attól függ mit nézünk, mert nagyon nem mind1, hogy magánszemélyes autót vagy céges autót vizsgálunk... a nepperek által behozott 1-5 éves autók 95%-a céges mivel azt lehet nettózni... viszont céges autókba nem ritka az évi 50-80e km-es futás szóval 3 évesen simán megfutják a 200e km-et, ezzel szemben a magán emberes autók az évi 30e-es átlagot futják meg....
Ehhez számold a többi átlagodat és így pontos lesz kb :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-19 14:26:38 // 65804
vzolee2015-03-19 14:26:33 // 65803
Én 2,5 évesen vettem 142k km-el, az első stimmel. Utána 2 év alatt tettem bele 47k km-t, a második is stimmel ;)
G-MANN🍀2015-03-19 14:05:00 // 65802
:-) ez is kivétel és erősíti a szabályt :-)
G-MANN🍀2015-03-19 14:03:25 // 65801
159 Ti 3 év 32.780 km :-)
aki megvette, jól járt :-)
jó drágán adtam el (ha a használtaut kínálatot nézzük), bár szerintem még ennyiért is bőven megérte a srácnak :-)
M.o-i, sérülésmentes, hibátlan volt. most lett volna a 3. olajcsere, én 10eKm után mindíg cseréltem
most Giulietta 2 éves lesz majd,
22e km :-)
aki megvette, jól járt :-)
jó drágán adtam el (ha a használtaut kínálatot nézzük), bár szerintem még ennyiért is bőven megérte a srácnak :-)
M.o-i, sérülésmentes, hibátlan volt. most lett volna a 3. olajcsere, én 10eKm után mindíg cseréltem
most Giulietta 2 éves lesz majd,
22e km :-)
gpek2015-03-19 14:00:39 // 65800
Ja kb. reális szerintem is.
Kint azért szerintem picit más, ott mindenki vehet új autót, olyan is aki amúgy csak 5K menne egy évben, de persze náluk a kereset/km ár jobb, ez miatt meg többet utaznak. Bár a vonatok és egyéb közl. eszközök is jobbak sokkal, ICE, belföldi repjáratok.
Kint szórtabb a szitu, átlag magyar még mindig keveset autózik, ill. rövid távokat megy, fizetéséhez képest öreg de drága autóval.
Kint azért szerintem picit más, ott mindenki vehet új autót, olyan is aki amúgy csak 5K menne egy évben, de persze náluk a kereset/km ár jobb, ez miatt meg többet utaznak. Bár a vonatok és egyéb közl. eszközök is jobbak sokkal, ICE, belföldi repjáratok.
Kint szórtabb a szitu, átlag magyar még mindig keveset autózik, ill. rövid távokat megy, fizetéséhez képest öreg de drága autóval.
'''''2015-03-19 13:38:29 // 65799
Az első másfél évben az enyémbe is 50.000Km tettek.Azóta én is pont ennyit raktam bele csak 8év alatt! :-)
droberto2015-03-19 13:15:06 // 65798
Nekem az alábbi elképzelésem van az átlag futásteljesítménnyel egy prémium dízel GT illetően:
Az első 3 évében: 30-60k km. (Általában ilyenkor eladják.)
A második 3 évében ez a szám feleződik: 15-30k km.
6 év után pedig jellemzően keveset mennek, évi: 8-20k km-t.
A társaságunk autóparkjára is kb. ez a futás lehet a jellemző...
A két véglet tehát:
1., Magas futásteljesítmény: 3 évesen 180k, 6 évesen 270K, 9 évesen 330k km futás.
2., Alacsony futásteljesítmény: 3 évesen 90k, 6 évesen 135k, 9 évesen 159k km futás.
Szerintem ez a számítás az európai 159-es flotta 90%-át lefedi. A maradék tíz pedig a kivétel. Pl.: Piritu és Alfa159. Ők erősítik a szabályt. :)
Nektek mi a véleményetek?
Az első 3 évében: 30-60k km. (Általában ilyenkor eladják.)
A második 3 évében ez a szám feleződik: 15-30k km.
6 év után pedig jellemzően keveset mennek, évi: 8-20k km-t.
A társaságunk autóparkjára is kb. ez a futás lehet a jellemző...
A két véglet tehát:
1., Magas futásteljesítmény: 3 évesen 180k, 6 évesen 270K, 9 évesen 330k km futás.
2., Alacsony futásteljesítmény: 3 évesen 90k, 6 évesen 135k, 9 évesen 159k km futás.
Szerintem ez a számítás az európai 159-es flotta 90%-át lefedi. A maradék tíz pedig a kivétel. Pl.: Piritu és Alfa159. Ők erősítik a szabályt. :)
Nektek mi a véleményetek?
droberto2015-03-19 13:10:13 // 65797
Nem értelek...
Már hogy a viharba ne számítana hány éves.
A kulcsszó az átlagfutás. A Taxi pedig nem átlag, főleg nem Alfában. Ott nyílván az üzemóra jobban előtérbe kerül. Úgy mint a rendőrautóknál is.
Már hogy a viharba ne számítana hány éves.
A kulcsszó az átlagfutás. A Taxi pedig nem átlag, főleg nem Alfában. Ott nyílván az üzemóra jobban előtérbe kerül. Úgy mint a rendőrautóknál is.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-19 13:01:17 // 65796
a váltó, fék, szervo olajnak is meg van adva a csereperiódusa...nem viccből...
.......................2015-03-19 12:41:40 // 65795
A motorok élettartalma a futott munkaóra függvénye,
Nem számít hány éves,
Simán belehajtanak a taxisok 6..7 év alatt 700ekm ert a dieselekbe
Kartergáz árulkodik a motor kopottságáról
Nem számít hány éves,
Simán belehajtanak a taxisok 6..7 év alatt 700ekm ert a dieselekbe
Kartergáz árulkodik a motor kopottságáról
.......................2015-03-19 12:34:21 // 65794
Minden kopik,bár van benne szűrő,de van az a szemcseméret amit a kormányszervoolajszűrő is átenged
No azért is kell cserélni..
No azért is kell cserélni..
droberto2015-03-19 12:16:45 // 65793
Ezek jók, bár az Edge-ből van többféle.
Én inkább maradnék a Selénia WR PE-nél.
Az adalékolást, bocsánat revitalizálást, pedig lent kifejtettem.
Én inkább maradnék a Selénia WR PE-nél.
Az adalékolást, bocsánat revitalizálást, pedig lent kifejtettem.
David | Centocinquantanove2015-03-19 11:56:51 // 65792
Te is tudod, hogy nem ezt mondtam! Ne csavarjuk ki a szavakat!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-19 11:27:18 // 65791
szerintem a motorolajat se cseréld, csak tölts utána mindig pár decit...felesleges időpocsékolás és pénzkidobás...a légszűrőt elég kifújatni, az olajszűrőt néha elmosni és ennyi :DDD
David | Centocinquantanove2015-03-19 10:45:08 // 65790
Teljesen igazad van, ezért is írtam, hogyha semmi nem indokolja akkor hagyjuk a fenébe a vegyészkedést.
Most ha 1-2 decivel ki kell pótolni az még szerintem nem okoz semmit, de hangsúlyozom, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, nem szándékozom senkit meggyőzni.
A hidraulika olaj is valóban degenerálódik, de amíg egy tartálynyi olaj teljesen elhasználódik az több év alatt következik be.
Most ha 1-2 decivel ki kell pótolni az még szerintem nem okoz semmit, de hangsúlyozom, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, nem szándékozom senkit meggyőzni.
A hidraulika olaj is valóban degenerálódik, de amíg egy tartálynyi olaj teljesen elhasználódik az több év alatt következik be.
norbi04092015-03-19 10:25:35 // 65789
Te mit ajánlasz? :) most 3 folyadék van soron amit le szeretnék cserélni + a motorolaj.
Fékfolyadék (Tutela TOP4), váltóolaj (Tutela Car Matryx 75W85 + ide tervben van egy xado is pluszban), Motorolaj (Castrol EDGE Titanium FST 5W40) és a szervóolaj.
Ez utóbbival kapcsolatban vagyok bizonytalan..., hogy mit és mennyit vegyek a cseréhez...
Fékfolyadék (Tutela TOP4), váltóolaj (Tutela Car Matryx 75W85 + ide tervben van egy xado is pluszban), Motorolaj (Castrol EDGE Titanium FST 5W40) és a szervóolaj.
Ez utóbbival kapcsolatban vagyok bizonytalan..., hogy mit és mennyit vegyek a cseréhez...
droberto2015-03-19 10:25:06 // 65788
Jav.: A legöregebb JTD, max 17-18 éves lehet.
droberto2015-03-19 10:21:45 // 65787
Én is belekarcoltam a 190-be. Szar látni, de hidd el, ez ennek még gyerekkor.
Csak a félreszocializált szemünknek furcsa. :)
Nézd csak meg a régebbi 147, 166, 156, 146/145 JTD-ket. Még azok is vígan szaladnak, pedig nem egy közülük már 15-20 év feletti!
Ha neked az jobb lesz, VTT-n majd visszarakom 144-re. :)))
Csak a félreszocializált szemünknek furcsa. :)
Nézd csak meg a régebbi 147, 166, 156, 146/145 JTD-ket. Még azok is vígan szaladnak, pedig nem egy közülük már 15-20 év feletti!
Ha neked az jobb lesz, VTT-n majd visszarakom 144-re. :)))
droberto2015-03-19 10:11:20 // 65786
Nem szeretnék beleugatni, és ez most nem is csak neked szól.
Mint minden olaj-kenőanyag, a fék, kormánymű hidraulika folyadéka is degenerálódik. Műszaki szemmel nézve igencsak ajánlatos a cseréje, már csak azért is mert egy bagatell összeg és az időráfordítás is csekély.
Arról nem is beszélve, hogy keverésnél a két folyadék tribológiai paraméterei kontrollálatlanul keverednek, ismeretlen tulajdonságú keveréket létrehozva.
SZVSZ a legtöbb amit tehetünk, hogy nem vegyészkedünk. :)
Mint minden olaj-kenőanyag, a fék, kormánymű hidraulika folyadéka is degenerálódik. Műszaki szemmel nézve igencsak ajánlatos a cseréje, már csak azért is mert egy bagatell összeg és az időráfordítás is csekély.
Arról nem is beszélve, hogy keverésnél a két folyadék tribológiai paraméterei kontrollálatlanul keverednek, ismeretlen tulajdonságú keveréket létrehozva.
SZVSZ a legtöbb amit tehetünk, hogy nem vegyészkedünk. :)
David | Centocinquantanove2015-03-19 09:25:21 // 65785
David | Centocinquantanove2015-03-19 09:22:51 // 65784
Őszintén szólva én csak utánatöltöttem, mert nem volt semmi panasza a szervómnak.
Alkalmanként csinálok egy nagyvizitet a motortérben, legutóbb ezt töltöttem utána.
Igazság szerint a Castrol CHF egy igen jó minőségű hidraulika olaj szerintem, ártani semmiképp nem fog ha beleöntöd. Pláne ha nincs különösebb probléma, és semmi nem indokolja a teljes cserét akkor felesleges leengedni az egészet és újratölteni új olajjal.
Alkalmanként csinálok egy nagyvizitet a motortérben, legutóbb ezt töltöttem utána.
Igazság szerint a Castrol CHF egy igen jó minőségű hidraulika olaj szerintem, ártani semmiképp nem fog ha beleöntöd. Pláne ha nincs különösebb probléma, és semmi nem indokolja a teljes cserét akkor felesleges leengedni az egészet és újratölteni új olajjal.
Liquid2015-03-19 09:11:10 // 65783
nemá :) az komoly
Dömpi (il dottore)2015-03-18 23:45:03 // 65782
mik derülnek ki...mind druszák vagyunk?
...avagy "Béláim az Úrban" ... khmm ... Sanyijaim az Úrban :)
...avagy "Béláim az Úrban" ... khmm ... Sanyijaim az Úrban :)
Pityukoma2015-03-18 22:53:25 // 65781
Csatlakozom az előttem szólóhoz :-)
Liquid2015-03-18 21:22:25 // 65780
wow :)
Dömpi (il dottore)2015-03-18 20:56:45 // 65779
én is (de az csak a második nevem) :)
Liquid2015-03-18 20:40:26 // 65778
néked is! :)
Piritu - 1.000.0002015-03-18 20:32:56 // 65777
Boldog névnapot druszám! :-)
Liquid2015-03-18 20:29:06 // 65776
Sándorok vagyunk :D
Piritu - 1.000.0002015-03-18 20:28:38 // 65775
Örülök, hogy nem vagyok egyedül :-)
Liquid2015-03-18 20:23:14 // 65774
valszeg csak az egyik szamláló lett nullázva a szervíz, a másik ami a DPF miatt van és az olajminőséget figyeli el lett feledve.
Liquid2015-03-18 20:21:43 // 65773
én a gyári ajánlást tettem bele, kegyszerek nélkül
Norbi1592015-03-18 18:43:15 // 65772
Köszi
Piritu - 1.000.0002015-03-18 18:15:37 // 65771
Keresd Phon-t itt az Amorén.
Norbi1592015-03-18 18:08:25 // 65770
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy bontott valaki mar 59est? Szükségem lenne egy hűtőventilátor vezérlő egységre. 2010es 2.0 jtdm 170hp. Köszi
norbi04092015-03-18 17:50:01 // 65769
Mindegy milyen van benne jelenleg, ez mehet bele bátran? Hany liter kéne a cseréhez?
boli1112015-03-18 17:47:32 // 65768
norbi04092015-03-18 17:45:40 // 65767
Köszönöm, akkor azthiszem a xado kérdés eldőlt. Megy az olaj mellé...a váltó csak meghálálja :)
Dömpi (il dottore)2015-03-18 17:29:05 // 65766
"a Tutela Car Matryx 75W85 mellé mehet egy ilyen szerintetek? Vagy felesleges?"
Én raktam Xado-t és mások is. Nem felesleges szerintem.
Én raktam Xado-t és mások is. Nem felesleges szerintem.
magento2015-03-18 17:07:10 // 65765
Köszi! Holnap fel lesz téve gépre, megnézzünk mindkettőt.
Piritu - 1.000.0002015-03-18 16:58:59 // 65764
Felkerültek a nyári kerekek :-)
Piritu - 1.000.0002015-03-18 16:44:19 // 65763
A "Scheduled service expired" a szervizintervallumra vonatkozik, az olajcsere a másikra.
Piritu - 1.000.0002015-03-18 16:42:14 // 65762
Két intervallumot figyel a comp. Az egyik a szervizciklus, a másik az olajcsere. A kettő nem függ össze, mert a szervizperiódus fix (3-35e km), míg az olajcsere periódusa a használattól függ. A kettőt KÜLÖN kell nullázni.
magento2015-03-18 16:05:27 // 65761
Nem biztos... volt egy szervízintervallumra figyelmeztető üzenet, az azóta nincs. Viszont a menüben azt írja, Scheduled service expired. Akkor nem ijedek meg, holnap megyek vissza. Meglátjuk, utána is dobja-e az üzenetet.
yani🍀2015-03-18 15:58:45 // 65760
Nulláztátok a szervízintervallumot olajcsere után?
magento2015-03-18 15:46:00 // 65759
Sziasztok,
Lenne egy kérdésem: megjelent a kijelzőmön egy "Change engine oil" felirat. A dolognak két érdekessége van:
1, kb. 4e km-el ezelőtt kapott wr 5w-30 seleniat a gép (1,9jtdm 100kw)
2, fékbetét-cserén volt, első-hátsó - mióta elhoztam, azóta van az üzenet. Szerelő megbízhatósága nem kérdéses, nem nyúlt az olajhoz.
Ha jól értelmezem a kézikönyvet, ez dízelnél minőségi problémát jelez (elhasználódott). Mennyiségi probléma fedcomp és pálca alapján sincs.
Mi alapján dobhatja ezt az üzenetet? Tényleg vizsgál a rendszer olajminőséget, vagy km. alapján időzített üzenet, ami épp most jött ki?
Köszi!
Lenne egy kérdésem: megjelent a kijelzőmön egy "Change engine oil" felirat. A dolognak két érdekessége van:
1, kb. 4e km-el ezelőtt kapott wr 5w-30 seleniat a gép (1,9jtdm 100kw)
2, fékbetét-cserén volt, első-hátsó - mióta elhoztam, azóta van az üzenet. Szerelő megbízhatósága nem kérdéses, nem nyúlt az olajhoz.
Ha jól értelmezem a kézikönyvet, ez dízelnél minőségi problémát jelez (elhasználódott). Mennyiségi probléma fedcomp és pálca alapján sincs.
Mi alapján dobhatja ezt az üzenetet? Tényleg vizsgál a rendszer olajminőséget, vagy km. alapján időzített üzenet, ami épp most jött ki?
Köszi!
vzolee2015-03-18 15:17:51 // 65758
Nekem is úgy működik, ahogy Robi írja. "ha nem megy erővel, csináld még több erővel" :)
droberto2015-03-18 15:01:57 // 65757
Vedd el az övet, azt vágd jól hátra. 😊 Nekem is így tünik el a piros. Valószínű, hogy be kell csak állítani.
David | Centocinquantanove2015-03-18 14:33:49 // 65756
Castrol CHF teljesen jó...
boli1112015-03-18 14:06:27 // 65755
Nekem nem az üléslap mozog, hanem a bal oldali támla (lehajtható) nem rögzül.
Online tag
1
Vendég1
426