Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2015-06-20 17:34:54 // 68614
JAh EU3nál nincs annyi gond, de azért pucolgatják Ők is...
Várom a szerdát, h mivel rukkolnak elő, jó lenne ha valami normális motorpalettát vonultatnának fel...jó pénzért..:)
Piritu - 1.000.0002015-06-20 17:34:26 // 68613
A 159-et 2010 végén, de a téma már 2007-ben a 156 vásárlásakor is felmerült. Igaz, anno alá kellett nézni hogy van-e benne dpf.
A Phontól vett kettős tömegűd a gyári értékre volt méretezve. Csoda, hogy ennyit elmentem. Ha 100 kg-ot tudsz elvinni a vállaidon elég egyszer 150-et rátenni, hogy a nyugdíj előtt odalegyenek az ízületeid...
Nekem a 156-nál a turbó halt meg a tuning miatt. Erről sem lehetett olvasni egy oldalon se...
'''''2015-06-20 17:14:02 // 68612
Mikor vetted a vasat?
Nekem erősített a váltóm.500nm-ig bár nem kapott soha annyit.Phon-tól vett bontott kettőstömegűben sajna nem tudom pontosan mennyi volt.Annyi nem volt ráírva,hogy csak ennyit bírjon.Az utolsó fél évben még vissza is volt véve a progi.Eleve nem mindig rúgja az ember.Ha oda is lépek az inkább az előzések időtartama és az már lendületből indul.Persze tisztában vagyok az autó határaival (azaz igazából senki nem tudja) de tuti,hogy valami nem stimmelt vagy az anyaggal vagy a megadott km-el a kettőstömegűnél.
Csabi2015-06-20 17:06:46 // 68611
Természetesen nem az elvet bántottam, hanem a konkrét szelep konstrukciót...Egy kalap kaki...
Azért kíváncsi lennék, hogyan nyitogat az egered, a gyárihoz képest....Kétlem, h nem befolyásolja a légmennyiségeket...
Piritu - 1.000.0002015-06-20 16:52:19 // 68610
jó példa: a 156 1,9 mjet gyárilag kisebb nyomatékot tud, mint a 159-é. (Emlékeim szerint 305 vs 320Nm) Nem veletlenül. A 156 hajtáslánca ennyit bír.
Hány csippes veszi figyelembe, hogy a 2,4 váltója max 400-at tud? Nem véletlenül írta Warbi a diesel topikban, amit írt.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 16:47:42 // 68609
Érdekes, nekem Farkas Dániel elmondta. Elmondta, hogy a rövid utak alatt hamar eltömődik és nem tud regenerálni a dpf, ami drágán javítható és visszatérő hibákhoz vezet.
Lehet, hogy az a baj, hogy "ismerős" volt a te embered, és feltételezte, hogy tudod: Traktorral nem jó operába menni :-)
Amúgy nem véletlenül nem vagyok híve az autóba való belepiszkálásnak. Annak következményeit senki sem fogja megmondani. Még a legjobbnak kikiáltott csippes sem. A garázscsippesek meg főleg nem. (Anno az ATC-nél a lehetséges problémákról is felvilágosítottak, sőt alá írattak velem egy lapot, hogy mindezt tudomásul veszem.) A kettőstömegűd halálának sem szabadna meglepetésnek lennie a sok-sok tuning után. A rendszer nem erre van méretezve...
'''''2015-06-20 16:35:06 // 68608
Bent voltam elég sok szalonban.Sőt,még szalon tulaj ismerős is van.Sehol nem mondták!Ez kb a 10.alfánk nagyjából 30offos mellett de sehol senki nem mondta el a hibalehetőségeket előre (offosnál sem).Szerintem akkor még nem is volt nagyon visszajelzés a hibákról.Az első félév és a második részecskeszűrő után ott tartottam,ha nem lehet orvosolni,eladom az autót.
Liquid2015-06-20 16:27:53 // 68607
Ma meg néztük ezt a V6-ot Sparky-val. Osztrák eredetű, kívülről vannak rajta hibák, de alapvetően rendben van. A motor szépen jár, a motortér ki van glancolva, és van egy cigicsikk a váltó tetején :)
A beltere szép és tiszta, látszik rajta hogy törődtek vele, nincs lelakva. Ha minden igaz van korrekt szervízkönyve. A tripben 4800 km van annak az átlaga majdnem 15.
Az ára nem kevés, de nem nagyon van mihez hasonlítani.
GTPeti2015-06-20 16:22:46 // 68606
Nálam sosem volt semmiféle hibaüzenet, letiltás v. eféle. Mareás barátnál, szintén nem. De mondom, ellenőrizni fogom.
Liquid2015-06-20 16:20:15 // 68605
az óra szerint 1.6
Liquid2015-06-20 16:19:23 // 68604
nem tudom, a módosított szoftver emelt turbonyomással megy
Piritu - 1.000.0002015-06-20 15:54:28 // 68603
A gyárnak a szabvány szerinti fogyasztást kell megadnia, azt meg is adja.
A tényleges esetekre itt ez a fórum és a Spritmonitor.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 15:52:44 // 68602
"És szerinted ezt mondta valaki 2006-ban?" - IGEN! Ha bemész venni egy 159-et felvilágosítanak, hogy a dpf-es diesel NEM városi autó. Nekem is elmondták mielőtt megrendeltem.
Ha a használt tulaja ezt nem adja át, akkor sajnos neked kell utána nézni.
Shadin2015-06-20 15:18:05 // 68601
Skacok! Unatkozom és a tb geometriát ellenőrzöm vákum "pumpával". Ha a mechanika akadás mentesen megy a nyugalmi állapot felé akkor az jónak tekintendő?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-20 13:57:22 // 68600
az autók olyanok, mint a nők ... eddig semmi, de biztos ennek is van/lesz nyűgje :P
Shadin2015-06-20 13:54:23 // 68599
Mi a baj a TBi-vel, Még nem tettem le róla...
Shadin2015-06-20 13:53:32 // 68598
Az EGR-t év(tized)ek óta használják benzines és dízel motorokban is. Az elv nem hibás.
Nálam el lett programozva az autó. Meg is kaptam a múltkor a magamét.
Az EGR pont úgy működik mint ahogy azt kitalálták. A motor viszont kicsit már nem annyira. Nekem rohadtul nem kell az, h 1200-tól húzzon mert az milyen fasza, azt kell tudja egy jó dízel. Lószart. Húzzon csak 2000-től leszabályozásig.

Nem is nyírom ki a kéttömegűt, meg nem is tolom tele a szívó oldalt kormos olajjal.

Mindegy tulképp, mindenki úgy belezi ki az autóját hiedelmek alapján ahogy csak akarja, én nem fogom. Az EGR-t is kicseréltem és nem pucolgatom. Ha jelentkezik hiba és az EGR-től van akkor lehet puciválni, meg felújítani stb, az akkor is szar marad.

Inkább tegyen bele vastagabb olajat, hogy a turbó ne okádja az olajat, ezzel már többet tett az autóért.

Én addig foglalkoztam ezekkel mellesleg tök fölöslegesen amig új voltam itt, mert csak azt hallottam hogy heréljünk autót preventív jelleggel. Ez 4 éve volt és az autó teszi a dolgát. Majd akkor kezdek el aggódni, ha gond lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-20 13:32:26 // 68597
ezt sem mondanám így, mivel ugyan az az EGR, mint az EU3-as Mjet-en és ott pl én még hírből sem ismertem a pucolás fogalmát és ritkán van vele probléma..
magával az egész eu4-gyel van a probléma, ha kiiktatod akkor meg nincs probléma...
Vagy használ az ember egy TBi-t és ezek a problémák nincsenek...van helyettük más :)))))
Csabi2015-06-20 13:12:37 // 68596
Az EGR az egy hulladék konstrukció, törne el a keze aki engedte, h hozzáillesszék ehhez a f@sza JTDm motorhoz. Nyilván van szerepe azoknak amit leírtál, de akkor is kellene h teljesítse az alap normákat...szóval az nem érv, h ha több a kartergáz, vagy kopottabb a motor akkor nyeljük be az EGR-es szívásokat..
Amióta nincs, szinte nem is foglalkozok az autóval, csak olajat meg szűrőket cserélek...előtte meg 10ezrenként pucoltam, meg nyomoztam állandóan, h mitől nem megy, mitől rángat aprókat stb.. tudod a jelenségeket...te sem keveset szenvedtél vele---

Hozzáteszem attól, h nálad bent van, de módosított programmal, nem biztos h ér is valamit a működése...mármint amire kitalálták, nem vagyok benne biztos, h teljesíti is...de nyugodt vagy, mert nem dobtad ki! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-20 13:12:21 // 68595
az 1.3mjet-nél is probléma ...sajnos ez a DPF egy nagy f@szság az EGR-rel együtt, az egész sajnos szétkúrj@ az autót főleg azoknál akiknél 2/3-ad város a többi országút...bizonyos km után a 2,4-nél 80-120e km, az 1.9-nél 180-220e km, a 2.0-nál 200e km környékén várhatók a problémák, a 2,4-nél eldugul a DPF, a HF megreped, átszakad, az 1.9 a legüzembiztosabb ebben a témában ott csak a DPF lesz kukás, a 2.0-nál a DPF bírja ellenben műanyag vízhűtött alkatrészek mennek tönkre, gyakori a dugattyúátégés ... szóval jó ez a mentsük meg a világot bizonyos km-ig és utána?
Én mindenkinek azt tanácsolom ha sokat megy városban akkor irtsa ki a DPF-et mert kukássá varázsolja a blokkot hosszú távon
Pityukoma2015-06-20 13:11:05 // 68594
Hú bacccus, racevét :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-20 13:04:18 // 68593
hívlak, ez nem jó hír :((((
Csabi2015-06-20 13:01:37 // 68592
uh, sajnálom! Nem sokat bírt akkor, talán egy éve raktad bele. De akár még kuplung/kinyomó is lehet, nem?
Csabi2015-06-20 12:58:39 // 68591
POnt ezaz, a legtöbb DPF-et a kezdetekben dobták ki, mert szerintem akkoriban -tisztelet a kivételnek- nem sok szaki volt tisztában a működésével...A felhasználók még annyira sem ,h kellene használni egy DPF-es autót... ( Nem vagyok benne biztos, h az akkoriban ajánlott olaj miatt volt mindez...)
Az enyém 10éves és tök jól tudja dolgát, persze már nem fogja meg a korom 100%-át hanem mondjuk csak 80-at...De a régiekkel sem volt nagy gond...
Giuntini2015-06-20 11:59:07 // 68590
Ebben igazad van, de mikor közli a gyártó a valódi fogyasztást. A varosi köszönő viszonyban sincs a gyár által megadott értékkel. Ezekre mind hosszabb idő utan derül fény. A 3,2 aut. Gyári városi fogyasztása 16.5 l. Milyen lehet a valódi? Sajnálom a kettőstömegűt.
'''''2015-06-20 10:56:41 // 68589
ErHard,ma széthullott a kettőstömegűm.Terhelés nélkül zakatol az egész.Érzem a pedálon és a váltón is,mindegy,hogy ki-vagy benyomott kuplungnál.Van valami erősített belőle vagy utángyártott?

Persze az új turbó még be sincs lőve.Valószínű az eddig megtett km-ek alatt kapott. :-(
'''''2015-06-20 10:48:28 // 68588
És szerinted ezt mondta valaki 2006-ban?Fogalmuk sem volt róla!Pl ha én tudom,akkor 3.2benyást vettem volna.Utólag sajna elég könnyű ezt elmondani.
Viszont aki most szeretne 2.4-et az már tudhatja,főleg ha kicsit utánaolvas.
Giuntini2015-06-20 10:39:45 // 68587
Én azt mondom ha jól működik a DPF nem szabad hozzányúlni. Ha valaki 2.4-et vesz, azt tudni kell, hogy nem városi autó. Időnként jól meg kell futtatni autópályán, és nincs semmi baja. Az EGR is a sok városi használat miatt van igénybe véve. Ha állandó nagy sebességgel mész, nem dolgozik az EGR.
Giuntini2015-06-20 10:35:17 // 68586
Nekem se ment még ki soha 1.6-ig.
Shadin2015-06-20 10:18:42 // 68585
Az a műszer határa :-( Sose megy ki 1.6-ig, de MES szerint viszont igen...
Shadin2015-06-20 10:17:23 // 68584
Én értem a sztereotípiákat, hogy a DPF ill. regen valójában rossz a motornak, meg ha lefelezzuk az EGR-t akkor nem löki tele a szívósort korommal stb.
DE ezek,mint mér többször elhangzott, valami más következményeként kialakuló esetek. Mindenki szereti kiherélni a az autót, de senkinek nincs kedve nagynyomásút, porlasztócsúcsot vagy turbót stb. ellenőrizni/javítani, pedig azt kellene...

Kiszereltem a szívósort kb. 200k futás után és a lapátkák még csak nem is kotyogtak. Volt az egész cuccba 3-4mm olajos korom. Olajos! Mi a szart keres ott olaj? Ja, kopik a motor, vékony az olaj a turbónak? Megoldás: kibelezzük az autót.

Be tudom mutatni bárkinek a réki szívósort, nem pucoltam még ki. Ha csak normál működésből eredő korom járt volna arra akkor nem is rakódott volna fel sehova. Sem az EGR-be.

Kezdünk TDI szintre sűlyedni :-(

Ki hiszi, ki nem , minden kombinációt kipróbáltam hardveresen és szoftveresen is DPF EGR ügyben.
Shadin2015-06-20 10:05:38 // 68583
2000mb (comp. szerint 3000 a légkörivel együtt) esetén letilt. jó párszor előfordult nálam. Padlógáz pályán, műszer kiakadva és a nyomás meg elszáll.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 09:05:43 // 68582
Így van.
A plusz üzemanyag utóbefecskendezéssel megy a motorba a kipufogó fázisban, egyszerre nyomja tovább a kat felé. Ha ilyenkor lejut a karterba, akkor nagyon oda kel hogy legyen a motor. A kat elégeti, ezzel felmelegíti a kipufogó gázt és már ég is a korom. Ha meg már begyulladt nagyon kevés üzemanyag kell hozzá.
Füst nem lehet, csak max vízgőz. Ha füstöl,ott valami bajnak kell lennie. Én eddig sose láttam füstölni, pedig túl lehetünk vagy 200 regeneráláson...
Don Gombóc2015-06-20 09:05:27 // 68581
Tudom. :-)
Sajnos sok mindent elhisznek az emberek.
Olyan ez mint a részecskeszűrős autókhoz alkotott motorolaj.
Amíg jó a motor mi a francnak az?
Még szerencse hogy azok is jó olajok.
Sokan azt hiszik hogy valamit is változott évek alatt az anyagösszetétele a motor alkatrészeinek. Beszélnek ilyen meg olyan modern metallurgiai szarokról, pedig egy alap blokkot is sok esetben kurva sokáig gyártanak, hiszen miért is ne, ha egyszer bevált.
Azt inkább elhiszem hogy szarabbak az újak, mert szinte egyre inkább a beépített amortizáció az elsődleges a gyártók részéről. Sajnos.
Don Gombóc2015-06-20 08:56:24 // 68580
Az úgy mond többlet üzemanyag befecskendezéstől, ami normálisan porlasztott anyagot jelent, nem folyhat le az üzemanyag a gyűrűk mellett. Mivel valamilyen mértékben elég. Akkor is legfeljebb kormos lehet. A behugyozós porlasztónál fehér a füst, nos ott van a baj. Ráadásul ha jó motorról beszélünk aminek még a komperessziója is jó akkor pláne nem lehet baj. Sok autós fórum nem beszél arról hogy a szar prémium motorjaikba olyan gyűrűket raknak néha, hogy a kompressziót már 30-40 ezernél elvesztik. Erhard tudna erről mesélni.
Nekem a tegnapi regenerálásnál nem volt látható füst, pedig próbáltam vele mindent. Padlógáz motorfék stb.
Az utasom nézte az utat én meg a tükröket. :-)
.......................2015-06-20 08:40:00 // 68579
Koppig kimegy a turbonyomásmérő ?
Nekem 1,55 bart túlnyomást mutat padlón(nem megy ki koppig)
.......................2015-06-20 08:38:04 // 68578
Baromság
A 2.0 és 1.6 jtdm ek faszák,nem kell bántani a dpf et
A motor nyakán van a dpf,nem úgy mint régen
Semmi baja nem lesz a dpf nek se ,akár 400ekm ernél sem
.......................2015-06-20 08:35:35 // 68577
Te el vagy tévedve,a jtdm motorokban nem nö mérhetően a motorolajszint a regenek miatt
A mercinél akár egy litert is emelkedik 15..20ekm er alatt
mzo2015-06-20 08:31:48 // 68576
Igen lekonyuló. :) De az Alfáé nem pl. ;)
mzo2015-06-20 08:31:10 // 68575
Mert így van. Nézz utána hogy történik a regen. ;) Hány autó fórum van azzal tele hogy bőven bőven max fölé nő az olajszint a sok regentől. Emiatt Idő előtti olajcserék stb...
Don Gombóc2015-06-20 08:14:47 // 68574
Nekem most volt a második regenerálás, már amit az egérmozi is mutatott, 3000 kilométer alatt. Az első 20 percig a második tegnap 10 percig tartott 2500-as fordulaton.
.......................2015-06-20 08:13:23 // 68573
A corsanak gondolom lekonyulo kipuffja van
Don Gombóc2015-06-20 08:11:04 // 68572
Ömlik az üzemanyag, felesleges hőterhelés, a többlet üzemanyag mossa a henger falát, higítja az olajat stb...

Ezt nem értem. Miért is?
Don Gombóc2015-06-20 08:09:11 // 68571
Ebben van owerboost ?
mzo2015-06-20 07:52:21 // 68570
Ne már, ez biztos, hogy így van? Nekem pl le van falazva az EGR és ki is írattam, de a tb nyomáshoz nem nyúltak hozzá. Mindössze annyi történt, hogy alapjáraton kicsit lassabban esik vissz a tb nyomás 0-ra. Leesik egyből a mutato, de egy hangyányival 0 felett megáll, majd kell pár mp hogy koppanásig lemenjen.
Egyébként valaki lentebb írta, (talán Szosza) hogy ha nincs dpf akkor kormos lesz az autó hátulja stb... Na ezt én cáfolnám, se a Corsánkban (2007-es, de még pont nincs benne) se az Alfában nincs benne és egyiknek se kormos a hátulja de még csak egy hangyafaszányit sem. Pedig a Corsa 90%-ban csak városban megy. És nem kormolnak. Az Alfa egy icipicit sem, a Corsából ki lehet hozni egy füstpamacsot, padlózásra, ha már rég volt megkergetve, de ennyi. Ha jók a porlasztócsúcsok és nem kopott a motor, akkor nem szabad kormolnia az motornak. Én pl pont az esetleges városi használat miatt szedettem ki a DPF-et, mivel pont a város az ami jobban megterheli, gyakoribb regenek, a regenek a dugóban állva nem igazán tesznek jót se a szűrőnek, se a motornak. Milyen jó is dugóban állva, alapjáraton végignézni a regent. Vagy munkába pont amikor megérkeznél, akkor kezdni el és utána meg pont az ovi előtt folytatná. Arról nem beszélve, hogy maga a regen, szvsz, nem igazán tesz jót a motornak. Ömlik az üzemanyag, felesleges hőterhelés, a többlet üzemanyag mossa a henger falát, higítja az olajat stb... Azon kívül milyen jó regeneráló autó mögött ülni a dugóban. Múltkor pl egy Mazda nyomott egy regent épp előttem és öröm volt látni ahogy dőlt belőle a füst na meg a szaga.... Szóval én ezért szedettem ki. Ott van hibátlan állapotban, becsomagolva a műhelyben, bármikor vissza lehet rakni. Az EGR pedig megelőzés céljából, egyrészt ne nyomja tele korommal a motort, másrészt előbb utóbb úgyis beszarik és csak problémákat generál.
Pityukoma2015-06-19 23:49:40 // 68569
Shadin blogja a stabilizátorról.
Pityukoma2015-06-19 23:47:03 // 68568
Nem, nem ez tévedés. Nekem a DPF és az EGR is gyári. Mindkettő remekül teszi a dolgát. Városi használat mellett ~5-6száz km-ként regenerál. A program módosítás után pedig hetekig nem akart eltűnni a mosoly az arcomról. Azóta megszoktam.... :-)
Pityukoma2015-06-19 23:42:17 // 68567
Igen jól érted. ~40ezret mentem vele azóta.
Liquid2015-06-19 22:15:06 // 68566
mer kisebb és nem traktor :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-19 22:09:03 // 68565
azt figyeltem meg, hogy ebben is kettőstömegű lakik de itt nem klattyan...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak