ugyan hova fújna?
még az olajkör is közös a hengerfejjel
nincs szállítás így nem is pumpál bele a hf be
csak vákuumot csinál
.......................2014-10-14 12:12:40 // 59953
David | Centocinquantanove2014-10-14 12:11:56 // 59952
Alapjáraton is ha odarakod a kezed a kipuff cső végéhez érezni lehet, hogy azért bizony eléggé érezhetően fújja a levegőt, ami már bőven elég ahhoz, hogy forgassa a turbolapátokat a tengelyen, ami nyilvánvalóan okoz valamennyi minimális nyomást, ezért gondolom, hogy az a helyes ha a mutató a nullától eltérő értéket mutat.
Úgy gondolom, hogy ha egyáltalán nem forog a turbo akkor lenne helyes a 0 érték.
Úgy gondolom, hogy ha egyáltalán nem forog a turbo akkor lenne helyes a 0 érték.
dev1662014-10-14 11:56:17 // 59951
A változó geometriát vákuum mozgatja, de ha új a vákuumszivattyú és nem lyukas, törött egyik vákuumcső sem, akkor valószínű, hogy maga a geometria van leragadva a koromtól, ezért nem mozog. Érdemes lenne meglesni a FES/MES-sel a turbónyomást terhelés alatt. Nálam ez a részleges leragadás visszatérő probléma volt az EURO3-as 2.4 20V-n, mert a gyengélkedő EGR miatt kis fordulaton szürke pamacsokat dobált a drága. Mióta új az EGR nem füstöl szerencsére.
u.i.: próbáltam ePER alapján, de nem látszik, h a vákuumszivattyú hova pumpálja a levegőt, amit kiszív. Sztem nem hf-be, mert akkor erősen fújna az olajbeöntőn.
u.i.: próbáltam ePER alapján, de nem látszik, h a vákuumszivattyú hova pumpálja a levegőt, amit kiszív. Sztem nem hf-be, mert akkor erősen fújna az olajbeöntőn.
mex862014-10-14 11:41:55 // 59950
sztem attol hogy alapjäraton pörög a turbo még nincs nyomästermelése
az csak "megkeveri" max a beszivott levegöt de olyankor nyomäst nemigen csinäl
max ha atom szükbe van huzva a geo akkor tudom ezt elképzelni mäsképp nemigen.
de lehet h én gondolkodom rosszul
az csak "megkeveri" max a beszivott levegöt de olyankor nyomäst nemigen csinäl
max ha atom szükbe van huzva a geo akkor tudom ezt elképzelni mäsképp nemigen.
de lehet h én gondolkodom rosszul
ValeRossi462014-10-14 11:33:04 // 59949
Nekem nem szokott mozogni ilyen mértékben. Persze lehet,h minden ok és csak szórakozik velem,de feltűnő. Ja és a cicegő hang is ott van,ami a vákum pumpa környékéről jön. Még egy vákum szivattyút még próbából átrakunk egy másikból,azt meglátjuk.
David | Centocinquantanove2014-10-14 11:27:22 // 59948
Én nem adnék a helyedben ennyit arra a turbonyomás mérő óra által kijelzett értékre.
Ahány autó, kb annyifélén működik, szinte mindenkinek más tartományban mozog, a mutató másképp reagálja le a történéseket.
Nekem pl. alapból alapjáraton mutat valamennyit a 0 állás fölött, másnak alapjáraton 0 értéket mutat. Elméletileg az előbbi a helyes, ha alapjáraton is mutat valamennyit, hiszen alapjáraton is áramlik a kipuff gáz és pörög a turbó valamennyire.
A másik meg, hogy kinek mennyire lendül fel ha megpadlózod. Van akinek kiakadásig felpördül 1.6-ra, nekem például 1.5 környékén már megáll.
Ha egyenletes tempóval egyenletes gázpedál állással is haladok akkor is van, hogy szuszog valamennyit a mutató... Felszalad 0.2-t, majd ugyanennyit leesik, majd újra...
Tempomattal viszont olyat is csinál, hogy beáll fix értékre, és onnan el nem mozdul (hacsak nincs emelkedő, lejtő, hirtelen fellépő ellen- vagy hátszél, stb.)
Ahány autó, kb annyifélén működik, szinte mindenkinek más tartományban mozog, a mutató másképp reagálja le a történéseket.
Nekem pl. alapból alapjáraton mutat valamennyit a 0 állás fölött, másnak alapjáraton 0 értéket mutat. Elméletileg az előbbi a helyes, ha alapjáraton is mutat valamennyit, hiszen alapjáraton is áramlik a kipuff gáz és pörög a turbó valamennyire.
A másik meg, hogy kinek mennyire lendül fel ha megpadlózod. Van akinek kiakadásig felpördül 1.6-ra, nekem például 1.5 környékén már megáll.
Ha egyenletes tempóval egyenletes gázpedál állással is haladok akkor is van, hogy szuszog valamennyit a mutató... Felszalad 0.2-t, majd ugyanennyit leesik, majd újra...
Tempomattal viszont olyat is csinál, hogy beáll fix értékre, és onnan el nem mozdul (hacsak nincs emelkedő, lejtő, hirtelen fellépő ellen- vagy hátszél, stb.)
ValeRossi462014-10-14 07:53:24 // 59947
Megnézem majd a bilincseket rajta. Abból gondolom,h valami nem stimmel,mert pl 140es tempónál eddig 0,8-1 bár között mozgott a turbónyomás,most 0,6. meg ha gyorsítok,felmegy a nyomás és pár pillanat után 0,2bart vissza esik.
Vákumpumpát már cseréltem,most a vszivattyú van soron.Azonos kocsiból átrakjuk és megnézem úgy mit csinál. Hátha az a cicegő hang is megszűnik.
Vákumpumpát már cseréltem,most a vszivattyú van soron.Azonos kocsiból átrakjuk és megnézem úgy mit csinál. Hátha az a cicegő hang is megszűnik.
Piritu - 1.000.0002014-10-14 07:08:48 // 59946
Autógyártó legyen a talpán, aki a tulajok kedvére tud tenni :-DD
dev1662014-10-13 22:46:43 // 59945
emlékszem, mi beszéltünk erről :))
dev1662014-10-13 22:45:13 // 59944
Régi tévhit, hogy a dízelek a megtett km-ek számától függően egyre jobban füstölnek. Ennek nem a motorkopás az oka, hanem kb. minden más. Ellustul a turbó (nem pörög fel rendesen, deformált lapátok, stb.), rosszul mér az LMM, MAP, beragad az EGR, koszolódnak, kopnak az injektorok, stb. vagyis ha egy cr dízel szürkén vagy feketén füstöl, annak 1 vagy több, de konkrét oka van. Nem kell elfogadni, hogy kell a DPF, mert anélkül úgyis füstöl. Ha minden klappol, akkor egy 400-500e km-t futott DPF nélküli dízel sem füstöl, legfeljebb magas fordulaton egy kicsit szürkén, feketén. Egy JTD nem lesz szelepszárszimmeringes , nem kopnak el a gyűrűk és a vez. tengely, ezek utalnak motor kopásra.
A DPF miatt nem látod, milyen fordulaton és mennyire füstöl a gép (legfeljebb a regenek gyakoriságából következtethetsz, hogy mennyire füstöl), így a DPF autókban általában túl későn derülnek ki a a fent említett problémák (EGR, LMM, turbó, stb.), a tulaj ugyanis nem látja füstöt, így azt hiszi minden rendben van.
Én minél hamarabb kivágnám a DPF-et, ha így füstöl, a végére járni miért és végül ha minden probléma elhárult, akkor nem kell aggódnod a futásteljesítmény miatt, mert a JTD-k tartós konstrukciók.
A DPF miatt nem látod, milyen fordulaton és mennyire füstöl a gép (legfeljebb a regenek gyakoriságából következtethetsz, hogy mennyire füstöl), így a DPF autókban általában túl későn derülnek ki a a fent említett problémák (EGR, LMM, turbó, stb.), a tulaj ugyanis nem látja füstöt, így azt hiszi minden rendben van.
Én minél hamarabb kivágnám a DPF-et, ha így füstöl, a végére járni miért és végül ha minden probléma elhárult, akkor nem kell aggódnod a futásteljesítmény miatt, mert a JTD-k tartós konstrukciók.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 22:19:17 // 59943
Néhány Alfánál "valós" értéket mutat. Azoknál meg az a baj, hogy mit mászkál össze-vissza Érdemes beleolvasni a topikokba :-DD
Giuntini2014-10-13 22:14:27 // 59942
Új szívósor, komplett vezérlés csere. A hengerfej javítása nem olcsó.
dev1662014-10-13 22:13:31 // 59941
ez a sajnálatos igazság... hadd legyen nyugodt a tulaj, amíg megfő az a motor :))
dev1662014-10-13 22:10:16 // 59940
Csak azért tűnt fel, mert meglazult a bilincs a kartergázcsöveden és az olajpára kiszivárgott. Ha leveszed az olajsapkát alapjáraton vagy kihúzod a nívópálcát, ugyanezt a gázt tudod megfigyelni, kisebb nyomással.
Nem hiszem, h amiatt csúszott le a kartergázcsöved, mert a nyomás letolta, inkább csak valaki korábban piszkálta és nem szorította rá rendesen a bilincset. Köze nem sok van hozzá, de miért gondolod, h baj van a turbó nyomással?
Nem hiszem, h amiatt csúszott le a kartergázcsöved, mert a nyomás letolta, inkább csak valaki korábban piszkálta és nem szorította rá rendesen a bilincset. Köze nem sok van hozzá, de miért gondolod, h baj van a turbó nyomással?
tdemeter2014-10-13 22:04:40 // 59939
Az nagyon durva:(
Giuntini2014-10-13 22:01:09 // 59938
Minden attól függ, hogy a blokkot kell e fúrni. Alsó hangon fél millió.
tdemeter2014-10-13 21:31:25 // 59937
Tudod mar, hogy kb mennyi? (ha nem vagyok indiszkret)
Giuntini2014-10-13 21:15:55 // 59936
Lehet hogy igazad van. Ma kint voltam a kocsinál, mivel érdekelt a motor dugattyúk nélkül. Hát valóban látszanak a hengerekben a bemaródás nyomok, de bevallom, amikor végighúztam az újjamat nem éreztem. Tudom itt tized milliméterek számítanak. Remélem, hogy nem kell fúrni, mert a dugóknak semmi baja nincs. A gépműhely megméri. Kár, hogy ez is van, a hengerfej a napokban kész. A generátorban ki lesznek cserélve a csapágyak, és a szénkefék. Az önindító viszont új. Most ezen izgulok hogy a hengereket ne kelljen felfúrni. az a baj, hogy amikor szét van szedve a motor, akkor látni hogy mi van vele, és Szatmári sem akarja úgy összerakni, hogy a későbbiekben probléma legyen vele. Ő egy tökéletes új motort akar átadni. Csak ennek pokoli ára lesz.
mzo2014-10-13 21:05:45 // 59935
Pontosan.
A DPF-es autóknál, főleg még az első generációs DPF-eknél gyakori probléma az olajhígulás. Ugyanis így leírva szépen hangzik hogy a befecskendezett üa-ot kitolja az égéstérből a kipufba, de a valóságban sok marad az égéstérben, ami mossa a henger falát azonkívül bekerül a motorolajba is.Pl a Fiat Doblosok fórumában külön topic van az olajhígulásnak, rengeteg sztori van hogy 3-4000 kmer után olajcserére küldi a gép őket mert annyira felhígul az olaj a regenek miatt. Ez persze főleg a városban használt autókra jellemző. De ugyanez a jelenség az azonos motorral szerelt Opeleknél is fennáll.
Sőt én is észrevettem az Alfámon hogy amig benne volt a DPF emelkedett az olajszint két csere között. Konkrétan max felett volt majd 1 cm-errel, mielőtt Csőrinél lecseréltük. Mióta nincs DPF fix az olajszintem.
Az autó megvétele után első utam egyike a Szamosiékhoz vezetett olaj cserére és ott kérdeztem a szerelőt hogy hajlamos e ez a motor olajfogyasztásra. Nevetett, mondta hogy nem sőt inkább termelik a DPF miatt. Aztá mondta hogy ha enné is az olajat úgyse venném észre.
A hőmérsékleti adatokról is sokat lehet olvasni különböző fórumokban, kényszer regenek alatt olvadó kábelekről, megolvadó alvázvédőről! majdnem felforró hűtővízről.
Szal van ott hő olyankor rendesen.
A DPF-es autóknál, főleg még az első generációs DPF-eknél gyakori probléma az olajhígulás. Ugyanis így leírva szépen hangzik hogy a befecskendezett üa-ot kitolja az égéstérből a kipufba, de a valóságban sok marad az égéstérben, ami mossa a henger falát azonkívül bekerül a motorolajba is.Pl a Fiat Doblosok fórumában külön topic van az olajhígulásnak, rengeteg sztori van hogy 3-4000 kmer után olajcserére küldi a gép őket mert annyira felhígul az olaj a regenek miatt. Ez persze főleg a városban használt autókra jellemző. De ugyanez a jelenség az azonos motorral szerelt Opeleknél is fennáll.
Sőt én is észrevettem az Alfámon hogy amig benne volt a DPF emelkedett az olajszint két csere között. Konkrétan max felett volt majd 1 cm-errel, mielőtt Csőrinél lecseréltük. Mióta nincs DPF fix az olajszintem.
Az autó megvétele után első utam egyike a Szamosiékhoz vezetett olaj cserére és ott kérdeztem a szerelőt hogy hajlamos e ez a motor olajfogyasztásra. Nevetett, mondta hogy nem sőt inkább termelik a DPF miatt. Aztá mondta hogy ha enné is az olajat úgyse venném észre.
A hőmérsékleti adatokról is sokat lehet olvasni különböző fórumokban, kényszer regenek alatt olvadó kábelekről, megolvadó alvázvédőről! majdnem felforró hűtővízről.
Szal van ott hő olyankor rendesen.
Liquid2014-10-13 20:30:07 // 59934
az viszont kollektív tapasztalat, hogy a DPF-es gépeknél nemhogy fogy, de növekszik a motorolaj mennyisége
Piritu - 1.000.0002014-10-13 20:21:57 // 59933
Még valami, ha a motor elégetné regeneráláskor az üzemanyagot és ettől felmelegedne, akkor nem tudná felhigítani a motorolajat.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 20:13:57 // 59932
A folyamat itt jól le van írva:
"Miután bespricceltük a gázolajat, és lezajlott az égés, nyissuk csak ki őket újra! Ezzel üzemanyag kerül a most már viszonylag hideg hengerbe, ami nem ég el, hanem a dugattyú szépen kitolja a kipufogószelepeken, és így a legjobb úton halad a részecskeszűrő felé. Már csak meg kéne gyújtani. Vagy tán még azt sem: hiszen közvetlenül a szűrő előtt ott van még a katalizátor.
Annyira közvetlenül, hogy sok gyártó közös házba építi a katalizátort a részecskeszűrővel. Ezt nem kizárólag az üzembentartó bosszantására teszik, bár nem is akarom tudni, mennyibe kerül egy ilyen az alkatrészboltban. Valószínűleg elfogadnám az árát havi fizetésnek. A katalizátor eredetileg azért került a kipufogórendszerbe, hogy az égés során visszamaradt szénhidrogéneket és szén-monoxidot (viszonylag) ártalmatlan szén-dioxiddá és vízzé oxidálja. Az utóbefecskendezéssel a kipufogóba juttatott üzemanyag viszont tömény szénhidrogén, tehát a katalizátor annak rendje és módja szerint oxidálja, azaz elégeti, miközben jelentős hő szabadul fel.
A gázhőmérséklet akár 200 fokkal is megemelkedhet, ami már rendszerint elég a korom begyújtásához. A zárt szűrőt tehát sohasem a katalizátor helyett, hanem mindig azzal együtt alkalmazzák."
Erőltetett regennél már eleve abnormális nyélgázon negyed óráig tekerni a motort. Szerintem akkor is felmelegedne, ha nem menne a regen, csak pörgetnéd.
"Miután bespricceltük a gázolajat, és lezajlott az égés, nyissuk csak ki őket újra! Ezzel üzemanyag kerül a most már viszonylag hideg hengerbe, ami nem ég el, hanem a dugattyú szépen kitolja a kipufogószelepeken, és így a legjobb úton halad a részecskeszűrő felé. Már csak meg kéne gyújtani. Vagy tán még azt sem: hiszen közvetlenül a szűrő előtt ott van még a katalizátor.
Annyira közvetlenül, hogy sok gyártó közös házba építi a katalizátort a részecskeszűrővel. Ezt nem kizárólag az üzembentartó bosszantására teszik, bár nem is akarom tudni, mennyibe kerül egy ilyen az alkatrészboltban. Valószínűleg elfogadnám az árát havi fizetésnek. A katalizátor eredetileg azért került a kipufogórendszerbe, hogy az égés során visszamaradt szénhidrogéneket és szén-monoxidot (viszonylag) ártalmatlan szén-dioxiddá és vízzé oxidálja. Az utóbefecskendezéssel a kipufogóba juttatott üzemanyag viszont tömény szénhidrogén, tehát a katalizátor annak rendje és módja szerint oxidálja, azaz elégeti, miközben jelentős hő szabadul fel.
A gázhőmérséklet akár 200 fokkal is megemelkedhet, ami már rendszerint elég a korom begyújtásához. A zárt szűrőt tehát sohasem a katalizátor helyett, hanem mindig azzal együtt alkalmazzák."
Erőltetett regennél már eleve abnormális nyélgázon negyed óráig tekerni a motort. Szerintem akkor is felmelegedne, ha nem menne a regen, csak pörgetnéd.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-13 20:10:04 // 59931
110-ig 90-et mutat az óra :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-13 20:09:03 // 59930
van 90-ért új DPF?
Csabi2014-10-13 19:46:36 // 59929
Nem mondtam ,h nem lehet érezni....max nem látod, mert annyira "buta" a hőmérséklet mutató, h 100°nál is még 90-et mutat... a másik oldala, h azért kellően túl van méretezve a hűtőrendszer pont ezért, ha egy kicsit is halad az autó akkor az a menetszél már elég...
Erőltetett regennél viszont már lehet gond, eddig egyszer csináltam, de 25fok környezeti hőmérsékletnél 98fokig gyalogolt fel a vízhőfok 5perc alatt(műkődő ventik mellett)
Droberto pedig nem tudta végigfuttatni a kánikulában , neki 107fok-ig ment és mondta a vezérlő, h állj...ha jól emlékszem...
Erőltetett regennél viszont már lehet gond, eddig egyszer csináltam, de 25fok környezeti hőmérsékletnél 98fokig gyalogolt fel a vízhőfok 5perc alatt(műkődő ventik mellett)
Droberto pedig nem tudta végigfuttatni a kánikulában , neki 107fok-ig ment és mondta a vezérlő, h állj...ha jól emlékszem...
Shadin2014-10-13 19:37:57 // 59928
30, mint másnál is :-D
Piritu - 1.000.0002014-10-13 19:35:30 // 59927
Az elmélet oké, de a vízhőfokon miért nem "érezni". Ha csak 20 fokkal lenne melegebb ilyenkor, akkor forrnia kellene a víznek, ergo a motor nem lesz melegebb.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 19:30:25 // 59926
Mivel ott van meg a gyulladási hőmérséklet, úgy gondolom ott ég. Azon a csövön meg tuti nem ég vissza, amibe a turbó emelt mennyiségű levegőt tol hátra. A ventinek az a dolga, hogy elfújja hátra a keletkezett meleget. (Nekem ráadásul a leömlőben van a dpf.)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-13 19:26:20 // 59925
mennyi nálad egy tank?
Wasco2014-10-13 18:43:56 // 59924
Igaz, nekem is regen. közben mindig izomból megy a ventilátor ha 80-al jövök akkor is, ezt már régóta figyelem...
Shadin2014-10-13 17:30:02 // 59923
Skacok! Kb. 3 tankolás egy DPF ára újabb 200e Km-ig...
Csabi2014-10-13 16:51:55 // 59922
dehogynem. Sokkal melegebb lesz...gondold csak végig, a kipuff ütemben fecskendez be és úgy emeli meg a hőmérsékletét a kipuffgázoknak, úgy 550fokig aztán majd a DPF elötti katalizátor emeli ~650fokra....
viszonyításként:
Az elő-katalizátor regen közben 550fokos....egy autópályás egyenletes haladáskor 130al ugyanez a katalizátor jó ha 400fokos...(ezeket mértem anno)
viszonyításként:
Az elő-katalizátor regen közben 550fokos....egy autópályás egyenletes haladáskor 130al ugyanez a katalizátor jó ha 400fokos...(ezeket mértem anno)
Shadin2014-10-13 16:34:47 // 59921
Nekem 630-650C fok átlagban az 1.9-en
mzo2014-10-13 16:19:22 // 59920
Persze, semmi dolgom, csak a rengeteg gázolaj amit ilyenkor a rendszer befecskendez nem tud elégni rendesen alapjáraton, így még fokozottabban elkezdi hígítani a motorolajat és mossa a henger falát is, arról nem beszélve, hogy a DPF szűrő sem tud rendesen kitisztulni, mivel nincs olyan kipufogógáz nyomás ami rendesen "kiszellőztetné" a lerakódott elégetett kormot.
Nem véletlen az hogy sok más típusnál is ajánlott -sőt szinte kötelező- regen ideje alatt közepes fordulaton pörgetve a motort egyenletesen haladni az autóval.
Nem véletlen az hogy sok más típusnál is ajánlott -sőt szinte kötelező- regen ideje alatt közepes fordulaton pörgetve a motort egyenletesen haladni az autóval.
.......................2014-10-13 15:55:24 // 59919
Meleg lesz az mindenhol,gondolod a + gázolaj csak a dpf ben ég?
Akkpr minek megy a ventillátor a hűtőm miközben regen van?
Akkpr minek megy a ventillátor a hűtőm miközben regen van?
Csabi2014-10-13 15:49:58 // 59918
Aham, hát az egr-en már túl vagyunk, a DPF meg még tudja a dolgát, viszont értem az eseted....városban tényleg nyűg...
Piritu - 1.000.0002014-10-13 15:49:15 // 59917
"Én megőrültem attól hogy a belváros közepén nekiállt regenerálni miközben álltam a dugóban." - miért baj? Neked semmi dolgod olyankor, csak hagyni kell járni. Ha már begyújtotta a cuccot, megy magától a folyamat. A környezeted se vesz észre semmit belőle.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 15:44:33 // 59916
Az alacsony hamutartalma miatt kell :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-13 15:42:43 // 59915
"amikor regenerál egyszerűen elégeti a motort is" - ezt hogy? A motor nem lesz melegebb regeneráláskor. Az az 550-650 fok a dpf-ben van az ott elégetett üzemanyag miatt.
Vermacy2014-10-13 14:52:00 // 59914
Nekem leszerelhetős van és már vontattam is vele japán és német csúcstechnikát :o)
Vermacy2014-10-13 14:51:35 // 59913
A sílécalagút még nagy találmány :o)
Vermacy2014-10-13 14:50:29 // 59912
16V Distinctive vagy 3.2 V6 :)
mzo2014-10-13 14:18:10 // 59911
Nagyon ritkán nagyon minimális. idáig talán 2-3-szor láttam vmi pamacsféleséget, de nagyon keveset, inkább mintegy porfelhőcske kipöffentette magából a heteken át tartó városi dugókat és ennyi. Ezek után viszont semmi még padlóra sem, legalábbis tükörből látható ennyi volt.
Egyébként a kis Corsánk is DPF nélküli még gyárilag 2007-es eu4-es és az is pont ugyanilyen. Szinte sose dob kormot, talán hetente kéthetente a hosszú városozás utáni első padlónál kipöffent vmit és ennyi.
Én megőrültem attól hogy a belváros közepén nekiállt regenerálni miközben álltam a dugóban. Igazából Tibcsitől jött az ötlet és átgondolva teljesen igaza volt. Nem akartam Dpf hibát, nem akartam EGR rángatást, sem azt hogy televágja korommal a motort. DPF itt pihen a műhelyben becsomagolva, egy sima csővel profin helyettesítették a szervizben, az EGR-t meg kitakarítottam majd ledugóztam. Természetesen mindkettő ki is lett íratva szoftveresen. És ha kell akkor mindkettő újra üzembe helyezhető. DPF-et vissza lehet tenni, EGR elől a falazást ki lehet venni, és újra be lehet őket kapcsolni.
Egyébként a kis Corsánk is DPF nélküli még gyárilag 2007-es eu4-es és az is pont ugyanilyen. Szinte sose dob kormot, talán hetente kéthetente a hosszú városozás utáni első padlónál kipöffent vmit és ennyi.
Én megőrültem attól hogy a belváros közepén nekiállt regenerálni miközben álltam a dugóban. Igazából Tibcsitől jött az ötlet és átgondolva teljesen igaza volt. Nem akartam Dpf hibát, nem akartam EGR rángatást, sem azt hogy televágja korommal a motort. DPF itt pihen a műhelyben becsomagolva, egy sima csővel profin helyettesítették a szervizben, az EGR-t meg kitakarítottam majd ledugóztam. Természetesen mindkettő ki is lett íratva szoftveresen. És ha kell akkor mindkettő újra üzembe helyezhető. DPF-et vissza lehet tenni, EGR elől a falazást ki lehet venni, és újra be lehet őket kapcsolni.
mex862014-10-13 14:09:06 // 59910
az enyémen is volt :)
Wasco2014-10-13 14:07:54 // 59909
Sokat járok az ország városaiban távfelügyeletet karbantartani, vicces de van egy összecsukható alu létrám amit a hátsó ülésre helyezek és letakarom egy kárpit színű pléddel, hogy ne lássák...Így a szememben se akkora szentségtörés, mert nem látják...
de a szükség nagy úr
de a szükség nagy úr
mex862014-10-13 14:05:38 // 59908
nekem lett mégegy gyanúm
ugye anno az enyémben is volt hengerfej csere (hasznältautos)garanciában valamikor 150e körül vagy hogy (mär nem emlékszem pontosan) hajszälrepedés miatt
elég gyakori 2.4 hiba ez is.
nekem azért volt ez kicserélve mert a figyelmes elözö tulaj észrevette hogy csipegeti a vizet és visszavitte, ebböl lett akkor hengerfej csere meg akkor kapott szivosort is mäsikat az is.
namost én simän el tudom képzelni azt is hogy a kocsid valos km-e szervizkönyves meg minden szép és jó volt vele, csak épp hengerfejes lett kint mivel ez annyira nem sikerült konstrukció. megjavitani nem érte meg, mivel mär semmiféle gari nem volt rä, akkor jött rä a magyar nepper, aki otthon "költséghatékony" módon javitotta. ennek a levét meg te iszod meg.
nem annyira hinném hogy kint gänyoltäk.
ezen a variáción nem gondolkodtál?
ugye anno az enyémben is volt hengerfej csere (hasznältautos)garanciában valamikor 150e körül vagy hogy (mär nem emlékszem pontosan) hajszälrepedés miatt
elég gyakori 2.4 hiba ez is.
nekem azért volt ez kicserélve mert a figyelmes elözö tulaj észrevette hogy csipegeti a vizet és visszavitte, ebböl lett akkor hengerfej csere meg akkor kapott szivosort is mäsikat az is.
namost én simän el tudom képzelni azt is hogy a kocsid valos km-e szervizkönyves meg minden szép és jó volt vele, csak épp hengerfejes lett kint mivel ez annyira nem sikerült konstrukció. megjavitani nem érte meg, mivel mär semmiféle gari nem volt rä, akkor jött rä a magyar nepper, aki otthon "költséghatékony" módon javitotta. ennek a levét meg te iszod meg.
nem annyira hinném hogy kint gänyoltäk.
ezen a variáción nem gondolkodtál?
Csabi2014-10-13 13:52:00 // 59907
A közeljövőben csak a TBi jöhet szóba, a többi csak álmodozás egyelőre :)
Csabi2014-10-13 13:46:43 // 59906
Az ilyen opció kimaradt eddig...padlógázra sincs semmi?
Vermacy2014-10-13 13:33:05 // 59905
Nekem a fehérvári talin csodálkoztak rá a vonóhorgomra :o)
Liquid2014-10-13 13:26:21 // 59904
Ne Tomiét vedd alapul :)
Mindegyik kicsit húzva is van, amiben nincs DPF. Szerintem meg lehet azt csinálni úgy hogy ne füstöljön.
Amúgy megértem az álláspontodat, remélem kihoznak valami rendes benyás gépet, mire eladósorba kerül a 159 :)
Mindegyik kicsit húzva is van, amiben nincs DPF. Szerintem meg lehet azt csinálni úgy hogy ne füstöljön.
Amúgy megértem az álláspontodat, remélem kihoznak valami rendes benyás gépet, mire eladósorba kerül a 159 :)