Fórum >> Típusok >> 159

dev1662014-10-15 17:14:29 // 60003
Az EGR szelep nálam sincs lefalazva, mert nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy a kezdetektől EGR-esre tervezett JTD motornak hosszú távon a nem árt (égési csúcshőmérséklet) a lefalazás és az sem mindegy, hogy iktatják ki a programból (többek között a beszívott levegő jelet módosítani kell). Ezzel nem akarok parázsvitát szítani, mindenkinek a maga döntése.Tudom, hogy nyomós érvek szólnak a lefalazás mellett is.

Ellenben a DPF-et hótziher, h kivenném és kiíratnám a firmware-ből. Elsősorban a motor kímélése céljából (a regen miatti brutál hőterhelés a fő gond), de járulékos előny hosszú távon, h idejében észre veszed, ha valami miatt füstölni kezd a gép. ja és utána újra parkolhatsz száraz avar felett, ha ez a vágyad :))
Shadin2014-10-15 17:00:35 // 60002
Nálam nincs. EGR, DPF helyén és a regen ciklus inkább nőni látszik nem csökkenni.
Chianti2014-10-15 16:31:34 // 60001
Ezzel maximálisan egyetértek! Ezért döntöttem én is úgy, hogy inkább csináltatok egy motordiagnosztikát, aztán megpróbálom rendbe tenni az esetlegesen problémás alkatrészeket. Nekem még EGR, DPF benne van és egyelőre nem is tervezem, hogy megszabaduljak tőlük. Egyébként meg lehet, hogy már 1 EGR, LMM, vagy MAP tisztítás is érezhető változást fog jelenteni (ahogy Piritu is beszámolt róla) a menetdinamika terén. Ha mégsem így lesz, akkor esetleg elgondolkozom rajta komolyabban, hogy belevágok 1 optimalizálásba.
gecsa2014-10-15 16:15:33 // 60000
arról nem is beszélve,hogy a chip esetén senki sem azt kérni, hogy csak egy kicsit legyen erősebb, hanem azt, amit még elbír a technika.
dev1662014-10-15 15:00:04 // 59999
a chipeléssel és a box-szal is az a gond, hogy csak akkor lehet sokkal dinamikusabb, és egyben füstmentes az eredmény, ha kiindulási alap tökéletes, vagyis minden szenzor (LMM, MAP, stb.) és beavatkozó (injektorok, HP szivattyú, turbó, turbó var.geo, EGR, ha van, stb.) hibátlanul, 90-100%-osan jól működik. ez az esetek túlnyomó többségében egy használt autónál nem áll fenn.
Csabi2014-10-15 14:34:07 // 59998
Jó de én nem a te programodról beszéltem hanem az enyémről ;)
Egyébként a box elvileg 35pacit és 40Nm-et emel, ami nekem max megfelel (235LE/440Nm)...az írt progik jellemzően ennél többet tudnak ami KULon be is bizonyosodott, mert az összes 2,4 elhagyott:) viszont itt jön képbe megint a füst kérdése...az volt bőven...
dev1662014-10-15 14:13:47 // 59997
Ha már beírta az EGR szelep hibát, az a végső stádium. Minél tovább használod így annál több koromlerakódás kerül a rendszerbe (EGR csövek, szívósor, MAP, turbina, kipuf, DPF, stb.) és pocsékolod az üzemanyagot is, mert városban 1-2L-rel többet fogyaszt a nem pontosan pozícióra álló EGR szelep miatt.

Én még a hibakód keletkezése előtt cseréltem, mert szürke alacsony fordulati füst jelezte, h EGR bajok vannak. Azért sunyi hiba, mert szakaszos, néha jól működik, néha csak kicsit rosszul, attól függően, hol és mennyire ragad meg a szelep, mivel az ECU csak vezérli, nem szabályozza (visszacsatolás) a szeleppoziciót, így nem tud róla, hogy pl. a félig zárt állás helyett 90%.ra nyitva ragadt be, ennek mgfelelően a szükségesnél több üzemanyagot enged az ECU és már kezdődik is kormolás. Egy alapvetően elhibázott, igénytelen hulladék konstrukció az egész EGR rendszer, kezdve az első JTD-ktől 2.0 JTDm-ig.
Shadin2014-10-15 14:04:11 // 59996
Mondjuk megvetted 500 Euróért és ha nem tetszik elteszed... Ami ennél olcsóbb az meg nem igazán tekintendő rizikómentesnek.
Shadin2014-10-15 14:02:28 // 59995
Nem akarok trollkodni, de jelentős különbség volt Drobertó box-a és a programom között. Együtt próbáltuk, ua. autón egymás után...
Shadin2014-10-15 13:56:45 // 59994
Az túl diesel-es :-D Pörög ez mint állat...
vzsiros2014-10-15 13:41:51 // 59993
rámegy a 16 col, ez kell nekije:
5X110X65 ET34 14-es csavarok

a guilettanak a felniejit szokták ajánlgatni hozzá, de annak 12-es csavarjai vannak, aztán a felnit fúrni nem szerencsés.
David | Centocinquantanove2014-10-15 13:25:57 // 59992
3500... :) Nekem még a 3000-rel sem sokszor találkozik a mutató :D A 3500-at lehet, hogy nem is tudja, szerintem amióta nálam van az autó még sosem volt annyira megküldve ... Ami nem biztos, hogy jó egyébként...
yani🍀2014-10-15 13:01:41 // 59991
igen, rámegy a 16-os felni.
Vermacy2014-10-15 13:01:07 // 59990
Ach so! :o) Én szívesebben "szerelek" autót, mint "programozok" :o)

Puntóhoz hozzányúlok, de 159-hez nem szívesen pedig hamarosan izzítógyetyákat is szeretnék cserélni, mielőtt baj lenne...
Liquid2014-10-15 12:57:10 // 59989
azt csak azért írtam, mert ha egy kábel bedugásához, és egy program indításához informatikai szaktudás kell, akkor a motortérben 1-2 csatlakozó összedugásához autószerelői... :)
Csabi2014-10-15 12:43:11 // 59988
A boxnál pont az ellenkezője lepett meg, marhára megváltozott a karakterisztika, ahogy már írtam is, a felső tartományban lényegesen tovább "húz"....
Vermacy2014-10-15 12:42:05 // 59987
Autószerelő tudás?-) Még csavarhúzó sem. EGR szelep szétszedés-tisztítást Én is a Youtube-ról néztem és az alapján csináltam.

Természetesen nem mindenki szándékozik összeolajozni a kezét, így a bixbeszerelést is "szakira" bízza. Idő és a pénzügyi rész a kérdés, mert a programíráshoz bizony a verdára is szükség van meg arra, aki elviszi, elmondja, mit szeretne és kipróbálja.

Nem állítom, hogy a box jobb lenne, mint a többször írt, kikísérletezett, akár személyre szabott program, csupán egyszerűbb, kevesebb ídőráfordítással jár és könnyebben állítható vissza az előző állípot...
Vermacy2014-10-15 12:27:07 // 59986
Ez nem jött át. Azért rosszabb a box, mert nem íves a "görbe"?
Vermacy2014-10-15 12:24:16 // 59985
Így van. A box egy kész, komplex megoldás...
Vermacy2014-10-15 12:22:25 // 59984
A hozzászólások a cikk végén elborzasztanak :(
Vermacy2014-10-15 12:20:29 // 59983
Sztem nem. Itt a fórumon olvasom, hogy páran szenvedtek, míg a helysnek vélt programot megíratták. Ha a box nem tetszik csak lehúzod és félre teszed. Sokkal-sokkal egyszerűbb, viszont kevesebb kárt lehet vvele okozni... :o)
Vermacy2014-10-15 12:18:33 // 59982
Nekem szervizes "tisztítás" után halt meg. Felújított cseredarab lett a vége hibakód törlés nélkül eltűnt a jel a műszerfalról...
Csabi2014-10-15 12:06:58 // 59981
Az utóbbi egy hónapban volt alkalmam próbálgatni programot ,és jelenleg Droberto boxát(novitec p5) is már pár hete....de önmagában nagy különbséget nem vettem észre, az alap dolgok ugyanazok....alul rugalmasabb és magasabb fordulaton is még érezhető nyomaték (értsd 4e után sem fogy el)a teljesítmény többlet szinte ugyanaz... a box nagy előnye, a remappal szemben , h eladható....a remap meg hangolható...kinek mi...
.......................2014-10-15 11:47:58 // 59980
neked egyszerü,nekem nem
egy vasárnapot szarakodtam el míg az Elm327 ment miltiecuscannel
port beállitas stb..

ezzel azt akarom mondani h nagyon bonyolut és komoly szakma az Informatikusoké,így nem kell mindenkinek buherkodni benne
.......................2014-10-15 11:45:22 // 59979
nem használom 3500 fordulat felett egyik autómat se,a mitot 3000 felett se
nekem az alacsony fordulati nyomaték a lényeg
arra meg egy box fasza
Liquid2014-10-15 11:43:45 // 59978
természetesen sokkal egyszerűbb széthúzni a csatit, de akkor ahhoz meg autószerelő tudás kell :D
Amúgy tényleg egyszerű mint az ék, kábel bedug program indít ikonra katt és annyi
Shadin2014-10-15 11:04:42 // 59977
Ilyet csak progival tudsz, ez az eredeti ill. Ákos programjának görbéje:

ez meg egy a hullámzás miatt bizonyos fordulaton butított progi, amit persze szintén Áki csinált, összehasonlítása az előzővel:

Hamarabb írom át mit ahogy kiszedném a box-ot, arról nem is beszélve, hogy ahhoz a box-hoz képest amit beletennék, jóval olcsóbb. Mindkét "mester" végtelenül rugalmas volt hozzám ami különösen fontos szempont :-D
Áki legalább 10 verziót írt az agymenéseim miatt, mikorra kiderült, hogy nem is a program hibája, sőt valójában nem is hiba ami miatt naponta izélgettem. Ezúton is köszönöm! Ezt nem kapod egy box-tól, még ha az "biztonságosabb is..."
gecsa2014-10-15 10:36:47 // 59976
Soha nem lesz egy box olyan jó, mint egy progi, mégpedig ezért:

Giuntini2014-10-15 10:25:02 // 59975
Igen emlékszem. Ez az amiről beszélünk, azt gondoljuk, hogy a hibát ki lehet majd javítani, de amikor szétszedik, akkor derülnek ki egyéb hibák, vagy a fő hibának a vonzatai. Nagyon sokat gondoltam, az egy évvel ezelőtti autóvásárlásomon, és azt mondom erről a hibáról nem tehetek, ezt bárki benézte volna. Az autó nem a mai kétmilliós kategória volt, a kasztni valóban sérülésmentes volt, a motor szépen muzsikált, a váltó tökéletesen kapcsolgatott. Ezt kint vagy itt, megcsinálták nem becsületesen, és itt az eredmény. Ha ezt az autót a kinti kereskedés átveszi hengerfejesen, és utána szakszerűen megcsinálja, ez az autó a 12000€-s kategória lett volna. Most már így utólag megnézve a kinti hirdetéseket, 2.4 Q-tronic valódi normális állapotban, garanciával, márkakereskedéstől nincs 10-12ezer € alatt. Láttam olyan hirdetést ahová oda volt írva, a motorfelújítás óta 27000km-t futott, számlákkal mindennel, 11ezer €-ért. Tehát csodák nincsenek, amit a vételnél megspórolunk, azt kifizetjük utólag. Így lesz nekem egy 2007-es új autóm. Nagyon sok kereskedő kint úgy gondolja, ráköltenek egy kis pénzt a 250000-et futott autóra, kicserélik a kormányt, közben a bőrülés pereme teljesen elkopott, majd visszatekerik az órát, emblémákat cserélnek és kész a 100ezret futott autó. És ezek még normálisabb autók. A nálunk 2 millió körül árult autók nagy része össze vissza volt törve, nevetséges hirdetői szövegekkel, manipulált szervizkönyvvel. Én annyit mondok, és ezt azoknak akik most szándékoznak 159-est venni, akármilyen jó állapotú autót találnak, nem árt a vételár mellett 1 millió forint tartalékban az autóra.
.......................2014-10-15 10:03:17 // 59974
ja ,ahhoz kell laptop +szoftver+ infos szaktudás

a boxhoz meg a két kezed
Laccity2014-10-15 09:53:36 // 59973
Hali mindenkinek egy kérdésem lenne felétek így tél elött. 2.0jtd van (170ló) az első fékek ugye nagyobbak mint a hátsók a hűtés miatt, és rámegy e 16os felni téli gumi garnitárénak akarom csak nemtom az et számot h melyik másik gyári alu felnit tudnám rárakni vagy simán rámegy az összes. Előre is köszi.
Liquid2014-10-15 09:09:35 // 59972
vesz egy 6e ft-os kábelt csinál egy mentést csipplés előtt és hajrá, bármikor visszarakható az eredeti
.......................2014-10-15 08:55:40 // 59971
A boxot kiveheted ha valami gubancot csinál,a progit nehezebb,
Szerinten a Novitec box van olyan jó mint egy progi
És ha eladod a verdát a boxot is el tudod adni,és visszajön az ára
Dömpi (il dottore)2014-10-15 08:38:14 // 59970
bár box-al nincs tapasztalatom, de nekem az írt bejön :)
afla1592014-10-15 01:37:14 // 59969
Olvastam már régebben a sajnálatos esetedet és együtt érzek veled. Én is megjártam nem is olyan régen (júliusban) nem tudom mennyire olvastad akkoriban a fórumot...nekem a vezérmű tengelyem szorult meg a vákuumpumpa közlőmű törése miatt és hozta magával a többi problémát. Nekem a vezérműszíj letépte a vezérműtengelyen lévő szíjtárcsát.
Nem is részletezném a többit csak annyit szólnék hozzá.... és ne érts félre.... de szerintem nem is annyira vészes ...természetesen nagyon sok pénz.... Nekem 312 000 ft-ba állt meg az autó és nem kellett különösebben főbb elemeket cserélni. A hengerfejem lett felújítva, szelepszár szimeringek, szelep tőkék lettek cserélve, 1 db kipuff szelep, veztengely jeladó, szíjtárcsa a veztengelyen és a főtengelyen lévő tárcsa illetve a sallangok. Arányaiban neked lesz egy szinte új mocid remélem minél olcsóbban fél misi körül. Remélem nem érted félre mi volt a mondandóm.
Sikert kívánok és kívánom minél előbb nyomd a pedált. :)
Liquid2014-10-14 22:08:37 // 59968
szerintem egy írt, esetleg többször korrigált program sokkal jobb mint egy univerzális box
Alfonis2014-10-14 22:07:22 // 59967
kérdés... 1,9 8V 115 Le. Tuningolás boxal írva vagy melyik a jó? a boxok egyszerűsége tetszik ...valakinek tapasztalat?
Shadin2014-10-14 21:04:50 // 59965
A link helyesen: link...


Bár ennyit nem ér.
gpek2014-10-14 19:52:39 // 59964
Marhán reprezentatív ez a felmérés. A Dacia a faxa értem.
Wasco2014-10-14 19:40:35 // 59963
Közben szétszedtem, megint átnéztem tisztítottam alaposan, mentem azóta vele 40 km-ert
a hiba még nem jött vissza...Ha visszajön akkor tényleg komolyabb lehet a probléma, nyilván az is lehet bekövetkezik amit írtál! Kíváncsi leszek!!!
David | Centocinquantanove2014-10-14 18:54:44 // 59962
Az alfával a megkérdezettek 8%-a lenne csak elégedett?!
Shadin2014-10-14 18:44:41 // 59961
Na tessék. Ez is bizonyítja, hogy a bajorok nem hibáznak...

:-D
dev1662014-10-14 16:44:26 // 59960
Az EGR tisztítás ide vagy oda, beadja a kulcsot, de már akkor is problémákat okoz (oxigénszegény levegőt kap a motor amikor nem kéne), amikor látható hibajelenség még nincs. Mivel nem látod a füstöt a dpf miatt, nem tudhatod, de szinte biztos, h alacsony fordulaton szürkén füstöl a géped. Csak EGR csere vagy felújítás segít, de érdemes a végére járni, h nincs-e más gond is.
Wasco2014-10-14 16:19:26 // 59959
Sziasztok, tegnap (is) sokat beszéltünk és persze örök beszélgetés téma ....de nekem mára be is jött egy EGR hiba. Városban bedobta az 'ellenőrízd a motort' című üzenetet.
Nálam volt a NOOT BOOK meg az EBD és kiolvastam a hibát: P0402 ez EGR magas jel, MIL bekapcsolt. Töröltem, de fél nap múlva megint előjött és nem is húz az autó. Ha törlöm a hibát egy darabig megint jó minden, szerintetek az EGR-t nézzem meg ill pucoljam hát ha fölakadt. Megmondom hogy félévente tisztítom és most pár napja került rá sor ...gyakorlatilag azóta dobja ezt a hibát. Lehet most elcsesztem valamit???
David | Centocinquantanove2014-10-14 15:31:12 // 59958
Kb ugyanarról beszélünk.
Ha veszel egy sima szobai ventilátort ami lényegesen kevesebbet forog mint a turbo és megmérnéd az egyik oldalon a légnyomást és a másikon is akkor az egyiken minimálisan plusszos lenne a normál légkörihez képest, a másikon minuszos (enyhe vákuum), feltételzve elméletben, hogy a ventilátor előtt és mögött ugyanakkora zárt térről beszélünk.

Jó persze, tökhülyeség egy szobaventilátort meg a turbot összehasonlítani, de szerintem az elve ugyanaz.

Énsem hű de giganagy nyomásról beszéltem, hanem egy egészen minimálisról, ami a nullánál, azaz pontosabban a légköri normál légnyomástól több egy hangyaf*sznyival, hogy tudományosan fejezzem ki magam... :)
Na jó részeg vagyok, menjek haza... tudom :)
mex862014-10-14 13:34:36 // 59957
persze hogy jön a gäz, de az kevés
turbo müködésével ha tisztäban vagy jobban akkor räjössz hogy az hogy elforog pärszäzal a turbo az semmi
az amit ilyenkor forog az lófing, nem elég ahhoz hogy nyomäst csinäljon

ahogy DEV is irta rémlett nekem is hogy alapjäraton kiolvasva sincs semmi
söt még ha jol rémlik néha väkumot is lehet mérni mielött elkezd tölteni a csiga
ValeRossi462014-10-14 12:44:53 // 59956
Vákumpumpa lett cserélve,szivattyút kell még lepróbálni.csak Pityukomának és Norbinak is 136 lovas a vas,és nem stimmeltek a számok.
Geometriát mondták már,meglátjuk. EGR falazva van és DPF sincs benne már.
dev1662014-10-14 12:22:34 // 59955
azt gondolná az ember, hogy ahhoz, h vákuumot hozzon létre (légkörinél kisebb nyomás) valahova ki kell engednie a kiszívott levegőt (túlnyomás), különben a másik oldalon egyre csak nőne a nyomás.
dev1662014-10-14 12:17:49 // 59954
a földközeli légköri nyomás 1 bár, tehát ez az abszolút minimum és ha FES/MES-sel kiolvasod az alapjárati értéket pontosan ezt 990-1010 mbar körüli értéket fogod látni.

Ebből két dolog következik:
- alapjáraton nincs töltőnyomás, aminek sztem az az oka, hogy a kompresszor lapátok több 10e-es ford. szám tartományban működnek hatékonyan, ha csak komótosan forognak, akkor nem sűrítenek
- 0-s kijelzett érték nem valós, csak az ECU játszik a műszerrel
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak