-05 17:11:08 // 52862
Szerintem kár volt megrendelni, eléggé egyszerű kategóriának tűnik. A csati alapján csak a rail nyomást változtatja. DPF-es gépnél nem ártana a turbónyomást is. Ha box, akkot Novitec Powerrail 5.
bizsó1592014-05-05 16:58:21 // 52861
üdv ma rendeltem ilyet valaki használta már közületek? http://tuning-box.hu/alfa-romeo-tuningbox-tuning-box/141-alfa-romeo-159-tuningbox.html
Laosz1562014-05-05 16:35:10 // 52860
140-es temponal 2500-as fordulat 6.sebessegben tempomattal nem egesz 1 bar a turbonyomasom... 1.9 8V
David | Centocinquantanove2014-05-05 14:56:05 // 52859
Te egy Úriember vagy! :)
Alfonis2014-05-05 13:46:30 // 52857
Elozo heten vasarnap tettem ey kis kiterot :P igy felrealltam h teloval raugorjak par muholdra ami majd tovabb vezet. :P ... ami fel sem tunt, hogy ahol felrealltam allt egy masik auto is akik odajottek hozzam h merre kell menniuk. Szegeny idos hazaspar volt elveszve a nagyvilagba nagyon nem ismertek ki magukat. Hatul van ez ezer eves gps em tartalekba mindig hatha... beirtam nekik a cimet ahol laknak felcuppantottam a szelvedojukre jo utat kivantam :) persze megkertem oket h a gpst kuldjek vissza majd. Este telefonaltak h megerkeztek es milyen nagy segitseg volt ez a gps blablabla. Es h kuldik is vissza nagyon koszonik. :)
Na ilyenek az alfasok! ;)
Na ilyenek az alfasok! ;)