Fórum >> Típusok >> 159

.......................2015-07-06 18:42:48 // 69214
http://www.vidoevo.com/yvideo.php?fiat-stilo-connect-nav-gps-gsm-hidden-diagnostic-menu=&i=VFdRa1F4cWuRpdkg1c1k
.......................2015-07-06 18:41:35 // 69213
Van egy rejtett menü(hibakeresés) a Connect ban:
1.'Setup'
2 'System'
3.'System' 3 szor egymás után nyomva(megjelenik az exra menüpont)
4. enter
Zsifi sw2015-07-06 18:37:15 // 69212
Sziasztok!

Kérnék egy kis segítséget. 2Dines nagykijelzős gyári 159-es rádiónak a rádió része nem megy. Navigáció, boardcomputer rész megy. Lehet vele valamit kezdeni? Akksi le, majd vissza már volt, mivel a többi része megy, így nem code hiba, nem is kéri.

Ha van valami ötletetek, akkor azt szívesen fogadnám :)

Köszi
Lexlutor2015-07-06 18:14:59 // 69211
Nekem is határ eset. Kicseréltem hátul a két telót és olyan erős lett, hogy kézzel kell fékeznem. Régivel már nem ment fel. Először egyik oldalt cseréltem de az kevés volt. A kettő új meg túl erős. Így kinyitásnál én is rátartok mindig kézzel. Abban reménykedem hogy idővel gyengülni fog. Kb. 3 hónapja cseréltem de még egyik se fárad...
GTPeti2015-07-06 18:12:16 // 69210
Ezzel maximálisan egyetértek. Annyit tennék hozzá, hogy passziválóból én sem találtam még jobbat, mint a Fertan. Amiben az a különösen jó, hogy a passziválás után lemosható (sőt, lemosandó). A Korant és tsai. sajnos egy vékony hártyát hagynak hátra (főleg ott, ahol nem volt mit passziválni), ami nem tapad valami túl jól. Igen, tudom, ez a szer drága 30+ euró/liter és Mo-n nehezen beszerezhető. Ez sajnos azt támasztja alá, hogy ilyen dologkat No-ból érdemes rendelni.
mizooo2015-07-06 18:02:57 // 69209
Sziasztok, másnak is törte már el magát berlinánál a csomi teló? Erhardtól vettem újat és baromi erősen rúgta fel a csomiajtót. Eddig kézzel fékeztem, de ma csak félkézzel tudtam felnyitni, az eredmény annyira felcsapódott, hogy mindkét oldalon letörtek a végek :(....
Piritu - 1.000.0002015-07-06 17:48:42 // 69208
Nem a papír fontos, hanem a tény, hogy tisztességgel megért ekkora kort és még mindig jól működik. Úgy gondolom, hogy egy OT minősítés jó bizonyíték a gondos gazdára.
GTPeti2015-07-06 17:45:23 // 69207
Miért annyira fontos, hogy egy autó hivatalosan is oldtimernek minősüljön?
.......................2015-07-06 17:29:54 // 69206
"de nem fémtiszta felület+passziváló+alvázvédő"
nem akarok beleszólni ,
de ez a rétegsorrend még kerítésnek sem jó

de nem fémtiszta felület
+passziváló
+korr gátló alapozó 2 réteg
+fedözömánc 2 réteg
aztán mechanikai védelemnek mehet rá az alvázvédö(másra nem is jó)
Piritu - 1.000.0002015-07-06 17:24:24 // 69205
ÁÁÁááá, az a 159-nél még több, mint 25 év! Nem akarok egy oldtimerre ennyit várni. Bakker! Akkorra 75 lennék már...
dev1662015-07-06 17:22:16 // 69204
Lassan meglesz a tökéletes megoldás minden esetre:

1. fémtiszta (felcsiszolt) felület+cink+zsír, ahol csak lehet
2. csak zsír, ha hozzáférhetetlen helyen van
3. megtisztított, de nem fémtiszta felület+passziváló+alvázvédő

Sajnos azt a védőzsírt itthon nem lehet kapni, amit ajánlottál, de mást se nagyon... másfajta zsír is megteszi?
GTPeti2015-07-06 17:21:31 // 69203
Miért, ha nem csak a Spider megtartásában gondolkoznál, hanem a 159-ében, akkor Te is meglénéd ezeket. ;)
Piritu - 1.000.0002015-07-06 17:17:15 // 69202
..csak én látok abban furcsaságot, hogy az egyik legújabb Alfa típus topikjában rozsdavédelemről és oldtimerségről beszélgetünk? :-DD
GTPeti2015-07-06 17:05:27 // 69201
A falcok kezeléséről beszélek a belső oldalon. A zsír az egy tökéletes védőrétek, mivel "önggyógyuló". Alá természetesen mehetne cinkspray, de ez utólag nem megvalósítható. Az pedig senkit sem zavar, hogy egy zárt alkatrész közepe enyhén ragad.

Zsírt ugyan lehet kívülre is, fémtiszta részre felvinni, de oda természetesen én is előbb egy fedőréteget tennék. (Ha a felület tényleg fémtiszta, akkor pl. cinksprayt. Ha nem, akkor viszont passziválás és speciális festéket ami rozsdás felületre is ajánlott.)
dev1662015-07-06 16:57:17 // 69200
bekened zsírral a fémtiszta részt és mivel feded?
amúgy cinkspray-t nem használsz? gondolom vagy cink, vagy zsír, mert mindkettő fémtiszta felületre való.
GTPeti2015-07-06 16:50:30 // 69199
Ez mind remek, de a belülről (szívből :) jövő rozsda a legalattomosabb. Ott nem tudsz csiszolni, max homokfújni. Bár szerintem egy kúszóréteg (zsír/olaj) már nagyon sokat javít a helyzeten.
dev1662015-07-06 16:21:40 // 69198
Én azokkal a helyekkel vagyok bajban, ahol a rozsda a hegesztés belsejéből jön. Gyártótól és típustól függetlenül ez minden autót érint, bár vannak extrém esetek (pl. BMW E46, egy igazi ipari hulladék). A 159 segédalváza is így rohad el, csak a folyamat nagyon gyors, mert nincs horganyréteg, alapozó és rücsi, ami megvédené a hegesztéseket a külső hatásoktól.

Az én módszerem az, hogy, ahol tudom tiszta fémig csiszolom a rozsdás hegesztést és ha abszolút semmi vöröses nem maradt a két fémrész között, akkor kap minél több (legalább 2) vékony horganyréteget (Hanno cinkspray), végül Tectyl alvázvédőt a tetejére.

Ha már hólyagosan rohadt valahol (pl. 159 segédalváz, 166 első küszöbtartó konzol, belső segédbakok), akkor drótkefe+alvázvédő vagy rücsi az utolsó szög a koporsón, mert az ősellenségünk vígan dolgozik tovább az alvázvédő alatt, talán még gyorsabban is, mert sosem tud kiszáradni rendesen.

A kasztni jól védett, de ha hosszú távra terveztek (10+ év), akkor az emelőbakokat is preventív jelleggel kezelni kell. Egyrészt a gyári horganyréteg szinte mindig sérült az emelőbakok alsó peremén, másrészt az erős mechanikai igénybevétel miatt a bakok és küszöb közötti hegesztések a többinél gyorsabban korrodálnak és idővel a rozsda a küszöb többi részére is átterjed, miközben az emelési pont szerkezete is meggyengül. Sok egyéb kritikus hely is van, de ez már típusfüggő.
GTPeti2015-07-06 15:34:30 // 69197
Igazad van, de ennyire nem voltam talpraesett. :)
gpek2015-07-06 14:46:39 // 69196
Kellett volna egy kisebb összeget ajánlani érte.
GTPeti2015-07-06 13:47:23 // 69195
Az előbb voltam vásárolni és a parkolóban megdícsértem egy idősebb fickó ízlését (egy fekete 59 SW-be pakolt). Erre azt válaszolta elég mogorván, hogy "szépnek szép, de azon kívül kőkorszak". Remélem a köv autója egy BMW-lesz és megtanulja, hogy mi az a "Servicerechnung...".
GTPeti2015-07-06 13:45:18 // 69194
Vagy fordítva. Az alapozó is lehet porózus és kell rá fedőréteg. Legalábbis régebben így volt.
Persze manapság sok olyan van, amire már nem kell, pl. Brantho Korrux. (A rozsdapassziválós kezelés szerintem alap, a csiszolás ezt nem váltja ki 100%-ban.)
droberto2015-07-06 13:12:33 // 69193
Ami tapad könnyűfémre az tapad a vasra is.
Abban egyet értünk, hogy ezek játék festékek. Egyébként alapoztam is Tiszakorral, ami nagyon nem rossz motyó a csináld magad mozgalomból.
Abban is egyet értünk, hogy az 1K-s bevonatok egy kalap kakát se érnek az ipari festékekhez képest. :)
Ezek viszont azt a tényt viszont nem befolyásolják, hogy a felület előkészítés itt a legnagyobb probléma...
.......................2015-07-06 12:58:50 // 69192
Alkalmazási terület: elsősorban könnyű-és színesfémek
ALVIKORR

ezért nem lett jó

anno 15 éve Pumbin Rapiddal festettem le a pinceajtót+ fedözománc

néha vízben áll ,és a mai napig nem rozsdál

szóval a festéken is sok múlik
.......................2015-07-06 12:56:04 // 69191
szerintem az a baj hogy nem használtok Primer alapozót
aztán nincs a fém az oxigéntöl rendesen elzárva
droberto2015-07-06 12:27:06 // 69190
Sütheted, ha nem pucolod le a rozsdát teljesen. Sőt még egy alapos szemcseszórás és profi bevonat kombó is csak ideig óráig szép, mivel a rozsda a 159-ek 70% nem felületi, hanem az anyag szerkezetében is jelen van. Ezen még a Fertan sem segít.
Ezekkel a beavatkozásokkal csak a tartó élettartamát tudod elnyújtani (bár azt gondolom erősen túl van mérretezve, ahogy Pure Energy-s Cartársunk is leigazolta.) + esztétikailag javítasz az autón.

(Egyébként az első RO55/Alvikorr-os próbálkozásom nekem is kudarcba fulladt (átjött a rozsda a bevonaton).)
.......................2015-07-06 11:54:39 // 69189
szar festékkel festetted,
meg csak egy rétegben
ez volt a hiba és ezért nem tartott semeddig
Shadin2015-07-06 11:51:45 // 69188
Én sem vonom kétségbe soha a véleményed, lehet, h nem tettem bele mindent, de egy hétig szórakoztam vele akna nélkül a kertbe és egy évig sem tartott az eredmény, sőt még talán rosszabb lett. És bár én is egy kisebb százalék halmazába teszem magam, mégis szkeptikus vagyok :-(
Igen, ha cserélném, akkor mindezek tudatában én is kezeltetném beszerelés előtt, de így a helyén eléggé reménytelen, mármilyen anyaggal is próbálkozol.
droberto2015-07-06 11:30:23 // 69187
Más.... AC15'

A VTT-n már beszéltünk róla, hogy egybe kéne verődjünk. Ennek egyetlen módját látom, ha előtte összeverődünk.
Szóval akit érdekel a dolog az jelentkezzen. :)

Gyülekező:
9:15-től a Shell kúton a parkolóban (8230 Balatonfüred, Széchenyi út (71.főút) 11).

Indulás AC-be:
9:30

Jelentkezők:
droberto (Én sajnos csak 15h-ig tudok maradni. :()
droberto2015-07-06 11:17:56 // 69186
Nem egyszerű a kérdés, kell hozzá egy csápos meg 3 nap.
A legjobb kiszedni, szemcseszórni, lúgozni horganyoztatni, festetni, csak az a gond, hogy ez tart mindent.
Én ott tartok vele, hogy most legutóbb 2K-s ipari akrillal lefestettem ecsettel, ahol hozzáfértem.
Egyébként a hátsó híd szintén zenész. Arról nem beszél senki, pedig az is ugyanolyan.
gpek2015-07-06 11:10:25 // 69185
Véleményem szerint nehéz árak változását jósolni addig, amíg nem tudni az utód modell sikerét.
Az hogy 5-10 év múlva emelkedik az ára, az csak a kiemelten szép példányokra lehet igaz, ami 20-30 év múlva is gondos gazdánál vállalható lesz majd.
Pl: egy 1200-es Lada ára már emelkedik de a volt TSZ gazda ganézós kocsija 20-ért megy el most is és 5 éve is meg 5 év múlva is.
Sajnos a javítások sok esetben nem eredeti alkatrészekből készülnek így az OT-zás nagyon kétséges, nem is érdemes beszélni róla addig amíg a legrégebbi kocsi is csak alig 10 éves.
gpek2015-07-06 11:01:07 // 69184
Köszi, majd meglesem... Nagy köd nekem ez a B&M :)
Pityukoma2015-07-06 10:15:09 // 69183
Tűrhető. Már egyszer lefestettem Hammerite-al ahol hozzáfértem. Nem 100%-os, de tűzoltásnak jó volt.
yani🍀2015-07-06 10:02:22 // 69182
Szerintem sem kell olyan sokáig várni, hogy elinduljon az ára felfelé. Nyugatról már elkezdték kitakarítani, még 2-3 év és az utolsó évjáratok is kelet Európában kötnek ki. Sokan megveszik, de ha elromlik már nem tudnak, vagy nem akarnak nagy összeget a javításra fordítani, így inkább szétbontják.
GTPeti2015-07-06 09:47:52 // 69181
Uno-ból pedig gyártottak 7+ milliót és Nyugat-/Középeurópában alig van már belőle pár darab. Sokszor az egykori elterjedtség eredményezi azt, hogy majd' az összeset szétbontják.
Dani9006222015-07-06 09:46:07 // 69180
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Alfa Kontakt kft. Zsámbék,ide szeretném elvinni az autómat egy alap szervizelésre,átvizsgálása!Valakinek valami tapasztalata velük kapcsolatban?Hívtam már őket 3-4 x de sajnos nem érem el őket!Esetleg ha valaki tud egy mobilszámot adni!?Előre is köszönöm! Szép napot mindenkinek ! ;)
norbi04092015-07-06 09:30:16 // 69179
Uuuuuu...az tényleg ínycsiklandó :) Szép lett.
Neked milyen állapotban van? :/

Majd váltóolaj cserénél ha nem felejtem el, csinálok az enyémről képet.
Pityukoma2015-07-06 09:19:42 // 69178
Azért van köztünk aki megcsinálta: Zsunior CarTárs Blogja nézd az első képet, fincsi ugye?:-)
Emelem kalapom ! :-)
.......................2015-07-06 09:04:54 // 69177
A 159 böl gyártottak 240e darabot ,így ebből sosem lesz ritkaság ,így kell vagy 40év még mire elindul az ára felfelé
.......................2015-07-06 09:01:22 // 69176
Egy oldtimernél a kaszni és beltér állapota a lényeg,a motor gyakorlatilag tök mindegy mi ,csak az eredeti legyen
A Spyder jó alap mert össuesen gyártottak 9000darabot
spider darabszám
Ha hinni lehet ennek a táblának a GTV még ritkább
yani🍀2015-07-06 08:12:47 // 69175
Ha van benne, akkor a B&M menüből tudod kiválasztani. A CD-ét nem tudja kezelni csak USB-ről dolgozik. A gyári cd-én van egy egyszerű progi, amit ha elindítasz létrehozza az USB-én a könyvtárszerkezetet. Nekem van egy eredeti Német o. cd, ha kell valakinek szívesen odaadom.
GTPeti2015-07-05 23:37:45 // 69173
"De ez ugyanígy igaz bármely más mostani autóra is."
Szerintem azért annyival nem lett rosszabb a Mjet egy ős-JTD-hez viszonyítva.
Liquid2015-07-05 23:18:28 // 69172
abban több a ráció :)
Pont veled elmélkedtünk ezen úgy rémlik
Liquid2015-07-05 23:17:56 // 69171
Nem a 159 a rossz alapanyag, hanem a qrva bonyolult és hosszútávon sérülékeny motor, turbo, befecsi, ésatöbbi. De ez ugyanígy igaz bármely más mostani autóra is.
GTPeti2015-07-05 22:44:06 // 69170
Esetleg, ha droberto szereti a sört, vele kéne beszélned... :)
norbi04092015-07-05 22:42:10 // 69169
Akkor ez úgy érzem a beletörődős sztori lesz :/
GTPeti2015-07-05 22:39:55 // 69168
Arra a te bölcsődnek sincs semmi szüksége, hogy egy szervízes belenyomjon 1-2 flakon spray-s Motip üregvédőt. (Ami többet árt, mint használ.)
GTPeti2015-07-05 22:39:01 // 69167
"Esetleg valami szervízt tudnèk megkérni, hogy tegyenek csodát."
Na az lenne még egy mission impossible... Max. valami oldtimeres csapat tudna ilyet kompetensen megcsinálni, akik már hallottak pl. üregvédő zsírról.
norbi04092015-07-05 22:37:19 // 69166
Az a baj, hogy se helyem, se időm nincs nagyon belevágni ilyen missönbe :S Esetleg valami szervízt tudnèk megkérni, hogy tegyenek csodát.
Csak ki vállalná hogy tisztességesen rendbe rakja? :S
Itt a 159 tulajok közül van aki túlesett már rajta?
Piritu - 1.000.0002015-07-05 22:33:42 // 69165
Én TS oldtimer-ben gondolkodom, már csak 12 év van vissza :-P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak