Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2015-07-05 22:26:54 // 69164
Ez annyira nem is elérhetetlen szerintem. Annyira nem rossz alapanyag egy 159.
(A 156-om idén lesz 15 éves. 8| )
Liquid2015-07-05 22:23:36 // 69163
szép kihívás egy JTDm oldtimer :)
gpek2015-07-05 22:11:20 // 69162
A kis navit hogyan lehet bekapcsolni? Minden B&M be van? Kell bele cd?
Piritu - 1.000.0002015-07-05 22:05:35 // 69161
Lehet.
A célom nem a rozsdás állapot konzerválása, hanem az eredeti állapot.
GTPeti2015-07-05 21:58:47 // 69160
"de belül nem tudsz mit kezdeni vele." De. A rozsát, a továbbrozsásodást konkrétan megállítja egy nagy kúszóképességű zsír v. olaj. Persze a végső stádiumban, mikor a varratok már mélyen sérültek, ennek nincs értelme. Ott csak a csere segít.
Piritu - 1.000.0002015-07-05 21:58:44 // 69159
Így van. Csak ha valaki háklis a dologra (járunk itt páran ebben a cipőben) ezt a variációt sem árt ha figyelembe veszi.
GTPeti2015-07-05 21:56:53 // 69158
Azért én ismerek több embert* aki egy autó esetén 10+ évben gondolkoznak. Ezzel nem azt mondom, hogy nem a könnyebb út 5 évente lecserélni. (Ebbe droberto is beletartozik.)
Piritu - 1.000.0002015-07-05 21:56:49 // 69157
A kérdést már a Póknál végig játszottam. 11 évnyi sózott német út után úgy nézett ki, hogy reménytelen a helyzet. A külső rozsdától még csak-csak meg lehetne szabadulni, de belül nem tudsz mit kezdeni vele. Aztán sikerült egy teljesen ép bontottat szereznem Phontól és azt festettem le. Szerintem belép vele az oldtimer korba :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-05 21:54:22 // 69156
ha csak nem oldtimert akarsz belőle csinálni akkor minek? :))) egy gyári bölcső 2-3 kiló plusz a ki-be szerelése egy másik 40-50 rugó...tényleg megéri vele foglalkozni
GTPeti2015-07-05 21:43:27 // 69155
Ott a pont...
Piritu - 1.000.0002015-07-05 21:37:27 // 69154
Már csak az a kérdés, hogy mennyi lenne egy új keret, amit még a beépítés előtt védeni lehetne.
GTPeti2015-07-05 21:15:37 // 69153
Ma láttam egy "SIG TI 159" rendszámú 159-et. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-05 20:57:35 // 69152
most nézem csak hogy a TI-t amilyen színű felnivel adták olyan színű a tükörborítás is...hm
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-05 20:44:14 // 69151
biztos lesz gond de addigra ezek az autók már bontó szökevények lesznek
GTPeti2015-07-05 20:27:56 // 69150
Ez jó hír. Akkor nincs gond. :)
GTPeti2015-07-05 20:25:23 // 69149
Ez a topic - jó páran vagyunk itt - még nem a teljes világ. Én láttam képeket szétrohadt bölcsőről és egy újról, amit beépítés előtt tisztességesen konzerváltak. (Talán még tűziónozták is.) Nem újdonság számomra, hogy abba a 0,001%-ba tartozom, aki nem a "jóvanazúgy" álláspontot képviseli. Mindenestre tiszteletben tartom a véleményed evvel kapcsolatban is.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-05 20:22:07 // 69148
lassan 10 évesek az első példányok és eddig nem hallottam senkitől, hogy gondot okozott volna a rozsdásodó bölcső...
Shadin2015-07-05 20:14:57 // 69147
Rendben, de mutass már három embernél többet, aki képes ezt normális anyagokkal normálisan megcsinálni. Ha nem szereled szerte széjjel az egészet, nem lehet normálisan megcsinálni, legfeljebb úgy érzed mindent megtettél.
Nem akarok anti lenni, de nem hiszem, h bárki fel tud mutatni egy tartósan felújított keretet itt a 159 fórumon vagy azon kívül...
Elméletben persze jó lehet egy idős Zsiguli szerelő szaki aki már konzervált autót :-D
Totya332015-07-05 19:41:26 // 69146
Sziasztok!

Kérdés 1,9 JTDm 16v alapjáraton rángat a motor piciket majd elindulok és rángat fordulaton aztán be dobta a 3 as henger nem kapot jelet majd lehuztam a csatit kicsit mintha koszos lett volna vissza dugtam és müködött semmi baj nem volt 10 km után megint elkezdődött megint kocsi leállít csati mozgat megint semmi. Mi lehet a gáz?
.......................2015-07-05 17:50:11 // 69145
Acél ,így egyszer efogy ha nem fested le,
Ne olyan szar bitumenes alvázvédővel kend,
Hanem rendes koralkyd és durol,vagy orkán festékkel,
Persze előtte rozsdamentesítve,
Plusz belül üregvédőzd ki

És megint rozsdamentes lesz vagy 5évig

Le lehet szerelni is ,úgy profibb
Piritu - 1.000.0002015-07-05 17:42:46 // 69144
Ha már olajcsere, érdemes elolvasni a múltkori cseréről szóló blogomat. Leírtam a tapasztalataimat, lehet következtetéseket levonni.
Liquid2015-07-05 17:33:49 // 69143
zum Beispiel ja :)
Piritu - 1.000.0002015-07-05 17:26:02 // 69142
...ezért is kell meleg motorból leereszteni az olajat. Könnyebben folyik ki.
norbi04092015-07-05 17:18:11 // 69141
Nem mondott semmit ezen kívül, csak megállapította. A DPF regen jutott eszembe legelőször nekem is :) És valóban...a motor is meleg volt :)
Liquid2015-07-05 17:07:47 // 69140
ha meleg a motor mikor leengeditek akkor értelemszerűen hígabb mint szobahőmérsékleten, ezenkívül a DPF regenerálásakor jut némi gázolaj a motorolajba.
Mondott még valamit amellé, hogy híg vagy csak megállapította?
GTPeti2015-07-05 14:30:47 // 69139
Drótkefézni, rozsdamarni stb semmi értelme, semeddig sem tart :-(
Ha megfelelő szerekkel kezeled le, akkor de, tartós lesz. A külsőnél amúgy még fontosabb, a zsírral kifúvás.

"Nem kell nézegetni."
Valóban nem kell. :) Enélkül is tudjuk, hogy ez egy kritikus alkatrész és érdemes preventív módon konzerválni (mint általában).
norbi04092015-07-05 12:24:10 // 69138
Akkor a segédvázkeretet hagyjam a fenébe...ne foglalkozzak vele? :)

Olajjal kapcsolatban nem tudom, hogy miből, de láttam ahogy csordogált kifelé...hígabbnak tűnt mint amit beletettünk....hozzátenném, hogy nemnagyon nézegettem eddig a fáradt olajat amit leengendek...ez volt az első... :D
Shadin2015-07-05 12:01:37 // 69137
A segédvázkereten nem segít pl. hogy a motorburkolat által folyamatosan vízben rohad. Drótkefézni, rozsdamarni stb semmi értelme, semeddig sem tart :-(
Nem kell nézegetni

A szerelő miből állapította meg, hogy hígabb az olaj a kelleténél? Egy zseni :-D
norbi04092015-07-05 11:53:55 // 69136
Srácok! Tegnap olajcserekor én is a kocsi alá néztem és a segédvázkeret sajnos nálam sem szép látvány.
Mit érdemes vele csinálni? :)

Amúgy a szerelő megjegyezte, hogy kicsit hígabb volt a régi olaj a kelleténél...megnéztem és tényleg hígabbnak tűnt.
Balazs802015-07-05 10:05:43 // 69135
Hello. A kicsi kéket próbáltam nálam sem megy! Utána egy usb-s ELM327et az már MES-ben rálépett motorvezérlőre de másra nem. Most rendeltem egyet a német MES hivatalos viszonteladótól ez megy gond nélkül. Van nekik usb-s és BT-os is. INTERFACE Nekem ezzel működik most.
Nivan842015-07-05 09:55:24 // 69134
Szosza! Igazad lesz! Valszeg az új egr szelep szopat. Tegnap este visszadobta megint a sárga tengeralattjárót, pont indulás előtt. Városban még nem tűnt fel, országúton már éreztem, hogy döglött bálna. Turbó nyomás 0,8barnal nagyobb nem volt, fordulat 3200nél feljebb nem akart menni. Elkezdtem vele játszani, hogy padlógáz/motorfék, utána rendbe is jött. Majd megint megszorult nyílt állásban...

Először megcsinaltatom amit mondtál, kipucoltatom a gyári trutyit belőle es motor olajjal kenetem be a szelepzárt. Ha ujra baszakszik, akkor le lesz dugózva.

Hallottam egy olyan legendát hogy a 8v nem dob motorhibát, ha le van falazva. Valaki tudja cáfolni/megerősíteni?

Köszi
.......................2015-07-05 09:31:09 // 69133
Nekem simán megy a kis kék Huawei android telóval
Alfa Obd vel
Alejandro2015-07-05 08:59:05 // 69132
Kezdem tényleg azt hinni, hogy menthetetlen balf.sz vagyok! A képen látható 3 db ELM327 bluetoothos diagnosztikai csatlakozót vettem az elmúlt 2 hónapban.

Se androidos telefonnal, AlfaOBD-vel, se laptoppal, MES-vel nem bírom rávenni, hogy tegye a dolgát!

A telefonnal az AlfaOBD elvileg rácsatlakozik, laptop MES-vel meg fel sem ismeri az adaptert (lásd képen)!

Esetleg valaki - aki hasonló kütyükkel már tudott csatlakozni - megnézné hogy nála se megy ezekkel, ha elpostáznám őket?

yani🍀2015-07-05 07:45:22 // 69131
Van a B&M navi:

Csak a műszerfal közepén található kijelzőn jeleníti meg az útirányt. Normál rádióval szerelt autókban használták. Csak régi térképek vannak hozzá, azok is horror áron.
Volt egy jó szolgáltatása is, baleset esetén el tudta küldeni a 112-re a GPS koordinátákat és 8 nyelven egy üzenetet. A magyar nem volt köztük.
Nagy navinak hívják a közép konzolba épített nagy kijelzős fejegységet.
Ebből volt két fajta is:
A korábbi talán 2009-ig:

És a ránc felvarrott::

Mindkettőnek elég gyenge a kijelző felbontása, a régebbibe középen egy sim kártyát lehetett beletenni, a navigáció lemezről működik. Az újabban ha jól tudom megy memória kártyáról is, de ebben nem vagyok biztos.
A navis fejegységek mérete eltér a normál rádió méretétől, ezért ha csere esetén a küzépkonzol borítását is cserélni kell.
Liquid2015-07-04 22:23:54 // 69130
a 159-ben fellelhető navi, és nagy navi között mi a különbség? tud valaki esetleg képpel is illusztrált választ adni? Köszi! :)
Don Gombóc2015-07-04 20:59:10 // 69129
Én is. :-)
Viszont ha Denso az újabb fajtából, annak az állórészbe hajlamos beleérni a forgórész közepén a vasmag rész amikor megrozsdásodik, és akkor szokott szorulni. Gyárilag semmi légrés köztük, olyan nagyon szorosra illesztették a Japók.
Don Gombóc2015-07-04 20:53:58 // 69128
Tetszik nekem.
Szerintem is az úszós megoldás a legjobb.
Agyaltam a katód anód típuson is, de ahhoz elektronikát kell csinálni valamilyen tranyós megoldással, az meg a saválló pálcákat is megeszi. Nem beszélve a vízszint feletti párás közegről, amivel megint csak lehet szívni.
Így gondoltam én is a régebben belinkelt úszóval a fékolajszintre kötve, de ez jobb így függőlegesen.
.......................2015-07-04 12:37:15 // 69126
Ha masszív akkor ok lesz,csak erre voltam kíváncsi
Köszi a fáradozásodat ,hogy írtál Blogot
yani🍀2015-07-04 12:35:31 // 69125
Rozsdamentes anyagból készült, nem gondolom, hogy szétperegne. Megnéztem jó néhányat, ez eddig a legmasszívabb. Nem tudom mi a probléma egy 30mm es hosszabbítás elkészítésével. Bármelyik esztergályos becsukott szemmel elkészíti.
A másik dolog, hogy mivel az Alfa nem tervezett szintjelzőt a tartályba, aminek elég egyedi formája is van, így nem állnak halomban a lehetséges kapcsolótípusok amik közül mindenki kiválaszthatná a neki megfelelőt. Megfordult a fejemben más autótípus kiegyenlítő tartályának beépítése is. A VW jellegzetes gömb tartályában van kontaktus, ami egy néhány mm-ert mozgó műanyag lapon van elhelyezve. Szereztem egy bontottat, de valamiért nem akart kontaktot adni. Félbevágtam és azt láttam, hogy a kis lemezke nincs a helyén, ami rossz hír, hogy a tartályban sem volt. Ha egy gyárival is megtörténhet, amit nem kis db.számban építenek be, akkor inkább hallgatok a saját tapasztalataimra és olyat teszek bele, amit masszívnak találok. Ezt annak találtam. Nem akarom én ezt a megoldást senkire ráerőltetni. Akinek nem tetszik csináljon olyat amiben megbízik.
.......................2015-07-04 12:06:47 // 69124
Esetleg olyan kapcsoló nincs amit nem kell meghosszabbítani?
Másrészt ha esetles szétpereg az úszó ,akkorbekerül ahűtőkörbe a részei
Ami ugyanúgy motorkárt okoz
Jobb lenne egy sima kontakt póluspár
yani🍀2015-07-04 10:17:32 // 69123
Köszönöm az elismerő szavakat mindenkinek.
Akit mélyebben érdekel a téma, írtam róla egy blogot
droberto2015-07-04 08:40:22 // 69122
Ez kiváló és profi a kivitelezés. :)
GTPeti2015-07-04 00:22:04 // 69121
Erhardnak, Piritunak, Liquidnek és "mindenkinek, aki szereti". :)
Gránátalma ízű guaranás búzasör kipipálva. Ízlett. 8|
alfa147,Gt2015-07-04 00:07:36 // 69120
Köszi a választ.
Pityukoma2015-07-03 23:28:06 // 69119
Ez igen, ügyes vagy! Gratulálok, egy nagy hiányosságát oldottad meg a vasnak! :-)
Dömpi (il dottore)2015-07-03 21:37:33 // 69118
grat, ügyes vagy
yani🍀2015-07-03 21:19:59 // 69117
Ma délután bekötöttem a hűtőfolyadék szintérzékelőjét.. Maradtam az egyszerű megoldásnál és párhuzamosan rákötöttem a fékfolyadék szintérzékelőjére. Tökéletesen működik.

Mivel nincs 3000Ft a költsége, így nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek.
A hétvégén írok róla egy rövid blogbejegyzést
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-03 20:16:03 // 69116
280x175x175... 74Ah min...jó ha tud 700A-t
Zsombor2015-07-03 15:42:09 // 69115
Sziasztok! 2007-es, 2.4 jtdm Brerába mekkora akksi megy? Méretre, szuflára... Köszi szépen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak