vzolee2015-07-01 11:33:35 // 69040
Én is, plusz nem is várnék rá 6-8 hetet :)
GTPeti2015-07-01 11:26:21 // 69039
Kicsit szkeptikus vagyok. :)
David | Centocinquantanove2015-07-01 11:02:45 // 69038
A múltkor pont én is nézegettem a gyertyákat, a két legismertebb alkatrészkereskedőnél, utána ebayen is. Erősen meglepődtem az árkülönbségen.
David | Centocinquantanove2015-07-01 11:00:49 // 69037
Egy kellemes keserédes csalódás az autóval kapcsolatban:
generátor javítása után (diódahíd + kefegarnitúra) közel fél lityivel eszik kevesebbet a saját mérése szerint (konkrét számot direkt nem mondok :) ).
Egy szaki magyarázta, hogy a döglődő generátornál a gerjesztés miatt foghatja a motor teljesítményt, ami most ugye megszűnt...
Hetekkel ezelőtt kezdett szépen felkúszni a fogyi mindig 1-1 decivel, míg végleg tényleg fél literrel mutatott többet annál amivel mindigis járkálok. Ezt betudtam a klímázásnak, és nem is törődtem vele.
Most viszont klímázással együtt is visszajött a régi jól megszokott fogyasztási érték...
Heppiness :)
generátor javítása után (diódahíd + kefegarnitúra) közel fél lityivel eszik kevesebbet a saját mérése szerint (konkrét számot direkt nem mondok :) ).
Egy szaki magyarázta, hogy a döglődő generátornál a gerjesztés miatt foghatja a motor teljesítményt, ami most ugye megszűnt...
Hetekkel ezelőtt kezdett szépen felkúszni a fogyi mindig 1-1 decivel, míg végleg tényleg fél literrel mutatott többet annál amivel mindigis járkálok. Ezt betudtam a klímázásnak, és nem is törődtem vele.
Most viszont klímázással együtt is visszajött a régi jól megszokott fogyasztási érték...
Heppiness :)
vzolee2015-07-01 10:30:39 // 69036
Ma reggel kiadta az izzítógyertya ikont és ki is írta, hogy "pre heating glow plugs not available". Gondolom cserélnem kéne a gyertyákat. Milyet érdemes rakni bele?
denil12015-06-30 21:25:46 // 69035
Fussunk ossze holnap?
Shadin2015-06-30 20:30:50 // 69034
Figyu! Tonnányi mérés van a notimon és a köztünk lévő távolság 50 méter...
Sanyi2015-06-30 19:20:04 // 69033
Nekem ugyan ez volt valamelyik nap egy kereszteződésben. Ugyan úgy kiírt valamit egy pillanatra....mintha az olajról lett volna szó a hibaüzenetben. Aztán kulcs ki, be és indult is... rá pár napra meg a parkolóban csinálta azt hogy nem indult,. Gombnyomásra katt és semmi. 2x 3x rányomtam a gombra és indult. Mi az valami front van ami a 159ekre hat csak? :D
Szabolcs 1592015-06-30 15:28:14 // 69032
Nekem a map sensor tol 1500 tol 2000 íg halott volt
denil12015-06-30 11:10:32 // 69031
Tökéletes az is!
Előre is nagyon köszönöm a segítséged :)
Előre is nagyon köszönöm a segítséged :)
Liquid2015-06-30 11:02:52 // 69030
persze, sima ügy :)
de nem ígérem hogy ma meg tudom nézni, legrosszabb esetben hétvégén
de nem ígérem hogy ma meg tudom nézni, legrosszabb esetben hétvégén
denil12015-06-30 11:01:53 // 69029
A map sensor nekem is eszembe jutott, szerintem megnézzük azt is...lehet csúnyán el van koszolódva de az nem magyarázná a lemaradó turbót.
denil12015-06-30 10:59:57 // 69028
Ha pedig már nagyon pofátlan lehetek akkor megkérnélek,h mérj egy turbónyomást és légtömeget 1-2 padlógázas etapon. Nincs a közvetlen ismerősi körömben 159-es tulaj és nem lenne rossz látni másik vas adatait is. De persze tényleg ha csak nem nagy kérés..
denil12015-06-30 10:55:41 // 69027
Meg tudnád nézni valamikor ha nem túl nagy kérés?
denil12015-06-30 10:55:08 // 69026
Meg fogjuk nézni ma az EGR-t. Az ábra elég hasznos így még egy laikus is össze tudja hasonlítani. Van szerelő itt Pesten aki nagyon vágja a dolgokat és be is fogok jelentkezni hozzá.
norbi04092015-06-30 09:39:26 // 69025
Komolyan mondom már mindenben rémeket látok...
Most feltöltöttem max-ra, figyelgetem, hogy mennyire fogy. Bevallom a kiegyenlítőre ezelőtt nem tudom mikor lesten rá...
Most feltöltöttem max-ra, figyelgetem, hogy mennyire fogy. Bevallom a kiegyenlítőre ezelőtt nem tudom mikor lesten rá...
Giuntini2015-06-30 08:59:25 // 69024
Én azt mondom ne találgass! Ajánlom neked Szatyi mestert, hidd el ő kideríti a problémát. Nem érdemes itt találgatni. Nála a szakértelem megvan, és nem a levágós fajta.
Csabi2015-06-30 08:57:56 // 69023
Semmit nem jelent , h látszólag "tiszta", azt kell vizsgálni, h maga a szelep könnyedén, akadás mentesen mozog-e. Ha a tengely és a persely között, már egy kicsivel is nagyobb a játék, akkor az ha kormot kap szorulni fog...
De mint már írtam is marha egyszerűen ki lehet deríteni, vagy MES-el, vagy amit Szosza írt...ennyi.
De mint már írtam is marha egyszerűen ki lehet deríteni, vagy MES-el, vagy amit Szosza írt...ennyi.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-30 08:27:30 // 69022
fél év alatt 1-2 deci nyáron pl nem gáz
norbi04092015-06-30 08:21:04 // 69021
Szépreggelt! :)
Egy amatőr kérdés...a hűtővíz fogyhat valamennyire? Vagy egyáltalán nem szabadna?
Egy amatőr kérdés...a hűtővíz fogyhat valamennyire? Vagy egyáltalán nem szabadna?
Liquid2015-06-30 08:05:01 // 69020
emlékeim serint nálam is ekörül van alapjáraton
Szabolcs 1592015-06-30 04:48:01 // 69019
Map sensor jó ???? Nekem az okozott szép dolgokat olyan volt mint egy szivo dízel ....
denil12015-06-29 23:41:21 // 69018
Jo otlet. Szerintem ranezunk.
.......................2015-06-29 23:35:43 // 69017
A turbo geomertiát kézzel ütközésig ki lehet húzni,érzed ha szorul
Lehet az is
Próbaképpen levenném az egr fekete fejét,elektromos csati persze rádugva
Úgy nem nyit,
Próbakör ,ha ugyanaz akkor nem egr
Lehet az is
Próbaképpen levenném az egr fekete fejét,elektromos csati persze rádugva
Úgy nem nyit,
Próbakör ,ha ugyanaz akkor nem egr
denil12015-06-29 23:22:43 // 69016
EGR nem lehet mert nemreg volteszedve es alapbol is gyonyoru tiszta allapotban volt de meg 1 ejszakat azott WD40-ben is.
Kifujasra gondoltunk mi is de porgettuk a motort es semmi hang nem volt.
A mi tippunk solenoid vagy geometria.
Kifujasra gondoltunk mi is de porgettuk a motort es semmi hang nem volt.
A mi tippunk solenoid vagy geometria.
.......................2015-06-29 23:12:18 // 69015
Alapjáraton nem is kell töltőnyomásnak túlnyomásnak lenni
.......................2015-06-29 23:10:01 // 69014
Nem zár az egr rendesen
Vagy kifúj a szívóoldal
Vagy kifúj a szívóoldal
Greentimus2015-06-29 23:07:06 // 69013
Mi csak azért néztük meg, mert a szerelőm hallotta, hogy hidegen picit ingadozik az alapjárat és rámért a korrekcióra. Amúgy semmi hibajelenség nincs a porlasztókkal.
norbi04092015-06-29 22:59:29 // 69012
Bevallom engem sem nayon foglalkoztatott a dolog. Csak a múlt héten elkezdett dadogni eléggé hidegen, alapjáraton és gondoltam ránézek :) mondjuk tény és való...nem örültem a látványnak :/
Csabi2015-06-29 22:59:18 // 69011
Hali!
Amiket leírtál az alapján EGR jut az eszembe, egyértelműen arra utal a lustaság, illetve a légtömegbeli eltérés... Miből gondolod, h rendben van az EGR?
Nézzétek meg üzem közben az EGR működését
Ha az EGR nyitottsága 0-100% között ugrál akkor rossz(megszorult), tisztítás vagy csere szükséges kép1
Ha jól mükszik akkor ilyen a képe (piros vonal) azaz nullától kb 50-60%ig szabályoz.
Amiket leírtál az alapján EGR jut az eszembe, egyértelműen arra utal a lustaság, illetve a légtömegbeli eltérés... Miből gondolod, h rendben van az EGR?
Nézzétek meg üzem közben az EGR működését
Ha az EGR nyitottsága 0-100% között ugrál akkor rossz(megszorult), tisztítás vagy csere szükséges kép1
Ha jól mükszik akkor ilyen a képe (piros vonal) azaz nullától kb 50-60%ig szabályoz.
denil12015-06-29 22:53:36 // 69010
Persze, nem sziv de a referenciaertekhez kepest negativ tartomanyban van. Sima legkori nyomas helyett (1Bar) csupan 700mBar alapjaraton.
Pityukoma2015-06-29 22:48:57 // 69009
Egyszer nekem is ugyan így leállt regenerálás közben. Pont egy körforgalomhoz értem, meg kellett állnom és egy pillanat múlva leállt a motor minden előjel nélkül. Akkor újra indítottam, azóta sem fordult elő többet. A használati utasításban benne van hogy lehetőleg 2000rpm és ~60km/h felett menjünk regen közben. Nos ezt akkor nem produkáltam vele :-)
Úgyhogy no para :-)
Úgyhogy no para :-)
Dömpi (il dottore)2015-06-29 22:43:31 // 69008
Hogy lehet alapjáraton negatív töltése a turbónak? Átmegy szívó üzemmódba? :)
Nem vagyok egy műszaki zseni, de a turbó vagy tölt, vagy nem - józan paraszti ésszel...
Nem vagyok egy műszaki zseni, de a turbó vagy tölt, vagy nem - józan paraszti ésszel...
Dömpi (il dottore)2015-06-29 22:40:42 // 69007
Amúgy igazad van.
A vicc az, hogy úgy érzem, most megy a legjobban, most a legdinamikusabb, a legkezesebb, a legtüzesebb, és a legjobb a hangja.
Nem zörög, nem ketyeg, tök jó.
Csak újabban nagyon hangos mikor alapjárton regenerál - eddig ilyet nem hallottam.
Meg ugye volt az a reggeli leállás.
Igazából csak ezért néztem rá a korrekciókra.
Utoljára 2013. májusában néztem ezt az adatot.
A ma reggeli eset után az jár eszembe, mi van ha az autópályán a Balatonra menet a családdal 130-as tempónál áll le le a motor, szűnik meg a szervó és meg családostól mindenestől kenődök fel a szalagkorlátra.
A vicc az, hogy úgy érzem, most megy a legjobban, most a legdinamikusabb, a legkezesebb, a legtüzesebb, és a legjobb a hangja.
Nem zörög, nem ketyeg, tök jó.
Csak újabban nagyon hangos mikor alapjárton regenerál - eddig ilyet nem hallottam.
Meg ugye volt az a reggeli leállás.
Igazából csak ezért néztem rá a korrekciókra.
Utoljára 2013. májusában néztem ezt az adatot.
A ma reggeli eset után az jár eszembe, mi van ha az autópályán a Balatonra menet a családdal 130-as tempónál áll le le a motor, szűnik meg a szervó és meg családostól mindenestől kenődök fel a szalagkorlátra.
denil12015-06-29 22:37:14 // 69006
Sziasztok!
Az alabbi problemam lenne. Kinek milyen otlete van?Diagnosztak es szakertok elonyben:)
Auto: 159 2.Jtdm 20V (210LE) 193k km egyebkent patika allapot muszakilag is.
Az auto erzesre nagyon doglott alul amig fel nem epul a teljes turbonyomas. Radugtuk az EcuScanre es kiderult,h jol ereztuk a dolgot. Legtomeget es turbonyomast mertunk nevleges szamokkal osszevetve ami szinten a programbol jott. Legtomegnel azt lattuk a logokban,h folyamatosan kevesebb levegot kap a rendszer minden fordulaton mint a referencia ertekek. Ez alol kivetel a magas fordulatszam tartomany, ott az ertekek az elvartak voltak. Turbonyomas ugyanez de meg beszedesebb:
Alapjaraton 1Bar helyett 700mBar majd vegig hasonlo lemaradasok tapasztalhatok (legnagyobb elteres 600 mBar) egeszen a magas fordulatig (3500 felett) ahol szinten a nyomas megegyezik az elvarttal. EGR rendben van, kifujas nincs. Otletek vannak de nem osztanam meg,h ne vigyek senkit tevutra. Mitol jon kevesebb levego es miert van lemaradasban a turbo?Talan a legbeszedesebb az alapjarati negativ toltese a turbonak.
Az alabbi problemam lenne. Kinek milyen otlete van?Diagnosztak es szakertok elonyben:)
Auto: 159 2.Jtdm 20V (210LE) 193k km egyebkent patika allapot muszakilag is.
Az auto erzesre nagyon doglott alul amig fel nem epul a teljes turbonyomas. Radugtuk az EcuScanre es kiderult,h jol ereztuk a dolgot. Legtomeget es turbonyomast mertunk nevleges szamokkal osszevetve ami szinten a programbol jott. Legtomegnel azt lattuk a logokban,h folyamatosan kevesebb levegot kap a rendszer minden fordulaton mint a referencia ertekek. Ez alol kivetel a magas fordulatszam tartomany, ott az ertekek az elvartak voltak. Turbonyomas ugyanez de meg beszedesebb:
Alapjaraton 1Bar helyett 700mBar majd vegig hasonlo lemaradasok tapasztalhatok (legnagyobb elteres 600 mBar) egeszen a magas fordulatig (3500 felett) ahol szinten a nyomas megegyezik az elvarttal. EGR rendben van, kifujas nincs. Otletek vannak de nem osztanam meg,h ne vigyek senkit tevutra. Mitol jon kevesebb levego es miert van lemaradasban a turbo?Talan a legbeszedesebb az alapjarati negativ toltese a turbonak.
Pityukoma2015-06-29 22:27:44 // 69005
Tudjátok mi van a hipochonder fejfájára írva?.........."Na ugye"
Miért nézegetitek a korrekciót? Sokat fogyaszt, füstöl,megváltozott a motor hang, erőtlen lett, nehezen indul, vagy csak úgy? :-)
Pár hét múlva 5 éve van nálam a vas, de még egy szer sem néztem meg a korrekciót. Igen, az enyém is szokott néha rángatni ~1800-2000rpm körül évente 2x-3x. Akkor gáz-motorfék-gáz-motorfék.... és szépen leveri a koxot magáról.
Tudtok gyári értékeket? alapjáraton, 1000rpm-en,1200rpm-en...stb. Hozzá tartozó résolaj mennyiséget, henger teljesítmény különbséget?
A korrekció csak egy adat, és a többi?
Félre ne értsétek, senkit nem akarok kioktatni (távol áll tőlem) de ennek a találgatásnak nem sok értelme van. Ha tényleg baj van a vassal akkor el kell vinni egy olyan szervizbe ahol meg van a hozzávaló technikai háttér és a szakértelem.
Peace :-)
Miért nézegetitek a korrekciót? Sokat fogyaszt, füstöl,megváltozott a motor hang, erőtlen lett, nehezen indul, vagy csak úgy? :-)
Pár hét múlva 5 éve van nálam a vas, de még egy szer sem néztem meg a korrekciót. Igen, az enyém is szokott néha rángatni ~1800-2000rpm körül évente 2x-3x. Akkor gáz-motorfék-gáz-motorfék.... és szépen leveri a koxot magáról.
Tudtok gyári értékeket? alapjáraton, 1000rpm-en,1200rpm-en...stb. Hozzá tartozó résolaj mennyiséget, henger teljesítmény különbséget?
A korrekció csak egy adat, és a többi?
Félre ne értsétek, senkit nem akarok kioktatni (távol áll tőlem) de ennek a találgatásnak nem sok értelme van. Ha tényleg baj van a vassal akkor el kell vinni egy olyan szervizbe ahol meg van a hozzávaló technikai háttér és a szakértelem.
Peace :-)
Dömpi (il dottore)2015-06-29 22:04:22 // 69004
Szerintem ez még teljesen jó.
Nekem 2 évvel és kb 40-45ezer kilométerrel ezelőtt mutatott ilyet...szóval szerintem bőven ráérsz.
Szerintem még én is ráérek vagy 20ezer km-et.
De majd hidegen meglátjuk mit mutat.
Nekem 2 évvel és kb 40-45ezer kilométerrel ezelőtt mutatott ilyet...szóval szerintem bőven ráérsz.
Szerintem még én is ráérek vagy 20ezer km-et.
De majd hidegen meglátjuk mit mutat.
Dömpi (il dottore)2015-06-29 22:02:34 // 69003
norbi04092015-06-29 21:03:09 // 69002
"1. h. üzema. korrekció: -2,34 mm³/i
2. h. üzema. korrekció: -2,45 mm³/i
3. h. üzema. korrekció: 4,53 mm³/i
4. h. üzema. korrekció: 0,29 mm³/i"
Lehet hülyeséget kérdezek...De hogy hogy nem korrigálja a 4. a 3.at? Nem annak kellene lennie az ellentétes korrekciónak?
2. h. üzema. korrekció: -2,45 mm³/i
3. h. üzema. korrekció: 4,53 mm³/i
4. h. üzema. korrekció: 0,29 mm³/i"
Lehet hülyeséget kérdezek...De hogy hogy nem korrigálja a 4. a 3.at? Nem annak kellene lennie az ellentétes korrekciónak?
norbi04092015-06-29 20:56:11 // 69001
Hidegen is mérted?
Liquid2015-06-29 20:31:43 // 69000
Hát nemannyira jók...
Greentimus2015-06-29 20:29:31 // 68999
Dömpi (il dottore)2015-06-29 20:09:55 // 68998
Meleg motornál (vízhőfok kb. 80 fok C), az alábbi korrekciós értékek ugye nem igazán jók?
READING PARAMETERS:
1. h. üzema. korrekció: -2,34 mm³/i
2. h. üzema. korrekció: -2,45 mm³/i
3. h. üzema. korrekció: 4,53 mm³/i
4. h. üzema. korrekció: 0,29 mm³/i
Levegõhõmérs. (légmenny. mérõ): 34,86 °C
Gázolaj hômérséklet: 36,46 °C
Vízhômérséklet: 79,76 °C
Amúgy reggel a lefulladás miatt nem fejezte be a regent:
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 68,44 %
Km-állás utolsó regen óta: 17,8 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 406 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 424 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 616,16 °C
Az utóbbi időben relatíve sokat regenerál, és korábban sohasem volt a regennek hangja, most meg ha alapjáraton csinálja, kiszállok és odamegyek a kipufogóhoz, akkor hallom a kipuff zakatolását, és a motornak is nagyon hallhatóan magas az alapjárati zajszintje. Zakatol, mint egy mozdony.
Lehet, hogy a 3. inj. okozza?
READING PARAMETERS:
1. h. üzema. korrekció: -2,34 mm³/i
2. h. üzema. korrekció: -2,45 mm³/i
3. h. üzema. korrekció: 4,53 mm³/i
4. h. üzema. korrekció: 0,29 mm³/i
Levegõhõmérs. (légmenny. mérõ): 34,86 °C
Gázolaj hômérséklet: 36,46 °C
Vízhômérséklet: 79,76 °C
Amúgy reggel a lefulladás miatt nem fejezte be a regent:
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 68,44 %
Km-állás utolsó regen óta: 17,8 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 406 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 424 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 616,16 °C
Az utóbbi időben relatíve sokat regenerál, és korábban sohasem volt a regennek hangja, most meg ha alapjáraton csinálja, kiszállok és odamegyek a kipufogóhoz, akkor hallom a kipuff zakatolását, és a motornak is nagyon hallhatóan magas az alapjárati zajszintje. Zakatol, mint egy mozdony.
Lehet, hogy a 3. inj. okozza?
imi1562015-06-29 19:16:11 // 68997
Lehet!Tényleg nem emlékszem pontosan:-/.
Párszor konvojoztunk együtt:-))!
Párszor konvojoztunk együtt:-))!
Piritu - 1.000.0002015-06-29 18:38:23 // 68996
Igy van. Anno nekem is hibakod nelkul allt le es tenyleg mintha lefulladt volna.
GTPeti2015-06-29 17:52:46 // 68995
Grat. a K-hoz!
Don Gombóc2015-06-29 17:22:28 // 68994
Na kipróbáltam az ELM 327 interface-t. Nekem is genyázik.
Majd később nekiállok újra. Ez nem csavaros hanem hegesztett dobozos. Mindegy majd a telefonszerelő cimbim kiforasztja belőle a felesleges ellenállást ha az a baja.
Letöltöttem a 2.5-ös free verziót, azzal próbáltam. De lehet hogy megveszem az 50 ojrós fizetőst.
Majd később nekiállok újra. Ez nem csavaros hanem hegesztett dobozos. Mindegy majd a telefonszerelő cimbim kiforasztja belőle a felesleges ellenállást ha az a baja.
Letöltöttem a 2.5-ös free verziót, azzal próbáltam. De lehet hogy megveszem az 50 ojrós fizetőst.
Dömpi (il dottore)2015-06-29 14:01:13 // 68993
Még a héten figyelem, ha megint produkálja, akkor kicseréljük a jeladót.
.......................2015-06-29 12:16:08 // 68992
nekem volt már a Brerán szakadt fötengely jeladó
simán benne volta hibakód is
simán benne volta hibakód is
GTPeti2015-06-29 11:47:45 // 68991
Ha a főtengely-jeladó szórakozik (értsd: elmegy a jele), akkor a motor leáll és általában hibakód nélkül. Ahogy szosza mondja, az ECU egyszerűen azt hiszi, hogy lefulladt, v. ilyesmi.
A 156-nál és társainál általában melegen szokott szakadást játszani egy csereérett jeladó. Max. fél óra és 6-8eFt invesztálásával megjavul az autó.
A 156-nál és társainál általában melegen szokott szakadást játszani egy csereérett jeladó. Max. fél óra és 6-8eFt invesztálásával megjavul az autó.