Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2015-02-12 11:19:14 // 64571
Szerelőm 2 dolgot mond mindig, mikor megyek hozzá, hogy ezt-vagy-azt hallok:
1) Ha valami jelenség 10 000 km után is ugyanolyan, nem romlik, akkor nem kell vele foglalkozni.
2) "Vedd már hangosabbra az a k*rva zenét a kocsiban!"

:)
vzsiros2015-02-12 10:16:19 // 64570
bocs, Exide :) elírtam
vzsiros2015-02-12 10:15:50 // 64569
Kis segítség kéne...

melyik a legjobb ár-érték arányú akku a kocsiba? Illetve honnan jó beszerezni?
dízelbe.

(Zoli azt mondta vegyek Excide-t - csak kíváncsi vagyok más véleményekre is)
norbi04092015-02-12 10:02:21 // 64568
Nem kifejezettrn a fémház miatt választottam a telefont :) Hanem hardver ügyileg ez jött be a legjobban. És mellesleg így már 2 Alfám van.... egy 4 hengeres meg egy 8 magos :D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-12 09:57:44 // 64567
jobb a fémház szerintem, nem kopik le róla olyan gyorsan a festék, meg nem nyeklik ellenben sokkal nehezebb ...
David | Centocinquantanove2015-02-12 08:41:50 // 64566
Angelo én speciel az aeroszolosat fújtam bele, de hogy őszinte legyek semmit nem érezteti a hatását.
Ha sebességben (1-es, 2-es) full alapjárati vagy ahhoz közeli tartományban csorgok, akkor a váltó hallat egy mormogó hangot.
Álló helyzetben és kinyomott kuplungnál ez nincs, csak terhelés alatt.
Cseréltem olajat (gyári ajánlottat) + Xado aeroszolt kapott a vas. A mormogás talán némileg enyhült, de még mindig határozottan megvan. Ellenben rosszabb sem lett a helyzet, ez fél siker. Kb 190k volt akkor a gépben, most 219k és gyakorlatilag ugyanaz a helyzet mint anno volt.
David | Centocinquantanove2015-02-12 08:36:08 // 64565
A fémváz vagy fém hatású váz egyfajta prémium kisugárzást ad a terméknek.
Itt egy példa: a 159 középkonzol létezik műanyagban és csiszolt fém kivitelben is.
Szerintem mindenki a csiszolt fémet választaná, ha tehetné, nem pedig a műanyagot.
De miért? Jobb a fém? Funkcióját tekintve kicsit sem jobb... Akkor vajon miért választanák többen? :)
droberto2015-02-12 05:40:31 // 64563
Szerintem mint egykezes telefon, max 4,3". Ha meg nem zsebben hordod, akkor még a Phablet nagyon jó alternatíva a maga 5-6"-jával.
droberto2015-02-12 05:36:00 // 64562
A médiumok tolják ezt a fémváz hisztit, de elmondhaták(hatnátok), hogy miért is jobb az. A plasztik könnyebb és ellenállóbb is, és a mai technikávaln igen sokoldalú. Ja, hogy a fém meg drágább...?
Dömpi (il dottore)2015-02-11 22:45:15 // 64561
Hát az olajcsere a váltóban kicsit odébb lesz, mert 150ezernél volt cserélve, a következőt pedig 240ezernél tervezem. Most van benne 170ezer.
dev1662015-02-11 22:27:32 // 64560
Valóban ez van előírva. A következő olajcserénél érdemes megnézni, milyen olaj jön le. Ha a kopásból eredne a probléma, akkor az látszana az olaj színén, zavaros, szürkés. Aztán ott van még a mágnes vizsgálata is, bár ahhoz meg kell bontani a váltóházat. Amíg nem 100%, hogy kopott a váltó (ez 300ekm alatt nem túl valószínű) én nem adagolnám az olajat, mert ezek a súrlódáscsökkentő adalékok szétcseszik a gondosan és zárt rendszerhez tervezett olaj egyéb tulajdonságait. Bár ezért most kapni fogok :))
Liquid2015-02-11 22:13:09 // 64558
mert?
Dömpi (il dottore)2015-02-11 22:11:14 // 64557
a gyárilag előírt van benne:Tutela Car Matryx 75W-85 API GL 4
gpek2015-02-11 22:03:07 // 64556
Nem csodálom hogy nem a Huawei P6-n netezel :)
Liquid2015-02-11 21:47:03 // 64555
nemhiszem :) Egy Huawei P6-om van, és egy Dell 17-es I7-es laptop, nem egy súlycsoport :)
A telefon nem netezésre való, ez nálam axióma :D
gpek2015-02-11 21:42:11 // 64554
Merre van a váltó olaj feltöltő helye? Gondolom az ugyan ott van a Benzinán is :) Lehet teszek bele adalékot én is (Metabond), mert kicsit búg az 5. 6.

Valami olaj csöppöt láttam a jobb gumiharangon, meg kell nézetnem. A szervó nem recseg nem ropog szépen teszi a dolgát.

PS.: Talán kezd rendbe jönni a kicsike... Bízom benne
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-11 20:01:30 // 64553
a fecskendőset...az teljesen jó, nyomjál bele az olajba 2-őt
Angelo Bianco2015-02-11 19:38:53 // 64552
Én is tervezek váltóolajat cserélni... Sajnos nekem is van hangja. :(
Melyik Xado adalékot ajánljátok?! Keresgettem, van elég sok váltó adalékuk....
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-11 18:57:06 // 64551
max cserélj egy olajat meg esetleg adalékold meg xadoval ....nekem is ilyen volt télen nehezebben vette az egyest...100-et raktam bele de semmi nem változott negatív irányba
jah a klattyanás meg passzpiros..mindegyik ilyen ..az összes 59-nél meg volt a Bravon is megvan ...:)
KollerT2015-02-11 18:36:29 // 64550
Nekem 6"-os a kijelzője /nagyobb mint a note4 a kijelző, de méretre kb ugyanolyan/ Jó az akksija, netezni is szuper, igazából a számítógépem alig használom mellette ilyenekre. :) Gyorsan is reagál, nem szaggat, jó képeket csinál, Lenovo Vibe Z2 Pro. Ha gondolod majd egyszer megmutatom élőben és majd Te is ilyet akarsz. :D
dev1662015-02-11 18:28:04 // 64549
én arra tippelnék, hogy az a motorszellőztető rendszer visszavezető csöve. A kartergáz olajpáratartalmának egy bizonyos részét nem tudja kiszűrni az olajleválasztó (onnan jön a cső és a szívócsőbe fut be) ezt megeteti a motorral.
boli1112015-02-11 18:21:48 // 64548

A sárgával jelölt helyre gondoltam. Teljesen hülye nem vagyok még. :) A nívópálcát én is látom ott, de a valóságban kettős cső megy lefele. A bal oldali volt olajos. Mi az és mitől lehet?
boli1112015-02-11 18:02:41 // 64547
1,9 JTDM motor előtti két leömlőnek mi a neve? Milyen ötletetek van arra, hogy mitől lehet az egyik olajos? Mintha a tömítéstől lenne csak olyan és csak az egyik.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-11 16:56:16 // 64546
tönkre....alapból is, meg ha rosszul van légtelenítve
dev1662015-02-11 16:29:20 // 64545
Az autó nagy része nem "mediterrán", ahogy váltó sem. :) milyen válóolaj van benne? egy 80W olaj miatt simán produkáltja ezeket a tüneteket hidegen. 75W kell bele.
Dömpi (il dottore)2015-02-11 16:20:18 // 64544
Nekem is van hasonló tünet, és nálam is volt kuplungtárcsa-kettőstömegű csere.
Érdekes, viszont, hogy csak hidegen csinálja.
Nekem ugyan csörgés nincs - pontosabban nemrégen volt kb fél percre - viszont alacsonyabb sebesség/fordulat tartományban ütemes "vua-vua-vua" hangot hallok.
Ezeket én annak tudom be, hogy tél van, hideg van, ez meg egy "mediterrán" kocsi. Mert amint bemelegszik, megszűnnek ezek a hangok, nyáron nincsenek is.
A váltóm is ilyenkor - télen - érdekesen műkszik. Pl. néha nehezen veszi az 1-et, kettőbe váltáskor is néha kottyan valami.
De az is lehet, hogy a váltóm nyelestengely-csapágya kezdi megadni magát.
Azt is megfigyeltem, hogy mikor behúzom 6-ba, és kisvártatva visszaveszek a gázból, akkor a váltókar picit visszamozdul az üres felé.

Lehet, hogy érik egy váltófelújítás?
SilentSound2015-02-11 16:02:02 // 64543
És az tönkremehet 23000km után? Mondjuk inkább menjen tönkre az, mint a kettőstömegű...
pettinke2015-02-11 15:58:18 // 64542
inkább kinyomócsapágynak hangzik :-/
SilentSound2015-02-11 15:42:22 // 64541
Igen, én is pont ezért nem értem, mert abszolút kettőstömegű tünetek, de az meg elvileg nem lehet. De akkor mi? :)
Chianti2015-02-11 15:28:56 // 64540
Ez nem hangzik túl jól, de azt azért kétlem, hogy egy kéttömegű 20.000 km után megadja magát... hacsak nem bontott. Bár gondolom nálad ez kizárható.
Chianti2015-02-11 15:22:20 // 64539
Megnyugtatlak, nem csak veled. Maximálisan osztom az általad leírtakat, csak nem akartam szét OFFolni a topicot....
Sok ismerős egyébként a Viber, vagy a Skype miatt vett tapimobilt, mivel nem kell hozzá notebookot cipelni, viszont ugyanúgy ingyen beszélhetsz órákig.
David | Centocinquantanove2015-02-11 14:37:59 // 64538
* kinyomod a kuplungot és megszűnik
David | Centocinquantanove2015-02-11 14:37:36 // 64537
Ha csattog, csörög és kinyomod a kuplungot az klasszik kettőstömeg, mint ahogy az is, hogy beindításkor és leállításkor ha nincs kinyomva a kuplung akkor berázza az egész autót...
tdemeter2015-02-11 14:27:12 // 64536
Szerintem a kettostomegunek nem ilyen jelei vannak.
Az igaz, hogy nem alfaban, de nalam ugy jelentkezett, hogy leallitaskor nyekergett egy nagyot. Ezen felul mas baja nem volt.
Szeritnem a csikorgas az nem ilyen jelensegre utal.
David | Centocinquantanove2015-02-11 14:01:51 // 64535
Hát pedig ez (legalábbis a tünetek egy része biztosan) kettőstömegűnek hangzik...
SilentSound2015-02-11 13:47:49 // 64534
Sziasztok! Kis kihagyás után újra itt, újra kérdéssel a tapasztaltakhoz. :)
Nyugtassatok meg vagy idegesítsetek fel még jobban, amíg eljutok szervizbe... Elkezdett olyat produkálni az autó (1.9 JTD 8V), mintha kettőstömegű nyűgje lenne, legalábbis én arra gondolnék először. Alapjáraton üresben álló helyzetben időnként elkezd csörögni valami a motortér felől, ha benyomom a kuplungot, akkor abbahagyja. Menet közben pedig néha egyszer csak furcsa hangot ad ki a kocsi, fémes karcolós-surlódós hangot, nem is tudom mihez hasonlítani, azt is abbahagyja kinyomott kuplungra. Mindemellett a váltáskor nem érzek semmi gondot, sem az autó teljesítményében. Most 193000km van benne, kettőstömegű lendkerék, kuplung, kinyomócsapágy 170000-nél együtt lett cserélve. Mi a bánat lehet, ami okozhatja? Nem nagyon lennék boldog, ha így turbó felújítás után még kétszáz rongyot rá kellene költenem. :(
Liquid2015-02-11 13:41:10 // 64533
ilyen napom van :D
Piritu - 1.000.0002015-02-11 13:40:41 // 64532
Pedig latom, mas topikban is a celkeresztbe kerultel :-))))
Liquid2015-02-11 12:54:42 // 64531
nem fognak... :)
Piritu - 1.000.0002015-02-11 12:49:49 // 64530
Teged lassan meggyoznek, bezzeg nekem senki se tudott valaszoln :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-11 12:29:41 // 64529
mert, miért? végighúzod a kisújjadat az ábécén és ennyi
Liquid2015-02-11 11:24:27 // 64528
éreztem én hogy velem van a baj :)
David | Centocinquantanove2015-02-11 11:11:01 // 64527
Egy fityfenét! :)
Liquid2015-02-11 10:39:02 // 64526
persze hogy ki lehet tenni azt én is tudom :) viszont ha nem ilyen kedvencet hívok, hanem keresni kell az keserves
David | Centocinquantanove2015-02-11 10:34:54 // 64525
4,3" képátlótól felfele már együtt lehet élni vele. Viszont 5"-nál nagyobb meg már tényleg sok, az már nem praktikus ha hordod magaddal a zsebedben.

Nekem speciel egy 5 colosom van, ez még szerintem jól kezelhető méret.
Munkához piszkosul jól jön sokszor a sok funkció, meg a letölthető értelmes alkalmazások sora, de pl. sokszor jó ha tudok csinálni 1-2 képet vele (mégha szar is a minőség a célnak legtöbbször épp megfelel), jó a GPS funkció, ha olyan helyre megyek, és minden kötél szakad, benyomom 1 perc alatt a címet és megvagyok. De ilyen a számológép, a zseblámpa, a vonalkód-olvasó, de például a skype is. Vagy ha a böngészőbe meg kell keresnem egy funkciót gyorsan. Munkaidőben rengeteget tud spórolni egy jó kütyü.
Irodában persze jobb egy jó laptop, de ha úgymond terepre kell kiszaladgálni akkor mindig mégsem vihetem magammal.
És akkor jönnek pl ilyen funkciók is mint pl MP3 lejátszás, ami pl. nekem a kocsiban is tök jó, amiből kiindult ez az egész téma...

Abban viszont Dömpinek van igaza, hogy nem kéne a gyerek helyett a k*** telefont nyomkodni, de ez nem a készülék hibája.
norbi04092015-02-11 10:25:52 // 64524
Hozzászolva a témához... 1 hónapja van a kezemben egy Galaxy Alpha.
A maga 8 magjával és az LTE-vel gyorsabban lehet vele netezni mint a laptopomon konkrétan. :)
Fémvázas úgyhogy a minőség is rendben van.
A fontos telefonszámokat, mint minden Andoridnál, ki lehet tenni főképernyőre. Tehát feloldás után egy tappintás a névre és már hívja is az adott ismerőst. :) Ha ügyes az ember ez kb 1 mp :D
Liquid2015-02-11 08:50:38 // 64523
nem a sebesség, hanem a kijelző mérete miatt van problémám az ilyen használatkor.
Vagy nem látok semmit, mert kicsi vagy azért nem mert ránagyítok és akkor a többi nem látszik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-11 08:45:21 // 64522
egy normális 4 magossal bizony lehet netezni ....a hátrány inkább 100e-nél kezdődik a minőség :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak